Hämmentävää. Meikäläisen naisasioissa tapahtuu jotakin ensimmäistä kertaa sitten viimesyksyisen eron. Tai ainakin luulen tapahtuvan. Mistä näistä tietää.
On olemassa eräs tyttö, joka on pyörinyt tuttavapiirissäni jo vuosia. Oikein mukava tyyppi, vaikka emme enempää kuin moikkausväleissä olekaan. Joskus saatamme samaan paikkaan sattuessamme muutaman sanankin vaihtaa.
Olen jo jonkin aikaa ollut aistivani jonkin sortin kiinnostusta hänen taholtaan. Olen sivuuttanut koko asian mahdollisena virhearviona, vaikka vaistoni on ollut tällaisissa asioissa jokusen kerran, itse asiassa melko useinkin, oikeassakin.
Viime lauantaina törmäsimme sitten erään hyvän tuttavani kanssa tähän kyseiseen tyttöön eräässä baarissa. Jonotimme baaritiskillä kun tämä tyttö säntäsi paikalle. Sain oman juomani ensin ja vetäännyin hieman syrjempään tupakoimaan ja jätin kaverini ja tytön keskustelemaan keskenään.
Kaverini ei tahtonut juomaansa saada, hieman yksinkertainen kun on, ja tämä tyttö ilmestyikin yllättäen tervehtimään minua. Tervehdimme siinä sitten. Yhtäkkiä tyttö suutelikin poskeani täysin varoittamatta ja lähti kohti omaa pöytäänsä. Häkellyin ja olin tukehtua lonkerooni, joten en muista, sanoiko hän jotakin.
Kovasti hämmentyneenä sitten piilottelin siltä tytöltä loppuillan kaverini takana muka tekstiviestejä kirjoitellen. Iski ujous ja pahemman luokan hämmennystila.
Mitä helvettiä. Voisiko olla niin, että tämä oikein ihana tyttö olisi minusta kiinnostunut?
Tosin on otettava huomioon muutamakin seikka. Ehkä hän oli niin kovassa humalassa (itse olin, joten en osaa hänen humalatilaansa näin jälkikäteen muistikuvieni perusteella arvioida), että erehtyi henkilöstä tai päätti muuten vaan tehdä jotain outoa. Tai sitten hänellä yksinkertaisesti on tapana suukotella tuttaviaan varoittamatta, tosin en ole sellaista koskaan ennen nähnyt. Mahdollisesti se koko episodi ei merkinnyt hänelle yhtään mitään, kyse vaan oli jostain naisten tempusta, josta miehet eivät tajua mitään.
Tai sitten minä ylireagoin tilanteeseen. Ehkä tuollaista tapahtuu paremmissa piireissä hieman paremmille miekkosille jatkuvasti, mutta meikälle sen verran harvoin, että koko pää sekoaa.
En tiedä. Paha sanoa mitään, kun en asioista mitään ymmärrä.
Joka tapauksessa, pahasti pelkään, että ainakin itse taidan olla hieman ihastunut tuohon tyttöön. Mikä taas ei ole lainkaan hyvä asia.
Ensinnäkin, kyse on tuttavasta, joka kuuluu hyvinkin kiinteänä osana kaveriporukkaamme. Meillä on monia yhteisiä tuttuja. Käymme samoissa baareissa, kahviloissa ja bileissä. Asumme samassa kaupunginosassa.
Minulla ei ole ollut tapana edes yrittää minkäänlaisia temppuja tuttavapiiriin kuuluvien naisten kanssa. Lievänä pessimistinä ajattelen, että sellaisesta ei voi mitenkään seurata mitään hyvää.
Toiseksi olen juuri oppinut taas nauttimaan yksinolosta. Edellisestä suhteesta toipuminen vei aikaa, enkä millään toivoisi, että juuri kun olen saanut yksinkertaisen elämäni edes jonkinlaiseen järjestykseen, niin pitää ruveta taas kärsimään naisasioiden vuoksi.
Aika paskempi homma olisi, jos ryhtyisin ihan tosissani kiinnostumaan tästä tytöstä ja olisinkin ymmärtänyt koko asian väärin. Että hän ei olisikaan lainkaan kiinnostunut minusta ja minä se vaan yrittäisin kovasti ja turhaan.
Enpähän tiedä. Taidanpa unohtaa koko asian ja lähteä pihalle katselemaan leskenlehtiä kun sellaiseenkin on nyt aikaa.
edit: Tarkennusta ja n. prosentti kirjoitusvirheistä kuntoon.