Saako täällä muistella menneitä?
Nimittäin putkahti yhtäkkiä päähäni eräs hauska tapaus, johon oleellisesti liittyy yksi kimuli, ~14 vuoden takaa. Kyseinen ampiainen bongasi minut tai minä hänen Köyliön Laillin talolla, siihen aikaan kun siellä oli vielä bändejä soittamassa ja porukkaa bilettämässä. Kimuli kertoi seurustelevansa ja muistutti että häneen ei saa missään nimessä imeä fritsuja tai mitään muuta vastaavia merkkejä jäädä. Siinä romanttisesti Lalliksen metsässä köyriessämme olin kuulemma imaisut noin niin kuin vahingossa pimulle pari jälkeä kaulaan. Siihen teiniaikaan se taisi olla jopa olevinaan cool.
Mitä tästä sitten seurasi? Eukko soittaa minulle seuraavana päivänä, asuin tuolloin muuten vielä vanhempieni kanssa, että poikaystävä antoi fudut fritsujen takia, ja tämä tarkoittaa nyt sitä, että vähin mitä voisin kohtuuden nimissä tehdä, on alkaa seurustelemaan hänen kanssaan. Totesin kohteliaasti, että moinen ei käy päinsä, sillä ensinnäkin meillä oli välimatkaa 100 km ja molempien ikä siinä 15 paikkeilla, joten kuulostaa hankalalta, ja toisekseen typy ei ollut minun makuuni. Siis noin niin kuin pidemmässä suhteessa.
Kimuli jaksoi soittaa viikolla muutaman kerran, ja kyseli viikonlopun lähestyessä, että mitä meinaan tehdä. Totesin meneväni kavereideni kanssa saareen telttailemaan, mutta eukkohan ei tätä meinannut uskoa. Noh, tulin sitten sunnuntaina kotio, ja isäukko siinä kyselemään, että olinko mahdollisesti unohtanut että minulla oli treffit? Treffit, WTF, mitkä helvetin treffit? Vastaukseksi sain kuulla, että perjantai-illalla oli kotonani ovikello soinut, ja oven takana seisonut eräs neiti joka oli ilmoittanut seurustelevansa kanssani ja pyysi minua paikalle. Isukki oli sitten selvittänyt, että minä todellakin olen saaressa, eikä minuun saa yhteyttä ennen sunnuntaita. Tämän jälkeen, sanottuaan ensin että ei, ei ole mahdollista että kimuli jää pariksi yöksi odottelemaan minua vanhempieni luo, isäukko joutui heittämään kimulin linja-autoasemalla (15 km vanhempieni luota, likka oli ilmeisesti liftannut sieltä meille?) ja sitten maksamaan vielä eukon matkan kotiin, kun tällä ei kuulemma ollut killinkiäkään rahaa? Siis MITÄVITTUA? Meinasiko se suoraan muuttaa asumaan meille? Uskomatonta. Kiittelin kovasti isukkia ettei antanut kantturan jäädä meille yötä, ja valaisin pikaisesti asian oikeaa laitaa. Ei muuten soitellut eukko enää perään…