Mainos

Naisasiat

• 7 617 107
  • 26 646

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ei millään pahalla, mutta tuo asia ei sinulle kuulu tipan vertaa (...)

Oi anteeksi, en tiennyt, että kommentoiminen oli erikseen kielletty minulta, en jaksanut kaivella esille alkuperäistä viestiä.

Luottamusta et tule enää saamaan takaisin, tekisit sitten ihan mitä vain sen eteen.

Tätähän ei voida tietää, jos ei yritystä ole. Niin kauan kuin välittää, kannattaa yrittää - ainakin pidempään kuin sen muutaman päivän, mitä Wodin tapauksessa ehti kulua aikaa. Toki loputtomiin ei kannata hakata päätään seinään, mutta nyt tosiaan puhuttiin vain päivistä, muistaakseni ei edes viikosta, saati kuukausista tai vuosista.

Mace

Jäsen
Ei millään pahalla, mutta tuo asia ei sinulle kuulu tipan vertaa ja ei ole sinun paikkasi tai oikeutesi moralisoida Wodin tekemisiä mitenkään, vaikka keskustelupalstalla olemmekin. On eri asia kertoa kiihkotta mielipiteitään kuin nälviä toista henkilökohtaisuuksiin menemällä.

Minä suosittelen Wodia, ilman syyllistämistä tai muutakaan moralisoimista, jättämään tuon tytön reilusti. Ei tuo tule enää toimimaan ja aivan varmasti hän muutoin jättää sinut tulevina päivinä, todennäköisesti jopa melko piakkoin. Tee itsellesi ja tytölle palvelus päättämällä suhde tuon saman sileän tien vaikka sinut leimattaisiinkin sen takia kusipääksi. Luottamusta et tule enää saamaan takaisin, tekisit sitten ihan mitä vain sen eteen.

Ja mikähän antaisi sinulle yhtään edellistä kirjoittajaa enemmän paikan tai oikeuden kertoa oma näkemyksesi tilanteesta? Totta kai keskustelupalstalla saa ja pitääkin ottaa kantaa toisten tekemisiin, jos asiaa kerran julkisesti on alettu asianosaisen toimesta ruotia. Ihan perseestähän se on, jos vain yhdenlaisia näkemyksiä saa esittää kaltaistesi palstapoliisien tuomitessa muunlaiset näkemykset.

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistanko väärin vai oliko tämä se tapaus, jossa sinä kävit vieraissa, jonka jälkeen tyttö alkoi arpoa, haluaako olla kanssasi, minkä vuoksi sinä nyt haluat lopettaa kokonaan?
Arvasin että jossain vaiheessa, joku ottaa vähän kovemmin kantaa ja niin pitääkin. Eli kyllä minä suutelin vierasta naista baarissa. Jonka jälkeen kerroin koko tapahtuman tyttöystävälleni. Näimme sitten tyttöni kanssa viime viikolla ja mietimme miten jatkamme. Oikeastaan se on omaa munattomuuttani, että en itse uskalla tehdä aloitetta suhteen lopettamiseen vaan hän sen teki. Toisaalta se oli helpotus. (Jep todella aikuismaista pakoilla vastuuta). Seuraavana päivänä hänen mielensä oli muuttunut. Ja miksi minä en ollut valmis jatkamaan sen sileän tien? No siksi koska luulen, että olen se sama osapuoli, joka edelleen viilettää tuolla ja sitten, jos taas tapahtuukin "vahinko". Eli en haluaisi satuttaa tätä tyttöä vaan mielummin annan hänen mennä.

En vain halua tuottaa yhtään pettymystä tälle tytölle enään. Olen miettinyt näitä asioita aika paljon ja johonkin lopputulokseen sitä on tultava. En missään nimessä halua syyllistää tätä tyttöä, joka ei ole tehnyt mitään väärää eikä mitenkää ole syyllinen koko tapahtumaan.

Pahoittelen jos tekstini ovat sekavia, mutta kun ei itsekkään aina tiedä mitä tehdä. Koetan nyt järjestää tässä sen niin, että toisen ei tarvitsisi kärsiä enään. (Eikä edelleenkään ole mitään "jee ootpa hyvä tyyppi, kun ajattelet kaikkien parasta" tekstiä tämä). Ja joku vielä kysyi, että kauan tämä suhde on kestänyt niin noin yhdeksän kuukautta.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja miksi minä en ollut valmis jatkamaan sen sileän tien? No siksi koska luulen, että olen se sama osapuoli, joka edelleen viilettää tuolla ja sitten, jos taas tapahtuukin "vahinko". Eli en haluaisi satuttaa tätä tyttöä vaan mielummin annan hänen mennä.

Olethan sitten varautunut kuolemaan yksin ja hylättynä ja onnettomana ja muumioitumaan omaan kotiisi, josta talonmies hajun perusteella sinut lopulta löytää, kun et voi olla parisuhteessa ettet vaan koskaanikinämissään kämmää mitään? Kyllä, mielestäni asenteesi on turhan fatalistinen. Ja juu, edellisen lauseen perässä oli hymiö, tosin hyvin pieni sellainen.

En missään nimessä halua syyllistää tätä tyttöä, joka ei ole tehnyt mitään väärää eikä mitenkää ole syyllinen koko tapahtumaan.

Riippumatta siitä, mitä hänelle sanot, tulet jättämään hänet siihen uskoon, että jätät hänet koska sinulla on joku muu (tästä joku taisi sanoa sinulle aiemminkin?) ja / tai koska edesvastuuttomasti syytät häntä siitä, että luottamus meni. Reilua? Ei. Vastuunpakoilua? Kyllä.

Toinen juttu tietenkin, jos tosiasiassa et enää hänestä välitä.

Elämässä pitäisi joskus oppia hyväksymään, että sataprosenttisen varmoja vastauksia ei aina ole. Kuten vaikka nyt, että palaisiko se luottamus ja osaisitko sinä käyttäytyä jatkossa. Ei tiedä ennen kuin kokeilee. Ja muutama päivä tai viikko tai muutamakin viikko huonoa aikaa ei mielestäni ole syy päättää suhde, jos aiemmat yhdeksän kuukautta olivat onnellisia. Jos eivät, niin tilanne on toki toinen, ja ero on ainoa oikea ratkaisu - oli jo ennen pettämistäkin.

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riippumatta siitä, mitä hänelle sanot, tulet jättämään hänet siihen uskoon, että jätät hänet koska sinulla on joku muu (tästä joku taisi sanoa sinulle aiemminkin?) ja / tai koska edesvastuuttomasti syytät häntä siitä, että luottamus meni. Reilua? Ei. Vastuunpakoilua? Kyllä.

Näinhän se varmaankin menee. Tyttö tosin jätti minut ensin ja en tiedä onko hänkään enään varma mitä hän haluaa? Sen takia tämä pani minut miettimään suhteen kannattuvuutta. Jos hän vaihteleekin päätöstä toiseen päivästä toiseen (Tottakai hänelläkin on tunteet sekaisin ja ehkä hän sitten sanoi sen hetken mielijohteesta tai jotain vaikea sanoa). En tosin tiedä mitä asiaa hänellä tänään on. Niin tosiaan olen itse nyt tullut siihen tulokseen, että tämä olisi tässä. Mietin vain jos sitä vielä koettaisi uudestaan suhdetta saada kuntoon. Miten siitäkin jatkettaisiin. Ihan niinkuin ennenkin. Varmaankin oikea vastaus tähän on "pikkuhiljaa". Myönnän tämän olevan ensimmäinen kunnon suhde mitä minulla on ollut. Pienempiä on ollut ja viimeisin ennen tätä tyttöä päätty vähän sillälailla, että tyttö vain kertoi tämän olevan tässä. Tuo juttu ei kauaa muutenkaan kestänyt, mutta kyllä siinä tajusi miltä tuntuu kun itse olisi valmis yrittämään vielä, mutta toinen on lyönyt asian lukkoon. Siksi tämä onkin niin saatanan vaikeeta päättää, että mikä olisi kaikkien parasta kaikille. Anteeksi jos tämä kuulostaa ihan höpöhöpö tekstiltä. Minun mielipiteitänihän nämä vain ovat.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siksi tämä onkin niin saatanan vaikeeta päättää, että mikä olisi kaikkien parasta kaikille.

Juuri siksi nyt - näin "vanhemman valtionaisen viisaudella" - suosittelen lämpimästi, että ette päätä mitään heti, vaan annatte ajan kulua. Ajan kanssa selviää, voiko luottamus palautua ja osaatko sinä olla ihmisiksi. Julistatte välirauhan ja katsotte mitä tapahtuu, eipähän ainakaan tarvitse sitten kiikkustuolissa vanhana ja happaman eukon kanssa miettiä, olisiko sittenkin pitänyt yrittää. Pää kylmänä äläkä hermostu, vaikka toisen mieli muuttuisikin minuutin välein.

Välillä voi olla todella vaikeaa hyväksyä, ettei kaikista asioista aina ole varmuutta tai absoluuttista oikeaa tai väärää - näin myös mulle, joten uskon ymmärtäväni ahdistuksesi hyvin, vaikkei tasan tuollaista ole omiin parisuhteisiin osunutkaan. Tai pettänyt olen kyllä, mutta tuolloin tiesin jo, ettei silloisella suhteella enää ole tulevaisuutta. Pitää vain osata hengitellä välillä syvään ja uskoa, että asiat järjestyvät tai jolleivät järjesty, niin eipä tarvitse enää myöhemmin jossitella, kun ei yritetty.

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri siksi nyt - näin "vanhemman valtionaisen viisaudella" - suosittelen lämpimästi, että ette päätä mitään heti, vaan annatte ajan kulua. Ajan kanssa selviää, voiko luottamus palautua ja osaatko sinä olla ihmisiksi. Julistatte välirauhan ja katsotte mitä tapahtuu, eipähän ainakaan tarvitse sitten kiikkustuolissa vanhana ja happaman eukon kanssa miettiä, olisiko sittenkin pitänyt yrittää. Pää kylmänä äläkä hermostu, vaikka toisen mieli muuttuisikin minuutin välein.
Niin no tämäkin on kyllä ihan totta. Ja onhan nämä palstat ihan hyviä siinä mielessä, kun omat aivot ei toimi yhtään niin kuunnella muitten mielipiteitä. Vaikka kaikki mielipiteet eivät välttämättä ole oikeita/vääriä, niin kyllä jotkut ajatukset saavat omankin pään, jotain "järkevää" miettimään.

Palaan tähän ketjuun sitten joskus taas. Katsotaan missä tilanne sitten menee. Mutta olkoon tämä nyt kiitos ja näkemiin hetkeksi.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ja miksi minä en ollut valmis jatkamaan sen sileän tien? No siksi koska luulen, että olen se sama osapuoli, joka edelleen viilettää tuolla ja sitten, jos taas tapahtuukin "vahinko". Eli en haluaisi satuttaa tätä tyttöä vaan mielummin annan hänen mennä.

En vain halua tuottaa yhtään pettymystä tälle tytölle enään. Olen miettinyt näitä asioita aika paljon ja johonkin lopputulokseen sitä on tultava.

No jos oikeasti uskot, että mahdollisesti voit vielä tän kaiken jälkeen toisenkin kerran pettää tätä naista niin ehdottomasti annat sen mennä nyt heti. En tunne kyseistä naista, mutta eiköhän se ansaitse parempaa. Ymmärrän hyvin kyllä TQoFE:nki näkökannan ja sun pitäis kantaa vastuu sun teoista. Tässä tilanteessa uskon kuitenkin parhaan vaihtoehdon olevan suhteen päättäminen ennen kuin petät uudestaan.

Ole kuitenkin rehellinen, sen olet naiselles velkaa. Kerro suoraan miksi haluat erota.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ymmärrän hyvin kyllä TQoFE:nki näkökannan ja sun pitäis kantaa vastuu sun teoista. Tässä tilanteessa uskon kuitenkin parhaan vaihtoehdon olevan suhteen päättäminen ennen kuin petät uudestaan.

Ajatuksena tässä oli lähinnä se, että puhutaan kuitenkin "vain" kännissä suutelemisesta, jota on tapahtunut kerran.

Jos pettäminen olisi ollut "vakavampaa" tai pitkäkestoisempaa, sillä olisi ollut muita seuraamuksia (esim. sukupuolitauti) tai puhuttaisiin vaikka väkivallasta parisuhteessa, suosittelisin ehdottomasti samaa kuin sinäkin: anna tytön löytää itselleen joku parempi. Heti. Nyt edes tällä äkkijyrkällä ja äkkiväärällä luonteella en osaa olla noin jyrkkä ja ankara. Olen selkeästi tulossa vanhaksi ja menettämässä otettani ;)

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Näinhän se varmaankin menee. Tyttö tosin jätti minut ensin ja en tiedä onko hänkään enään varma mitä hän haluaa? Sen takia tämä pani minut miettimään suhteen kannattuvuutta. Jos hän vaihteleekin päätöstä toiseen päivästä toiseen (Tottakai hänelläkin on tunteet sekaisin ja ehkä hän sitten sanoi sen hetken mielijohteesta tai jotain vaikea sanoa). En tosin tiedä mitä asiaa hänellä tänään on. Niin tosiaan olen itse nyt tullut siihen tulokseen, että tämä olisi tässä. Mietin vain jos sitä vielä koettaisi uudestaan suhdetta saada kuntoon. Miten siitäkin jatkettaisiin. Ihan niinkuin ennenkin. Varmaankin oikea vastaus tähän on "pikkuhiljaa". Myönnän tämän olevan ensimmäinen kunnon suhde mitä minulla on ollut.

Oh, vanhemman valtiomiehen neuvo on nyt, että jäitä hattuun. On itsestään selvää, että tyttöystäväsi reaktiot on tuossa tilanteessa vaistonvaraisia, niin olisi sunkin, jos moinen pajautettaisiin puun takaa päin naamaa. Jos suhteenne on muutoin toimiva ja onnellinen, ei lie yksi suutelo maailmaa voi kaataa.

Kaikissa suhteissa eteen tulee ne koetinkivensä, jotka sitten jalostaa, tai karsii elinkelvottomat muistoiksi.

Vähän tossa sun pohdinnoissa haisee semmonen mennään sieltä, missä aita on matalin, eli ei sitten oikeesti kohdata sitä aiheuttamaansa paskavibaa, vaan jätetään toinen siivoomaan paskat yksin (eikös se niin ollu, että välität niin paljon, ettet halua satuttaa enempää? Taidat kyllä noin toimien välittää lähinnä itsestäs)

Täällä saa melkeen tilanteeseen kuin tilanteeseen neuvoksi, että erotkaa, ei siitä mitään tuu - ei kannata uskoa. Suhteet, varsinkin jos niissä on tunteet mukana, sisältää aina niin paljon liikkuvia osia, ettei moinen ehdotus sisällä mitään ymmärrystä. Niistä suhteista taas, jossa tuo ehdotus on kurantti, ei juuri kukaan enää neuvoja kyselekään.

Edelleen palaan tuohon "pettämiskuvioon", tilanne, jossa homman nimi on toisen kanssa suutelu, ei ole sieltä fataaleimmasta päästä, muista että useasti elämässä tulee suhteissa tilanteita, joissa on erheiden vuoksi pohdittava lopettaako oikeasti pettämistä sisältäneen suhteen, eikä siihenkään voi antaa neuvoa suorilta käsiltä, että erotkaa, vaikka kova paikka se on kummallekin osuessaan.

Ymmärrän toki, että nuorina ollaan mustavalkoisia asioiden suhteen, mutta ei niin pidemmän päälle voi elää, kyllä vesi rantakivet muovaa. Sen sijaan, että kasvattaa kykyä kieltää tunteita, kannattais kasvattaa kykyä käsitellä tunteita, sitä taitoa elämässä eniten kaipaa.

Eli rauhota mieles, kohtaa naises, vastaa huutos ja muista, että sovintoseksi hakkaa rapulaseksinkin, kyllä se siitä.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jos pettäminen olisi ollut "vakavampaa" tai pitkäkestoisempaa, sillä olisi ollut muita seuraamuksia (esim. sukupuolitauti) tai puhuttaisiin vaikka väkivallasta parisuhteessa, suosittelisin ehdottomasti samaa kuin sinäkin: anna tytön löytää itselleen joku parempi. Heti. Nyt edes tällä äkkijyrkällä ja äkkiväärällä luonteella en osaa olla noin jyrkkä ja ankara. Olen selkeästi tulossa vanhaksi ja menettämässä otettani ;)

No olen kieltämättä todella jyrkkä jo "pelkän" suutelemisen kohdalla vaikka se kuinka kännissä tapahtuisi. Ite oon siihen kerran sortunu enkä ole ehkä vieläkään pystynyt antamaan sitä itelleni anteeksi. Nainen otti asian kyllä ihmeen kevyesti ja tuntui unohtaneen koko asian jo parin päivän jälkeen (no itseasiassahan syyki siihen kevyeen suhtautumiseen selvisiki sit aikanaan). Ehkä pitäisi enemmänki pohtia millanen ihminen juo itsensä siihen tilaan jossa ei enää kontrolloi omia tekojaan ja tekee asioita joita ei ikinä selvinpäin tekisi. Olettaen siis ettei selvinpäin menisi suutelemaan toista naista.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iso rasti seinään, olen kerrankin tasan samaa mieltä JypFabun kanssa. Tai Jyväskylän vahvistus on samaa mieltä minun kanssani, kummin vaan.

No olen kieltämättä todella jyrkkä jo "pelkän" suutelemisen kohdalla vaikka se kuinka kännissä tapahtuisi. Ite oon siihen kerran sortunu enkä ole ehkä vieläkään pystynyt antamaan sitä itelleni anteeksi.

Anna vaan. Turha kantaa syyllisyyttä asiasta, jolle ei enää mitään voi ja jolla selkeästikään ei ole enää merkitystä parisuhteelle, koska se kaatui jo muihin asioihin.

Maailma on kaikille helpompi paikka elää, jos joskus osaa olla hieman armollinen niin itselleen kuin myös muille. Mulle tämä on vaikeaa, mutta yritän kovasti opetella. Suosittelen samaa muillekin.

Ehkä pitäisi enemmänki pohtia millanen ihminen juo itsensä siihen tilaan jossa ei enää kontrolloi omia tekojaan ja tekee asioita joita ei ikinä selvinpäin tekisi. Olettaen siis ettei selvinpäin menisi suutelemaan toista naista.

Ymmärtääkseni niin Wod kuin sinäkin olette molemmat vielä nuoria, kahden kympin korvilla. Nuorena voi vielä sattua vahinkoja alkoholin kanssa. Toinen juttu on, jos niitä tulee jatkuvalla syötöllä vielä kolmekymppisenä tai siitä vanhempana.

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Mun neuvo on myös, että kannattaa kuunnella mitä tyttöystävälläsi on sanottavaa ja tehdä johtopäätökset sitten. Toisaalta mullakin on aika jyrkkä suhtautuminen muiden suutelemiseen, enkä varmasti antaisi sitä kovin helposti tyttökaverilleni anteeksi. Ainut mahdollisuus olisi nimenomaan tuo, että kuulisin tuon itse tytöltä ja että hän todella katuisi sitä. Mutta voiko kuitenkaan väittää ihan oikeasti rakastavansa toista, jos kuitenkin suutelee tai pahimmassa tapauksessa käy panemassa muita miehiä/naisia?

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun neuvo on myös, että kannattaa kuunnella mitä tyttöystävälläsi on sanottavaa ja tehdä johtopäätökset sitten. Toisaalta mullakin on aika jyrkkä suhtautuminen muiden suutelemiseen, enkä varmasti antaisi sitä kovin helposti tyttökaverilleni anteeksi. Ainut mahdollisuus olisi nimenomaan tuo, että kuulisin tuon itse tytöltä ja että hän todella katuisi sitä.

Tässä tapauksessahan Wod oli pettäjä, ei tyttöystävä... Jättäisin johtopäätökset petetyn osapuolen tehtäväksi.

Mutta voiko kuitenkaan väittää ihan oikeasti rakastavansa toista, jos kuitenkin suutelee tai pahimmassa tapauksessa käy panemassa muita miehiä/naisia?

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että ei, ainakaan jos puhutaan panemisesta. Toisaalta olen nähnyt toisenlaisiakin tapauksia. Eräs tuntemani mies oli täysin kypsä suhteeseensa ja kävi vieraissa muistaakseni muutamaankin otteeseen joskus vuosia sitten. Vieraissa sitten huomasi, että ei ole oman naisen voittanutta. Nykyään ovat naimisissa ja lapsikin tulossa, eikä mies enää ole vieraissa käynyt. Ymmärtääkseni vaimo ei tiedä vieläkään, enkä ainakaan itse ole ottanut tai aio ottaa asiakseni kertoa. Mies kuitenkin on kaverini, vaimoa en oikein voi sanoa edes tuntevani. Eikä ole mun asiani puuttua.

Moraalisesti väärin ja tuomittavaa? Ehdottomasti. Olisinko jättänyt, jos kyseessä olisi oma mieheni ja olisin saanut tietää? 99 % todennäköisyydellä kyllä, puhuttiin sentään toistuvasta panemisesta. Rakastaako mies silti vaimoaan täydestä sydämestään? Olen vakuuttunut siitä, että kyllä. Asia vaan ilmeisesti "unohtui" joksikin aikaa, kun suhteessa oli vaikeaa. Luulenko miehen vielä lähtevän vieraisiin, jos tulee vaikeaa? En usko. Pidän oikeastaan lähes varmana, että oppi kerrasta.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Maailma on kaikille helpompi paikka elää, jos joskus osaa olla hieman armollinen niin itselleen kuin myös muille. Mulle tämä on vaikeaa, mutta yritän kovasti opetella. Suosittelen samaa muillekin.

Sama homma täällä. Oon helvetin kriittinen itseäni kohtaan enkä tosiaan helpolla anna anteeksi.

Ymmärtääkseni niin Wod kuin sinäkin olette molemmat vielä nuoria, kahden kympin korvilla. Nuorena voi vielä sattua vahinkoja alkoholin kanssa. Toinen juttu on, jos niitä tulee jatkuvalla syötöllä vielä kolmekymppisenä tai siitä vanhempana.

En tiiä Wod:sta, mutta omalla kohdallani alkoholi on ihan oikeasti ongelma. Siitä on tullu ehkä jossain ketjussa puhuttua joten ei siitä tän enempää. Ehkäpä omalta osalta ei ole kyse siitä ettenkö voisi yhtä suudelmaa antaa itselleni anteeksi vaan siitä et miksi vieläki juon itseni siihen tilaan.

Mitä tulee itse aiheeseen niin jos nyt sovitaan et tuo suudelma on ihan pikku juttu niin mitä sitten jos se toistuu? Monta kertaa naisen pitää hyväksyä et se on vaan pikku juttu ja sähän olit hei humalassa?

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ainut mahdollisuus olisi nimenomaan tuo, että kuulisin tuon itse tytöltä ja että hän todella katuisi sitä. Mutta voiko kuitenkaan väittää ihan oikeasti rakastavansa toista, jos kuitenkin suutelee tai pahimmassa tapauksessa käy panemassa muita miehiä/naisia?

Tuossa onkin sitten tuo "pettämisen" toinen dilemma, tai pettämisen. Oikeastaanhan tilanne tuossa on se, että naida napsautettuaan jos juoksee tunnustelemaan, oikeastaan heittää käsittelemättä paskat sen syyttömän osapuolen kärsittäväksi, matalaotsaista ja selkärangatonta minun mielestäni. Asian kyllä tulisi mennä niin, että käsitelköön syyllinen syyllisyytensä ja tehköön tilit itsensä kanssa ja vasta sitten on aika rakentavalle keskustelulle, jos on tarvis. Joko siis oppii, tai tunnustaa, että tälläinen olen. Minun kohdalla käy asia siis päinvastoin, tunnustelemalla saa mut enemmänkin epäilemään, onko toinen joku paskat tunteensa kiertämään laittava selkärangaton vätys tai sadisti. Sen sijaan, mitä ei tiedä ei myöskään satuta ja jos asia tulee jotenkin esiin, kannattaa ensin tarjota sitä anteeksiantoa, jos ei mitään opi (kaksi on jo tapa) on sitten se paikka, jossa vakavasti pitää miettiä haluanko ja kestänkö tätä ja onko syytä laittautua muihin maisemiin.

Kysymykseesi lienee pakko vastata, että kaikkea sattuu, eikä ole vaan mustaa ja valkoista. Suhteeseen ryhtyessään kannattaa jättää ne lällyideaalit ikuisesta muuttumattomuudesta mielestään ja asennoitua, että elämää kaikki vaan ja elämässä kaikki(mikään) ei ole pelkkää auvoa ja rikkumatonta harmoniaa. Itseasiassa koko homman arvo mitataan vasta sitten merellä on myrsky. Sen jos paatti kestää, se kestää mitä vaan ja voi kasvaa mihin vaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tiedän, mitä käyt läpi. Itse asiassa olen itsekin taivaltanut samanlaisen kärsimyksen tien. Vasta nyt olen löytämässä tietäni ulos tuolta tuskasta.

Olen 26-vuotias ja vasta tällä viikolla kävin elämäni ensimmäisilläni treffeillä. Tänään ohjelmassa seuraavat, illallistamisen merkeissä. Kauan se kesti, mutta en näe sitä ongelmana. Menneet ovat menneitä ja niitä on turha pohtia. Ehtiihän sitä vieläkin nauttimaan elämästään myös rakkausasioidenkin osalta.

Osasin sitten kämmätä noilla treffeillä käytökseni vuoksi. En ymmärrä miksi, sillä yleensä käyttäydyn hyvin paikassa kuin paikassa. Saattoi olla, että lauantainen bilettäminen kostautui. Nyt sitten olen melkoisessa pyörremyrskyssä. Toisaalta päässä pyörii itsevihaiset tunnelmat, mutta siinä seassa pyörii kyllä tämä nainenkin.

En tiedä loppuiko tapailemisemme. Pistin likalle eilisten treffien jälkeen sitten tekstiviestin, missä pahoittelin käytöstäni sekä kirjoitin hänelle myös suoraan, mitä hänestä tällä hetkellä ajattelen. Sivalsin myös, että toivon hänen antavan minulle vielä mahdollisuuden.

Nainen vastasikin tuohon viestiin. Kertoi suoraan, että hieman jäi paska maku tapaamisesta ja kiitti kauniista sanoista. Sekä toivotti hyvät yöt. Ajattelin nyt olla pari päivää ihan hiljaa ja kysyä sen jälkeen suoraan lähtisikö hän kanssani vaikka kävelylle. Eipä tuo onneksi vielä lopettanutkaan "juttuamme".

En minä hänen peräänsä kuitenkaan vonkumaankaan ala, ettei hän saa käsitystä, että olen kiinnostunut hänestä vain sen vuoksi, etten muitakaan saa. En ole niin säälittävä persoona. Tiedän myös tosiaan, että maailma on pullollaan naisia.

Sitä en vaan tiedä, kuinka kauan kestäisi ennen kuin törmäisin tuollaiseen pakkaukseen, minkä sisältö on sellainen, mitä naisessa arvostankin ja tahdon olevankin. Todellakin viihdyn hänen seurassaan ja hänen kanssaan on ollut heti alusta lähtien ollut helppoa olla ihan oma itsensä.

Toivon todella, että hänkin olisi minusta niin kiinnostunut, että unohtaisi sunnuntaiset tapahtumat ja antaisi sen viimeisen mahdollisuuden.

scholl

Jäsen
Osasin sitten kämmätä noilla treffeillä käytökseni vuoksi. En ymmärrä miksi, sillä yleensä käyttäydyn hyvin paikassa kuin paikassa. Saattoi olla, että lauantainen bilettäminen kostautui. Nyt sitten olen melkoisessa pyörremyrskyssä. Toisaalta päässä pyörii itsevihaiset tunnelmat, mutta siinä seassa pyörii kyllä tämä nainenkin.

En ymmärrä tuota. Siis onko tässä taas kysymys siitä jostain hemmetin pelistä, jota pitää muka pelata ja naiset sitten kyttäävät mahdollisia virheitä? Miten treffeillä voi muka kämmätä? Tosin en itse käy treffeillä tai kävin kerran vuonna 2001, mutta se oli mielestäni niin jäykkää meininkiä, että olen sittemmin päättänyt liikkua naisten kanssa epämuodollisemmissa yhteyksissä, mutta silti ihmetyttää, miten treffit voi kämmätä. Ehkä on olemassa jotain treffien kirjoittamattomia sääntöjä, joita pitää sitten noudattaa.

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Tässä tapauksessahan Wod oli pettäjä, ei tyttöystävä... Jättäisin johtopäätökset petetyn osapuolen tehtäväksi.
Tämän kyllä ymmärsinkin, mutta koitin ajatella asiaa tuon naisen kannalta. Siis, että jos minun kuviteltu tyttöystäväni pettäisi minua. Eihän Wod voi tietää mitä tytöllä on sanottavaa, niin jos hän menisi nyt suorilta täräyttämään tuon erohomman pöytään, niin ei saisi koskaan tietää, mitä tuolla naisella oli asiaa.

Itse olen kyllä huomannut, että panostamalla kaikkiin asioihin, jotka ennen olivat itselle "aivan sama", alkaa saada huomiota naisilta/tytöiltä paljon enemmän. Pukeutumiseen ja tyyliin olen esimerkiksi alkanut viimeisen puolen vuoden aikana panostamaan enemmän. Ennen kuljin vaan aina suunnilleen täysin mustissa rytkyissä ja otin periaatteessa ne vaatteet, mitkä siinä juuri silloin sattuivat olemaan lähellä. Lisäksi ulospäin huokuva itsevarmuus ja tietynlainen ryhdikkyys vetoavat naisiin, mutta ei saa kuitenkaan olla mikään aivan ylimielinen kusipää.

Se on kyllä ärsyttävää, että jos on oikeasti kiinnostunut toisesta, niin silloin olen oikeastaan poikkeuksetta osannut kusta hommat täysin. Sitten, kun ei löydy mielenkiintoa mihinkään vakavempaan, niin nainen pommittaa kokoajan viesteillä ja puheluilla. Pitäisi siis kiinnostuneenakin osata esittää vaikeasti tavoiteltavaa ja käyttäytyä ikään kuin ei kiinnostaisi, vaikka vaikeaahan se on. Pelien pelaaminen ei kuulu ollenkaan omiin tapoihini, mutta kun kerran asioiden suoraan sanominen ei tunnu vetoavan naisiin ollenkaan, vaan ne suorastaan vaativat sitä, että kierrellään ja kaarrellaan. Tosin, edellisellä kerralla sanoin jo kuukauden tuntemisen jälkeen olevani aivan ihastunut tyttöön ja siitähän se kaikki paska lähti pyörimään. Sitten vielä perkele menin pahoittelemaan... Ompahan taas ensi kerralla (toivottavasti ainakin) fiksumpi.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä Wod on nytten kyllä paskomassa niin pahasti housuun kuin vain pystyy. Itsehän en ymmärrä yhtään tuollaista käytöstä. Rällästellään itse ja sitten hetken päästä välitetäänkin niin paljon, että jätetään toinen ettei vain koskaan enään tapahtuisi samaa. Eli tässä mennään täysin samoilla linjoilla kuin TQoFE. On aivan sama mitä tyttöystävällesi sanot, hän tulee kuitenkin luulemaan a) Sinulla on joku toinen b) Pettäminen oli keino lopettaa suhde. Nämä siistä syystä, että kokemus puhuu.

Tuosta alkoholista puhuttiin myös ja itsehän myönnän, että suhteeni aikana join ja välillä myönsin ihan naisellekkin, että muisti meni. Aina kuitenkin olin varma etten toisiin naisiin koskenut. Miksi näin varma? Sen verran ystäviin luotan, että ne olisivat kyllä kertoneet, jos jotain hölmöyksiä olisin tehnyt. Naiseni ei juonut itse läheskään yhtä useasti kuin minä, mutta niihä siinä aina käy, että yksi kerta riittää. Loput illasta kaikki voi lukea pari sivua taaksepäin.

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voinhan mä kertoo sen tänne miten siinä sitten kävi. En siis jättänyt häntä. Kuuntelin hänen asiansa ja hän osasi todella hyvin kertoa tämän asian. Annoin hänen oikeastaan puhua koko ajan. En keskeyttänyt tai mitään muutakaan. Lopuksi kävimme vielä syömässä ja asiat näyttää ainakin hetken jopa valoisammalta mitä odotin. Ehkä tämä peli ei ole vielä pelattukkaan, vaikka hölmöydessään niin luulin.

Täältä tähän. Ajan kanssahan tämä sitten selviää...

Pakko antaa vielä tunnustusta tyttöystävälleni. Ei tämmöisiä ihmisiä kyllä saisi hukata.

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ymmärrä tuota. Siis onko tässä taas kysymys siitä jostain hemmetin pelistä, jota pitää muka pelata ja naiset sitten kyttäävät mahdollisia virheitä? Miten treffeillä voi muka kämmätä? Tosin en itse käy treffeillä tai kävin kerran vuonna 2001, mutta se oli mielestäni niin jäykkää meininkiä, että olen sittemmin päättänyt liikkua naisten kanssa epämuodollisemmissa yhteyksissä, mutta silti ihmetyttää, miten treffit voi kämmätä. Ehkä on olemassa jotain treffien kirjoittamattomia sääntöjä, joita pitää sitten noudattaa.

Mulleki jäi nyt vähän epäselväksi, että miten treffeilä ylipäätään voi kämmätä, vaikka on naisen kanssa ihan kahdestaam...? Outoa, erittäin outoa.

Ite oon käynyt elämäni aikana kaksi kertaa treffeilä, jotka molemmat kusin jälkeenpäin. Kokemattomuuden piikkiin kyllä menee, koska ne oli ensinnäkin ekoja "kunnon" kosketuksia naisiin, kun ei ole mitään alkoholia tai kavereita. Siinä olit vain sä ja tämä ihastuksen kohde. Kieltämättä aika paha tilanne näin ensikertalaisen silmin, joten ekalla kerralla päädyin vaan kattelemaan mitä muut tekee ja istuskelin vaan naisen vieressä. Noooh, homma meni sit niin että kattelin siellä lähinnä naisia, joten kieltämättä aika heikon kuvan annoin itsestäni. "Suhde" ei kuitenkaan päättynyt siihen, vaan vasta pari kk päästä ihan muihin juttuihin. Toisilla treffeilä fiilis olikin jo tosi itsevarma, koska olin varma, että opin edellisistä virheistä. Ja niin ne menikin loistavasti, annoin jopa pienen ruusun naiselle treffien päätteeksi ja kiitin tapaamisesta. Irtosi jopa pusu poskelle :DDDD! Sitten olinkin jo niin rakkaudenhuumassa, että piti parin pv sisällä jo alkaa ehottelee seurustelua, tiedä sitten yhtään mitähelvettiä päässäni liikkui. Suhde loppui kans siihen.

Sen jälkeen onkin ollut vähän hiljaisempaa ja pakkeja olen antanut parille, koska ei tunnu ajankohtaselta jutulta toi seukkaaminen. Kattellaan sitten, alle 1kk päästä pamahtaa 18v täytee, pitää klubeissakin käydä JA suhde häiritsisi sitä touhua ;)

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen jo jonkin aikaa pohtinut erästä asiaa, mutta koska en tiedä keneltä kysyä, niin kysyn sitten sen täällä.

Minulla ei ole siis mitään sosiaalista elämää eikä näin ollen siis yhtäkään kaveria. Onko tämä naisten keskuudessa suurikin miinus? Entä onko se hyväksi minulle, että historiastani puuttuu veemäinen exä ja doku ex-bff?

Tapoihini ei kuulu rynnätä tältä istumalta lähimpään baariin ja alkaa jutustelemaan tuntemattomien tyyppien kanssa vaan ennemmin hommaan (tai ainakin olen suunnitellut tekeväni niin) nämä tulevat kaverini jotenkin työni kautta.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä tulee itse aiheeseen niin jos nyt sovitaan et tuo suudelma on ihan pikku juttu niin mitä sitten jos se toistuu? Monta kertaa naisen pitää hyväksyä et se on vaan pikku juttu ja sähän olit hei humalassa?

Ihan pikkujuttuhan tuo ei ole, mutta mun mielestäni kertaluontoisena noin periaatteessa anteeksiannettavissa. Oleellista jatkossa ei niinkään ole kertojen lukumäärä kuin frekvenssi: on aika eri asia tehdä sama virhe taas seuraavalla ryyppyreissulla kuin kymmenen vuoden kuluttua ja sitten uudestaan kahdenkymmenen vuoden kuluttua.

Osasin sitten kämmätä noilla treffeillä käytökseni vuoksi. En ymmärrä miksi, sillä yleensä käyttäydyn hyvin paikassa kuin paikassa.

Olisi jotenkin helpompi kommentoida ja ennustaa tulevaa, jos olisi tiedossa, miten kämmäsit. Örvelsitkö kännissä, oliko skragalla tahra vai esititkö epäkorrektin kommentin naisen rinnoista?

Voinhan mä kertoo sen tänne miten siinä sitten kävi. En siis jättänyt häntä.

Pakko antaa vielä tunnustusta tyttöystävälleni. Ei tämmöisiä ihmisiä kyllä saisi hukata.

Hienosti toimittu, onneksi olkoon. Meni syyteen taikka saveen, nyt voit ainakin taputella itseäsi olalle asian hoitamisesta miehekkäästi ja suoraselkäisesti. Olen ylpeä sinusta.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Osasin sitten kämmätä noilla treffeillä käytökseni vuoksi. En ymmärrä miksi, sillä yleensä käyttäydyn hyvin paikassa kuin paikassa.
Harmittava juttu sinänsä, mutta väkisin alkoi kiinnostaa, mitä sinä olet sitten olet tehnyt? Vedit housut kinttuun ja kikattelit naapuripöytiin?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy