Jos minulta kysytään – vaikkakaan kukaan ei jostain ihmeen syystä koskaan kysy – niin en näe mitään virhettä tehdyn.
Rööriseni,
Arvasin kyllä, että sieltä joku heittää tuon mustasukkaisuuskortin. Mitä minä naisista tiedän - ja väittäisin tietäväni aika paljon - niin siinä tilanteessa, kun nainen on tullut petetyksi, on pahin mahdollinen moka suhteen ollessa katkolla, ottaa uusi nainen heti kehiin. Siis JOS tilanne on se, että haluaa vielä sen entisen muijan takaisin ja on itse alunperin aiheuttanut eron. Minä en henk.koht. ottaisi ikinä takaisin miestä, joka vielä jatkaisi suhteilua eikä osoittaisi mitään katumuksen merkkejä.
Se on sellanen juttu, että jos petetty exä tajuaa joutuneensa välittömästi korvatuksi jollain random-reiällä, niin homma on menetetty, sanotte mitä sanotte. Vatsanahkaansa ruvelle saakka ei tarvitse madella, mutta jollain keinolla se exä on saatava tajuamaan, kuinka tärkeä hän on. Siinä ei paljon Laastarit auta. Sitten jos se "kasvojen säilyttäminen" ja kovana jätkänä/panomiehenä oleminen on tärkeämpi juttu, niin sitten se on, kukin tavallaan. Se ei vaan toimi tässä tapauksessa.
Sitten tilanne on aivan eri, jos nainen on itse ollut eron alullepanija, homma muuttuu ihan kokonaan. Itse en ihan heti ensimmäisenä silti lähtisi toiseen porailemaan ketä sattuu, vaan yrittäisin keskustella ja tehdä sovintoa. Jossei se auta, niin sitten vasta mustasukkaisuuskortti kehiin.
Uleåborgir: Unohtui sanoa aiemmin, että pisteet siitä, että olit rehellinen vaimollesi ja kerroit siitä töppäyksestäsi. Minä henk.koht. arvostaisin rehellisyyttä, vaikka monesti neuvotaankin pitämään mölyt mahassa. Sen suhteen: jatka samalla linjalla.
Kurjaa on, jos vaimo on tuota mieltä parisuhdeterapiasta. Se mieli voi muuttua, mutta jos ei, niin pahasti näyttää siltä, että vaimoa ei hirveesti enää kiinnosta suhteen laittaminen kuntoon. Voisiko olla, että nyt loukattuna hän ei ole kiinnostunut yrittämään, mutta tilanteen rauhoituttua sitten taas ehkä kiinnostaisi? Mene ja tiedä. Niinku Puck neuvoi, ota vähän välimatkaa tähän kaikkeen, ottakaa molemmat.
Kyllä se siitä, virheistä oppii + pari muuta kliseetä vielä päälle :)
NK