Naisasiat

  • 7 522 926
  • 26 580
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Olet valitellut huonoa itsetuntoa jo aika tajuttoman kauan. Oletko tehnyt asialle mitään? Kerroit, että olet alkoholisoitunut. Pidä taukoa juomisesta. Sä olet nuori, niin voit vielä tehdä asialle jotain. Rupea lenkkeilemään. Musiikki korville ja lenkille vaan. Tee itsestäsi haluttava. Näytä paremmin pärjäävältä, niin pärjäät paremmin. Itseluottamus kasvaa kun onnistut ja yllätät itsesi. Aseta tavoitteita ja pyri tavoittamaan ne. Ensin pienempiä, sitten isompia. Kyllä ne naisetkin sieltä sitten aikanaan tulee, mutta taikuri sä et ole, joten tee asialle jotain. Niin minäkin tein joskus, kun meinasi masentaa. Nyt on paskempi elämäntilanne, mutta silti olen onnellinen.

Katso eteenpäin. Älä surkuttele nykyhetkeä!
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Omista asioista sen verran et nyt ois yks erittäin potentiaalinen nainen täs lähettyvillä ja ihan kavereina ollaan oltu täs jonku aikaa. Mieli tekis kyllä jo enemmänkin, mutta toisaalta en haluais pilata hyvää kaverisuhdetta tekemällä mitään vääriä liikkeitä. Toisaalta taas naisen elämäntilanne on siinä vaiheessa, et ehkä seurustelu ei siihen tällä hetkellä sovi. Pitää melkeinpä katella rauhassa ja odotella jos tulis sopiva sauma jolloin tehdä mahdollisia liikkeitä..

Haluan tilaa! Onneksi ei sentään asuta yhdessä vielä, siitä se kriisi vasta puhkeaakin...

Ootko kertonu tätä naiselles? Joo toki se vetää herneen nokkaansa jos sanot et haluaisit olla yksin välistä, mutta pitemmän päälle se on vaan oikea ratkaisu. Muuten teidänki suhde menee vituiksi kun sen akan naama alkaa ärsyttämään, ei sen takia et siinä mitään suurta vikaa olis vaan sen takia et mies yksinkertaisesti tarvii/haluaa sitä omaa aikaaki aina välistä.

Katso eteenpäin. Älä surkuttele nykyhetkeä!

Ei kannate edes yrittää.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Mulla ei ole tällä hetkellä oikein mitään. Ihan kivoja naispuoleisia kavereita löytyy, mutta ei sitä "tyttöystävämatskua". Kaverin exä se jaksaa edelleen pommittaa viesteillä ja roikkua, vaikka olen jo ihan oikeasti sanonut toista kymmentä kertaa, että en halua alkaa sen kanssa mihinkään. Nuo vastaukset on kyllä heittäneet vaan bensaa lisää liekkeihin. Joka kerta olen silleen ystävällisesti koittanut sen ilmaista, joten varmaan pitäisi oikeasti ärähtää, niin se ymmärtäisi. Melkoisen sitkeästi se kuitenkin jaksaa yrittää, kun jo toista kuukautta roikkuu perässä...

Hyvä juttu, että täällä sentään aika monella tuntuu hommat luistavan. :)
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Naisia ei maisemissa näy, mutta ei edes haittaa. Olen vihdoin ja viimein ymmärtänyt, että tämä sinkkuna oleminen on oikeasti taivaallista aikaa. Voi mennä miten haluaa, milloin haluaa ja minne haluaa. Ei ole kukaan vinkumassa, että taasko menet juomaat etc. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin yhdessä olemaan. Olisi vain hyvä, että pari muutakin sen täällä tajuaisi. Jos joku on varma niin se, ettei tyttöystävää tule samaan, jos sitä etsii etsimällä. Kaverien kanssa tuli juteltua naisasioista tuossa illan tummina tunteita ja tulimme siihen lopputulokseen, että ulkomaalaisilla ja suomalaisilla naisilla on hyvin suuri ero. Siinä missä ulkomaalaiset ovat ymmärtäväisiä, kohteliaita ja mukavia, on suomalainen nainen vinkuva ja valittava kusipää näin kärjistäen.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
koko teksti

Olen eri mieltä. Toki sinkkuna on elämä vapaata, voit tehdä mitä haluat jne. Yllättävää?

Mutta kyllä elämä parisuhteessakin on mukavaa. On joku jota rakastaa, on joku jonka kanssa viettää aikaa, pitää hauskaa, ja jakaa elämäänsä. Jos parisuhde menee siihen, ettet saa tehdä mitään yksin, tai "poikien kanssa" niin seurustelet väärän ihmisen kanssa, se ei silti tee suomalaisista naisista vinkuvia kusipäitä.

Ja kuten sanoit, seurustelukumppani ei löydy etsimällä, se tulee sattumalta, niinkuin minullakin. Tai voi löytyä etsimällä, mutta useasti ne eivät kovinpitkään kestä.

Kyllä se oikea vielä sinullekkin löytyy. Ole oma itsesi ja nauti sinkkuajasta, on selvää että parisuhteessa nainen vie aikaasi, mutta jos se vie kaiken ajan, ei siinä ole järkeä. Sopiva sekoitus omaa aikaa, ja yhteistä aikaa, silloin parisuhde elää ja voi hyvin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
koko teksti

Siis todellakin ymmärrän, että parisuhteessakin on etunsa. On juurikin henkilö kenelle kertoa kaikki ja keneen voi luottaa ja rakastaa ja tulla rakastetuksi. Itsehän en hetkeen aikaan edes halua seurustella. Mielummin hoidan omat asiat ensiksi kuntoon. Kyllä tässä elämässä on aikaa seurustella ja löytää se unelmien nainen. Kärjistin totta kait tuon, että suomalaiset naiset ovat vinkuvia kusipäitä, mutta siinä piilee pieni totuus. Kokemuspohjana toimii vaihtarit joiden kanssa jutellut suhteellisen paljonkin. Jotenkin vain tuntuu, että ovat juurikin avonaisempia ja elämäntyyliltään vapaampia kuin suomalaiset naiset. Toki tässä on myös se, että suomalaisia naisia tullut katsottua kymmeniä vuosia, kun taas ulkomaalaisten kanssa se on jäänyt huomattavasti vähemmälle.
 

ace

Jäsen
Prkl, nyt on paha paikka. Vuosi erosta, eikä mitään kiirettä/halua mihinkään vakavaan, MUTTA: Ihana rokkityttö sekoitti pään niin perusteellisesti, että nyt ei tiedä mitä ajatella. Jos puhutaan ulkonäöstä, tämä neito ei välttämättä osu omaan "naiset, jotka saa jalat alta" kategoriaan. Silti, vastoin kaikkia periaatteita, ajatukset pyörivät vain hänessä, olen jopa sortunut synneistä pahimpaan, tekstiviestittämään hänelle, kun olen poikien kanssa viettämässä laatuaikaa.

Mitä helvettiä mä teen?? Oonko idiootti ja seuraan tunnetta, vai olenko järkevä ja seuraan järkeä. Tai mitä se onkaan, onko mulla edes sitä??

Auttakaa!!!<
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Prkl, nyt on paha paikka. Vuosi erosta, eikä mitään kiirettä/halua mihinkään vakavaan, MUTTA: Ihana rokkityttö sekoitti pään niin perusteellisesti, että nyt ei tiedä mitä ajatella. Jos puhutaan ulkonäöstä, tämä neito ei välttämättä osu omaan "naiset, jotka saa jalat alta" kategoriaan. Silti, vastoin kaikkia periaatteita, ajatukset pyörivät vain hänessä, olen jopa sortunut synneistä pahimpaan, tekstiviestittämään hänelle, kun olen poikien kanssa viettämässä laatuaikaa.

Mitä helvettiä mä teen?? Oonko idiootti ja seuraan tunnetta, vai olenko järkevä ja seuraan järkeä. Tai mitä se onkaan, onko mulla edes sitä??

Auttakaa!!!<

Ota iisisti, anna tilanteen tasoittua. Älä välttämättä toimi huuman keskellä, tai siis voit edetä mutta älä liian hätiköidysti. Itse veisin hänet kahville, ihan vain muuten vaan. Olkoot vain kliseistä tuo kahville vieminen mutta kuitenkin tehokasta.

Myös suosittelen paineiden laskemista, rauhotuin itse kummasti kun katsoin mahtavaa dokumenttia parittelevista kilpikonnista.
 

ace

Jäsen
-Niks kirjoitti:
Ota iisisti, anna tilanteen tasoittua. Älä välttämättä toimi huuman keskellä, tai siis voit edetä mutta älä liian hätiköidysti. Itse veisin hänet kahville, ihan vain muuten vaan. Olkoot vain kliseistä tuo kahville vieminen mutta kuitenkin tehokasta.

Myös suosittelen paineiden laskemista, rauhotuin itse kummasti kun katsoin mahtavaa dokumenttia parittelevista kilpikonnista.

Hahaa, kilpparit oli hyvä neuvo! Unohdin vain kertoa, olen pannut sitä jo kaksi kertaa. Joten kahville vienti vois olla vähän kummallista. Näistä kahdesta kerrasta huolimatta mielessä pyörii nämä asiat. Oi, Jatkoajan suuret tietäjät, kertokaa minulle mitä tehdä. En osaa käsitellä tälläisiä asioita, aikaisemmin olen mennyt pelkästään sydämen mukaan, mutta ikä ja elämänkokemus ovat pistäneet ajattelemaan myös toiselta kantilta.

-Ässä

E: yksi sydän ja yksi ämmä!
 
Viimeksi muokattu:

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Olen ihastunut.

Hauska mimmi, natsaa kemiat hyvin. Tosin toimii baarimikkona kantapaikassani, ei olla vielä vietetty aikaa yhdessä töiden ulkopuolella (paitsi kertaalleen baarissa aivan ympäripäissämme). Uskomaton fiilis. Kattoo nyt mihin tää homma johtaa. Pientä kipinää näyttäis olevan molemmin puolin. Rapiat 6 vuotta vanhempi, mikä on täydellistä. Pakettiin kuuluis parivuotias lapsi, ei se saa olla este. Kassellaan, kassellaan! On se kevät vaan miehen parasta aikaa!
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä useammassa suhteessa on, sitä enemmän alkaa tuntumaan että olen aina ollut oikeassa katsoessani kavereideni ja muiden läheisteni hajottaessaan itsensä niissä: ei tää oo mun juttu.

Kuukauden verran saattaa olla hauskaa, sen jälkeen homma leviää joko koska tajutaan että ei vaan sovita toisillemme, tai sitten sovitaan, mutta liian hyvin; pitäisi viettää "liikaa" aikaa yhdessä. Mulle riittää kerran pari viikkoon, sitä useammin ja menee hermot. Oli kuinka hieno ja mukava nainen tahansa - vitutuskäyrä nousee mitä useammin pitäisi nähdä. Haluan yleensä olla yksin, koska viihdyn yksin - viihdyn myös ihmis(t)en seurassa, mutta rajansa kaikella - ja mulla raja on lähellä.

Yhden yön jutut on siis jees koska niissä ei oikeasti tarvitse sitoa itseänsä mihinkään, emotionaalisesti tai muutenkaan. Vielä ei ole löytynyt naista, kuka ajattelisi, tuntisi, ja ymmärtäisi samalla tavalla - nähdään vain silloin kun molempia oikeasti kiinnostaa, oli se sitten vaikka kerran viikkoon. Enkä odota että löytyisi sattumalta, niinkuin täällä (oudon) moni uskoo "sen oikean" löytävänsä. Se kun on näin epäsosiaalisilla ihmisillä, että pitäisi löytää toinen samalla tavalla ajatteleva, ja siinä onkin pieni paradoksi...

En valita. Viihdyn paremmin yksin kuin seurassa. Missään seurassa. Jos yht'äkkiä iskee hirveä sosiaalisen kontaktin kaipuu, baarit on minuutin päässä ja niistä yleensä hetken hurmaa löytää. Ja yhtä nopeasti niistä pääsee eroon. Tässä vain yksi näkökulma (nais)asioihin: opetelkaa nauttimaan elämästä yksin. Ette te ketään oikeasti tarvitse; naisia ainakaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Prkl, nyt on paha paikka. Vuosi erosta, eikä mitään kiirettä/halua mihinkään vakavaan, MUTTA: Ihana rokkityttö sekoitti pään niin perusteellisesti, että nyt ei tiedä mitä ajatella. Jos puhutaan ulkonäöstä, tämä neito ei välttämättä osu omaan "naiset, jotka saa jalat alta" kategoriaan. Silti, vastoin kaikkia periaatteita, ajatukset pyörivät vain hänessä, olen jopa sortunut synneistä pahimpaan, tekstiviestittämään hänelle, kun olen poikien kanssa viettämässä laatuaikaa.

Mitä helvettiä mä teen?? Oonko idiootti ja seuraan tunnetta, vai olenko järkevä ja seuraan järkeä. Tai mitä se onkaan, onko mulla edes sitä??

Auttakaa!!!<

Noh ei kai sitä ole pakko muuttaa väkisin vakavaksi? Pidät selvästi tytöstä, ainakin jossain mielessä. Mikset siis nauttisi hänen seurastaan, monin tavoin. Sitten siitä voi oman halun mukaan suhdetta hivuttaa eteenpäin, jos tahtoo.

Mielestäni ihan hyvä jos ihminen osaa nauttia elämästään. Teet toiselle selväksi että viihdyt hänen kanssaan, mutta et kuitenkaan halua liian nopeasti ainakaan sitoutua tms(tai et siis ainakaan väitä/anna ymmärtää että tahtoisit heti sitoutua vakavasti, jos et tahdo). Silloinhan kummatkin ovat selvillä missä mennään ja jos kummatkin viihtyvät, niin bueno.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Kärjistin totta kait tuon, että suomalaiset naiset ovat vinkuvia kusipäitä, mutta siinä piilee pieni totuus. Kokemuspohjana toimii vaihtarit joiden kanssa jutellut suhteellisen paljonkin. Jotenkin vain tuntuu, että ovat juurikin avonaisempia ja elämäntyyliltään vapaampia kuin suomalaiset naiset. Toki tässä on myös se, että suomalaisia naisia tullut katsottua kymmeniä vuosia, kun taas ulkomaalaisten kanssa se on jäänyt huomattavasti vähemmälle.

Et tullut ajatelleeksi, että nämä vaihtarit ovat juuri niitä avoimempia ja elämäntyyliltään vapaampia yksilöitä kyseisistä maista? Ei "vinkuvat kusipäät" muualta maailmalta lähde Suomeen vaihtoon. Voisin pistää vaikka pääni pantiksi, että samassa suhteessa näitä "vinkuvia kusipäitä" löytyy rajojen ulkopuolelta kuin mitä meiltä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuo edellinen naiseni oli liian nuori minulle. Siis olihan se yli 20-vuotias rimaa hipoen mutta lopuksi sanoin sille, että semmoinen viisi vuotta vanhempi versio olisi sopiva, jos se toinen olisi vieläpä myöskin lääkiksessä opiskelemassa ja ehkä mieluiten ulkomaalainen sopisi tähän kohtaan.

No nyt sitten tänä aamuna päissäni tutustuin netin kautta yhteen saopaololaiseen mallitason naiseen. Valmistuu tänä vuonna lääkäriksi ja on päivälleen viisi vuotta vanhempi kuin se edelliseni. Niin, ja ulkomaalainen. Täällä se olisi varmaan joku missi, Brasiliassa se on vain tavallinen lääkiksessä opiskeleva nainen.

Yksi pohjoisen neito kysyi minua mukaansa Pariisiin. viikon se siellä nyt juuri on, itse en päässyt sinne irtaantumaan. Se on aiemmin asunut vuosikaisua Italiassa ja Ranskassa. Sitten on eräs oululainen neito hollilla, näen sen varmaan tässä pääsiäisenä. Puoliksi eteläeurooppalainen sekin.

Suomalaisnaisten demarius, vihreyshölmöily sekä kollektiivinen feminismi ovat sen verran alkaneet vituttaa, että siirrytäänpä nyt tuonne toisaalle. Sitä paitsi suomalaisnaiset ovat keskimäärin rumempiakin. Tiedä sitten, että kasvaako noille muille nelikymppisenä viikset...
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomalaisnaisten demarius, vihreyshölmöily sekä kollektiivinen feminismi ovat sen verran alkaneet vituttaa, että siirrytäänpä nyt tuonne toisaalle. Sitä paitsi suomalaisnaiset ovat keskimäärin rumempiakin. Tiedä sitten, että kasvaako noille muille nelikymppisenä viikset...

Viiksistä viis ja ainahan sitä voi vaihtaa nuorempaan! Kyllähän Suomi-pojalla maailmalla vientiä riittää, ovathan ne miessukupuolen kruununjalokiviä: komeita, pitkiä, itsestään huolehtivia, fiksuja, tasa-arvoisia ja hyväkäytöksisiä.

Kaikkien suomalaisnaisten puolesta, toivotan sinulle onnea ja menestystä! Toivottavasti ostit vain menolipun ;)!
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tuo edellinen naiseni oli liian nuori minulle. Siis olihan se yli 20-vuotias rimaa hipoen...

CLIP

No nyt sitten tänä aamuna päissäni tutustuin netin kautta yhteen saopaololaiseen mallitason naiseen.

Heh, meidän miesten kesken rimaahipoen yli 20-vuotias on tyttö...

Ja hommailet sitten sitä paluulippua kun tuo brassi paljastuu todellisuudessa toosalla varustetuksi 120-kiloiseksi Conan O'brieniksi?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viiksistä viis ja ainahan sitä voi vaihtaa nuorempaan! Kyllähän Suomi-pojalla maailmalla vientiä riittää, ovathan ne miessukupuolen kruununjalokiviä: komeita, pitkiä, itsestään huolehtivia, fiksuja, tasa-arvoisia ja hyväkäytöksisiä.
Tunnetaanko me, niin hyvin tuossa minua kuvailit! Eivät kaikki suomalaiset ole näin jaloja yksilöitä ja vaatimattomia, sillä onhan miehissäkin niitä retaleita, demarihenkisiä henkisessä neuvostoliitossaan eläviä ja sohvaltaan räkäpaukkuja heitteleviä tasapäistäviä, tai sitä yrittäviä, pahanolonlähettiläitä, kuten tuossa Salama15 itsestään osoitti.

Kyllähän suomalainen mies on loppujen lopuksi tässä feministilandiassa eläneenä erittäin tasa-arvoinen jos maailman miesten asenteita naisiin verrataan. Suorastaan sitä yllättyy miten hyvällä tavalla enemmän naisia naiset ovat monessa muussa maassa. Naisilla on täällä jäänyt Suomessa levy päälle, enää toki abstraktisti, sillä usemmiten Suomessa mies keittää ruuat. Kun naisten tasa-arvotavoitteet saavutettiin, niin sen jälkeen on pitänyt ryhtyä haalimaan lisää tasa-arvoa. Se onkin jo sitten epätasa-arvoa. Tänne pitäisikin perustaa epätasa-arvoministeriö pohtimaan kansakuntamme tilannetta!
 
Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän se on ihan fakta, että suomalaiset naiset ovat suurimmalta täysin vikaan kasvaneita täällä suomenmaalla. Jotenkin täällä naiset tahtovat olla todella miesmäisiä ja heillä on jokin pakonomainen tarve tuoda esiin omaa itsenäisyyttään. Myös koko ''naisrodun'' uhriksi tekeminen kuuluu suomalaisten naisten vakiorepertuaariin.

Naisille neuvo! Arvostakaa itseänne ja antakaa itsenne olla feminiinisiä! Jättäkää äijäily ym. mulkun kasvattamiset miehille!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän se on ihan fakta, että suomalaiset naiset ovat suurimmalta täysin vikaan kasvaneita täällä suomenmaalla. Jotenkin täällä naiset tahtovat olla todella miesmäisiä ja heillä on jokin pakonomainen tarve tuoda esiin omaa itsenäisyyttään. Myös koko ''naisrodun'' uhriksi tekeminen kuuluu suomalaisten naisten vakiorepertuaariin.

Naisille neuvo! Arvostakaa itseänne ja antakaa itsenne olla feminiinisiä! Jättäkää äijäily ym. mulkun kasvattamiset miehille!

Kyllä meikäläisen käsitys suomalaisista naisista on sellainen, että he haluavat ainoastaan saada turvaa, läheisyyttä ja rakkautta. Nyt tarkoitan naisia, jotka ovat jo hetken eläneet ja nähneet sitä arkea. Parikymppiset naiset kuten parikymppiset miehetkään eivät ole vielä vuosiin tietoisia elämän tosiasioista. Tää on vaan biologinen fakta.

Poikkeuksia varmasti löytyy puoliin että toisiin jokaisesta ikäluokasta mutta tämä onkin oma näkemys asioista 42 vuoden kokemuksella. Suomalainen nainen on yhtä ihana olento kuin minkä tahansa maalainen vastaava. Jos tätä ei mies ymmärrä niin sitten pitänee katsastaa peiliin ja hakea mahdollista syytä sieltä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunnetaanko me, niin hyvin tuossa minua kuvailit!

Ei tunneta.

Ja mitä tulee muihin kommentteihisi, vaikuttaa siltä, että kaikki miljoonat tapaamasi suomalaisnaiset ovat jotain juntteja/junteista kotoisin. Itse en tunne ainuttakaan suomalaista naista, joka olisi kuvailemasi kaltainen. Tosin rehellisyden nimissä on sanottava, että luultavasti tuntemani naiset ovat ehkä noin promille sinun tuntemistasi.

En oikein ymmärrä tätä tasa-arvohöpinää siinä mielessä, että itse käsitän tasa-arvon niin, että molemmat sukupuolet ovat saman arvoisia keskenään, riippumatta siitä, roikkuuko jalkojen välistä killuttimet vain pilluttimet. En ole käsittääkseni syntynyt maapallolle palvelemaan miessukupuolta, vaan elämään omaa elämääni parhaaksi katsomallani tavalla. En siis koe, että minun pitäisi tehdä tai jättää jotain tekemättä vain siksi, että olen nainen, pl. synnyttäminen. Mielestäni mun ei tarvitse palvella miestäni siksi, että hän on mies ja minä olen nainen. Jos haluan häntä passata tai tehdä hänen eteensä asioita, teen sen siksi, että haluan tehdä niin ja rakastan häntä. Teen näin myös naispuolisille ystävilleni tai kavereilleni, vaikka tunneside onkin hieman erilainen. Samalla tavalla mieheni toimii minun kanssani. Hän ei tee "miesten hommia" siksi, että hän on mies, vaan siksi, että hän on fyysisesti vahvempi ja monet asiat ovat hänelle helpompia. Totuuden nimissä on kuitenkin myös todettava, että en keksi mitään sellaista asiaa ( pl. seisten kuseminen "tyylikkäästi"), mitä minä en voisi itse tehdä.

Mitä tulee naiselliseen pukeutumiseen tai vastaavaan, mielestäni en ole veloitettu sukupuoleni takia sitäkään tekemään. Itselleni ei tunnu kovin luontevalta kipittää korkkarit jalassa, joten teen sitä kohtuullisen säästeliäästi. Jos se olisi käytännöllisempää, eivätkä jalat tulisi niin kipeiksi, tekisin sitä ehkä useammin. Jos Suomessa ei olisi niin saatanan kylmä talvisin, voisin harkita "rohkeampaa" pukeutumista myös talvella. Toisaalta, tämä on ehkä myös luonnekysymys, koska en kaipaa miesten ihailevia katseita. Olen siinä uskossa kuitenkin, että kyllä minut naiseksi erottaa ulkoisesti, ainakin niin kauan kuin pidän suuni kiinni :). Oma viehättävyyteni perustuu siis enemmänkin persoonaani, vaikka olenhan minä ulkoisestikin ihan pätevän näköinen suttura. Ehkä tämä on johtanut myös siihen, että itselleni miesten ulkoiset seikat eivät ole niin tärkeitä kuin ehkäpä monille muille. Mutta kyllähän miehen pitää toki myös ulkoisesti viehättää, jos etsii "sitä oikeaa". Onneksi olen sen jo löytänyt, niin ei tarvitse moisesta stressata. Ainakaan juuri nyt.

Meidän perheessä on monet asiat tasa-arvossa ja monet asiat ihan käytännönkin syistä perinteisesti "naisten hommia". Vain miesten hommia ei juurikaan ole. Tai no, ehkä sellaiseksi voisi laskea sen, että päävastuun perheen elättämisestä kantaa mies. Minä taas sitten omalta osaltani helpotan arkea hoitamalla kodin ja suurimman osan käytännön asioista. Kun meillä mies laittaa ruokaa, se tarkoittaa käytännössä sitä, että tekee voileipiä tai vie ulos syömään. Sopii mulle! En kuitenkaan koe olevani epätasa-arvoisessa suhteessa, vaikka kodinhoito mulle pääasiassa kuuluukin. Enkä koe olevani mieheni elättikään, koska oma panokseni koko perheen eteen ja yhteiseksi eduksi on kuitenkin suuri.

Olen myös sisäistänyt sen, että jos miehen pitää mennä, miehen pitää mennä. Kokemus on osoittanut, että mies tulee aina takaisin ja loppupeleissä me olemme hänelle se maailman tärkein asia. Se helpottaa kummasti, kun arjessa otetaan toisiamme huomioon, niin ei tarvitse kokea epävarmuutta toisen poissaoloista.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eivät kaikki suomalaiset ole näin jaloja yksilöitä ja vaatimattomia, sillä onhan miehissäkin niitä retaleita, demarihenkisiä henkisessä neuvostoliitossaan eläviä ja sohvaltaan räkäpaukkuja heitteleviä tasapäistäviä, tai sitä yrittäviä, pahanolonlähettiläitä, kuten tuossa Salama15 itsestään osoitti.

Kyllähän suomalainen mies on loppujen lopuksi tässä feministilandiassa eläneenä erittäin tasa-arvoinen jos maailman miesten asenteita naisiin verrataan.

Eehheeheee, naulan kantaan! Paitsi, että en uskalla heitellä sohvalta räkäpaukkuja, vaimo voi suuttua...

Ja sitten tuohon toiseen kohtaan => kyllä suomalainen mies on yleensä parisuhteessa mies ja suomalainen nainen on se nainen. Toki porukassa on aina niitä velliperseitä jotka eivät ota omaa rooliaan (kummallakin puolella), se kun menee niin, että valta ja oikeudet tuo mukanaan vastuun ja velvollisuudet. Jos tätä ei omaksu niin se oma rooli siinä parisuhteessa jää epäselväksi ja suhteelle ei kovi ruusuista tulevaisuutta voi odotella. Mutta tuo taitaa selvitä vasta kun on kierretty vähän muutakin kuin karusellia?
 

Andrew

Jäsen
Suomalainen nainen on yhtä ihana olento kuin minkä tahansa maalainen vastaava. Jos tätä ei mies ymmärrä niin sitten pitänee katsastaa peiliin ja hakea mahdollista syytä sieltä.

Melkein samaa mieltä. Moni miettii täällä pelkkää ulkonäköä. On totta, että ruotsalaiset ja tanskalaiset naiset pesevät ulkonäössä suomalaiset mennen tullen mutta kannattaa muistaa, että se menee myös toisinpäin. Haastatelkaa vaan naisia niin kyllä ne miehetkin siellä on paljon komeampia.

Ulkonäöllisesti suomalaiset ovat Euroopassa ihan hyvää keskiluokkaa. Suomalaisia aina vaan verrataan ruotsalaisiin, jotka sattuvat olemaan ihan hemmetin hyvännäköistä kansaa.

Geeneille ei vaan voi mitään. Pitää pelata niillä korteilla mitä on.

By the way, kauneimmat naiset mitä olen ikinä nähnyt on ollut Tshekeissä, Prahassa. Siellä oikeasti tuntuu, että jokainen vastaan tuleva nainen on aivan käsittämättömän hyvännäköinen.

Moni tänne kirjoittavan pitäisi vaan lähteä koneelta ja treffailla rohkeammin vastakkaista sukupuolta niin kyllä se oikea sieltä ajan myötä löytyy, eikä masentua niin helposti vastoinkäymisistä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ja sitten tuohon toiseen kohtaan => kyllä suomalainen mies on yleensä parisuhteessa mies ja suomalainen nainen on se nainen. Toki porukassa on aina niitä velliperseitä jotka eivät ota omaa rooliaan (kummallakin puolella), se kun menee niin, että valta ja oikeudet tuo mukanaan vastuun ja velvollisuudet. Jos tätä ei omaksu niin se oma rooli siinä parisuhteessa jää epäselväksi ja suhteelle ei kovi ruusuista tulevaisuutta voi odotella.

Kyllä mä uskaltaisin väittää ettei näin vuonna 2011 noiden roolien tarvi ihan niin selvästi mennä parisuhteessa. Molemmat voi tienata yhtä paljon, tehdä samoja juttuja kotona yms. Välistä mies voi olla työttömänä jolloin hoitaa kodin ja nainen elättää perheen. Mulla edellisessä parisuhteessa oli töitä niin epäsäännöllisesti, että välissä painoin vaan duunia kun muija hoiti kaiken kotona, välistä mentiin toisinpäin ja ite hoidin kaikki kotityöt. Lisäksi olen vielä sen verran kädetön mies, että yleensä muijan kanssa tulee yhdessä mietittyä et mitenhän tämä pimennysverho nyt tuohon seinään lyödään yms. miesten töitä. Toisaalta ei mun itsetunto siihen mene jos laitan ruokaa/pesen pyykkiä ja nainen vaikka vaihtaa autoon renkaat jne. Ei oo pakko elää kivikaudella vaikka omat vanhemmat niin vielä tekikin.

E: Mitä tulee suomalaisten naisten ulkonäköön niin ei mulla hirveesti oo valittamista. Aika monen asenteessa toki onki sit korjaamista, mutta ehkä tämä johtuu vaan siitä et suomalaiset miehet on niin saatanan vässyköitä tossun alla eläjiä ja naiset kyllä tietää sen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös