Naisasiat

• 7 587 755
  • 26 609

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Tuo pidempi kalareissu on jokavuotinen perinne, ja tietenkin itsekin mietin sitä, että haluan olla tavoitettavissa myös reissun aikana, mutta loppujen lopuksi shit may happen myös silloin, jos olisin kotona kumppanin vieressä kihnuttamassa. Ja loput kahdeksan viikkoa ollaan sitten yhdessä, lukuun ottamatta yhtä kesäkuista mökkiviikonloppua.

Kunhan sitten annat myös kumppanillesi saman mahdollisuuden irtiottoon, etenkin kun vauva on syntynyt. Molempiin suuntiin. Meillä kyllä mies ei koskaan lähtisi viikon kalareissulle, mun ollessa raskaana, vain jonkun perinteen vuoksi.

Kieltämättä on kyllä jotenkin kummallista, että tänne on kerääntynyt miehiä jotka paniikissa pohtivat etteivät vaan joudu naisen tossun alle. Vai onko jäänyt joku villi ja vapaa nuoruus elämättä, ja nyt parisuhteessa ahdistaa.
Itse pääsen töistä miestä aikaisemmin, silloin on mun omaa aika. Itse menen nukkumaan ennen miestä, joka jää rämpyttämään pleikkaria. Siinä on miehen omaa aikaa. Yhdessä keskustellaan ja neuvotellaan jos toisella on joku meno mielessä, tehdään kompromisseja ja annetaan toisella myös tilaa hengittää. Tehdään paljon myös yhdessä asioita, koska HALUTAAN tehdä. Olen valinnut sellaisen kumppanin jonka kanssa on aidosti kiva tehdä yhdessä.

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kunhan sitten annat myös kumppanillesi saman mahdollisuuden irtiottoon, etenkin kun vauva on syntynyt. Molempiin suuntiin. Meillä kyllä mies ei koskaan lähtisi viikon kalareissulle, mun ollessa raskaana, vain jonkun perinteen vuoksi.

Kieltämättä on kyllä jotenkin kummallista, että tänne on kerääntynyt miehiä jotka paniikissa pohtivat etteivät vaan joudu naisen tossun alle. Vai onko jäänyt joku villi ja vapaa nuoruus elämättä, ja nyt parisuhteessa ahdistaa.
Itse pääsen töistä miestä aikaisemmin, silloin on mun omaa aika. Itse menen nukkumaan ennen miestä, joka jää rämpyttämään pleikkaria. Siinä on miehen omaa aikaa. Yhdessä keskustellaan ja neuvotellaan jos toisella on joku meno mielessä, tehdään kompromisseja ja annetaan toisella myös tilaa hengittää. Tehdään paljon myös yhdessä asioita, koska HALUTAAN tehdä. Olen valinnut sellaisen kumppanin jonka kanssa on aidosti kiva tehdä yhdessä.

Todellakin annan mahdollisuuden irtiottoon ja tulen aina antamaan, se on yksi perusperiaatteistani, vapaus ja oma aika pätee tietenkin kumppaniinkin. Hän nyt kuitenkin on hieman rauhallisempi liikkeissään, ja arvostaa ennen kaikkea perheenä yhdessä vietettyä aikaa. Joka on mukavaa myös minun mielestäni, mutta tarve on välillä myös jollekin muulle, varsinkin kun oma arkeni muuttui reilu vuosi sitten täysin sinkkumiehen elämästä kaksilapsisen perheen arjen (osa)pyörittäjäksi.

Itse olen rillutellut aikoinani ihan riittävästi, eli kaipuuta siihen ei enää ole, mutta edelleenkin mielestäni tärkeää on säilyttää se oma "juttu" myös parisuhteessa, sillä tavalla jaksaa sitten pakertaa sitä perusarkeakin.

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tottakai nyt pitää valita semmoinen kumppani jonka kanssa on mukava tapa viettää aikaa ja käydä yhdessä tapaamassa ystäviä. Mutta kyllä itse nyt haluan muutaman kerran vuodessa nähdä lapsuuden ystäviä ja pitää hauskaa heidän kanssaan. Yhtälailla suon sen mielelläni myös toiselle osapuolelle. En nyt ymmärrä mikä siinä voisi olla vaikeaa. Ainakin oman kaveriporukan suhteet toimii näin vaikka monella on jo lapsiakin. Ja hyvin näyttää kaikilla menevän.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja ennen lomille lähtemistä oli muutamia terassireissuja kollegoiden kanssa, lisäksi oli yksi isompi bilereissu toukokuussa. Näistä ei tule oikeastaan mitään erityistä sanomista, mutta kun kavereiden kanssa aiotaan taas lähteä noin viikon mittaiselle kalareissulle Ruotsin Lappiin, niin siitä on saatu jo useamman kerran riita aikaiseksi. Raskaana tai ei, niin en voi vittu käsittää, miksi mun pitäisi roikkua koko kesä sen kanssa, kun kerran on mahdollisuus tehdä jotain muutakin, joka oikeasti vain parantaa tätä meidänkin tilannetta. Lisäksi koko kesän suunnittelu ennakkoon ärsyttää, itse olen luonteeltani sellainen, että jos jotain mielenkiintoista tulee eteen, niin lähdetään liikkeelle lyhyellä varoitusajalla, eikä lyödä kalenteria lukkoon kuukautta etukäteen. Tottakai isommat reissut yms. pitää suunnitella ajoissa, mutta muuten tykkään elää hetkessä, toinen taas arvostaa enemmän suunnitelmallisuutta.

Kuulostaa siltä, että vietät poikamieselämää perheessä. Raskaana oleva, vittu, ei voi käsittää tuota. Raskaana oleva, vittu, on herkimmillään ja haavoittuvaisimmillaan siinä tilassa. Boldaus minun.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kuulostaa siltä, että vietät poikamieselämää perheessä. Raskaana oleva, vittu, ei voi käsittää tuota. Raskaana oleva, vittu, on herkimmillään ja haavoittuvaisimmillaan siinä tilassa. Boldaus minun.
Tässäpä äipälle valmis lapsi sen odotettavan lisäksi, ei vittu ole millään muotoa vastuullisen vanhemman tekstiä tuollainen...

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Todellakin annan mahdollisuuden irtiottoon ja tulen aina antamaan, se on yksi perusperiaatteistani, vapaus ja oma aika pätee tietenkin kumppaniinkin.

Ehkä toi "noin" viikon mittainen reissu on liian pitkä sun tilanteessa. Tällä hetkellä. Muutaman vuoden päästä, kun teidän yhteinenkin ipana on hiukan isompi, voi jo suunnitella pidempiä irtiottoja. Nyt pari, kolme vuotta viikonlopun kestäviä reissuja maksimissaan.

Mä vähän veikkaan, ettei sun puolisolla ole ihan vastaavaa mahdollisuutta lähtee oikeesti viikon reissulle ihan ex tempore, tuosta vaan.

Yleensäkin, pienten lasten myötä elämä muuttuu suunnitelmallisemmaksi, sille ei vaan voi mitään.

Mun lapset on nyt kymmenen molemmin puolin ja nyt vasta voi taas olla enemmän hetkessä eläjä, lähtee jonnekin pikku reissulle ilman kauheeta etukäteissäätämistä.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tarkoituksena oli siis ennen kaikkea "haistella", onko täällä muita edes hieman vastaanvanlaisessa tilanteessa olevia.

Jos kyse kirjoituksessasi oli siitä, että jonnekin piti nyt saada vaan purettua turhautumista, sanojasi nyt oikeasti tarkoittamatta, niin ok ja inhimillistä, mutta jos nuo oli punnittuja ajatelmiasi ja asenteitasi, niin kujalla olet ja pahasti. Minä en sen kummempi jumalhahmo ole naisille ja lapsille, enkä tällä juomatahdilla yhdenkään janoisen sankari. Minä kuitenkin kasvoin aikuiseksi jossain matkan varrella ja ymmärsin mitä pitää sisällään käsite parisuhde.

Mieti uudestaan oikeasti oletko läsnä maikkusi ja oman esikoisesi raskaudessa kännykällä sieltä jostain vapaitten äijien laitumilta, vai sluibailetko vastuuta vedoten luonteen piirteisiin ja lapsuuden kavereihin. Vaikkei nyt mistään fataaleista komplikaatioista edes puhuttaisi, varsinkin kesä on odottavalle äidille, varsinkin helteinen sellainen, todella tukala. Siinä hormonaalinen tasapaino ties missä, elimistö kerää nestettä hankaloittaen olemista kokonaisvaltaisesti. Usko vanhempaas, olen sen nähnyt, elänyt ja kokenut. paljoa siinä ei ukkeli voi tehdä, mutta sen verran pitää ymmärtää, että mikä merkitys on läsnäololla ja myötäkokemisella. Siinä on paikka joka joko liimaa teitä tai idättää sen tulevan eron siemenet. Lopulta, luulis olevan tärkeämpää kuin mikään maailmassa, oma lapsi ja sen odotus yhdessä rakkaan kanssa. Voit puolestani olla mitä mieltä tahansa omasta itsestäsi ja tarpeistasi, mutta elämä ei sulta lupaa kysele, joko olet kyydissä tai et, siinä ne vaihtoehdot on.

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi

Ihan ihme juttua. Ei raskaana oleva nainen ole mikään vauva mitä pitää hännystellä kokoajan.
Tietenkin pitää tukea raskauden aikana ja sen eri vaiheissa ja olla läsnä. Mutta ei 247 tarvitse olla valmiudessa.
Mikäli nainen ei ole raskauden loppuvaiheessa en näkisi estettä olla lähtemättä perinteiselle jokavuotiselle reissulle. Olinhan itsekin perinteisellä "poikien Euroopan tourilla" kun lasteni äiti oli raskaana. Eikö ollut ongelmaa.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan ihme juttua. Ei raskaana oleva nainen ole mikään vauva mitä pitää hännystellä kokoajan.
Tietenkin pitää tukea raskauden aikana ja sen eri vaiheissa ja olla läsnä. Mutta ei 247 tarvitse olla valmiudessa.
Mikäli nainen ei ole raskauden loppuvaiheessa en näkisi estettä olla lähtemättä perinteiselle jokavuotiselle reissulle. Olinhan itsekin perinteisellä "poikien Euroopan tourilla" kun lasteni äiti oli raskaana. Eikö ollut ongelmaa.

Tekisi mieli kysyä Don Tamimaisesti montako kertaa olet itse ollut raskaana, mutta en kysy. Raskaana olevalla on ko. tapauksessa pari muutakin skidiä siellä huollettavana.

Siinä on paikka joka joko liimaa teitä tai idättää sen tulevan eron siemenet. Lopulta, luulis olevan tärkeämpää kuin mikään maailmassa, oma lapsi ja sen odotus yhdessä rakkaan kanssa. Voit puolestani olla mitä mieltä tahansa omasta itsestäsi ja tarpeistasi, mutta elämä ei sulta lupaa kysele, joko olet kyydissä tai et, siinä ne vaihtoehdot on.

Just noin.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC

Boldaamani kohtaan vahva veikkaus: kaksi huollettavaa lasta + päiväkodit kiinni yhdistettynä raskauteen kuulostaa aika riskaabelilta kombolta, ihan arjen raskauden (hih!) osalta. Tämä siis tietämättä sen enempää taustoja ja neljän lapsen (ja erilaisen raskauden läheltä seuranneen) isän kokemuksella...

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tekisi mieli kysyä Don Tamimaisesti montako kertaa olet itse ollut raskaana, mutta en kysy. Raskaana olevalla on ko. tapauksessa pari muutakin skidiä siellä huollettavana.

Boldaamani kohtaan vahva veikkaus: kaksi huollettavaa lasta + päiväkodit kiinni yhdistettynä raskauteen kuulostaa aika riskaabelilta kombolta, ihan arjen raskauden (hih!) osalta. Tämä siis tietämättä sen enempää taustoja ja neljän lapsen (ja erilaisen raskauden läheltä seuranneen) isän kokemuksella...

Olisi pitänyt heti ensimmäisessä viestissä sanoa, mutta lapset ovat siis kalareissun ajankohdan ajan isällään; en minä nyt ihan täysi kusipää ole, jotain tulee sentään ajateltuakin välillä. Laskettu aika on marraskuun alussa, eli reissun jälkeen jäljellä olisi noin kolmen kuukauden odotus. Tähän mennessä kaikki on sujunut hyvin, ja toivotaan että tilanne jatkuu samana loppuun asti.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ainakin ex-vaimoni kohdalla kyse oli siitä, että hän kuvitteli minun käyttäytyvän itsekseni kuten hän mahdollisesti kännissä käyttäytyisi eli pettäisi (ei tullut ikinä mieleenkään moinen oikeasti, mutta kovasti hän niin luuli). Eli siis mustasukkaisuutta. Kai tuohon jotain muitakin syitä naisilla on.
Tiedän monta tapausta, kaveria jotka kyllä noilla poikien reissuilla pettävät armotta. Varmaan naisillakin näin on. Mutta eihän muiden takia pidä menettää luottamusta omaan puolisoon. Silloin asiat on jo pielessä.

Kotielämästä. Toiset tykkäävät olla kotona ja toiset tykkäävät olla menossa. Mitä ihmeellistä siinä on?

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi

Niin missä on ongelma? Lasten äiti raskaana ollessaan lähti itsekin likkojen kesäreissulle. Ei tietenkään käyttänyt alkoholia tai muutakaan mutta ei eristäytynyt kotiinsa vaan eli normaalia elämää niinkuin raskaana ollessaan se on mahdollista.
Ymmärtäisin asian erittäin hyvin jos nainen olisi viimeisillään tai 7 kuullakin raskaana ja kalareissua ei olisi sovittu etukäteen.
Jos naiselle tämä on ongelma, mielestäni asiasta pitää silloin keskustella ja tehdä päätös lähtemisestä yhdessä keskustelun pohjalta.

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Korjaan asiavirheen: Ennen poikaa, joka jää rämpyttämään pleikkaria.

Ööh. Naimisissa olevana hän on kyllä ihan mieheni, mutta toisaalta mies varmaan olisi otettu jos keski-ikäisenä tulisi vielä kutsutuksi pojaksi. Tulevaisuudessa toki varmaan menen ennen poikaanikin nukkumaan, voivat sitten viettää isä ja poika - laatuaikaa, vaikka sen pleikkarin merkeissä.

@koukku ,Niin ja jos kerran olette kalareissusta ottaneet yhteen, niin jokuhan siinä siis naistasi hiertää? Mikä?

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nimimerkin @koukku kahluusaappaissa en noin vaan lähtisi viikon mittaiselle kalastusreissulle kaverien kanssa silloin, kun puoliso on raskaana. Ihan sama, kuinka pitkällä raskaus on. Siitä huolimatta, että puoliso lopulta antaisi pitkin hampain suostumuksensa viikon kalareissulle Ruotsin Lappiin, niin kyllä tuosta saattaa paskat fiilikset jäädä todella pitkäksi aikaa. Vaikka kaikki menisi lopulta ihan hyvin, niin omien kaverien kanssa tehtävän reissun priorisointi ohi raskaana olevan puolison toivomuksen on vaan aika vahva viesti puolisolle siitä, mikä miehellä on asioiden arvojärjestys. Jos sen reissun tekeminen tuntuu vaan olevan kovin välttämätöntä, niin kannattaisi ainakin panostaa esim. siihen, onko oman poissaolon ajaksi mahdollista saada puolisolle muuta seuraa paikalle. Siltä varalta että jos nyt vaikka apua tarvittaisiin. En nyt kuitenkaan pitäisi niin yllättävänä seikkana, että ensimmäistä yhteistä lasta odottava nainen saattaa arvostaa lapsen tulevan isän tukea todella paljon silloinkin, kun läsnäoloa kummempaa tukea ei todellisuudessa tarvittaisi.

Sitten on eri asia, jos asioista sovitaan ja huolehditaan, että kaikki on kunnossa. Kun oma ex-rouvani odotti esikoistamme, niin sain häneltä luvan tai paremminkin ehdotuksen lähteä muutamaksi päiväksi viettämään omaa kesälomaa. Jos oikein muistan, niin neljä yötä taisin olla poissa. Ei tuo reissu minulle mitenkään erityisen tärkeä ollut, mutta tulipa tehtyä, kun siihen tarjoutui mahdollisuus. Tähän oli syykin. Ex-rouvan sisko oli poissaollessani kyläilemässä, ja jonkin aikaa myös äitinsä, joten seuraa ja apua oli tarjolla ilman tulevan isän läsnäoloa. Siksi siis minua ei hetkeen niin kaipailtukaan.

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Aika tiukka setti @koukku menossa. Sanotaan nyt vaikka näin, että jos puolisosi vastustaa sun kalareissua, niin sille on varmaan joku syy. Raskaana oleminenkin on toki aika pätevä syy. Lisäksi, syitä voisi löytyä esim. voimavaroihin liittyen, toiveisiin parisuhteelta (kerrankin saataisiin olla pidempi pätkä kahdestaan?) tai huoliin sun sitoutumisesta.

Jos aito halu sinne reissulle on niin pyrit selvittämään sen syyn. Tai ehkä ennemmin pitäisi toki sanoa, että jos aito halu parisuhteen hyvinvoinnille on. Joka tapauksessa, luulisi ihan parisuhteen kannaltakin olevan hyvä vähän puhua, että miksi toiveenne vapaa-ajan suhteen eroavat noin paljon, että riitoja aiheutuu.

Helpompi niitä asioita on nyt käsitellä, kuin sitten kun teillä on 2 kk ikäinen lapsi, joka ei öisin nuku ja molemmilla univelka tasoa valtionvelka. Siinä helposti tulee sitten auottua niitä patoumia ihan väärällä tavalla.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eiköhän tämä ole ihan klassinen juttu, että molemmat haluavat ajankäytöltä eri asioita. Toisen tai molempien pitää joustaa. Nyt vaikuttaa vähän joustamattomalta meiningiltä molemmilta, mutta raskaus on ainakin allekirjoittaneen mielestä vähän pätevämpi syy olla joustamatta kuin perinne. Kannattanee nämä asiat selvittää ennen kuin lapsi syntyy ja olla itsekin valmis joustamaan.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ööh. Naimisissa olevana hän on kyllä ihan mieheni, mutta toisaalta mies varmaan olisi otettu jos keski-ikäisenä tulisi vielä kutsutuksi pojaksi.
En osaa pitää miehenä, vaan nimenomaan poikana, henkilöä joka illat pelaa pleikkaria. Itsekin pelasin kaverini luona ikävuosina 20-25.

Ei siinä sen ihmeempää.

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
En osaa pitää miehenä, vaan nimenomaan poikana, henkilöä joka illat pelaa pleikkaria. Itsekin pelasin kaverini luona ikävuosina 20-25.
Aivan, mutta siinä tapauksessa et voi korjailla viestissäni asiavirheitä koska siinä sana mies viittasi meidän väliseen suhdestatukseen, eikä siihen millä nimellä pleikkaria pelaavaa ihmistä kutsutaan.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiinnostaa hieman, että mitkä ovat virallisia Aikuisen Miehen iltatoimia? Tv:n katselu tai netissä roikkuminen on ok?
Nuo eivät ole ok. Mies ei roiku netissä, kuin joku Jopolla ajava villapaitahipsteri tekee, vaan mies joko käy netissä tai on netissä. Televisiota mies voi katsoa, kunhan ei katso esim. jotain läskistä laihaksi -ohjelmia ja lukemattomia muita akkain ohjelmia.

Aivan, mutta siinä tapauksessa et voi korjailla viestissäni asiavirheitä koska siinä sana mies viittasi meidän väliseen suhdestatukseen, eikä siihen millä nimellä pleikkaria pelaavaa ihmistä kutsutaan.
Aviomies on naimisissa olevan miehen termi. Avopuoliso (tai avomies välttänee myös) on toinen termi. Sen sijaan "mies" viittaa miehuuteen, sukupuoleen, henkiseen tilaan. Älä muita syytä huolimattomasta kielenkäytöstäsi.

T. Mies internetistä (en äijjä)

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Unohdin että joillekin pitää vääntää rautalangasta, vaikkei se toisaalta yllätäkkään.
Ei tarvi. Riittää kun puhuu sanoilla niiden merkitysten mukaan. Ei ainakaan kannata muita syyttää omasta huolimattomuudesta. Sinulle kai tässä on pitänyt rautalangasta vääntää, että miksi pleikkarimiestä ei ole olemassakaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy