Eihän yhteisten sääntöjen toteuttaminen mitenkään vaikeaa ole. Sovitaan vaan että mies saa naida ketä haluaa, missä tahansa ja milloin tahansa, kunhan hänellä ei vaan ole tunnetta mukana ja nainen saa vapaasti valita mitä tänään syödään kotona, mitä huuhteluainetta käytetään ja milloin lapset menevät nukkumaan. Tai sitten päinvastoin.
QUOTE]
Ei kun nyt sä Heikki olet ymmärtänyt vähän väärin. Kato ku ne molemmat saa köyriä ihan yhtä vapaasti ja sitten ne menee vasta yhdessä valitsemaan ne eväät ja huuhteluaineet.
Sattumanvarainen otos livetilanteesta:
Ilpo ottaa puhelun töistään kotiin:
Kuule Kerttu, nyt näyttää siltä, että myöhästyn vähän päivälliseltä, koska mun vissiin täytyy panna tuota meidän myyntisihteeriä, kun se ei enää kotona saa, kun sen äijällä on toinen. Niin, että voitko pitää niitä lihapullia hiljaisella tulella tunnin verran? Ei tässä enää kauaa mee.
Johon Kerttu hivenen suivaantuneena:
No voi hitsi sun kaa, Ippe! Nää ei nimittäin ole mitään tavallisia lihapullia, vaan möyhensin sieltä peijaisista ostamamme hirvenklöntin tuonne sikanaudan sekaan ja survoin sulle puolukkaakin kyytipojaksi. Kyllä mä nyt vähän loukkaannun, mutta jää nyt panemaan, jos sun täytyy. Sitä paitsi, en mä kerkee tässä vahtii tätä kattilaa, kun meillä on aina kuukauden ekan torstain ryhmäseksi-ilta karavaanareiden mölkkyporukan kaa, ja se on tänään!
Mihin Ilpo allapäin:
No tee mulle valmis annos lautaselle, niin lämmitän sitten mikrossa, vaikka se maku kärsiikin. Laitan lapset Pelkokertoimen jälkeen nukkumaan, niin pelataan sitten palattuasi vähän Dominoa. Kerro Karavaani-Jormalle terkkuja.
Minkä jälkeen Kerttu lopettelee leppyneenä:
Kyllä mä sulle, Hömppä-Misu, annoksen teen. Voi kun sun pitää aina niin pitkään siellä töissä panna, kun et koskaan oikein kerkee vapaalle. Nytkin ne varmaan kyselee sun perään tuolla ryhmiksissä. Mennään sitten huomenna yhdessä ostaan ne viikonloppumöyhteet mökille. Sä saat valkkaa huuhteluaineen. Mulla on muuten sulle mökille yllätyskin. Se on yks Irmeli, mutten enempää tässä paljasta, ylläri mikä ylläri. Mä taidan pyytää tota talkkaria mun kaa. Kai se yhden viikonlopun menee, vai mitä sä luulet? Pusuja, Karvakorva…
Minä olen jäävi sanomaan, mutta mitä luulet Heikki, tarviiko tää vielä jotain? Ei, tää ei oikeesti tartte kyllä mitään!