Hienoa, kun kivasti menee! Toisaalta, hieman kärjistäen, olikos tämä nyt jo toinen "suuri valaistuminen" tämän vuoden nimiin sinulle Birchman?
Sanotaanko näin, että itselle näitä "valaistumisia" tulee kyllä tasaisin väliajoin. Olen aika impulsiivinen persoona. Välillä menee hyvin ja välillä taas vähän huonommin. Mutta näiden "valaistumisten" jälkeen on joka kerta ollut ainakin itsellä helvetisti parempi olo.
En nyt rupea erittelemään sen enempää, mutta kyllä mulla menneisyydessä on ollut tiettyjä vaikeita juttuja, jotka ovat vaikuttaneet omaan minä-kuvaan ja suhtautumiseeni ympäröivää maailmaa kohtaan. Yhteistä näille kaikille "valaistumisille" ovat se, että niin töissä, opiskelussa, urheilussa kuin kavereidenkin kanssa on alkanut sujumaan aivan eri tavalla kuin ennen. Jotenkin naisiin liittyy kuitenkin tunnetta enemmän, joten kirjoittelenkin tähän ketjuun mieluummin kuin Työasiat -ketjuun :)
Enemmänkin kuitenkin huomioni kiinnittyi taas kerran viestissä naisasioiden määrään. Suuria ihastuksia tuntui olevan useampia viimeisen puolen vuoden ajalta, ja virityksiä siellä sun täällä. Monet muutkin ovat aikojen saatossa tunnustautuneet helposti ihastuviksi. En pysty käsittämään.
Ihmiset ovat erilaisia. Itse en pidä itseäni minään pleijerinä, vaikka jotkut naiset niin saattavat ajatellakin. Itseasiassa todellista läheisyyttä en ole kokenut sitten entisen tyttöystäväni kanssa. Silloin tuli heittäydyttyä mukaan ja sitä iloa kestikin vajaat kaksi vuotta. Ja tällä en nyt tarkoita fyysistä läheisyyttä vaan ihan juurikin sellaista "ah tässä se nyt on"-meininkiä.
Nykyään sitä hakee hetken huuman jostain ja nauttii elämästään ihan omin avuin. Ja voin kertoa tämän olevan yllättävän yleistä tietyissä piireissä. Sellaista kevytmielistä sinkkuelämää, jossa ei kuitenkaan ole tarkoitus loukata ketään. Ei siinä, ettenkö minäkin haluaisi kokea jalat alta -fiilistä jonkun naisen kanssa. Mä uskon kuitenkin siihen, että se tulee sitten ihan yllättäen ja juuri sellaisesta suunnasta, jota ei itse osannut ennustaa yhtään.
Ja sen verran tosiaan pitää tarkentaa, että ihastuksia on viimeisen viiden vuoden aikana yhteensä kolme, joista yksi oli tämä entinen tyttöystäväni. Sitten loput ovat olleet juuri sellaista hetken huumaa, joka on aika nopeasti itseltäkin lopahtanut.
Ja ihmettelen myös monien muiden kirjoittajien naisasioiden määrää. Viettääkö väki aikaansa viikonlopusta toiseen jossain baareissa notkuen, tai tutustuu jatkuvasti uusiin ihmisiin keikoilla, taidenäyttelyissä tai kansalaisopiston virkkauskursseilla?
No ainakin näin kesäaikaan sitä tulee vietettyä aika paljon aikaa kaveriporukoissa ja viikonloppuisin juhliessa. Asioita, joita tällä hetkellä voin tehdä täysin puhtaalla omalla tunnolla juuri niin paljon kuin haluan. Tiedän, että jossain vaiheessa elämääni tähän tulee muutos. Silloin "elämätön elämä", joksi jotkut sitä saattaisivat kutsua voisi harmittaa. Ainakin itselle tämä sopii nyt enemmän kuin hyvin.
Toinen asia on sitten se, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä nätimpää tyttöä tuntuu olevan tarjolla. Ja kun sitä tarjontaa kerran on, pitää siitä myös osata nauttia. Mun mielestä ei kannata ottaa sitä ensimmäistä vastaantulijaa vastaan vaan rohkeasti katsoa minkälaisia erilaisia naisia sitä oikein on. Ja kyllä tässä itse ainakin on jo pikkuhiljaa ymmärtämään, mitä haluaa ja mitä ei. Ei se ulkonäkökään kauhean pitkälle kanna, jos korvien välissä on sahanpurua...
Olikohan tässä viestissä jotain muutakin pointtia kuin se, että vaikutan olevan saamaton nahjus, joka ei haluaisi tehdä itse mitään, mutta saada silti kaiken - tai ainakin sen naisen. No ehkä joku sen pointin löytää. Tiivistän sen itse sanoen, että en vaan ymmärrä.
Uskon, että mä löysin sun pointin ainakin osittain. Ihmiset ovat erilaisia. Jotkut pitävät pienessä porukassa olemista, joissa ihmissuhteille annetaan suurempi merkitys. Itse kuulun myöskin tähän porukkaan, tosin opettelen harrastamaan hieman kevyempiä ihmissuhteita. Sen olen ainakin huomannut, että itsensä pitää laittaa peliin. Mennä rohkeasti juttelemaan uusien ihmisten kanssa ja sitä kautta sitten mahdollisesti tutustua näihin henkilöihin. Tähän mennessä kukaan ei ole kotoa asti tullut hakemaan!
Kaippa mulla on nyt vähän sellainen fiilis myös, etten kovin helposti haluaisi sydänsuruja itselleni hankkia. Aiemmin olen ottanut tähän avuksi totaalisen kiellon naisasioihin. Sitten kun joku houkutteleva mimmi on tullut kohdalle, ollaan taas heti sata-lasissa ja mietitään ja pohditaan kaikkia mahdollisia asioita. Senkin takia naisten kanssa hengailu vähän vähemmän vakavissa merkeissä antaa ihan hyvää oppia jatkoa varten. Mulle riittää nyt se, että saan tehdä omia asioitani ja saan aina välillä huomiota mimmeiltä. En mä mene millään kliseisillä iskulauseilla kellekään juttelemaan. Kunhan keskityn siihen, että itselläni on hauskaa. Toiminut toistaiseksi ainakin tosi hienosti. Mitä vähemmän yrität saada naisia, sitä enemmän niitä saa. Kunhan on vaan pilke silmäkulmassa ;)