@Outsider jos ei keskinäiset keskustelut riitä, niin voin suositella pariterapiaa.
No varmasti auttaa, mutta silti itselleni tuosta tulee kuitenkin mieleen, että kannattaisiko sitä ennen kuitenkin ihan rauhassa itse miettiä, mitä sitä haluaa ja mitkä ovat ne asiat, jotka tekevät lopulta itsensä onnelliseksi. Sen kun tietää, niin on paljon paremmassa asemassa mennä sinne pariterapiaankin, jos sinne sitten enää ylipäätään tarvitsee mennä.
Outsider kirjoitti:
Jos voisin jotenkin päättää, että kyllä on ja asia olisi sillä selvä, niin ilmanmuuta tekisin niin. Valitettavasti kun noin helppoa ratkaisua ei ole, niin tuntuu että jäljellä on pelkkiä huonoja vaihtoehtoja.
Koska tässä se vähän niinkuin tiivistyy. Ei sitä hitto vie kukaan muukaan sinulle päätä, että mikä tekee sinusta onnellisen. Olet nyt havahtunut tavallaan, ettet taida olla onnellinen, mutta et ota tilannetta omiin käsiisi kyllä mitenkään, vaan olet sen kanssa vähän niinkuin tuuliajolla.
Itsellä on nyt tätä suhdetta takana yli 6-vuotta, ikää alkaa olla nelisenkymmentä molemmilla. Tämä ei ole ollut mikään räiskyvä rakkaus varmaankaan moniin verrattuna, tämä on ollut hyvin sanotaanko luonnollinen ja rauhallinen rakkaus. Jonkun mieleen tässä olisi varmaan liian vähän intohimoa, että arki rullaa, seksiä on säännöllisesti, mutta ei nyt mitenkään hullun lailla, eikä se nyt sinällään ainakaan enää mitään tajunnanräjäyttävää ole.
Mutta sitten se olennainen ja tärkein. Kun ajattelen puolisoani, ajattelen häntä lämmöllä ja rakkauteni on jotenkin todella syvä. Hän on tuonut elämääni paljon lisää, antamalla minun olla samalla oma itseni, ei tunnu että mistään olisi hänen takiaan tarvinnut luopua. Lapsia ei vielä ole ja vieläkö sitten saadaan, saa nähdä. Kaksi koiraa köllöttelee tuolla, jotka on hänen kanssaan kasvatettu, ei olisi näitä ilman häntä.
Että vaikka ehkä on jotain samaakin, kuin itse kuvaamassasi tilanteessa, niin on tässä nähdäkseni selvä ero. Että tiedän 100%, että ensinnäkään yksi kiihkeä yö ja tai edes ihastuminen johonkin toiseen ei voisi millään nousta onnellisuusmittarissani lähellekään sitä tasoa, mikä on tässä suhteessa yhdessä aikaan saatu. Tietyt onnellisuuden asiat mitataan vasta pitkällä tähtäimellä, esim. se, että saako tosissaan toteuttaa niitä omia asioitaan, mitä haluaa. 3 suhdetta tätä ennen käyneenä tiedän, että ne hyvät asiat, jotka tässä suhteessa on, eivät todellakaan ole mitään itsestäänsevyyksiä. Ajattelen, että minulla kävi sitten lopulta kuitenkin pirun hyvä tuuri.
Ehdottaisinkin ihan miettimään, mitä tulee mieleen, kun ajattelet häntä. Siitä tiedät. Tuleeko lämpimiä ajatuksia. Kyllä se on jo vähän hälyyttävä merkki, jos lomareissujakaan ei yhdessä tehdä. Mutta siis pointtini lyhykäisyydessään, että kyllä sinun on pakko tietää, mitä sinä haluat, tai muuten et pääse tuosta olotilastasi yhtään minnekään.