Naisasiat

• 7 587 510
  • 26 609

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Heräsin aamulla jonkun ikäiseni melkoisen tatuoidun ja perkeleellisen kurvikkaan mutta hoikan naisen luota. Hommasin tuon baarista, jonne koukkasin kotimatkallani ostamaan tupakkiaskin. Haluaisi, että menen tänäänkin illalla kylään. Vaan kun olisi meno ranskalaisen naisen luo kahdeksalta ja siinä sitten samalla Ranskan peliä jos sitä. Tosin sanoi tuo kyllä suoraan vähän muistakin illan harrasteista. Ja huomenna on sovittuna nähdä se yksi sedulankin nainen. Sekin alkaa lämmetä, selvästi hymiöisempi, kun olen ollut niin äärimmäisen etäinen, en edes kysellyt viikonlopuksi, vaikka niin oli edellisenä viikonloppuna puhe. Tiesin, että häneen toimii juuri tuo taktiikka.

Perkele, otteluruuhkaa pukkaa!

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tähänpä vielä semmoista, että kerran olen vuorokauden aikana kolmen eri naisen kanssa ollut niinku silleen, vaan eri aikaan. Kunnon panomieshän olisi ollut samaan aikaan. Vaan en enää, moraalisyöpäläinen kehittyi tuossa vuonna seitsemän vuotuista sitten, että pane en useampia samalla viikolla.

Tämähän sopii tähän väliin oivallisesti.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tämähän sopii tähän väliin oivallisesti.
Kateellisten hassuttelua.

Sitä ihmettelen, että kun ennen oltiin kainoja vaan nykyisin nuo naiset ovat ihmeellisen suorasanaisia. Missä on epätietoisuuden tuoma visertävän pieni kihelmys ja arvoitus? Mie vaan kysyn. Nykyisin sanovat "Tulepas illalla tänne, niin nussitaan" tai saman asian sitten englanniksi.

Olkaa naiset arvoituksellisempia mutta älkäätten liikaa, koska sitten saatte kokoelmiinne kertomuksia vain epätoivoisimmista stalkkereista kera vitosen, kahvimukin ja runon. (sori Jomppa_Koo, kyllä se sinullakin vielä onnistaa, minä olin ollut 22-vuotiaana kahden naisen kanssa niinku silleen)

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ainakin annan varovaisen peukun Jeffreyn pelastusyrityksille. Ei voi ainakaan luovuttamisesta syyttää. Joku voi pitää tuota epätoivoisena räpiköintinä, mutta sellaisia tekoja rakkausasiat taitavat joskus vaatia. Kunhan prosessi ei paisu pakkomielteeksi.

Suurin ongelma vaan taitaa olla siinä, ettei ole mitään pelastettavaa. Jos tytöllä on ollut vaikea edellinen suhde/ero ja siitä ei muka nyt ole yhtäkkiä päässytkään yli ja ahdistusta pukkaa, niin kerro ihmeessä, mitä pelastettavaa tässä nyt enää on? Miksi muka yhtäkkiä nämä edellisen suhteen möröt tulevat tähän suhteeseen Jeffreyn kanssa, jos tässä välissä on kuitenkin pystytty ihan yhdessäkin elelemään?

Ei ole luovuttamista, että antaa toisen olla. Jos toinen ei halua suhdetta, siihen ei voi pakottaa. Tai kai niinkin voi toimia, mutta ei se silloin kyllä mikään suhde ole. Alistussuhde korkeintaan. Tyttö ei halua olla Jeffreyn kanssa. Yhtenä hetkenä hän haluaa olla ystävä, toisena pitää hajurakoa. Tyttöparka ei itsekään tiedä, mitä haluaa. Jos toisesta välittää, antaa hänen mennä. Ei ystävyys saa perustua sille, että toinen on jatkuvasti kytiksellä, että josko tästä sittenkin vielä jotakin tulisi. Ystävyys eronneiden kesken on mahdollista, mutta ei se hetkessä synny, eikä sitä voi suoraan jatkaa siitä, mihin suhde jäi. Kunnon suhteisiin liittyy aina tietty painolasti, josta päästään eroon ajan kanssa. Ystävyyden ja rakkaussuhteen "fysiologia" ei mene yksi yhteen. Useimmiten ystävyyden vahvuus ja laatu mitataan vasta sitten, kun toinen, mieluiten molemmat ovat uudessa suhteessa. Ja nämä uudet suhteet taas usein mutkistavat tätäkin ystävyyttä, koska monen ihmisen on vaikea käsittää, miksi joku on tekemisissä, ystävyydestä puhumattakaan edellisen kumppanin kanssa.

Mutta kuten todettua, nämä asiat pitää käydä yleensä itse läpi. Paskaa pitää sataa silmille oikein huolella ennen kuin asiat todella avautuvat. Mulle kävi niin, enkä varsinaisesti kadu mitään, mutta kyllähän sitä olisi voinut vähän vähemmälläkin luovuttaa. Toinen ottaa ja toinen antaa, niin se usein menee. Minä annoin enemmän kuin monen mielenterveys olisi kestänyt ja rehellisyyden nimissä, ei mullakaan aina kaikki muumit laaksossa olleet, kun jälkikäteen miettii. Se hyöty siitäkin "suhteesta" oli, etten enää koskaan anna kenenkään viedä mua. Jännittävintä onkin se, että jo tuolloin tiedostin, missä mennään, mutta jostain kumman syystä en siitä välittänyt. Jälkikäteen jopa naurattaa, miten ääliö sitä on ollut. Se on aika kauhea fiilis, kun yhtenä aamuna tuijottaa omaa lärviään peilistä ja joutuu toteamaan, että soot tyhymä. Mutta kun tarpeeksi tyhmä on ollut, kyllä se sieltä ilmi tulee aikanaan.

Onneksi mulla oli jo tuolloin vahva itsetunto ja olin joutunut tutustumaan itseeni edellisen pitkän suhteen jälkeen oikein kunnolla. Huolimatta omasta typeryydestäni tajusin, että mitään peruuttamatonta ei ollut tapahtunut minulle itselleni. Mutta kaikki eivät valitettavasti ole yhtä vahvoja kuin mitä minä olen joutunut olemaan. Siinä voi jollain mennä monta vuotta, jopa lopun elämää hukkaan siksi, että on antanut jonkun toisen vedättää itseään. Asiat eivät useinkaan mene niinkuin puhutaan. Toinen osapuoli voi toitottaa vaikka koko ajan, että ollaan vaan ystäviä ja toinen myötäillä, että ollaan vaan. Mutta jos toisella osapuolella on romanttisia tunteita toista kohtaan, toinen saa helposti sellaisen aseman, mistä selkeästi hyötyy toisen kustannuksella.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Se miksi tyttöä vielä haluan nähdä on puhtaasti saada vastauksia.

Tyttö on nyt vain sen verran kiltti ettei suoraan viitsi sanoa ettei kiinnosta. Oikeasti nämä parisuhdehommat eivät, varsinkaan tuossa iässä, ole mitään rakettitiedettä, jossa tarvitsee itseään tutkiskella tietääkseen haluaako viettää toisen kanssa aikaa. Itsensätutkistelu ja virheistäoppiminen on toki jokaiselle meille erittäin suotavaa, mutta 20-vuotiaat menevät kyllä aika paljolti vielä vaistojen (seksuaalinen kiinnostavuus) ja sydämen varassa.

Suhteen alkuvaiheessa / tapailuvaiheessa joko kiinnostaa tai sitten ei kiinnosta. Pitkässä suhteessa voi tulla aikoja, jolloin oikeasti pitää pysähtyä miettimään ja puntaroida paljonko olen valmis tekemään suhteen eteen.

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Nämä ovat niitä asioita, jotka jokaisen pitää itse oppia ja käydä läpi. Ja useimmiten saada siipeensä. Onkin sitten jokaisesta itsestään kiinni, miten jatkossa käy.

Jeffreyn casen myötä alan uskoa, että jokaisen on todellakin tehtävä omat mokansa, vaikka onhan se tavallaan ymmärrettävää! Se on vähän sama, kuin että lähes poikkeuksetta jokainen lapsi polttaa näppinsä, työntää kielensä pakkasella metalliin kiinni tms... Ei sitä kipua usko, ennenkuin sen kerran itse kokee!

Itse olen hiukan toista mieltä tuosta, että jokaisen pitää tehdä kaikki samat virheet sukupolvesta toiseen ja oppia pääosin kantapään kautta. Seuraava lainaus on hyvä perustelu mielipiteelleni.

Mutta kaikki eivät valitettavasti ole yhtä vahvoja kuin mitä minä olen joutunut olemaan. Siinä voi jollain mennä monta vuotta, jopa lopun elämää hukkaan siksi, että on antanut jonkun toisen vedättää itseään.

Kaikki ihmis- ja parisuhteet ovat tunnepohjaisia juttuja, osin tiedostettua, mutta suurelta osin tiedostamatonta toimintaa. Kuitenkaan me ihmiset emme opeta näitä elämän aikana opittuja tunne-elämän taitoja juuri millään tasolla seuraaville sukupolville. Kyllä elämä on aivan tarpeeksi ainutkertaista, vaikka meillä jokaisella olisi jo nuorempana paremmat työkalut erilaisten ihmissuhdeasioiden selvittämiseen.

Tämä juttu oli osin off-topicia, mutta nousi vain mieleen ketjua lukiessa.

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen hiukan toista mieltä tuosta, että jokaisen pitää tehdä kaikki samat virheet sukupolvesta toiseen ja oppia pääosin kantapään kautta. Seuraava lainaus on hyvä perustelu mielipiteelleni.

Noo, ei kaikki "virheet" kuitenkaan virheitä oo, niin kauan kun pysyy hyvänmaun rajoissa. Naisen sisään pääsee helposti, siis ajatusmaailmaan. Helpointa on seurata eleitä, jos kuuntelee puhetta, niin on useimmiten umpikujassa. Rivien välistä lukeminen tosin auttaa paljon.

Erästä naispuolista tuttua on esimerkiks hyväkskäytetty lapsena ja ei kertonu sitä mulle. Mutta rivien välistä lukemalla ja päättelemällä sain sen selville ja kysyin siitä, niin kerto että näin on asia.

Sitten toiseen asiaan. Nyt oon huomannut, että naiset joihin en vuosiin oo ollu yhteydessä, on nyt osottanu kiinnostuksen merkkejä. Yks on just saanu lapsen ja on alkanu nyt facebookis (yllätys yllätys..) ottaan yhteyttä. Tällä naisel on kuitenkin asiallinen mies (oon kerran ryypänny ja saunonu tän kans), joten aikas outoo toimintaa...

Pari viikkoa vielä ja sitten näkee paremman puoliskon..

Jeffrey

Jäsen
Jees kotiuduttu on.

Sehän meni taas ihan hyvin. Itse tosiaan lähdin sille linjalle, että nyt kun jo erottukkin on niin se pysyy. Duunipäivän aikana oli sitten aikaa hieman asioita miettiä ja tuli tosiaan mieleen tuo hänen edellinen suhteensa ja siitä esiin tuleva ahdistus (kuvitelkaa pahin asia mitä toiselle voi parisuhteessa tehdä ja kertokaa se x 1000). Niin päätin, että kun jossain määrin olen nyt itse tytöstä päässyt irti niin tarjoan hänelle tulevaisuuteen olkapäätä, puhe kaveria tai mitä ikinä.

Siinä sitten kun tytön näin niin avaruuteen asti taas näki kun silmät alkoi sädehtiä ja hymy levisi korviin. Siitä jatkettiin välipalalle ravintolaan ja puhuttiin näitä asioita. Tyttö tunnusti, että suurin asia ei ole ollut minussa kokonaan. Tässä meidän suhteessa on nyt vain ollut samoja piirteitä (esim. eri paikkakunnalle opiskelemaan lähteminen) jotka on tuonut huonot haudatut muistot esiin. Tytöllä on selvä ongelma luottaa ihmisiin sillä tavalla kun parisuhde vaatisi, vaikka hän sitä haluaisi. Ja ymmärrän tämän jos hän ei ole kerennyt tunteitaan vielä käsitellä kokonaan.

Pitkällisen keskustelun ja hyvin rakentavan sellaisen jälkeen sitten tyttö tarjosi mahdollisuutta minulle, että ei olla nyt hetkeen missään tekemisissä ja aloitetaan sen jälkeen uudelleen treffailu ja katsotaan mihin se johtaa. Tähän en silloin suostunut ja jätin tytön miettimään omaa vasta tarjoustani. Myöhemmin sitten kun ravintolasta lähdettiin niin kävelymatkalla autolle tyttö purskahti ihan hysteeriseen itkuun ja sanoi, että hän ei voi olla näin ja pidetään ero voimassa. Sanoi mm. että ei voi tehdä mulle sitä, että jättää mut odottamaan. Loppujen lopuksi minun ehdottamanani päädyttiin lopputulokseen, että ollaan kaksi viikkoa (1vko+ tyttö 1vko leirillä) pitämättä yhteyttä ja sovittiin sinne kahden viikon päähän sitten treffit. Saa nyt sitten rauhasssa molemmat miettiä mitä tahtoo. Itseäni on alkanut hieman kauhistuttaa se, että mitä jos itselläni ei olekkaan enää tunteita tyttöä kohtaan tai ne tunteet ei herää uudestaan ja tyttö tulee taas petetyksi. Kokeilematta ei tosin selviä.

Itse en ollut tosiaan edes tajunnut kuinka syviä nämä tytön arvet on. Jonkun kuvan näistä sain kaverilta joka on joutunut kääntymään ihan ammattilaisen puoleen päästäkseen yli tapahtumista parisuhteessa. Samaa hoitoa yritin tytölle vihjailla ja sittten kun lopputulos on selvä niin ihan ehdottaa. Yritin itse toki antaa neuvot, että ei tarvitse anteeksi antaa, mutta asiat pitää hyväksyä ja olla sinut sen kanssa. Ei kai hän halua, että sellainen surkimus pilaa hänen elämänsä.

Nyt taas porukka varmasti ainakin jossain määrin dumaa mun ratkaisut, mutta tytöstä on tullut mulle niin tärkeä, että vaikka hänen kanssaan ei enää seurusteltaisikaan niin en halua nähdä kenenkään kohdalla tuollaista kärsimystä. En ole ikinä nähnyt aikuisen ihmisen itkevän tuolla tavalla.

Kyllä tämä nyt varmaan menee siihen, että tuolloin kahden viikon päästä aloitetaan treffailu uudestaan ja katsotaan mihin se johtaa. Näin ainakin ymmärsin.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni on alkanut hieman kauhistuttaa se, että mitä jos itselläni ei olekkaan enää tunteita tyttöä kohtaan tai ne tunteet ei herää uudestaan ja tyttö tulee taas petetyksi. Kokeilematta ei tosin selviä.

Niin, tuohan on se riski, minkä tyttö ottaa, kun haluaa/joutuu selvittelemään menneitä. Sinuna en nyt niin kauheasti keskittyisi siihen, miten teille tulee jatkossa käymään, vaan keskittäisin voimani siihen, että tyttö saa kaipaamaansa tukea. Tämä siis siksi, että olet itse sen päätöksen tehnyt, että tytön rinnalla tulet kulkemaan, vaikka sitten ystävän ominaisuudessa.

Paha sanoa tytön tilanteesta sen enempää, koska meillä ei ole mitään tietoa siitä, mitä edellisessä suhteessa on tapahtunut. Se, että sanot: "kuvitelkaa pahin asia mitä toiselle voi parisuhteessa tehdä ja kertokaa se x 1000" ei paljon kerro. Ilmeisesti asialla on kuitenkin luottamuksen kanssa tekemistä? Mutta ehkä on hyvä, että tyttö nyt ajan kanssa kohtaa edellisessä suhteessa läpikäymiään asioita uudelleen. Valitettavasti en itse usko kovinkaan vahvasti, että toiselle paikkakunnalle opiskelujen perässä muuttosi laukaisisi ihan näin voimakkaan reaktion, jos teillä kaikki noin muuten oli "kunnossa". Mutta minun uskomuksillani ei olekaan merkitystä, ainoastaan sillä, mitä itse uskot tai haluat uskoa.

Kertomuksesi perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä, että tyttö ei ihan oikeasti syystä tai toisesta halua kanssasi suhdetta. Ei nyt, eikä silloin parin viikon päästäkään. Hän ei myöskään halua loukata sinua ja ainakin sen perusteella, mitä tänne olet kirjoittanut, et hirveästi ole ottanut huomioon tytön tahtoa, vaan pyrit tavalla tai toisella pitämään jonkinlaisen suhteen kasassa. Jos tytöllä on niin pahoja traumoja kuin annat olettaa, oma käytöksesi ei ehkä ole omiaan parantamaan tytön elämää, pikemminkin päinvastoin. Jos hän ollut jollakin tavalla alistettuna edellisessä suhteessa, on hän sitä tavallaan nytkin, JOS ei pohjimmiltaan halua kanssasi olla. Tällöin hän asettaa sinut etusijalle, ainakin sinun silmissäsi ja voi olla, että todellisuus on aivan toinen kuin miltä hän saa sen näyttämään. Ja tällöin sinä olet se, joka luottaa toiseen ja saa siipeensä.

On ihan jees, että haluat olla tytön tukena, jos hänellä on kamalia juttuja taustalla. Juuri nyt, näissä olosuhteissa ja näistä lähtökohdista, se vaan ei taida olla paras mahdollinen vaihtoehto. Ihmisen tunteet toista kohtaan ei sammu hetkessä eikä napin painalluksesta. Se vaatii aikaa tai yleensä jotain tapahtuu, että tulee "tämä oli nyt tässä"-tunne. Minä saan sen vaikutelman, että sinä et ole lähelläkään sitä pistettä vielä. Ja tuskin olet sitä parin viikon päästäkään. Siitä kertoo jo kirjoituksesi viimeinen lause: "Kyllä tämä nyt varmaan menee siihen, että tuolloin kahden viikon päästä aloitetaan treffailu uudestaan ja katsotaan mihin se johtaa. Näin ainakin ymmärsin".

Tsemppiä kuitenkin edelleen! Kyllä tähän tilanteeseen ratkaisu saadaan. Toivotaan, että se on sellainen, missä kaikki ovat sinut päätöksen kanssa, eikä sydämiä revitä palasiksi.

Morgoth

Jäsen
Duunipäivän aikana oli sitten aikaa hieman asioita miettiä ja tuli tosiaan mieleen tuo hänen edellinen suhteensa ja siitä esiin tuleva ahdistus (kuvitelkaa pahin asia mitä toiselle voi parisuhteessa tehdä ja kertokaa se x 1000).

Mitä se sitten on? Edellinen poikakaveri pettänyt häntä?

Poikakaveri hakannut/raiskannut hänet? Tehnyt itsarin? Abortin tehnyt? Sairastunut syöpään? Insesti? Alkoholi/huume-ongelma?

Kaikki on suhteellista. Ihan vaikkapa lohdutukseksi. Tuleepa mieleen eräs tuttavantuttava pariskunta, jossa mies oli pettänyt vaimoaan ja hänellä oli salasuhteesta lapsi, josta vaimo ei tienyt mitään. Sitten kävikin niin, että lapsen varsinainen äiti kuoli ja lapsi tuli isälleen ja silloin koko sotku selvisi vaimolle. Lapsi oli jotain 14v. 'Parasta' sopassa oli vielä että tämä pariskunta oli yrittänyt lasta, mutta ei saanut sitä. Ei kateeksi käy sitä vaimoa kun totuus selvisi.

Viimeksi muokattu:

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Poikakaveri raiskannut hänet?

Tarkoitat varmaan, että "poikakaveri oli yllättänyt hänet seksillä"?

Kyllä tuosta kaikesta tarinasta saa sen kuvan, että Jeffreytä viedään 100-0 tuossa suhteessa. Poika parka on niin umpirakastunut ettei vain halua itselleen myöntää karua totuutta siitä, että tyttö haluaa maistella uusia aisoja välillä.

Tuollaiset tauon jälkeen yhteen palaamiset eivät toimi ikinä ainakaan noin nuorilla ihmisillä. Jätkällä on ikää pikkuisen päälle 20, niin nauti nuoruudestasi ja vietä normaalia nuoren elämää. Turhaan sinä yhden naisen perään surkuttelet. Onhan noita minkkejä maailmalla vaikka kuinka paljon. Sitten kun joskus sen yhden kanssa sitoudut ja menet naimisiin, niin sitäkin varmasti jossain vaiheessa kadut. Sen kanssa on vaan opittava elämään.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivitetään nyt pitkästä aikaa omaa naistilannetta tänne muiden parisuhdekuvioiden sekaan.

Huomenna päätämme avovaimoni kanssa yhteisymmärryksessä kolmevuotisen avoliiton, kun sanomme toisillemme tahdon ja otetaan startti avioelämään. Niin se vaan aika rullaa ja elämä etenee, kohta on 30 mittarissa ja tosiaan vaimo kotona odottamassa. Vaatii hetken totuttelua tuota sanaa hänestä käyttää..

Mutta mikäs tässä on avioon astuessa, kaikki on kohdallaan ja ilmeisen hyvin toistemme seurassa viihdytään. Yritetään pitkää liittoa ja katsellaan miten meidän käy.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta mikäs tässä on avioon astuessa, kaikki on kohdallaan ja ilmeisen hyvin toistemme seurassa viihdytään. Yritetään pitkää liittoa ja katsellaan miten meidän käy.

Paljon Onnea! Asennepuoli näyttää ainakin olevan kunnossa =)! Toiset joutuvat tekemään onnensa eteen enemmän töitä kuin toiset, mutta periaatteessa kaikilla on onnen avaimet käsissään. Sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei kunnon eväitä hyvään liittoon ole syystä taikka toisesta olemassa, ei pitäisi minkäänlaisiin liittoihin ryhtyäkään. Se, että viihtyy hyvin toisen seurassa, on erinomainen lähtökohta. Vielä kerran, paljon onnea!

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljon Onnea! Asennepuoli näyttää ainakin olevan kunnossa =)! Toiset joutuvat tekemään onnensa eteen enemmän töitä kuin toiset, mutta periaatteessa kaikilla on onnen avaimet käsissään. Sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei kunnon eväitä hyvään liittoon ole syystä taikka toisesta olemassa, ei pitäisi minkäänlaisiin liittoihin ryhtyäkään. Se, että viihtyy hyvin toisen seurassa, on erinomainen lähtökohta. Vielä kerran, paljon onnea!
Kiitos paljon!

Täytyy tulla häistä sekä hääyöstä selvittyäni ja sunnuntaina kotiin palattuani heti tänne raportoimaan, onko ensimmäinen aviokriisi jo saatu aikaiseksi. Ei vaan, tokkopa elämä tästä mihinkään muuttuu, käytännön eron huomaa varmaan lähinnä siitä että postilaatikosta lähtee toinen nimi pois.

Mutta tosiaan, kiitos vielä ja saattaa olla että aamulla alkaa hieman jännitys puskemaan päälle.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Päivitetään nyt pitkästä aikaa omaa naistilannetta tänne muiden parisuhdekuvioiden sekaan.

Huomenna päätämme avovaimoni kanssa yhteisymmärryksessä kolmevuotisen avoliiton, kun sanomme toisillemme tahdon ja otetaan startti avioelämään. Niin se vaan aika rullaa ja elämä etenee, kohta on 30 mittarissa ja tosiaan vaimo kotona odottamassa. Vaatii hetken totuttelua tuota sanaa hänestä käyttää..

Mahtavat onnittelut! Avioliitto on ihan mukava instituutio ja naimisiin meneminenkin oli kivaa.

Ja hyvän päivämäärän valitsitte - enkä puhu nyt ruåttalaisista.

Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Esa Tikkanen ja muut gurut
Omasta Jeffrey-tarinasta on jo useampi vuosi mutta voin tässä valoittaa miten se itselläni päättyi. Itseasiassa tälläiset tarinat ovat tuttuja lähes jokaiselle ystävälleni, pienin variaatioin tietenkin, joten kait se on sitten jokaisen väh. kerran tälläinen "rakkaus" käytävä läpi...

Alku.. yhdessä, erotaan, yhdessä, erotaan.. loppu

Siinä oman elämän raunioilla sitä sitten ihmetteli miten tälläinen oli mahdollista, tietenkään en kuunnellut kuin itselleni hyviä asioita ja olinhan kehittänyt itselleen valehtelun huippuunsa, mutta kun tyttö oli aivan mahtava, kaunis, ihana, kylläkin vähän traumatisoitunut, siis aivan mahtava mutta silti...

Jeffrey, hän on pyytänyt sinua "jättämään" hänet (pyytämällä taukoja ja treffailemalla muita), joten uskoisit häntä. Kärsimys ed. suhteessa ja luottamuspula toisiin ihmisiin ovat saat. rankkoja juttuja, joten älä sekaannu siihen. Jos et siis oikeasti ole ammattiauttaja tai kysymyksessä ole perheenjäsen (toivottavasti siis ei), sillä tällä hetkellä nuo tyttösi traumat kertovat hänen kyvystään käsitellä toisia ihmisiä eli antamaan ihmisarvoa toiselle ihmiselle (eli myös sinulle). Tyttösi ei ole paha ihminen, mutta silti ihminen (vaikka rakkaudessasi et tätä kykene näkemään), jos hän olisi oikeasti paha ihminen, et häntä edes katselisi. Mutta suhteenne tulee kestämään hyvänä tasan niin kauan kuin kykenet miellyttämään häntä eli hän kykenee luottamaan sinuun (voi olla aika pienestä kiinni) ja sen jälkeen... Hänellä ei siis ole luottoa ihmisiin, näin olet kertonut, joten varaudu edes tähän (mitä hän on siis kertonut)...

Noh, loppujen lopuksi siellä raunioilla tuli muutama totuus itselleni selväksi. Näistä yksi. Se on yksi ja sama kuinka ymmärrettävää tai rakastettavaa toisen käyttäytyminen on, sillä itsensä kanssa pitää pystyä elämään. Ja se eläminen itsensä kanssa on aika vaikeaa, kun tajuaa, (että jollakin typerällä tavalla) kaikista "kipein" suhteessa olinkin minä. (sillä tyttöhän "varoitti" eli kertoi kaiken jo etukäteen.)

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täytyy tulla häistä sekä hääyöstä selvittyäni ja sunnuntaina kotiin palattuani heti tänne raportoimaan, onko ensimmäinen aviokriisi jo saatu aikaiseksi.
Nääh, tuttuun Jatkoaika-tyyliin tuut avautumaan illalla kalsarikänni- ja otteluseurantaketjuihin. Ei kun siis onneksi olkoon!

Jeffrey

Jäsen

Erittäin asiallista koko kirjoitus! Jos ja joskun tässä minun casessa käy niin kuin tässä kirjoitettiin niin en ihmettelisi ollenkaan. Tunnistan tytöstä jokaisen sanan piirteen mitä tässä kirjoitettiin. Alkoihan meidänkin ongelmamme ensimmäisen kerran kun asetin jotain muuta väliaikaisesti tytön edelle (eli pääsykokeet ja murtuneen jalan kuntoutuksen). Okei tässä tullaan taas siihen miten tämä tytössä nosti tunteet (traumat) pintaan. En näitä kaikkia asioita viitsi täällä julkisesti revitellä, mutta sovitaan vaikka niin, että laitan BOL:lle tässä lähipäivinä (kun ehdin) YV:nä sen kaiken faktan tästä mitä olen itse saanut selville ja BOL voi asiallisena kirjoittajana tänne kommentoida, että voiko tytön käytös todella selittyä näistä asioista ja miten tällaisessa tilanteessa tulisi minun tai hänen (ei BOL:n) toimia. Muistetaan kuitenkin se, että kaikki meistä ei ole yhtä vahvoja fyysisesti eikä edes henkisesti ja kaikki vaikuttavat eri ihmisiin erilailla.

Tyttö siis kuitenkin ihan ilmiselvästi haluaisi minun kanssani jatkaa. Tänään ja eilen minulle tuli mieleen se, että onko se rakkaudesta vaiko siitä, että pystyn tarjoamaan tytölle hänen kaipaamansa elämän. Noi psykologiset traumat tuli minulle mieleen oikeastaan ensinmäistä kertaa tosiaan kun eräs tuttu tyttö (jolle on myös tehty erittäi erittäin rumasti) niistä minua valaisi. Sanoi, että tällähetkellä hän ei pysty suhteeseen vaikka rakkaus iskisikin. Sen takia, että kaikki ahdistus veisi kuitenkin voiton rakkaudesta. Hänen onnekseen hänellä on tarpeeksi tukiverkkoja ja tuollainen puolenvuoden n. 2000€:n terapia on hänelle mahdollista. Sanoi, että vaikka kallista on niin hän ei pystyisi elämään ilman sitä. Valitettavasti tällä minun tytöllä ei ole mitenkään mahdollista samanlaiseen henkiseen sijoitukseen. Onneksi hän on ilmeisesti nyt pystynyt puhumaan ainakin äidilleen melko syvällisesti. Toivottavasti tarpeeksi syvällisesti. Vaikka hän minulle paljon kertoikin niin selkeästi ei kaikkea.

Tässä on nyt itse vielä tosiaan pihalla kuin se kuuluisa tamppoonin naru, mutta edelleen pysyn siinä päätöksessä, että yritän tytön kanssa vielä uudestaan kun tuo meidän aikamme kahden viikon päästä koittaa, koska sen tiedän, että mikäli tämä tulee pidemmällä aikavälillä onnistumaan niin tyttö tulee rakastamaan minua aivan varmasti koko sydämmestään. Ei se vaihtamalla parane. Ja ainakin voin jälkikäteen itselleni todeta, että ainakin yritin kaikkea. Eikä jää kaihertamaan lopunikää.

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Elikkä nyt olen aika pitkäänkin katsellut yhtä naikkosta, joka käy baareissa joka perjantai ja lauantai, eli vaikeuksia ei ole nähdä tätä henkilöä.

Hän on todella sosiaalinen ja puhelias, tietyllä tapaa myös aika hölmö. Ei mikään juorukello, mutta jollain tapaa vähän yli-innostunut. Eikä aina niin vähääkään. Kavereita ja muita tuttuja on vaikka lampaat söis. Varmasti juuri tuon puheliaisuuden takia. Hän on baareissa aina kaveripiireissä, mutta sitten muut kaverit löytävät usein miesseuraa tai ainakin miespuolisen keskustelukumppanin. Tämä naikkonen sitten jää vähän ulkopuoliseksi ja etsii jotain juttuseuraa yksinään baareista.

Tapasin hänet 6 vuotta sitten rippileirillä, eikä sen jälkeen ole puhuttu mitään, eikä oikein nähtykkään. Nyt sitten yhtäkkiä, kun tein baarista lähtöä, niin hän moikkasi ja muisti vielä nimenkin. Kyseli kuulumisia, jne. Oli nähdäkseni ihan innoissaan siitä, että näki meikäläisen. Tietysti yli-innokas vähän kaikkea kohtaan.

Hän on kuitenkin harvinaisen nätti, siis oikein yllättää, miten nätti hän voi olla. Mutta juuri koskaan ei hänellä miesseuraa ole, ehkä joku jossain kyselee tupakille, mutta se on aina tuollaista "tuletko seuraksi"-juttua. Juttua lentää ja maisemat vaihtuu. Syy siihen, että kukaan ei oikein vakavissaan mitään yritä, on varmaan hänen tietynlainen lapsellisuus. Tai ainakin sellaiselta tuntuu.

Itselleni hän moikkaili usein ja uskaltauduin jopa juttelemaan hänen kanssaan baari-illan jälkeen. Todella innostunutta juttua lensi, hyvä kun suunvuoroa sai. Muutama minuutti ehdittiin turista, niin hänen piti lähteä. Nyt sitten viime viikonloppuna tartuin härkää sarvista ja menin baaritiskille hänen viereensä. Kysyin, olisiko hänellä hetki aikaa valomerkin jälkeen. Tarjosin vielä juomankin hänelle, ja hän sitten vuolaasti sitä kiitteli. Kerroin, että pidän hänestä ja että hän on todella kaunis. Hän ei vissiin ihan ymmärtänyt, mistä puhuin, hieman näytti siltä. "Tosi kiva tietää silleen"-tyylisiä vastauksia tuli, mutta oli sen oloinen, ettei ihan tajunnut pointtia. Vaikutti kuitenkin siltä, että keksi päästään juttuja, ettei olisi tarvinnut mennä pidemmälle. Mutta toisaalta kyseli myös asioita siihen tyyliin, että olisi ollut kiinnostunut. Mistä näitä tietää. Hän sanoi soittavansa sunnuntaina, mutta soittoa ei kuulunut. Sanoi enirosta etsivän numeroni.

Joo, elikkä päivitystä. Eli perjantai-iltana sitten baarissa tuli yhtäkkiä tämä naikkonen luokseni ja kertoi, että hän unohti kertoa, että seurustelee jo. Ja että jos ei olisi ollut jo varattu, niin olisi ilman muuta tietenkin ottanut minut. Tuo koko juttu ei taas pidä lainkaan paikkaansa (tässä tuppukylässä kaikki tuntevat kaikki, joskus jopa kirjaimellisesti). Hän oli jälleen kerran sellainen yli-iloinen ja yli-innostunut ja juttua riitti. Kehui kuitenkin kun olin häntä treffeille pyytänyt. Sitten vain normaalit "toivottavasti viel nähään tän illan aikana täällä"-jutut.

Nyt sitten viime yönä baarissa hänet näin, mutta ei edes moikkaillut. Ei vaikka tulimme kadulla vastaan niin, ettei ketään muuta ollut näköpiirissä. Tietysti enpä minäkään uskaltanut tehdä mitään elettä häneen. Eli aika 50-50. Näin sitten baarin edustalla erään tutun ja menin moikkailemaan, ja yhtäkkiä tämä naikkonen vain lähti baarin edustalta pois, johonkin en tiedä. En edes huomannut tätä silloin kun paikalle pörähdin.

Tämä tyttönen muutenkin aika erilainen muihin kavereihin nähden. Tulee kyllä muijaporukassa sisään baariin ja hengailee näiden kanssa aktiivisesti. Sitten jossain vaiheessa tämä vain irtautuu porukasta ja lähtee yksinään hengaamaan. Käy tupakilla yksinään, istuu jossain pöydässä yksinään, vaikka kavereilla on meno päällä toisella puolella ravintolaa, jne. Yksi syy on mahdollisesti kavereiden alkoholin käyttö ja mukaan pyydetty tai seuraan liittynyt miesseura. Tämä nainen ei hirveästi alkoholia juo, ehkä yhden annoksen, mutta kaverit ovat yleensä kännissä kuin pienet eläimet. Vaikeaa siinä on enää olla selvinpäin ja kuulua porukkaan, kun muut rellestää.

Miesseuraakin näillä kavereilla on aina paljon, mutta tällöin tämä naikkonen vasta yksinään onkin. Kyllähän hänelle yksi mies kävi esittäytymässä (ei ollut paikallisia) ja varmasti iskemässä, mutta ei onnistanut. Kyllähän tuossa kavereiden miesporukasta joku aina yrittää jotain juttua tämän tytön kanssa vääntää, mutta hän ei oikein innostu. On aina todella ulkopuolinen, kun ilta/yö menee eteenpäin. Kerran käynyt jopa niin, että muut menivät tanssilattialle (baari oli todella tyhjä), mutta tämä nainen vain jäi yksin istumaan pöytään.

Ennen valomerkkiä tämä vain poistui baarista muiden kavereiden jäädessä sinne, ja pyöri alueella koko ajan. Ja sitten vain poistui. En tiedä, johtuiko meikäläisestä, mutta voi olla vaikea asia hänellekkin. Ja ehkä vaikea asia siinäkin mielessä, että muut yrittää tuputtaa hänelle alkoholia, miehiä, sun muuta tanssilattiaa, vaikkei ehkä olekkaan sitä tyyppiä. Eipä hänellä sitten loppujen lopuksi kovin hauskaa näyttänyt olevan. Aika yksinään oleskeli viime yönä.

Ja täällä paikkakunnalla on vain kaksi baaria, jotka ovat todella pieniä, eli tulee kyllä nähtyä jokainen henkilö sataan kertaan siellä illan aikana. Siinä mielessä olen ehkä hieman vakoillutkin, mutta baarit ovat niin pieniä, että näkee joka puolelle aina.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja ehkä vaikea asia siinäkin mielessä, että muut yrittää tuputtaa hänelle alkoholia, miehiä, sun muuta tanssilattiaa, vaikkei ehkä olekkaan sitä tyyppiä. Eipä hänellä sitten loppujen lopuksi kovin hauskaa näyttänyt olevan. Aika yksinään oleskeli viime yönä.

Jokin tuossa stoorissasi sai kuulostamaan siltä, että en olisi aivan saletti naisen suuntautumisesta. Siis onko hän ylipäänsä hetero?

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Jokin tuossa stoorissasi sai kuulostamaan siltä, että en olisi aivan saletti naisen suuntautumisesta. Siis onko hän ylipäänsä hetero?

Tuo on kieltämättä käynyt mielessä kerran jos toisenkin, mutta hän ei kyllä naisseuraakaan etsi. Tietysti tuollaisesta tuppukylän baarista nyt ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen naisena etsiä naisseuraa.

Tämä naikkonen pukeutuu kyllä huppariin ja on ehkä sellainen poikatyttömäinen aika paljonkin. Naisten kanssa hän hengailee, mutta muuta varmaa en osaa sanoa. Miesten kanssa en häntä ole juuri nähnyt kuin pieniä hetkiä.

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1

Samaa pohdin myös. Hän sanoo olevansa varattu, koska ei kaipaa miesseuraa.

Ja täällä paikkakunnalla on vain kaksi baaria, jotka ovat todella pieniä, eli tulee kyllä nähtyä jokainen henkilö sataan kertaan siellä illan aikana. Siinä mielessä olen ehkä hieman vakoillutkin, mutta baarit ovat niin pieniä, että näkee joka puolelle aina.

Tämäkin voi olla selitys sille, että kun paikkakunnalla ei kerran ole muita baareja, niin hän tulee sinne iltaansa viettämään, vaikka se ei välttämättä ole se hänen juttunsa. Koittaa kepillä jäätä, että josko joku samanhenkinen joskus sinne ilmestyisi...
Myös tuo alkoholin vähäinen käyttömäärä voisi nimenomaan viitata siihen, että nainen haluaa säilyttää kontrollinsa, ettei ala kännipäisäään iskemään ketään tyttöä sieltä. Jutut leviäisivät samantien ja sitten tyttö vasta yksin saattaisi ollakin. Toki kaikki eivät muutenkaan juo itseään täysin sekaisin, oli tilanne mikä tahansa...

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo on kieltämättä käynyt mielessä kerran jos toisenkin, mutta hän ei kyllä naisseuraakaan etsi. Tietysti tuollaisesta tuppukylän baarista nyt ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen naisena etsiä naisseuraa.

Tämä naikkonen pukeutuu kyllä huppariin ja on ehkä sellainen poikatyttömäinen aika paljonkin. Naisten kanssa hän hengailee, mutta muuta varmaa en osaa sanoa. Miesten kanssa en häntä ole juuri nähnyt kuin pieniä hetkiä.

Tai sitten häntä yksinkertaisesti ahdistaa koko tuppukylä, mikä saattaa vaikuttaa koko nuoren ihmisen elämänlaatua latistavasti ylipäänsä. Vaikka kaverit sinänsä olisivatkin kivoja ja hyvää seuraa, ainakin selvinpäin ollessaan, pienet piirit voivat ahdistaa ja halu olla muualla suuri. Ja juuri tästä syystä hän ei ehkä halua sitoa itseään kyseiseen paikkakuntaan yhtään sen enempää kuin on pakko.

Pukeutumisesta ei noilla spekseillä kannata kauheasti tehdä johtopäätöksiä. Mullakin on huppari usein päällä ja varmaan vieläkin useammin farkut ja lenkkarit. Mut voi myös nähdä ilman meikkiä viemässä roskia tai käymässä kaupassa ;). Ja minä olen ihan todistetusti kyllä kahden lapsen äiti ja täysin hetero. Jos en olisi, siis hetero, uskaltaisin sen myös sanoa. Olen myös siinä uskossa, että monilla lepakoilla ei ole vaikeuksia ystävystyä ja hengailla miesten kanssa laisinkaan. Varmasti tässäkin on poikkeuksia, mutta noin niinkuin yleisesti. Miesten ennakkoluulot ovat vähäisempiä lepakoita kuin miespuolisia homoseksuaaleja kohtaan, tällaisen käsityksen olen saanut.

Itselleni on tullut kuvaksistasi sellainen kuva, josko hän mahdollisesti käyttäisi vaikka jotain aineita tai lääkkeitä, jotka vaikuttavat hänen käytökseensä. Tai olisi vaikkapa maanis-depressiivinen? Mutta näitä nyt on sen enempää turha pyöritellä, kun totuutta ei ainakaan nyt saada selville. Tulipahan vaan mieleeni...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy