Naisasiat

• 7 587 995
  • 26 609

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika pitkälti olen erimieltä tästä kirjoituksesta, kuten osasta sun muistakin kirjoituksista.
Mutta mielipide toki hyvä on olla, ja omanlaisensa. Vaikkapa joskus kärjistettynä.
Jopa niinpaljon oon erimieltä ylläolevasta, että en nää syytä alkaa niistä väittelemään.
Kukin ajattelee ja tekee tavallaan. Voi olla kun menee vuosia vaikkapa 10, niin miepiteet muokkaantuu.

Boldaamaani kohtaan: Toivotaan niin! 10 vuottakin on toki aika pitkä aika elellä pilvilinnassa, ties vaikka aiemminkin saisit jo kokemuksen tuomaa tervettä realismia. Ei se niin vakavaa silti ole tämä elämä, vaikka aluksi voi tuntuakin vähän karulta.

K

Kiekkokatsoja

@Smitty#41
Jatka vain omalla linjallasi. Vaikka sua provosoidaankin välillä.
Oikeita asioita oot tuonut esille. Kaikki ehkei haluu vaan tajuta sitä, tai on provosoiva persoona.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tämä kiinnostaa minua. Minkälaisia puolia sinä osaat havaita ihmisistä vain katsekontaktin avulla? Tuo on ihan valtava supervoima. Sinulla saattaisi olla järkyttävän paljon kysyntää esim. politiikassa tai vaikkapa poliisina.
Lyhykäisyydessään tietyt silmät säihkyvät eri tavalla. Esimerkiksi valoisa leveä hymy viestii yleensä sosiaalisuudesta ja iloisesta luonteesta. Mitä useimmin ihminen hymyilee, sitä vaikeampi häntä on kuvitella ainakaan miksikään pessimistiksi. Puolestaan apaattisen ilmeetön katse viestii mulle siitä, että tämä ihminen ei ole välttämättä sitä helpoiten innostuvaa tyyppiä tai ainakaan ei koe tarpeelliseksi näyttää tunteitaan.

Eli kyllä mä ainakin sellasen pintaraapasun saan ihmisestä jo katsekontaktin avulla. Toki jos syvemmälle ihmisen luonteeseen aikoo kaivautua, niin siihen vaaditaan jo niitä yhteisiä keskusteluja.

Aidon hymyn ja tekohymyn toisistaan erottaminen voi tosin olla aluksi hankalaa ja vaatii opettelemista.

K

Kiekkokatsoja

Boldaamaani kohtaan: Toivotaan niin! 10 vuottakin on toki aika pitkä aika elellä pilvilinnassa, ties vaikka aiemminkin saisit jo kokemuksen tuomaa tervettä realismia. Ei se niin vakavaa silti ole tämä elämä, vaikka aluksi voi tuntuakin vähän karulta.
Höpö juttuja kirjoitat edelleen, mutta mielipide on suotu jokaiselle kirjoitettavaksi.
Ja jos ikää tai kokemusta oikeasti tarkoitat, olet siinä pahasti väärässä.
Enempää on mun tästä turha kommentoida sinullepäin.

Suosikkijoukkue
@Smitty#41
Jatka vain omalla linjallasi. Vaikka sua provosoidaankin välillä.
Oikeita asioita oot tuonut esille. Kaikki ehkei haluu vaan tajuta sitä, tai on provosoiva persoona.
Ole huoleti. Ei mua hetkauta pätkääkään, mitä joku yksittäinen faslapsi minun kirjoituksistani internetissä tuumii. Sanon asiat niin kuin ne koen ja ymmärtäkööt ken haluaa ymmärtää.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lyhykäisyydessään tietyt silmät säihkyvät eri tavalla. Esimerkiksi valoisa leveä hymy viestii yleensä sosiaalisuudesta ja iloisesta luonteesta. Mitä useimmin ihminen hymyilee, sitä vaikeampi häntä on kuvitella ainakaan miksikään pessimistiksi. Puolestaan apaattisen ilmeetön katse viestii mulle siitä, että tämä ihminen ei ole välttämättä sitä helpoiten innostuvaa tyyppiä tai ainakaan ei koe tarpeelliseksi näyttää tunteitaan.

Eli kyllä mä ainakin sellasen pintaraapasun saan ihmisestä jo katsekontaktin avulla. Toki jos syvemmälle ihmisen luonteeseen aikoo kaivautua, niin siihen vaaditaan jo niitä yhteisiä keskusteluja.

Jaa, luulin että sulla on jotain oikeita supervoimia mutta tiesitkin vain tyyliin että hymy tarkoittaa iloisuutta ja apaattinen ilme innostumisen vaikeutta. Tiesitkö, että ihminen voi myös hymyillä vaikka se ei olisikaan iloinen, tai olla apaattisen näköinen ihan luonnostaan, tahtomattaan? Sitten on vielä kaikenlaista näyttelijää ja psykopaattia jotka osaavat kikkailla tämmösten ulkoisien tunteita näyttävien merkkien kanssa ihan tosissaan, saattavat siihen päälle vielä valehdellakin jotain.

Kovasti kuulostaa nuorien poikien naiiveilta jutuilta yhä, sekä sinun että @Kiekkokatsoja kirjoittelut. Nuori voi toki olla myös mieleltään ja ajatusmaailmaltaan, en tiiä kuinka vanhoja te oikeesti ootte mutta ilmeisesti kuitenkin jo yli 20 vee? Ihanaahan se on jos pystyisi vaikka koko elämänsä naiivina pilvilinnaritarina läpi hiihtelemään, ei siinä, mutta siinä on myös kova riski että jossain vaiheessa tulee iso törmäys realismin rumaan seinään ja sitten ahdistaa. Pikkuhiljaa jos sitä seinää alkaa jo etäältä katselemaan ja tiedostaa että tommonen on olemassa, ja ehkä vähän jarruakin painaa niin törmäys ei sitten ole niin raju.

Mutta kai sitä pystyy elonsa loppuun asti luovimaan myös koko seinää vältellen. Tsemppiä yritykseen jos sellaista tavoittelette!

Suosikkijoukkue
Jaa, luulin että sulla on jotain oikeita supervoimia mutta tiesitkin vain tyyliin että hymy tarkoittaa iloisuutta ja apaattinen ilme innostumisen vaikeutta. Tiesitkö, että ihminen voi myös hymyillä vaikka se ei olisikaan iloinen, tai olla apaattisen näköinen ihan luonnostaan, tahtomattaan? Sitten on vielä kaikenlaista näyttelijää ja psykopaattia jotka osaavat kikkailla tämmösten ulkoisien tunteita näyttävien merkkien kanssa ihan tosissaan, saattavat siihen päälle vielä valehdellakin jotain.!
En tiedä miksi yhä vastaan sinulle mutta vastataanpa nyt kuitenkin. Silmistä saa sen pintaraapaisun ihmisen luonteesta mutta tietysti ne teot puhuvat lopulta aina eniten eli niihin arkielämän pieniin tekoihin ja ihmisen käytökseen muiden ihmisten seurassa kannattaa kiinnittää eniten huomiota toisessa, ennen kuin lumoutuu kenenkään silmistä.

Kuten edellisen viestin loppuun muokkasinkin, niin on olemassa aitoja hymyjä ja sitten on olemassa ihmisiä, jotka ovat taitavia teeskentelmään aitoa. Lopullisen selvyyden tässäkin tapauksessa saa vasta tutustumalla siihen ihmiseen tarkemmin. Niin että ei se hymy itsessään kenenkään lopullista luonnetta automaattisesti paljasta, kun niitä feikkaajiakin löytyy kovin paljon. Aidon hymyn tunnistaminenkin on taitolaji, joka vaatii opettelemista ja yksityiskohtiin huomion kiinnittämistä. Kenties joissain tapauksissa myös useamman kohtaamisen.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
En tiedä miksi yhä vastaan sinulle mutta vastataanpa nyt kuitenkin. Silmistä saa sen pintaraapaisun ihmisen luonteesta mutta tietysti ne teot puhuvat lopulta aina eniten eli niihin arkielämän pieniin tekoihin ja ihmisen käytökseen muiden ihmisten seurassa kannattaa kiinnittää eniten huomiota toisessa, ennen kuin lumoutuu kenenkään silmistä.

Kuten edellisen viestin loppuun muokkasinkin, niin on olemassa aitoja hymyjä ja sitten on olemassa ihmisiä, jotka ovat taitavia teeskentelmään aitoa. Lopullisen selvyyden tässäkin tapauksessa saa vasta tutustumalla siihen ihmiseen tarkemmin. Niin että ei se hymy itsessään kenenkään lopullista luonnetta automaattisesti paljasta, kun niitä feikkaajiakin löytyy kovin paljon. Aidon hymyn tunnistaminenkin on taitolaji, joka vaatii opettelemista ja yksityiskohtiin huomion kiinnittämistä. Kenties joissain tapauksissa myös useamman kohtaamisen.

Pointtina tässä nyt ihmisillä on varmasti se, että sulla on todella tarkka käsitys parisuhteesta ja rakastumisesta ja mitä se on sitten. Tämäkin työkaveri jonka kanssa olet vaihtanut muutaman lauseen töissä, niin kuvailit ”että en ole ennen varmaan näin edes tuntenut” tms. Toi on sitä höttölinnaa. Ei rakastuminen ja parisuhde ole sitä koko aikaa. Seksikin voi tökkiä jne ja silmistä ja hymystä päätellään luonnetta vaan biiseissä ja elokuvissa. Sä olet myös itse sanonut, ettet ole ikinä seurustellut jne. ja nämä sun kirjoittamat asiat kuulostavat just siltä. Hirveät odotukset ja yliromantisoinnit. Siksi täällä sanotaan kärkkäästi, koska todnäk tulet pettymään vielä ja useasti elämäsi aikana. Se on elämää. Mutta jos tuolla asenteella että mietitään jo edes ajatuksen tasolla kaikista suurinta ihastusta ja tapaamispäivää... siis ennen kuin tiedät onko tämä nainen edes varattu tai jutellut edes hänen kanssaan... niin. Niin, jonkun on sanottava että rauhoitu.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pointtina tässä nyt ihmisillä on varmasti se, että sulla on todella tarkka käsitys parisuhteesta ja rakastumisesta ja mitä se on sitten. Tämäkin työkaveri jonka kanssa olet vaihtanut muutaman lauseen töissä, niin kuvailit ”että en ole ennen varmaan näin edes tuntenut” tms. Toi on sitä höttölinnaa. Ei rakastuminen ja parisuhde ole sitä koko aikaa. Seksikin voi tökkiä jne ja silmistä ja hymystä päätellään luonnetta vaan biiseissä ja elokuvissa. Sä olet myös itse sanonut, ettet ole ikinä seurustellut jne. ja nämä sun kirjoittamat asiat kuulostavat just siltä. Hirveät odotukset ja yliromantisoinnit. Siksi täällä sanotaan kärkkäästi, koska todnäk tulet pettymään vielä ja useasti elämäsi aikana. Se on elämää. Mutta jos tuolla asenteella että mietitään jo edes ajatuksen tasolla kaikista suurinta ihastusta ja tapaamispäivää... siis ennen kuin tiedät onko tämä nainen edes varattu tai jutellut edes hänen kanssaan... niin. Niin, jonkun on sanottava että rauhoitu.
Just näin. Sitten kun itse sisällään tuollaisia ajatuksia kasaa, niin käyttäytyy tuon kyseisen neidon seurassa sitten kuin idiootti. 99 % naisista tulee kokemaan ahdistavana jos toinen osapuoli on muutaman lauseenvaihdon jälkeen täysin ihastunut. Toki voi olla, että kirjoittaja on niin cool, että ei tätä ihastumista näytä ulkopuolelle, mutta enpä usko.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Erittäin hyvin sanottu, tällee mäkin oon suunnilleen just yrittänyt sanoa mutta en osaa tätä tämmöstä normaalien ihmisten kieltä.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä erilaisia hymyjä olen oppinut tulkitsemaan tässä vuosien varrella. Ehkä paras ja samalla pahin esimerkki on oma vaimo, jonka naamalta näkee kyllä aika selvästi nykyään jos se hymy ei ole ihan aito. Totta kai hänet nyt tuntee ja yleensä tietää mitä hän asioista ajattelee, mutta silti hauska joskus huomata, että yrittää se mullekin esittää vaikka tietää että mä tiedän.

Nää on just tällasia asioita missä ei oikeita vastauksia taida olla, ja jokaisen pitäis vaan löytää se oma itsevarmuus ensin, ja sitten lähteä etsimään sitä vastakappaletta. Aika nopeasti ihmisistä huomaa onko mahdollisuuksia jatkoon vai ei.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näitä erilaisia hymyjä olen oppinut tulkitsemaan tässä vuosien varrella. Ehkä paras ja samalla pahin esimerkki on oma vaimo, jonka naamalta näkee kyllä aika selvästi nykyään jos se hymy ei ole ihan aito. Totta kai hänet nyt tuntee ja yleensä tietää mitä hän asioista ajattelee, mutta silti hauska joskus huomata, että yrittää se mullekin esittää vaikka tietää että mä tiedän.

Nää on just tällasia asioita missä ei oikeita vastauksia taida olla, ja jokaisen pitäis vaan löytää se oma itsevarmuus ensin, ja sitten lähteä etsimään sitä vastakappaletta. Aika nopeasti ihmisistä huomaa onko mahdollisuuksia jatkoon vai ei.

Juu, kyllä minäkin koen että osaan jollain tavalla tulkita oman vaimon hymyjä ja ilmeitä ja eleitä, mutta sitä oonkin nyt tässä tarkkaillut kohta 20 vuotta jo. Ja silti yhä näinkin pitkän analysoinnin jälkeen välillä menee silti vituiksi.

Sitä mietin tuolla aiemmin, että jos tosiaan ensikatseesta osaisi jo lukea mimmonen ihminen kuka tahansa on, niin se olisi aivan valtavan mahtava taito. Mutta ei se sitten ollutkaan ihan niin. No, ei kai kukaan täällä maapallolla osaa vielä lentääkään tai ampua silmistään laser-säteitä.

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin enpä itsekään voi sanoa, että aina tietäisin pelkästään katseesta mitä tuo neito meinaa. Ja sehän se vasta taito tosiaan olisikin jos ihan ensimmäisellä silmäyksellä voisi jo sanoa mitä toinen haluaa aamukahviinsa ja mitenpäin vessapaperit asennetaan telineeseen.

Eipä näitä ihmisten syvimpiä tuntemuksia mistään voi tietää, varsinkaan jos eivät itse kerro. Freudkin luokitteli naisten mielisairaudet "hysteriaksi", ja tämän kaverin nyt olisi luullut jo ehkä sillä ensimmäisellä katseella tietävän toisesta henkilöstä jo lähes kaiken. Lähtee nyt vähän käsistä tämä juttu, joten päätän tähän.

K

Kiekkokatsoja

Joo hyviä pointteja on ilmestynyt, sekä puolesta että vastaan tänäänkin.
Toivotaan että @Smitty#41 osaa/ymmärtää sekä realiteetit, että uskaltaa myös pitää kevyttä haavetta yllä. Aika erikoista, että me muut pääsemme kommentoimaan tätäkin asiaa. Harva olisi siitä uskaltanut mainita täällä, joten + pisteet siitä hänelle.

Ehkäpä pahimpia pilvilinnoja rakennetaan noiden treffisovellusten kautta, mikäli viestittely on jatkunut liian pitkään, ilman tapaamista.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Juu, kyllä minäkin koen että osaan jollain tavalla tulkita oman vaimon hymyjä ja ilmeitä ja eleitä, mutta sitä oonkin nyt tässä tarkkaillut kohta 20 vuotta jo. Ja silti yhä näinkin pitkän analysoinnin jälkeen välillä menee silti vituiksi.

Se on aika fifty-sixty se onnistumisprosentti ainakin täälläpäin. Yli vuosikymmenen oon opiskellut, mutta varmaksi en voi mennä sanomaan, että ahaa, tota sitä tarkotetaan. Usein ihan arvaan. Lasken myös pois mahdottomuuksia. Kyllä te tiedätte, mitä mä selitän. Joskus kun onnistuu, sitä on ihan onnessaan että voi vittu mä osuin oikeaan. Että tota se merkitsi. Ja heti muistiin jos tilanne tulee eteen uudestaan!

Mä en ymmärrä naista yhtään ja kaiken lisäksi ne on erilaisia, vaikka tiettyjä juttuja löytyy moneltakin. Tämä Jatkoaika on siitäkin hyvä mesta, että täältä saa käteviä vinkkejä naisasioihin, kun löytyy tota kokenutta kaartiakin.

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
@Guy Lafleur olipas hyvä ja avaava teksti, kiitoksia siitä. Vaikka muutaman vuoden vanhempi kuin minä niin hyvin samankaltaiset lähtökohdat, että nuoresta asti pitkään seurustelua ensirakkauden kanssa ja siitä sitten erosta eteenpäin.

Tulipa sitten eilen käytyä tuon erään naisen luona, mistä tännekin jo hieman hehkutin ja jännitin. Lahjaksi viety viinipullo lämmitti selvästi mieltä, tuskin odotti, että Tinderistä tavattu mies mitenkään huomioisi syntymäpäivää tai muutakaan.

Itseä jännitti aivan helvetisti kun menin paikalle, tyttöä vielä enemmän joten oli vain kaivettava ne kivekset esiin ja alettava vetämään keskustelua eteenpäin. Siitä se meno sitten rauhoittui ja loppuillasta ja höpistiin kaikke maan ja taivaan väliltä siinä sohvan nurkkaan käpertyneenä lähekkäin, joten voisi sanoa ihan onnistuneiksi ensitreffeiksi tämän oman paluun deittimarkkinoille. Hirmu mukava tunne huomata, että jonkun kanssa on niin luonnollista heti ensimmäisellä tapaamisella jutella ihan kaikesta ja hirmu kypsän oloisesti. Seuraava tapaaminenkin sovittiin ja viestitellään kuin teinitytöt jatkuvasti, kun molemmat niin innoissaan.

Ainut negatiivinen asia ja itselle jopa kohtuullisen suuri turnoff oli, että tyttö poltti tupakkaa. Puhui kyllä kovasti lopettamisesta ja toivon kovasti että sen tekee, koska jotenkin vaan henkilökohtaisesti koen tuon todella huonona puolena. Tietenkään en häntä voi siihen mitenkään pakottaa tai vaatia olemaan polttamatta, mutta toivottavasti tapailun edetessä tuo loppuu tai sitten kyllä hankala nähdä häntä kuitenkaan potentiaalisena pidempänä kuviona.

Onko muiden mielestä idioottia tai liiankin ehdotonta, jos tupakointi ratkaisee muuten potentiaalisen kuvion?

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Onko muiden mielestä idioottia tai liiankin ehdotonta, jos tupakointi ratkaisee muuten potentiaalisen kuvion?
Ei minusta ainakaan ole. En pystyisi olemaan sellaisen henkilön läheisyydessä kovinkaan pitkään, joka tupakalle haisisi. Kaikki polttajat haisevat enemmän tai vähemmän ja ei sitä vaan pysty sietämään.

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Ei minusta ainakaan ole. En pystyisi olemaan sellaisen henkilön läheisyydessä kovinkaan pitkään, joka tupakalle haisisi. Kaikki polttajat haisevat enemmän tai vähemmän ja ei sitä vaan pysty sietämään.
Tämähän se siinä joo on mikä risoo. Eilenkin kun tuon uuden tuttavuuden kanssa siinä sohvalla makoiltiin niin kivan hajuveden tai puhtaiden hiusten tuoksun sijaan haisikin sellainen hieman eltaantunut tupakan haju niin kyllähän se on melkonen downeri, tuoksutkin kuitenkin tärkeä osa ihmistä.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tohon tupakka hommaan, niin kun alettiin vuonna -91 seukkaamaan nykyisen vaimoni kanssa, niin hän kanssa poltti ja minä en. Vähensi toki tuntuvasti polttamistaan oikeastaan heti siinä seurustelun alkuvaiheissa jo ja lopetti kokonaan kun tuli ensimmäisen kerran raskaaksi -92. Eli jos tupakanpoltto häiritsee, niin kokeilkaa panna paksuksi, josko se loppuisi.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tohon tupakka hommaan, niin kun alettiin vuonna -91 seukkaamaan nykyisen vaimoni kanssa, niin hän kanssa poltti ja minä en. Vähensi toki tuntuvasti polttamistaan oikeastaan heti siinä seurustelun alkuvaiheissa jo ja lopetti kokonaan kun tuli ensimmäisen kerran raskaaksi -92. Eli jos tupakanpoltto häiritsee, niin kokeilkaa panna paksuksi, josko se loppuisi.

Tää on kyllä erinomainen vinkki. Näkisin mielelläni jonkun satunnaisen Tinder-tuttavuuden ilmeen, jonka kanssa herrasmies ottaisi tämän asian puheeksi.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää on kyllä erinomainen vinkki. Näkisin mielelläni jonkun satunnaisen Tinder-tuttavuuden ilmeen, jonka kanssa herrasmies ottaisi tämän asian puheeksi.

Totta joo että ei se pelkissä panojutuissa ole niin isoa asia. Käsitin vissiin väärin nää jutut. Haitanneeko tuo, kun ei tuota ohjetta kukaan kuitenkaan käyttöön ota. Oli se sen verran ruffiohje.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta joo että ei se pelkissä panojutuissa ole niin isoa asia. Käsitin vissiin väärin nää jutut. Haitanneeko tuo, kun ei tuota ohjetta kukaan kuitenkaan käyttöön ota. Oli se sen verran ruffiohje.

Minusta ihan hauska ohjehan tuo on. Ja varmasti myös toimiva.

Undrafted

Jäsen
Muutaman kerran kokeillut treffejä tupakoitsijan kanssa ja ei vain kykene. Yksi tupakoitsija stressasi vielä minua enemmän aiheesta. Oli aika outoa, kun toinen kävi pitkin iltaa röökillä ja jos teki mieli pussailla, niin yök. Nykyään sivuutan samantien tupakoitsijat. Jokainen tietty suhtautuu asioihin eri tavalla, mutta minulle tupakoinnista muodostunut selvä turnoff.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Vaikka en ole koskaan itse polttanut niin olen nuoruudessa läpikäynyt sellaisen klassisen ehdollistumisen, että siinä missä Pavlovin koirat alkoivat kuolata kellon soiton jälkeen niin tupakalle haiseva nainen aiheuttaa jäykistymistä. Ehkä tuollainen operantti ehdollistumiskoulutus auttaisi?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy