Tässä
@koukku tapauksessa raadin huomio kiinnittyi paljolti tuohon viikon reissuun kesken raskauden, joka tietysti kuulostaa jonkin verran itsekkäältä - kalareissuja voi tehdä joka vuosi, itse alkuun pantuja raskauksia ei yleensä ole ihan niin montaa. Minusta se varsinainen ongelmakohta käy kuitenkin ilmi tuosta lainaamastani osuudesta, eli koukku ei ole tyytyväinen siihen tavalliseen arkeen. Jos arki rullaa OK, niin ei ole pakottavaa tarvetta irtiottoihin erityistilanteen ollessa päällä.
Olin itse samantyyppisessä suhteessa, missä osapuolten käsitys sopivasta määrästä yhteistä aikaa oli hyvin erilainen. Toinen koki sen hylkäyksenä, jos halusin istua illan rauhassa vaikka tietokoneella pelaten tai jatkoaikaa lukien. Itse taas rupesin viikonloppuisin heräämään tahallani aikaisin vaikka työviikon rasitukset painoivatkin ja univajetta kertyi, jotta saisin sen muutaman tunnin olla rauhassa kun toinen nukkui pidempään. Pidemmän päälle aika kestämätön tilanne. Ei siis kummankaan vika, mutta huono molemmille. Minulla tilanne korjautui vaihtamalla yhteensopivaan, nykyisen kanssa voimme kököttää samassa taloudessa eri huoneissa uppoutuen tuntikausia omiin juttuihin, ja kumpikin on tyytyväinen tilanteeseen.
koukkun tapauksessa en taida suositella samaa ratkaisumallia, mutta keskustelua ajankäyttöasioihin ilmeisesti tarvittaisiin edelleen. Toisaalta, jossain viestissä koukku käsittääkseni kommentoi viikko-ohjelmaan kuuluvan jo nyt puolen tusinaa omaa ohjelmanumeroa (salikäyntejä jne), se on perhe-elämässä jo aika paljon ja sekin kannattaa tiedostaa.