Naisasiat

• 7 621 662
  • 26 647

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
...

Koko suhteen ajan olen miettinyt, lähtisinkö menemään, vaikka kaikki on periaatteessa hyvin. Sitä mietin edelleen, kun ei vain tunnu kotoisalta. Emännästä tykkään, mutta tausta vain tökkii. Luin Miika Nousiaisen "Metsäjätin", mutta en siitäkään löytänyt apua, vaikka se oli muuten yksi parhaita koskaan lukemiani romaaneja.

Jätä se nainen. Heti.
Kyllä sinä löydät naisen, jonka isä ei pidä sinusta ja jonka suku harrastaa kädenvääntöä kommentoidessaan tosi-tv ohjelmia.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Jätä se nainen. Heti.
Kyllä sinä löydät naisen, jonka appiukko ei pidä sinusta ja jonka suku harrastaa kädenvääntöä kommentoidessaan tosi-tv ohjelmia.

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.

Vakavasti: ongelma on lähinnä toverin nummenkallio sinun päässäsi. Jos tuntuu, ettet pysty hyväksymään paremman puoliskosi parempaa sukutaustaa, niin minkäs sille mahtaa. Ohjaa neitosesi vaikkapa Tampereen Hervannan suuntaan, niin allekirjoittanut voi koittaa onneansa.

Jos taas toimit niin kuin normaali järkevä ihminen, niin tarkastelet kaikkea muuta kuin mielitiettysi sukutaustaa. Jos teillä tuntuu suhteessa muuten hyvältä, niin älä nyt perkele tuhri sitä oman ylpeytesi vuoksi. Taukki, herätys!

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vakavasti: ongelma on lähinnä toverin nummenkallio sinun päässäsi.

Oletko miettinyt tai kysynyt sitä, että Häntäkin saattaa harmittaa oma sukutaustansa? Ehkä hänkin haluaisi elää tavallista elämää juuri sinun kanssa eikä miettiä suvusta tulevia paineita. Ei kaikki halua olla rantaruotsalaisia kansitakkisia purjehtijoita mitkä pakotetaan pelaamaan golfia, vaikka ei huvittaisi.

Suomen kaltaisessa sivistysmaassa on erittäin surullista, jos joutuu miettimään mitähän se suku nyt minusta ajattelee. Yhtä hyvin ei ole asia esimerkiksi siellä Aasiassa.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Aasialaisissa naisissa on se etu, että tällaisia tapauksia ei tule vastaan Kaunis kesäilta vaikka muuten kulttuuri seurustelun vapauden suhteen ei ehkä olisi aivan optimi.

Aasialaisissa (naisissa) on tosiaan paljon vähemmän tuollaista aivan avoimesti ja äkkiä ilmenevää mielenvikaisuutta. Hekin saattavat vaikka polkea rupikonnia, tai käyttäytyä muuten erikoisen hassusti, mutta ei nyt sentään ekoilla treffeillä miehen takapihalla asustavan otuksen kimppuun käydä, tai saateta muuten miehen oloa kummalliseksi. Se on kunnioitusta.

Suomalaisilta naisilta puuttuu tuollainen ominaisuus jokseenkin täysin. Aasialaisten luontainen miellyttämiskyky taas on ihailtavaa. Aina. Se on jotakin itseä, yksilötasoa suurempaa. Tällainen tunneälykkyys suomalaisilta toki yleensäkin puuttuu.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen kaltaisessa sivistysmaassa on erittäin surullista, jos joutuu miettimään mitähän se suku nyt minusta ajattelee. Yhtä hyvin ei ole asia esimerkiksi siellä Aasiassa.

En minäkään kyllä Suomessa etenkään jaksaisi jostain suvuista ottaa harmaita hiuksia... Parempiakin harrastuksia on tiedossa.

Aasiassa on joitain kulttuureja joissa sukuun on varmaan hankalampaa päästä, kun taas toisissa suhtautuminen on huomattavasti avoimempaa ja yllättävänkin luottavaista, toki tässä ulkomaalaisuus (vaaleaihoisuus) auttaa - etenkin kun on juuri lentänyt pitkiä matkoja saapuakseen ja varsinkin jos vielä omaa vähän mahaakin. Yleisesti sanoisin kunhan morsiamella pysyy hymy kasvoilla eikä ole itse täysin pihi rahoistaan eli auttaa perhettä siinä sivussa suomalaisittain hyvinkin kohtuullisilla summilla niin arvostus ja suhtautuminen on luonnollista ja lämminhenkistä, rentoa.

Paljon enemmän rahaa menee jo pelkästään sille suomalaiselle morsiamelle puhumattakaan kaikenlaisista sivukuluista... Usein jo päästäkseen kosioasemaan suomalaisen naisen kanssa vaaditaan selvästi isompi omaisuus mitä Aasiassa ehtisi tuhlaamaan. :D

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Hyvät jutut ensin. Suhde itse on hyvä, ja tärkeistä tärkein eli appiukkokin tykkää. Ongelma on se, etten tunne oloani kotoisaksi tässä jengissä, vaikka minusta pidetäänkin. Vaikka olenkin akateeminen ja hyvässä työssä, niin suvun taustaa ei pääse pakoon. Oma suku on yhtä johtajaa (isä, duunaritaustalta johtajaksi päässyt) lukuunottamatta niin tavista ja umpidemaria paperimiestä useammassa polvessa, että tuo ullanlinnalainen rahajengi tuntuu vieraalta. Ja sitä tunnetta ei pääse pakoon, vaikka yrittäisi.

Naisesi vaikuttaa oikein hyvältä naiselta. Toivottavasti hän ymmärtää oman parhaansa ja etsii itselleen miehen, joka rakastaa häntä tästä hänen kauheasta ominaisuudestaan huolimatta, tekemättä siitä numeroa.

Joskus hyvin kauan sitten minulla oli ulkopuolinen olo, koska huomasin, että miehen suvun sivistystaso on ihan toista, vaikka olen ihan tavallinen ihminen. Piti varoa sanomisiaan, ettei tule loukanneeksi ihmisiä, joiden mielestä oli mm. ihan ok, että jokainen häipyy joulunakin ruokapöydästä kun oma lautanen on tyhjä. Appiukkokokelas ei edes pitänyt minusta, "kun sinoot sieltä Hesaasta". En silti antanut asian haitata tai vaivata mieltä, koska eihän suvun kanssa tarvitse jakaa ruokapöytää joka ikinen päivä, vaan suhde kaatui ihan muihin asioihin.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täällä on tullut raportoitua siitä, miten uusi emäntä on rikkaasta suvusta ja niin edelleen. Nyt olen valitettavasti edennyt siihen pisteeseen, että se lähinnä vituttaa. Hieman jo aiemminkin tätä pelkäsin, mutta ymmärtäjiä ei löytynyt.

Hyvät jutut ensin. Suhde itse on hyvä, ja tärkeistä tärkein eli appiukkokin tykkää. Ongelma on se, etten tunne oloani kotoisaksi tässä jengissä, vaikka minusta pidetäänkin. Vaikka olenkin akateeminen ja hyvässä työssä, niin suvun taustaa ei pääse pakoon. Oma suku on yhtä johtajaa (isä, duunaritaustalta johtajaksi päässyt) lukuunottamatta niin tavista ja umpidemaria paperimiestä useammassa polvessa, että tuo ullanlinnalainen rahajengi tuntuu vieraalta. Ja sitä tunnetta ei pääse pakoon, vaikka yrittäisi.

Sanoin joskus alussa, että jos emäntä olisi tavallinen tyttö, katselisin jo kihloja ja varaisin kirkkoa, miettisin ehkä jo lapsilukuakin. Se pitää edelleen paikkansa. Varmaan jotkut kiihkokokkarit tulevat tänne suu vaahdossa selittämään, että pitäisi vain mennä järjellä ja naida ylöspäin, kun on tilaisuus, mutta kun se ei tunnu oikealta. Kaipaan sellaista tavallista tyttöä ja sen tavallisia vanhempia ja tavallista sukua. Rahan naiminen ei ole ollut koskaan minulle tavoite, eikä ole nytkään. Itse asiassa ajatuskin ällöttää. Meillä on suvussa jonkin verran rahaa, vaikka eihän paperiduunarisuku helsinkiläisen juristisuvun varallisuuteen yllä.

Koko suhteen ajan olen miettinyt, lähtisinkö menemään, vaikka kaikki on periaatteessa hyvin. Sitä mietin edelleen, kun ei vain tunnu kotoisalta. Emännästä tykkään, mutta tausta vain tökkii. Luin Miika Nousiaisen "Metsäjätin", mutta en siitäkään löytänyt apua, vaikka se oli muuten yksi parhaita koskaan lukemiani romaaneja.

Kerro vielä miten tämä häiritsee käytännön tasolla teidän elämistä? Maksaako se rikas isukki tyttärensä luottokorttilaskut ja asumisen ja susta tuntuu riittämättömältä sen rinnalla? Vai onko teillä tilanteita, että sun rahat ei riitä siihen mitä nainen haluaisi tehdä/ostaa. Kahdestaanhan te sitä elämäänne rakennatte, muu perhe pysyy taustalla ja siihenkin saa halutessaan ihan mukavasti otettua etäisyyttä.

Mutta jos kerran kaipaat toisenlaista ihmistä niin eiköhän se kerro kaiken oleellisen kuitenkin..

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Täällä on tullut raportoitua siitä, miten uusi emäntä on rikkaasta suvusta ja niin edelleen. Nyt olen valitettavasti edennyt siihen pisteeseen, että se lähinnä vituttaa. Hieman jo aiemminkin tätä pelkäsin, mutta ymmärtäjiä ei löytynyt.

Ehkä niitä ymmärtäjiä ei löydy, koska tässä ei pitäis olla mitään ongelmaakaan. Sulla vaikuttaa olevan kaikki hyvin, mutta kehittelet itse jonkun ongelman suvusta, joka on vielä ottanut sinut hyvin vastaan. Tai oikeastaan tuntuu siltä, että olet jo päättänyt jättää eukon, mutta yrität perustella sitä itsellesi tällä "sillä on rikas suku".

Sanoin joskus alussa, että jos emäntä olisi tavallinen tyttö, katselisin jo kihloja ja varaisin kirkkoa, miettisin ehkä jo lapsilukuakin. Se pitää edelleen paikkansa. Varmaan jotkut kiihkokokkarit tulevat tänne suu vaahdossa selittämään, että pitäisi vain mennä järjellä ja naida ylöspäin, kun on tilaisuus, mutta kun se ei tunnu oikealta. Kaipaan sellaista tavallista tyttöä ja sen tavallisia vanhempia ja tavallista sukua. Rahan naiminen ei ole ollut koskaan minulle tavoite, eikä ole nytkään. Itse asiassa ajatuskin ällöttää. Meillä on suvussa jonkin verran rahaa, vaikka eihän paperiduunarisuku helsinkiläisen juristisuvun varallisuuteen yllä.

Ja tämä suvun tuoma raha tekee naisesta ei-tavallisen? Miten tämä suvun raha vaikuttaa teidän elämään konkreettisesti? Vai ahdistaako sua se, että naisella on enemmän taatelia, ja näin ollen perinteinen mies tuo leivän pöytään ajattelu ei päde teillä? Ja en kysele vittuillakseni, vaan mun on ihan oikeasti vaikea ymmärtää mikä tuossa niin paljon ahdistaa. Jos eukon suku kohtelisi sua kuin paskaa, niin ymmärtäisin edes jollain tasolla.

No, varmaan reiluinta tätä naista kohtaa olisi se, että lähtisit menemään. Jos olet koko suhteen ajan moista miettinyt, niin se on varmaan se paras ratkaisu.

Mutta ei kannata sitten yllättyä jos vastaan tulee uusi nainen, jonka suvun kanssa ei tunne oloaan kotoisaksi. Mulla on maailman mahtavin avopuoliso, mutta hänellä on harvinaisen vittumaiset vanhemmat. Mää en tunne oloani heidän kanssaan yhtään kotoisaksi, mutta että jättäisin avopuolison sen takia? En koskaan, enhän minä niiden appivanhempien kanssa seurustele. Vaihtaisin silmänräpäyksessä appivanhemmat minusta tykkääviin ihmisiin, vaikka niillä olisikin sitten miljoonia tilillä.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lapsiketjussa kyseltiin kuinka vanhana tulit vanhemmaksi. Tätä sukusekoilua ihmetellessä kysyn kuinka monta sukulaista oli häissänne? Minulla oli kolme, vaikka vieraita oli yli viisikymmentä. Erittäin hyvä lukema, enkä jäänyt kaipaamaan ketään kuka siellä ei ollut. Tulevan ex-vaimon sukua oli alle kymmenen, hyvä lukema sekin.

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
@nummenkallio lle sanoisin, että eroa ennekuin sinut erotetaan. Se on kuitenkin fakta, ettei teidän suhde tule kestämään tuosta elintasoerosta johtuen. Tätä on ikävä sanoa, mutta on jopa mahdollista että olet tuolle naiselle pelkkä tutkimusmatka köyhempiin oloihin ja että hän nauraa selkäsi takana sinun perheellesi. Muista kuitenkin, että vaikka tulet kurjista oloista ja köyhästä suvusta, niin ei se tee sinusta huonoa miestä tai arvottomampaa ihmistä. Ja aivan varmasti tulet vielä löytämään ihanan naisen omasta yhteiskuntaluokastasi. Tsemppiä jatkoon!

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ideaalilähtökohta:

Mies

-kotimaasta
-vanhempi
-varakkaampi
-älykkäämpi

Nainen

-ulkomaasta (mieluiten Aasia)
-erotettavasti nuorempi
-köyhempi
-joustavampi

Mitä naisen sukuun tulee, sen voi kiertää pitkälti laittamalla välimatkaa asuinpaikkojen välille ja/tai ns. sopivalla välirahalla.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
. Aasialaisten luontainen miellyttämiskyky taas on ihailtavaa. Aina. Se on jotakin itseä, yksilötasoa suurempaa. Tällainen tunneälykkyys suomalaisilta toki yleensäkin puuttuu.
Kerroit aiemmin olleesi aasialaisesi kanssa kaksi vuotta eli ilmeisesti elät vielä suhteen alkuhuumaa. Mahdatko ajatella samoin kymmenen vuoden päästä. Millaista tunneälykkyyttä sinä osoitat naista kohtaan?

Muuten elättekö nyt Suomessa normaalia arkea vai onko kyseessä muistojen kultaama etäsuhde?

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Pakko kommentoida, että aika uskomaton maailmankuva on jollain. Ai että naisen tulee olla joustavampi? Entä jos joustavuus onkin miehen vahvuus? Tuleeko silloin hankkia joku täysin tahdoton vässykkä?

Tämä varallisuushomma on kanssa outoa. Välillä on jaksoja jolloin toinen tienaa enemmän ja välillä taas toisin päin. Samaa rahaa, yhteiset vessapaperit. Kummankaan käärinliinoissa ei ole taskuja.

Yhdessä mennään, yhdessä seistään, yhdessä kaadutaan. Tiimityötä.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Ideaalilähtökohta:
.
Lika barn leka bäst.

Normaaleille ihmisille parhaat edellytykset hyvälle, tasa-arvoiselle ihmissuhteelle ovat suurin piirtein samanlainen tausta, ominaisuudet ja joitakin yhteisiä (pelkästään omiakin toki on hyvä olla) kiinnostuksen kohteita. Toki silloin jos mies on hakemassa itselleen kotiorjaa, vaatimukset ovat erilaiset.

Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vakavasti: ongelma on lähinnä toverin nummenkallio sinun päässäsi.

No minun päässänihän se ongelma onkin. En ole koskaan muuta väittänytkään. Olet siis ihan oikeassa. Mutta tiedän, että joku aiempikin mies on skitsonnut ihan saman asian takia, joten ei tämä ole ainutkertaista.

Oletko miettinyt tai kysynyt sitä, että Häntäkin saattaa harmittaa oma sukutaustansa? Ehkä hänkin haluaisi elää tavallista elämää juuri sinun kanssa eikä miettiä suvusta tulevia paineita. Ei kaikki halua olla rantaruotsalaisia kansitakkisia purjehtijoita mitkä pakotetaan pelaamaan golfia, vaikka ei huvittaisi.

Erittäin fiksu kommentti ja tarkkanäköinen arvio. En nyt menisi sanomaan, että häntä harmittaisi tuo sukutausta, mutta hän on kyllä tehnyt elämässään asiat aika eri tavalla kuin taustasta voisi päätellä. Nimittää itseään suvun mustaksi lampaaksi, mikä kertoo kyllä aika paljon. Tästä aiheestahan on tehty loistavia laulujakin, kuten Pulpin ”Common People”.

Naisesi vaikuttaa oikein hyvältä naiselta. Toivottavasti hän ymmärtää oman parhaansa ja etsii itselleen miehen, joka rakastaa häntä tästä hänen kauheasta ominaisuudestaan huolimatta, tekemättä siitä numeroa.

Kyllä hän monilta ominaisuuksiltaan hyvä nainen onkin. En minä sillä. Mutta jos joutuu käymään raksaduunareidenkin kanssa treffeillä ja saa niiltäkin vain vittuilua osakseen, niin jossain on ongelma. Ja esimerkiksi ulkonäössä se ei ole, minusta hän on kaunis. Ja sitä kansitakkista rantaruotsalaista punahousua ei ole löytynyt, vaikka ei hän ole kyllä sellaista – ainakaan enää viime vuosina - etsinytkään.

Kerro vielä miten tämä häiritsee käytännön tasolla teidän elämistä?

Miten tämä suvun raha vaikuttaa teidän elämään konkreettisesti? Vai ahdistaako sua se, että naisella on enemmän taatelia, ja näin ollen perinteinen mies tuo leivän pöytään ajattelu ei päde teillä?

Vastaus teille molemmille, kun kysyitte aika lailla samaa. Ehkä siinä on tuo Knoxin mainitsema vanha ajattelutapakin taustalla, turha sitä on kiistää. Mutta emännän suvun varakkuus vaikuttaa esimerkiksi siten, että emäntä ei käy töissä, kuten ei siskonsakaan. Heillä ei ole taloudellista pakkoa mennä töihin, vaan he voivat ihan rauhassa puuhailla muuta, harrastella ja vihellellä. Tuosta seuraa sitten se, että kosketus tavallisen töissä käyvän ihmisen elämään alkaa olla jo aika heikko. Toisen on esimerkiksi vaikea ymmärtää sitä, etten saa töistä vapaata ihan ilmoittamalla, etten tule tänään. Toisen on myös vaikea ymmärtää pitkiä työputkia, jos on joku iso projekti ja päivät venyvät. Ja näistä sitten seuraa narinaa, kun minä en valitettavasti voi olla tekemättä töitä. Ja minua tämä vituttaa ihan infernaalisesti.

Muista kuitenkin, että vaikka tulet kurjista oloista ja köyhästä suvusta, niin ei se tee sinusta huonoa miestä tai arvottomampaa ihmistä. Ja aivan varmasti tulet vielä löytämään ihanan naisen omasta yhteiskuntaluokastasi. Tsemppiä jatkoon!

Kiitos, kiitos, vaikka viestissäsi tuoksahtaa provoilu. Köyhäksi en itseäni laske, vaan aika keskiluokkaiseksi. Töitä olen tehnyt ihan johtavassakin asemassa, vaikka sukuni on aika työväenluokkaista. En tiedä, mistä olet päässyt tuollaiseen käsitykseen, mutta kerrankos sitä vieraasta ihmisestä erehtyy.

Joka tapauksessa kiitos taas kaikille kommenteista. En tiedä, tulinko nytkään yhtään viisaammaksi tämän asian kanssa, mutta asiasta puhuminenkin on tärkeää.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerroit aiemmin olleesi aasialaisesi kanssa kaksi vuotta eli ilmeisesti elät vielä suhteen alkuhuumaa. Mahdatko ajatella samoin kymmenen vuoden päästä. Millaista tunneälykkyyttä sinä osoitat naista kohtaan?

Jaa-a, tuo huumajuttu lienee aika tapauskohtaista. En usko henkilökohtaisesti lineaariseen rakkauskäsitykseen. Kerroin asuneeni hänen kanssaan n. pari vuotta, en ole niitä jotka hyppää heti saman katon alle. En ole tulevaisuudentutkija kuten aika harva meistä joten tuota argumenttia en oikein käsitä; vaikka suhde olisi täydellinen kymmenen vuoden päästä miten sen voi tietää nyt?! Osapuolet suomalaisia tai ei.

Suurin tunneälykkyyteni osoitus naista kohtaan on olla hänen kanssaan ja naiseni tuntuu olevan aktiivisesti samaa mieltä.

Muuten elättekö nyt Suomessa normaalia arkea vai onko kyseessä muistojen kultaama etäsuhde?

Aasiassa tällä hetkellä, näköjään eivät olleet pelkästään muistot kultaisia. Katsotaan jatkossa josko Suomessakin, pitää ensin tehdä tiettyjä valmisteluja koska kulttuurishokki lienee naiselleni suurempi kuin itselleni täällä.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pakko kommentoida, että aika uskomaton maailmankuva on jollain. Ai että naisen tulee olla joustavampi? Entä jos joustavuus onkin miehen vahvuus? Tuleeko silloin hankkia joku täysin tahdoton vässykkä?

Tämä varallisuushomma on kanssa outoa. Välillä on jaksoja jolloin toinen tienaa enemmän ja välillä taas toisin päin. Samaa rahaa, yhteiset vessapaperit. Kummankaan käärinliinoissa ei ole taskuja.

Yhdessä mennään, yhdessä seistään, yhdessä kaadutaan. Tiimityötä.

En nyt ensinkään oikein ymmärrä miten nuo asiat ovat toisensa poissulkevia parisuhteessa, siis eri asemat ja tiimityö.

Kuten totesin, ideaalitilanne. Mieshän on jyrkempi luonteeltaan, naisen vahvuus taas joustavuus. Jos mies onkin se joka aina joustaa, voi varmasti helposti tulla ongelmaa naiselle missä mennään kun nainen haluaa olla se ns. parempi kuitenkin eikä voisi käyttää vahvuuttaan. Tämä dynamiikka pätee muuten todella moneen asiaan (hetero)parisuhteessa.

On edelleen ideaalia että miehellä on rahallista valtaa koska tämä vaikuttaa taas noihin muihin, olennaisempiin asioihin tai ainakin tekee niistä helpommin suotuisia. Ehkä homma voi toimia suht samanlaisilla tuloillakin mutta kyllähän siinä nainen helposti ylpistyy ja alkaa elääkin omaa elämäänsä yhteisen sijasta, eli mies ja perhe ei tulekaan ensin. Tästä on näyttöä.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lika barn leka bäst.

Kuinka? Juurihan luettelin monia eroavaisuuksia miehen ja naisen välillä. Tietysti noin arvomielessä olet oikeassa.

Normaaleille ihmisille parhaat edellytykset hyvälle, tasa-arvoiselle ihmissuhteelle ovat suurin piirtein samanlainen tausta, ominaisuudet ja joitakin yhteisiä (pelkästään omiakin toki on hyvä olla) kiinnostuksen kohteita.

Wikipediastako tuo normaali on haettu vai perustuuko se suomalaiseen keskiarvoon?

Tasa-arvoinen on hyvin ongelmallinen ajatus. Ei sitä parisuhteeseen etenkään kannata sovittaa, parempiakin on.
Samanlainen tausta... itse sanoisin että samanlainen arvotausta. Itsellä esim. on täysin erilainen tausta naiseni kanssa.
Ominaisuudet... mihin tarkalleen viittaat tuolla? Itse kyllä tykkään että naiseni on minua kauniimpi, omaa pitemmät hiukset, on naisellisempi ja muuta sellaista. Jos viittaat henkisiin ominaisuuksiin... niin tietty samanhenkisyys on ehdotonta, silti eroavaisuuksia on tärkeää olla. Oma päässälasku esim. on naistani selkeästi parempi mutta naiseni taas omaa paremman huomiointikyvyn.

Kiinnostuksenkohteet ovat mielenkiintoinen juttu. Ollessani aiemmin suomalaisen kanssa jonkinlaisessa suhteessa tämä osoitti paljonkin kiinnostusta harrastamiini asioihin, kunnes myöhemmin nämä asiani muodostuivatkin jonkinlaiseksi taakaksi ja kiinnostus osoittautuikin olemattomaksi (toki nainen oli myös aika nuori). Jännästi nykyisessä suhteessani naiseni osoittaa myös kiinnostusta harrastamiini asioihin, mutta myös ymmärrystä niitä kohtaan ja ymmärrystä sitä kohtaan että ne ovat juuri minulle sopivia harrastuksia vaikka välillä teemme yhdessäkin. Tällaista käsityskykyä ja kunnioitusta itse arvostan suuresti. Joustavuutta, että voimme löytää meille yhteisiä juttuja milloin mistäkin.

Suomalaisnaisethan kysyvät jo ennen deittailua mitä harrastat eli "sopivatko ne jutut omiin harrastuksiini..." Olen tästä ehkä maininnut aiemminkin: kaiken huippuna kahdelle naiselle peräkkäin alkoholinkäyttö oli deittailuvaatimuksena! Kun ilmoitin etten juuri harrasta laskeutui suuri hiljaisuus.

Toki silloin jos mies on hakemassa itselleen kotiorjaa, vaatimukset ovat erilaiset.

Millainen kotiorja kun nainen tekee kaiken vapaasta tahdosta ja oma-aloitteisesti? Onko mielestäsi esim. Aasiassa yli miljardi kotiorjaa? :D

Viimeksi muokattu:

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
@nummenkallio lle tiedoksi että tarkoitus ei toki ollut provota vaan lähinnä olla sarkastinen, koska itse kovasti omassa kirjoituksessasi toit esiin sitä kuinka paljon paremmasta perheestä ja suvusta tuo naisesi on. Tsemppiä jatkoon toivotukseni sen sijaan ei ollut edes tarkoitettu sarkastiseksi, vaan se tuli herkästä runopojan sydämmestäni tarkoittaen juuri sitä, siis tsemppiä jatkoon!

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
No minun päässänihän se ongelma onkin. En ole koskaan muuta väittänytkään. Olet siis ihan oikeassa. Mutta tiedän, että joku aiempikin mies on skitsonnut ihan saman asian takia, joten ei tämä ole ainutkertaista.

Vastaan vielä tähän, koska aihe on tärkeä. Ei todellakaan ole, ihan viesteistäsikin päätellen.

Kyllä hän monilta ominaisuuksiltaan hyvä nainen onkin. En minä sillä. Mutta jos joutuu käymään raksaduunareidenkin kanssa treffeillä ja saa niiltäkin vain vittuilua osakseen, niin jossain on ongelma. Ja esimerkiksi ulkonäössä se ei ole, minusta hän on kaunis. Ja sitä kansitakkista rantaruotsalaista punahousua ei ole löytynyt, vaikka ei hän ole kyllä sellaista – ainakaan enää viime vuosina - etsinytkään.

Nyt täytyy kanssa suosittaa jopa perustavanlaatuista ratkaisua. Eihän miehen tarvitse tai pidä tuollaista kestää. Itse en enää kyllä eläisi päivääkään tuollaisessa tilanteessa. Ei tarvitse eikä sinunkaan! Tiedän ns. tunteen, se on jatkuvana hyvin ahdistavaa. Sanon suoraan: naisellasi on jonkinlainen selvä asennevika. Hän on hemmoteltu jne. mikä aiheuttaa sellaista.
Kerran hän on kaunis ja tykkää raksaduunareista saamatta vastakaikua - vakavasti ottaen jo tuo on hälyttävä merkki.

Vastaus teille molemmille, kun kysyitte aika lailla samaa. Ehkä siinä on tuo Knoxin mainitsema vanha ajattelutapakin taustalla, turha sitä on kiistää. Mutta emännän suvun varakkuus vaikuttaa esimerkiksi siten, että emäntä ei käy töissä, kuten ei siskonsakaan. Heillä ei ole taloudellista pakkoa mennä töihin, vaan he voivat ihan rauhassa puuhailla muuta, harrastella ja vihellellä. Tuosta seuraa sitten se, että kosketus tavallisen töissä käyvän ihmisen elämään alkaa olla jo aika heikko. Toisen on esimerkiksi vaikea ymmärtää sitä, etten saa töistä vapaata ihan ilmoittamalla, etten tule tänään. Toisen on myös vaikea ymmärtää pitkiä työputkia, jos on joku iso projekti ja päivät venyvät. Ja näistä sitten seuraa narinaa, kun minä en valitettavasti voi olla tekemättä töitä. Ja minua tämä vituttaa ihan infernaalisesti.

Mutta tässä oli se varsinainen pähkinänydin. Rauhassa puuhailee, harrastelee ja viheltelee? Tuo on yhtä kuin käsikirjoitus ongelmille! Koska hänellä on tekemisen puutetta hän kokee tästä ahdistuvansa ja purkaa sitä lopulta sinuun kyseenalaistaen ja valittaen. Hänen kehityksensä ei ole ollut ihan terve ja tässä on siksi kyseenalainen lähtökohta suhteelle. Hän vaikuttaakin käytöksensä perusteella nuorelta tai sitten on henkisesti epäkypsä em. syistä seuraten. Ikävää tietysti hänellekin mutta sinähän täällä olet neuvoja kysymässä. Siskonsakin oleminen samassa tilanteessa vain lisää todennäköisyyttä häiriökäytöksen jatkumiselle, nuohan usein juoruavat yhdessä ja miesten selän takana voimistaen subjektiivisia käsityksiään eli hankalaa tuossa tilanteessa on kehittyäkään. Narina on parisuhteen syöpä, "infernaalinen vitutus" taas mitä selvin hälytysmerkki. Mieti kunnolla. Ansaitset naisen joka arvostaa miehuuttasi ja työteliäisyyttäsi.

Joka tapauksessa kiitos taas kaikille kommenteista. En tiedä, tulinko nytkään yhtään viisaammaksi tämän asian kanssa, mutta asiasta puhuminenkin on tärkeää.

Varmasti tulit viisaammaksi tämä kaikki vaan vaatii prosessointia. Eiväthän nämä automaatioita ole koskaan.

Jeffrey

Jäsen
Jollain tavalla kyllä on pakko ymmärtää @nummenkallio mietteitä. Itse aikanani, hyvin kauan sitten "tapailin" erästä tällaista neitosta, jonka isukki on tasoa "montaa rikkaampaa ei Suomesta löydy". Kyllähän tuolloin muistan itsekin kokeneeni olleeni se "pahapoika", jota tällainen hienostoperheen likka maailmaa tutkiessaan tökkii. Se sitten taas on täysin eriasia olisiko tuosta ikinä mitään suhdetta tullut. Olin kuitenkin kovin nuori silloin eikä minulla ollut edes minkäänlaista mielikuvaa jostain seurustelusta, ja likassa ärsytti myös se, että Suomi ei oikein suuhun sopinut, ja pitkälti mentiin sitten suomi-ruotsi-englanti variaatioilla. Noh, likka on nykyään käsittääkseni erittäin menestynyt ja työskentelee erittäin vaativalla alalla, joten ihan ei nummenkallion tapaukseen sovi.

Joka tapauksessa, hän on yksi niistä harvoista naisista joita elämässäni on ollut, joista edelleen ajattelen että silloin olisi pitänyt heittää all-in.

Todetaan nyt vielä se, että tuon viimeisimmän nummenkallion viestin jälkeen on melko selvää, että tuo rikkaus ei ole se varsinainen syy tai seuraus, vaan näiden asioiden aiheuttaja. Onhan se tärkeää, että parisuhteessa toinen ihminen ymmärtää ja tukee toista. Jos siellä kuitenkin nyt eroon päädytään, niin älä nyt missään nimessä kuitenkaan mainitse tuota rikkautta syyksi, vaan kerrot rehellisesti sen, että koet että ette ole hyvä joukkue, koska ette ymmärrä toisianne etc...

K

kiwipilot

Kyllä siinä on kloose ihmeissään kun muutaman vuoden päästä postimyyntimorsian on kyninyt äijän puille paljaille, varallisuus on siirtynyt sukulaisille Thaimaahan ja eukolla on uusi uhri kierrossa.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On edelleen ideaalia että miehellä on rahallista valtaa koska tämä vaikuttaa taas noihin muihin, olennaisempiin asioihin tai ainakin tekee niistä helpommin suotuisia. Ehkä homma voi toimia suht samanlaisilla tuloillakin mutta kyllähän siinä nainen helposti ylpistyy ja alkaa elääkin omaa elämäänsä yhteisen sijasta, eli mies ja perhe ei tulekaan ensin. Tästä on näyttöä.

Kerro toki lisää. Se, että sinä vaikutat olevan jokseenkin katkeroitunut suomalaisiin naisiin ja omaat kirjoitustesi perusteella ilmeisesti vain huonoja kokemuksia parisuhteista suomalaisten kanssa, ei riitä näytöksi yhtään mistään. Kokemuksesi ovat vain sinun subjektiivisia kokemuksiasi ja kun emme tiedä, kuinka monta suhdetta sinulla on ollut ja minkälaisten naisten kanssa, minkäänlaisia johtopäätöksiä on mahdotonta vetää.

@nummenkallio lle sanoisin, että naisesi varsinainen ongelma ei ole raha, vaan kypsymättömyys ja realismin puute. Sanoisin myös, että vanhemmille ei voi kasvatuksesta järin kaksista arvosanaa antaa. Vanhemmilta saadaan "perintönä" myös usein arvomaailma, joka kertoo asenteesta ja arvostuksesta ympäröivää maailmaa kohtaan. Harva ihminen välttyy tekemästä töitä, ainakaan Suomessa ja vaikka välttyisikin, ymmärrys työn merkityksestä ja tarpeellisuudesta (esim. palkka) muiden ihmisten elämässä, on kyllä ihan minimi. Esim. vanhat suomenruotsalaiset suvut ovat onnistuneet sukupolvesta toiseen istuttamaan nuoriinsa koulutuksen tarpeellisuuden lisäksi myös tietynlaisen ylpeyden siitä, että suvun omaisuus on saatu työllä. Usein tämä asennemaailma erottaakin heidät ns. uusrikkaista, jotka raha on monesti soikastanutkin. Eli, ennustan törmäyskursseja monessa muussakin asiassa, koska ajatusmaailma vain on niin erilainen. Se ei välttämättä johdu suoraan rahasta, vaan siitä, että kokemukset reaalimaailmasta hänen kohdallaan ovat varsin kaukana normisuomalaisen elämästä.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Entäs jos käännetään roolit @nummenkallio n tarinassa? Miten suhtautuisitte sitten touhuun?

Mies on "vähän paremmasta perheestä", jossa rahasta ei ole pulaa ja ainakin toinen vanhemmista voisi lopettaa työnsä koska pelkillä sijoitustuloilla voisi elää "normaalia elämää." Mies löytää kiinnostavan naisen josta pitää, kunnes tapaa tytön perheen. Perheestä kukaan ei ole liiemmin kirjoja availlut sitten peruskoulun. Lapsia ja eläimiä on talo täynnä, eläimet mukaanlukien perheessä on varmaan 25 päätä ruokittavana. Koska lastenteko on kiinnostanut enemmän kuin opiskelu, niin rahatilanne ei ole häävi. Ja kaikki on valtion syytä, itsessä ei vikaa ole. Perheestä kaikilla teini-ikäisiä lapsia ja vanhempia myöten ovat koristelleet naamansa erilaisin Rapalan uistimin ja tatuointejakin löytyy Suomi-leijonasta tribaali-haukkarin kautta trampstampiin. Perheen lapsista kaikki ovat teinivanhempia (kuten myös vanhemmat ovat aloittaneet lapsitehtailun alle 18 vuotiaina). Rahaa ei ole ja sekin vähäinen mitä on sijoitetaan alkoholiin ja tupakkaan. Perheessä meno on kuin Simpsonien Cletus Spucklerin elämästä. Paitsi tietenkin se perheen tyttäristä kenet olet juuri tavannut. Ei tatuointeja, ei lävistyksiä, opiskelee, ei polta tai juo kovin paljoa.

Entäs jos nyt mies olisi kuten Nummenkallio ja alkaisi epäroimään, vaikka ilman tytön perhettä saattaisi jo suunnitella häitä ja lapsilukua?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy