Naisasiat

• 7 585 657
  • 26 609

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos tiedät että suhde kariutuu, niin ei luulisi olevan kovin vaikeata odottaa sinne asti ja tehdä sen jälkeen ratkaisut. Eipä paljon paskempaa temppua voi kaverilleen tehdä kuin vehdata tämän tyttöystävän kanssa.
Tottakai. Enempää en heidän seurustelunsa aikana aio tehdä kuin nyt on jo tullut tehtyä. Tuo nyt oli vitun karu virhe, eikä ole minkäännäköisiä aikomuksia toistaa sitä. Lähinnä pohdintani koskee aikaa sen jälkeen, jos ja kun heillä menee poikki.

E: Ehkä juuri ylläolevan kaltaisia kommentteja halusinkin havahtuakseni, että nyt ollaan väärillä poluilla.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Lähinnä pohdintani koskee aikaa sen jälkeen, jos ja kun heillä menee poikki.
Niin no. Pitää muistaa tähtiin kirjoitettu fakta, että saat sekaantua kaverisi naiseen karenssiajan jälkeen. Karenssiaikahan on se aika, minkä verran he ovat olleet yhdessä. Eli jos ovat olleet vuoden, niin vuoden päästä heidän erostaan palaat asiaan. Tai siis tarkalleen ottaen tämä pätee ystäviin, kavereitten kanssa korrekti aika on puolet ystävien karenssiajasta. Jos kaveri on ihan mulkkupöljäke, niin sitten vain kerrot naiselle, että palaat asiaan heti jahka he ovat eronneet. Rehellisyys on aika helppoa, kun käyttää sitä ja on sitä. Sinullahan ei siis ole itse asiassa yhtään mitään ongelmaa, kun olet rehellinen maailmalle. Nyt olet osin nilkkikusipään tiellä, jota siis olet ollutkin ihan näin objektiivisena faktana mainiten.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tottakai. Enempää en heidän seurustelunsa aikana aio tehdä kuin nyt on jo tullut tehtyä. Tuo nyt oli vitun karu virhe, eikä ole minkäännäköisiä aikomuksia toistaa sitä. Lähinnä pohdintani koskee aikaa sen jälkeen, jos ja kun heillä menee poikki.

E: Ehkä juuri ylläolevan kaltaisia kommentteja halusinkin havahtuakseni, että nyt ollaan väärillä poluilla.

No niinno... Ei se kyllä oikein ole mennä tässä vaiheessa sohimaan. Että se kannattaa aina selvittää välit kunkin tahollaan siihen pisteeseen että yhdessä olevat tahot eroaa ja yhteen mennään uudestaan vapaalta jalalta.

Nythän se on myöhäistä tietysti tässä vaiheessa kun on tullut jo kämmättyä. Tota pidemmälle ei kyllä kannata mennä, mutta en suosittele unohtamaan mitään tarjokkaista. Katsot nyt vaan rauhassa kuka se sopiva on.

Se on sitten niin että kertoakko rehellisesti kaverille että pussailtua on tultu ja nukuttuakin yhdessä ja ottaa sitten se paska niskaan mitä tulee. Harva vain toimii niin suoraselkäisesti...

"Nukuttiin", Siis panitko vaiko et? Se on aika isossa roolissa se juttu.

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis nukuttiin ihan sanan varsinaisessa merkityksessä, suutelua pidemmälle ei menty.

Käytännössä kuvio eteni näin: hän kertoi illan jälkeen fiiliksistään mulle ja mä tunnustin omani, mutta vetosin vallitsevaan tilanteeseen, ettei mitään ole mahdollista tehdä. Puhuttiin pari tuntia tekemättä mitään (oli jo aamu) ja mentiin jatkamaan keskustelua hänen kämpilleen, jossa sitten käytiin nukkumaan ja hän alkoi jossain vaiheessa suudella mua. Tein sitten mimmille selväksi, että tapahtunut ei ole mikään lupaus tulevasta ja on korkea mahdollisuus, ettei meistä koskaan tule yhtään mitään riippumatta siitä, mitä hänelle ja poikaystävälleen tapahtuu. En vaan osannut siinä tilassa vastustaa, vaikka tietysti olisi pitänyt ottaa hänen ihastuksen tunnustus vastaan, todeta no can do ja lähteä himaan yksin.

Tekisi kyllä mieli kertoa kaverilleni tapahtuneesta, mutta vähän emmin ajankohtaa. Heillä kaiken järjen mukaan on pian omat keskustelunsa suhteestaan, joten tässä välissä lusikan työntäminen soppaan ei ehkä ole paras idea. Toisaalta, onko milloinkaan ns. hyvä hetki: ei se varmaan paremmalta tunnu senkään jälkeen, kun on eronnut tyttöystävästään ja kaveri kertoo perään tuollaisen yksityiskohdan.

rpeez

Jäsen
Tekisi kyllä mieli kertoa kaverilleni tapahtuneesta, mutta vähän emmin ajankohtaa. Heillä kaiken järjen mukaan on pian omat keskustelunsa suhteestaan, joten tässä välissä lusikan työntäminen soppaan ei ehkä ole paras idea. Toisaalta, onko milloinkaan ns. hyvä hetki: ei se varmaan paremmalta tunnu senkään jälkeen, kun on eronnut tyttöystävästään ja kaveri kertoo perään tuollaisen yksityiskohdan.

Minusta tällaiset kertomiset on vain oman huonon omantunnon siirtoa toisen harteille. Siksipä reilumpaa oikeastaan on ettei kerro vaan kärvistelee itse asian kanssa mitä tuli tehtyä. Onnellisia ovat tietämättömät. Eli jos itse olisin kaverisi, en haluaisi kuulla asiasta vaan minulle riittäisi että kaverillani on huono omatunto.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin no. Pitää muistaa tähtiin kirjoitettu fakta, että saat sekaantua kaverisi naiseen karenssiajan jälkeen. Karenssiaikahan on se aika, minkä verran he ovat olleet yhdessä. Eli jos ovat olleet vuoden, niin vuoden päästä heidän erostaan palaat asiaan. Tai siis tarkalleen ottaen tämä pätee ystäviin, kavereitten kanssa korrekti aika on puolet ystävien karenssiajasta. Jos kaveri on ihan mulkkupöljäke, niin sitten vain kerrot naiselle, että palaat asiaan heti jahka he ovat eronneet. Rehellisyys on aika helppoa, kun käyttää sitä ja on sitä. Sinullahan ei siis ole itse asiassa yhtään mitään ongelmaa, kun olet rehellinen maailmalle. Nyt olet osin nilkkikusipään tiellä, jota siis olet ollutkin ihan näin objektiivisena faktana mainiten.

Tuota tuota, annanpa Flipille myös toisen näkökulman ruotimalla tätä postausta.

En tiedä mistä maailmasta tämmösiä sääntökirjoja tuotetaan, mutta tästä maailmasta ne eivät ole. Eivätkä myöskään paikkaansa siis pidä.

Epäilen että tämän kirjoittaja on kovin nuori ja elämää kokematon, tämmösiä sääntöjä ja kaavoja voi päähänsä rakennella niin, että korvista valuvat, eikä ne koskaan tosielämässä pidä. Eikä pidäkään.

Kahden ihmisen kokema on aina kahden ihmisen kokema, vaikka niistä molemmat olisivat sitoutuneet toisaalle. Asia ei kuulu kenellekään toiselle ja asioista vastuussa nämä kumpainenkin ovat ainoastaan itselleen. Tämä onkin asia, joka tässä nykyajan minä, minä maailmassa ihmetyttääkin, vastuu ja tappiot sosialisoidaan suit sait, vaikka luulisi, että yksilöllisyydellä korostuneessa maailmassa myös vastuu tekemisístään olisi yksilön.

Aiemmin kirjasit Flip, että sulla on klikannut tämän neitosen kanssa kunnolla ja tunne on ilmeisesti molemminpuolinen? Ainoa virhe, johon saatoit siis syyllistyä oli, ettet tarttunut tilaisuuteesi, niitä ei kenellekään joka oksalla roiku. Tietysti tämmöisissä delikaateissa tilanteissa miettii sitä ystäväpiiriäänkin ja pitääkin, mutta jos tunteet ovat aidot, mitä ystäviä ne ovat, jotka sitä eivät hyväksy. Ystäviesi kanssa et myöskään koskaan tule perustamaan perhettä ja elämään mahdollisesti loppuikääsi saman katon alla ehkä vielä lisääntyen. Noin niinkuin perspektiivinä.

Jottei joku väärin tulkitsisi, olen ihan monogaamikko, mutta tasavertainen kumppanini kanssa, enkä miltään "minun omaisuuttani" harhalta halua suhdeasioita katsella.

Korostan vain sitä, ettei maailmassa ole mitään karensseja tai muitakaan ääliömäisyyksiä ihmissuhteitten kyseessä ollessa. Pari jos tahtoo, se on heidän oma valintansa eikä kenelläkään muulla ole mitään nokan koputtamista asiassa. Mikäli naiseni pättää haluta peuhaamaan jonkun toisen kanssa jää minulle mielipaha, eikä sen kummempaa, jos kumppanini oikeasti rakastuu toiseen menetys pitää vaan kestää ja hyväksyä ja sama päinvastoin. Yksilö on vastuussa tekemisistään ja valinnoistaan vain itselleen, eikä muuhun pidä alistua, omasta tahdosta ja valinnastani olen nytkin kumppanini kanssa, enkä siihen muita osapuolia puoleltani kaipaa, eikä niitä silloin puoleltani myöskään tule. Itselleen on hyvä selvittää perinpohjin, mitä oikein haluaa ja mihin ja millä ehdoin sitoutuu. Rehellisyyttä on vain rehellisyys itselle, muu on teeskentelyä ja silmänpalvontaa.

Niinpä hyvä Flip, jos tiellä on keskenänne aito juttu, anna palaa ja jätä syyllisyydet niille, jotka ei ilman osaa elää. Pahimmoillaan voit pettyä ja havaita että ei se sitä ollutkaan, mutta eipähän jää vaivaamaan.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuota tuota, ...

Juu - paskat mistään moraalista tai etiikasta, itselleen rehellisenä (ja suoro oikosenaan) vaan baanalle...

PS. Voisin kuvitella (helpostikin) myös hieman vastuullisempaa käyttäytymistäkin eikä silloinkaan tarvitse kärvistellä rakkauden- tai luopumisentuskissaan. Mutta - se onkin jo toinen juttu.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Aiemmin kirjasit Flip, että sulla on klikannut tämän neitosen kanssa kunnolla ja tunne on ilmeisesti molemminpuolinen? Ainoa virhe, johon saatoit siis syyllistyä oli, ettet tarttunut tilaisuuteesi, niitä ei kenellekään joka oksalla roiku. Tietysti tämmöisissä delikaateissa tilanteissa miettii sitä ystäväpiiriäänkin ja pitääkin, mutta jos tunteet ovat aidot, mitä ystäviä ne ovat, jotka sitä eivät hyväksy. Ystäviesi kanssa et myöskään koskaan tule perustamaan perhettä ja elämään mahdollisesti loppuikääsi saman katon alla ehkä vielä lisääntyen. Noin niinkuin perspektiivinä.

Tässä nyt mennään vähän harmaalla alueella. Ihastumiset ovat aina ihastumisia, siitä on vielä pitkä matka loppuelämän kestävään suhteeseen. Todennäköisyys siihen on itse asiassa aika pieni. Itse en missään nimessä lähde ystävä-suhteitani pilaamaan naisen takia. Kuten vanha sanontakin sanoo: ystävät ovat ikuisia, naisia tulee ja menee. Flipin tapauksessa olennaista onkin, kuinka hyvä kaveri on (oli) kyseessä?

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin toki, jos on moraaliton mulkku, kuten opetat, niin voi vaikka panna kaverin vaimoa jos sattuu olemaan kemiaa. Siinäpä lyhykäisyydessään tuo lätinäsi eli täysin vastuutonta mulkku ojossa menoa kannatat. Otaksun, että JypFabun henkinen ikä on siinä kohtaa, missä ensimmäinen alapääkarva on jo aloittanut kasvunsa. Tämä ei nyt ole edes vittuilua vittuilun vuoksi vaan ihan vain ymmärrän mitä tuo JypFabu on. Ei sitä nätimmin voi kuvailla.

Tuli myös mieleeni, että taitaa olla Fabulla omia luurankoja kaapissa tämän asian saralla ja siksi mielipide on noin moraaliton.

rpeez

Jäsen
Minusta tässä nyt puhutaan vähän kahdesta eri asiasta.

JypFabun mielipide on siinä mielessä puolusteltavissa, että siinä puhutaan oikeasta rakastumisesta. Jos tämmöinen suuri tapahtuma kahden välillä tapahtuu, onko silloin kaverisuhde isompi asia? Jaa-a, en tiedä, mutta ymmärrän kyllä JypFabun mielipidettä.

Tuo "kaverin naista ei panna" on minun käsittääkseni vahva kirjoittamaton sääntö miesten keskuudessa, ja pätee erityisesti iskemisyrityksiin. Minusta tämä hieno sääntö, ja jotain mikä vahvistaa miesten keskinään toimeentuloa ja rintamaa.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Paha sanoa, kun itse en ole ikinä ihastunut/rakastunut kenenkään tutun kumppaniin. Tuskin on kovin moni muukaan tänne paheksuvia kommentteja kirjoittava. Siltikin varmasti toimisitte suoraselkäisesti. Asialliselle kommentoinnille peukku, muu on jeesustelua.

Jeesustelu muuten sopii tähän tilanteeseen, vaikkakin terminä on kokenut inflaation. Aina kun internetin ihmemaassa joku kertoo toimineensa jollain tavalla moraalittomasti, niin parempia ihmisiä ilmaantuu paikalle tappamaan mahdollisen keskustelun.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aina kun internetin ihmemaassa joku kertoo toimineensa jollain tavalla moraalittomasti, niin parempia ihmisiä ilmaantuu paikalle tappamaan mahdollisen keskustelun.
Niinhän sitä pitäisikin keskustella, että kaikki olisivat samaa mieltä ja hymistelisivät. Semmoinen ei tietenkään tappaisi keskustelua vaan eri mieltä olevat tappavat keskustelun. Vai mitenkähän se menee.

Niin no, itse olen kyllä aika monen naisen kanssa vehtaillut mutta en kertaakaan kavereitteni tai ystävieni naisiin ole sekaantunut enkä sekaannu. Enkä myöskään varattuihin naisiin noin muutoinkaan sekaannu. Tässä asiassa olen mielestäni moraalisesti parempi kuin JypFabu, tosin tämä on vain yksi maailman asia eikä sillä kokonaisvaltaisesti paremmuutta ratkota. Jos vaikka muutoin harrastaisin ihmisten kiduttamista ja kellarissani olisi 13 seepraa joita pitäisin nälässä, niin saattaisin saada niin monta miinuspistettä, että huonompi ihminen olisin! Minua ei tosin pätkääkään sinänsä kiinnosta, että olenko parempi vaiko mitä, mutta kun otit tämän paremmuuden vertailun esille, niin annetaan sitten lausunto siitäkin!

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On jeesustelijoita ja sitten jeesustelusta jeesustelijoita, eikä siinä mitään. Mä ainakin kirjoitin, että helppohan se täältä käsin on moralisoida. Ymmärrän kuvion, mutta en missään tapauksessa hyväksy. Ja kokemusta aiheesta on edelleen sen verran, että tiedän mistä puhun. Ihmiset ovat erilaisia ja blaa blaa, mulle se harmi, vitutus ja morkkis siitä yhdestä tunteiden vietäväksi heittäytymisestä ei todellakaan ollut sen mielihyvän arvoista, jonka siitä mokasta hetkellisesti koin.

Kyynisenä persreikänä totean, että jos ei kyse nyt ole ihan jostain vuosisadan rakkaustarinasta, tulee tämä naikkonen toimimaan samalla lailla myös tulevaisuudessa. Läpystä vaihto.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Niinhän sitä pitäisikin keskustella, että kaikki olisivat samaa mieltä ja hymistelisivät. Semmoinen ei tietenkään tappaisi keskustelua vaan eri mieltä olevat tappavat keskustelun. Vai mitenkähän se menee.

Sori, tuollaista sanomaa ei viestistäni löydy, vaikka kuinka hakisi. Sinänsä en tuota sinulle suunnannut, mutta näköjään kalahti ja älähti.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sori, tuollaista sanomaa ei viestistäni löydy, vaikka kuinka hakisi. Sinänsä en tuota sinulle suunnannut, mutta näköjään kalahti ja älähti.
Tässä se on, minä tummensin sen kohdan mitä et löytänyt:
Jeesustelu muuten sopii tähän tilanteeseen, vaikkakin terminä on kokenut inflaation. Aina kun internetin ihmemaassa joku kertoo toimineensa jollain tavalla moraalittomasti, niin parempia ihmisiä ilmaantuu paikalle tappamaan mahdollisen keskustelun.
Ja mitä tulee tuohon älähtämiseen ja kalahtamiseen, niin se sanonta on aivan perseestä. Siis jos on asiasta eri mieltä, niin sittenkö onkin jotenkin väärässä, kun kalikka kalahtaa ja päläpätipäläpäti. Siis jos vastustan ydinvoimaa, kun joku sitä ensin puolustaa, niin siihen jos joku heittää että se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa, niin siinä kohtaa saa aina ihmetellä, että mitä ihmettä. Siis suoraan sanoen sen sanonnan käyttäjät ovat moraalisesti lähes yhtä arveluttavia kuin jypfabut naisasioissa!

Viimeksi muokattu:

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
JypFabun mielipide on siinä mielessä puolusteltavissa, että siinä puhutaan oikeasta rakastumisesta. Jos tämmöinen suuri tapahtuma kahden välillä tapahtuu, onko silloin kaverisuhde isompi asia? Jaa-a, en tiedä, mutta ymmärrän kyllä JypFabun mielipidettä.

Kyllä se vain näin on. Yksikään mies ei elä loppuelämäänsä yhdenkään ystävänsä kanssa; olipa ystävä miten hieno mies hyvänsä, mutta jos naisen kanssa sattuu natsaamaan ihan oikeasti eikä kyseessä ole pelkästään itsekäs "uitto", niin kyllähän siinä kaverit ja ystävätkin kakkoseksi jää. Hyvien ystävien kanssa asiat selviävät aina, sekin on fakta.

Flip#51:n tilanteen arvioin kuitenkin näin keskustelupalstan tekstiä lukien jälkiliukkaiksi ja orastavaksi reboundiksi ja sellaisista jokainen fiksu ihminen pysyy kaukana sukupuolesta riippumatta.

Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tässä se on, minä tummensin sen kohdan mitä et löytänyt:

Kiitos tummennuksesta, eipä tuossa mielestäni mitään eriävistä mielipiteistä puhuta, ennemminkin keskustelutyylistä. Luetko vielä kerran ja varmistat?

Ja mitä tulee tuohon älähtämiseen ja kalahtamiseen, niin se sanonta on aivan perseestä.

Lupaan olla käyttämättä toiste, kun lainaan sinua.

Siis jos on asiasta eri mieltä, niin sittenkö onkin jotenkin väärässä, kun kalikka kalahtaa ja päläpätipäläpäti.

Hienoa, että ymmärsit.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aina kun internetin ihmemaassa joku kertoo toimineensa jollain tavalla moraalittomasti, niin parempia ihmisiä ilmaantuu paikalle tappamaan mahdollisen keskustelun.

No mitä vittua, missä kohtaa mielestäsi keskustelu nyt on tapettu? Ihan normaalilla kaavallahan tämä menee. Flip kirjoitti asiasta, hänelle vastattiin, hän kommentoi vastauksia, hänen vastaustaan kommentoitiin jne. Kuka sen keskustelun itse asiasta nyt oikein tappoi?

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Minä kyllä ymmärrän JypFabun kommentteja. Jos ajatellaan asiaa niin, että joku pettää minua, niin sillä ei loppupeleissä ole väliä, että kenen kanssa.

Jos toista pettää asiat ovat jo pielessä. Suhteen pettävä osapuoli on minusta aina tapahtumista vastuussa yksin. Jonkun kanssa se olisi tehnyt sen kuitenkin...

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos tummennuksesta, eipä tuossa mielestäni mitään eriävistä mielipiteistä puhuta, ennemminkin keskustelutyylistä. Luetko vielä kerran ja varmistat?
Luin. Sinä kirjoitit, että eri mieltä olevat tulevat tappamaan keskustelun, joten ymmärrän sen niin, että olet sitä mieltä, että tässä asiassa eri mieltä olevat tappavat keskustelun. Voi olla, että tuohon lauseeseesi sisältyy jotain mystistä mitä ei voi ymmärtää sinun laillasi kukaan muu kuin sinä itse mutta me tavalliset kuolevaiset ymmärrämme siitä vain sen osan mitä siinä sanotaan.

Minua kohtaan voit vänkäillä ihan miten paljon haluat ja käyttää mitä lauseita huvittaa. Kerroin vain mielipiteeni siitä sanonnasta.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että kavereitten ja ystävien naisiin ei sekaannuta. No jos Erkki, 74 v., kuolee, niin minun puolestani Martta, 72 v., on sovelias ottamaan Erkin parhaan kaverin siipakseen, Ilmarin, 73 v., melko pian. Kunhan nyt ei kuitenkaan ennen Erkin hautajaisia. Sitä pitäisin hyvin epäsopivana käytöksenä jos ennen kuoppaamista ottaisi. Sen jälkeen Ilmari voi panna Marttaa köökin pöydällä ihan miten paljon lystää, enkä anna siihen suuntaan moraalista paheksuntaa!

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä se vain näin on. Yksikään mies ei elä loppuelämäänsä yhdenkään ystävänsä kanssa; olipa ystävä miten hieno mies hyvänsä, mutta jos naisen kanssa sattuu natsaamaan ihan oikeasti eikä kyseessä ole pelkästään itsekäs "uitto", niin kyllähän siinä kaverit ja ystävätkin kakkoseksi jää. Hyvien ystävien kanssa asiat selviävät aina, sekin on fakta.
Aika lailla samaa mieltä. On täysin eri asia jos vokottelee ystävänsä naista ja vehtaa tämän kanssa. Se nyt ei tosin ole korrektia missään tapauksessa, mutta ystävyydessä vielä korostuu. Jos kuitenkin ystävä eroaa naisestaan ja et ole ollut mitenkään siinä osallisena ja myöhemmin tiet kohtaa tuon naisen kanssa, niin ei siinä mielestäni tulisi olla mitään sanottavaa.

Ei ketään ihmistä voi omistaa ja mielestäni kenelläkään ei ole mitään oikeuksia rajoittaa ex-kumppanien ihmissuhteita, vaikka ne ulottuisi sitten ystäväpiiriin. Enemmänkin tuollainen rajoittaminen kielii siitä, ettei ole päässyt itse asioista yli ja ne ei ole selkeät.

Mielestäni tuollaiset ihmeen "kirjoittamattomat pelisäännöt" kertoo usein enemmänkin ihmisten omasta epävarmuudesta ja kyvystään katkeroitua ja olla omistushaluisia, kuin mistään ystävyydestä. Tämä on toki vaan oma mielipiteeni.

Sen myönnän, että ongelmia voi tietysti syntyä jos kaveripiirissä on paljon tuota ristiinnaimista. Eroista kun syntyy usein riitoja ja eripuraa ihmisten välillä ja jos nuo ex-kumppanit pyörii edelleen samoissa kuvioissa ja toisella on vieläpä saman kaveripiirin henkilö uutena partnerina, niin voihan se olla kiusallista.

Noin muuten en kuitenkaan näe, että rakastumisen esteenä saisi olla mitään tuollaisia keinotekoisia sääntöjä, juuri niistä mainituista ihmisluonteen nurjista puolista johtuen. Jos todella on ystäviä, niin tuollaiset asiat tulee pystyä sivuuttamaan ja suunnata omassa elämässään eteenpäin.

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minusta tällaiset kertomiset on vain oman huonon omantunnon siirtoa toisen harteille. Siksipä reilumpaa oikeastaan on ettei kerro vaan kärvistelee itse asian kanssa mitä tuli tehtyä. Onnellisia ovat tietämättömät. Eli jos itse olisin kaverisi, en haluaisi kuulla asiasta vaan minulle riittäisi että kaverillani on huono omatunto.
Olen miettinyt tätä itsekin. Kerranhan se kirpaisisi mua tunnustaa asia, mutta lopputulema lienisi se, että mulla olisi parempi fiilis ja kaverillani entistä huonompi - vaikka ajan kanssa kaikki paraneekin - mikä ei ole oikeutettu lopputulos tapahtumiin nähden. Toisaalta ymmärrän myös hyvin pointit, että täytyy olla munaa kertoa tekemisistään. Kaksipiippuinen juttu.

Kuten vanha sanontakin sanoo: ystävät ovat ikuisia, naisia tulee ja menee. Flipin tapauksessa olennaista onkin, kuinka hyvä kaveri on (oli) kyseessä?
Kyseessä on kaveri, joka muuttaa pian opiskelujen perässä toiseen kaupunkiin ja jota tulen luultavasti jatkossa tapaamaan hyvin harvakseltaan. Koska emme kuitenkaan ole mitään sydänystäviä, vaan tapaamiset rajoittuvat lähinnä ryyppäämiseen, enkä ole koskaan saanut häneen sellaista syvempää kontaktia, jota mulla on parhaiden ystävieni (ja ystävieni ylipäätään) kanssa, tulemme luultavasti myös etääntymään aikalailla tuon välimatkan ansiosta. Olemme tunteneet kuitenkin aika pitkään ja aikaa vietetty keskenämme, mutta eihän se mene yksi yhteen kaveruuden tai ystäyvyden tason kanssa. Tietysti on vielä otettava huomioon se, että jo nyt tapahtuneen jälkeen varmaankin rajotan itsekin vähän näitä tapaamisia entisestään, koska onhan se vähän teeskentelyä esittää kuin mitään ei olisi tapahtunut. Toisaalta, jos kerron tapahtuneesta, lienee kaveruutemme historiaa siinäkin tapauksessa. Tiivistettynä, ei mikään paras kaveri ja jätkä on omiakin mokailuja mokannut, mutta meikän kontolta ei ansainnut kuitenkaan tätä itseään kohtaan.

JypFabun tilanteen arvioin kuitenkin näin keskustelupalstan tekstiä lukien jälkiliukkaiksi ja orastavaksi reboundiksi ja sellaisista jokainen fiksu ihminen pysyy kaukana sukupuolesta riippumatta.
JypFabulla tarkoitetaan oletettavasti meikäläistä tässä (olisi ihan hyvää pitää meidät erillään), mutta vaikka nuori olenkin, ihan kenen tahansa ja mistä syystä tahansa en lähde moista tekemään, vaan voisin väittää kyseen olevan vähän enemmästäkin ja hänen ihastuksestaan juuri minuun, eikä niinkään vain johonkin, joka sattuu olemaan saatavilla. Ja toistan, ettei mennyt edes panohommiksi asti, joten mistään "kertauitostakaan" ei ole kyse.

Jos itse eroaisin ja kaverillani klikkaisi exäni kanssa, en lähtisi rajoittamaan näiden juttua ja odottaisin myös tätä ystäviltäni. Puhutaan siis parikymppisistä ja suht lyhyistä suhteista, en kymmenien vuosien avioliitosta lapsineen, jolloin homma vaatii tietysti vähän soveltamista. Varsinainen ongelmahan tässä on se, että meikäläinen kajosi tuohon mimmiin etuajassa.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
JypFabulla tarkoitetaan oletettavasti meikäläistä tässä (olisi ihan hyvää pitää meidät erillään), mutta vaikka nuori olenkin, ihan kenen tahansa ja mistä syystä tahansa en lähde moista tekemään, vaan voisin väittää kyseen olevan vähän enemmästäkin ja hänen ihastuksestaan juuri minuun, eikä niinkään vain johonkin, joka sattuu olemaan saatavilla. Ja toistan, ettei mennyt edes panohommiksi asti, joten mistään "kertauitostakaan" ei ole kyse.

Varsinainen ongelmahan tässä on se, että meikäläinen kajosi tuohon mimmiin etuajassa.

Totta, pahoittelen sekaannusta nimimerkkien kanssa eli sinua tarkoitin. Etuajassa kajoaminen on pahasta, pitää antaa osapuolien ensin selvittää asiansa sillä tasolla, kuin ne on selvitettävissä ja selvitettävä ja sen jälkeen vasta osallistutaan itse. Missään nimessä en allekirjoita mitään kirjoittamattomia aikamääreitä, joita jotkut ilmeisen tosissaan täällä nakkelevat; kyllä osapuolien ajatukset ja tunteet kertovat, koska "on sopivaa" lähteä uusille vesille. Joissakin tapauksissa itse erotyötä on tehty jo pitkän aikaa ennen suhteen virallista päätöstä ja irtautuminen on helpompaa kuin lekalla-päähän -eroissa, tämä näin nyt todella yksinkertaistettuna esimerkkinä.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kait minä hölmö menen ja hukkaan sen paperinpalasen. Tällä hetkellä tiedän vain nimen, paikkakunnan ja opiskelupaikan minkä hän sai. Tiedän myös sen, että hän on tänään juhlimassa hieman pienemmässä paikassa. Nyt niitä neuvoja ja ohjeita siis kehiin. Pystynkö luottamaan, että hän vaikka soittaa pirauttaisi vai pyrinkö etsimään hänet tänään tuolta juhlapaikasta vai mitä.

No eiköhän tuo numero nimen ja paikkkunnan perusteella löydy ihan numerotiedustelusta. Ja jos sieltä ei löydy, niin sitten soitat sinne oppilaitokseen ja kerrot rehellisesti, että ihastuit tyttöön ja hukkasit lapun. Oppilaitoksethan eivät periaatteessa saa antaa yhteystietoja, mutta aika paatunut kanslisti saa olla, jos ei suostu pihkassa olevaa miestä auttamaan. Ja ei siis mitään tarinoita, vaan rehellinen ja nöyrä ihastuneen miehen epätoivo on kaikista paras tarina.

Jeffrey

Jäsen
Kyllähän se nyt niin on, että kavereiden mimmejä eikä eksiä oteta.

Meillä ainakin kaveripiirissä on ihan selkeä puhumaton sääntö tästä. Yksi tapaus aikanaan oli ja hän ei meidän kaveripiirissä enää liiku. Eikä ole kyseisen tytönkaan kanssa.

Jos tällaista tosiaan tekee niin eihän se ole yksi kaveri jonka menettää. En esimerkiksi itse haluaisi ihmistä minun ja tyttöystäväni lähelle joka on puuhaillut toisen kaverin mimmin kanssa. Vaikka toki tyttöystävääni luotan, mutta edes minkäännäköisiä isku yrityksiä ei niiden kiusallisuuden vuoksi voi hyväksyä.

Kavereiden ja kaveriporukoiden kuuluu olla perheenomaisia yhteisöjä. Jossa tuetaan toista henkisesti ja fyysisesti. Eli jossa susta oikeesti välitetään ja huolehditaan. Tämä vaatii ehdotonta luottamusta ihan kaikinpuolin.

Se oikea puheet on täyttä paskaa. Ja sen takia ei yhteen naiseen kannata tarttua jos siinä on takana tällainen taakka.

Kyllä varmasti jokaisen kaveriporukan nykyisistä tai entisistä tyttöystävistä löytyy aina kandidaatteja, mutta jätetäänhän ne rauhaan jooko. Kyllä naisia löytyy.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy