Naisasiat

  • 7 533 594
  • 26 611

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jippo kirjoitti:
Ainakin kaveripiirissäni oleva ns. "pelimies" tuntuu olevan kuumaa kamaa naisten seurassa juuri sillä, että ei vaan oikein välitä. Neuvoo muakin tekemään samoin. Itse sanoisin, että taitaa se vaan olla se ulkonäkö se, joka asiaan vaikuttaa. Ei semmoinen oikeesti voi olla yksin vetoavaa sellainen väliinpitämättömyys, eihän?
Kyllä siinä välinpitämättömyydessäkin on varmasti oma vaikutuksensa, sitä en kiistä. Se toimii niin, että sellainen ihminen antaa itsevarmemman ja määrätietoisemman kuvan itsestään: ei ole selkeästi "sen jonkin" perässä, vaikka voi silti ihan hyvin olla, se ei vaan ole epätoivoista. Vaan sanonpa että kyllä se ulkonäkö vaikuttaa yhteispelissä sen kanssa aika tavalla, on ns. "varaa pelata". Riittävästi pelimarkkoja taskussa.
Moni tuntemani tälläinen melko välinpitämätön hurmuri on yleensä myös ainakin hieman keskimääräistä miehekkäämpi ja komeampi kasvoiltaan ja tiedostaa sen itsekin, totta kai. Itse olen monesti aika epäaktiivinen ollessani baanalla, en juuri tuppaudu seuraan baarissa ja olen monen vieressä istuvan naisenkin suhteen varsin etäinen, vaihdan korkeintaan sanan tai kaksi. Eipä silti kauheasti tule puhelinnumeroita tyrkyttämään kukaan tai mitään muutakaan jonoa ole oven takana, johtuen ihan siitä että olen niin tavanomaisen mitäänsanomattoman näköinen. Rohkenisin epäillä erilaista vaikutusta, jos naamatauluni olisi oikeasti sellainen, jota yleisesti pidettäisiin komeana.

Eipä silti, ei tämä nyt mitään kovan kohtalon ruikutusta ole, jokainen syntyy ja elää niillä ominaisuuksilla joita on saanut. Kyllä jokaiselle varmasti jossain sopiva ja omaan makuun ihana ja kaunis on. Se löytäminen onkin oma tarinansa...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jippo kirjoitti:
Olin ensin kirjoittaa katkeran vuodatuksen siitä, miten väärin se on, että tytöt antavat kasapäin numeroita juuri sellaisille, jotka eivät sitten niihin "jaksa soitella". Luulisi, että haluavat antaa numeronsa mieluummin jollekin sellaiselle, jotka oikeasti välittäisi ja olivat kiinnostuneita. No, turhahan siitä on katkeroitua. Numeroiden saamisessakin kuten ylipäätään "naismarkkinoilla" menestymisessä kun eniten taitaa olla kiinni asenteesta, tietynlainen hälläväliä pelimiesasenne tuntuu purevan.

Ainakin kaveripiirissäni oleva ns. "pelimies" tuntuu olevan kuumaa kamaa naisten seurassa juuri sillä, että ei vaan oikein välitä. Neuvoo muakin tekemään samoin. Itse sanoisin, että taitaa se vaan olla se ulkonäkö, joka asiaan vaikuttaa. Komea voi tehdä mitään vaan, ja silti ollaan iih-ooh. Ei semmoinen oikeesti voi olla yksin vetoavaa sellainen väliinpitämättömyys, eihän?

Totta kai komeilla/kauniilla ihmisillä on etu, mutta kyllä suurin merkitys on kuitenkin käytöksellä ja jutuilla. Jos naisella on helvetin hauskaa seurassasi niin ei sillä niin väliä, vaikka et olisikaan aivan Brad Pitt.

Tuo välinpitämättömyys on kyllä taitolaji. Pitäisi osata flirttailla juuri sopivasti, mutta olla silti sopivasti mystinen, vaikka kuinka kiinnostaisi. Eikä riitä, että osaa sen baarissa, vaan sama pitää osata sitten tekstiviesteissä/puhelimessa ja treffeilläkin. Ei ole helppoa tämä ihmisten pariutuminenkaan.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Vapaa suhde

Neliraajahalvaus ja vakihoito.

Juu, olen varmaan käsittänyt termin vapaa suhde ihan väärin. Eikö "vapaa suhde" olekaan kahden ihmisen vapaaehtoisesti valitsema parisuhteen muoto? Siis ihmiset todellakin tuntevat ja tietävät olevansa pari ja muut ihmiset tietävät heidän olevan pari, mutta "vapaat" ovat sopineet että molemmilla on vapaus harrastaa seksiä myös muiden kuin kumppaninsa kanssa.

Mitä vapaaehtoista siinä on, jos toinen on fyysisesti kykenemätön harrastamaan seksiä?

Vai olenko käsittänyt määritelmän ihan väärin? Kerro mulle Fläppis mitä se sellainen "vapaa suhde" oikein käytännössä tarkoittaa? Onko se vain yhteisesti sovittu asia, että olemme vapaassa suhteessa? Asutaanko yhdessä? Miten talouspuoli muutenkin hoidetaan? Käydäänkö sukujuhlissa yhdessä? Tai ruokakaupassa tai karavaanareiden kokouksissa?
 

Fordél

Jäsen
Kyllä tässä ollaan nyt niin monessa asiassa Tad Raikkaan kanssa samaa mieltä, että alkaa toi SaiPankin pointsit nousta näin KooKoo-fanin silmissä. Viime vuosina kun ne ei ole kovin korkealla olleet...Joo mutta asiaan. Eli tosiaan toi läheisyyshän se on mitä ihminen pohjimmiltaan kaipaa. Eipä siinäkään tarvi mitään sen ihmeellisiä. Usein riittää kun se toinen vaan möllöttää siinä vieressä. Siinä kun sitten saa itse olla se täysin oma itsensä eikä tarvi toiselle esittää mitään, niin mikäs sen parempaa. Jos haluaa olla hiljaa niin se onnistuu ja toinen ymmärtää. Jos taas haluaa avata sanaista arkkuaan, niin toinen kuuntelee. Se on parasta se. Kaikki muu sen jälkeen on vaan "plussaa"...

Mutta täytyy sanoa, että täällä on muutenkin todella paljon hienoja ajatuksia. Jotenkin sitä on ollu välillä vähän lohduton fiilis tän maailman menon kanssa, mutta ainakin täällä porukka tosiaan ajattelee. On monta näkökantaa ja kukin sitten toimii kuten parhaaksi näkee. Tärkeintähän on se, että muut ei kärsi. Jos molemmat ovat mukana esim. tommosessa yhden illan jutussa niin mikäs siinä. Siinä täytyy vaan sitten molempien tietää mikä on homman nimi ettei toinen vaan kuvittele liikoja. Itseäni varten ne eivät kuitenkaan ole, sillä sen verran herkkä kaveri on kyseessä, että siinä vaan tekis itsellensä karhunpalveluksen. Ja erittäin suuren sellaisen.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
heikkik kirjoitti:
Kerro mulle Fläppis mitä se sellainen "vapaa suhde" oikein käytännössä tarkoittaa? Onko se vain yhteisesti sovittu asia, että olemme vapaassa suhteessa? Asutaanko yhdessä? Miten talouspuoli muutenkin hoidetaan? Käydäänkö sukujuhlissa yhdessä? Tai ruokakaupassa tai karavaanareiden kokouksissa?

Nyt kysyt varmaan väärältä henkilöltä, koska kokemusta ei ole takana. Itse ymmärrän sen seuraaavasti. Kaksi ihmistä joilla edelleen menee parisuhteessa muuten hyvin mutta seksuaalisella rintamalla on hiljaisempaa, päätyvät ratkaisuun jossa molemmille on hyväksyttävää harrastaa seksiä parisuhteen ulkopuolisten henkilöiden kanssa. Uskoisin, että kaikki pelisäännöt on täysin parin keskenään sovittavissa eikä ole mitään Vapaa suhde -raamattua, josta katsotaan kohdasta S niinkuin sukujuhlat että mennäänkö sinne yhdessä vai ei. Onko sinulla normaaliin parisuhteeseen joku yksi yleinen normi, jonka mukaan mennään? Onko siinä kaikki selvää ja helppoa?

Vaikea tuommoinen vapaa suhde varmasti on, mutta etkö usko että jossain päin suomenniemeä on pariskuntia, jotka toteuttavat sitä onnistuneesti ja samalla paskat nakkaavat kyynikoille?

Kysyisin vielä loppuun, että keneltä se on pois, jos se sopii parisuhteen molemmille osapuolille?
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
tant gredulin kirjoitti:
Palaan vielä tähän. Halvaantunut as in neliraajahalvaantunut, eikä niinkuin mendietan case, vyötäröstä alaspäin? Anteeksi nyt etukäteen hyvät ihmiset, mutta monella tavalla vammautuneetkin nauttivat seksistä ja omaavat joko a) mielikuvitusta b) taitoja tai c) molempia. Ja molempia tyydyttävää seksiäkin voi olla ilman että varsinaisesti yhdytään. Seksi ei ole vain nuoria, terveitä ja kauniita varten, junou.

Anteeksi kun kestää, kerkiän vasta nyt vastaamaan.

Tässä tapauksessa nainen oli halvaantunut vain toiselta puolelta, mutta toisenkin puolen liikkuvuus oli alkanut kärsimään. Lisäksi pitkällisen sairastamisen myötä oli kehittynyt masennus, joka ei sinänsä tätä seksuaalista kanssakäymistä ainakaan helpottanut hänen kohdallaan. Toki tässä parisuhteessa vielä seksiä oli, hieman, muttei tarpeeksi tai molempia tyydyttävää (ja tässä kohtaa on turha tulla kenenkään sanomaan, että eihä normiparisuhteessakaan seksi aina tyydytä molempia osapuolia. Se on eri asia.)
Eli tapauskohtaisesti, tämä oli vain yksi esimerkki.

Ja todellakin tiedän, ettei seksi ole vain nuoria, terveitä ja kauniita varten.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Vai vapaa suhde. Itsellä on lyhykäinen kokemus vastaavanlaisesta, tuolla noin parikymppisenä ollessani. Seurustelin yhden neidon kanssa, hänen ollessa täydellisen tietoinen siitä, että minulla oli vielä asiat kesken edellisen kanssa. Mutta hänen oma valintahan se oli, minulta ehken vastuuntunnotonta, lähteä suhteeseen hieman hälläväliä asenteella. Mutta kuitenkin, asiat exän kanssa lämpenivät, syttyivät ja lopulta roihusivat. Mutta enpäs osannutkaan päästää tästä uudesta eroon. Olin siis loukussa, sydän tahtoo toista, se toinen tunteva osa toista, ja toisinkin päin, tietenkin.

Avoin ihminen kun olin, otin tietenkin kaikki nuo asiat ihan raa´asti esille, jotta asiat puhuttaisiin läpi. En nyt tarkalleen muista, että minkälainen luonnonmullistus tai auringonpilkkujen vaikutus oli juuri silloin, mutta molemmille neideille sopi, että todellakin seurustelen molempien kanssa. Nyt kun tilannetta miettii ja asiat silloisesta tilanteesta paremmin ymmärtää, tuohan on suorastaan typerää.

Mutta kuitenkin, jonkin kuukauden tuota "seurustelua" kestikin. Todella vapaa suhde, kun toinen muija lähti luotani, toinen tuli, moikkasivat ja juttelivat eteisessä... Kaikki tämä kesti vain pari kuukautta, kunnes totesin ettei minusta todellakaan ole tällaiseen. Toinen oli valittava. Tein sen hätäisesti, valitsin väärin. Mutta tästä kaikesta opimme jotain.

Kyse ei ollut siitä, etteikö jompi kumpi näistä neitosista olisi kyennyt minua lähes kaikilla tasoilla tyydyttämään, eli mitään täydellisyyttä tai täyttymystä en tuolla hakenut. Olin vain niin totaalisen turta ihmisenä, että vain kahdessa oli riittävästi, kunnes siitäkin sitten katosi hohto.

Onneksi nykyään voi itsestään ylpeänä sanoa, että olen vain yhden naisen mies.

Nyt kun vain saisi kellon laukkaamaan nopeammin, että vaimostakin saataisiin sitten hieman seesteisempi yksilö. Villikissat kun eivät ole pitkäikäisiä, tai ainakaan niiden kumppanit...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Evenuel kirjoitti:
Anteeksi kun kestää, kerkiän vasta nyt vastaamaan.
Eihän tässä kiirettä ole mihinkään :)
Evenuel kirjoitti:
Eli tapauskohtaisesti, tämä oli vain yksi esimerkki.
Tottakai. Parisuhde on tietenkin sen kahden, parisuhteessa olevan yksilön, kauppa ja aina sillä tavoin uniikki keissi.

Mutta yleisemmälle tasolle - Evenuelin esimerkki ei kuitenkaan ole niitä yleisimpiä. Masennus on tietääkseni johtava työkyvyttömyyden diagnoosi tällä hetkellä. Saattaapa joku täälläkin tuntea ihmisiä, joiden kumppani kärsii masennuksesta. Masentunut ihminen vetäytyy yleensä omaan yksinäisyyteensä ja on harvoin tavoitettavissa fyysiselläkään tasolla. Kumppanuus on koetuksella puolin ja toisin. Vapaa suhde vai ei? Koska täällä JA:ssa toimii maamme johtava ihmissuhdeasiantuntijakööri odotan teidän ratkaisevan tämänkin arvoituksen :)
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Toinen oli valittava. Tein sen hätäisesti, valitsin väärin. Mutta tästä kaikesta opimme jotain.

Uskallan lyödä pienehkön summan vetoa, että valitsit tämän uudelleenlämmenneen exän? No en uskalla, mutta veikkaan silti niin. Exät muuten pitäisi kieltää lailla. Poistaa maapallolta.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kuvernööri kirjoitti:
Uskallan lyödä pienehkön summan vetoa, että valitsit tämän uudelleenlämmenneen exän? No en uskalla, mutta veikkaan silti niin. Exät muuten pitäisi kieltää lailla. Poistaa maapallolta.
En suinkaan, valitsin tämän toisen. Exä olisi ollut parempi valita jo tuolloin, sillä tämä kaikki johti useiden vuosien on/off-kierteeseen exäni kanssa lopulta.

...perkeles, mies puhui todellakin asiaa. Exät saisi poistaa maapallolta.

Oman "vapaan suhteeni" opetus? Yhdestä miehestä riittää kyllä kahdelle, helposti. Mutta yhdestä sydämestä ei voi riittää kuin yhdelle. Kuitenkin ne kaksi kulkevat samassa paketissa, joten jos naiselle aiot itsesi tarjota, tarjoa kokonaan. Ei ole mitään syytä epäillä, etteikö nainen tekisi samoin.

Eikä ihminen voi enempää saada. Jos on tarve kolmansille osapuolille, se on jokaisen ihmisen oma asiansa, jokaisessa suhteessa oma asiansa. Mutta ei enää ikinä minun juttuni.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
..joten jos naiselle aiot itsesi tarjota, tarjoa kokonaan. Ei ole mitään syytä epäillä, etteikö nainen tekisi samoin.
Hullu! Tuolla tyylillä tulee sormille ja kovaa. Aina on syytä epäillä. Exiin, nykyisiin ja tuleviin ei voi koskaan luottaa. Väittävät jotkut tosin, että se on avain onneen, mutta minnen usko. t: nimim. Kynnet kipeänä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Dante kirjoitti:
Hullu! Tuolla tyylillä tulee sormille ja kovaa. Aina on syytä epäillä. Exiin, nykyisiin ja tuleviin ei voi koskaan luottaa. Väittävät jotkut tosin, että se on avain onneen, mutta minnen usko. t: nimim. Kynnet kipeänä.
Juu, onhan tuosta maksettu oppirahoja. Mutta kun eipä naiselle tunnu riittävän se "puolikas" mies sitten.

Kerran taas piti yrittää, kokonaisena elää, ja perkeles, onhan tuo 5 vuotta kelvannut. Mutta toisaalta, naisista ei voi ikinä tietää, että mitä helvettiä ne seuraavaksi keksii. Ja miten ihmeessä ne saavat ne todellisuudesta kaukana olevat ajatuksensa syötettyä itsellensä totuutena, peräti perustellen ne?
Noh, pakko se on uskaltaa.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
tant gredulin kirjoitti:
Masentunut ihminen vetäytyy yleensä omaan yksinäisyyteensä ja on harvoin tavoitettavissa fyysiselläkään tasolla. Kumppanuus on koetuksella puolin ja toisin. Vapaa suhde vai ei? Koska täällä JA:ssa toimii maamme johtava ihmissuhdeasiantuntijakööri odotan teidän ratkaisevan tämänkin arvoituksen :)
Jos minä halvaantuisin kokonaan tai osittain, ja kaupanpäälle vielä masentuisin toivoisin totisesti, että miehelläni olisi tuossa elämänvaiheessa hiukka akuutimpaa miettimistä kuin seksi. Kohtuuden nimissä voisin olettaa, että saisin häneltä tukea omaan tilanteeseeni ja tämän perhe-elämän pyrityksessä tarvittaviin asioihin.
Jos nyt kuitenkin kävisi niin, että minut työnnettäisiin pyörätuolissani, mielenterveyslääke kielen alla verannalle siksi aikaa kun hän kävisi naapurikaupungin Pirjo-Riitalla hoidossa, niin voi sentään. Rullaisin ihan piruuttanikin itseni koneen ääreen ja kirjoittaisin vitutusketjuun.


Terveisin koo
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
koo kirjoitti:
Rullaisin ihan piruuttanikin itseni koneen ääreen ja kirjoittaisin vitutusketjuun.

Tiesinhän minä, että joku apu löytyy - vitutusketjupa tietenkin :)
Saattaisi kyllä siinäkin käydä kylmät lukiessa Venäjän rahaston tuotto-odotuksia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
koo kirjoitti:
Jos minä halvaantuisin kokonaan tai osittain, ja kaupanpäälle vielä masentuisin toivoisin totisesti, että miehelläni olisi tuossa elämänvaiheessa hiukka akuutimpaa miettimistä kuin seksi.
Hienosti sanottu koo. Erittäin hyvä ja tärkeä pointti. Halvaantuminen on niin vakava asia, että siinä luulisi toviksi jos toiseksi seksuaalisen tyydyttymisen jäävän takaa-alalle.... ainakin jos suhteessa on oikeasti rakkaus pelissä ja kantavana voimana.

Raskas taakka molemmille.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Ted Raikas kirjoitti:
Hienosti sanottu koo. Erittäin hyvä ja tärkeä pointti. Halvaantuminen on niin vakava asia, että siinä luulisi toviksi jos toiseksi seksuaalisen tyydyttymisen jäävän takaa-alalle.... ainakin jos suhteessa on oikeasti rakkaus pelissä ja kantavana voimana.

Ei voi olla totta!

Miten ihmeessä nämä kaksi asiaa sulkevat toisensa pois?

Ja puhu oikeasta rakkaudesta tai sen puuttumisesta vasta, kun olet katsellut vierestä pariskunnan viimeisiä hetkiä yhdessä. Kuinka molemmat jo hetken jos toisenkin ovat tienneet, ettei täällä enää kauaa olla, mutta silti tai juuri sen takia pitävät loppuun asti yhtä. Vaikka toinen osapuoli käykin vieraissa.
Ei oikea rakkaus ole aina niin ihanan ruusunpunaista "ah, en tarvitse ketään muuta nyt kun minulla on sinut. Kaikki on niin ihanasti!"-juttua. Ehei.

Voipi olla, että kimmastun aiheesta taas turhan helposti. Liippaa vaan liian läheltä vielä itselle arkaa aihetta.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtavan henkevää keskustelua täällä, enkä haluaisi millään tavalla häiritä sitä. Mutta ehkä joku voi selventää, mulla kun katosi punainen lanka jo ajat sitten...Miten tämä liittyy naisasioihin?
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Evenuel kirjoitti:
Ja puhu oikeasta rakkaudesta tai sen puuttumisesta vasta, kun olet katsellut vierestä pariskunnan viimeisiä hetkiä yhdessä. Kuinka molemmat jo hetken jos toisenkin ovat tienneet, ettei täällä enää kauaa olla, mutta silti tai juuri sen takia pitävät loppuun asti yhtä. Vaikka toinen osapuoli käykin vieraissa.
Ei oikea rakkaus ole aina niin ihanan ruusunpunaista "ah, en tarvitse ketään muuta nyt kun minulla on sinut. Kaikki on niin ihanasti!"-juttua. Ehei.

Oikea rakkaus ja oikea rakkaus, mikä kenellekin on oikeaa rakkautta. Jokaiselle se kai on erilaista, ihmisillä vain on naurettava tapa pitää omaa mielipidettään rakkaudestakin ehdottomana totuutena. Sallittakaa minulle tässä yhteydessä suositella Kierkegaardin kirjaa "In Vino Veritas", kirjassa neljä erilaista miestä puhuu kertovat kukin omasta rakkaudestaan hieman viniä nauttineena. Pisti minut ajattelemaan.

Samoin hataraan muistiini on syöpynyt Mika Waltarin Koiranheisipuu, jossa päähenkilö muistelee kauneinta kuulemaansa rakkaudentunnustusta, kuka muistaa?


Evenuel kirjoitti:
Voipi olla, että kimmastun aiheesta taas turhan helposti. Liippaa vaan liian läheltä vielä itselle arkaa aihetta.

Ei auta kimmastua, jos et ole nuorena idealisti, sinulla ei ole sydäntä ja jos et ole vanhana konservatiivi sinulla ei ole järkeä. En muista kenen tekstiä ja lainasinko oikein.

Kukas muuten vei tämän ketjun ulos aiheestaan? Rakkaudestahan on useampiakin ketjuja.

Ketjun aiheeseen, rakastan naisia.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Evenuel kirjoitti:
Kuinka molemmat jo hetken jos toisenkin ovat tienneet, ettei täällä enää kauaa olla, mutta silti tai juuri sen takia pitävät loppuun asti yhtä. Vaikka toinen osapuoli käykin vieraissa.
Miksi sen seksin tarvitsee olla tässä kohtaa niin tärkeä ja olennainen asia? Ei se minun elämääni murskaa, jos toiset käyvät luvalla vieraissa. Itse enemmänkin viittasin siihen, että mahdollisen onnettomuuden alkuvaiheessa en uskoisi ainakaan itselläni eka asia olevan se, että "menenpäs tästä nyt vieraisiin tyhjentelemään säkkejäni", vaan näkisin tärkeämmäksi huolehtia, että toinen tuntisi olonsa kotoisaksi ja sellaiseksi, että hänestä välitetään ja pidetään huolta. Sitä on mahdotonta sanoa, että mitä tulevaisuus toisi tullessaan, mutta kyllä vaan tuntisin häpeää ja pahaa omaatuntoa jos äkkiseltään lähtisin toisen kanssa seksiä harrastamaan, kun rakastan ja seurustelen/olen liitossa toisen ihmisen kanssa. Vaatisi sulattelua ja asian perinpohjaista miettimistä, ennen kuin voisin lähteä siihen.

Tämä on vain minun henkistä minääni. Turha muiden vetää herneitä sieraimiin, mutta pahoittelen toki sitä jos johonkin arkaluontoiseen asiaan sohaisin. Mieltäni en silti vaihda, koska olen omasta mielestäni oikeassa.

Mitä itse ketjuun ja sen käsiteltävissä oleviin asioihin tulee, niin voin kai todeta, että: kaikki liittyy kaikkeen ja keskustelu elää.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Fläppis kirjoitti:
Nyt kysyt varmaan väärältä henkilöltä, koska kokemusta ei ole takana. Itse ymmärrän sen seuraaavasti. Kaksi ihmistä joilla edelleen menee parisuhteessa muuten hyvin mutta seksuaalisella rintamalla on hiljaisempaa, päätyvät ratkaisuun jossa molemmille on hyväksyttävää harrastaa seksiä parisuhteen ulkopuolisten henkilöiden kanssa....Vaikea tuommoinen vapaa suhde varmasti on, mutta etkö usko että jossain päin suomenniemeä on pariskuntia, jotka toteuttavat sitä onnistuneesti ja samalla paskat nakkaavat kyynikoille?

Kysyisin vielä loppuun, että keneltä se on pois, jos se sopii parisuhteen molemmille osapuolille?

Muotoilin alkuperäisen kysymyksen väärin. Olisi pitänyt kysyä miten SINÄ käsität asian, mutta siten sinä vastasitkin. Jos vapaa suhde määritellään noin, niin Suomessahan on varmasti tuhansia tuontapaisia pariskuntia. Kulissiliitoiksi niitä taidetaan sanoa. Itse en vaan tuollaiseen pystyisi, siis eristämään seksin ja muun elämän omiksi alueikseen.

Keneltä se on pois? Ei välttämättä keneltäkään. Ehkä lapsilta, jos parilla on lapsia. Ehkä siltä kolmannelta osapuolelta, joka saattaa odottaa muutakin kuin pelkkää panoa. En vaan pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa vapaan suhteen valinneet ihmiset eläisivät jonkinlaisessa tyhjiössä, jossa heidän seksuaaliset tekonsa ja valintansa eivät vaikuttaisi kehenkään muihin kuin samanlaisen vapaan valinnan tehneisiin ihmisiin.
 

Kaivanto

Jäsen
Gentleman kirjoitti:
jos et ole nuorena idealisti, sinulla ei ole sydäntä ja jos et ole vanhana konservatiivi sinulla ei ole järkeä. En muista kenen tekstiä ja lainasinko oikein.

Churchillin, ajatus lainauksessa oikea, en tarkkaa sanamuotoa muista minäkään.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
heikkik kirjoitti:
Keneltä se on pois? Ei välttämättä keneltäkään. Ehkä lapsilta, jos parilla on lapsia. Ehkä siltä kolmannelta osapuolelta, joka saattaa odottaa muutakin kuin pelkkää panoa. En vaan pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa vapaan suhteen valinneet ihmiset eläisivät jonkinlaisessa tyhjiössä, jossa heidän seksuaaliset tekonsa ja valintansa eivät vaikuttaisi kehenkään muihin kuin samanlaisen vapaan valinnan tehneisiin ihmisiin.

Tuohon en osaa enää muuta todeta kuin että "olisipa maailma täydellinen paikka". Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jos sinä elät loistavassa parisuhteessa, mutta sattuukin tulemaan riidanpoikanen aamupöydässä jos jompikumpi on syönyt ärripurri-muroja. Tämän johdosta olet kiukkuinen lähtiessäsi kotoa. Saatat heittää pihamaalla naapurin lihavalle emännelle pahan silmän. Naapurin läski saattaa ottaa tästä nokkiinsa ja kostaa viattomalle kärpäselle joka pahaa-aavistamatta laskeutuu emännän kädelle. SMÄK...kärpänen kuoli. Siis mieti, kärpänen kuoli. Joku kuoli sen takia, että sinun toimivassa suhteessa oli pieni ryppy.

Samalla tavalla jonkun seksuaalinen kanssakäyminen saattaa vaikuttaa johonkin toiseen joko positiivisesti tai negatiivisesti. Se on elämää se. Maailmassa lienee pahempiakin epäkohtia kuin erilaisten ihmisten erilaiset seksuaaliset käyttäytymiset.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Gentleman kirjoitti:
Ei auta kimmastua, jos et ole nuorena idealisti, sinulla ei ole sydäntä ja jos et ole vanhana konservatiivi sinulla ei ole järkeä. En muista kenen tekstiä ja lainasinko oikein.

Off topic, mutta menköön - netistä tuo löytyi ainakin tässä muodossa ja kuten Kaivanto jo totesikin, niin sanonta on Winston Churchillin:

"Show me a young Conservative and I'll show you someone with no heart. Show me an old Liberal and I'll show you someone with no brains."
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Fläppis kirjoitti:
Samalla tavalla jonkun seksuaalinen kanssakäyminen saattaa vaikuttaa johonkin toiseen joko positiivisesti tai negatiivisesti. Se on elämää se. Maailmassa lienee pahempiakin epäkohtia kuin erilaisten ihmisten erilaiset seksuaaliset käyttäytymiset.

Muistan tapauksen johon valitettavasti jouduin ensimmäisten joukossa paikalle, kuulin jälkeenpäin syyn, nuori kaveri puhui puhelimessa (riiteli) tyttöystävänsä kanssa, ajaen samalla autoa. Yht äkkiä hän teki uu-käännöksen suoraan rekan eteen, ja pam....... Kuinka pienestä ja mitätömästä asiasta voi elämä olla kiinni, oliko kysymys mustasukkaisuudesta, roskaämpäristä ja sen viemisestä vai mistä sitä ei tarina koskaan kerro, tyttöystävä kertoi tämän myöhemmin läheisilleen kuinka karmeaa oli kuulla tämä rämähdys mihin puhelu loppui. Ollaan onnellisia kuin vielä voimme.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Piti tulla avautumaan ja kunnolla, mutta kiitos ystävämme Veinin, meni fiilikset..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös