Naisasiat

• 7 587 662
  • 26 609

Nuggumatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild
terveeks vaan kaikille... aattelin kysellä täällä parisuhteessa olevilta (ja miksi ei muiltakin) tämmöistä...

Lehdestä luin että parisuhteesa tapahtuu 400 yhdyntäkerran jälkeen "rakastumisen loppumista" eli siinä 2-5 vuoden duunailun jälkeen... (tämän "rakastumisen hiipumisen" olen havainnut mutta että oikein yhdyntäkertoihin lisättynä)

Kenelle kaikille on käynyt näin?!... itse tätä kyselen siksi että ei keritty edes tuohon 400 astikka ja himot loppu tyystin (lähinnä naiselta siis) tai ainakaan meidän sängyssä ei mitään tapahtunut... mutta mites siellä muiden kammareissa?!

Ja jos näin on käynyt miten siitä sitten etiäpäin?
että millä saahaan sitä rakastumista/haluamista takaisin?!

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
terveeks vaan kaikille... aattelin kysellä täällä parisuhteessa olevilta (ja miksi ei muiltakin) tämmöistä...

Olin jo kirjoittamassa aikamoista tarinaa, mutta juuri ennen lahettamista muistin etta vaimo lukee usein taalla kirjoittelemiani juttuja joten paatanpa deletoida taman samantien. Heh.

Hyvin rullaa, siis!

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Onko mielestänne vakavaa valehdella entisistä kumppaneista?

Minua suututtaisi tilanteessa myos, ei niinkaan toki asia mutta miksi sille oli ikina tarvetta kertoa valhe. Olen itse yrittanyt puolisolle alusta alkaen sanoa etta totuus heti karkeen ja oli asia mika tahansa, lopputulos on aina suotuisampi versus kerrottu valhe ja siita kiinni jaaminen. Ymmarran siis tunnettasi taysin. Loppujen lopuksihan tuo on suhteen pienia asioita eika sinun pitaisi vaivata paatasi silla kovin pitkaan. Toki voit oikeutetusti kyseenalaistaa tarpeen valheelle mutta itse asia on kovin vahapatoinen kun punnitaan seurustelusuhdetta vaakakupissa.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Vähäpätöinen asia, kuten itse arvon vstk totesit. Eittämättä. Minun täytyykin mennä oman nuppini sisään, ja pohtia, kumpi juttu minua enemmin suututtaa; valehtelu, vai se mistä valehdeltiin. Jälkimmäiselle ei kukaan enää mitään voi. Menneisyyttä on turha märehtiä, sillä vain nykyhetkeen voimme vaikuttaa. Ehkä tästä oppii itse kukin..

Asiaa toki voi katsoa monelta kantilta ja valehtelu seurustelusuhteessa ei koskaan ole suotuisaa. Toki asiaa pitaa myoskin verrata asian mittasuhteiden piirissa. Sanottu valhe = aikaansaatu riita. Mikali pienet asiat saavat kohtuuttomia mittasuhteita, kannattaisiko omaa mustasukkaisuutta hieman pohdiskella? Mika on se perimmainen syy mika tuon tunteen aiheuttaa. Mustasukkaisuus, kateus, pelko vai petetyksi tuleminen?

Itse tunnen enemmalti ylpeytta etta vaimolla on jonkun verran kokemusta ennen meidan yhteisen taipaleen alkamista. Ajatella, kaikista niista aijista meika sai vieda taman kauniin naisen vihille.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse tunnen enemmalti ylpeytta etta vaimolla on jonkun verran kokemusta ennen meidan yhteisen taipaleen alkamista. Ajatella, kaikista niista aijista meika sai vieda taman kauniin naisen vihille.

Vaikka se vaimo näitä viestejä lukeekin, niin joku raja nyt tähän touhuun.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Naiseni tunnusti minulle äskettäin, että oli aikaisemmin valehdellut minulle entisten seksikumppaneidensa määrästä. Aiempaan saldoon tuli pari kappaletta lisää.
Vanha muistisääntö: miehet kolminkertaistavat kysyttäessä seksikumppaniensa määrän, naiset jakavat kolmella.

En kyllä itse ymmärrä, mikä tuossa suututtaa. Onhan aikuisella ihmisellä varmasti menneisyys myös vällyjen välissä, noin keskimäärin. Valkoiseen valheeseen voi olla monta syytä. Mikä siinä lukumäärässä hermostuttaa, jos se onkin 7 sijaan 9? tai 17 vs. 19? Jne. Korkeintaan silloin, kun luulee menevänsä naimisiin neitsyen kanssa, voi tulla itku silmään hääyönä totuuden paljastuessa. Muuten asia on: evvk.

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
aattelin kysellä täällä parisuhteessa olevilta (ja miksi ei muiltakin) tämmöistä...

Hyvä Nuggis; rakastuminen on tunne, rakastaminen on tekemistä kuvaava sana (oliko se ny verbi tjsp.)!

Kaikissa parisuhteissa tuo ensimmäinen (huuma, himo, what ever) kantaa jonkin aikaa (ehkä jopa vuosia), mutta pysyvissä suhteissa tuo toinenkin alkaa jo hyvissä ajoin.

Petipuuhissa niitä alkuaikojen tunteita on pirun vaikea (ehkä jopa mahdoton) säilyttää kovin pitkään, mutta onhan se touhu pääosin oikein mukavaa puuhastelua, joten tuosta ongelmasta kyllä kannattaa puhua (ei siis pelkästään täällä vaan pääosin sen kumppanin kanssa). Joku wiksu on sanonut, että nuo suvunjatkamisvehkeet ovat tavallaan "ajattelevia elimiä", eli käytännössä jos parisuhteessa on huolia / murheita alkaa seksikin hiipua.

Tiedän kyllä ihan kokemuksesta, että jos sitä vastapuolta oikeasti rakastaa kannattaisi noihin puuhiin panostaa vaikka ei niin mahdottomasti juuri sillä hetkellä mieli tekisikään => kyllä se liekki syttyy kun kytevään hiillokseen puhaltaa! Tosin jos hiillos on hiipunut kovastikin ei siihen saa liian kovaa puhaltaa, muuten sammuu kokonaan... Eli jos läheisyyttä ei ole ollut juurikaan ei sinne himaan kannata mitään liukuvoiteita, anustappeja, kumiasuja ja kahleita kantaa vaan aloittaa ohimennessä sipaisemalla hiuksia, antamalla pusu niskaan, hieromalla vähän hartioita jne. => kyllä se luonto tikanpojan puuhun ajaa kun oikea hetki ja fiilis valtaa mielen!

Heh, tulipahan paljon kiertoilmaisuja, mutta eiköhän tuosta nyt jotain tajua?

terv.- "vanhempi valtiomies"

edith => tuohon paneskelumäärään vielä sellainen kommentti, että tiedän suhteita jotka ovat loppuneet jo ekan kerran jälkeen, mutta myös pareja jotka parinkymmenen vuoden jälkeen ovat toistensa kimpussa niin, että ympärillä olevat kiusaantuu... Töitä vaan niin lopussa kiitos seisoo ;-)

Viimeksi muokattu:

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lähinnä siksi, että minua vitutti kirkassilmäinen valehteltu noin pienestä asiasta. Toisaalta minua toki painoi ajatus, että tyttöni on kokenut kourallisen verran muita miehiä ennen minua. Itse kun olen aina ollut hyvin pidättyväinen seksin suhteen. En ole kuitenkaan noviisi, mutta huomattavasti kokemattomampi kuin nykyinen kumppanini.

Ehkä tässä nyt on tämä ongelmana, eli ite et ole päässyt pesää kunnolla maistelemaan, ja sitten ku sattuu vastaan nainen joka on ymmärtänyt antaa ni ollaan sitten niuhottamassa siitä. En vaan ymmärrä. Ja miks ihmeessä jostain entisistä hoidoista pitää edes keskustella? Vaatii todella kovaa itseluottamusta kummaltakin osapuolelta jos meinataan että noista ei saada jotain kärhämää aikaan. Aina on joku aiempi jolla on ollut isompi leka, parempi sängyssä, isommat tissit yms.

Itse en oo kertonut kuin monen kanssa oon sängyssä ollut, enkä kyl oo kysynykkää. Oikeastaan ihan sama, ja mitä se loppujen lopuks edes kummallekkaan kuuluu?

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Ehkä tässä nyt on tämä ongelmana, eli ite et ole päässyt pesää kunnolla maistelemaan, ja sitten ku sattuu vastaan nainen joka on ymmärtänyt antaa ni ollaan sitten niuhottamassa siitä.

Sama ajatus tuli heti mieleen. Jos Delterin naisystävä lukee tätä palstaa, niin neuvoisin lähtemään, jos kyseleminen vielä jatkuu. Ei sitä vänkäämistä ja utelemista jatkuvasti kestä.

Jos seurustelukumppanin exien lukumäärä huolestuttaa, niin kannattaa laittaa suhde poikki ja hankkia lisää kokemuksia. Jos vaikka itsetunto siitä vähän paranisi.

Suosikkijoukkue
HIFK
Jos seurustelukumppanin exien lukumäärä huolestuttaa, niin kannattaa laittaa suhde poikki ja hankkia lisää kokemuksia. Jos vaikka itsetunto siitä vähän paranisi.
Juu ja ei. Siitä olen samaa mieltä, että ex-kumppaneiden määrä on periaatteessa aivan sama, koska meillä kaikilla on menneisyytemme ja se pitää hyväksyä. Sanon 'periaatteessa', koska jos omalla naisellani olisi esim. satoja seksikumppaneita ns. plakkarissa, saattaisi se jo hiukan mietityttää.

Sen sijaan tuo Delterin naisen muutamaan(?) otteeseen tapahtunut valehtelu asiasta ei mielestäni ole hyväksyttävää. Kyllä se vain niin on, että jos tuollaisesta asiasta pitää valehdella, niin kenties se epärehellisyys ulottuu muihinkin asioihin. Eihän tuollainen paskanpuhuminen ainakaan luottamusta herätä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sen sijaan tuo Delterin naisen muutamaan(?) otteeseen tapahtunut valehtelu asiasta ei mielestäni ole hyväksyttävää.
Jos tuosta asiasta pitää valehdella, eikä kyseessä ole se mallia "satoja petikavereita", niin ymmärrän valehtelun syyt paremmin kuin valehtelusta suuttumisen. Kyseessä on kuitenkin henkilökohtainen asia, jonka ei pitäisi juurikaan kuulua edes sille puolisolle enää tässä vaiheessa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tuosta asiasta pitää valehdella, eikä kyseessä ole se mallia "satoja petikavereita", niin ymmärrän valehtelun syyt paremmin kuin valehtelusta suuttumisen. Kyseessä on kuitenkin henkilökohtainen asia, jonka ei pitäisi juurikaan kuulua edes sille puolisolle enää tässä vaiheessa.
Aivan, mutta jos asia kuitenkin tulee puheeksi ja molemmat osapuolet päättävät kertoa kumppaneiden määrän, niin on se hiukan outoa, että asiasta pitää valehdella. Siinä on se pointti, että vaikka kyseessä on sinänsä pieni asia, niin kyllähän siinä tulee mieleen, josko olisi hiukan isompiakin salaisuuksia olemassa. Toivon mukaan näin ei tapahdu ja luottamus säilyy puolin ja toisin, mutta sitä se valehtelu voi joskus teettää, ihmismieli on usein sellainen.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Niin ja saldoon tuli pari lisää, siis oikeasti. Jos muija nyt sais jostain päähänsä että mun pitäis kertoo kuin monen kanssa oon laittanut joskus aikoinaan, niin ihan mahdollista että pari jäis ihan vaan muistamattomuutta kertomatta. Sit kun päivänä x alkais muistelemaan, "et hei paninhan mie totakii" ni tostako pitäisi saada tappelu aikaseks.

Onks tääl kaikil sitten niin hyvä muisti että kaikki panonsa muistavat? Pitäiskö nyt parisuhteessa (joissa toki aiemminkin ollut pitempiä aikoja) alkaa myös panot saman kanssa kirjaamaan ylös, jos joskus niin ikävästi kävis että uutta emäntää joutus ettimään? Tiiä vaikka seuraavaa kiinnostaiskii?

Sama toi mun mielestä on et ootko ollut 10 eri henkilön kanssa vai 10 kertaa saman kanssa. Sama rasitus siinä rööreille tulee silti.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Aivan, mutta jos asia kuitenkin tulee puheeksi ja molemmat osapuolet päättävät kertoa kumppaneiden määrän, niin on se hiukan outoa, että asiasta pitää valehdella. Siinä on se pointti, että vaikka kyseessä on sinänsä pieni asia, niin kyllähän siinä tulee mieleen, josko olisi hiukan isompiakin salaisuuksia olemassa. Toivon mukaan näin ei tapahdu ja luottamus säilyy puolin ja toisin, mutta sitä se valehtelu voi joskus teettää, ihmismieli on usein sellainen.
Eikös nyt terve järkikin sano, ettei tuosta asiasta pitäisi edes keskustelua herätellä? Jos jonkin asian läpikäyminen parisuhteessa on turhaa, se on entisten seksikumppanien lukumäärä. Sitäpaitsi kyllähän nyt parisuhteessa pitää olla jotain omiakin asioita, isoja ja pieniä salaisuuksia. Asialla kun ei ole mitään merkitystä itse parisuhteeseen, ei sen salaisuutena pitämisessäkään pitäisi mitään ongelmaa olla.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Onks tääl kaikil sitten niin hyvä muisti että kaikki panonsa muistavat?

Joskus baarissa tuli asia puheeksi tulevan vaimon kanssa ja siina sitten kysyi etta montako.. Pakko se on myontaa etten muistanut. Eipa siita nyt tappelua tullut aikaan, mutta oli se vahan koomista sanoa sen peraan mita likka oli sanonut ettei mitaan hajua.. Parin paivan laskennan jalkeen taisin suhteellisen tarkan luvun saada kerrottua. Hauska tilanne se oli silti kun sita muistelee.

Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös nyt terve järkikin sano, ettei tuosta asiasta pitäisi edes keskustelua herätellä? Jos jonkin asian läpikäyminen parisuhteessa on turhaa, se on entisten seksikumppanien lukumäärä.
Kulkevatko terve järki ja parisuhde aina käsi kädessä? Aivan, sitähän minäkin. Olen samaa mieltä, ettei entisten kumppaneiden määrästä kannata välttämättä jutella ollenkaan. Kuitenkin, jos ja kun jossain suhteessa asia tulee esiin ja siitä puhutaan, niin eikö ole viisainta puhua asiasta totta? Jos toinen osapuoli pahoittaa tuosta totuudesta mielensä, niin se on hänen ongelmansa.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Parin paivan laskennan jalkeen taisin suhteellisen tarkan luvun saada kerrottua. Hauska tilanne se oli silti kun sita muistelee.

Joo sinänsä hauska jos alkaa muistelemaan, itseäni suoraan sanottuna ottaa päähän toi facebook juurikin ton muistamattomuuden kannalta. Oo siinä sit arpomassa , kun kaveripyyntöjä tulee et kukahan toikii on ja onko joku johon baari-illan jälkeen on rojunsa käyny kännipäissään heittämässä.

Ongelmaa lisää vielä se, kun nyt suhteessa elelee niin muijalla on niin saakelin iso suku et kaikki serkut ja serkkujen kaimat on nyt sieltä puolen sukuu pyytelemässä kaveriks ja kaikkia en oo edes lähellekkään nähny.

Noloo kysellä muijalta onks tää N.N jotain sukuu siulle tai pitäiskö miun tää jostain tuntee, ku ei muistu mieleen. Toisinaan tulee kyl semmosta kuittailuu (onneks vielä hyvällä), "ääh se on joku siun ikiaikainen hoitos, ota vaan kaveriks"...

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tiedän omat skitsoni.

Ja kyllä, pyysin lopullisen tunnustuksen jälkeen myös anteeksi omaa epäkypsyyttäni ja ahdistelua, ennen kuin ajauduin uudelleen pohtimaan itse valehteluprosessia.
Kypsää puhetta. Kukaan ei ole täydellinen. Asioihin on helpompi suhtautua, kun tuntee itsensä ja tunnustaa vikansa, vaikkeivät ne välttämättä edes vikoja olisikaan. Tuntuu joka tapauksessa siltä, että teillä on asiat kunnossa. Over and out.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tyhmä kysymys, mutta mitä väliä sillä on, kuinka monta petikaveria tällä sinun kumppanillasi on ollut? Eiväthän he ole parisuhteessa paremman puoliskosi kanssa.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Valhetta valheen perään.

Jos epärehellisyys on sinun mielestäsi se pointti, niin kysyppä jos haluat asiaa vielä penkoa, että moni niistä entisistä on pettämisiä. Siis jos niitä (entisiä) kerran on ollut useita, niin samalla saat tiedon siitä, että onko hän epärehellinen loppuunasti ( perso munalle, tilaisuus tekee varkaan), vai uskollinen parisuhteessa.

Monella ihmisellä on useita yhdenyön juttuja suhteiden päättymisten jälkeen, kun ei edes kiinnosta vakavat jutut ja siten niitä "valloituksia" saattaa olla aika paljonkin.

Jossainvaiheessa on kuitenkin asioiden parasta antaa vaan olla ja jatkaa eteenpäin, jos kaikki muuten on ok.

Viimeksi muokattu:

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tyhmä kysymys, mutta mitä väliä sillä on, kuinka monta petikaveria tällä sinun kumppanillasi on ollut? Eiväthän he ole parisuhteessa paremman puoliskosi kanssa.

Delter ei liene niinkään kiinnostunut luvusta.
Ymmärrän kyllä Delterin pointin rehellisyydestä. Miksi on alun alkaen pitänyt valehdella luku yli puolella?
Jere#3 otti hyvän asia esille. Kuinka uskollinen kumppani on. Voisiko liittyä jotenkin tähän valehteluun? Valehtelustahan on kyse, tuskin on muistanut määrää puolella väärin.

Tässä vaiheessa en suosittelisi välttämättä painamaan villasella asiaa, kun kerran on alettu vatvomaan (asia vaivaa selvästi sinua ja/tai kumppaniasi). Oman kokemuksen mukaan vaikeneminen ja puhumattomuus eivät ole pitkän parisuhteen salaisuus.

On asia sitten alunperin pieni tai iso, niin tässä vaiheessa se ei ainakaan enää ole ihan mitätön. Jollakin tavoin asia tulee puhua halki.
Voiko kyse olla siitä, ettei pohjimmiltaan halua kuulla totuutta, jos sattuukin selviämään Jere#3:n esille ottamia puolia kumppanista?

Morgoth

Jäsen
Vietimme eilen naisen kanssa iltaa hänen jäädessä yöksi, ja kaikki oli mielestäni erittäin fine. Viime yönä sitten heräsin ja vaistosin pienen keskustelun jälkeen jonkin olevan pielessä. Sitten se olikin taas menoa. Kysyin suoraan, liittyykö asia siihen mistä keskustelimme ankarasti viimeksi. Hyvin nopeasti tuli ilmi, että tähän "miessaldoon" oli vielä pari yksilöä lisättävää. Ja kyllähän se kirpaisi.

Mielestäni naisen 'valehtelun' tai 'kaunistelun' lisäksi suhteenne toinen ongelma on, että taidat olla todella mustasukkainen, jonka osittain peität naisen valehtelun taakse.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy