Naisasiat

• 7 590 948
  • 26 615

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Muutaman vuoden nuorempi nainen, mies löytyy ja ero ilmeisesti suunnitteilla. Yhtälössä kaksi pientä lasta.

Onko jollakulla kokemusta että hakevatko kotiäidit vain juttuseuraa ja sitä itseään? Tuntuisi olevan kova into tavata ja lyhyen tuttavuuden pohjalta kuulemma ihastumassa.

Itse tein selväksi ettei houkuttele sen enempää olla pettävä osapuoli ja tärkeimpänä korostin lapsia. Vähiten houkuttelee olla osana sotkemassa vanhempien välejä vaikka väittääkin ettei rikkinäistä voi enää rikkoa.

Kaverille avauduin tästä ja toi esiin myös että voi allekirjoittaneen nenä kipeytyä jos tuohon leikkiin lähtee. Sen toki tiedostin itsekin.

Kiinnostava tapaus kyseessä ulkoisesti kuin muutenkin. Olen silti nyt tehnyt selväksi että voin whatssapissa jauhaa ja jopa soitella joskus. Muuhun ei nyt järki anna myöten.

Sinällään selkeä tilanne, mutta mutta..

Ja kyllä, hälytyskellot myös hiukan soivat kun tilannetta avannut oikeastaan vain itselleen edullisesti.

Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
En oikein näkisi järkeä ryhtyä suhteeseen tuossa kohtaa ellei nyt sitten ole jotenkin varmaksi tiedossa myös miehensä kanta asiaan.

Ei ole kertonut miehelleen mitään kun mitään väärää ei ole kuulemma tapahtunut.

Ja suhteesta nyt ollaan todella kaukana. Enemmänkin kyse on siitä että ottaako edes ensimmäistä steppiä ja rupeaa edes aktiivisemmin pitämään yhteyttä.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ei ole kertonut miehelleen mitään kun mitään väärää ei ole kuulemma tapahtunut.
Ok, siis naisen mielestä mitään väärää ei ole tapahtunut, entäs sinun mielestä? Meikäläinen ei kyllä uskaltaisi edes Whatssapissa jatkaa ennen kuin olisin varma naisen suhteen tilasta.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Noin lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei sinkku-osapuolella ole näissä tilanteissa mitään kummempia velvoitteita mihinkään suuntaan, ellei omat moraalit sellaisia aseta. Aikuisia kun ollaan, niin aikuinen kantaa omien tekojensa seuraukset. Kaverisi on kuitenkin oikeassa, - mikäli toiselta puolelta löytyy mustasukkainen mies, saattaa jälkipyykki läikkyä sinunkin tahollesi. Jos kuitenkin jo ennakkoon tuntuu pahalta, ei kannata mihinkään kummallisempaan lähteä.

Jos kuitenkin päätät lähteä leikkiin, niin ehdottomasti kannattaa pitää omat tunteet checkissä - tuossa tilanteessa olevat naiset ovat normaaliakin arvaamattomampia. Ääni kellossa saattaa muuttua nopeastikin.

teppana

Jäsen
Samoilla linjoilla kahden edellisen kanssa. Jos henkilökohtaisesti et tunne omantunnontuskia yhteydenpidosta ja tuo tilanne on sinulle ok, niin mikäs sinua estäisi? Varovaisuutta kannattaa noudattaa, koska toisen osapuolen tilanne on mikä on. Et voi olla varma eroaikeista tai edes siitä onko naisen tunteet mieheen edes kylmenneet.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos vastauksista itse kullekin.

@Rontti En ole sanonut tai kirjoittanut mitään sellaista mitä miehensä ei voisi nähdä. Ellei nyt kilahda jos naisensa ulkonäköä ja juttujen tasoa kehuu. Olen kuitenkin alleviivannut etten halua olla pettävä osapuoli ja tosiaan korostin myös tärkeintä asiaa, eli jälkikasvua.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Olen parisuhteessa elävä. Naiseni pitää anaaliseksistä ja minä en. Hän haaveilee toisen miehen kanssa anaaliseksistä. Mutta onko se vieraissa käyntiä jos sen toteuttaa? Mun kanssa ykköseen ja toisen kanssa kakkoseen. Täysin tyydytetty seksipeto.

Oletteko miettineet mitään välimallin ratkaisua eli vaikka laittaisi jotain lelua naisen pyllyyn, jos se ajaisi asian? Tai miksei vaikka sulle strap on päälle ja sitten takaapäin muovinen vehje peppuun ja housukäärme pilluun samaan aikaan? Vai onko se juuri pakko olla ns real deal siellä takapuolessa eikä mikään muu kelpaa? Luulisi, että tähän löytyisi joku kompromissi kuin että nainen menee jonkun toisen luokse hakemaan haluamaansa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@ZayWest Siis nainenhan on jo jotakuinkin todistetusti pesunkestävä kusipää, joten miksi ihmeessä sellaisen kanssa nyt haluaisi edes viestitellä? Jospa hetkeksi kuvittelee itsensä sen nykyisen miehen saappaisiin?
Ja on myös ihan klassinen tapaus, että naisen mukaan "ero on suunnitteilla" ollut jo monta kuukautta. Siitä ei ole vain nykyiselle puolisolle kerrottu.
Ymmärrän että pillu kiinnostaa ja niin pitääkin, mutta saamieni tietojen mukaan, tuo ei ole edes Jyväskylän ainoa pillu.

Ei saatana! Ei ole todellista. Ymmärrän Naisesi syvän tuohtumuksen ja jos et pysty antamaan periksi niin todennäköisest joku siellä kakkospesässä tulee vierailemaan. Olettaisin tuon 2 divarin pelaamisen olevan sen verran suosittua hommaa, että tarjokas löytyy n- 1 sekunnin kuluttua, kun hän asiaa kanditaateilta tiedustelee.
Tämän ei ole tarkoitus lohduttaa ketään, mutta kertoo karusti realiteetit.
Kuten erään työkaverin rouva ilmoitti hänelle. Kotona naidaan klo 16. Olit paikalla tai et.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
@ZayWest Siis nainenhan on jo jotakuinkin todistetusti pesunkestävä kusipää, joten miksi ihmeessä sellaisen kanssa nyt haluaisi edes viestitellä? Jospa hetkeksi kuvittelee itsensä sen nykyisen miehen saappaisiin?
Ja on myös ihan klassinen tapaus, että naisen mukaan "ero on suunnitteilla" ollut jo monta kuukautta. Siitä ei ole vain nykyiselle puolisolle kerrottu.
Ymmärrän että pillu kiinnostaa ja niin pitääkin, mutta saamieni tietojen mukaan, tuo ei ole edes Jyväskylän ainoa pillu.

Sanotaan nyt näin että omalla elämän reissulla on tullut toisinaan saatua ja puhtaasti tuohon tarpeeseen on helpompiakin reittejä.

Tämä tuttavuus lähti liikkeelle enemmänkin juttujen kautta ja yhteisiä kiinnostuksen kohteita on. Niin juustoiselta kuin kuulostaakin.

Kusipäisyydestä en pysty sanomaan kun en tiedä mitä kaikkea taustalla on. Kova tarve erolle tuntuisi olevan, mutta asia ei kuulemma niin helppoa ole. Tuo voi sitten toki tarkoittaa mitä vain.

Meinaatko siis etten ole pohtinut asemaa miehen kannalta? Väittäisin toimineeni juuri niin.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kusipäisyydestä en pysty sanomaan kun en tiedä mitä kaikkea taustalla on. Kova tarve erolle tuntuisi olevan, mutta asia ei kuulemma niin helppoa ole. Tuo voi sitten toki tarkoittaa mitä vain.

Meinaatko siis etten ole pohtinut asemaa miehen kannalta? Väittäisin toimineeni juuri niin.
En minä tiedä mitä meinaat. En oikeastaan tiedä mitä edes kysyit, kun itsekin tiedät oikean vastauksen.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
En minä tiedä mitä meinaat. En oikeastaan tiedä mitä edes kysyit, kun itsekin tiedät oikean vastauksen.

Nostetaan kättä virheen merkiksi. Tulkitsin että en olisi tekstisi perusteella miettinyt asiaa miehen kannalta.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo

Juuri näin, amen! Tunnistan tuon naistyypin heti, joka tässäkin tapauksessa on selvästikin kyseessä..

Tinderissä tuli kesällä match ja tovin viestejä vaihdeltuamme kävi ilmi, että neitokainen on "eronnut periaatteessa vuoden alussa". Tätä ilmaisua kun kummastelin niin sain täsmennyksenä, että ei nyt vaan olla silleen ehditty sopia, että ollaan erottu vaikka silleen kyllä ollaan. Tässäkin tapauksessa siis Tinderissä oltiin selvästikin hakemassa jotakuta siihen tarkoitukseen, että voidaan ukolle näyttää, että kato kun mulla on jo uusi, ja sitä kautta ikään kuin viimeistellä ero..

Poistin daamin kesken keskustelun, enkä edes varoittanut. Juuri tuo naistyyppi ei saa minulta mitään armoa, koska se ei tapojaan muuta, vaan sinä olet sitten ongelmien ilmaantuessa seuraava jolle tehdään samalla tavalla taas jonkun muun kanssa. Että todella hyvä @ZayWest jos hälytyskellot soivat, koska selvästi on syytä..

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
@PataJaska Itse en tosiaan tätä naistyyppiä ole kohdannut ja katson tätä korttia nyt sen aikaa kun katson. Tunnevammaisuus on vähän trendisana, mutta omalla kohdalla tuosta on hyötynsä. Veikkaan että tunnistan kyllä jos alkaa vähänkään enemmän palaneen käryä olemaan. Sitten vain kiitokset ja näkemiin.

Annan nyt ainakin mahdollisuuden avata tilannettaan tarkemmin(kun tuntuu halua olevan) ja enpä minä nyt kauheasti menetä jos juttu luistaa ja tosiaan pidän omat rajani.

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä silti kannattaa pitää @PataJaska:n varoittelut mielessä. Olkoonkin, että varmaan hyviä syitä ja lieventäviä asianhaaroja löytyy, niin tuossa yhteydenpidossa sinun kanssa saadaan kuitenkin kokoajan laadukasta kenttädataa siitä, miten daami hoitaa asioitaan ja toimii tietyissä tilanteissa. Se, että ero on suunnitteilla, niin varmistu nyt ainakin, että se on liiton molemmilla osapuolilla suunnitteilla, eikä vain nainen itse ole alkanut suhteen suvantovaiheessa ajatella näin ja sitten jo ajatellut perään, että jos kerran ollaan eroamassa, niin minähän voin jo sitten tässä hakea uutaakin.

Itselläni ei suoranaista kokemusta tuossa tilanteessa olemisesta ole, missä olet, mutta tulee mieleen vähän näitä omia eroja takavuosilta. Pariin kertaan on ollut vähän fiilis, että vastapuoli on itse jo suunnilleen suunnitellut eron valmiiksi ja sitten se lopulta vaan ilmoitetaan, että näin olen päättänyt. Se minua eniten vitutti, kun ei ollut munaa ottaa minua mukaan siihen miettimiseen, vaikka yhteistä juttua elettiin. Tai sitten niitä keskuteluja tai vähintään yrityksia kertoa on ollut, mutta en ole vaan ottanut tosissani.

Mutta ymmärrät jo varmaan pointin, mitä ajan takaa. Tuossa sinun tapauksessasi on erittäin tärkeää saada käsitys, että mitkä ovat sen äijän ajatukset heidän erostaan tässä kohtaa. Jos siellä ollaan samoilla linjoilla naisen puheiden kanssa, niin sitten ei taida olla hätää, mutta mitenkäs saat sen selville niin, että voit tosiaan luottaa asian olevan niin? Koska et sellaista naista varmaan halua, joka lähtee suhteen sisäisissä ja keskeneräisissä asioissa lohduttautumaan ja avautumaan jollekin toiselle miehelle. Silloin sinusta tulee myös tahtomattasi jonkinlainen osatekijä siihen eroon.

This being said, niin onnea matkaan.

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Draco Kiitos vain ja kyllä tässä noita neuvoja on huomioitu.

En nyt ala kusipäisesti mitään päiväkirjaa tänne pitämään, mutta sen verran tässä selkeni että kehuu miestään hyväksi isäksi. Tunteet miestä kohtaan vain kuulemma kuolleet.

Eli tässä nyt vähän käryää tylsistyminen arkeen ja en tiedä ostanko tuota tunteiden kuolemistakaan. En ole mikään asiantuntija, mutta luulisi tuossa kohtaa käyneen asioita läpi ensisijaisesti miehensä kanssa. Ei varmasti mikään helppo tilanne, mutta enpä näe tuollaista tulella leikkimistä sen parempana.

Itse en todellakaan aio olla se nk. luoti joka viimeistelee eron.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mikään parisuhde-ekspertti en ole, mutta jos se on pääasiassa tunteiden haihtuminen, joka aiheuttaa rakoilua parisuhteessa, niin asiahan ei muutu pitkässä juoksussa yhtään miksikään kumppania vaihtamalla. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Jos parisuhteesta on hävinnyt intohimo ja sen perään on kuitenkin kaipuuta ja rakastat puolisoasi, niin silloin teette perhana yhdessä ne tarvittavat korjausliikkeet tunnepuolen uudelleen herättämiseksi eikä mennä heti sieltä missä aita on matalin.

Ei tietenkään ole varmaa, onko siellä jotain jo yritettykin tilanteen korjaamiseksi ja miten kovasti. Kuitenkin mulle se, että etsitään nykyiselle puolisolle "korvaajaa" ennen kuin ollaan edes erottu ja kaiken lisäksi vielä nykyisen miehen selän takana, olisi todella, todella iso red flag.

Viimeksi muokattu:
4

444

Mikään parisuhde-ekspertti en ole, mutta jos se on pääasiassa tunteiden haihtuminen, joka aiheuttaa rakoilua parisuhteessa, niin asiahan ei muutu pitkässä juoksussa yhtään miksikään kumppania vaihtamalla. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Jos parisuhteesta on hävinnyt intohimo ja sen perään on kuitenkin kaipuuta ja rakastat puolisoasi, niin silloin teette pehana yhdessä ne tarvittavat korjausliikkeet tunnepuolen uudelleen herättämiseksi eikä mennä heti sieltä missä aita on matalin.

Ei tietenkään ole varmaa, onko siellä jotain jo yritettykin tilanteen korjaamiseksi ja miten kovasti. Kuitenkin mulle se, että etsitään nykyiselle puolisolle "korvaajaa" ennen kuin ollaan edes erottu ja kaiken lisäksi vielä nykyisen miehen selän takana, olisi todella, todella iso red flag.
Tämän ohjeen kun joku olisi ex-vaimolleni joskus antanut, niin oma elämäntilanteeni saattaisi olla vähän toinen. Ei toki välttämättä parempi. Mutta mianitsemasi on hyvin totta. Siinä vaiheessa, kun ex-vaimoni tunteiden viileneminen tuli omaan tietooni, niin uusi kumppani oli jo sopivasti katsottu valmiiksi ja tilanne siltä osin menetetty. Se mitä olisin itse tuossa tilanteessa odottanut oli että 11 vuoden yhteiselo merkitsisi edes sen verran, että asioista olisi voitu keskustella yhdessä. Enkä tarkoita tässä kohtaa uhriutua, vaan jälkikäteen omaakin toimintaa osaa tarkastella paremmin ja kaikki ”puutumisen” oireet oli havaittavissa. Sitä ei vain siinä senhetkisessä kuplassa osannut nähdä, joskaan silloisen puolisoni toiminta ei sekään mitään puhtaita papereita saa. Mutta tällaisella kokemusasiantuntijuudella sanoisin, että @ZayWest :llä on oikea asenne asiaan, kun haluaa katsoa rauhassa, miten se tilanne toisessa päässä etenee. Koska vaikka sinä et loppujen lopuksi ole vastuussa kenenkään muun perheonnesta, niin ymmärrys siitä, että uusi kumppani on ainoastaan ”means to an end” on helvetin hyvä lähtökohta. Toki lennosta vaihtaminen voi myös toimia, eiköhän siitäkin ole esimerkkejä maailmalla, mutta enemmän siinä haisee sellainen pakeneminen tilanteesta sen sijaan, että sen kohtaisi olemalla rehellinen itselleen ja muille. Jos tunteet puolisoa kohtaan ovat kuolleet, niin yhteinen lapsi (tai edes useampi) ei ole mikään syy jäädä huonoon suhteeseen. Joko asiat yrittää setviä kotonaan (ammattilaisen avulla tai ilman) tai sitten se suhde päätetään ja lapsesta / lapsista huolehtimista jatketaan niin hyvin kuin vain mahdollista. On vain huono ratkaisu hypätä suoraan uuteen suhteeseen ja yrittää sillä myydä itselleen selitys sille, miksi homma ei entisen kanssa toiminut. Se on raukkamaista eikä poista juurisyytä ongelmiin millään tavalla. Minkä taakseen jättää, jne.

rpeez

Jäsen
Se on raukkamaista eikä poista juurisyytä ongelmiin millään tavalla. Minkä taakseen jättää, jne.

Hmmm, minä en kyllä osta sanontaa "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää" tällaisissa yhteyksissä.
Jos parisuhde ei toimi, eikä sitä pysty puolison kanssa käsittelemään mitenkään, ei tarkoita sitä että sama tapahtuisi seuraavan kanssa.

Uusi puoliso voi olla niin erilainen luonteeltaan, että koko parisuhteen dynamiikka ja keskusteluyhteys on ihan erilainen.
Ainakin tämmöinen käsitys itselle on tullut elämän myötä.

4

444

Hmmm, minä en kyllä osta sanontaa "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää" tällaisissa yhteyksissä.
Jos parisuhde ei toimi, eikä sitä pysty puolison kanssa käsittelemään mitenkään, ei tarkoita sitä että sama tapahtuisi seuraavan kanssa.

Uusi puoliso voi olla niin erilainen luonteeltaan, että koko parisuhteen dynamiikka ja keskusteluyhteys on ihan erilainen.
Ainakin tämmöinen käsitys itselle on tullut elämän myötä.
On se toki niinkin, että tilanne uuden kumppanin kanssa voi olla hyvinkin erilainen. Siksipä mainitsinkin, että on niitä onnistuneitakin esimerkkejä maailmalla. Tuo oli ehkä enemmän vain yleistys, koska uskoisin (vahva mutu), että useimmiten kyse on vain siitä, että asioista ei uskalleta puhua niiden oikeilla nimillä eikä ottaa esille. On siellä taustalla sitten pelkoja tai tunnelukkoja tai mitä hyvänsä, niin ne eivät automaattisesti katoa sillä, että vaihdetaan lennosta. Lisäksi tässä esimerkkitapauksessa vaikuttaa vielä vahvasti siltä, että sitä uutta ollaan aktiivisesti etsimässä ennen kuin vanhalle on tohdittu asiasta edes mainita. Tunteet voivat hyvinkin olla kuolleet tai väkevästi koomassa nykyistä kohtaan, mutta on sitten täysin toinen seikka, miksi niitä ei haluta selvittää. Toki nythän tarina ei kerro, että onko haluttu tai selvitetty vai ei, vaan mennään rikkinäisen puhelimen voimin eteenpäin. Silti vahva mutuni sanoo, että tässä nimenomaisessa tapauksessa kyse on siitä, että sille nykyiselle puolisolle on helpompi puhua erosta, kun itsensä takana olisi sellainen selkänoja, jolloin ei tarvitse pudota tyhjän päälle. Työpaikaltakin on kivempi ottaa lopputili, kun uusi sopimus on allekirjoitettu.

Sinällään pöljää vatkata muiden asioita, kun tietää taustoista vähemmän kuin murto-osan, mutta ehkä tässä on kyse monella myös omien aivojensa ja tuntemustensa tuulettamisesta.

ace

Jäsen
@Ishmael Allekirjoitan. Muutaman pidemmän ja vakavamman parisuhteen olen ryssinyt ja toista heistä rakastan edelleen. Hyvissä väleissä ollaan, vaikka mitään kaipuuta yhteen palaamiseen kummankaan puolelta ei ole.

Lapsia luojan kiitos ei ole tullut tehtyä, eikä koskaan ole tarkoituskaan tehdä, mutta tunnistan itsessäni juuri tuon että omista käyttäytymis- /ajatusmalleista en oppinut ulos siinä seuraavassakaan vakavassa parisuhteessa. Niinpä sinkkuus on ollut hyvä vaihtoehto jo pitkää niin omalta kannalta, kuin sen mahdollisen puolisoehdokkaan kannalta.

Tietysti sitä välillä kaipaa ja toteuttaakin läheisyyttä eri keinoin, mutta parempi ilman kuin väkisin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy