Ihan oman elämänikäisen oppimisprosessini kannalta mikä on mielestänne naiselle oikea tapa ilmaista ettei ole miehestä kiinnostunut? Juuri nyt minulla ei ole käyttöä tälle, mutta huomisesta ei koskaan tiedä :)
Eipä tähän mitään helppoa lääkettä ainakaan ole, mutta miehen aivot ovat varsin yksinkertaiset kuten varmasti tiedät. Mitä yksinkertaisemmin asian voi selittää, sen paremmin se menee perille, ja sen vähemmän se loukkaa.
Ylipäätänsä on mies sitten hakemassa töitä, hakemassa piparia, hakemassa vaimoa, myymässä autoansa, tai kysymässä josko joku tarjoo huikan, niin kieltävän viestin ydin pitäisi olla "ei". Koska joka tapauksessa se on se ainoa sisältö mitä mies saa viestistä irti.
Voit toki yrittää lievittää tuskaa aloittamalla että "mä olen tässä vähän ajatellut ja miettinyt että en ole vielä valmis (uuteen) suhteeseen, ja toisekseen sä olet kyllä tosi kiva tyyppi mutta ehkä kuitenkin toisaalta meidän ei välttämättä olisi hyvä olla yhdessä koska kesälläpaistaaaurinkojamunmummokuolijustjasenkissajäimullehoitoon..." mutta ainakin omassa tapauksessa se vaan pahentaa tuskaa. Mies joutuu siinä kuuntelemaan suu mutrussa tekohymyä vääntäen ja nyökkäillen ikuisuudelta tuntuvan ajan sitä kun nainen sanoo sitä yhtä pientä asiaa, "ei". Se on vähän kuin vesitippakidutusta.
Toinen juttu on sitten kokonaan miehet jotka eivät halua uskoa viestiä, tai elävät toivossa että ehkä naisen mieli vielä muuttuu. Itsekin olen tähän sortunut, kun on tarpeeksi ihastunut johonkin niin sitä haluaa uskoa että toi nainen ei oikeasti tarkoita tota mitä se sanoo, ja ehkä oikeasti sen mummo on kuollut, ja ehkä mulla on silti vielä tsäänssit.
Pitkä juttu tiivistettynä, itse haluaisin kuulla ehkä mieluiten esim. "Kuule kun me ei vaan sovita toisillemme, tää ei toimi". Se on riittävän selkeä viesti, siinä ei ole tulkinnan varaa, ja miehelle ei tule ensimmäisenä mieleen että "no käviskö sulle sitten vaikka seuraavana viikonloppuna, jos oot sitten jo toipunut sen mummon kuolemasta ja sen kissan vois vaikka viedä mun mutsille hoitoon?"
Ja kaikkein parhaiten tämä toimii ilman mitään hemmetin "mutta mä haluan silti pitää sut ystävänä". Jolloin mies on vähän samassa asemassa kuin hiiri jolla kissa leikkii juuri ennen sen tappamista. Isku on tullut jo päähän, tietää että tää oli tässä, ja sitten kissa antaa kuitenkin toivonkipinän päästämällä hiiren juoksemaan, ja sitten kissa taas vetäisee käkättimeen ja katselee kun hiiri keräilee kamojaan ja yrittää taas päästä ylös. Ja niin edelleen.
Parasta tässä mahdollisimman suorassa "ei" viestissä ilman selityksiä on se että mies saa signaalin että häntä edes on harkittu parinmuodostusmielessä, joka nostaa aina itsetuntoa vaikka tulisikin torjutuksi. Näin ollen mies voi kävellä pois suhteesta selkä suorassa ja laittaa uutta matoa koukkuun. Mutta sitten kun nainen antaa ymmärtää että "mä en osaa edes kuvitella sua muuten kuin ystävänä", niin se kertoo että mies on niin luuseri että ei kelpaa edes ehdokkaaksi, koska on selkeästi homo tai hermafrodiitti tai ehkä eunukki ilman yhtään hipausta testosteronia.