Naisasiat

• 7 587 697
  • 26 609

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mielestäni naisen 'valehtelun' tai 'kaunistelun' lisäksi suhteenne toinen ongelma on, että taidat olla todella mustasukkainen, jonka osittain peität naisen valehtelun taakse.
Mä väittäisin että se on jopa ainoa ongelma. Noita asioita pitääkin kaunistella. Kuka ihan rehellisesti pystyy kertomaan _kaiken_ seksielämästään nykyiselle kumppanilleen? Ihan sama onko kyse seksikumppanien lukumäärästä vai siitä, että joskus kokeilumielellä on testannut pissakakkaleikkejä, _jokainen_ kaunistelee näitä asioita. Eikä näköjään ihan syyttä, aika kova paikka näyttäisi Delterille tämä juttu olevan.

Suosikkijoukkue
HIFK
Mä väittäisin että se on jopa ainoa ongelma. Noita asioita pitääkin kaunistella.
Ilmeisesti ns. kaunistelu ja valehtelu (vieläpä samasta asiasta moneen kertaan) ovat mielestäsi sama asia? Mustasukkaisuus voi hyvin olla isokin ongelma Delterin tapauksessa, mutta onhan tuo naisen jatkuva epärehellisyys myöskin melko iso juttu.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
... mutta nyt joudunkin punnitsemaan hänen puheitaan kriittisemmin kuin koskaan.

Tai kuulet asiat, niinkuin ne haluat kuullakkin? Joskus on ihan hyvä koittaa kuunnella, että mitä se toinen oikein sanoo ja tarkoittaa, eikä sekoittaa niitä omiin (ennakko)asenteisiin.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmeisesti ns. kaunistelu ja valehtelu (vieläpä samasta asiasta moneen kertaan) ovat mielestäsi sama asia? Mustasukkaisuus voi hyvin olla isokin ongelma Delterin tapauksessa, mutta onhan tuo naisen jatkuva epärehellisyys myöskin melko iso juttu.
No ei ole, vaan nimenomaan eri asia. Kaunistelu on sitä, kun jätetään kertomatta asioita, joiden kertomisella ei saavuteta mitään hyötyä, eikä niiden kertomatta jättämisellä pitäisi olla normaalitilanteessa mitään vaikutusta suhteeseen. Valehtelua on se, kun tieten tahtoen johdetaan harhaan, jotta saavutettaisiin itselleen jotain hyötyä.

Mielestäni näissä asioissa pitäisi aina miettiä asiaa siltä pohjalta, että onko omassa elämässä mitään (erityisesti seksielämässä), jota ei haluaisi tyttöystävälleen kertoa. Naisille seksikumppaneiden lukumäärä on huomattavasti henkilökohtaisempi asia kuin miehille. Siinä missä mies on voittaja kaataessaan lukuisia naisia, on naisen maine mennyttä viimeistään viidennen seksikumppanin jälkeen. Tähän sitten vaikka se vertaus avaimista ja lukoista.

Tästä sitten vielä yksi heitto kaikille miehille, joiden tyttöystävät ovat sanoneet harrastaneensa seksiä vain muutaman ihmisen kanssa: ei pidä paikkaansa. Naisilla on keskimäärin aivan yhtä paljon seksikumppaneita kuin miehillä. Merkitystä on vain sillä, miten tuon asian omassa päässään käsittelee.

Suosikkijoukkue
HIFK
Valehtelua on se, kun tieten tahtoen johdetaan harhaan, jotta saavutettaisiin itselleen jotain hyötyä.
Ja juuri tuosta on tässäkin tapauksessa kyse, minun mielestäni.

(Edit) Perustellaanpa vielä: pariskunta keskustelee aiempien seksikumppaneidensa määrästä. Nainen kertoo, että hänellä on ollut aiemmin esim. neljä kumppania. Myöhemmin ilmenee (vaikkapa sitten naisen aloitteesta, miten vaan), että aikaisemmin mainittu luku ei olekaan totta, vaan nainen sanoo kumppaneita olleen sittenkin kuusi. Jälleen jonkin ajan kuluttua nainen paljastaakin, että oikeastaan niitä olikin kahdeksan. Ongelmahan tässä ei ole tosiaankaan se kumppaneiden lukumäärä, vaan se, että "totuus" muuttuu joka kerta asian tullessa esille. Näin ollen nainen on alkujaan valehdellut esimerkiksi halutessaan "suojella" miehen tunteita, tai sitten ihan vain jostain paljon itsekkäämmästä syystä. Aivan sama, valehtelua kaikki tyynni, jolloin väistämättä tulee mieleen, voisiko nainen valehdella muistakin asioista. Tämä on se ongelman ydin.

JZZ kirjoitti:
Naisille seksikumppaneiden lukumäärä on huomattavasti henkilökohtaisempi asia kuin miehille. Siinä missä mies on voittaja kaataessaan lukuisia naisia, on naisen maine mennyttä viimeistään viidennen seksikumppanin jälkeen.
Voi kiesus, millaista yleistämistä. Kyllä tässä kukin ihan omilla aivoilla ajattelevia yksilöitä ollaan (useimmat ainakin), joten eipä kannattaisi laittaa ihmisiä noin yksiselitteisesti samaan nippuun.

JZZ kirjoitti:
Tästä sitten vielä yksi heitto kaikille miehille, joiden tyttöystävät ovat sanoneet harrastaneensa seksiä vain muutaman ihmisen kanssa: ei pidä paikkaansa. Naisilla on keskimäärin aivan yhtä paljon seksikumppaneita kuin miehillä.
Keskimäärin ehkäpä, mutta tässäkään asiassa et voi vedellä kaikkia mutkia suoriksi. Poikkeusyksilöitä löytyy kyllä, kuten varmasti hyvin tiedät.

Morgoth

Jäsen
Näin ollen nainen on alkujaan valehdellut esimerkiksi halutessaan "suojella" miehen tunteita, tai sitten ihan vain jostain paljon itsekkäämmästä syystä.

Seuraava askel on varmaan kysyä naiselta miten iso muna niillä exillä oli ja saada varmistus, että olenhan minä kuitenkin se paras rakastaja, jos jollakin exällä olikin isompi muna?

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja juuri tuosta on tässäkin tapauksessa kyse, minun mielestäni.
Miten nainen tässä yrittää hyötyä? Jos toinen herättää keskellä yötä keskustelemaan entisten seksikumppaneiden määrästä, niin tilanne alkaa olemaan jo niin absurdi, että kyllä ihan syystäkin on kaunistellut sanomisiaan. Oma mustasukkaisuus on toki hyvä naamioida moraalin verhoon, Delter ja Simon ilmeisesti eivät ole koskaan yhtäkään asiaa naisilleen kaunistelleet saati sitten valehdelleet.

Mustasukkaisuus on pirullinen juttu, se kun saa aina vian toisen syyksi, vaikka todellinen ongelmien lähde on itsessä. Tiedän, koska kärsin tästä itsekin eräässä suhteessa. Kävin muutaman kerran juttelemassa ammatti-ihmisen kanssa asiasta, suosittelen lämpimästi muillekin.

Suosikkijoukkue
HIFK
Miten nainen tässä yrittää hyötyä?
Lisäsin viestiini esimerkin tästä.

JZZ kirjoitti:
Oma mustasukkaisuus on toki hyvä naamioida moraalin verhoon, Delter ja Simon ilmeisesti eivät ole koskaan yhtäkään asiaa naisilleen kaunistelleet saati sitten valehdelleet.
Hienosti oletettu. Satun olemaan asiantuntija asioiden kaunistelussa ja valkoisissa valheissa, jotka ovat sitten kolahtaneet omaan nilkkaan. Silkkaa typeryyttä, jonka olisi voinut välttää puhumalla totta alusta lähtien.

JZZ kirjoitti:
Mustasukkaisuus on pirullinen juttu, se kun saa aina vian toisen syyksi, vaikka todellinen ongelmien lähde on itsessä. Tiedän, koska kärsin tästä itsekin eräässä suhteessa. Kävin muutaman kerran juttelemassa ammatti-ihmisen kanssa asiasta, suosittelen lämpimästi muillekin.
Ensinnäkin, en ole itse mustasukkaista sorttia ollenkaan, päinvastoin. Toiseksi, olen ollut vaikeassa suhteessa, jossa nainen oli sairaalloisen mustasukkainen. Sekä hän että myös minä olemme sittemmin käyneet puhumassa asioista ammatti-ihmisen kanssa.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seuraava askel on varmaan kysyä naiselta miten iso muna niillä exillä oli ja saada varmistus, että olenhan minä kuitenkin se paras rakastaja, jos jollakin exällä olikin isompi muna?
Niinpä. Miten tuohonkin sitten vastaat niin että parisuhde kukoistaa ja kaikilla on hyvä mieli. Voisiko tässä ehkä miettiä, että kysymys kannattaisi kokonaan jättää kysymättä.

Vielä Delterille / Simonille kysymys, että mitä vastaatte kun tyttö kysyy "olenkohan mä lihonut"? Julma totuus päin naamaa vai kaunisteletteko asiaa? Kumpi on tässä tapauksessa parempi vaihtoehto parisuhteen kannalta, ehdoton rehellisyys vai valehtelu?

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lisäsin viestiini esimerkin tästä.
Luin kyllä esimerkin, mutten edelleenkään ymmärrä että mitä etua tässä nainen tavoittelee, paitsi sitä, ettei Delter ole mustasukkainen asiasta? Ja olen todellakin sitä mieltä, että aivan oikein asiaa ollaankin Delterille kaunisteltu, mikäli asiaan on nyt montakin kertaa palattu ja viimeksi keskellä yötä herätty asiaa puimaan. Oikeasti jo melkoisen psykoottista touhua.

Hienosti oletettu. Satun olemaan asiantuntija asioiden kaunistelussa ja valkoisissa valheissa, jotka ovat sitten kolahtaneet omaan nilkkaan. Silkkaa typeryyttä, jonka olisi voinut välttää puhumalla totta alusta lähtien.
No joo, otin sinut mukaan, kun puolustat tässä ehdotonta rehellisyyttä ja toisaalta hiukan outoa että me keskenämme analysoimme vain kolmatta osapuolta.

Suosikkijoukkue
HIFK
Simonille kysymys, että mitä vastaatte kun tyttö kysyy "olenkohan mä lihonut"? Julma totuus päin naamaa vai kaunisteletteko asiaa? Kumpi on tässä tapauksessa parempi vaihtoehto parisuhteen kannalta, ehdoton rehellisyys vai valehtelu?
No ilman muuta ainakin yhdeksässä tapauksessa kymmenestä vastaan kieltävästi, oli nainen lihonut tai ei. Se nyt on opittu jo ala-asteikäisenä, ettei tyttöjen/naisten ulkoista olemusta kannata juuri koskaan kommentoida tippaakaan negatiiviseen sävyyn. Johtuen lähinnä siitä, että suurin osa naisista on niin saatanan herkkänahkaisia ko. asian suhteen, mikä lie itsetunto-ongelma.

Ei silti kannata sekoittaa tässä täydellistä, sataprosenttista rehellisyyttä siihen, että joskus on paikallaan heittää valkoinen valhe, kuten juuri naisen pyytäessä kommenttia ulkonäöstään. On valheita ja sitten on valheita.

Kerropa, JZZ, tekikö Delterin nainen mielestäsi oikein tai edes fiksusti, kun ei paljastanut ex-kumppaneidensa todellista määrää heti kättelyssä, vaan todellakin valehteli asiasta kuuleman mukaan ainakin pariin kertaan? Kun - Delterin kertoman mukaan - kyseisestä asiasta oli keskusteltu sulassa sovussa ja hyvässä yhteisymmärryksessä alun alkujaan. Eli ymmärtääkseni kumpikaan ei ole tivannut toiselta kumppaneiden lukumäärää, vaan kyseessä on ollut ihan luonteva keskustelu.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kuka ihan rehellisesti pystyy kertomaan _kaiken_ seksielämästään nykyiselle kumppanilleen?

Minä ainakin. Samoin kun hän minulle. Mielestäni seksistä tehdään jotenkin turhaan kauhea tabu. Miksi siitä ei voisi puhua kunnolla ja avoimesti? Ei minulle ole väliä sen toisen entisillä, olivat yhden illan tai seurustelusuhteita(olettaen etteivät ole tehneet mitään väärää häntä kohtaan, näihinkin tapauksiin kun joskus törmännyt). Silloin kun seksistä voi puhua avoimesti ja se ei ole tabu, niin ei muodostu myöskään ongelmaksi. Samalla kun ne vanhat asiat voi puhua nopeasti "halki", niin ne voi myös siirtää menneisyyteen ja keskittyä nykyisyyteen. Ja jos seksistä ei voi puhua toisen kanssa ns. kaikkea, niin silloin siitä ei myöskään pääse nauttimaan täysin. Koska silloin voi tehdä seurustelusuhteessa vaan "vanhan kaavan mukaan", vaikka toinen tahtoisi jotain ihan muuta.

Noh okei, ehkä silloin ei kannata kertoa kaikkea, jos tahtoisi jotain palavaa kynttilää perseeseensä tms.

Tässä esillä olleessa asiassa mielestäni nainen olisi fiksuna sanonut samantien sen lukumäärän, jos siitä on ollut puhetta. Sitten se pallo olisi siirtynyt "Delterin" nurkkaukseen. Tällöin sitten asia ei olisi jäänyt myöskään kaihertamaan naisen mieltä ja ei myöhemmin tulisi kiistakapulaksi suhteessa. Sehän olisi ollut sitten Delterin omaa rajoittuneisuutta, jos tuollainen asia olisi vaivannut. Siis se lukumäärä.

Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni seksistä tehdään jotenkin turhaan kauhea tabu. Miksi siitä ei voisi puhua kunnolla ja avoimesti? Silloin kun seksistä voi puhua avoimesti ja se ei ole tabu, niin ei muodostu myöskään ongelmaksi. Samalla kun ne vanhat asiat voi puhua nopeasti "halki", niin ne voi myös siirtää menneisyyteen ja keskittyä nykyisyyteen. Ja jos seksistä ei voi puhua toisen kanssa ns. kaikkea, niin silloin siitä ei myöskään pääse nauttimaan täysin. Noh okei, ehkä silloin ei kannata kertoa kaikkea, jos tahtoisi jotain palavaa kynttilää perseeseensä tms.
Tismalleen näin. Painottaisin yhä JZZ:lle, etten todellakaan liputa minkään "täydellisen rehellisyyden" puolesta, koska valkoisia valheita on vain pakko joskus heittää, vastapuolen tunteita ajatellessaan. Toisaalta kyllä haluaisin löytää itselleni sellaisen naisen, jonka ulkonäköäkin voisi kommentoida rehellisesti, eikä hän loukkaantuisi siitä. Eipä taida löytyä.

scholl

Jäsen
Kaksi rommikolaa.

En kyllä neljälle antaisi kahdesta rommikolasta.

Koskakohan valtiovalta tunnustaa suomalaisnaisten rumuuden. Minua vituttaa, että valehdellaan. Olen ollut nyt monta kertaa liikenteessä HKI-Keskustassa, Stockalla, terasseilla, uimastadionilla etc. ja täytyy sanoa, että naiset ovat kauheannäköisiä. Olen myöskin vieraillut Helsingin ulkopuolella ja täytyy sanoa, että etten ole tainnut nähdä tänä vuonna ok-näköistä naista Suomessa. Se pukeutuminen nimittäin on vähintäänkin karseata. Jaloissa monilla on jotkut hemmetin balettisalin tossut ja vaatteet ovat rättejä, eivät edes retaleita. Siis aivan kauheata materiaalia ja todella karmeannäköistä. Osa ei näytä päällysvaatteilta ollenkaan, osa ei istu päällä ollenkaan, vaan osa paidoista esim. näyttävät roikkuvan kuin mitkäkin makaroonit, värit ovat huonoja ja jopa haalistuneita. Niin ja kuka hemmetti pitää mustia t-paitoja ja mustia housuja kesällä. Tulee mieleen heti joku röökiä polttava, likainen pubiakka. Siis aivan hirveätä.

Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin, Saksaan, Ranskaan, Italiaan tai minne vain niin pukeutuminen on naisilla aika kunnossa. On sellaisia tunnettuja merkkejä vaatteiden puolelta, käytetään värejä ja näytetään hyvältä. Ei tällaista järkyttävää "tuurin kyläkauppameininkiä", mikä suomalaisnaisia vaivaa. Uimastadionillakin bikinit ja uimapuvut ovat pääasiassa täyttä roskaa.

Vituttaa niin paljon, ettei oikein Suomessa enää viitsisi liikkua julkisilla paikoilla, kun jengi näyttää pakolaisilta kaikki. Vähän aikaa sitten olin ollut muutaman tunnin Hampurissa ja jo sinä aikana nähnyt useita loistavannäköisiä naisia, jotka olivat hyvin pukeutuneet. Jopa sillä tavalla pukeutuneita, että vetivät vertoja minulle. Hyvänmerkkisiä paitoja etc. Oikeasti kuin yö ja päivä Suomeen. Sen takia olisi tärkeätä, että joku sanoisi julkisesti, mikä totuus Suomessa tänä päivänä on.

scholl

Jäsen
Tismalleen näin. Painottaisin yhä JZZ:lle, etten todellakaan liputa minkään "täydellisen rehellisyyden" puolesta, koska valkoisia valheita on vain pakko joskus heittää, vastapuolen tunteita ajatellessaan.

Ei välttämättä. Voi olla hiljaa. Oliko se Matti Vanhasen Tatu faija, joka ei jaksa vastata mitään, jos vastapuoli on typerys. Kyllä usein tulee itsellenikin tilanteita, joissa en sano mitään. Ei vain jaksa tuhlata energiaa puhumiseen, jos aihetta ei ole.

Toisaalta kyllä haluaisin löytää itselleni sellaisen naisen, jonka ulkonäköäkin voisi kommentoida rehellisesti, eikä hän loukkaantuisi siitä. Eipä taida löytyä.

Eli olet syypää siihen, että naiset Suomessa ovat rumia. Jos ne hiton H&M ja muut halpahallien kuteet tuomittaisiin julkisesti niin ihmiset satsaisivat oikeasti. Kyllä itse ainakin haukun ulkonäköä, jos aihetta on. Enkä pelkästään naisia. Uimastadionilla oli jannuja, joilla shortsit menivät yli polven. Oikein hinttarinoloisia niin tottakai menin haukkumaan homoiksi. Mutta se tilanne laittoi oikeasti vihaksi, koska kyllähän uimahallit/maauimalat ovat paikkoja, joihin kuuluu mennä uimahousuissa, eikä missään yli polven ulottuvissa shortseissa, vaikka olisi kuinka homo tahansa.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerropa, JZZ, tekikö Delterin nainen mielestäsi oikein tai edes fiksusti, kun ei paljastanut ex-kumppaneidensa todellista määrää heti kättelyssä, vaan todellakin valehteli asiasta kuuleman mukaan ainakin pariin kertaan? Kun - Delterin kertoman mukaan - kyseisestä asiasta oli keskusteltu sulassa sovussa ja hyvässä yhteisymmärryksessä alun alkujaan. Eli ymmärtääkseni kumpikaan ei ole tivannut toiselta kumppaneiden lukumäärää, vaan kyseessä on ollut ihan luonteva keskustelu.
Mielestäni teki, ei tuollaisen kertominen ole mitenkään pakollista. Toki parempi vaihtoehto olisi ollut alunperin sanoa, ettei halua asiasta puhua. Silti se, että asiaan ollaan palattu jälkeenpäin osoittaa jo sen, että nainen on haistellut että ehkäpä toiselle saattaa olla ongelma hänen seksikumppaniensa määrässä.

Minä ainakin. Samoin kun hän minulle. Mielestäni seksistä tehdään jotenkin turhaan kauhea tabu. Miksi siitä ei voisi puhua kunnolla ja avoimesti?
Nyt eagle sekoittaa pahasti kaksi eri asiaa. On aivan eri asia puhua suhteen sisäisestä seksielämästä kuin ennen suhdetta tapahtuneesta seksielämästä. Toki, osalle ihmisistä ei ole mitään väliä entisten kumppaneiden lukumäärällä, mutta jos joku niitä ei halua kertoa, ei hänen niitä myöskään tarvitse kertoa. Jos asiaa kaunistelee, niin ei tätä voida ottaa tarkoituksenmukaisena valehteluna. Mihin sitten vedetään raja, mitä pitää kertoa edellisistä suhteistaan? Lukumäärä? Peniksen pituus? Asennot? Montako orgasmia sai? Jos näihin kysymyksiin ei kaikkiin vastaa välittömästi täysin kaunistelematta, onko se muka valehtelua?

scholl

Jäsen
Vielä Delterille / Simonille kysymys, että mitä vastaatte kun tyttö kysyy "olenkohan mä lihonut"?

Osta vaaka ja ota aamupaino. Itsekin otan itseltäni aamupainon ja vaikken ole mitään kevyttä kisapainoa vielä hakemassa niin on se hyvä tietää mitä painaa. Ja naisilla se on vielä tärkeämpi, koska rupsahtavat helposti. Mikään muu ei kerro totuutta kuin vaaka. Viime pe kävin muuten ostamassa kaasua grilliin. Juntti kysyi bensiksellä minkä painoinen se kaasupullo on. Sanoin etten tiedä kun ei ole vaakaa mukana. Homma selvisi sillä, että sieltä huoltoasemalta tuli henkilö autolleni ja vaihtoi pullon täyteen vastaavaan, jonka jälkeen kävin maksamassa. Punnitusta ei järjestetty, mutta fakta on se, että painoa et voi kommentoida, jos et ole omin silmin vaa'an lukemaa nähnyt.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Nyt eagle sekoittaa pahasti kaksi eri asiaa. On aivan eri asia puhua suhteen sisäisestä seksielämästä kuin ennen suhdetta tapahtuneesta seksielämästä.

En sekoittanut, vaan sinä puhuit yleisesti seksielämästä. Johon vastasin yleisesti. Ja kuten todettua, niin itselleni nuo aiemmatkaan mikään ongelma. Miksei niistä muka pystyisi puhumaan? Mikä siinä on jotenkin tabua? Samalla toki voin kysyä, että miksi pitäisi noita kaikkia mainitsemiasi asioita edes kysyä. Miksi vertailla toisiin henkilöihin? Mutta en silti koe sitä suureksi ongelmaksi, jos toinen kysyisi minulta että "onko mulla isommat tissit kuin sun exällä", niin en kokisi ongelmaksi vastata. Tai "olenko parempi tekemään x"-asiaa. Vastaisin kyllä, mutta ihmettelisin miksi tuollaista tarvitsisi kysyä.

Jos puhuu niistä aiemmin kokemuksista, niin samalla voi kartoittaa sen toisen kanssa yhdessä asioita jotka saavat syttymään ja jotka eivät. Eli samalla jos tahtoo "udella", niin sitä voi sitten käyttää yhteiseksi hyödyksi. En toki itse ole kokenut tarpeen kysellä muiden "vehkeiden" koosta, mutten myöskään kokisi ongelmaksi jos en olisi se "isoiten varustettu". Ihmiset tekevät tabujen, peittelyiden, jne. myötä vain seksistä ongelman suhteissaan. Sen pitää olla luonnollinen, nautittava ja lisäpotkua antava osa suhdetta, ei mikään hiljainen vaiettu tabu. Ja silloin siihen vaikuttaa niin ihmisen historia, kuin nykyisyyskin(joka rakentuu historian ympärille).

Ehkä mielenkiintoisin on tässä jäänyt mainitsematta. Eli ne syyt, millä nainen perusteli valehteluaan:
- ei halua menettää minua jos leimautuisi historiansa takia "helpoksi"
- ei uskaltanut puhua totta
- ei ole itsekään järin ylpeä menneisyydestään

Mun mielestä noissa on kaikissa on järkeä, mutta kuitenkin homman olisi voinut hoitaa paremmin. Pettymys kuvaa tuntojani tällä hetkellä paremmin kuin hyvin, ei viha.

Melkeinpä nuo arvasin jo syiksi. Toki herää kysymys, että jos suhde perustuu sille että kaunistellaan asioita, niin missä muussakin sitten voidaan kaunistella. Ainakin helposti toiselle osapuolelle voi tulla mieleen pohtia asiaa.

Ja jos hän olisi sanonut että "x kpl" alunperin, perustellut miksi niitä nyt sitten oli hänen mielestään ehkä vähän liikaakin, niin olisiko se muuttanut sinun suhtautumista häneen? Eikös tuolloin "vastuu" ole kuulijalla, eli jos toinen ei voi hyväksyä toisen historiaa/menneisyyttä seksikumppanien määrän suhteen, niin eikös se ole enemmän sen vastuulla joka laskee numeroita, kun sen joka kertoo miten se on.

Itselleni ainakaan ollut mitään väliä onko 0, 10 vai 50. 0:ssa on omat hyvät puolensa, mutta niin on 50:ssä. Tärkeintähän on se miten sitoutuu siihen suhteeseen missä nyt on toisen kanssa.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki parempi vaihtoehto olisi ollut alunperin sanoa, ettei halua asiasta puhua. Silti se, että asiaan ollaan palattu jälkeenpäin osoittaa jo sen, että nainen on haistellut että ehkäpä toiselle saattaa olla ongelma hänen seksikumppaniensa määrässä.

Toki, osalle ihmisistä ei ole mitään väliä entisten kumppaneiden lukumäärällä, mutta jos joku niitä ei halua kertoa, ei hänen niitä myöskään tarvitse kertoa. Jos asiaa kaunistelee, niin ei tätä voida ottaa tarkoituksenmukaisena valehteluna.
Oletko lukenut Delterin kirjoituksia tässä ketjussa? Otetaas tähän väliin eräs muistutus:
Tunnut vain turhan paljon vähättelevän valehtelun vakavuutta, joka tässä on mielestäni se pääpointti. Ja toistan vielä kertaalleen, että nainen itse otti tämän issuen aiheeksi muinoin.
Joten, JZZ, mikset näe sitä perimmäistä pointtia tässä? On totta, että meillä on tiedossa vain Delterin versio asiasta, mutta jos nyt lähdetään sillä oletuksella, että hän puhuu totta, niin miksi sinulla on niin kova tarve puolustella naisen valehtelua? Jokaisella on valinnanvapaus ja mielestäni nainen ei tässä tapauksessa hoitanut asiaa järin fiksusti, valitsi suomeksi sanottuna väärin.

JZZ kirjoitti:
Mihin sitten vedetään raja, mitä pitää kertoa edellisistä suhteistaan? Lukumäärä? Peniksen pituus? Asennot? Montako orgasmia sai? Jos näihin kysymyksiin ei kaikkiin vastaa välittömästi täysin kaunistelematta, onko se muka valehtelua?
Tästä nyt saa taas sellaisen kuvan, että kyse olisi jostain kuulustelusta. Sellainen ei kuulu terveeseen parisuhteeseen. Jos toinen osapuoli haluaa välttämättä kuulla jotain peniksen pituuksia ym. epäolennaisuuksia partnerinsa menneisyydestä, niin sitten ollaan jo ongelmissa. Pääpointtihan tässä on se, millaiset ns. pelisäännöt missäkin parisuhteessa on. Molempien osapuolten tulisi olla samalla sivulla sen suhteen, mistä sopii puhua ja mistä ei. Yhteispeliä, nääs.

P.S. Danke schön schollille, ehkä tämä ketju kaipasikin kevennystä.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Juuri tässä taitaa olla ongelman ydin. Asia joka sinänsä on pieni, paisui valehtelujen ja useiden verbaalisten pallealyöntien jälkeen kivuliaisiin sfääreihin. Olkoonkin että moni täällä näkee jutun edelleen mitättömänä.
.

Tuota, ihan kun sitä "totuutta" ei ladella naiselle laardista jnps. ei miehille kannata liian yksityiskohtaisia heittää seksikumppaneistaan. Miehet eivät ole varsin kyvykkäitä käsittelemään exien määriä ja laatuja ja tästä syystä nainen ilmoitti sulle vaan jonkun luvun X ja varmaan halusi asian jäävän siihen enempiä tonkimatta. Itseasiassa miehet ovat tässä verrokkiparissa naisiakin herkkänahkaisempia ja kiveksen kokoisen herneen nokkaan ottavia, joten kannattaa lopetella moiset puheet ystävällisen päättäväisesti samantien, vaikka naiselle jonkunmoinen tunnustuksen puuska iskisikin, asia kun on merkityksetön.

Naisesi on siis kertomasi mukaan vallan ok tapaus ja selkeästi on toiminut varsinaisen ns. normaalin koodiston mukaisesti. Ole tästä mielissäsi, rauhoita mielesi ja rakasta niinkuin aina ennenkin. Jos et pääse yli, etkä osaa luottaa, on käsillä nimenomaan sinulle ns. kasvun paikka. Joko kasvat, tai munaat tämän suhteesi ja lukumäärän x suhteita, eli joko opit tai itket ja opit, silleinhän maailma menee.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi vertailla toisiin henkilöihin? Mutta en silti koe sitä suureksi ongelmaksi, jos toinen kysyisi minulta että "onko mulla isommat tissit kuin sun exällä", niin en kokisi ongelmaksi vastata. Tai "olenko parempi tekemään x"-asiaa. Vastaisin kyllä, mutta ihmettelisin miksi tuollaista tarvitsisi kysyä.

Vaikea kyllä sanoa miksi toisiin vertaillaan, joku antropologi vissiin tämän selittäisi. On siinä siulla tiukka muija jos umpiot ei oo mustana jos kerrot pokkana et, et oo lähellekkään niin hyvä pano ku toi entinen jolla oli parempi kroppa, isommat tissit ja pienempi toosa. Anto viel surutta vedellä kakkoseen. Sit ku kysyy et onks meidän seksielämä hyvää -> ni vastaat rehellisesti että no menetteleehän toi paremman puutteessa.

Mitä tohon "valehteluun", niin mielestäni verrattavissa seuraavaan:

Nainen astuu huoneeseen.
Mies kysyy mistä tuut? (vielä ihan relevantti kysymys)
Nainen: Vessasta? (Toduunmukainen vastaus)
Mies: Mitä siellä teit? (Hieman uteleva mutta ehkä ok kysymys?)
Nainen: Puuteroin nenää (vastaus, luulisi keskustelun päättyvän tähän)
Mies: Ei ku ihan oikeesti? (kiinnostaa jo liikaa)
Nainen jo hieman tuskastuneena: No pissillä kävin (mitähän tääkin tolle kuuluu??)
Mies: Kävitkö nyt oikeesti, ettet vaan nyt kakannu? (jotain toi muija salailee)
Nainen: No joo joo (kyl nyt kiinnostaa)
Mies: tuliko monta pökälettä? (lisää utelua)
Nainen: yks iso (pieni valkoinen valhe nro. 2)
Mies: Oikeesti? (Delteriä)
Nainen: No ripuli oli

Mies suuttuu....

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Sit ku kysyy et onks meidän seksielämä hyvää -> ni vastaat rehellisesti että no menetteleehän toi paremman puutteessa.

No kannattaisikohan se oma seksielämä sitten pistää parempaan kuosiin, eikä päästää sinne että tarvii sanoa "menetteleehän tuo paremmaan puutteessa"? Juuri sen takiahan niistä asioista kannattaisi puhua. Ja kuten todettua, niin ihmettelen tarvetta kysellä jotain kovinkaan tarkkoja speksejä, mutta en ole aiemmin kokenut ongelmana puhua vaikkapa kakkosesta. Eikä se että toiset ovat siitä tykänneet ja toiset eivät, ole tehnyt asiasta itselleni kynnyskysymystä. Seksielämää voi muovata toisen mukaan paljonkin, kumpaakin miellyttäväksi ja antoisaksi. Juuri sen takia siitä kannattaisi puhua, jo suhteen alussa, puhumattakaan myöhemmin.

Juuri ne jotka eivät asioista puhu tyytyvät siihen "menetteleehän tämä paremman puutteessa"-seksiin/seksielämään.

Ihmettelen tätä kauheata tarvetta kaunistella asioita, pitää jotain tabuja mistä ei puhua ja samalla sitä etteikö asioista voisi keskustella, ilman että se on tenttaamista/kuulustelua. Eihän se tarkoita että asioista keskustellaan=kaikesta pitäisi kysellä kokoajan/kuulustella toista. Päinvastoin, kun tietää että asioista voi puhua ja ne ottaa esiin, niin ei tarvitse pohtia liikaa toisen ajatuksen juoksua tai menemisiä, koska niistä voi tarpeen tullen kysyä(jos oikeasti syytä) ja toisen asioista riittävästi tietääkin.

Morgoth

Jäsen
Naisesi on siis kertomasi mukaan vallan ok tapaus ja selkeästi on toiminut varsinaisen ns. normaalin koodiston mukaisesti. Ole tästä mielissäsi, rauhoita mielesi ja rakasta niinkuin aina ennenkin.

Johan Delter sanoi jossakin vaiheessa, että on antanut naisensa mennä varsin vapaasti (varmaan tosi vapaasti, kun piti mainita vielä erikseen moinen jalomielisyys), mutta nyt ehkä seksikumppaneiden lukumäärän valehtelun vuoksi vähän tarkistaa kantansa siihen?

Kuulostaa hyvältä sairaalloisen mustasukkaisuuden alulta jota oikeastaan vain vahvistaa välillä kirjoitetut 'katumisviestit/otan opiksi'-viestit joista jotenkin rivien välistä paistaa jonkinlainen falskius, kun seuraavassa viestissä taas kauhistellaan (ilmeisesti ruuvipenkin jälkeen) kun naisen kaatojen lukumäärä kasvoi taas yhdellä.

J.Petke

Jäsen
Kyllähän näitä valkoisia valheita kerrotaan jokaisessa suhteessa. En itse ainakaan jaksaisi moisesta stressata. Kukaan ei mahda menneisyydelleen mitään vaan nykyhetki on se ainoa asia millä on väliä. Jos parisuhde toimii ja pidätte toisistanne niin turha antaa moisten pienten asioiden pilata hommaa. Ei muuta kuin tehdä selväksi ettei halua toisen liioittelevan/vähättelevän mitään. Itse ainakin olen pieniä valkoisia valheita päästellyt jos olen tiennyt, että se ei ole mitään vakavaa ja totuuden kertominen toisi toiselle vaan pahan mielen. Tuo oli loistava esimerkki tästä tuo "kulta, olenko minä sinun mielestäsi lihonnut?"...

Jos homma maistuu noin niinkun muuten niin unohda moiset pikkuseikat ja keskity nykyaikaan. Pieni valkoinen valhe mikä tulee taatusti eteen toisenkin kerran.

GeneRation

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omasta mielestäni on hyvä jakaa oma menneisyys ja olla rehellinen alusta asti. Vähemmän se totuus silloin kirpaisee. Jossain vaiheessa rupeaa luultavimmin muuten omatunto kolkuttaa ja sitten tulee näitä ongelmia. Ymmärrän Delteriä täysin, tuleehan se nyt järkytyksenä, kun omat mielikuvat kumppanista muuttuvat kertaheitolla täysin. Sen lisäksi sitä rupeaa muistelemaan näitä kertoja, kun kumppani on valehdellut, eikä täydellinen luottamus voi pysyä, jos kokee tulleensa petetyksi. Toiset ihmiset suhtautuvat kevyemmin tällaisiin valheisiin, mutta toisille ne merkkaavat siinä missä muutkin valheet. Ja onhan se ihan selvää, että itse seksi on epäkokeneemmille henkilöille merkityksellisempi asia kuin 100+ seksikumppania omaaville.

Delterin tulisi mielestäni nyt käydä syvälliset keskustelut vielä aiheesta. On hyvinkin mahdollista, että näihin paljastamattomiin kertoihin kuuluu jotakin muuta ikävää, joka on painanut tytön mieltä, eikä hän siksi ole niistä kertonut. Toki nyt, kun niitä paljastuksia olikin enemmän niin tuskin kaikkiin kertoihin kuuluu tämäntyylisiä asioita. Monesti näissä on kuitenkin takana jotakin muutakin peiteltävää kuin "pelkkä seksi", tyyliin: tuplasti vanhempi mies, kaverin poikaystävä, kännisammumisraiskaus, serkkupoika tai jotain muuta. On mielestäni hämmästyttävää, että kukaan ei ottanut keskustelun alussa esille, että tällainen salailu saattaa johtua jostakin suuremmasta asiasta, kuin itse luvuista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy