Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Tervetuloa tänne muiden ihmettelijöiden sekaan siis. Women, the final frontier...
Naisia olen ihmetellyt koko ikäni, mystisiä laitteita. Viime aikoina olen kuitenkin ihmetellyt enimmäkseen itseäni.
Miksi parisuhteen pitäisi perustua yhteisille asioille? Otan esimerkiksi oman avopuolisoni ja minun välisen tapauksen. Heti alusta saakka on ollut erittäin selvää, ettei mitään yhteistä kertakaikkiaan ole. Vastakohtia jos jotkut kaksi vain voivat olla. Tulisieluisuus ja sosiaalinen luonteenlaatu ehkä yhteisiä asioita, aluksi... Mutta mikä ihme meitä on nyt yli viisi vuotta pitänyt kuitenkin yhdessä? Ne vastakohdat, ja nimenomaan se yksi vastakohdat yhteensitova voima, kutsuttakoot tuota myyttiä sitten rakkaudeksi.
Noh, olen yrittänyt pari kertaa juuri vastakohdan kanssa, kumpikin suhde kesti vajaat kolme vuotta. Uskoin, että särmät hioituvat molemmin puolin ja ymmärrys tuo mukanaan hyväksynnän. Ei muuten tuonut.
No poiketen teistä, minä en ole tulisieluinen vaan jääkylmä. Kumppanit sen sijaan hyvinkin herkkiä leimahtamaan.
Loppu viimeksi tuo rakkaudeksi kutsuttu myytti ei sitten kuitenkaan yksin riitä.
Vastakohdat toimivat, yhteiset asiat tulevat ajan mittaan kuin itsestään. Ristiriidat, eripura, konfliktit ja yleinen törmäyskurssi lähes kaikissa asioissa nykyisen vaimokkeeni kanssa, ovat vain luoneet niitä yhteisiä asioita. Aikaisemmassa elämässä (heh) tuli koettua niitäkin parisuhdeyrityksiä, joissa yhteisiä asioita oli vastakappaleen kanssa, mutta aina vain ne kaatuivat johonkin.
Niin, törmäyskurssin kohtaaminen hyvin eri lailla ei varmaankaan omia suhteitani juuri ole auttanut. Minä kun en riitele huutamalla tai esineitä paiskomalla. Ehkä joskus pitäisi osoittaa välittämistä leimahtamalla, mutta itsehillinnän menettäminen on minusta niin kypsymätöntä.
Miksipä siis hakemaan pidempiaikaista suhdetta, tai tietyntyyppistä ihmistä? Anna asioiden mennä omalla painollaan, elämästähän tässä kaikessa on kyse.
Jep, ei tässä mitään vuosisuunnitelmaa olla tekemässä, mutta aion käyttää hieman harkintaa tällä kertaa.
Ja koko tuo erittäinkin surkeasti jäsennelty viesti Gentlemanille johtui toki siitä, että näin kovin kovin paljon yhdyskohtia omaan tarinaani viestistäsi. Sano nyt vielä, että olet horoskooppimerkiltäsi Neitsyt... hehe.
- Kuten profiilini paljastaa, olen Kaksonen ja sen kuulemma huomaa.
Niin ja tsemppiä Ted Raikkaalle. Miksi et voisi kokeilla tummaa välillä?
Vaaleita, tummia, punapäitä, lyhyet hiukset, pitkät hiukset.. Seuraavaksi joku kiva punkkari tai nahkatukka. Tulee mielenkiintoinen deitti ilmoitus :-D!