Itseäni on alkanut hieman kauhistuttaa se, että mitä jos itselläni ei olekkaan enää tunteita tyttöä kohtaan tai ne tunteet ei herää uudestaan ja tyttö tulee taas petetyksi. Kokeilematta ei tosin selviä.
Niin, tuohan on se riski, minkä tyttö ottaa, kun haluaa/joutuu selvittelemään menneitä. Sinuna en nyt niin kauheasti keskittyisi siihen, miten teille tulee jatkossa käymään, vaan keskittäisin voimani siihen, että tyttö saa kaipaamaansa tukea. Tämä siis siksi, että olet itse sen päätöksen tehnyt, että tytön rinnalla tulet kulkemaan, vaikka sitten ystävän ominaisuudessa.
Paha sanoa tytön tilanteesta sen enempää, koska meillä ei ole mitään tietoa siitä, mitä edellisessä suhteessa on tapahtunut. Se, että sanot: "kuvitelkaa pahin asia mitä toiselle voi parisuhteessa tehdä ja kertokaa se x 1000" ei paljon kerro. Ilmeisesti asialla on kuitenkin luottamuksen kanssa tekemistä? Mutta ehkä on hyvä, että tyttö nyt ajan kanssa kohtaa edellisessä suhteessa läpikäymiään asioita uudelleen. Valitettavasti en itse usko kovinkaan vahvasti, että toiselle paikkakunnalle opiskelujen perässä muuttosi laukaisisi ihan näin voimakkaan reaktion, jos teillä kaikki noin muuten oli "kunnossa". Mutta minun uskomuksillani ei olekaan merkitystä, ainoastaan sillä, mitä itse uskot tai haluat uskoa.
Kertomuksesi perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä, että tyttö ei ihan oikeasti syystä tai toisesta halua kanssasi suhdetta. Ei nyt, eikä silloin parin viikon päästäkään. Hän ei myöskään halua loukata sinua ja ainakin sen perusteella, mitä tänne olet kirjoittanut, et hirveästi ole ottanut huomioon tytön tahtoa, vaan pyrit tavalla tai toisella pitämään jonkinlaisen suhteen kasassa. Jos tytöllä on niin pahoja traumoja kuin annat olettaa, oma käytöksesi ei ehkä ole omiaan parantamaan tytön elämää, pikemminkin päinvastoin. Jos hän ollut jollakin tavalla alistettuna edellisessä suhteessa, on hän sitä tavallaan nytkin, JOS ei pohjimmiltaan halua kanssasi olla. Tällöin hän asettaa sinut etusijalle, ainakin sinun silmissäsi ja voi olla, että todellisuus on aivan toinen kuin miltä hän saa sen näyttämään. Ja tällöin sinä olet se, joka luottaa toiseen ja saa siipeensä.
On ihan jees, että haluat olla tytön tukena, jos hänellä on kamalia juttuja taustalla. Juuri nyt, näissä olosuhteissa ja näistä lähtökohdista, se vaan ei taida olla paras mahdollinen vaihtoehto. Ihmisen tunteet toista kohtaan ei sammu hetkessä eikä napin painalluksesta. Se vaatii aikaa tai yleensä jotain tapahtuu, että tulee "tämä oli nyt tässä"-tunne. Minä saan sen vaikutelman, että sinä et ole lähelläkään sitä pistettä vielä. Ja tuskin olet sitä parin viikon päästäkään. Siitä kertoo jo kirjoituksesi viimeinen lause: "Kyllä tämä nyt varmaan menee siihen, että tuolloin kahden viikon päästä aloitetaan treffailu uudestaan ja katsotaan mihin se johtaa. Näin ainakin ymmärsin".
Tsemppiä kuitenkin edelleen! Kyllä tähän tilanteeseen ratkaisu saadaan. Toivotaan, että se on sellainen, missä kaikki ovat sinut päätöksen kanssa, eikä sydämiä revitä palasiksi.