Helsinkiläinen Emilia, 32, ei haikaile parisuhteen perään - ”Vanhemmat ihmiset saattavat kysyä, miksi olen sinkku, vaikka olen niin nätti”
Täytyypä oikein jakaa tällainen juttu, koska tämä on kuitenkin niin iso aikamme ilmiö. Aiemmin mediassa oli juuri juttua siitä, että melkein jokaisessa kunnassa Suomessa on ikäryhmässä 20-35v (eli siinä perheellistymisiässä olevia) enemmän miehiä kuin naisia. Eli laskennallisestikaan naisia ei kerta kaikkiaan vain riitä kaikille miehille, ihan jo koska kautta vuosikymmenten poikavauvoja syntyy aina vuosittain hieman enemmän kuin tyttövauvoja. Syntyvyyshän on pudonnut Suomessa niin pieneksi, että edes 1800-luvun katovuosina ei syntynyt näin vähän vauvoja mitä muutamana viime vuonna Suomessa on syntynyt.
Tämä asia taas linkittyy tuohon juttuun sikäli, että juuri tällaisia tuon Emilian kaltaisia naisia (valitettavasti on pakko yleistää että nimenomaan naisia) on aina vain enemmän ja enemmän, etenkin pk-seudulla ja isoissa kaupungeissa, eli juuri niissä paikoissa missä naisia on muutenkin eniten. Siis juuri näitä, että kukaan ei vain yksinkertaisesti kelpaa, ei sitten kukaan. Tuossa jutussa vieläpä ääneenkin sanotaan, että "monet Suoraniemen ystävätkään eivät usko perinteiseen avioliittokäsitykseen ja viihtyvät sinkkuna". Ja sitten nämä juuri tällä tavalla 30+ iässä vain kohauttelevat olkapäitään kuten tämä Emilia tässä, että "jos ei kymmeneen vuoteen ketään kunnollista löydy, niin sitten olen ilman lapsia". Tässäkään tapauksessa neitokaisen realiteetit eivät edes ole mitenkään kohdillaan, koska hänen on jo 3-4 vuoden päästä paljon vaikeampi edes saada lasta, mitä vielä nyt on.. kymmenen vuoden varaan ei siis edes kannata laskea
Huh, nyt näyttää siltä että suorastaan syyllistäisin naisia. Sitä en toki halua tehdä, koska yksilön vapaus on meillä kaikilla, ja saamme elää elämämme tasan niinkuin haluamme. Mutta siis syntyvyyden täydellisen romahtamisen syitä ei tosiaan tarvitse ihmetellä, ajan kuva on vain kääntynyt niin totaalisen päälaelleen sieltä agraariyhteiskunnan ajoista. Eikä tätä asiaa todellakaan edesauta kaiken maailman anttirinteiden puheet "synnytystalkoista" sun muista tällaisista, jotka nykypäivänä ammutaan ilman muuta alas sovinistisina ja patriarkaalista yhteiskuntaa ihannoivana puheena..