Naisasiat

  • 7 480 385
  • 26 542

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kamalaa katsoa, kun jengi hyppii suhteesta toiseen ja ei ole vielä millään tavalla valmiina uutta suhdetta varten. Sitten ihmetellään, kun taas menee parisuhde pilalle, mutta ei osata olla yksinkään ja aletaan etsiä väkisin seuraavaa suhdetta.
Minulla oli ystävä joka hyppi suhteesta toiseen. Kun hänet tapasin hän oli naimisissa ja alle vuoden vanhan lapsen äiti. Lapsi oli hänelle kolmas ja jokaisella oli eri isä. No ystäväni rakastui opiskelutoveriimme, laittoi eron miehestään vireille ja muutti yhteen uuden rakkauden kanssa. Pulla taas uuniin ja hetken oltiin onnellisia... Kunnes tapasi aivan ihanan miehen esikoisensa harrastuksen kautta. Vähän kimpsuja mukaan ja mies ja pari vuotias lapsi jätettiin ja muutettiin uuden miehen luokse. Minä vähän epäilin homman järkevyyttä ja sanoin sen. Välit meni poikki. En tiedä monesko suhde nykyään on menossa mutta sen sain aikanaan tietää että uuden miehen kanssa hankittiin taas uusi lapsi. Vissiin jonkinmoinen läheisriippuvaisuus oli ja jotenkin epävakaa persoona oli tämä ex-ystäväni.
 
Viimeksi muokattu:

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@Iisoppi ex-ystäväsi on rakastunut ihastumisen tunteeseen. Ja sanoisin että ehkäisystä olisi jonkun kannattanut henkilölle mainita. Jäänyt terveystiedon tunnit ilmeisesti vähiin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Ehkäpä nuoremmat ihmiset pitävät enemmän tärkeänä ulkonäköä, "täydellistä seksiä" ym.

Toki seksikin tulisi kohdata hyvin molemmilla, oli ikä mikä tahansa, mutta tunteiden ja yhteisajan merkitys kasvaa ikääntyessä kaikissa asioissa.
Sikäli kun mäkin vielä kaiketi nuoresta ihmisestä menen, niin sen verran koen tarpeelliseksi korostaa, että mulle ulkonäkö on ollut aina pelkästään plussaa. En ymmärrä enkä varmaan koskaan tule ymmärtämään nyky-yhteiskunnan ulkonäkökeskeisyyttä. Milloin hyvältä näyttämisestä kuvissa tuli tärkeämpää kuin hyväsydämisyydestä ja aitoudesta?

Nämä on ne puolet mitä mä mun kumppanista etsin ja lisäksi kiinnitän aina ensimmäisenä huomioni naisen silmiin ja katsekontaktiin, ne itsessään kertoo ihmisestä jo tosi paljon ja ovat ehdoton lähtökohta yhteyden löytämiselle. Ei silmiä turhaan kutsuta "sielun peiliksi".

Seksikin on aina sitä parempaa, mitä parempi ja syvempi yhteys kahden ihmisen välillä vallitsee, eli sikäli nuo "täydellinen" yhteys ja seksi kulkevat käsi kädessä eli yhtä ei ole ilman toista.

Mutta hyvä ulkonäkö itsessään on todellisuudessa aivan mitätön pikkuseikka, sillä lopulta se täydellinen partneri on aina itselle se maailman kaunein ihminen niin sisältä kuin ulkoa tai niin sen kuuluisi mennä molemmin puolin.

Mitä tulee mun kannanottoon työromansseihin, niin ainahan niissä omat riskinsä piilee, joten siksi on syytä tietää ensin, onko "palkinto" riskinoton arvoinen.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Iisoppi ex-ystäväsi on rakastunut ihastumisen tunteeseen. Ja sanoisin että ehkäisystä olisi jonkun kannattanut henkilölle mainita. Jäänyt terveystiedon tunnit ilmeisesti vähiin.
Ei se tiedosta ole tuollaisten ihmisten kohdalla kiinni. Se lapsi nimenomaan halutaan hankkia uuden suuren rakkauden kanssa.

Ihmettelen tuollaisissa tapauksissa aina myös näitä toisia osapuolia. Luulisi, että kun sen toisen menneisyydessä on tietynlaista säännönmukaista säätöä niin ihminen ottaisi jalat alleen mahdollisimman nopeasti. Kai joillakin on vaan se kuvitelma, että minun kanssani kaikki on toisin.
 
K

Kiekkokatsoja

Noo.. jokainen rakentaa juttunsa/suhteensa, kuten haluaa. Toisinaan sitä oppii kantapään kautta, toisinaan ei opi millään, ja jatkaa samoja virheitä tehden.
Hyvähän sitä on jakaa näkemyksiään, tai kokemuksiaan, varsinkin täällä netissä.

Lopultahan tärkeintä olisi, että ihminen on pääasiassa onnellinen seurustelusuhteessaan. Joku tyytyy vähään, toinen puolestaan tavoittelee sellaista, jota on vaikea löytää/tavoittaa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noo.. jokainen rakentaa juttunsa/suhteensa, kuten haluaa. Toisinaan sitä oppii kantapään kautta, toisinaan ei opi millään, ja jatkaa samoja virheitä tehden.
Hyvähän sitä on jakaa näkemyksiään, tai kokemuksiaan, varsinkin täällä netissä.

Lopultahan tärkeintä olisi, että ihminen on pääasiassa onnellinen seurustelusuhteessaan. Joku tyytyy vähään, toinen puolestaan tavoittelee sellaista, jota on vaikea löytää/tavoittaa.

Näitä tavoittelijoita on tullut vastaan viime aikoina aika monta. Siis ihmisiä joille ei kukaan kelpaa ja vaihdetaan partneria useammin kuin kalsareita. Joo ehkä itsekin ollut joskus tuollainen, mutta kyllä sitä jossain vaiheessa huomasi että ei tuosta ole kuin harmia.

Aika monimutkaisia asioitahan nämä kaikki seurustelut ja parisuhteet ovat, mutta niin kai niitten pitääkin olla. Tuleepahan testattua sitä toimivuutta ihan kunnolla kun asiat ovat solmussa. Rajansa kaikella kuitenkin, ja tuntuu että jotkut etsivät vain jotain tappelukaveria jolle voi osoittaa omaa ylemmyyttään parisuhteessa - tästähän sitten luetaan lehdistä että miten on piesty henki pois tai muuten vaan vähän puukoteltu kun ei pointti mennyt perille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ja sanoisin että ehkäisystä olisi jonkun kannattanut henkilölle mainita. Jäänyt terveystiedon tunnit ilmeisesti vähiin.
En usko että ne kaikki lapset on vahinkoja vaan rakkauslapsia joilla jotenkin sitouduttiin uuteen suhteeseen. Erikoinen persoonallisuus tämä nainen oli muutenkin. Meistä tuli kai ystäviä koska hän vahvana persoona päätti että siitä luokan hiljaisesta hissukasta (eli minusta) tulee kaveri hänelle.

Ihmettelen tuollaisissa tapauksissa aina myös näitä toisia osapuolia. Luulisi, että kun sen toisen menneisyydessä on tietynlaista säännönmukaista säätöä niin ihminen ottaisi jalat alleen mahdollisimman nopeasti. Kai joillakin on vaan se kuvitelma, että minun kanssani kaikki on toisin.
Tuota minäkin ihmettelen. Mutta kai jokainen mies kuvitteli että on lopulta se oikea. Ja kyllä luulen että myös ex-ystäväni kuvitteli että nyt oli löytänyt vihdoin sen sopivan miehen kunnes tuli taas eteen joku "parempi".
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Minkähänlaiset elarit tuollaisesta neljä lasta ja jokaisella eri isä-kombosta saa. Pillun voima on uskomaton, jos mulle tulis vastaan tuollaisen historian omaava nainen, niin juoksisin lujaa karkuun. Tai jos panohommiin jostain syystä päädyttäisiin, niin piuhat poikki ja kolme kortsua päällekkäin. Mukava olisi omalle äidille miniä esitellä, joo tuo on Repen lapsi, tuo taas Jaken lapsi, tuo pellavapää on Maken ja mahassa on minun, tuleva lapsenlapsesi.

No, kantaa ainakin osansa synnytystalkoisiin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sikäli kun mäkin vielä kaiketi nuoresta ihmisestä menen, niin sen verran koen tarpeelliseksi korostaa, että mulle ulkonäkö on ollut aina pelkästään plussaa. En ymmärrä enkä varmaan koskaan tule ymmärtämään nyky-yhteiskunnan ulkonäkökeskeisyyttä. Milloin hyvältä näyttämisestä kuvissa tuli tärkeämpää kuin hyväsydämisyydestä ja aitoudesta?

Nämä on ne puolet mitä mä mun kumppanista etsin ja lisäksi kiinnitän aina ensimmäisenä huomioni naisen silmiin ja katsekontaktiin, ne itsessään kertoo ihmisestä jo tosi paljon ja ovat ehdoton lähtökohta yhteyden löytämiselle. Ei silmiä turhaan kutsuta "sielun peiliksi".

Seksikin on aina sitä parempaa, mitä parempi ja syvempi yhteys kahden ihmisen välillä vallitsee, eli sikäli nuo "täydellinen" yhteys ja seksi kulkevat käsi kädessä eli yhtä ei ole ilman toista.

Mutta hyvä ulkonäkö itsessään on todellisuudessa aivan mitätön pikkuseikka, sillä lopulta se täydellinen partneri on aina itselle se maailman kaunein ihminen niin sisältä kuin ulkoa tai niin sen kuuluisi mennä molemmin puolin.

Mitä tulee mun kannanottoon työromansseihin, niin ainahan niissä omat riskinsä piilee, joten siksi on syytä tietää ensin, onko "palkinto" riskinoton arvoinen.

Kaikella kunnioituksella, mutta melkoista pilvilinnahöttöä tämä. Hyväsydämisyyttä ja aitoutta ei voi ihmisestä päälle päin nähdä, ulkonäön voi, ja sehän se useimmiten ihmisissä kipinän toista kohtaan iskee. Vai meinaatko että sinä näet silmistä heti onko ihminen hyväsydäminen ja aito? Vai tykkäätkö vaan näteistä silmistä? Senkin ulkonäkökeskeinen sika ja sovinisti! Et arvosta rumasilmäisiä, hyväsydämisiä ja aitoja naisia!

Seksianalyysisikin kuulostaa melkoiselta luulopuheelta, tommoselta hötöltä mitä nuoret runopojat toisilleen toistaa että onhan se näin, eikös olekin, koska eivät ole vielä päässeet itse kokeilemaan ja huomanneet että eipä se kyllä vaadi kuin oikeanlaista kitkaa sopivassa paikassa ruumista. Yhtä voi aivan hyvin olla ilman toista. Toki molempi parempi.

Ulkonäkö on tärkeä aspekti siinä partnerissa, ei sille oikein mitään mahda, se on vaan semmonen biologinen fakta. Onneksi sekin kuitenkin on aina vähän tulkintakysymys että kuka mitäkin kauniina pitää, ja voihan sitä omaa ulkonäköään onneksi kompensoida muillakin tavoilla, ainakin niin päin että rumakin mies voi kelvata naisille, jos vaikka kuljettaa aina kädessä isoa rahasäkkiä, jääkiekkomailaa tai sähkökitaraa. Jotkut sanoo että olemalla hauska voi myös korvata komeutta, mutta se on paskapuhetta, minä olen erittäin hauska eikä minun ympärilläni silti parveile valtavaa määrää naisia. Hetkinen, ehkä minä en olekaan hauska..?

Rumilla naisilla on hankalampaa kun ei ole silikonin lisäksi oikein mitään hyvää esinettä jolla arvoaan voisi nosta, joten on pakko hakea humalaisia tai epätoivoisia ukkoja. Tai sitten näitä tämmösiä romanttisissa pilvilinnoissa eläviä höttöritareita.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kaikella kunnioituksella, mutta melkoista pilvilinnahöttöä tämä. Hyväsydämisyyttä ja aitoutta ei voi ihmisestä päälle päin nähdä, ulkonäön voi, ja sehän se useimmiten ihmisissä kipinän toista kohtaan iskee. Vai meinaatko että sinä näet silmistä heti onko ihminen hyväsydäminen ja aito?
En tarkoittanut tätä alkuunkaan. Kiinnitän ihmisessä ensimmäisenä huomion silmiin ja etsin kumppania joka on hyväsydäminen, aito, huumorintajuinen ja omaa jonkin sortin sosiaaliset kyvyt. Samat mielenkiinnon kohteet ovat tietysti aina plussaa. En missään nimessä yrittänyt sanoa, että nämä puolet tulisivat jotenkin esille ihmisen silmistä vaan ne yllättäen selviävät sitten myöhemmin tutustumalla ja kyselemällä. Mutta tiettyjä puolia voi silti ihmisestä havaita pelkästään katsekontaktin avulla.

Ulkonäkö on tärkeä aspekti siinä partnerissa, ei sille oikein mitään mahda, se on vaan semmonen biologinen fakta. Onneksi sekin kuitenkin on aina vähän tulkintakysymys että kuka mitäkin kauniina pitää
Tästä olemme sentään samaa mieltä.

ja voihan sitä omaa ulkonäköään onneksi kompensoida muillakin tavoilla, ainakin niin päin että rumakin mies voi kelvata naisille, jos vaikka kuljettaa aina kädessä isoa rahasäkkiä, jääkiekkomailaa tai sähkökitaraa.
Tämä sitten taas ei ole rakkautta vaan kullankaivuuta (tulee mieleen muuan tapaus Latvala & Torppa)

Jotkut sanoo että olemalla hauska voi myös korvata komeutta, mutta se on paskapuhetta, minä olen erittäin hauska eikä minun ympärilläni silti parveile valtavaa määrää naisia. Hetkinen, ehkä minä en olekaan hauska..?
Et niin.

Mutta hyvä ulkonäkö itsessään on todellisuudessa aivan mitätön pikkuseikka, sillä lopulta se täydellinen partneri on aina itselle se maailman kaunein ihminen niin sisältä kuin ulkoa tai niin sen kuuluisi mennä molemmin puolin.
Tarkennetaan nyt sitten vielä tätäkin argumenttia muiden väärinymmärtäjien varalta, eli hyvä ulkonäkö itsessään on mitätön pikkuseikka JOS ihminen on muuten luonteeltaan täysin epäsopiva kumppaniksi. Ulkoisella olemuksella voi luoda tietyn ensivaikutelman, mutta lopulta se todellinen luonne sieltä aina tulee esille, jolloin ulkonäkö asettuu merkityksettömäksi, ellei luonteet matchaa.
 
Viimeksi muokattu:

Guy Lafleur

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Riven Suomi, Chicago Cubs, lädifutis
Tuli mieleen jakaa omakin stoori lyhytversiona tänne kun pohdintaa on viime sivuilla ollut siitä milloin ollaan valmiita uuteen suhteeseen edellisen kariuduttua.

Taustaksi lähinnä sen verran että itse olen kolmikymppinen. Seurustelin ikävuodet 17-27 naisen kanssa jonka tapasin kotikaupungissani jossain teinipippaloissa ja kyseessä siis ensirakkauteni.

Itse olen ihmisenä suora, rehellinen ja auttamisenhaluinen. Olen aina pitänyt haasteista ja arvoituksista. Tyttöystäväni oli temperamenttinen, vähän hankala luonne ja toisaalta todella räiskyvä ja niin positiivisessa kuin negatiivisessa muodossa ilmaisi tunteitaan hyvin vapaasti. Paljon rakkaudenosoituksia, paljon vittuilua ja vähän jopa henkistä/fyysistä väkivaltaakin. Ei suhteemme mikään tervein mahdollinen ollut mutta koska rakastimme toisiamme ja olimme tottuneet olemaan yhdessä niin aina asiat selvitettiin. Tällainen ääritemperamenttinen ja aavistuksen epätasapainoinen nainen + kaikki ne hyvät asiat mitä meillä oli, olivat pitkään mielestäni parasta mitä kaltaiselleni tyypille voi vastaan tulla.

Riideltiin paljon ja oikeastaan suhteemme loppuvaiheilla riidat alkoivat koskea enemmän isoja asioita, valintoja ja suuntaa elämässä. Kävin itse akateemisen tutkinnon ja satsasin uraani paljon, ja näin että perustaa toimeentulolle pitää laittaa kuntoon. Avopuolisoni valmistui omista kevyemmistä opinnoistaan neljä vuotta minua aikaisemmin. Hän alkoi sitten jo opiskeluaikanani kovasti painostamaan lapsentekoon ja perheen perustamiseen, käyttäen usein perusteina että "koska muutkin tuttavapiiristämme". No, minä olen ollut yhteisen tuttavapiirimme osalta yksi ainoita jotka ovat halunneet laittaa uraa kuntoon suunnitelmallisesti ja omat plänit lapsista ja perheestä ovat olleet että joskus kun uraa on rakennttu tiettyyn pisteeseen niin kapasiteettia näille löytyy.

No, nämä väännöt ja erimielisyydet esimerkiksi perheestä ja sen ajankohdasta lopulta äityivät niin suuriksi että kompromissejä ei saatu aikaiseksi. Erosimme yhteisellä päätöksellä ja aivan helvetin vaikea päätöshän tuo oli. Eron jälkeisen vuoden aikana välillä jompi kumpi halusi vielä yrittää, toisen ollessa juuri sillä hetkellä kannalla että ei kannata enää. Lopulta emme yrittäneet uudelleen.

Elin ensimmäisen kunnon sinkkuvaiheeni tämän eron jälkeen vuonna 2016 syksystä 2017 kesään. Aika jäätävää settiähän tuo oli ja omaa "nuoruutta" tuli koettua uudelleen. Hyväksyin oman "sängystä sänkyyn" toimintani tietyllä tavalla prosessina ja olin jo sitten puolen vuoden jälkeen sitä mieltä kuitenkin että minä kaipaan yhteistä arkea jonkun ihmisen kanssa. Yhteisiä suunnitelmia, suuntaa ja tulevaisuutta. Urapuolella asiat ovat järjestyneet hienoksi ja olen hyvässä virassa.

Tapailin pari-kolme kuukautta erästä neitiä, joka vaikutti aluksi todella paljon omaa naisihannettani ja luonneihannettani vastaavalta ihmiseltä. No, yllättäen hänestä sitten alkoi tuntemisen kehittyessä paljastui piirteitä jotka sitten realisoituivat siihen että vetäydyin tapailustamme. Olin valmis elämään villiä sinkkukesää vielä kesän 2017 kunnes yllättäen ystäväni kautta tapasin ihmisen joka oikeasti vei luonteellaan ja inhimillisyydellään jalat alta. Tämä nainen oli oikeastaan täysin päinvastainen henkilö kuin pitkäaikainen ex-avopuolisoni. On kiltti, pehmeä, rauhallinen ja lempeä. En oikeasti 10 vuotta sitten tajunnut että tämänkaltainen ihminen on itselleni se sopivin mahdollinen. Luulin pitkään että itse tasapainoisena ja rauhallisena ihmisenä saan aikaiseksi parhaan symbioosin vähän päinvastaisen luonteen kanssa. Mutta paskat!

Puolisoni haluaa aina keskustella ja osaa tehdä sen todella tahdikkaasti ja rauhallisesti. On myös eri tavalla vrt. ex-tyttöystävääni verrattuna todella kaunis ja puoleensavetävä nainen. Omaa vahvan arvopohjan, mutta osaa sanoittaa sitä poikkeuksellisen hyvin ja kommunikoida ihanasti.

Tapailimme tuon ensitapaamisviikonloppumme jälkeen kuukauden ja päätettiin että tästä tulee hyvä. Muutimme yhteen 6kk jälkeen tapaamisestamme, kihlauduimme vuoden jälkeen ja menimme nyt viime kesänä naimisiin. Olen aivan sekaisin tästä ihmisestä vieläkin joka päivä. Taitaapa tuo olla raskaanakin nyt viimeisten tietojen mukaan. Aikaisemman puolisoni kanssa en ikinä pystynyt mielessäni edes harkitsemaan kihloja tai vauvaa. Pohdin pitkään mistä se johtui ja syytin omaa uraorientoituneisuuttani mutta todellisuudessa syy oli siinä että tämä ihminen ei alitajunnassani oikeasti ollut se ns. end game.

Pointtina - uuteen suhteeseen luulee olevansa valmis määrätyn aikajakson jälkeen. Kuitenkin suosittelen peilaamaan asioita kokonaisuutena ja erityisesti sen toisen ihmisen kautta. Jos se itselle oikea ihminen astuu omaan elämään vaikka pari viikkoa eron jälkeen, voi suhteesta kehittyä erinomainen mikäli ihmistyyppi on itselle oikeanlainen. Itsetutkiskely ja menneiden kautta profilointi että minkälaista tyyppiä sitä oikeasti kaipaa vierelleen - se oli itselleni avain onnellisuuteen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta tiettyjä puolia voi silti ihmisestä havaita pelkästään katsekontaktin avulla.

Tämä kiinnostaa minua. Minkälaisia puolia sinä osaat havaita ihmisistä vain katsekontaktin avulla? Tuo on ihan valtava supervoima. Sinulla saattaisi olla järkyttävän paljon kysyntää esim. politiikassa tai vaikkapa poliisina.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika pitkälti olen erimieltä tästä kirjoituksesta, kuten osasta sun muistakin kirjoituksista.
Mutta mielipide toki hyvä on olla, ja omanlaisensa. Vaikkapa joskus kärjistettynä.
Jopa niinpaljon oon erimieltä ylläolevasta, että en nää syytä alkaa niistä väittelemään.
Kukin ajattelee ja tekee tavallaan. Voi olla kun menee vuosia vaikkapa 10, niin miepiteet muokkaantuu.

Boldaamaani kohtaan: Toivotaan niin! 10 vuottakin on toki aika pitkä aika elellä pilvilinnassa, ties vaikka aiemminkin saisit jo kokemuksen tuomaa tervettä realismia. Ei se niin vakavaa silti ole tämä elämä, vaikka aluksi voi tuntuakin vähän karulta.
 
K

Kiekkokatsoja

@Smitty#41
Jatka vain omalla linjallasi. Vaikka sua provosoidaankin välillä.
Oikeita asioita oot tuonut esille. Kaikki ehkei haluu vaan tajuta sitä, tai on provosoiva persoona.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tämä kiinnostaa minua. Minkälaisia puolia sinä osaat havaita ihmisistä vain katsekontaktin avulla? Tuo on ihan valtava supervoima. Sinulla saattaisi olla järkyttävän paljon kysyntää esim. politiikassa tai vaikkapa poliisina.
Lyhykäisyydessään tietyt silmät säihkyvät eri tavalla. Esimerkiksi valoisa leveä hymy viestii yleensä sosiaalisuudesta ja iloisesta luonteesta. Mitä useimmin ihminen hymyilee, sitä vaikeampi häntä on kuvitella ainakaan miksikään pessimistiksi. Puolestaan apaattisen ilmeetön katse viestii mulle siitä, että tämä ihminen ei ole välttämättä sitä helpoiten innostuvaa tyyppiä tai ainakaan ei koe tarpeelliseksi näyttää tunteitaan.

Eli kyllä mä ainakin sellasen pintaraapasun saan ihmisestä jo katsekontaktin avulla. Toki jos syvemmälle ihmisen luonteeseen aikoo kaivautua, niin siihen vaaditaan jo niitä yhteisiä keskusteluja.

Aidon hymyn ja tekohymyn toisistaan erottaminen voi tosin olla aluksi hankalaa ja vaatii opettelemista.
 
K

Kiekkokatsoja

Boldaamaani kohtaan: Toivotaan niin! 10 vuottakin on toki aika pitkä aika elellä pilvilinnassa, ties vaikka aiemminkin saisit jo kokemuksen tuomaa tervettä realismia. Ei se niin vakavaa silti ole tämä elämä, vaikka aluksi voi tuntuakin vähän karulta.
Höpö juttuja kirjoitat edelleen, mutta mielipide on suotu jokaiselle kirjoitettavaksi.
Ja jos ikää tai kokemusta oikeasti tarkoitat, olet siinä pahasti väärässä.
Enempää on mun tästä turha kommentoida sinullepäin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
@Smitty#41
Jatka vain omalla linjallasi. Vaikka sua provosoidaankin välillä.
Oikeita asioita oot tuonut esille. Kaikki ehkei haluu vaan tajuta sitä, tai on provosoiva persoona.
Ole huoleti. Ei mua hetkauta pätkääkään, mitä joku yksittäinen faslapsi minun kirjoituksistani internetissä tuumii. Sanon asiat niin kuin ne koen ja ymmärtäkööt ken haluaa ymmärtää.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lyhykäisyydessään tietyt silmät säihkyvät eri tavalla. Esimerkiksi valoisa leveä hymy viestii yleensä sosiaalisuudesta ja iloisesta luonteesta. Mitä useimmin ihminen hymyilee, sitä vaikeampi häntä on kuvitella ainakaan miksikään pessimistiksi. Puolestaan apaattisen ilmeetön katse viestii mulle siitä, että tämä ihminen ei ole välttämättä sitä helpoiten innostuvaa tyyppiä tai ainakaan ei koe tarpeelliseksi näyttää tunteitaan.

Eli kyllä mä ainakin sellasen pintaraapasun saan ihmisestä jo katsekontaktin avulla. Toki jos syvemmälle ihmisen luonteeseen aikoo kaivautua, niin siihen vaaditaan jo niitä yhteisiä keskusteluja.

Jaa, luulin että sulla on jotain oikeita supervoimia mutta tiesitkin vain tyyliin että hymy tarkoittaa iloisuutta ja apaattinen ilme innostumisen vaikeutta. Tiesitkö, että ihminen voi myös hymyillä vaikka se ei olisikaan iloinen, tai olla apaattisen näköinen ihan luonnostaan, tahtomattaan? Sitten on vielä kaikenlaista näyttelijää ja psykopaattia jotka osaavat kikkailla tämmösten ulkoisien tunteita näyttävien merkkien kanssa ihan tosissaan, saattavat siihen päälle vielä valehdellakin jotain.

Kovasti kuulostaa nuorien poikien naiiveilta jutuilta yhä, sekä sinun että @Kiekkokatsoja kirjoittelut. Nuori voi toki olla myös mieleltään ja ajatusmaailmaltaan, en tiiä kuinka vanhoja te oikeesti ootte mutta ilmeisesti kuitenkin jo yli 20 vee? Ihanaahan se on jos pystyisi vaikka koko elämänsä naiivina pilvilinnaritarina läpi hiihtelemään, ei siinä, mutta siinä on myös kova riski että jossain vaiheessa tulee iso törmäys realismin rumaan seinään ja sitten ahdistaa. Pikkuhiljaa jos sitä seinää alkaa jo etäältä katselemaan ja tiedostaa että tommonen on olemassa, ja ehkä vähän jarruakin painaa niin törmäys ei sitten ole niin raju.

Mutta kai sitä pystyy elonsa loppuun asti luovimaan myös koko seinää vältellen. Tsemppiä yritykseen jos sellaista tavoittelette!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Jaa, luulin että sulla on jotain oikeita supervoimia mutta tiesitkin vain tyyliin että hymy tarkoittaa iloisuutta ja apaattinen ilme innostumisen vaikeutta. Tiesitkö, että ihminen voi myös hymyillä vaikka se ei olisikaan iloinen, tai olla apaattisen näköinen ihan luonnostaan, tahtomattaan? Sitten on vielä kaikenlaista näyttelijää ja psykopaattia jotka osaavat kikkailla tämmösten ulkoisien tunteita näyttävien merkkien kanssa ihan tosissaan, saattavat siihen päälle vielä valehdellakin jotain.!
En tiedä miksi yhä vastaan sinulle mutta vastataanpa nyt kuitenkin. Silmistä saa sen pintaraapaisun ihmisen luonteesta mutta tietysti ne teot puhuvat lopulta aina eniten eli niihin arkielämän pieniin tekoihin ja ihmisen käytökseen muiden ihmisten seurassa kannattaa kiinnittää eniten huomiota toisessa, ennen kuin lumoutuu kenenkään silmistä.

Kuten edellisen viestin loppuun muokkasinkin, niin on olemassa aitoja hymyjä ja sitten on olemassa ihmisiä, jotka ovat taitavia teeskentelmään aitoa. Lopullisen selvyyden tässäkin tapauksessa saa vasta tutustumalla siihen ihmiseen tarkemmin. Niin että ei se hymy itsessään kenenkään lopullista luonnetta automaattisesti paljasta, kun niitä feikkaajiakin löytyy kovin paljon. Aidon hymyn tunnistaminenkin on taitolaji, joka vaatii opettelemista ja yksityiskohtiin huomion kiinnittämistä. Kenties joissain tapauksissa myös useamman kohtaamisen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
En tiedä miksi yhä vastaan sinulle mutta vastataanpa nyt kuitenkin. Silmistä saa sen pintaraapaisun ihmisen luonteesta mutta tietysti ne teot puhuvat lopulta aina eniten eli niihin arkielämän pieniin tekoihin ja ihmisen käytökseen muiden ihmisten seurassa kannattaa kiinnittää eniten huomiota toisessa, ennen kuin lumoutuu kenenkään silmistä.

Kuten edellisen viestin loppuun muokkasinkin, niin on olemassa aitoja hymyjä ja sitten on olemassa ihmisiä, jotka ovat taitavia teeskentelmään aitoa. Lopullisen selvyyden tässäkin tapauksessa saa vasta tutustumalla siihen ihmiseen tarkemmin. Niin että ei se hymy itsessään kenenkään lopullista luonnetta automaattisesti paljasta, kun niitä feikkaajiakin löytyy kovin paljon. Aidon hymyn tunnistaminenkin on taitolaji, joka vaatii opettelemista ja yksityiskohtiin huomion kiinnittämistä. Kenties joissain tapauksissa myös useamman kohtaamisen.

Pointtina tässä nyt ihmisillä on varmasti se, että sulla on todella tarkka käsitys parisuhteesta ja rakastumisesta ja mitä se on sitten. Tämäkin työkaveri jonka kanssa olet vaihtanut muutaman lauseen töissä, niin kuvailit ”että en ole ennen varmaan näin edes tuntenut” tms. Toi on sitä höttölinnaa. Ei rakastuminen ja parisuhde ole sitä koko aikaa. Seksikin voi tökkiä jne ja silmistä ja hymystä päätellään luonnetta vaan biiseissä ja elokuvissa. Sä olet myös itse sanonut, ettet ole ikinä seurustellut jne. ja nämä sun kirjoittamat asiat kuulostavat just siltä. Hirveät odotukset ja yliromantisoinnit. Siksi täällä sanotaan kärkkäästi, koska todnäk tulet pettymään vielä ja useasti elämäsi aikana. Se on elämää. Mutta jos tuolla asenteella että mietitään jo edes ajatuksen tasolla kaikista suurinta ihastusta ja tapaamispäivää... siis ennen kuin tiedät onko tämä nainen edes varattu tai jutellut edes hänen kanssaan... niin. Niin, jonkun on sanottava että rauhoitu.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pointtina tässä nyt ihmisillä on varmasti se, että sulla on todella tarkka käsitys parisuhteesta ja rakastumisesta ja mitä se on sitten. Tämäkin työkaveri jonka kanssa olet vaihtanut muutaman lauseen töissä, niin kuvailit ”että en ole ennen varmaan näin edes tuntenut” tms. Toi on sitä höttölinnaa. Ei rakastuminen ja parisuhde ole sitä koko aikaa. Seksikin voi tökkiä jne ja silmistä ja hymystä päätellään luonnetta vaan biiseissä ja elokuvissa. Sä olet myös itse sanonut, ettet ole ikinä seurustellut jne. ja nämä sun kirjoittamat asiat kuulostavat just siltä. Hirveät odotukset ja yliromantisoinnit. Siksi täällä sanotaan kärkkäästi, koska todnäk tulet pettymään vielä ja useasti elämäsi aikana. Se on elämää. Mutta jos tuolla asenteella että mietitään jo edes ajatuksen tasolla kaikista suurinta ihastusta ja tapaamispäivää... siis ennen kuin tiedät onko tämä nainen edes varattu tai jutellut edes hänen kanssaan... niin. Niin, jonkun on sanottava että rauhoitu.
Just näin. Sitten kun itse sisällään tuollaisia ajatuksia kasaa, niin käyttäytyy tuon kyseisen neidon seurassa sitten kuin idiootti. 99 % naisista tulee kokemaan ahdistavana jos toinen osapuoli on muutaman lauseenvaihdon jälkeen täysin ihastunut. Toki voi olla, että kirjoittaja on niin cool, että ei tätä ihastumista näytä ulkopuolelle, mutta enpä usko.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pointtina tässä nyt ihmisillä on varmasti se, että sulla on todella tarkka käsitys parisuhteesta ja rakastumisesta ja mitä se on sitten. Tämäkin työkaveri jonka kanssa olet vaihtanut muutaman lauseen töissä, niin kuvailit ”että en ole ennen varmaan näin edes tuntenut” tms. Toi on sitä höttölinnaa. Ei rakastuminen ja parisuhde ole sitä koko aikaa. Seksikin voi tökkiä jne ja silmistä ja hymystä päätellään luonnetta vaan biiseissä ja elokuvissa. Sä olet myös itse sanonut, ettet ole ikinä seurustellut jne. ja nämä sun kirjoittamat asiat kuulostavat just siltä. Hirveät odotukset ja yliromantisoinnit. Siksi täällä sanotaan kärkkäästi, koska todnäk tulet pettymään vielä ja useasti elämäsi aikana. Se on elämää. Mutta jos tuolla asenteella että mietitään jo edes ajatuksen tasolla kaikista suurinta ihastusta ja tapaamispäivää... siis ennen kuin tiedät onko tämä nainen edes varattu tai jutellut edes hänen kanssaan... niin. Niin, jonkun on sanottava että rauhoitu.

Erittäin hyvin sanottu, tällee mäkin oon suunnilleen just yrittänyt sanoa mutta en osaa tätä tämmöstä normaalien ihmisten kieltä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä erilaisia hymyjä olen oppinut tulkitsemaan tässä vuosien varrella. Ehkä paras ja samalla pahin esimerkki on oma vaimo, jonka naamalta näkee kyllä aika selvästi nykyään jos se hymy ei ole ihan aito. Totta kai hänet nyt tuntee ja yleensä tietää mitä hän asioista ajattelee, mutta silti hauska joskus huomata, että yrittää se mullekin esittää vaikka tietää että mä tiedän.

Nää on just tällasia asioita missä ei oikeita vastauksia taida olla, ja jokaisen pitäis vaan löytää se oma itsevarmuus ensin, ja sitten lähteä etsimään sitä vastakappaletta. Aika nopeasti ihmisistä huomaa onko mahdollisuuksia jatkoon vai ei.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näitä erilaisia hymyjä olen oppinut tulkitsemaan tässä vuosien varrella. Ehkä paras ja samalla pahin esimerkki on oma vaimo, jonka naamalta näkee kyllä aika selvästi nykyään jos se hymy ei ole ihan aito. Totta kai hänet nyt tuntee ja yleensä tietää mitä hän asioista ajattelee, mutta silti hauska joskus huomata, että yrittää se mullekin esittää vaikka tietää että mä tiedän.

Nää on just tällasia asioita missä ei oikeita vastauksia taida olla, ja jokaisen pitäis vaan löytää se oma itsevarmuus ensin, ja sitten lähteä etsimään sitä vastakappaletta. Aika nopeasti ihmisistä huomaa onko mahdollisuuksia jatkoon vai ei.

Juu, kyllä minäkin koen että osaan jollain tavalla tulkita oman vaimon hymyjä ja ilmeitä ja eleitä, mutta sitä oonkin nyt tässä tarkkaillut kohta 20 vuotta jo. Ja silti yhä näinkin pitkän analysoinnin jälkeen välillä menee silti vituiksi.

Sitä mietin tuolla aiemmin, että jos tosiaan ensikatseesta osaisi jo lukea mimmonen ihminen kuka tahansa on, niin se olisi aivan valtavan mahtava taito. Mutta ei se sitten ollutkaan ihan niin. No, ei kai kukaan täällä maapallolla osaa vielä lentääkään tai ampua silmistään laser-säteitä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin enpä itsekään voi sanoa, että aina tietäisin pelkästään katseesta mitä tuo neito meinaa. Ja sehän se vasta taito tosiaan olisikin jos ihan ensimmäisellä silmäyksellä voisi jo sanoa mitä toinen haluaa aamukahviinsa ja mitenpäin vessapaperit asennetaan telineeseen.

Eipä näitä ihmisten syvimpiä tuntemuksia mistään voi tietää, varsinkaan jos eivät itse kerro. Freudkin luokitteli naisten mielisairaudet "hysteriaksi", ja tämän kaverin nyt olisi luullut jo ehkä sillä ensimmäisellä katseella tietävän toisesta henkilöstä jo lähes kaiken. Lähtee nyt vähän käsistä tämä juttu, joten päätän tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös