Kommentoin, vaikka en ole varma, haluatko edes kommentteja. Sanoisin tässä vaiheessa, että anna naiselle aikaa ja tilaa. Vaikein kohta tulee siinä, kuinka paljon tilaa ja aikaa pitäisi antaa, koska et kuitenkaan voi jättää häntä kokonaan tilanteen kanssa yksin. Itse ehkä arvostaisin sitä, jos antaisit nyt alkuun muutaman päivän hänelle aikaa sulatella tätä kaikkea tapahtunutta. Kannattaisi ehkä viikon sisään lähettää hänelle vaikka tekstari ja kertoa hänelle, että ajattelet häntä tai jotain vastaavaa, jolla ilmaiset sen, että et ole häntä unohtanut ja olisit halukas tilanteen korjaamaan. Jos hänestä ei kuulu mitään, toista sama viikon päästä. Tällä välillä älä ota yhteyttä, jollei hän ota ensin sinuun. Näin hänen ei pitäisi kokea painostusta sun puoleltasi, mutta toisaalta taas, hän voi kokea, että hän ei ole yksin, jos ei itse halua olla.
Yllätysraskaus on varmasti vaikea paikka, varsinkin, jos se tapahtuu kovin varhaisessa vaiheessa suhdetta eikä moista ole ollut suunnitelmissa muutenkaan lähiaikoina. Monille on itsestäänselvää, että kaikesta yllättävydestä huolimatta lapsi pidetään, mutta se voi monesti olla varsin vaikea päätös, joka perustuu eniten omaan moraalikäsitykseen kuin puhtaaseen haluun. Se ei kuitenkaan tee kenestäkään huonoa äitiä tai itsekästä paskiaista. Lapsi sitoo itseensä koko loppuelämäkseen ja vaikka tasa-arvo on monin paikoin ylevä tavoite, äiti on kuitenkin aina äiti. Ja jos teidän suhde ei kestäisikään, tämä kyseinen lapsi määrittelee häntä ainakin jonkin verran ihmisenä ulkopuolisten silmissä. Näin se vain menee, halusi tai ei. Ehkäisyn käytöstä jokainen voi tietenkin aina moralisoida ja siitä, että teoilla on seuraukset, mutta se on usein täysin turhaa, koska fiksut ja järkevätkin ihmiset tekevät joskus päätöksiä, joiden lopputulos on sitten jotain muuta kuin ennalta suunniteltu. Ja joskus ehkäisy ihan todella voi pettääkin. Olipa syy mikä tahansa, asia on henkilökohtainen eikä kuulu kenellekään muulle kuin asianomaisille.
Masculinella on nyt se kaikkein epäkiitollisin homma eli et oikein voi tehdä muuta kuin olla valmis kantamaan vastuusi. Meni teidän suhde miten tahansa ja jos lapsi tähän maailmaan syntyy, uskon, että asiat järjestyy. Helppoa se ei ehkä tule olemaan, mutta voin lohduttaa, että ei se sitä aina ole parisuhteessakaan, johon lapsi on syntynyt toivottuna. Te itse määrittelette oman suhteenne ja omat käytäntönne. Kaikki ei ole itsestäsi kiinni, mutta moni asia on ihan omasta asenteesta kiinni. Varmaankin tulee tilanteita, jossa mietit, ettet ymmärrä naisia ollenkaan, mutta äläpä huoli, monesti naiset eivät ymmärrä itseään itsekään. Raskaana ollessa se kaikki vielä usein moninkertaistuu.
Mitä tulee noihin kertomatta jättämiisiisi, luulen, että ne eivät ole nyt ihan päällimmäisinä mielessä, vaikka varmasti tuovat oman sivumakunsa. Luottamus on monelle se kaikkein tärkein asia ja luottamus voi mennä pikkuasioista ja tämä nyt ei ehkä kuitenkaan ollut ihan pieni valkoinen valhe. Saattaa kuitenkin olla, että nainen kimpaantui enemmän siitä, ettet ollut rohjennut kertoa totuutta kuin itse asiasta ja otti asian henkilökohtaisesti. Ja kaikki muu tapahtunut ja epävarmuus tulevaisuudesta pistää nyt vähän ottamaan kierroksia. Mitä tahansa paskaa ei tietenkään tarvitse sietää, mutta nyt voisi olla hyvä paikka antaa monen asian mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja keskittyä kuulemaan ne kaikkein olennaisimmat asiat sieltä kaiken raivon keskeltä. Luulen, että naisesi on tällä hetkellä peloissaan ja kokee olevansa yksin. Eroprosessikin ollut päällä ja nyt sitten tuli raskaaksi toiselle miehelle näin pian. Voi olla, että hänelle on tapahtunut asioita, jotka aiemmin ovat hänelle itselleen ollut esim. naureskelun aihe ja on todettu, että itselle ei koskaan käy niin. Eli asiassa on niin paljon eri tekijöitä, että siellä voi oikeasti olla aika iso turbulenssi päässä juuri nyt. Lisätään siihen vielä fyysinen ulottuvuus ja soppa on tulilla.
Tässä nyt muutamia ajatuksiani. Jos haluat kertoa enemmän esim. yv:llä, ollos hyvä. Pakko ei ole :). Tsemppiä! Asioilla on taipumus järjestyä.