Naisasiat

  • 7 486 241
  • 26 542
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles

  1. Jos muuten pitäisi valita otanko "miehen" joka istuu jatkuvasti kaljalla vai "miehen" joka pelaa pleikkaria, ei tarvitsisi kahta kertaa miettiä. Mut tosiaan, jokainen on vapaa omalla ajallaan tekemään niitä juttuja joista tykkää, ei siinä mitään.
    Kaljalla istuvan ?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@kiekkoaktivisti ja @Käyttäjänimetön Kysykää ihan rohkeasti vaan niiltä naisiltanne lupa siihen pleikkarin pelaamiseen. Saatatte yllättyä. Ei tarvii sitten tänne miesten (ei äjjjien) keskustelupalstalle purkaa kiukkua siitä että pleikkari kerää pölyä tv-tason uumenissa ja niin vietävästi tekis mieli edes vähän koittaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yhdessäasumisessa en koskaan ymmärtänyt miksi toinen osapuoli tuli raivoamaan tule nyt nukkumaan sieltä.

Ymmärrän oikein hyvin, että ei ole sopivaa eikä reilua, jos on pubissa eikä tiedä milloin ulko-ovi kolahtaa ja missä toinen on. Sitä en sen sijaan ymmärrä enkä hyväksy, että omassa kodissa ei saa seinän takana olla valveilla, jos on kuulokkeet ja muutenkin avaa kaljat hiljaa eikä laula.

En tosin pelaa pleikkaa, mutta siinä kaiketi tulee kiroiltua ja heiteltyä ohjaimia seinään. Eli tytöillä ehkä onkin syynsä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tämä pelikeskustelu on niin mahdottoman typerä, että siitä tekee mielettömämmän se, että osanottajissa on selkeitä juntteja että muutoin asiakirjoittajia. Ja ei, he eivät erotu toisistaan. Ironia on siis käytännössä kätevää vain, jos olet ainoa sitä käyttävä, muutoin sekoitut niihin juntteihin.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Yhdessäasumisessa en koskaan ymmärtänyt miksi toinen osapuoli tuli raivoamaan tule nyt nukkumaan sieltä.

Ymmärrän oikein hyvin, että ei ole sopivaa eikä reilua, jos on pubissa eikä tiedä milloin ulko-ovi kolahtaa ja missä toinen on. Sitä en sen sijaan ymmärrä enkä hyväksy, että omassa kodissa ei saa seinän takana olla valveilla, jos on kuulokkeet ja muutenkin avaa kaljat hiljaa eikä laula.

En pelaa pleikkaa, mutta siinä kaiketi tulee kiroiltua ja heiteltyä ohjaimia seinään. Eli tytöillä ehkä onkin syynsä.
Ja aamulla hirvee tenttaus että mikä nyt on huonosti kun ei voi samaan aikaan tulla nukkumaan. Jos toinen on väsynyt ja minä en niin mitä helkkaria siellä sängyssä tekee kun lukuvaloki häikäsee ettei saa nukuttua ja sammuta se ja makaa siinä vieressä koska toista väsyttää
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
@kiekkoaktivisti ja @Käyttäjänimetön Kysykää ihan rohkeasti vaan niiltä naisiltanne lupa siihen pleikkarin pelaamiseen. Saatatte yllättyä. Ei tarvii sitten tänne miesten (ei äjjjien) keskustelupalstalle purkaa kiukkua siitä että pleikkari kerää pölyä tv-tason uumenissa ja niin vietävästi tekis mieli edes vähän koittaa.
Olen sinkku, eikä minulla ole koskaan ollut pelikonetta. No ok, Commodore 64 oli lapsena.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulla on pleikkari, ps4, se on kai tärkeä täsmentää jotta käy selväksi että olen rikas enkä mikään vanhalla paskalla pelaava köyhä. Välillä pelaan sillä semmosia pelejä missä pöllitään autoja ja ammutaan ja rellestetään pitkin kaupunkia, tai pelataan jääkiekkoa, tai kiipeillään huppu päässä pitkin seiniä ja tapetaan ihmisiä, tai ammutaan natseja. En oo kyl nyt vähään aikaan pelaillu, varmaan joku 3 viikkoa sit viimeks, silloin sain pelattua läpi natsien ampumis pelin. Sitä ennen oli sit hiljasempaa pelaamisen kaa pidempään, sen seinillä kiipeily pelin ja salamurhatouhuilun pelasin läpi jossain niissä hujakoilla kun lapsi synty, ja sit pelasin välillä satunnaisesti jääkiekkopeliä sen jälkeen ja joskus sitä missä vaan ammutaan ihmisiä ja autoja ja poliiseja ja vaihdetaan välillä vaatteet ja sit voi kanssa heittää tikkaa tai vetää huumeita tai kattoa telkkaria tai joogata tai käydä strippibaarissa siinä pelissä.

Mietin vaan sitä että jos en pelais tota nyt vaikka kolmeen kuukauteen ni oisinko sit vieläkin poika? Entä jos en pelais vuoteen? Tai enää ikinä? Entä jos en pelais 20 vuoteen ja sit kerran laittaisin sen päälle ja vähän ampuisin jotain kaupungin asukasta jalkaan niin oisinko sit taas heti poika? Vai meneeks toi sillee ku vaikka homoilu et jos kerran kokeilee ni aina oot homo kunnes kuolet, sittenkin oot vielä kuollut homo?
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tätä pleikkarikeskustelua on ollut kerrassaan huvittavaa seurata sivusta. Pelikonsolit ovat valitettavasti @Käyttäjänimetön nykyaikaa enkä pidä mitenkään mahdottomana että tuleva sukupolvi saattaa harrastaa niitä vielä viisikymppisilläänkin. Elämme nykyisin melko digitalisoituneessa yhteiskunnassa. Että siinäs sitten pojittelet muutaman vuosikymmenen kuluttua kokonaista sukupolvea.

Ei hele...
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Vai toi sillee ku vaikka homoilu et jos kerran kokeilee ni aina oot homo kunnes kuolet, sittenkin oot vielä kuollut homo?
Vaikka paljon asiaa kirjoitat, niin tässä kahahdat lepikkoon: ei kerta homoksi tee ja vuosikin on vain uteliaisuutta.

Homoksi en tunnustaudu, enkä köyhäksi koska omistan ps4:sen. Tosin pelaamatta on jäänyt itsellä kun en natsien räiskimispelejä ole löytänyt, eikä ilmeisesti ps2:sen Medal of honorit tuossa pyörisi. Löytyyköhän vastaavia enää?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En pelaa pleikkaa enkä juo kaljaa.

En minäkään tee kumpaakaan. Emme taida siis olla käytännössä jokaisiin miehiin kuuluvia, vaikka kerran näin on tässä ketjussa nyt määritelty.

On minulla itse asiassa PS2 taloudessa, sain sen aikoinaan ystävältäni ja sillä tuli joskus pelattua NHL-kiekkopeliä. Nyt en ole muutamaan vuoteen pelannut.

Tietokonepelejä minulla on GOG-tilillä melkoisesti, aikoinaan pelasin tietokoneroolipelejä ja Civilization-sarjan kaltaisia sivistäviä sivilisaationrakennuspelejä. Nykyisin pelaan kerran pari kuussa tietokoneen pasianssia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
tai ammutaan natseja. En oo kyl nyt vähään aikaan pelaillu, varmaan joku 3 viikkoa sit viimeks, silloin sain pelattua läpi natsien ampumis pelin.

En hyväksy viihdepelaamisessa natseihin kohdistuvaa väkivaltaa, jonkun on pelastettava sekä valaat, lapset että natsit. Tolkun ihmisille pitäisi julkaista äärivasemmistolaista natsivastaista ideologiaa huokuvien Wolfensteinien vastapainoksi joku SS-einsatzgruppen-peli, jossa saisi pelata natsikortin pöytään. Tai vaikkapa Molotovia-niminen peli, jossa saisi tappaa Stalinin kauden aikaisia neukkuja niin maan saatanan tavalla. Loppuhirviönä olisi Stalin itse, ja loppuanimaatiossa Josif jäisi makailemaan omassa kusilammikossaan huvilansa lattialle viikset väpättäen. Sen jälkeen jatko-osa Death Of Stalin vireille ja kohteiksi seuraavat neukkujohtajat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä pleikkarikeskustelua on ollut kerrassaan huvittavaa seurata sivusta. Pelikonsolit ovat valitettavasti @Käyttäjänimetön nykyaikaa enkä pidä mitenkään mahdottomana että tuleva sukupolvi saattaa harrastaa niitä vielä viisikymppisilläänkin. Elämme nykyisin melko digitalisoituneessa yhteiskunnassa. Että siinäs sitten pojittelet muutaman vuosikymmenen kuluttua kokonaista sukupolvea.

Ei hele...
Mutta onhan tämä Jatkoajan naisasiat-ketju varmaan yksi nörteimmeistä suomenkielisistä ketjuista internetissä, pois lukien muropaketin kaltaiset sivut tai en tiedä millaiset naisjutut siellä on.

Ja joo tietty ne teuvoteräväiset ja tuomoruudut ja sellaiset, mut hei haloo.
 

Undrafted

Jäsen
Tätä pleikkarikeskustelua on ollut kerrassaan huvittavaa seurata sivusta. Pelikonsolit ovat valitettavasti Käyttäjänimetön nykyaikaa enkä pidä mitenkään mahdottomana että tuleva sukupolvi saattaa harrastaa niitä vielä viisikymppisilläänkin. Elämme nykyisin melko digitalisoituneessa yhteiskunnassa. Että siinäs sitten pojittelet muutaman vuosikymmenen kuluttua kokonaista sukupolvea..
Saattaa tälläinen 70-luvun tuotekin pelata jopa kuusikymppisenä. Kun on pelannut erilaisilla laitteilla nyt vajaa 40 vuotta niin miksi pitäisi lopettaa? En muuten koe olevani liian vanha istumaan lentokentällä lattiallakin tarvittaessa :)

Mitenhän meidät määriteltäisiin, kun viikonloppuna tulee naisen kanssa pelattua pleikalla yhdessä? Jos vielä avaisi siinä samalla oluen tai sitten hifistelee viinin kera.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kyllä se vaan vituttaa välillä, ettei saisi haluta tehdä asioita yksin, vaan kaikki asiat pitäisi hoitaa perheenä. Ja kun tietenkin pidän pääni tietyissä asioissa, niin sen seurauksena saa välillä kestää ihan jäätävää paskaa, kunnon marttyyrimeininkiä. Itse ajattelen, että jos pääsen hetkeksi tuulettumaan omissa jutuissani, niin siitä seuraa ainoastaan positiivisia juttuja myös parisuhteelle, olen paljon iloisempi ja jaksan taas puuhailla yhdessä kaikkea, mutta ei tuo vaan suostu tajuamaan asiaa kunnolla.
Tässä @koukku tapauksessa raadin huomio kiinnittyi paljolti tuohon viikon reissuun kesken raskauden, joka tietysti kuulostaa jonkin verran itsekkäältä - kalareissuja voi tehdä joka vuosi, itse alkuun pantuja raskauksia ei yleensä ole ihan niin montaa. Minusta se varsinainen ongelmakohta käy kuitenkin ilmi tuosta lainaamastani osuudesta, eli koukku ei ole tyytyväinen siihen tavalliseen arkeen. Jos arki rullaa OK, niin ei ole pakottavaa tarvetta irtiottoihin erityistilanteen ollessa päällä.

Olin itse samantyyppisessä suhteessa, missä osapuolten käsitys sopivasta määrästä yhteistä aikaa oli hyvin erilainen. Toinen koki sen hylkäyksenä, jos halusin istua illan rauhassa vaikka tietokoneella pelaten tai jatkoaikaa lukien. Itse taas rupesin viikonloppuisin heräämään tahallani aikaisin vaikka työviikon rasitukset painoivatkin ja univajetta kertyi, jotta saisin sen muutaman tunnin olla rauhassa kun toinen nukkui pidempään. Pidemmän päälle aika kestämätön tilanne. Ei siis kummankaan vika, mutta huono molemmille. Minulla tilanne korjautui vaihtamalla yhteensopivaan, nykyisen kanssa voimme kököttää samassa taloudessa eri huoneissa uppoutuen tuntikausia omiin juttuihin, ja kumpikin on tyytyväinen tilanteeseen.

koukkun tapauksessa en taida suositella samaa ratkaisumallia, mutta keskustelua ajankäyttöasioihin ilmeisesti tarvittaisiin edelleen. Toisaalta, jossain viestissä koukku käsittääkseni kommentoi viikko-ohjelmaan kuuluvan jo nyt puolen tusinaa omaa ohjelmanumeroa (salikäyntejä jne), se on perhe-elämässä jo aika paljon ja sekin kannattaa tiedostaa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitenhän meidät määriteltäisiin, kun viikonloppuna tulee naisen kanssa pelattua pleikalla yhdessä? Jos vielä avaisi siinä samalla oluen tai sitten hifistelee viinin kera.

Se on poikarakkautta eli homoilua.

Muistelen lukeneeni että joskus aikoinaan vanhemmat kauhisteli jos lapset viettivät liikaa aikaa nenä kirjassa eivätkä ulkona reippailleet tai osallistuneet peltotöihin tai mitä lie paskaa sitä joskus sotavuosia ennen joutuikin ajankuluksi tekemään. Kirjat kuulemma pilasi aivot ja teki lapsista velttoja ja mielenvikaisia fantasiamaailmoista haaveilevia tolloja, tuskin osaavat kohta enää viikatetta kädessä pitää ja kun saavat selkäänkin niin eivät tajua huutaa ja valittaa kun vaan kelailevat päänsä sisällä jotain Robinson Cruseota. Nykyään tiedetään kuitenkin paremmin, lukeminen on intellektuellia ajanvietettä ja viisauden ja sivistyneisyyden merkki on se jos on iso kirjahylly, ja on hyvä aina välillä mainostaa lukeneensa viime aikoina tämän ja tämän kirjan ja seuraavaksi luen tuon. Ne ketkä eivät lue ovatkin sitten niitä juntteja ja maalaisia jotka vielä viikate kourassa sohivat ruohoa jossain ja kiroavat että kyllä ennen oli maailma parempi.

Varmaan jossain kohtaa samoin käy pelaamiselle, vanhukset istuvat peliohjain kourassa tyylikkäissä sikariloungeissaan ja pelaavat GTA:ta, ja vierailla tutkitaan kiinnostuneena pleikkarin pelivalikoimaa ja keskustellaan kuinka siinä ja siinä pelissä viitattiin Ranskan vallankumouksen aikoihin ja sattuvasti sanoi siinä toisessa pelissä Napoleonin hahmo että sivistys muovautuu ajan saatossa, kuinka kulturelli viittaus nykyaikaan asti. Pubivisoissa kysytään Assassins Creed -pelisarjan palkkamurhaajien nimiä ja näppäinyhdistelmää jolla NHL17:ssa tehdään jalkakynä. Ne ketkä eivät pelaa ovatkin sitten niitä juntteja ja maalaisia jotka vielä kirja kourassaan kääntelevät tohkeissaan sivuja jossain ja kiroavat että kyllä ennen oli maailma parempi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En hyväksy viihdepelaamisessa natseihin kohdistuvaa väkivaltaa, jonkun on pelastettava sekä valaat, lapset että natsit. Tolkun ihmisille pitäisi julkaista äärivasemmistolaista natsivastaista ideologiaa huokuvien Wolfensteinien vastapainoksi joku SS-einsatzgruppen-peli, jossa saisi pelata natsikortin pöytään. Tai vaikkapa Molotovia-niminen peli, jossa saisi tappaa Stalinin kauden aikaisia neukkuja niin maan saatanan tavalla. Loppuhirviönä olisi Stalin itse, ja loppuanimaatiossa Josif jäisi makailemaan omassa kusilammikossaan huvilansa lattialle viikset väpättäen. Sen jälkeen jatko-osa Death Of Stalin vireille ja kohteiksi seuraavat neukkujohtajat.

Command ja Conquerissa, oisko ollut Red Alert vielä lisäksi nimessä, muistaakseni sekä liittoutuneilla että neukuilla pelin läpi pelatessa Josef Stalin kuoli loppuanimaatiossa. Liittoutuneilla se makasi verissä päin jossain romahtaneen talon alla ja joku tunki sen suuhun vaatemytyn mihin se tukehtui, ja neukuilla Stalinin myrkytti lopuksi sen omat neuvonantajat kun Josef ilakoi että nyt voitettiin jipii, vedänpä tästä vähän teetä, ögh, kuolin. Molemmilla pelatessa voi myös tappaa neukkusotilaita niin maan saatanan tavalla, jos on hyvä pelaamaan niin liittoutuneilla niitä voi lasatella hautaan vastapuolelta ja jos on ihan paska niin sitten voi huvitella pelaamalla itse neukuilla ja seuraamalla sivusta kuinka liittoutuneet tuhoavat kommunistit viimeiseen mieheen. Suosittelen, ei maistu salami, 6/5.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika modernia homoilla miehenä naisen kanssa. Tosin kommentti "Ota sä kakkosohjain" saa ihan uusia mahdollisia merkityksiä. Pelisuositus tuli vielä naiselta, niin siinä menee sukupuolistereotypiat niin uusiin puihin.

Onpas tunkkaista ja keskiaikaista tuolla tavalla laittaa kylttejä ihmisille sukupuolten mukaan, hyi, olet varmaan neandertali tai joku semmonen homo erectus vai mitä lie porilaisia ne luolien seiniin piirtelijät onkaan. Jokaisella ihmisellä on oikeus homoilla ihan minkä tahansa kanssa, olit sinä itse sitten mikä tahansa sukupuoli ja se homoilukumppanisi myös saa olla oman valintansa mukaan mies, nainen, homo, tyttö, poika, lesbo, mummo, demiboy, transu, mekkokekkuli, Cheek, tulpaton mopo, pahvilaatikko, vihreä kirahvi, reikä seinässä, Juhani Tammisen astraaliprojektio, kasa tiilimurskaa tai aivoinfarktin saanut kuollut pyörätuolimajuri.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä @koukku tapauksessa raadin huomio kiinnittyi paljolti tuohon viikon reissuun kesken raskauden, joka tietysti kuulostaa jonkin verran itsekkäältä - kalareissuja voi tehdä joka vuosi, itse alkuun pantuja raskauksia ei yleensä ole ihan niin montaa. Minusta se varsinainen ongelmakohta käy kuitenkin ilmi tuosta lainaamastani osuudesta, eli koukku ei ole tyytyväinen siihen tavalliseen arkeen. Jos arki rullaa OK, niin ei ole pakottavaa tarvetta irtiottoihin erityistilanteen ollessa päällä.

Olin itse samantyyppisessä suhteessa, missä osapuolten käsitys sopivasta määrästä yhteistä aikaa oli hyvin erilainen. Toinen koki sen hylkäyksenä, jos halusin istua illan rauhassa vaikka tietokoneella pelaten tai jatkoaikaa lukien. Itse taas rupesin viikonloppuisin heräämään tahallani aikaisin vaikka työviikon rasitukset painoivatkin ja univajetta kertyi, jotta saisin sen muutaman tunnin olla rauhassa kun toinen nukkui pidempään. Pidemmän päälle aika kestämätön tilanne. Ei siis kummankaan vika, mutta huono molemmille. Minulla tilanne korjautui vaihtamalla yhteensopivaan, nykyisen kanssa voimme kököttää samassa taloudessa eri huoneissa uppoutuen tuntikausia omiin juttuihin, ja kumpikin on tyytyväinen tilanteeseen.

koukkun tapauksessa en taida suositella samaa ratkaisumallia, mutta keskustelua ajankäyttöasioihin ilmeisesti tarvittaisiin edelleen. Toisaalta, jossain viestissä koukku käsittääkseni kommentoi viikko-ohjelmaan kuuluvan jo nyt puolen tusinaa omaa ohjelmanumeroa (salikäyntejä jne), se on perhe-elämässä jo aika paljon ja sekin kannattaa tiedostaa.

Oikein hyvää pohdintaa siellä suunnalla, aika paljon samoja ajatuksia olen joutunut käymään läpi sekä itsekseni että kumppanin kanssa. Tiedostan tietenkin sen, että tulevaisuudessa oma aika sen kuin vähenee ja olen sinut tämän ajatuksen kanssa, uhrauksia on tehtävä halutun, mutta suuren elämänmuutoksen edessä. Noista omista harrastuksista sen verran, että pyrin liittämään esim. salikäynnit työpäivän yhteyteen; herään sen verran aiemmin, että ehdin käydä aamulla salilla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tässähän moni ei ymmärrä mistä on kyse. Ei siitä, mitä saa laillisesti tehdä tai esim. minun paheksuntaa tehdä. Kyse on määritelmistä.

@Smitty#41 esim. luulee ilmeisesti, etten tiedä pelejä pelattavan etenkin tulevaisuudessa vanhuksenakin. Olenhan minäkin siis pelannut tietokonepelejä neljällä vuosikymmenellä. Call of Dutyäkin olen veljeni koneella hieman pelannut.

En minä jaksa edes tarkemmin selittää. Tajuajat tajuaa jo jos ovat tajutakseen. Mulle on ollut esim. Tinderissä 100 % turn off jos tyttö on kertonut pelaavansa tietokonepelejä.

Kaljan juomista en laske erityisen miehekkääksi. Olut silloin tällöin on ihan ok.

Täytynee kirjoittaa pojille miehuusopas, jotta opitte olemaan. Jatkoajan nimimerkeille nimmarilla varustettuna!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tässähän moni ei ymmärrä mistä on kyse. Ei siitä, mitä saa laillisesti tehdä tai esim. minun paheksuntaa tehdä. Kyse on määritelmistä.

@Smitty#41 esim. luulee ilmeisesti, etten tiedä pelejä pelattavan etenkin tulevaisuudessa vanhuksenakin. Olenhan minäkin siis pelannut tietokonepelejä neljällä vuosikymmenellä. Call of Dutyäkin olen veljeni koneella hieman pelannut.

En minä jaksa edes tarkemmin selittää. Tajuajat tajuaa jo jos ovat tajutakseen. Mulle on ollut esim. Tinderissä 100 % turn off jos tyttö on kertonut pelaavansa tietokonepelejä.

Kaljan juomista en laske erityisen miehekkääksi. Olut silloin tällöin on ihan ok.

Täytynee kirjoittaa pojille miehuusopas, jotta opitte olemaan. Jatkoajan nimimerkeille nimmarilla varustettuna!

Tämän allekirjoitan täysin. Miehuusopas pitäisi kirjoittaa pojille, että lopettaisivat paskan suoltamisen.

Laaja kaljan juominen on junttia samoin kuin laaja tietokonepelien pelaaminen.

Olen muuten "pelannut pleikkaa". Ja maailma on muuttunut ennenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös