Naisasiat

  • 7 523 391
  • 26 580

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itsetunto ei tarkoita sitä, miten hyvin tuntee itsensä. Se on itsetuntemus, joka on eri asia. Itsetunto vaikuttaa nimenomaan sosiaalisissa tilanteissa ja kuvastaa sitä, miten kuvittelee että muut sinut näkevät. Vai?
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Ulkonäkö ei välttämättä niin paljoa merkkaa, mutta aika paljon kuitenkin. Eihän kenellekkään ulkonäkö ole mitenkään ihan sama, eihän muuten koko touhussa olisi mitään järkeä.

Ja vaikka ulkonäkö ei niin hirveästi merkkaakaan, mutta jos ei ole edes peruskomea. Että ihan oikeasti naiset pitävät rumana. Siis jos ihan oikeasti ihminen on ruma. Ei ole niitä miellyttäviä kasvonpiirteitä.

Ja on todella vaikea viestittää kenellekkään mitään, kun ei ole mitään järkevää sanottavaa. Kuten olen aiemmin kertonut, itselläni on pahoja vaikeuksia oppimisessa, motoriikassa, älyllisyydessä, jne. Ihminen voi ihan oikeasti olla tyhmä. Siis nimenomaan tyhmä. Ja harvoin kukaan fiksumpi ihminen edes haluaa tutustua tyhmään. Itselleni on käynyt niin lukemattomia kertoja. Harva ihminen jaksaa kuunnella tyhmiä juttujani. Jos ihmiset eivät lähtökohtaisesti edes halua tutustua minuun, niin kyllä se kertoo jo jotain.

Ei ketään tyhmä ja ruma ja kaikenlaisista vaikeuksista kärsivä mies ole mikään hyvä saalis. Eikä nainenkaan, jos on samanlainen. Naisetkin kuitenkin haluaisivat sen fiksun miehen, siis jos ei itse ole mikään täysääliö.

Sekin nainen, ketä pyysi tanssimaan ravintolaan, on juuri sellainen täysääliö. Ei seuraa uutisia, ei ole koulutusta mihinkään, ei käy töissä, niin moni henkilö tälläkin paikkakunnalla pitää sitä naista täysin torvena. Tuossahan tietysti olisi ollut sellainen itseni kaltainen nainen, mutta kun ei millään muotoa jaksaisi. Itse kun haluaisin oikeasti kauniin ja fiksun.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loppuun vielä kysymys, että mitä luulette, että siellä terapiassa oikeasti parannetaan, kun sitä kuitenkin kaikki tuntuvat suosittelevan?

En ole mikään asiantuntija tällä saralla, mutta voisin kuvitella, että siellä parannetaan mm. itseluottamustasi ja -tuntoasi (kts. kaksnelosen viesti), kykyä hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet sekä kykyä hahmottaa ja arvostaa omia vahvuusalueitasi, joille olet tällä hetkellä umpisokea.. Lisäksi ehkä korjataan tuota kohtuullisen vääristynyttä käsitystäsi miesten ja naisten välisistä suhteista. Äläkä kysy miten.. en minäkään tiedä, mutta kuulema tekevät sitä ammatikseen ja osaavat homman. Edelleen, kuten ehkä noin kolmesataa kertaa aiemminkin viimeisen parin kuukauden aikana, ilman noiden ominaisuuksien kuntoonlaittamista naisjuttujen suhteen on suunnilleen ihan sama vaikka sä olisit johnnydepp.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
En ole mikään asiantuntija tällä saralla, mutta voisin kuvitella, että siellä parannetaan mm. itseluottamustasi ja -tuntoasi (kts. kaksnelosen viesti), kykyä hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet sekä kykyä hahmottaa ja arvostaa omia vahvuusalueitasi, joille olet tällä hetkellä umpisokea.. Lisäksi ehkä korjataan tuota kohtuullisen vääristynyttä käsitystäsi miesten ja naisten välisistä suhteista. Äläkä kysy miten.. en minäkään tiedä, mutta kuulema tekevät sitä ammatikseen ja osaavat homman. Edelleen, kuten ehkä noin kolmesataa kertaa aiemminkin viimeisen parin kuukauden aikana, ilman noiden ominaisuuksien kuntoonlaittamista naisjuttujen suhteen on suunnilleen ihan sama vaikka sä olisit johnnydepp.

Mutta toisaalta taas kun toisinpäin ajattelee, ilman noita ominaisuuksia, joista olen puhunut, niin on ihan sama kuinka hyvä itseluottamus ja itsetunto on. Eli en näe lainkaan järkevänä aloittaa mitään terapiaa, kun muut ominaisuudet ovat kaikkea muuta kuin haluan.

Enkä halua toimia vahvuuksieni mukaan, jolleivat ne sitten ole noita juttuja, mistä puhun. Naisellinen käytös on erittäin suuri vahvuuteni, mutten todellakaan halua toimia niin. Enkä todellakaan halua hyväksyä itseäni tällaisena. En mitenkään muotoa. Koska en ole sellainen mies, minkälainen haluaisin ja minkälaista arvostan.

Ja kun itselläni ei ole niitä vahvuuksia mitä haluan, niin siinäpä se on.

Miten tuo käsitys on kohtuullisen vääristynyt?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No et sä nyt ihan täys tollo voi olla, kun kuitenkin kirjoitat noin hyvin ja kaikkea. Itse kyllä tiedän sen tunteen, kun ajattelee ettei osaa mitään tai että kukaan ei olisi kiinnostunut edes ystävyyden tasolla. Tuo kuvitelma oli kuitenkin harhaa - silloin peruskoulussa ihmiset eivät luultavasti vain uskaltaneet minulle puhua, koska tiesivät sen johtavan siihen että nämä pari "suosittua" ottaisivat heidätkin silmätikuiksi.

Itselläni oli todella vaikeaa vielä muutama kuukausi sitten, mutta uusi kaupunki ja uudet ihmiset muuttavat asiaa kummasti. Nyt on hiukan tullut sitä itsetuntoa, eikä enää ahdista jos vaikka joku tunematon sattuulin katsomaan pitempään kuin sekunnin.

Suosittelen HIFK:lle jotain uusia asioita elämään ennen kun edes mietit naisen etsimistä :) Uudet kaverit voivat tehdä ihmeitä, ja myös se paikkakunnan vaihto voi auttaa paljon. Yhtäkkiä maailma ei olekaan niin toivoton ja synkkä paikka.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se ei varsinaisesti ole naisasioista puhumista, jos sivukaupalla surkuttelee, että niitä ei ole, ei ole ollut, eikä tule koskaan olemaankaan. Muutenkaan naisasiat eivät ole HIFK:n tapauksessa se pääongelma, vaan ainoastaan miehen pään sisällä olevan takalukon sivutuote. Lisäksi on aivan järjettömän turhauttavaa, kun samoja asioita toistellaan oikeasti monen kymmenen sivun verran, eikä tilanne muutu miksikään, vaikka ihan järjettömän suuri osa kirjoittajista on yrittänyt jos jonkinlaista neuvoa antaa.

Lopuksi muistuttaisin taas tämän ketjun olemassaolosta ja pahoittelen, jos tämä viesti jonkinlaiseksi itsemoderoinniksi lasketaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Se ei varsinaisesti ole naisasioista puhumista, jos sivukaupalla surkuttelee, että niitä ei ole, ei ole ollut, eikä tule koskaan olemaankaan. Muutenkaan naisasiat eivät ole HIFK:n tapauksessa se pääongelma, vaan ainoastaan miehen pään sisällä olevan takalukon sivutuote.

Nimenomaan. Enkä mä muutenkaan suosittelisi HIFK:lle tossa kunnossa mitään vakavampaa ihmissuhdetta kenenkään kanssa. Oma pää nyt ensin kuntoon ja sen jälkeen voi kuvitella saavuttavansa jonkulaisen ihmissuhteen elämässä.

Ite oon niin monet kerrat eläny siinä harhakuvitelmassa, et elämä korjaantuis ihan sillä et saisin naisen elämääni. Paskat se mitään asioita muuta, korkeintaan vie huomion pois niistä ongelmista jotka ei todellisuudessa katoa sieltä mihinkään. Todennäköisesti muuttuvat vain pahemmiksi kun ei tee asioille mitään.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä palstaveli: tässä asiassa on oman itsesi ja henkisen hyvinvointisi kannalta parempi, että pistät nyt kerralla ja kunnolla poikki. Ei mitään "onko tauko, eikö ole, viittisitsä, etsä viittis"-soutamista ja huopaamista, ei mitään naisen armoilla tapahtuvaa keskustelua eikä jatkuvaa, hermoja raastavaa pohdintaa siitä, vieläkö teillä olisi tulevaisuutta ja muuttuuko tilanteenne johonkin suuntaan, eikä mitään oman mielen masentamista sillä, että kuuntelee naisen pettynyttä huokailua ja kenties kyyneliäkin.
Tytön on kuulemma pakko nähdä. Hänellä on nyt jotain todella tärkeää asiaa. Sinne siis tänään. Ja lainaten tätä viestiä, niin tätähän minä lähden sanomaan. Eli lopettamaan sen kokonaan. Itse olen jo alotellut "eroprosessia". Olisi vähintääkin reilua lopettaa tämä tähän, että tyttökin pääsee sen tekemään. Ei tästä tule muuten yhtään mitään. Ilta tulee olemaan vaikea...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ja lainaten tätä viestiä, niin tätähän minä lähden sanomaan. Eli lopettamaan sen kokonaan. Itse olen jo alotellut "eroprosessia". Olisi vähintääkin reilua lopettaa tämä tähän, että tyttökin pääsee sen tekemään. Ei tästä tule muuten yhtään mitään. Ilta tulee olemaan vaikea...

Muistanko väärin vai oliko tämä se tapaus, jossa sinä kävit vieraissa, jonka jälkeen tyttö alkoi arpoa, haluaako olla kanssasi, minkä vuoksi sinä nyt haluat lopettaa kokonaan?

Mikäli muistan oikein, niin hyi ja häpeä, miten kehtaatkin osoittaa noin täydellistä munattomuutta ja vastuuttomuutta? Aikuisen miehen (toki naisenkin) on osattava ottaa vastuu sekä teoistaan että niiden seurauksista. Sinun tekosi oli vieraissa käyminen, seuraus se, että luotto meni. Näin ollen sinun vastuullasi olisi nyt tehdä kaikkesi luottamuksen palauttamiseksi samalla kun otat miehekkäästi vastaan toisen osapuolen pohdinnat siitä, haluaako hän enää olla kanssasi vai ei. Ihan lopputuloksesta riippumatta. Itse olet sopan keittänyt, itse joudut sen kanssa elämään. Toisen syyllistäminen "mä en enää haluu olla sun kaa kun sä et enää luota muhun" on halpamaista, kun on itse sen luottamuspulan aiheuttanut.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Ei millään pahalla, mutta tuo asia ei sinulle kuulu tipan vertaa ja ei ole sinun paikkasi tai oikeutesi moralisoida Wodin tekemisiä mitenkään, vaikka keskustelupalstalla olemmekin. On eri asia kertoa kiihkotta mielipiteitään kuin nälviä toista henkilökohtaisuuksiin menemällä.

Minä suosittelen Wodia, ilman syyllistämistä tai muutakaan moralisoimista, jättämään tuon tytön reilusti. Ei tuo tule enää toimimaan ja aivan varmasti hän muutoin jättää sinut tulevina päivinä, todennäköisesti jopa melko piakkoin. Tee itsellesi ja tytölle palvelus päättämällä suhde tuon saman sileän tien vaikka sinut leimattaisiinkin sen takia kusipääksi. Luottamusta et tule enää saamaan takaisin, tekisit sitten ihan mitä vain sen eteen.

Ihan mielenkiinnosta. Kuinka kauan Wod oikein seurustelit tämän tytön kanssa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ei millään pahalla, mutta tuo asia ei sinulle kuulu tipan vertaa (...)

Oi anteeksi, en tiennyt, että kommentoiminen oli erikseen kielletty minulta, en jaksanut kaivella esille alkuperäistä viestiä.

Luottamusta et tule enää saamaan takaisin, tekisit sitten ihan mitä vain sen eteen.

Tätähän ei voida tietää, jos ei yritystä ole. Niin kauan kuin välittää, kannattaa yrittää - ainakin pidempään kuin sen muutaman päivän, mitä Wodin tapauksessa ehti kulua aikaa. Toki loputtomiin ei kannata hakata päätään seinään, mutta nyt tosiaan puhuttiin vain päivistä, muistaakseni ei edes viikosta, saati kuukausista tai vuosista.
 

Mace

Jäsen
Ei millään pahalla, mutta tuo asia ei sinulle kuulu tipan vertaa ja ei ole sinun paikkasi tai oikeutesi moralisoida Wodin tekemisiä mitenkään, vaikka keskustelupalstalla olemmekin. On eri asia kertoa kiihkotta mielipiteitään kuin nälviä toista henkilökohtaisuuksiin menemällä.

Minä suosittelen Wodia, ilman syyllistämistä tai muutakaan moralisoimista, jättämään tuon tytön reilusti. Ei tuo tule enää toimimaan ja aivan varmasti hän muutoin jättää sinut tulevina päivinä, todennäköisesti jopa melko piakkoin. Tee itsellesi ja tytölle palvelus päättämällä suhde tuon saman sileän tien vaikka sinut leimattaisiinkin sen takia kusipääksi. Luottamusta et tule enää saamaan takaisin, tekisit sitten ihan mitä vain sen eteen.

Ja mikähän antaisi sinulle yhtään edellistä kirjoittajaa enemmän paikan tai oikeuden kertoa oma näkemyksesi tilanteesta? Totta kai keskustelupalstalla saa ja pitääkin ottaa kantaa toisten tekemisiin, jos asiaa kerran julkisesti on alettu asianosaisen toimesta ruotia. Ihan perseestähän se on, jos vain yhdenlaisia näkemyksiä saa esittää kaltaistesi palstapoliisien tuomitessa muunlaiset näkemykset.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistanko väärin vai oliko tämä se tapaus, jossa sinä kävit vieraissa, jonka jälkeen tyttö alkoi arpoa, haluaako olla kanssasi, minkä vuoksi sinä nyt haluat lopettaa kokonaan?
Arvasin että jossain vaiheessa, joku ottaa vähän kovemmin kantaa ja niin pitääkin. Eli kyllä minä suutelin vierasta naista baarissa. Jonka jälkeen kerroin koko tapahtuman tyttöystävälleni. Näimme sitten tyttöni kanssa viime viikolla ja mietimme miten jatkamme. Oikeastaan se on omaa munattomuuttani, että en itse uskalla tehdä aloitetta suhteen lopettamiseen vaan hän sen teki. Toisaalta se oli helpotus. (Jep todella aikuismaista pakoilla vastuuta). Seuraavana päivänä hänen mielensä oli muuttunut. Ja miksi minä en ollut valmis jatkamaan sen sileän tien? No siksi koska luulen, että olen se sama osapuoli, joka edelleen viilettää tuolla ja sitten, jos taas tapahtuukin "vahinko". Eli en haluaisi satuttaa tätä tyttöä vaan mielummin annan hänen mennä.

En vain halua tuottaa yhtään pettymystä tälle tytölle enään. Olen miettinyt näitä asioita aika paljon ja johonkin lopputulokseen sitä on tultava. En missään nimessä halua syyllistää tätä tyttöä, joka ei ole tehnyt mitään väärää eikä mitenkää ole syyllinen koko tapahtumaan.

Pahoittelen jos tekstini ovat sekavia, mutta kun ei itsekkään aina tiedä mitä tehdä. Koetan nyt järjestää tässä sen niin, että toisen ei tarvitsisi kärsiä enään. (Eikä edelleenkään ole mitään "jee ootpa hyvä tyyppi, kun ajattelet kaikkien parasta" tekstiä tämä). Ja joku vielä kysyi, että kauan tämä suhde on kestänyt niin noin yhdeksän kuukautta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ja miksi minä en ollut valmis jatkamaan sen sileän tien? No siksi koska luulen, että olen se sama osapuoli, joka edelleen viilettää tuolla ja sitten, jos taas tapahtuukin "vahinko". Eli en haluaisi satuttaa tätä tyttöä vaan mielummin annan hänen mennä.

Olethan sitten varautunut kuolemaan yksin ja hylättynä ja onnettomana ja muumioitumaan omaan kotiisi, josta talonmies hajun perusteella sinut lopulta löytää, kun et voi olla parisuhteessa ettet vaan koskaanikinämissään kämmää mitään? Kyllä, mielestäni asenteesi on turhan fatalistinen. Ja juu, edellisen lauseen perässä oli hymiö, tosin hyvin pieni sellainen.

En missään nimessä halua syyllistää tätä tyttöä, joka ei ole tehnyt mitään väärää eikä mitenkää ole syyllinen koko tapahtumaan.

Riippumatta siitä, mitä hänelle sanot, tulet jättämään hänet siihen uskoon, että jätät hänet koska sinulla on joku muu (tästä joku taisi sanoa sinulle aiemminkin?) ja / tai koska edesvastuuttomasti syytät häntä siitä, että luottamus meni. Reilua? Ei. Vastuunpakoilua? Kyllä.

Toinen juttu tietenkin, jos tosiasiassa et enää hänestä välitä.

Elämässä pitäisi joskus oppia hyväksymään, että sataprosenttisen varmoja vastauksia ei aina ole. Kuten vaikka nyt, että palaisiko se luottamus ja osaisitko sinä käyttäytyä jatkossa. Ei tiedä ennen kuin kokeilee. Ja muutama päivä tai viikko tai muutamakin viikko huonoa aikaa ei mielestäni ole syy päättää suhde, jos aiemmat yhdeksän kuukautta olivat onnellisia. Jos eivät, niin tilanne on toki toinen, ja ero on ainoa oikea ratkaisu - oli jo ennen pettämistäkin.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riippumatta siitä, mitä hänelle sanot, tulet jättämään hänet siihen uskoon, että jätät hänet koska sinulla on joku muu (tästä joku taisi sanoa sinulle aiemminkin?) ja / tai koska edesvastuuttomasti syytät häntä siitä, että luottamus meni. Reilua? Ei. Vastuunpakoilua? Kyllä.

Näinhän se varmaankin menee. Tyttö tosin jätti minut ensin ja en tiedä onko hänkään enään varma mitä hän haluaa? Sen takia tämä pani minut miettimään suhteen kannattuvuutta. Jos hän vaihteleekin päätöstä toiseen päivästä toiseen (Tottakai hänelläkin on tunteet sekaisin ja ehkä hän sitten sanoi sen hetken mielijohteesta tai jotain vaikea sanoa). En tosin tiedä mitä asiaa hänellä tänään on. Niin tosiaan olen itse nyt tullut siihen tulokseen, että tämä olisi tässä. Mietin vain jos sitä vielä koettaisi uudestaan suhdetta saada kuntoon. Miten siitäkin jatkettaisiin. Ihan niinkuin ennenkin. Varmaankin oikea vastaus tähän on "pikkuhiljaa". Myönnän tämän olevan ensimmäinen kunnon suhde mitä minulla on ollut. Pienempiä on ollut ja viimeisin ennen tätä tyttöä päätty vähän sillälailla, että tyttö vain kertoi tämän olevan tässä. Tuo juttu ei kauaa muutenkaan kestänyt, mutta kyllä siinä tajusi miltä tuntuu kun itse olisi valmis yrittämään vielä, mutta toinen on lyönyt asian lukkoon. Siksi tämä onkin niin saatanan vaikeeta päättää, että mikä olisi kaikkien parasta kaikille. Anteeksi jos tämä kuulostaa ihan höpöhöpö tekstiltä. Minun mielipiteitänihän nämä vain ovat.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Siksi tämä onkin niin saatanan vaikeeta päättää, että mikä olisi kaikkien parasta kaikille.

Juuri siksi nyt - näin "vanhemman valtionaisen viisaudella" - suosittelen lämpimästi, että ette päätä mitään heti, vaan annatte ajan kulua. Ajan kanssa selviää, voiko luottamus palautua ja osaatko sinä olla ihmisiksi. Julistatte välirauhan ja katsotte mitä tapahtuu, eipähän ainakaan tarvitse sitten kiikkustuolissa vanhana ja happaman eukon kanssa miettiä, olisiko sittenkin pitänyt yrittää. Pää kylmänä äläkä hermostu, vaikka toisen mieli muuttuisikin minuutin välein.

Välillä voi olla todella vaikeaa hyväksyä, ettei kaikista asioista aina ole varmuutta tai absoluuttista oikeaa tai väärää - näin myös mulle, joten uskon ymmärtäväni ahdistuksesi hyvin, vaikkei tasan tuollaista ole omiin parisuhteisiin osunutkaan. Tai pettänyt olen kyllä, mutta tuolloin tiesin jo, ettei silloisella suhteella enää ole tulevaisuutta. Pitää vain osata hengitellä välillä syvään ja uskoa, että asiat järjestyvät tai jolleivät järjesty, niin eipä tarvitse enää myöhemmin jossitella, kun ei yritetty.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri siksi nyt - näin "vanhemman valtionaisen viisaudella" - suosittelen lämpimästi, että ette päätä mitään heti, vaan annatte ajan kulua. Ajan kanssa selviää, voiko luottamus palautua ja osaatko sinä olla ihmisiksi. Julistatte välirauhan ja katsotte mitä tapahtuu, eipähän ainakaan tarvitse sitten kiikkustuolissa vanhana ja happaman eukon kanssa miettiä, olisiko sittenkin pitänyt yrittää. Pää kylmänä äläkä hermostu, vaikka toisen mieli muuttuisikin minuutin välein.
Niin no tämäkin on kyllä ihan totta. Ja onhan nämä palstat ihan hyviä siinä mielessä, kun omat aivot ei toimi yhtään niin kuunnella muitten mielipiteitä. Vaikka kaikki mielipiteet eivät välttämättä ole oikeita/vääriä, niin kyllä jotkut ajatukset saavat omankin pään, jotain "järkevää" miettimään.

Palaan tähän ketjuun sitten joskus taas. Katsotaan missä tilanne sitten menee. Mutta olkoon tämä nyt kiitos ja näkemiin hetkeksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ja miksi minä en ollut valmis jatkamaan sen sileän tien? No siksi koska luulen, että olen se sama osapuoli, joka edelleen viilettää tuolla ja sitten, jos taas tapahtuukin "vahinko". Eli en haluaisi satuttaa tätä tyttöä vaan mielummin annan hänen mennä.

En vain halua tuottaa yhtään pettymystä tälle tytölle enään. Olen miettinyt näitä asioita aika paljon ja johonkin lopputulokseen sitä on tultava.

No jos oikeasti uskot, että mahdollisesti voit vielä tän kaiken jälkeen toisenkin kerran pettää tätä naista niin ehdottomasti annat sen mennä nyt heti. En tunne kyseistä naista, mutta eiköhän se ansaitse parempaa. Ymmärrän hyvin kyllä TQoFE:nki näkökannan ja sun pitäis kantaa vastuu sun teoista. Tässä tilanteessa uskon kuitenkin parhaan vaihtoehdon olevan suhteen päättäminen ennen kuin petät uudestaan.

Ole kuitenkin rehellinen, sen olet naiselles velkaa. Kerro suoraan miksi haluat erota.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ymmärrän hyvin kyllä TQoFE:nki näkökannan ja sun pitäis kantaa vastuu sun teoista. Tässä tilanteessa uskon kuitenkin parhaan vaihtoehdon olevan suhteen päättäminen ennen kuin petät uudestaan.

Ajatuksena tässä oli lähinnä se, että puhutaan kuitenkin "vain" kännissä suutelemisesta, jota on tapahtunut kerran.

Jos pettäminen olisi ollut "vakavampaa" tai pitkäkestoisempaa, sillä olisi ollut muita seuraamuksia (esim. sukupuolitauti) tai puhuttaisiin vaikka väkivallasta parisuhteessa, suosittelisin ehdottomasti samaa kuin sinäkin: anna tytön löytää itselleen joku parempi. Heti. Nyt edes tällä äkkijyrkällä ja äkkiväärällä luonteella en osaa olla noin jyrkkä ja ankara. Olen selkeästi tulossa vanhaksi ja menettämässä otettani ;)
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Näinhän se varmaankin menee. Tyttö tosin jätti minut ensin ja en tiedä onko hänkään enään varma mitä hän haluaa? Sen takia tämä pani minut miettimään suhteen kannattuvuutta. Jos hän vaihteleekin päätöstä toiseen päivästä toiseen (Tottakai hänelläkin on tunteet sekaisin ja ehkä hän sitten sanoi sen hetken mielijohteesta tai jotain vaikea sanoa). En tosin tiedä mitä asiaa hänellä tänään on. Niin tosiaan olen itse nyt tullut siihen tulokseen, että tämä olisi tässä. Mietin vain jos sitä vielä koettaisi uudestaan suhdetta saada kuntoon. Miten siitäkin jatkettaisiin. Ihan niinkuin ennenkin. Varmaankin oikea vastaus tähän on "pikkuhiljaa". Myönnän tämän olevan ensimmäinen kunnon suhde mitä minulla on ollut.

Oh, vanhemman valtiomiehen neuvo on nyt, että jäitä hattuun. On itsestään selvää, että tyttöystäväsi reaktiot on tuossa tilanteessa vaistonvaraisia, niin olisi sunkin, jos moinen pajautettaisiin puun takaa päin naamaa. Jos suhteenne on muutoin toimiva ja onnellinen, ei lie yksi suutelo maailmaa voi kaataa.

Kaikissa suhteissa eteen tulee ne koetinkivensä, jotka sitten jalostaa, tai karsii elinkelvottomat muistoiksi.

Vähän tossa sun pohdinnoissa haisee semmonen mennään sieltä, missä aita on matalin, eli ei sitten oikeesti kohdata sitä aiheuttamaansa paskavibaa, vaan jätetään toinen siivoomaan paskat yksin (eikös se niin ollu, että välität niin paljon, ettet halua satuttaa enempää? Taidat kyllä noin toimien välittää lähinnä itsestäs)

Täällä saa melkeen tilanteeseen kuin tilanteeseen neuvoksi, että erotkaa, ei siitä mitään tuu - ei kannata uskoa. Suhteet, varsinkin jos niissä on tunteet mukana, sisältää aina niin paljon liikkuvia osia, ettei moinen ehdotus sisällä mitään ymmärrystä. Niistä suhteista taas, jossa tuo ehdotus on kurantti, ei juuri kukaan enää neuvoja kyselekään.

Edelleen palaan tuohon "pettämiskuvioon", tilanne, jossa homman nimi on toisen kanssa suutelu, ei ole sieltä fataaleimmasta päästä, muista että useasti elämässä tulee suhteissa tilanteita, joissa on erheiden vuoksi pohdittava lopettaako oikeasti pettämistä sisältäneen suhteen, eikä siihenkään voi antaa neuvoa suorilta käsiltä, että erotkaa, vaikka kova paikka se on kummallekin osuessaan.

Ymmärrän toki, että nuorina ollaan mustavalkoisia asioiden suhteen, mutta ei niin pidemmän päälle voi elää, kyllä vesi rantakivet muovaa. Sen sijaan, että kasvattaa kykyä kieltää tunteita, kannattais kasvattaa kykyä käsitellä tunteita, sitä taitoa elämässä eniten kaipaa.

Eli rauhota mieles, kohtaa naises, vastaa huutos ja muista, että sovintoseksi hakkaa rapulaseksinkin, kyllä se siitä.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jos pettäminen olisi ollut "vakavampaa" tai pitkäkestoisempaa, sillä olisi ollut muita seuraamuksia (esim. sukupuolitauti) tai puhuttaisiin vaikka väkivallasta parisuhteessa, suosittelisin ehdottomasti samaa kuin sinäkin: anna tytön löytää itselleen joku parempi. Heti. Nyt edes tällä äkkijyrkällä ja äkkiväärällä luonteella en osaa olla noin jyrkkä ja ankara. Olen selkeästi tulossa vanhaksi ja menettämässä otettani ;)

No olen kieltämättä todella jyrkkä jo "pelkän" suutelemisen kohdalla vaikka se kuinka kännissä tapahtuisi. Ite oon siihen kerran sortunu enkä ole ehkä vieläkään pystynyt antamaan sitä itelleni anteeksi. Nainen otti asian kyllä ihmeen kevyesti ja tuntui unohtaneen koko asian jo parin päivän jälkeen (no itseasiassahan syyki siihen kevyeen suhtautumiseen selvisiki sit aikanaan). Ehkä pitäisi enemmänki pohtia millanen ihminen juo itsensä siihen tilaan jossa ei enää kontrolloi omia tekojaan ja tekee asioita joita ei ikinä selvinpäin tekisi. Olettaen siis ettei selvinpäin menisi suutelemaan toista naista.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Iso rasti seinään, olen kerrankin tasan samaa mieltä JypFabun kanssa. Tai Jyväskylän vahvistus on samaa mieltä minun kanssani, kummin vaan.

No olen kieltämättä todella jyrkkä jo "pelkän" suutelemisen kohdalla vaikka se kuinka kännissä tapahtuisi. Ite oon siihen kerran sortunu enkä ole ehkä vieläkään pystynyt antamaan sitä itelleni anteeksi.

Anna vaan. Turha kantaa syyllisyyttä asiasta, jolle ei enää mitään voi ja jolla selkeästikään ei ole enää merkitystä parisuhteelle, koska se kaatui jo muihin asioihin.

Maailma on kaikille helpompi paikka elää, jos joskus osaa olla hieman armollinen niin itselleen kuin myös muille. Mulle tämä on vaikeaa, mutta yritän kovasti opetella. Suosittelen samaa muillekin.

Ehkä pitäisi enemmänki pohtia millanen ihminen juo itsensä siihen tilaan jossa ei enää kontrolloi omia tekojaan ja tekee asioita joita ei ikinä selvinpäin tekisi. Olettaen siis ettei selvinpäin menisi suutelemaan toista naista.

Ymmärtääkseni niin Wod kuin sinäkin olette molemmat vielä nuoria, kahden kympin korvilla. Nuorena voi vielä sattua vahinkoja alkoholin kanssa. Toinen juttu on, jos niitä tulee jatkuvalla syötöllä vielä kolmekymppisenä tai siitä vanhempana.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Mun neuvo on myös, että kannattaa kuunnella mitä tyttöystävälläsi on sanottavaa ja tehdä johtopäätökset sitten. Toisaalta mullakin on aika jyrkkä suhtautuminen muiden suutelemiseen, enkä varmasti antaisi sitä kovin helposti tyttökaverilleni anteeksi. Ainut mahdollisuus olisi nimenomaan tuo, että kuulisin tuon itse tytöltä ja että hän todella katuisi sitä. Mutta voiko kuitenkaan väittää ihan oikeasti rakastavansa toista, jos kuitenkin suutelee tai pahimmassa tapauksessa käy panemassa muita miehiä/naisia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös