Naisasiat

  • 7 486 865
  • 26 542

Jeffrey

Jäsen
Kiitos @Hera80 ja muutkin hyvistä vinkeistä! Tässä riittää ainakin minulle pohdittavaa lähipäiville/viikoille ja sain uusia mielenkiintoisia näkökantoja tämän naisen lähestymiseen, joista en voi kiittää teitä tarpeeksi.

Kannattaa toki muistaa myös jatkoajan klassikko lähestymistapa. Neitokaiselle voi lähettää postitse vähän käteistä, ja pyytää samalla tärskyille.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin tai älä kehu tavalliseksi, vaan normaaliksi. Sennäköstä ja olosta viipottajaa nykyään maailma täynnä, että jos jonkun normaalin löydät niin se voikin olla jo jotain aika erikoista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Timantinmetsästyksestä en tiedä mitään. Tavalliselle miehelle, mulle siis, riittää tavallinen nainen.. jonka kanssa on hyvä olla.
Kyllähän sitä voi sellaista naista jo melkoiseksi timantiksi sanoa, joka kaltaiseeni sählään rakastuu :D Ja minä tavallinen.... eh joo eiii... kyllä mä olen enemmän sieltä spektrin toisesta päästä eli aikas hiton outo ja omintakeisella huumorilla varustettu heppu. Hyvä jos itsestänikään otan aina selvää :D

Niin tai älä kehu tavalliseksi, vaan normaaliksi. Sennäköstä ja olosta viipottajaa nykyään maailma täynnä, että jos jonkun normaalin löydät niin se voikin olla jo jotain aika erikoista.
Tai vielä parempi, kehu häntä kauniiksi ihmiseksi. Kukapa ei tuollaisesta kohteliaisuudesta pitäisi?
 
K

Kiekkokatsoja

Muista sitten kehua naista tavalliseksi myöhemmin.
Hei kato, tavallisia ihmisiä me kaikki ollaan. Toki joku kuvittelee olevansa muita parempi. Ehkä sinä??
Mulle riittää yksi tavallinen suomalainen nainen, jonka kanssa on molemmilla hyvä olla.
Toi sun heitto oli kärjistetty, sillä tietysti vastapuoli on Mulle paljon enemmän, kuin tavallinen ja sen tuon esille.
Lisäys. Tyhmää provosointia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Hei kato, tavallisia ihmisiä me kaikki ollaan. Toki joku kuvittelee olevansa muita parempi. Ehkä sinä??
Mulle riittää yksi tavallinen suomalainen nainen, jonka kanssa on molemmilla hyvä olla.
Toi sun heitto oli kärjistetty, sillä tietysti vastapuoli on Mulle paljon enemmän, kuin tavallinen ja sen tuon esille.
Lisäys. Tyhmää provosointia.
Hyvä läppähän se oli. Tavallisen timantin metsästystähän se kaiketi kuitenkin useemmalla on. Pitää toki muistaa, että naisiin ei voi pieni poikanen luottaa.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Hyvä läppähän se oli. Tavallisen timantin metsästystähän se kaiketi kuitenkin useemmalla on. Pitää toki muistaa, että naisiin ei voi pieni poikanen luottaa.
Niin, tavallisia ihmisiä tässä tietysti ollaan itse kukin, mutta eikös se oma puoliso lopulta kuitenkin ole aina itselle se universumin säihkyvin timantti, jonka läheisyyttä kukaan muu ei pysty korvaamaan? Siihenhän tuo kielikuva perustuu.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Niin, tavallisia ihmisiä tässä tietysti ollaan itse kukin, mutta eikös se oma puoliso lopulta kuitenkin ole aina itselle se universumin säihkyvin timantti, jonka läheisyyttä kukaan muu ei pysty korvaamaan? Siihenhän tuo kielikuva perustuu.
Toisaalta itsehhän olen niin helevetin timanttinen ja reilukin, kun annan sille toiselle tarpeen niin vaatiessa aikaa nousta sieltä tuhkista.

Mutta sua ja sun alkon käyttöäsi tuntematta...jutulle vaan sen neitokaisen kaa illanistujaisissa. Jollekkin se pari juomaa voi olla vaan hyvä ottaa ja päästä juttuun. Ihan itse kullekkin. Joillakin se voi mennä sitten rohkaisun keräämiseksi ja sitten helposti siinä, kun on illan rohkaistunut ja tekee peliliikkeensä. Ja sitten voipi mennä kaikki ihan helvetillisesti pieleen. Näitä on nähty mutta se on eri tarina. Vähän raotan kuitenkin malttamattomuuttani eli voi esim. olla jatkossa eri työpaikat tai yhteinen lainan tarjooja. Yhdyn itse lähinnä jälkimmäiseen.

Oma ittes oot joo ja kontaktia tilanteen salliessa ilman mitään väkinäisyyksiä ja tunkemisia. Sittemmin jos meni kuin piti, niinku ainakin omasta mielestä, niin vaikkapa kahville taikka siiderille jne. pyydät. Ja sen voi kyllä ihan suorittaa viestilläkin sikäli kun firman juhla on mennyt tutustuessa hyvässä hengessä ja numero on hallussa. Taikka jos herää samoista lakanoista päivänä seuraavana niin voihan sitä siinäkin vielä ihan livenä yrittää ehotella kaikenlaista.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tämä Maisa Torpan ja Latvalan suhde pitäisi saada opetusmateriaaliksi. Näin käy kun kiltti, ujo ja varakas maalaispoika rakastuu huomiota rakastavaan silikoniblondiin.

Tollaisen naisen kanssa toteutetaan ne likaisimmat fantasiat, jyystetään kuin viimeistä päivää, mutta ei herran jumala viedä vihille. Jos eukolla on historiaa siitä, että kiristää panoiltaan 10k rahaa jotta tekisi abortin, niin mitä vittua oikesti?

Latvalan onneksi Maisan höntyily paljasti pelin juonen, kahden vaihdekepin taktiikka kävi näillä näkymin kalliiksi, ja taloudellisesti turvattu tulevaisuus meni siinä.

Latvala on ihan sympaattinen tyyppi, harmi ettei miehellä ollut Keke Rosbergin tyyppistä manageria taustalla, joka olisi potkinut kullankaivajat helvettiin oikealla hetkellä. Nyt Latvala taisi tämän sekoilun myötä menettää myös työnsä, joten kovaa hintaa tästä maksetaan.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Toisaalta itsehhän olen niin helevetin timanttinen ja reilukin, kun annan sille toiselle tarpeen niin vaatiessa aikaa nousta sieltä tuhkista.

Mutta sua ja sun alkon käyttöäsi tuntematta...jutulle vaan sen neitokaisen kaa illanistujaisissa. Jollekkin se pari juomaa voi olla vaan hyvä ottaa ja päästä juttuun. Ihan itse kullekkin. Joillakin se voi mennä sitten rohkaisun keräämiseksi ja sitten helposti siinä, kun on illan rohkaistunut ja tekee peliliikkeensä.
Sen verran voin alkoholin käytöstäni paljastaa, että vapaapäivänä mulla saattaa mennä just se bisse/sidukka tai pari mutta ns. kaatokännissä olen ollut elämäni aikana tasan kaksi kertaa, joista etenkin jälkimmäinen kerta hävettää vielä tänäänkin jossain määrin. Ja mitä tuohon rohkaistumiseen tulee, niin ehkä sitä humalassa jutut lähtee liikkeelle vähän "estottomammin" mutta varsinaisesti sosiaalisemmaksi mä en muutu kännissä, sillä olen ihan luonnostaan varsin sosiaalinen ja puhelias sekä sanavalmis kaveri.

Ja sitten voipi mennä kaikki ihan helvetillisesti pieleen. Näitä on nähty mutta se on eri tarina. Vähän raotan kuitenkin malttamattomuuttani eli voi esim. olla jatkossa eri työpaikat tai yhteinen lainan tarjooja. Yhdyn itse lähinnä jälkimmäiseen.
...ja juuri tämän vaaran takia se juominen pidetään kontrollissa eikä lähetä sekoilemaan umpikännissä mitään älytöntä, mistä ei välttämättä seuraavana aamuna muista puoliakaan.

Oma ittes oot joo ja kontaktia tilanteen salliessa ilman mitään väkinäisyyksiä ja tunkemisia. Sittemmin jos meni kuin piti, niinku ainakin omasta mielestä, niin vaikkapa kahville taikka siiderille jne. pyydät. Ja sen voi kyllä ihan suorittaa viestilläkin sikäli kun firman juhla on mennyt tutustuessa hyvässä hengessä ja numero on hallussa. Taikka jos herää samoista lakanoista päivänä seuraavana niin voihan sitä siinäkin vielä ihan livenä yrittää ehotella kaikenlaista.
Juurikin näin minäkin sen näen. Hänen numerohan mulla on sikäli jo "hallussa" kun mun työpaikalla on oma yhteinen whatsapp-ryhmä sitä varten, että työpaikan sisäinen viestintäpuoli pelittää työaikojen ulkopuolellakin, joten sinänsähän mun ei hänen numeroaan tarvitse enää erikseen metsästää, kun se löytyy sieltä.

Mutta noin niinku yleisesti, lähen viettämään sinne iltaa rennossa fiiliksessä ilman mitään ennakkoluuloja ja katsotaan löydämmekö illan mittaan toisemme samasta pöydästä tai alkaako keskustelu luistamaan ylipäätään. Siitä kuitenkin lähden, että tuo on meille parhaassa tapauksessa mainio tilaisuus päästä juttelemaan niitä näitä ilman työstressiä/kiireitä. Sen näkee sitten.

Se jäi muuten mainitsematta, että ilta alkaa ennen baariin siirtymistä yhteisellä työporukan välisellä hauskanpidolla keilauksen merkeissä ja sekin vielä, että ei noi nyt yksinomaan mitkään ryyppäjäiset ole vaikka totta kai kun baarissa ollaan, niin alkoholiakin tulee menemään. Mutta sanotaanko että koko ilta ei onneksi tule pyörimään yksinomaan pelkän juomisen ympärillä. On luvassa firman sisäisiä kilpailuja, livemusiikkia tarjolla jne.
 
Viimeksi muokattu:

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mutta noin niinku yleisesti, lähen viettämään sinne iltaa rennossa fiiliksessä ilman mitään ennakkoluuloja ja katsotaan löydämmekö illan mittaan toisemme samasta pöydästä tai alkaako keskustelu luistamaan ylipäätään. Siitä kuitenkin lähden, että tuo on meille parhaassa tapauksessa mainio tilaisuus päästä juttelemaan niitä näitä ilman työstressiä/kiireitä. Sen näkee sitten.
Juuri noin.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Itsellä huomenna edessä ensimmäiset oikeat treffit noin kahdeksaan vuoteen, kun pitkä suhde tuli äskettäin lopullisesti päätökseen. Tyttöön tutustuin Tinderin kautta, parisen viikkoa nyt päivittäin höpötelty Whatsapissa kaikkea maan ja taivaan väliltä ja huomenna vihdoin ja viimein sitten livenä näkemään. Jännittää niin perkeleesti, että miten sitä taas uuden ihmisen kanssa osaa olla ja käyttäytyä ja kun autolla toiselle paikkakunnalle ajaa näkemään, ei voi edes sitä pientä rohkaisua ottaa missään.

Mutta itse asiaan. Tytöllä on torstaina syntymäpäivä, ja muutenkin koen, että aikuisena ihmisenä olisi kohteliasta jotain viedä, kun hänen luo kyläilemään menen kuitenkin. Kukat tuntuu jotenkin kliseiseltä, mutta olisiko esim joku parempi viinipullo hyvä? Ei ehkä liian juustoinen, mutta olisi kuitenkin jotenkin huomioitu syntymäpäivä ja olisi jotain mukanaan viemistä.

Kuulostaako ihan paskalta idealta? Ei ole tuo Tinder-kulttuuri ihan itsellä vielä syvällä verissä, kun ensimmäinen tapaaminen kyseisen appin kautta edessä. Ikää itsellä 26v ja tyty muutaman vuoden nuorempi.
 

BaronFIN

Jäsen
Jospa kysyisit suoraan, että ottaako keittiöpsykologin hommista korvaukseksi valkoviininsä puolikuivana vai kuivana?

Tämä siis olettamalla että edellinen suhde on vatvottu pilke silmäkulmassa auki ja toinen on potkinut sinuun itseluottamusta ja selkärankaa?

muoks.
Itselläni siis sama tilanne ollut missä treffien välissä neljännesvuosisata ja toinen pää ilmaisi suoraan toiveensa korvauksesta psykologin tehtävistä.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Jospa kysyisit suoraan, että ottaako keittiöpsykologin hommista korvaukseksi valkoviininsä puolikuivana vai kuivana?

Tämä siis olettamalla että edellinen suhde on vatvottu pilke silmäkulmassa auki ja toinen on potkinut sinuun itseluottamusta ja selkärankaa?

muoks.
Itselläni siis sama tilanne ollut missä treffien välissä neljännesvuosisata ja toinen pää ilmaisi suoraan toiveensa korvauksesta psykologin tehtävistä.
Haha, tavoitteena kuitenkin keskittyä tässä nyt ihan tähän uuteen naiseen sen kummemmin vanhaa vatvomatta, ei siis ole tässä tapauksessa kyse että vanha suhde syyskuun lopussa ja nyt jo tässä uudessa. Että on tuota vanhan suhteen loppumista ehtinyt käsitellä ja nyt täynnä intoa edes käymään treffeillä taas. Perus pessimistinähän tästäkään ei taas mitään tule ja tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen, mutta ainakin viestittely ollut hyvin luonnollisen oloista ja aloitteellista molemmin puolin. Ja rehellisesti kummatkin jo myöntäneet tuossa viestitellessä, että huominen jännittää aivan kamalasti, niin ehkä se murtaa jo jäätä kun kummatkin tietää että molempia jännittää niin maan perkeleesti.

Lopputulos siis todennäköisesti että allekirjoittanut menee keittiön pöydän alle tuppisuuna piiloon kun ei keksi puhuttavaa ja jännittää ja kaikkea muuta.
 
K

Kiekkokatsoja

Haha, tavoitteena kuitenkin keskittyä tässä nyt ihan tähän uuteen naiseen sen kummemmin vanhaa vatvomatta, ei siis ole tässä tapauksessa kyse että vanha suhde syyskuun lopussa ja nyt jo tässä uudessa. Että on tuota vanhan suhteen loppumista ehtinyt käsitellä ja nyt täynnä intoa edes käymään treffeillä taas. Perus pessimistinähän tästäkään ei taas mitään tule ja tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen, mutta ainakin viestittely ollut hyvin luonnollisen oloista ja aloitteellista molemmin puolin. Ja rehellisesti kummatkin jo myöntäneet tuossa viestitellessä, että huominen jännittää aivan kamalasti, niin ehkä se murtaa jo jäätä kun kummatkin tietää että molempia jännittää niin maan perkeleesti.

Lopputulos siis todennäköisesti että allekirjoittanut menee keittiön pöydän alle tuppisuuna piiloon kun ei keksi puhuttavaa ja jännittää ja kaikkea muuta.
Jos vanha pitkä suhde on päättynyt vasta reilu pari viikkoa sitten, niin lienee hyvä edetä maltillisesti. Vaikuttaa, että uusi tuttavuus on löytynyt nettijutulle, heti edellisen suhteen päätyttyä.
Tuskinpa on olemassa mitään aikamäärää, milloin olisi hyvä hypätä kohti uutta.. mutta väkisinkin päässä tulee pyörimään vanhaa juttua, samalla kun tutustuu uuteen. En usko että kukaan osaa pysäyttää vanhan ajattelua kokonaan, loikatessaan uuteen nopeasti.
Jos ison vinkin voin antaa, niin älä puhu sanallakaan menneestä suhteesta, uuden tytön kanssa. Ja jos hän kysyy jotain siitä, niin vastaa hyvin lyhyesti ja pelkistetysti + vaihtakaa keskustelun aihetta.
Lahja.. tärkeintä lienee ajatus, eikä lahjan sisältö. Tuskin kukat ovat huono vaihtoehto?
Ehkäpä sekä kukat, että pullo punaviiniä?

Kysymys kaikille. Mikä on mielestäsi sopiva aika hypätä vanhasta päättyneestä pitkästä suhteesta uuteen?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys kaikille. Mikä on mielestäsi sopiva aika hypätä vanhasta päättyneestä pitkästä suhteesta uuteen?

Ei tuohon voi mitään nyrkkisääntöä antaa. Jotkuthan hyppäävät ensin uuteen ja vanha päättyy vasta sen jälkeen ja joillakin voi mennä useampi vuosikin ennen kuin kykenee mihinkään vakavampaan. Kai siinä pitää huomioida koko vanhan suhteen kaari ja sen päättymiseen liittyvät syyt ja tekijät.
 
K

Kiekkokatsoja

Ei tuohon voi mitään nyrkkisääntöä antaa. Jotkuthan hyppäävät ensin uuteen ja vanha päättyy vasta sen jälkeen ja joillakin voi mennä useampi vuosikin ennen kuin kykenee mihinkään vakavampaan. Kai siinä pitää huomioida koko vanhan suhteen kaari ja sen päättymiseen liittyvät syyt ja tekijät.
Niin, tuskin mitään nyrkkisääntöä onkaan, ellei saa tulevalta exältä nyrkistä. Siis jos tekee kuten mainitsit.
Kysymyksellä lähinnä tavoittelin sitä, että olisi uutta ihmistä ajatelleen kohteliasta, saada entinen suhde käsiteltyä päänsä sisällä ensin. Ainakin mua on *ituttanut jälkeenpäin se, että suhteeni nainen toi edellisistä suhteista mukanaan kärsimäänsä mustasukkaisuutta, raivokohtauksia ja väkivaltaa.. ja ne vanhat murheet kohdistui minuun, yleensä ilman syytä.
Mun suurin moka lienee ollut se, että tinderissä totesin yhden kuvan muistuttavan mun exää. Ei olisi pitänyt, tosin silloin luulin että uuden viestittelijän kanssa ei muodostettaisi suhdetta, vaan lähinnä ajankuluviestittelyä tinderissä.
Virheistä oppii, tosin ei kaikki opi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Jos vanha pitkä suhde on päättynyt vasta reilu pari viikkoa sitten, niin lienee hyvä edetä maltillisesti. Vaikuttaa, että uusi tuttavuus on löytynyt nettijutulle, heti edellisen suhteen päätyttyä.
Tuskinpa on olemassa mitään aikamäärää, milloin olisi hyvä hypätä kohti uutta.. mutta väkisinkin päässä tulee pyörimään vanhaa juttua, samalla kun tutustuu uuteen. En usko että kukaan osaa pysäyttää vanhan ajattelua kokonaan, loikatessaan uuteen nopeasti.
Jos ison vinkin voin antaa, niin älä puhu sanallakaan menneestä suhteesta, uuden tytön kanssa. Ja jos hän kysyy jotain siitä, niin vastaa hyvin lyhyesti ja pelkistetysti + vaihtakaa keskustelun aihetta.
Lahja.. tärkeintä lienee ajatus, eikä lahjan sisältö. Tuskin kukat ovat huono vaihtoehto?
Ehkäpä sekä kukat, että pullo punaviiniä?

Kysymys kaikille. Mikä on mielestäsi sopiva aika hypätä vanhasta päättyneestä pitkästä suhteesta uuteen?

Juu siis tosiaan puolisen vuotta tässä jo omasta erosta takana, joten ei nyt ihan suoraa vaihdeta lennosta suhdetta treffailuihin. Ja olemme kyllä viestien välityksellä tuotakin aihetta käsitelleet jotenkin, lähinnä kerroin tilanteen että on pitkä suhde takana, ja nyt kokeilemassa tätä Tinderin maailmaa.

Mutta tuohon jälkimmäiseen kysymykseen sanoisin, että aika mahdotonta tuota on arvioida kun on niin yksilöllinen tilanne. Ja tottakai myös edellisen suhteen tila vaikuttaa, että onko toinen jätetty/jättäjä ja onko kiduttu pitkään ennen lopullisen päätöksen tekemistä, vai miten itse eroprosessi on sitten käsitelty.
Itsellä meni tosiaan tuo puolisen vuotta erosta Tinderiin, siinä ajassa ehdittiin exän kanssa keskustelemaan asioista ja epäkohdista muutamaankin eri kertaan, jonka lisäksi ehti oman pään sisällä käsittelemään asioita, että mitä olisi voinut tehdä paremmin ja sitä kautta voisi tulevaisuudessa hoitaa hommansa paremmin.
 
K

Kiekkokatsoja

Juu siis tosiaan puolisen vuotta tässä jo omasta erosta takana, joten ei nyt ihan suoraa vaihdeta lennosta suhdetta treffailuihin. Ja olemme kyllä viestien välityksellä tuotakin aihetta käsitelleet jotenkin, lähinnä kerroin tilanteen että on pitkä suhde takana, ja nyt kokeilemassa tätä Tinderin maailmaa.

Mutta tuohon jälkimmäiseen kysymykseen sanoisin, että aika mahdotonta tuota on arvioida kun on niin yksilöllinen tilanne. Ja tottakai myös edellisen suhteen tila vaikuttaa, että onko toinen jätetty/jättäjä ja onko kiduttu pitkään ennen lopullisen päätöksen tekemistä, vai miten itse eroprosessi on sitten käsitelty.
Itsellä meni tosiaan tuo puolisen vuotta erosta Tinderiin, siinä ajassa ehdittiin exän kanssa keskustelemaan asioista ja epäkohdista muutamaankin eri kertaan, jonka lisäksi ehti oman pään sisällä käsittelemään asioita, että mitä olisi voinut tehdä paremmin ja sitä kautta voisi tulevaisuudessa hoitaa hommansa paremmin.
Okei. Ymmärsin/luin väärin.
Luulin että suhde päättyi syyskuun lopussa. Mutta taisi ollakin tinderin aloitus silloin.
 
K

Kiekkokatsoja

Moni aloittaa eron pohjustamisen jo suhteessa ja se lyhentää tuota aikaa varsinaisesta H-hetkestä. Sanotaan nyt niin, että yllätyksenä tulleelle osapuolelle vähintään puoli vuotta. Sitten lapset monimutkaistaa prosessia ja saattaa vaikuttaa uusien suhteiden alkuun (myös positiivisestikin, jos hyvin käy). Eli mun arvio että 15v suhteesta jätetylle 6-18kk riippuen henkilöstä ja olosuhteista. Jättäjällä usein on jo jatkosuunnitelmat tehtynä, joten siellä voi olla 0kk.

Tiedän toki ihmisiä, jotka ei vielä kahdessa vuodessakaan ole päässeet erosta ylitse.
Jep. Ja on ihmisiä, jotka hyppäävät heti uuteen juttuun, vaikka ei ole siihen vielä alkuunkaan valmis. Vaikka ei olisi valmisteluja pohjustettu.
No jokainen tavallaan.
 

dimmu

Jäsen
Kysymys kaikille. Mikä on mielestäsi sopiva aika hypätä vanhasta päättyneestä pitkästä suhteesta uuteen?

Olen pitänyt itselläni sääntönä, että puolet edellisen suhteen kestosta olen ollut yksikseni eron jälkeen. Toiminut hyvin, saanut oman pään kuntoon ja itselle omaa aikaa, vaikka eroihin ei ole ikinä liittynyt mitään suurta draamaa tai satuttamista. Kamalaa katsoa, kun jengi hyppii suhteesta toiseen ja ei ole vielä millään tavalla valmiina uutta suhdetta varten. Sitten ihmetellään, kun taas menee parisuhde pilalle, mutta ei osata olla yksinkään ja aletaan etsiä väkisin seuraavaa suhdetta.

Aiemmasta keskustelusta, jossa työkaveria pyydetään ulos, kysyn kaikilta: Onko teidän mielestänne ok ruveta säätämään työkaverin kanssa?

Edit: Yllä @Kiekkokatsoja olikin ottanut kantaa samalla tavalla, kuin itse.
 

teppana

Jäsen
Olen pitänyt itselläni sääntönä, että puolet edellisen suhteen kestosta olen ollut yksikseni eron jälkeen. Toiminut hyvin, saanut oman pään kuntoon ja itselle omaa aikaa, vaikka eroihin ei ole ikinä liittynyt mitään suurta draamaa tai satuttamista. Kamalaa katsoa, kun jengi hyppii suhteesta toiseen ja ei ole vielä millään tavalla valmiina uutta suhdetta varten. Sitten ihmetellään, kun taas menee parisuhde pilalle, mutta ei osata olla yksinkään ja aletaan etsiä väkisin seuraavaa suhdetta.

Aiemmasta keskustelusta, jossa työkaveria pyydetään ulos, kysyn kaikilta: Onko teidän mielestänne ok ruveta säätämään työkaverin kanssa?

Edit: Yllä @Kiekkokatsoja olikin ottanut kantaa samalla tavalla, kuin itse.

Entäs jos eteen tulee ero vaikka 18 vuoden suhteen jälkeen? 9 vuotta yksinään selvittelet päätä? Ei kai noita tollaisia aikarajoja kukaan oikeasti itselleen aseta. Suhteen jälkeen ollaan valmiita uuteen suhteeseen sitten kun ollaan. Mitkään keinotekoiset aikarajat ei sitä muuta.

Mitä tulee kysymykseen työkaverin kanssa säätämiseen, miksipäs ei. Aika moni itseasiassa pariutuu työn tai opiskelujen kautta. Esim. opettajat ja lääkärit.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiemmasta keskustelusta, jossa työkaveria pyydetään ulos, kysyn kaikilta: Onko teidän mielestänne ok ruveta säätämään työkaverin kanssa?

Tietysti on ok. Se on sitten toinen juttu, kannattaako jatkaa samassa duunipaikassa sen jälkeen, jos on ryhtynyt vakavaan suhteeseen. Tai ainakin kaikenlaiset esimies-alais -kuviot kannattaa ratkaista jotenkin niin, että toinen vaihtaa yksikköä tms, mutta eihän sitä nyt parasta mahdollista kumppani tai säätöä jätetä katsomatta pelkästään sen takia, että ollaan työkavereita.
 
K

Kiekkokatsoja

Mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän korostuu ns. "tavanomaisempien" asioiden tärkeä merkitys. Näillä tarkoitan esim ajanvietossa keskusteluiden sujuvuus. Tarvittaessa kaikista asioista tulisi pystyä puhumaan, ja yleensäkin keskusteluiden tulisi sujua mukavasti. Yhteinen tekeminen on tärkeää, kuten vaikka kävelylenkit, ruoanlaitto harrastukset ym.
Ehkäpä nuoremmat ihmiset pitävät enemmän tärkeänä ulkonäköä, "täydellistä seksiä" ym.

Toki seksikin tulisi kohdata hyvin molemmilla, oli ikä mikä tahansa, mutta tunteiden ja yhteisajan merkitys kasvaa ikääntyessä kaikissa asioissa.
 

dimmu

Jäsen
Entäs jos eteen tulee ero vaikka 18 vuoden suhteen jälkeen? 9 vuotta yksinään selvittelet päätä? Ei kai noita tollaisia aikarajoja kukaan oikeasti itselleen aseta. Suhteen jälkeen ollaan valmiita uuteen suhteeseen sitten kun ollaan. Mitkään keinotekoiset aikarajat ei sitä muuta.

Niin, puhuin itsestäni, minulla on toiminut suurinpiirtein sen pituinen aika. Varmasti tilanne olisi eri, jos takana olisi esimerkiksi kymmenen vuoden suhde.

Työkaverin kanssa säätämisestä olen samaa mieltä, miksipäs ei. Halusin vain kysellä mitä muut tuumivat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös