Naisasiat

  • 7 487 032
  • 26 542

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Okei, ekaks luin että "ruokakaupassa kännit ymmärrän". Mutta joo, en tiedä miksi naiset ylipäätään haluaa raahata meitä jurottavia vittupäitä sinne kauppaan. Tietävät tasan tarkkaan miten siinä käy. En ymmärrä, enkä varmaan koskaan tule ymmärtämäänkään.

Kännin avulla moiset reissut olisivat siedettäviä. Jossain päin maailmaa on kuulema ns miesparkkeja, paikkoja jossa miehet voivat mennä oluelle samalla kun naiset shoppailevat.

Mutta tämä tuntuu olevan lähes jokaisen pariskunnan ongelma mitä on asiasta jutellut. Jostain syystä mies pitää ottaa mukaan vaikka harva kai noista reissuista nauttii. Just äsken tuossa kysyin että minkä helvetin takia mut pitää ottaa mukaan, eikö olisi paljon mukavampaa mennä vaikka kaverin kanssa. Tutkimattomia ovat naisten ajatukset.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä jos tämä mies vaikka etsii itselleen tuolin, ottaa kännykän esiin ja selaa jatkoaikaa. Jos sitten noilla kauppareissuilöa kuluu oikeasti paljon aikaa, niin sitten on varmaan kehityskeskustelun paikka naisen kanssa.

Hyvä vaihtoehto on myös opettaa naiselle verkko-ostosten tekemistä, niin ei tarvitse käydä kaupoilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämäkin on yksi isoimpia mysteerejä, miksi naiset haluavat miehet mukaan ostoksille?Ruokakaupassa käynnit ymmärrän, mutta että tällaisille reissuille.
Minä en halua miestä mukaan esim. vaateostoksille. Miehen mukana olo ei tuo hommaan mitään lisäarvoa... Tykkään itsekseni etsiä ja kokeilla vaatteita. Joskus kyllä olisi kiva jos joku toisi rinnakkaiskokoja (esim. rintaliiveistä) jos ei ole itse kaikki osannut ottaa pukukoppiin. Joskus kyllä käydään miehen kanssa ostoksilla kun hän haluaa ostaa minulle jotain itselleen mieluisaa (kuten piikkikorkoiset saapikkaat). Käyn myös usein ruokakaupassa itsekseni kun olen vähän sellainen yksinäinen susi. Eipä huku mies kauppaan kuten äidilleni ja ystävilleni kuulemma käy usein...
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mitä jos tämä mies vaikka etsii itselleen tuolin, ottaa kännykän esiin ja selaa jatkoaikaa. Jos sitten noilla kauppareissuilöa kuluu oikeasti paljon aikaa, niin sitten on varmaan kehityskeskustelun paikka naisen kanssa.

Hyvä vaihtoehto on myös opettaa naiselle verkko-ostosten tekemistä, niin ei tarvitse käydä kaupoilla.

No, ei mulla oikeasti pala noihin reissuihin aikaa kovinkaan useasti. Mutta tuo keskustelu on toki käyty useasti, rouvan mielestä olisi mukavaa jos minä olisin kauppareissuilla mukana, ja mua ei taas kauheasti nappaa moiset.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä en halua miestä mukaan esim. vaateostoksille. Miehen mukana olo ei tuo hommaan mitään lisäarvoa... Tykkään itsekseni etsiä ja kokeilla vaatteita. Joskus kyllä olisi kiva jos joku toisi rinnakkaiskokoja (esim. rintaliiveistä) jos ei ole itse kaikki osannut ottaa pukukoppiin. Joskus kyllä käydään miehen kanssa ostoksilla kun hän haluaa ostaa minulle jotain itselleen mieluisaa (kuten piikkikorkoiset saapikkaat).

Minä kyllä lähden mielelläni naisen kanssa vaateostoksille. Olen kai sitten vähän outo. Mielelläni kiikutan naiselle lisää kokoja ja uusia vaatteita, jos hän on sovituskopissa. Ja sanon kyllä mielipiteeni, jos kysytään, tosin hienotunteisesti ja kannustavasti. Toki tähän sisältyy sellainen ajatus, että minä välillä vähän ehdottelen naiselle, mitä hänellä olisi kiva nähdä päällä. Silloin ollaan kyllä yleensä urheiluosastolla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Minulla on tähän kaksi erilaista kokemusta: jos tiedän, että nyt ollaan menossa shoppailemaan, niin ihan jees. Varsinkin jotain tiettyjä asioita, kuten kesämekkoja.
Jos taas "poiketaan" kun ollaan oikeastaan ihan muusta syystä liikkeellä, niin en jaksa kyllä yhtään. Jossain Espanjassa taas sekin on ihan muy bueno koska siellä me kumpikin shoppaillaan ja yksi liike on aina nopeasti läpikäyty.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Jonku tarttis kyllä kyhätä sellanen suomi-naiset-suomi sanakirja. Sadattuhannet miehet olisivat erittäin kiitollisia.
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Miinoista puheenollen, tuokin on ohitettavissa vanhalla armeijan viisaudella: anteeksi on helpompi saada kuin lupa. Nainen on ihan yhtä vihanen, mutta onpahan asia jo tehty :D
Toi on kyllä myös totta. Oon myös oppinut vuosien saatossa siihen, kun vähän joustaa toisella kertaa, niin toisella kertaa saa sitten luvan helpostikin. Eli kannattaa tuoda esille joku vähäpätöinen homma, mistä voi joustaa, ja sitten takavasemmalta hommata hyvä retki poikien kanssa.

Edit. Korjattu typoja.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseä jännitti aivan helvetisti kun menin paikalle, tyttöä vielä enemmän joten oli vain kaivettava ne kivekset esiin ja alettava vetämään

Täytyy vaan sanoa, että tässä kohtaa lukiessani tuumasin, että melkoiset ensitreffit!

Onko muiden mielestä idioottia tai liiankin ehdotonta, jos tupakointi ratkaisee muuten potentiaalisen kuvion?

Ei se kyllä ole, jos kerran tupakointi sinua häiritsee. Tupakointi on myös itselleni erittäin vastenmielinen tapa enkä voisi aloittaa seurustelua tupakoijan kanssa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tapahtui eräänä päivänä eräässä kodissa:

- Ostin sulle kukkasia, sanoo mies.
- Jaa. Miksi, kysyy vaimo.
- No, ostin kun ajattelin että kaipaat kukkia.
- Onko tapahtunut jotain?
- Ei. Miten niin?
- No, kun ostit kukkia.
- Siis mä ostin kukkia ihan vaan ostamisen ilosta.
- Et siis mua varten. Ostamisen ilosta. Luuletko saavas sillä perusteella?
- No, en. Ostin kukkia, kun olet sanonut etten mä koskaan osta kukkia ja kun ne sattui eteen ja oli halpoja.
- Nii just! Halpoja. Et voi yhtään niinku sijoittaa meidän suhteeseen.
- No, voi hitto. Nytkö sä suutuit?
- EN!
- Oikeasti. Hankala tässä on tuoda kukkia, kun sä suutut niistä.
- En mä kukista suutu. Ne on ihania, mutta miksi sä ostit niitä nyt?
- Voi luoja. Anteeksi, että mä ostin kukkia. Voin viedä ne pois.
- Älä vie. Ne on ihania. Ihmetyttää vaan, miksi sä ostit nyt.
- Ok. Selvä. Mä en osta enää kukkia, jos niistä nousee poru.
- Sä et siis halua ostaa mulle kukkia?
- Täh? No, haluan ostaa!
- Älä huuda! No, miksi ihmeessä sä sitten et yleensä osta mulle kukkia? Ainoastaan silloin, kun tekee mieli tai on tapahtunut jotain.
- Niinpä! Vain silloin, kun tekee mieli. Ei mun tee aina mieli. Ja just nyt ei tosiaan tee mieli. Ostin vaan kukkia. En mä nyt halua seksiä.
- Sä et siis halua mua?
- Uskaltaakohan tähän vastata?
- Tulee vaan sellainen olo nyt, että sä et halua mua.
- No, haluan. Herran jestas. Totta kai mä haluan sua!
- Huomaa, että sä olet mies. Huudat koko ajan ja ajattelet vaan seksiä.
- Kuule. Mä tulin just kotiin. Väsyttää ja on ollut pitkä päivä. Ja mä ostin vaan kukkia.
- Ei kukat ole vaan kukkia. Ne on romanttinen ele ja normaalisti mies haluaa huomioida naisen tarpeet ostamalla kukkia.
- Niin just! Sitä mä yritin selvitää!
- Miksi sä taas huudat? Niin, mut kun sä et osta kukkia ilman, että on joku juju.
- Oikeesti. Lopeta nyt. Annetaan noiden kukkien olla nyt. Onko jotain ruokaa?
- SIKA! Ensin sä tuut ovesta sisään kukka puskan kanssa ja sitten kysyt, onko jotain ruokaa. Luuletko, että mä olen täällä sua varten palvelemassa ja pyllistelemässä heti, jos sä tuot kukkia.
- En mä tuonut kukkia sen takia. Ja ainahan sä teet ruokaa. Äläkä sä huuda koko aikaa.
- AI! Mäkö en saa ilmaista tunteitani koskaan!! Ja kauanko meni, että huomasit, että mä teen aina ruokaa?
- Mä en sano nyt mitään.
- Niin kuin yleensä. Sä et puhu koskaan mistään mitään.
- No uskaltaako tässä puhua, kun aina asia kääntyy väärin päin.
- Ei ne mitään väärin päin käänny. Itsehän alotit!
- Jaa tuomalla kukkia?
- Niin!
- No nyt on selvä, että mä en tosiaan enää tuo kukkia.
- Sä et siis välitä musta, kun et halua tuoda edes kukkia.

Seuraa viiden minuutin hiljaisuus. Keittiöstä kuuluu ääni, johon vaimo aloittaa:
- Ei jumalauta. Miksi ihmeessä sun pitää heti kotiin tullessa avata kaljapullo. Mitä nyt on tapahtunut, kun toit kukkia ja heti alat ryypätä!?!


Noinhan se menee. Toki on erilaisia vivahde eroja millälailla kumppani tuon ilmaisee, mutta mistä tahansa voi mielensä pahoittaa. Joskus ei vaan jaksa tuollaista melkein jatkuvaa mielensä pahoittamista. Vaikka on kuinka huono päivä ollut, niin on se pakko paha olo purkaa minuun?

Muutenkin aika usein olen saanut kuulla, ehkä jonkinlaisena vitsinä, etten tee mitään kotona. No vaikka ruuanlaitto, teen n. 90%:sesti ruuan kotona. Ei siinä mitään, tykkään tehdä ruokaa vaikka en mikään erikoinen ruuanlaittaja ole. Mutta olisi se edes mukava joskus kuulla muutakin kuin "etten tee mitään kotona". Joku voi vaikka oikeasti luulla etten tee mitään.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko muiden mielestä idioottia tai liiankin ehdotonta, jos tupakointi ratkaisee muuten potentiaalisen kuvion?

Oma mielipide tästä on, että oli se idioottia tai ei, niin se monessa tapauksessa vaan ihan väkisin ratkaisee. Itse en ole nyt polttanut enää vuosiin, mutta alunperin oltuani sellainen baaripolttelija (mitä sitäkään en enää ole) yksi aiemmista naisystävistäni poltti ja minä sitten menin siihen mukaan. Koska se tilanne, että toinen polttaa ja toinen ei, on monella tapaa helvetin hankala. Tupakointi on samalla myös sosiaalinen tapa/tilanne, joka tietyllä tapaa yhdistää ja sitten toisaalta jos toinen ei polta ja toinen polttaa, niin sitten kai toinen joutuu tekemään sitä kokoajan vähän huonolla omallatunnolla. Polttava haisee ihan paskalta, polttamaton ei. Että itse olen ainakin huomannut, että ne parit joissa toinen polttaa on vähän harvemmassa.

Jos nyt ajattelee itseä, niin varsinkin tämän asian tiimoilta olen iloinen, että tuo suhde, missä poltettiin loppui, koska pian sen jälkeen loppui myös minun polttamiseni. Lopettamiseen tietysti tarvitaan se oma halu, koska kaikki muut verukkeet lopettamiselle, eivät johda yhtään mihinkään. Ja jos toinen haluaa, että toinen lopettaa, niin se ei silloin ole oma halu.

Jotkut ovat näyttäneet, että tässäkin asiassa, jos on halua, löytyy tie silloinkin, kun toinen polttaa ja toinen ei. Mutta kannattaa silti miettiä, vaikka aluksi ajattelisi, että toisen polttaminen ei minua häiritse (tai vaikka toisinpäinkin), että onko se pohjimmiltaan niin. Kyllä itseäni näin jälkeenpäin ajateltuna tuossa suhteessa, missä itsekin sauhuttelin, asia jossain alitajunnassa taisi koko ajan haitata. Ja taidettiin siinä joku yhteinen lakkokin pitää, joka ei sitten kuitenkaan kestänyt, kuin ehkä kuukauden tai pari. Että vaikka asiaan ei tyhjentävää vastausta voi antaa, niin sen voi sanoa, että jos asia yhtään häiritsee, niin helvetisti helpommalla pääsee, kun valitsee suoraan ihmisen, jolla on tupakoinnin suhteen samat tavat, kuin itsellä.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kamalaa, allekirjoittanut huijattiin ostoksille. Alunperin oli puhe käydä syömässä kaupungilla, nyt seison jossain perkeleen rättikaupassa, ja tietysti naisten alusvaate osastolla. Ahdistaa, ja pakko seurata omaa vaimoa jatkuvasti ettei muut naiset luule että olen joku perverssi.

Tämäkin on yksi isoimpia mysteerejä, miksi naiset haluavat miehet mukaan ostoksille? Ruokakaupassa käynnit ymmärrän, mutta että tällaisille reissuille.

Tiedän tyylini ja pyydän mielelläni apua myyjältä, jottei tarvitse kipitellä sovarista kokoja vaihtamassa, joten vaateostostelen yleensä itsekseni. Mutta toki minusta on hauskaa, jos mies joskus tulee mukaan - hänellä on näet erehtymätön värisilmä. Ja kyllähän se kivalta tuntuu, jos hän selkeästi ihastuu johonkin valitsemaani vaatekappaleeseen ja ilmaisee sen ääneen. Ehkä siinä on se juttu, että osa naisista kaipaa kumppaninsa ihailua ja hyväksyntää? Ei tietty nyt joka toinen päivä perässä tarvitse laahautua, mutta edes joskus, jos toinen siitä ilahtuu?

Ruokakaupassa en sietäisi hetkeäkään kärryihin nojaavaa, puhelinta selaavaa siippaa. Ostokset hoidetaan yhdessä, jos yhdessä kauppaan mennään. Yleensä ei mennä, vaan käydään vuorotellen. Ruokakaupassa käynti on molemmista tylsä arkirutiini, joten ilman muuta vastuu jaetaan. Ja aina joskus jompikumpi löytää jotakin uutta, mitä toinen ei olisi älynnyt ruoaksi laittaa.

Kukkakeskusteluun todettakoon, että mitä jos niitä toisi useammin, niin se ei enää olisi niin epäilyttävää? ;)
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
@Draco @Andy Kiitoksia mielipiteistä, mukava kuulla muiltakin ajatuksia asioiden suhteen!

En nyt suoriltaan kyseistä tyttöä hylkää tämän takia, varsinkin kun hän itsekin tuntui panikoivan sen suhteen, että miten suhtaudun hänen polttamiseen ja kovasti ainakin vakuuttanut, että on ollut aikeissa lopettaa muutenkin. Joten katsotaan nyt tilannetta, että jos tuo vaikka sitten lopettaisi polttamisen tässä kohtaa. Mutta kuten Draco hyvin totesit, niin sen polttamisen lopettamisenhan on lähdettävä täysin hänestä, eikä siksi että minä en siitä tykkää. Siitä syystä en ajatellut itse nyt tässä kohtaa ottaa kantaa tai "käskeä"/pyytää häntä lopettamaan, vaan toivon että se tulee henkilöltä itseltään.

Ihmismieli on kyllä jännä kaikkine ihastumisineen ja tunteineen. Tosiaan ei ehditty kuin tuon kerran näkemään kunnolla kun kävin hänen luonaan, nyt hän lähti viikoksi lomailemaan ulkomaille, joten pakollinen tauko iski tähän väliin. Tyty on ollut pelkästään ihana kokoajan, matkalla lentokentälle oli pyytänyt kavereitaan että tehdään pieni koukku ja kävi minua moikkaamassa muutaman pusun verran ja lomallakin kokoajan laitellut kuulumisia ja kuvia miten menee. Silti omat epävarmuudet ja ylitulkitsemiset pään sisällä miettii vain kaikkea pahaa mitä sielläkin lomalla voisi tapahtua ja miten kaikki menee päin helvettiä, vaikka mitään syytä ei edes ole. Ja tässä kohtaa ei edes mitenkään tilivelvollinen minulle olisikaan, vaikka jokainen resortin äijä kävisi huoneessa pyörähtämässä.

Huono piirre ihmisessä tämä ylitulkitseminen ja epävarmuus, mutta kasvattava kokemus kun näistä joskus jotenkin pääsisi eroon. Ja pitää vain olla manailematta hänelle näistä, ettei pidä minua ihan epävarmana idioottina, vaikka sitä olisinkin tällä hetkellä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tupakoinnin suhteen, jos se on itselle jonkin sortin kynnyskysymys, kannattaa jo heti alussa olla päättäväinen ja tiukka omille periaatteeilleen. Toisaalta, periaatteet on tehty periksi annettaviksi. Ei vaan, asiasta kannattaa varmasti käydä alkuvaiheessa jonkin sortin keskustelu ja katsoa hetken aikaa, onko sillä toisella oikeasti halua ja yritystä siitä luopumiseen. (Ja koska parisuhteessa toista osapuolta ei pidä yrittää muuttaa, niin toivoa ja uskoa siinä kohtaa, että se toinen ihan oikeasti haluaa luopua siitä tupakoinnista, eikä yritä sitä vain sen parisuhteen takia.)

Itsellä oli aika tiukka mielipide tupakoinnista aikanaan. Ja on vieläkin. Tapasin aikanaan erään mukavan oloisen naisen, joka tapaamisemme aikaan tupakoi. En antanut ihan ensimmäisillä treffeillä tuon liiemmin häiritä ja jutuista kävi jotenkin ilmi, että ehkä se siitä tavasta haluaa luopua. Ja lopulta luopuikin, itse asiassa aika pian alettuamme olemaan yhdessä. Nyt on oltu naimisissakin jo yli kymmenen vuotta, eikä tuo sen koommin ole tupakkaan tarttunut.

Jos olisin jyrkästi dumannut heti alkuun tuon homman ja jättänyt tapailematta sen tupakoinnin takia, niin eipä tätäkään mainiota yli kymmentä vuotta varmastikaan olisi yhdessä eletty.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tupakoiva voi olla aivan ihana ihminen. Mutta en kyllä soisi kenellekään sitä osaa, kun saa kuukausia seurata vierestä rakkaimman ihmisen hidasta tukehtumista ja tuskaa.

Toisaalta saattaahan siinä säästyä muistisairaan omaishoitajuudelta.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Tässä lainattuna (ja tärkein lihavoituna) Smittylle ja palstan muille junioreille ohjetta naaraiden kaatamiseen, vinkkuflinda käteen ja kivet esiiin. Pillu on se asia mikä kuitenkin kaikkea pyörittää, suoraan tai välillisesti. Panosavuista pientä miinusta, mutta eihän elämä täydellistä olekaan...
Hajosin kyllä mielikuvalle panosavuista. Seksi on niin tulista että sängyssä alkaa savuttamaan.. Hehheh, joo sori. Tiedän että tarkotit röökiä mutta en voi aina vastustaa näitä kaksimielisiä ajatuksia.

Mitä tulee Makkelin ensitreffeihin niin hiton hyvä kuulla että koko homma meni aivan nappiin! Kuulostaa lupaavalta. Omalta osaltani voin vain sanoa että olen hieman tällaista hitaammin syttyvää sorttia. Mua on satutettu niin monesti elämäni aikana feikkaajien toimesta että siinä on tavallaan tullut luotua sellainen suojamuuri, joka sen naisen on osattava rikkoa oikeilla teoilla ja sanoilla, ennen kuin saatan alkaa luottamaan että hän on aito ja kiinnostumaan tästä syvemmin ja muutenkin kuin vain frendinä.

Ja tämän nykyisen daamin suhteen, luulen että tämä suojamuuri jossain määrin rikkoutui lopullisesti muutaman viimeisen kohtaamisen aikana. Nyt vain mietin seuraavaa peliliikettäni. Missä kohtaa olisi hyvä väli pyytää esim. just vaikka kahvittelemaan tai ihan vaikka tepastelemaan ympäri stadia, kummasta sitten tämä nainen tykkäisikään enemmän?
 
Viimeksi muokattu:

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ja tämän nykyisen daamin suhteen, luulen että tämä suojamuuri jossain määrin rikkoutui lopullisesti muutaman viimeisen kohtaamisen aikana. Nyt vain mietin seuraavaa peliliikettäni. Missä kohtaa olisi hyvä väli pyytää esim. just vaikka kahvittelemaan tai ihan vaikka tepastelemaan ympäri stadia, kummasta sitten tämä nainen tykkäisikään enemmän?
Jos ei ole tietoa kummasta tykkää niin helppohan nuo on yhdistää, alkuun pikku kävely/ulkoilu jossain ja siitä sitten lämpimän kupposen äärelle ihastelemaan toisen punottavia poskia ja keskustelemaan henkeviä!

"Oman naiseni" suhteen tilanne tuntuu kyllä päivä päivältä paremmalta, ja kyllähän tässä vähän pelottaa tuo Smittyn mainitseman suojamuurin liian nopea laskeminen, että kuinka pahasti tässä vielä tulee itsensä satuttamaan. Mutta pakkohan se on perkele koittaa ja antaa mennä kun hyvältä tuntuu. Vaikka kyseinen nainen on nyt tämän viikon ollut reissussa niin sieltäkin jo itse viestitellyt useasti, pyysi luvan tulla seuraavaksi viikonlopuksi minun luo koko viikonlopun ajaksi ja kaikkea muuta mukavaa. Ja kun yhtenä iltana naukkailivat vähän enemmänkin viiniä ja itse jo pohdin pahimmat skenaariot päässä läpi, niin baariin lähdön sijaan tyttö meni hotellihuoneeseen ja soitteli videopuhelua minulle. Elämä on ihanaa aina välillä <3
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös