Naisasiat

  • 7 533 543
  • 26 611

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
avatar kirjoitti:
Niin siis itse olen sitä mieltä, että eihän semmoinen tajuton ensihuuma ja rakastumisen tunne nyt ikinä kestä ikuisuuksia

Tutkimukset viittaavat ensihuuman kestävän kahdesta kolmeen vuoteen.

mutta toki voi olla ihmiseen tavallaan hullaantunut kuitenkin vaikka kuinka pitkään jos toisen persoona on vain niin juuri itselleen sopiva.

Näin kaiketi on. Se kuitenkin vaatii uudenlaista aivojen "ohjelmointia". Pitkissä suhteissa ihastelun tai rakastamisen perusta on erilainen kuin ensihuumassa.

Toinen juttu on sitten toki se, että pitääkö ihmisen olla väkisin yksiavoinen koko ikänsä.

Ihminen tuskin luonnostaan on yksiavioinen vaan pikemminkin seriaalimonogaaminen (hymiö) tai paralleelimonogaaminen (hymiö). Toisaalta on selvää, että lapset kärsivät melkein poikkeuksetta eroissa. Myös eronneet itse katuvat usein eroaan jälkeenpäin ja toteavat, että olisi sittenkin kannattanut yrittää.

Kysymys on vaikea. Minä olen sitä mieltä, että parisuhteeseen kannattaisi opetella suhtautumaan vähemmän omistavasti. Jos kumppanilla on pitkässä liitossa joskus lomaromanssi tai sänkyretki ihastuksen huumassa, niin kannattaako sellaisen vuoksi kaataa koko liittoa?
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Menköön kukin omalla tyylillään. Itse vietin aikoinaan todella villiä poikamieselämää, mutta aikansa kutakin. Kolusin silloin räkälöitä ja festareita ihan yllin kyllin. Huumeitakin tuli käytettyä, joten kuuppa oli usein päiväkausia todella sekaisin. Tämän jälkeen tuli mukaan väkivalta ja oikeudenkäynnit, joten maksettavaakin riitti. Sitten tapasin nykyisen vaimoni ja meno muuttui kerralla huomattavasti parempaan suuntaan. Olin ollut jo kerran aiemmin naimisissa, mutta tätä "onnea" kesti vain vuoden verran ja sekin aika oli silkkaa sekoilua.

Tapasin vaimoni ravintolassa (yllätys!!!), jonka jälkeen tapahtui ne normaalit jutut miehen ja naisen välillä. Keskusteltuamme hommien jälkeen, paljastui, että tämä nainen on yh-äiti, jolla on kolme lasta. Tämä seikka laimensi intoani todella paljon, sillä en todellakaan halunnut mennä ns. valmiiseen pöytään. Lupasin silti pitää yhteyttä ja soittelimmekin aina välillä.

Meni muutama viikko ja elämässäni tapahtui yksi tärkeä muutos. En enää lähtenyt kavereiden kanssa rafloihin vaan jäin himaan vetämään kalsarikännejä. Syy tuohon oli se, koska tiesin tasan tarkkaan sen, että tappeluja olisi tiedossa mikäli sinne olisin lähtenyt. Siihen aikaan Hakunilassa (pillerimäki) ei tarvinnut kuin yskäistä tietyissä seurueissa ja tappelu oli valmis.

Väsyin totaaliseti tähän touhuun, sen sijaan jäin himaan ja aloin riivata tätä naista. Soittelimme viikonloppuisin toisillemme ja puhua pälpätimme useita tunteja yhteen putkeen. Näiden puhelujen aikana itkimme ja nauroimme aina tilanteen mukaan. Tuntui sanoinkuvaamattoman hyvältä saada purkaa omaa pahaa oloaan jollekin, joka jaksoi kuunnella ilman mitään vittuilua.

Olen kohdannut lukuisia vastoinkäymisiä elämässäni mm. isosiskoni, äitini ja isäni ovat jo poistuneet tästä elämästä. Pikkuveli oli äärimmäisen väkivaltainen ihminen, joka antoi ja otti turpaansa isänsä mallia seuraten. Nykyisin pikkubroidikin on jo rauhoittunut ja tämä asia on minulle suuri helpotus, sillä hän on ainoa, mikä minulla on perheestäni jäljellä.

Ilman vaimoani en varmasti kirjoittelisi tässä, samalla seuraten 8-vuotiaan poikani touhuja tuossa vieressä. Vaimoni edellisistä suhteistaan saamat lapset ovat minulle kuin omia lapsia. Kohtelen heitä aivan samalla tavalla kuin omaa poikaani, välillä rakastaen, välillä komentaen. Toki minäkin käyn välillä viihteellä, mutta mopo ei ole enää vuosiin lähtenyt totaalisesti käsistä.

Sorry, että tästä tuli tälläinen pieni talo preerialla -raapustus. Tärkein pointti on kuitenkin se, että rakastan äärettömän paljon vaimoani, jota ilman olisin aivan varmasti täysin eri ihminen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Naisten paikka on esikunnassa !

koo kirjoitti:
Aika jännää, että juuri sinä et huomaa heitä. Jotenkin vaikutat just sellaiselta mieheltä, että kaikki naiset hymyilisi sinulle vienosti.


Terveisin koo

Ehkä silmäpoimut on niin rasvassa etten huomaa niitä :) No joo. naisten asepalveluksesta sen verran mainitsisin että uskon nuorten naisten selviävän sekä fyysiseti että älykkyydeltään tasavertaisesti suomen armeijasta, tämä on oikeastaan selvääkin selvempi asia, kauhukuvaksi kuitenkin nousee Tali-Ihantala tyyppiset taistot ja kaksikymmentä vuotta palveluksesta ulkona olleet naiset jotka ovat lihottaneet itsensä muodottomiksi möykyisi, jos Suomemme puolustus lepää tälläisten naisten harteilla ja joskus joudumme siitä vielä taistelemaan (toivottavasti ei koskaan) niin huonolta näyttää.

Naiset ovat keskimäärin aika lukenutta porukkaa, elikkä juuri he johtaisivat armeijaamme, Kenraali Enrooth varmasti kääntyisi haudassaan, epäilen vahvasti. Näen silmissäni jonkun hampurilaisperseen lyllertämässä taistojen tuoksinassa, eipä ole kovinkaan mukava kuvitelma. Elikkä naisen paikka on kuitenkin esikuntatehtävissä siellä he varmasti pärjäävät, kenttä olosuhteisiin en kuitenkaan naisia kouluttaisi muuten kuin lotan tyyliisiin tehtäviin sekä keittäjiksi sairaanhoitoon ja sen sellaiseen ! Niissä tehtävissä voi painoa olla enemmänkin !

veini
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sv veinikretski kirjoitti:
Naiset ovat keskimäärin aika lukenutta porukkaa, elikkä juuri he johtaisivat armeijaamme, Kenraali Enrooth varmasti kääntyisi haudassaan, epäilen vahvasti.
Minä olen aina ymmärtänyt, että Ehrnrooth arvosti naisia suuresti ja heidän osuuttaan ja toimiaan sodissa. Mikä on ihan oikein, naisten panos oli suuri ja sitä ei ole vähätteleminen.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Villasukat ja sairaanhoito...

Ted Raikas kirjoitti:
Minä olen aina ymmärtänyt, että Ehrnrooth arvosti naisia suuresti ja heidän osuuttaan ja toimiaan sodissa. Mikä on ihan oikein, naisten panos oli suuri ja sitä ei ole vähätteleminen.

Totta kai oli, mutta tehtävät olivat toiset. Lottana sairaanhoito ym, tehtävät myöskin villasukat olivat talvisodassa erittäin tärkeät. Juuri neulominen ja lämpö niiden kautta ratkaisivat monia ongelmia, kouluttaisinkin naisia enemmän tämäntyyppisiin tehtäviin, villapaidat sairaanhoito ym. Armeija marsii vatsallaan lämpimät sukat jalassa se on selvä, ja sairaanhoito oli ensiarvoisen tärkeää, en naisten roolia toisessa maailmansodassa vähättele, ja sitä paitsi naiset olivat tuona aikana naisia eikä mitään hampurilaisperseitä ! Ajat ovat Ted toiset ja naiset erinlaisia voidaan puhua yöstä ja päivästä !

veini

Ps. katsoppa Kuuselan Armia ja ajattele vähän.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tähän en usko ollenkaan !

avatar kirjoitti:
Niin no jos kaikki maailman valtioiden johtajat olisivat naisia, niin tuskin olisi näin paljoa sotiakaan.

Jos ajatellaan vaikkapa työyhteisöjaä joissa on pelkkiä naisia, ne ovat kaikkein riitaisempia sopukoita maailmassa, tässä avatar kyllä taisit ampua metsään oikein suurella kanuunalla, kateus ym, on valtavaa luokkaa ja seuraappa vaikkapa rakasta Haloskaa joka on yksi paska siviilissä niin jotkut asiat selviävät, vasta kun esimerkiksi muumi Halosen kausi loppuu alkaa totuus tulemaan pinnalle, eikä se tule olemaan mikään ruusuinen.

veini
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
avatar kirjoitti:
Niin no jos kaikki maailman valtioiden johtajat olisivat naisia, niin tuskin olisi näin paljoa sotiakaan.
Tuo on mielenkiintoinen huomio ja olen miettinyt tuota aina välillä itsekin. Voi olla, että jossain määrin arvot voisivat olla toisin ja asioita ehkä hoidettaisiin enemmän neuvottelemalla ja yleisellä diplomatialla. Kuin suoralla voimannäytöllä joka usein on miehillä se johtava tyyli osoittaa vahvuuttaan. Toisaalta... olisiko ne vallassa olevat naiset sellaisia äidillisiä lempeitä ja empaattisia, vai olisivatko he kylmiä ja julmia naisia, millaisia kyllä löytyy, nykypäivänäkin ja valtionjohdollisissa tehtävissä. Thatcher ja co. tuskin on koskaan olleet kovinkaan lempeitä naisia. Nainen osaa olla tarpeen tullen timantinkova ja yhtä julma kuin mies. Jotkut naiset sanoo, että naisten maailma on miesten vastaavaa usein julmempi ja henkisesti musertavampi.

Ei ole oikein missään esimerkkejä, että valtionjohtajana olisi täysin hyväsydäminen ja lempeän pyyteetön ihminen. Kyllä niitä miehiäkin on maailma täynnä, jotka varmasti haluaisivat johtaa täysin rauhanomaisesti, mutta harvoin sellaiset saavat pitkään olla vallassa. He eivät aja tarpeeksi tiettyjen tahojen etuja, siksi heidät poistetaan näyttämöltä tavalla tai toisella.

Tämä harhautuu nyt tosi pahasti jo aiheesta, mutta pidemmän pohdiskelun kautta uskoisin, että jos valtaan nousisi nainen, olisi hän monesti yhtä häikäilemätön kuin mies, eritavalla, mutta kuitenkin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Sv veinikretski kirjoitti:
Jos ajatellaan vaikkapa työyhteisöjaä joissa on pelkkiä naisia, ne ovat kaikkein riitaisempia sopukoita maailmassa, tässä avatar kyllä taisit ampua metsään oikein suurella kanuunalla, kateus ym, on valtavaa luokkaa ja seuraappa vaikkapa rakasta Haloskaa joka on yksi paska siviilissä niin jotkut asiat selviävät, vasta kun esimerkiksi muumi Halosen kausi loppuu alkaa totuus tulemaan pinnalle, eikä se tule olemaan mikään ruusuinen.

Toki tiedän sen, että naiset omissa yhteisöissään ovat todella kateellisia ja juonittelevia paskiaisia, mutta silti olen vakaasti sitä mieltä, että maailmassa jossa on kuitenkin melko tasaisesti molempia sukupuolia niin naiset eivät valtioiden päämiehinä synnyttäisi niin paljoa aseellisia konflikteja kuitenkaan kui mitä miehet nykypäivänä. Siis toki sen tiedostan, että ovat vaikka entisaikojen Englannin kuningattaretkin hyökkäilleet vähän sinne sun tänne, mutta mielestäni ennen vuotta 1900 tapahtuneet sodat eivät ole vertailukelpoisia sen ajan sivistyksen huomioonottaen.

Mitä tulee Haloseen niin ehkä sinä hänet sitten tunne henkilökohtaisesti tai jotain kun noin painavaa tekstiä hänestä kirjoitat. En toki väitä, etteikö hän osaisi rautaisella otteella komentaa omaa kabinettiaan as we speak, mutta se on mielestäni aivan eri asia kuin hyökätä toiseen valtioon.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
avatar kirjoitti:
Mitä tulee Haloseen niin ehkä sinä hänet sitten tunne henkilökohtaisesti tai jotain kun noin painavaa tekstiä hänestä kirjoitat. En toki väitä, etteikö hän osaisi rautaisella otteella komentaa omaa kabinettiaan as we speak, mutta se on mielestäni aivan eri asia kuin hyökätä toiseen valtioon.

Mielipiteeni koostuu dogumenteista Halosesta ennen vaaleja ja hieman muustakin mitä en tässä viitsi käsitellä, asiat Halosen vittumaisuudesta on piiloitettu aika pitkälle demareiden toimesta, demarit ovat vain tyytyväisä että heidän väreissään on presidentti. Katsoppa esimerkiksi armahdus päätöksiä Halosen aikana, onkohan kovempaa linjaa ollut kenelläkään muulla presidentillämme ? En sano että se olisi väärin, mutta kovuudesta se jotakin kertonee, varmasti Halonen pystyisi tekemään yhtä kovia päätöksiä kuin Paasikivi tai Ryti aikanaan.

veini
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Sv veinikretski kirjoitti:
Mielipiteeni koostuu dogumenteista Halosesta ennen vaaleja ja hieman muustakin mitä en tässä viitsi käsitellä, asiat Halosen vittumaisuudesta on piiloitettu aika pitkälle demareiden toimesta, demarit ovat vain tyytyväisä että heidän väreissään on presidentti. Katsoppa esimerkiksi armahdus päätöksiä Halosen aikana, onkohan kovempaa linjaa ollut kenelläkään muulla presidentillämme ? En sano että se olisi väärin, mutta kovuudesta se jotakin kertonee, varmasti Halonen pystyisi tekemään yhtä kovia päätöksiä kuin Paasikivi tai Ryti aikanaan.

En ole kovin tarkasti seurannut Halosen toimintaa ylensäkään kuin sen mitä nyt iltauutisista yleensä jotain joskus näkee, mutta toki olen tietoinen siitä, että Halonen on armahduspolitiikassaan hyvin tiukka, mutta se on taas mielipidejuttu, että onko se huono homma, itsestäni ei ole kun Suomessa on yleensäkin aivan liian lyhyitä tuomioita erinäisistä rikosksista laissamme, mutta siis komppaan kyllä sinua siinä, että Tarja on kyllä varmasti ns. "kylmempi" persoona ja paljon kovempi kuin mitä ehkä julkisuuskuva kerran kuuteen vuoteen kampanjassaan mummoille antaa ymmärtää. En sitä kielläkään ja varmasti Tarja olisi pärjännyt Rytin paikalla tehdessän laittomia sopimuksia tai Paasikiven paikalla yrittäessään luovia Suomea ison Neuvostoliiton kyljessä ilman, että lipsahtaa vahingossa liikaa millekaan puolelle. Aivan varmasti.

Mutta siltikin olen sitä mieltä, että näin yleisesti naisten luonteenpiirteet empaattisuudessaan ja humaaniudessaan vaikuttaisivat siihen, että vaikka naiset ovatkin keskenään todella vittumaisia, niin näin täysin hypoteettisesti uskon, että jos naisia olisi maailman maat pullollaan johtajina, olisi sotia varmasti vähemmän. Siis toivon, että ymmärrät myös sen, että en silti sitä toivo, koska naisilla ei ole välttämättä aina kanttia tehdä riittäviä päätöksiä monien muiden asioiden suhteen yhtä "kylmästi" vaikka Tarjalla ehkä olisikin, mutta noin niinkuin päällisin puolin kuitenkaan ei ehkä olisi. Olisiko naisilla sitten enemmän halua suojella maapalloamme vääjäämättömältä ekokatastrofilta talouskasvun kustannuksella? En osaa sanoa. Ehkä. Tämän päivän kansainvälinen politiikka jokatapauksessa ei millään riitä siihen, että lapsenlapsemme voisivat enää elää kovin toimivalla pallolla. Se on vakaa näkemykseni.

Tää nyt menee jo vähän ot:ksi koko juttu vaikka ehkä jotenkin sivuaakin aihetta :D
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Rauta-rouva :)

avatar kirjoitti:
Mutta siltikin olen sitä mieltä, että näin yleisesti naisten luonteenpiirteet empaattisuudessaan ja humaaniudessaan vaikuttaisivat siihen, että vaikka naiset ovatkin keskenään todella vittumaisia, niin näin täysin hypoteettisesti uskon, että jos naisia olisi maailman maat pullollaan johtajina, olisi sotia varmasti vähemmän.

Joo tekstisi on ihan ok,juttua, mutta mieleeni nousi yksi rauhanomainen täti lisää, nimittäin "Rauta rouva Margareth Thatcer" Falklandin veteraani :) Sota jota pidetään yhtenä maailman raaimmista tapahtumista, kuulemma. Asia oli kuitenkin median ym, osalta ehkä juuri tästä syystä aika pimennossa. Ettei tätä tätiä kai voida laskea ihan muumipeikoksi historiallisesti katsoen. Taitaa muuten sittenkin olla nais presidentit ja pääministerit lukuunsa nähden vielä raaempaa porukkaa kuin miehet, en minä ainakaan haluaisi kovin montaa Margarethia tälle pallolle samaan aikaan johtamaan :)

veini
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Juu no "tätseri" nyt oli kai ihan oma lukunsa ja tais pitää sisäpoliittisestikin omiaan aikamoisessa lieassa. En toki väitä siis, etteikö olisi myöskin poikkeuksia, kuten on myös miehissä. Eiväthän kaikki miehet sentään allekirjoita Yrjö W. Puskan metodejakaan. Onneksi. :)

Koko Falklandin sota oli jo unohtunut, eikä sillä edes pitäisi olla mitään merkitystä, että se on käyty silloin kun allekirjoittanut on hädintuskin vielä edes syntynyt :) Mikähän siinä muuten on, että kyseisestä sodasta ei juurikaan mainita missään historiankirjoissa. Siis koulukirjoissa meinaan?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
mtmela kirjoitti:
Hemmetin hienoa jupster ja onnea. Ja niin, en hymyile. Ihminen, jota rakastin syvästi, ja kenen kanssa halusin viettää elämäni, ihminen kenelle ostin sormuksen lupauksena asiasta päätti sitten valehdella kaiken itsestään ja elämästään. 9kk kesti toipua edes tälle tasolle, että uskaltaa tuntea. Elämä ottaa, elämä antaa. Sellainen aito ja rehellinen nainen olisi kiva yllätys, synttärilahjaksi esim?=)

Kiitos mtmela. Olen pahoillani puolestasi, mutta en aio sanoa, että parempi että tuli nyt selville biatchin todellinen luonne eikä vihittyinä tms, vaan tarjoan sinulle opaskierrosta Turun jokaiseen lihatiskille sisä- ja välilihaa katsastelemaan. Eiköhän siinä ala kovempikin peto sulamaan. ;)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Varsinainen idiootti sitä on, kun kerta toisensa jälkeen lankeaa samaan naiseen, vaikka tietää, että todennäköisyydet yhteiselle tulevaisuudelle ovat aika hemmetin pienet jo tässä vaiheessa, kun on oltu useampi vuosi ystävinä. Mutta minkäs sille voi, kun ei pääse eroon ajatuksesta, että sopisi ko. naisen kanssa yhteen niin täydellisesti kuin tässä maailmassa mahdollista on. Ja samalla miettii, voiko oikeasti olla enää pelkkä ystävä ja kuunnella tämän juttuja miehistä yms. En haluaisi tällaista ihmistä, jonka kanssa on näin hemmetin samalla aaltopituudella lähes kaikessa, elämästäni poistaakaan, mutta onko sitten loppupeleissä vaihtoehtojakaan, jos vielä joskus yrittää itseään eheyttää ja ajatella muita.

Tälläkin hetkellä jaloissa pyörii kyllä joitain naisia, joiden kanssa on tullut tehtyä yhtä sun toista, mutta yksikään ei herätä samanlaisia tunteita tai värinöitä kuin tämä naikkonen. Vittuako niillä sitten mitään tekee, jää vain paska jälkimaku. Eikö 2,5 vuotta ole jo liian pitkä aika olla tajuamatta?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Pärde kirjoitti:
Eikö 2,5 vuotta ole jo liian pitkä aika olla tajuamatta?

Mielestäni ystävyys on todella hyvä lähtökohta parisuhteelle, vai onko teillä jotain muuta minkä takia kuulostat noin pessimistiseltä? Tietääkö likka tunteistasi ja oletteko siis puhuneet asiasta?
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
jupster kirjoitti:
Kiitos mtmela. Olen pahoillani puolestasi, mutta en aio sanoa, että parempi että tuli nyt selville biatchin todellinen luonne eikä vihittyinä tms, vaan tarjoan sinulle opaskierrosta Turun jokaiseen lihatiskille sisä- ja välilihaa katsastelemaan. Eiköhän siinä ala kovempikin peto sulamaan. ;)

Sir, tartun tarjoukseesi ja sulatan kovimmankin pedon sisältäni seurassasi. Down by the laituri, to - ma on vapaata :)
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Jotenkin tunnen myötuntoa sinua kohtaan Pärde. En tässä jaksa rueta avautumaan mutta sanon vain että jotenkin kirjoituksesi kuulosti aivan omilta ajatuksiltani. Elämä osaa olla joskus todella ongelmallista ja vaatisi todellisia psykologin taitoja selvittää kaikki ongelmat.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Cube kirjoitti:
Loppujen lopuksi koko osallistumiseni tähän ketjuun johtuu vain ja ainoastaan siitä, että minua vituttaa suuresti radiokanavien naisjuontajien jätkämäisyys.
Pyydän anteeksi pojitteluani, se oli tahatonta "murteen" käyttöä johon siirryin vaistomaisesti yleiskielestä kun luin TM:n viestistä sanan "kaupunkilaislikat". Tamperelaiset sanoo tuolleen likat ja pojat, tai jätkät ja se on tarttuvaa, tottakai, saman seudun ihmisille, mutta ei todellakaan tarkoita mitään halveksittavaa tai alempiarvosta. Vähän sama asia kun "nääs", "hallllli" ja kiakko, joten sortsit vaan, yritän jatkossa pitäytyä yleiskielessä.

Itse kuuntelen radiota vain autoillessa ja silloinkaan en paljoa kuule kun laulan kauheen kovaa itsekseni, joten naisjuontajista en osaa sanoa ovatko jätkämäisiä vai ei. Mutta jos ovat, niin luultavasti tässä on nyt käynyt taas niin, että naispuoliset radiojuontajat ovat katselleet miespuoleisia TV-juontajia ja huomanneet näiden homomiesten suosion ja näin hakevat ikäänkuin samaa statusta.

Terveisin koo
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
jupster kirjoitti:
Mielestäni ystävyys on todella hyvä lähtökohta parisuhteelle, vai onko teillä jotain muuta minkä takia kuulostat noin pessimistiseltä? Tietääkö likka tunteistasi ja oletteko siis puhuneet asiasta?

No tässä on tosiaan historiaa takana.. Olen kertonut joskus tunteistani, mutta silloin kyseinen nainen oli varattu ja myöhemmin toipumassa erosta. Nyt olisi vapaa ja riittävä aika kulunut erosta. En ole nyt viime aikoina asiasta puhunut, enkä tiedä uskooko hän minulla enää tunteita olevan.

Pointti on vaan siinä, että kyseinen nainen puhuu minulle kuin läheiselle ystävälle, ja luultavasti näkeekin minut vain ystävänä.Enkä tiedä voiko sitä muuttaa. Hänen pitäisi nähdä minut jotenkin toisin ja ihastua, mutta onko tämä enää mahdollista näin pitkän ajan jälkeen, se onkin eri asia. Ehkä vaan pitäisi ottaa asia puheeksi, mutta siinä on vaan riskinä, että välit menevät. Joskaan en tiedä, voiko tällaisen ihmisen kanssa oikeasti koskaan olla vain ystävä tällaisten tunteiden jälkeen. Toisaalta ei haluaisi tällaista "sielunkumppania" menettääkään.

Johonkin ratkaisuunhan tässä omien toimien suhteen on päädyttävä, pakko.

EDIT: Ja kyllä, ystävyys on todella hyvä pohja parisuhteelle.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pärde kirjoitti:
No tässä on tosiaan historiaa takana.. Olen kertonut joskus tunteistani, mutta silloin kyseinen nainen oli varattu ja myöhemmin toipumassa erosta. Nyt olisi vapaa ja riittävä aika kulunut erosta. En ole nyt viime aikoina asiasta puhunut, enkä tiedä uskooko hän minulla enää tunteita olevan.

Pointti on vaan siinä, että kyseinen nainen puhuu minulle kuin läheiselle ystävälle, ja luultavasti näkeekin minut vain ystävänä.Enkä tiedä voiko sitä muuttaa. Hänen pitäisi nähdä minut jotenkin toisin ja ihastua, mutta onko tämä enää mahdollista näin pitkän ajan jälkeen, se onkin eri asia. Ehkä vaan pitäisi ottaa asia puheeksi, mutta siinä on vaan riskinä, että välit menevät. Joskaan en tiedä, voiko tällaisen ihmisen kanssa oikeasti koskaan olla vain ystävä tällaisten tunteiden jälkeen. Toisaalta ei haluaisi tällaista "sielunkumppania" menettääkään.

Johonkin ratkaisuunhan tässä omien toimien suhteen on päädyttävä, pakko.

EDIT: Ja kyllä, ystävyys on todella hyvä pohja parisuhteelle.
Todella kinkkinen tilanne, kieltämättä. Riskihän sinun on otettava ettei sitten tarvitse wanhana pappana harmitella ettei tullut tehtyä asian eteen mitään. Homma pitää vaan pohjustaa hyvin eikä vaan tulla kännissä huutamaan "Mä RAKASTAN sua!". Tsemppiä ja hoida homma kotiin.
 

Tobias

Jäsen
Pärde kirjoitti:
Varsinainen idiootti sitä on, kun kerta toisensa jälkeen lankeaa samaan naiseen, vaikka tietää, että todennäköisyydet yhteiselle tulevaisuudelle ovat aika hemmetin pienet jo tässä vaiheessa, kun on oltu useampi vuosi ystävinä. Mutta minkäs sille voi, kun ei pääse eroon ajatuksesta, että sopisi ko. naisen kanssa yhteen niin täydellisesti kuin tässä maailmassa mahdollista on. Ja samalla miettii, voiko oikeasti olla enää pelkkä ystävä ja kuunnella tämän juttuja miehistä yms. En haluaisi tällaista ihmistä, jonka kanssa on näin hemmetin samalla aaltopituudella lähes kaikessa, elämästäni poistaakaan, mutta onko sitten loppupeleissä vaihtoehtojakaan, jos vielä joskus yrittää itseään eheyttää ja ajatella muita.

Tälläkin hetkellä jaloissa pyörii kyllä joitain naisia, joiden kanssa on tullut tehtyä yhtä sun toista, mutta yksikään ei herätä samanlaisia tunteita tai värinöitä kuin tämä naikkonen. Vittuako niillä sitten mitään tekee, jää vain paska jälkimaku. Eikö 2,5 vuotta ole jo liian pitkä aika olla tajuamatta?

No toivottavasti natsaa ko. daamin suhteen, jos hänestä noin kovasti välität. Mutta jos näin ei käy, niin lohdutukseksi voin kertoa, että vastaavia naisihmisiä, joiden kanssa on "samalla aaltopituudella " löytyy kyllä jo täältä Suomestakin useampia. Uskoisin, että satoja tai tuhansia. Et varmasti ole tavannut ainoaa sellaista naista, se on ihan saletti.

Oma suositukseni on, että unohdat koko jutun ja katselet muita kuvioita -turhaa tuollaisita asioista itselleen taakkaa ottaa.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin nyt kaivataan viisaammilta neuvoja, joita tuskin nopudatan mutta asiaan..

Eli olen pitkään ollut sinkkuna ainoastaan harrastanut lyhyitä suhteita jotka ovat kestäneet vko:sta tuntiin. Ja nyt sitten olen ajautumassa suhteeseen hienon naisen kanssa, mutta mistä hemmetistä johtuu se, että pohdiskelen koko ajan haluanko olla hänen kanssaan vaikka joka kerta, kun olemma yhdessä meillä on tosi hienoa aikaa ja koko ajan paranee.

Johtuuko tämä jostain, että pelkään menettäväni sinkuuden vapauden käyttää muita naisia? Tällä kertaa mulla ei ole edes sellanen olo, että jossain on ihan varmasti parempi.

Miksi en voi olla onnellinen koko aikaa ollessamme erillään?

Auttakaa, mitä mulle tapahtuu...
 

scholl

Jäsen
Itse voisin kyllä väittää, etten ole "samalla aaltopituudella" yhdenkään naisen kanssa tai sitten minulla on erilainen käsitys siitä, mitä se "aaltopituus" on. Olen jopa autoni kanssa enemmän "samalla aaltopituudella". Missäs Tobias niitä "samalla aaltopituudella" olevia liikkuu?

Erään yökerhon terassilla yksi nainen kysyi minulta la/su yönä, että arvostanko vanhuksia hoitavia naisia. Esitti kysymyksen siinä mielessä, että oletti vastaukseksi eitä ja kun en mitään vastannut niin hän sanoi: "siis et arvosta". Oikeassahan hän oli eli olimmeko "samalla aaltopituudella". No anyway, en tajunnut miksi otti sellaisen asian puheeksi ja jos itse on sellaisissa puuhissa niin sitten emme ainakaan ole "samalla aaltopituudella", enkä tajua miksi taas kerran jouduin baaritiskillä johonkin kummalliseen keskusteluun, vaikka olin mennyt vain juttelemaan kavereiden kanssa ja vetämään kevyet jurrit siinä samalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös