Naisasiat

  • 7 463 343
  • 26 499

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
EDIT: Sekin on sitten hyvä kysymys tuossa, että mikä saa meidät ajattelemaan että seksuaalisuus jotenkin edellyttää sen ns. täydellisen ulkomuodon? (myönnän itsekin yhä sortuvani ajoittain siihen ajatteluun. Pieni sisäinen "fasisti" nostaa päätään. Eli jos et ole näyttävä, terve ja nuori, on melkein parasta pidättäytyä koko touhusta, koska intohimoahan ei tietenkään voi olla ilman ko. ominaisuuksia. Rumat runkkaa rankimmin, vai mitensenyoli)

Mielestäni tälle asialle löytyy selitys biologiasta. Eli ihminen on eläin siinä missä muutkin eläimet ja käyttäytyy alitajuisesti eläimen tavoin. Esimerkiksi katsotaan naista jolla on hyvä kroppa, nätti perse jne. Alitajuntamme kertoo että siinä on nainen joka on hyvässä kunnossa eli pystyy hyvin huolehtimaan jälkeläisistä. Isot rinnat taas kertovat hyvästä mahdollisuudesta tuottaa maitoa jälkeläisille jne.
Tietysti myös ihmisen parin valintaan vaikuttaa myös korvien väli eli miten toinen puhuu ja käyttäytyy mutta se on sitten enemmän psykologiaa ja mikä tekee ihmisestä erillaisen eläimen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sekin on sitten hyvä kysymys tuossa, että mikä saa meidät ajattelemaan että seksuaalisuus jotenkin edellyttää sen ns. täydellisen ulkomuodon?
Varmasti se on aina aika paljon aikaansa sidottua. Kauneusihanteet vaihtelee ja taatusti eri aikakausina on hiukan erilaisia ihmisiä pidetty täydellisinä. Nykyäänhän naisissa se varmaan noin keskiarvoisesti on sellainen hoikkauumainen, jolla on pyöreät kohtuukokoiset kiinteät rinnat ja hyvin muodostunut peba sekä soikeat kasvot, täyteläiset huulet, suora nenä jne. Varmasti median ruokkimat usein epärealistiset kuvat, mallit ja elokuvatähdet ruokkii sitä ajatusta mikä olisi sellainen unelmakumppani. Kaikki syötettävä ihmiskuva vaikuttaa alitajuntaan ja me alamme etsiä niitä piirteitä ihmisissä, monet esim. näkee tietyssä ihmisessä jonkun julkkisidolin piirteitä (myönnän, että itsekin bongailen).

Kai se menee ihan yksinkertaisuudessaan siten, että silmänilo herättää himoja ja seksuaalista uteliaisuutta. Sitä ei sitten tiedä olisiko se seksi jotenkin upeaa sellaisen ihmisen kanssa, ehkä, mutta tässä päästään taas siihen, että ulkomuoto ja seksuaalisten tarpeiden tyydyttäminen ei kuitenkaan kulje mitenkään käsi kädessä. Ei ne seksitaidot varmaan ulkonäön kautta synny.

Oikeastaan, hassua kyllä, itse vähän kammoksuisin olla liiankin kauniin naisen kanssa suhteessa, vaikka totta kai sitä nähdessään jonkun kaunottaren usein miettii, että millaista voisi olla esim. suutelu ja muu sen sellainen. Joka tapauksessa minulle on aina kelvannut enemmän sellainen "naapurintyttömäinen" tyyppi. Nätti ja söpö saa ja voi olla, mutta sellainen klassinen tai muu kliseinen kauneus on aika toissijaista.

Seksiseuraa hakiessa tietysti monet varmasti yrittää mahdollisimman kauniin pokata, mutta näkisin, että ihastuessa ja rakastuessa se ulkonäkö ei korostu ihan samalla tavalla. Silloin yleensä ihmisessä viehättää koko olemus, huumorintaju, yhtenevä ajatusmaailma tai muu sellainen. Toki, voihan se suhdekin lähteä siitä, että aluksi ihastuu ulkomuotoon ja jossain vaiheessa huomaa, että onhan siinä ihmisessä muutakin kuin se kroppa.
 

julle-jr

Jäsen
Eihän ulkonäkö tärkein asia ole, mutta kyllä ainakin minun mielestäni melko olennainen tekijä. Toki kokonaisuus ratkaisee, mutta ulkonäköhän kuuluukin juuri tuohon kokonaisuuteen. Ainakin minä henkilökohtaisesti katselen mieluummin hyvännäköistä naista. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että jaksaisin seurustella kenenkään kanssa pelkän ulkonäön takia. Eli, mieluummin fiksu, mukava, hauska ja nätti kuin fiksu, mukava hauska ja ei-nätti.

Makuasioita toki ja kutakin ominaisuuttahan voi painottaa mielensä mukaan, itse annan esim. kaikille yllämainituille ominaisuuksille arvoa enkä näe syytä jättää mitään olennaista tekijää huomioimatta.
 

Jeffrey

Jäsen
Hyviä kommentteja ja kuittailuja palstasisaruksilta.

Nyt se suurin syy miksi petyin hänen ulkonäköönsä oli se, että ei valitettavasti ollutkaan niin kaunis kuin muistin ja FB:stä scouttasin. En tiedä yrittikö tyttö nyt olla jotenkin erityisen kaunis meikkaamalla itseänsä ainakin omaan makuuni liikaa, ja huonosti. Muistan, että tytössä kiinnitin ensimmäisenä huomion kauniiseen "kauneuspilkkuun", mutta tämä/nämä olivat nyt peitossa meikin alla jossain.

Ja BOL kyllä, saatan luulla itsestäni liikoja, tai siis oikeastaan en. Pidän itseäni erittäin surkeana naistenmiehenä, mutta naiset joita minulla on ollut niin on ollut kyllä alansa raskassarjalaisia, ja erittäin kuolattuja yksilöitä. Tuo on tietysti tuonut suhteisiin mukana myös paljon vaikeuksia ja nuorella iällä ehkäpä jollain tavalla vääristänyt minun naiskuvaani. Edellinen pitempi aikainen tyttöystäväni oli palkittu erittäin korkealla tasolla kauneudestaan, ja olenkin huomannut etsiväni sitä erittäin kaunista tyttöä jolla olisi sitten myös jotain päässä. Ja tämähän se taitaa olla minun yhtälöni suurin vaikeus. Etsin asiaa jota tunnetusti ei ole.

Ja itse pelkään tässä ulkonäköasiassa eniten sitä, että miten itse suhtausuisin sitten tilanteeseen jossa minulle tulisi baarissa eteen mielenkiintoinen kauniinpi yksilö. Olisiko minussa miestä sanomaan ei vai jatkuisiko vielä poikamainen höntyily ja säntäisin mukaan? Olen kuitenkin hyvä ihminen ja en enää haluaisi tuottaa niitä itkuja mitä tuotun joskus silloin 5-6 vuotta sitten.

Toisaalta ehkä itse suhtaudun seurusteluasiaan jopa liiankin intohimoisesti. Eikai se tässä iässä vielä tarvitse tavata sitä tulevaa loppuelämän partneria...?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mielestäni tälle asialle löytyy selitys biologiasta. Esimerkiksi hyvä kroppa, nätti perse jne. Alitajuntamme kertoo että siinä on nainen joka on hyvässä kunnossa eli pystyy hyvin huolehtimaan jälkeläisistä.

On biologialla varmasti isot sormensa pelissä. Mutta jos kerran biologia on näin tärkeässä roolissa, niin luonto voisi kiitos hoitaa meidän kaikkien perimän siihen malliin ettei aihetta tyytymättömyyteen ole suuntaan eikä toiseen :)

Ted Raikas kirjoitti:
totta kai sitä nähdessään jonkun kaunottaren usein miettii, että millaista voisi olla esim. suutelu ja muu sen sellainen. Joka tapauksessa minulle on aina kelvannut enemmän sellainen "naapurintyttömäinen" tyyppi.

Magnumi on myös aina nuorukaisesta lähtien kiihottunut kaunottarista. Sellainen silmänolo vaikuttaa kuin metabolinen huume, mutta sitten sisäinen tietoisuus omasta alemmasta markkina-arvosta (jonka voi todeta nopeasti myös peiliin katsomalla) on pistänyt kapulat nopeasti rattaisiin. Mopokin on joskus keulinut, mutta alfanaaraalle ei riitä edes keuliva moottoripyörä, vaan kyllä sen täytyy olla nimenomaan takajaloilleen nouseva Maranellon ori.

Suosittelen myös lämpimästi "naapurintyttöjä". Tosin sillä pienellä varoituksella, että nimenomaan suomipojan kaunottaren lähestymispelosta johtuen monet ovat ne, jotka tyytyvät tavistyttöjä iskemään. Tämä on Suomessa johtanut siihen, että monilla "naapurintytöillä" on muodostunut liiankin hyvä itsevarmuus omasta viehätysvoimastaan. Näin ollen he ovat hinnoitelleet itsensä kysynnän johdosta korkeammalle. Eli odottavat usein mieheltä paljon enemmän kuin mitä itse voivat tarjota. Oikeesti: Tavisnaisten joukossa esiintyy pelottavan paljon näitä "pissiksiä", ja kaikki tämä on heikko itsetuntoisten miesten lemmenhimojen syytä, kun ne on fokusoitu keskinkertaisiin kohteisiin.

Mutta toki ymmärsin Tedin pointin. Fiksu ja söötti naapurintyttö on parhaimmillaan hyvin rakastettava nainen.

BoredOldLady kirjoitti:
vaikka minäk en oaanle mikään kamalan näköinen luuska. Mutta harvoinpa kai kukaan on kohdallani ensin kiinnittänyt huomiota upeaan ulkonäkööni, vaan kyllä ne muut seikat noussevat esiin ensin.

Mitenkään en epäile BOL:n viehättävyyttä, joten älä käsitä väärin, mutta olette te naiset kyllä hassuja. Me miehet pystymme jopä myöntämään, kun emme täytä yleisiä ulkonäkökriteereitä. Toisin on teidän naisten laita. Teillä on luonnostanne niin suuri tarve tuntea ja nähdä itsessänne jotain kaunista, joten "luuskia" voivat kyllä jotkut muut olla, vaikka sitten se naapurin Elli, mutta ei tokikaan itse. XXL on muodokas jne, kun kysytään tällaiselta naiselta itseltään. Minun pitäisi tietysti omien pitkien narukäsivarsieni kanssa olla vain hiljaa näistä asioista, ja yleensä kyllä olenkin.

Summanen summarum: Hyvä että näistä asioista uskalletaan enemmän puhua rehdisti ääneen, ja että ihminen näin paljastaa tähän pariutumisrituaaliin liittyvää mädännäistä ja osin alhaista ajatteluaan, joka on siellä pohjalla aina vaikuttanut kuluneiden vuosisatojen ajan. Olen minäkin alkanut vihdoin ymmärtää miksi tiettyjä katkeria juttuja tapahtui siellä nuoruudessa :) Mutta kuten ylempänä jo totesin; onneksi sentään tämä ei aina näin 100% sikapaskamaisesti mene. Tosirakkaus on edelleen pyhää.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
En mennyt lupautumaan mihinkään neuvottelujen aloittamiseen...

Jaahan, scholli onkin pahassa paikassa, jos avioliittotarjous on jätetty puuntakaa ja ei ole kerennyt valmistautumaan lainkaan.

Mitens ajattelit lähteä neuvotteluihin, kun ei ole kerennyt selvitämään siniverisyyttä, mahdollisia periytyviä sairauksia ja onkohan jollakin hänen suvussa vaikka masennuslääke käytössä? Sehän voi olla merkki hänen sukunsa akilleen kantapäästä; tiukkapaikka kun tulee, niin heti tarvitsee ottaa kainalokepiksi Remeron...

Onkohan suku kerennyt hankkimaan maallista mammomaa jo monenkin sukupolvien ajan, eli onkohan aidosti rikkaita ja kasvatettu niin, vaiko peräti vain "muutaman teknikon ja insinöörin" takia postinumero kauniaisissa ja köyhyys vain parin osakkeen päässä...

Kihlaus jonkun muodollisesti pätevän kanssa ei voi olla välttämättä paras mahdollinen asia sinun uraputkessa. Jos se meneekin reisille, niin siitä saattaa tulla yleinen naurunaihe golf-kentillä, sekä Coutry-clubilla.

Voimia sinulle scholl ja koitahan elää vaikean asian kanssa, ilman että se vaikuttaa bisneksiin. Näinä päivinä on kaikenmaailman onnenonkijoita ja pyrkyreitä liikkeellä.
 

scholl

Jäsen
Mitens ajattelit lähteä neuvotteluihin

sehän se. En neuvotteluihin ole lupautunut.

Hyvin muuten nykyään konkretisoituu se, mitä se tarkoittaa kun sanotaan, että naimisiin joudutaan. Osa miehistä ei pysty olemaan tiukkana näissä tilanteissa.

Kyllä se silti sekoittaa normaalin päivärytmin. Korostan etten ole ikinä mielistellyt ketään. Ja ei ole kiva ns. selitellä, koska kun kyseessä on kuitenkin ns. hyvä ihminen niin selittelyksihän se menee. Scholl on joka tapauksessa liian nuori menemään naimisiin, kun nyt kaikenlaisia mitään ihmissuhteita tärkeämpiä projekteja käynnissä. Parin vuoden päästä voisi ehkä olla eri tilanne. Ja sitten vasta katsottaisiin henkilöitä. Tässä vaiheessa puhutaan vasta puhtaan teoreettisesti vasta ajoituksesta, eikä siitä onko joku henkilö oikea seurustelemaan minun kanssani.

Kaikki olikin elämässäni ns. liian hyvin. Käy vähän kuin uunon appiukolle.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Selittelyä...

Ja ei ole kiva ns. selitellä, koska kun kyseessä on kuitenkin ns. hyvä ihminen niin selittelyksihän se menee.

Totta, sillä jos asioita tarvitsee alkaa selittelemään, niin silloin ei ole kaikki hyvin.

Jos nainen kulkee työmatkat julkisella ja sanoo, että odottelee auton ensivuoden mallin myyntiin tuloa, niin selittelyähän se on. Ei tarvitse edes kysyä, jos sillä olisi tämänvuoden malli käytössä. Tai jos nainen sanoo, että auto on huollossa, niin taas... miksi ajaa niin vanhalla autolla, että sitä tarvitsee huoltaa. Selittely on luusereiden hommaa.

Jos nainen sanoo, ettei kerennyt vetää iltalenkkiä, koska piti tehdä duunijuttuja, niin silloinhan hän ei osaa organisoida päivän ohjelmaa oikein tai delegoida asioita ja on täysin epäpätevä. Entä sitten, kun tulee ihan oikeasti kiire ja pitää kyetä ylittämään ns arkitaso ja jokaisen panos yhteisen yrityksen päämäärän saavuttamiseen on tärkeä? Heikoin lenkki, ihan turhaa ajankulua.

Naisten tulisi lähestyä miehiä jonkinlaisella portfoliolla ja suosituksilla, minkä sisällöstä selviää kaikki tarpeellinen. Ei tarvitsisi enään lukea Aku Ankkaakaan paskalla, koska siitäkään ei ole loppujen lopuksi mitään hyötyä, ajankulua.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenkään en epäile BOL:n viehättävyyttä, joten älä käsitä väärin, mutta olette te naiset kyllä hassuja. Me miehet pystymme jopä myöntämään, kun emme täytä yleisiä ulkonäkökriteereitä. Toisin on teidän naisten laita. Teillä on luonnostanne niin suuri tarve tuntea ja nähdä itsessänne jotain kaunista, joten "luuskia" voivat kyllä jotkut muut olla, vaikka sitten se naapurin Elli, mutta ei tokikaan itse. XXL on muodokas jne, kun kysytään tällaiselta naiselta itseltään. Minun pitäisi tietysti omien pitkien narukäsivarsieni kanssa olla vain hiljaa näistä asioista, ja yleensä kyllä olenkin.

Niin, minähän pystyn aivan helposti myöntämään, etten taida täyttää nykyisiä yleisiä ulkonäkökriteereitä. En ole pitkäraajainen blondi, jonka takapuoli on mallia mehukas, muttei läski. En myöskään omaa suuria rintoja, enkä enää ampiaisvyötäröäkään. Taidanpa huidella jossain normaalipainon rajoissa, mutta omaan silmiini ylimääräistä löytyy kyllä. Kukaanhan ei ole täydellinen :). Mutta luuska en kyllä ole, ikinä missään. Ja hassukin mä olen, muista naisista en tiedä ;).
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tämän episodin seurauksena tyttö on mököttänyt mulle juhannuksesta asti. Kun olen koettanut kysyä, mitä oikeen sanoin väärin tai tein hänelle, että hän on minulle vihainen, on tytön vastaus "emmä oikee tiiä".
On hankala juttu jos tytöllä on tuollaisia piirteitä. Minkäs ikäinen tämä tyttö muuten on? Aika kakaramaista käytöstä tytöltä, mutta kyllä tuollaiset puihinmenot ja itkukohtaukset pitää yleensä pystyä asiallisesti puhumaan viimeistään seuraavana arkipäivänä kun ollaan selvinpäin, oli syy mikä hyvänsä. Ainakin jos sinussa on mahdollisesti ollut jotain osuutta asiaan.

Minä en suoraan sanoen tuollaisia kohtauksia yhdistettynä emmäoikeintiiä-meininkiin oikein jaksaisi. Jos naisen kommunikointikyky on tätä luokkaa, niin miehen on syytä opiskella ajatustenlukijaksi ja siitähän ei mitään tule. Tuolla tyylillä syntyy ajan mittaan kaikenlaista pientä ja isompaa turhaa porua, eikä sellaiseen pidä järkimiehen lähteä ollenkaan.

Mieleeni tulee lähinnä kaksi vaihtoehtoista selitystä tilanteelle:

1) Tytöllä on jokin hän-ei-ole-se-oikea-minulle-minä-sen-nyt-oivalsin -tila, josta sinä et saa häntä yli vaikka mitä tekisit. Tyttö ei vaan saa sanottua sinulle ajatuksiaan suoraan, jota tuo emmätiedä-pyörittely johtuu. Tämä tuntuu kertomuksesi perusteella kuitenkin vähän epätodennäköiseltä, mutta on sekin mahdollista.

2) Olet jollakin puheilla, ilmeillä tai vaikka kuka tietää pieraisemalla jotenkin mennyt loukkaamaan tyttöä oikeasti vaikka et ole sitä tajunnutkaan. Jos tästä on kyse, niin kyllä tuon ihan puhumalla pitäisi hoitua. Jos asiasta ei kuitenkaan voi puhua missään järkevässä ajassa ihan suoraan, niin aika hankalasta tytöstä on kysymys. Silloin on todennäköisesti luvassa kaikenlaista isompaa ja pienempää mielennyrjähdystä tytön puolelta jos jatkatte hengailua. Tai sitten ei. Tapahtuneelle voi löytyä selityksensä, ja jos opitte tuntemaan toisenne paremmin niin väärinkäsityksiäkin tulee vähemmän.

Koetatte nyt vaan puhua asioista. Jos touhu pysyy tuollaisena, niin kysyt suoraan haluaako tyttö että häivyt maisemista. Jos siihenkään ei tule mitään ymmärrettävää vastausta, niin se tarkoittaa että "joo, häivy". Sitten vaan häivyt ja ryhdyt katselemaan muita naisia.
 
Täyttää 18 joulukuussa.

Katsos vaan, mun ihastus on vähän vanhempi. Ollaan tavallaan samassa veneessä, mutta sillä erotuksella että sulla on mahdollisuus nähdä tyttöä, mulla ei. Tän lisäksi mun ihastus ei tiedä että välitän siitä. Ajattelin jotain (kukkia?) lähettää, saa siitä päätellä mun halut. Tee sä sama, varmasti toimii.

Lisään vielä sen verran, että mulle on tärkeintä että toinen saa tietää toisen tunteista. Tehdään se vaikka vaikeimman kautta. Pointti on se, että vaikka en luultavasti häntä saa, nössö kun olen, niin silti halu on kova saada tietää mitä se toinen osapuoli haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tyttö on muutenkin semmoista tyyppiä, jonka mielialat tuntuvat heittelevän todella paljon.
Voi tuo olla ihan keskenkasvuisuuttakin, jos edes 18 ei ole lasissa vielä.

Älä ota tätä suhdetta liian vakavasti. Jos siitä tulee jotain niin ok, mutta ei kannata ihan kaikkia pelimerkkejä laittaa tälle hevoselle, jos ilmaisu sallitaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Katsos vaan, mun ihastus on vähän vanhempi. Ollaan tavallaan samassa veneessä, mutta sillä erotuksella että sulla on mahdollisuus nähdä tyttöä, mulla ei. Tän lisäksi mun ihastus ei tiedä että välitän siitä. Ajattelin jotain (kukkia?) lähettää, saa siitä päätellä mun halut. Tee sä sama, varmasti toimii.
Eikös sun pitänyt lähettää käteistä?

Á propos, joskus vuosia sitten maksullisten puhelinviihdepalvelujen yleistyessä oli myös Matti Nykäsellä omat 9700-nauhoitteensa. Siellä oli yhden numeron takana mm. "Matin parisuhdevinkit". Oli hilpeä idea, ja olisi edelleenkin.
 

dimmu

Jäsen
Luetaan niitä viestejä. Siitä ei olis tällä hetkellä mitään hyötyä!

Kuinkas kaukana tämä sinun naikkosesi asuu? Jos välimatkaa on alle 200km, mitään ongelmia ei pitäisi olla, jos vaan homma toimii. Paras kaverini oli juuri Jenkeissä vuoden, ja silti suhde tyttöystävän kanssa toimi. Tottakai siinä ikävä yllätti usein jne, mutta silti he pärjäsivät loistavasti. Tottakai kaukosuhteet on aina yksittäisiä, eikä voi verrata toisiinsa, mutta miksi ei kannattaisi edes yrittää, jos on mahdollisuus?

Eiköhän se olisi parempi edes yrittää soittaa tai lähettää viestiä jos et soittaa uskalla, kuin surkutella vaan että voivoi kun en voi tavata häntä. Kuitenkin mielesi tekee puhua hänelle, niin miksi et niin tekisi?
 

Morgoth

Jäsen
Eiköhän se olisi parempi edes yrittää soittaa tai lähettää viestiä jos et soittaa uskalla, kuin surkutella vaan että voivoi kun en voi tavata häntä. Kuitenkin mielesi tekee puhua hänelle, niin miksi et niin tekisi?

Siperia opettaa, sano.

Jomppa_koo ei kun kirjekuoreen rahaa ja odottamaan tytön reaktioita. Sillä välin voit kirjoitella vaikka tänne lisää tunteistasi, koska jatkoaikaan niitä on todella hyödyllistä kirjoittaa eikä sille tunteiden kohteelle. Lisäksi samassa valmistautua seuraavaan steppiin eli vaikka korun ja kukkien lähettämiseen. Koko ajan pitää muistaa varoa ottamatta mitään suoraan kontaktia tyttöön. Sehän tekee ihan hirveän vaikutuksen tyttöön, kun lahjoja tulee postiluukusta, joltain saatanan nössöltä joka ei uskalla edes puhelimessa puhua, koska ei voi? Mahtaa tyttö siellä pillu märkänä ja katsella sopivaa hääpäivää ja miettiä jo lasten nimiä sekä odottaa jo seuraava kirjettä tai minkä lie auton ja omakotitalon ja perunamaan jomppa lähettääkin seuraavaksi.

Sitten Jomppa ehkä aikuistuu ja muutaman vuoden päästä tajuaa millainen pelle olikaan ja osaa itsekin nauraa tällä 'rakkaudelle jonka veroista ei ikinä enää tule kokemaan elämässään'. Saatana mitä teinilässytystä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Luetaan niitä viestejä. Siitä ei olis tällä hetkellä mitään hyötyä!
Puhelimesta vai kivesten irti repimisestä? Kehottaisin ehdottomasti välttämään kivestenpoiston kaltaista radikaalia operaatiota ainakin kovin nuorella iällä (joku huonon romaanin boheemi ensirakastaja saattaa rakkauden tuskissaan lähettää lemmitylleen silkkipaperiin käärittynä toisen kiveksensä, mutta en löisi vetoa tämän sinänsä näyttävän lähestymistavan toimivuudesta).

No, leikki sikseen. Nyt Jomppa_Koo laitat hösseliksi ja otat aloitteen sen naisen kanssa, muuten ketterämmät jampat ehtivät ensin. Puhelin, tekstiviesti, Facebook, sähköposti, ihan sama mikä kunhan ryhdyt oikeasti hommiin. Prkl täällä ei kukaan jaksa noin saamattoman miehen rutinoita kauaa enää kuunnella. Mukavampi olisi lukea siitä kun proggis edistyy ja majava saa kunnolla kyytiä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sitten Jomppa ehkä aikuistuu ja muutaman vuoden päästä tajuaa millainen pelle olikaan ja osaa itsekin nauraa tällä 'rakkaudelle jonka veroista ei ikinä enää tule kokemaan elämässään'. Saatana mitä teinilässytystä.

Älä ny noin julmaksi heittäydy. Eikös se lie niin, että kaikki ne oppirahansa joutuu maksamaan, jotta oppii. Tunne nyt tuntuu kuitenkin olevan niin syvä(llä), ettei nyt vaan ulos tule kirveelläkään.

Ehkäpä tässä on kyseessä niin sanottu soolosuhde, jossa toisen osapuolen tietoisuutta ei olekaan tarkoitettu pilaamaan ainoan aidon ja oikean tunteen puhtautta.

Tähän kohtaan suosittelisin Jomppa_Koolle kesälukemistoksi nuoren Wertherin kärsimyksiä, sointuis jotenkin dilemmaan ja ehkä siitä sais tiristettyä jotain uutta uhkuttavaa tähän meneillään olevaan tunteen tuskaan.

Oikeastaan on hyäkin, että räytyy tunteiden vuoristoratoja ensin oman pään simulaattorissa, ettei rakkauden kone sitten aikanaan sakkaa mettään suoraan nousukiidosta, sattuu turhaan siihen toiseenki.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Täyttää 18 joulukuussa.

Perkele, ei kai vaan ole kyse minun tyttärestäni? Tuntomerkit sopii ;).

Kyllähän tuonikäiset tytöt/naiset ovat vielä (anteeksi vaan) melko lapsia mieleltään. Ei tietenkään pidä yleistää. Osa osaa varmasti jäsentää jo järkevästi asioita, joiltakin se ei tule onnistumaan ikinä.

Sen kaltainen käytös, jossa miehelle ei edes kerrota, missä on tehnyt virheen vai onko tehnyt virhettä ollenkaan, on kyllä erittäin vastenmielistä. Mökötetään päiväkausia ilman, että suostutaan kertomaan, miksi mökötetään, huh. Jos tuollainen piirre esiintyy jo seurustelun alkumetreillä, tilanne ei ehkä tule korjaantumaan jatkossakaan, vaan todennäköisesti pahenee.

Mielestäni nimimerkki Pisin Kääpiö jne. esitti erinomaiset kommentit tähän tilanteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tähän kohtaan suosittelisin Jomppa_Koolle kesälukemistoksi nuoren Wertherin kärsimyksiä, sointuis jotenkin dilemmaan ja ehkä siitä sais tiristettyä jotain uutta uhkuttavaa tähän meneillään olevaan tunteen tuskaan.
Loppu on tuossa Goethen teoksessa sitä sortimenttia, etten ihan tiedä voiko kirjaa suositella luettavaksi jos on niin sanotusti tilanne päällä. Toisaalta jos tuon lukee, niin heti perään kannattaa ottaa työstettäväksi vaikkapa Kalervo Palsan Päiväkirja. Näin naisenmetsästykseen saattaa kummasti tulla suhteellisuudentajua.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ajattelinkin, että lopun tiivistymä viimeistään selvittää pään ja saa ihmisen palaamaan järkiinsä.
Useimmilla toimii varmaan noin, jos tolkun hiventä on jäljellä edes siemenen verran. Parempi se on ehkä sittenkin lähettää arvoituksellisessa kirjekuoressa daamille pari ryppyistä vitosen seteliä, kuin ottaa Wertherin finaalilääkkeet käyttöön.
 

Morgoth

Jäsen
Älä ny noin julmaksi heittäydy. Eikös se lie niin, että kaikki ne oppirahansa joutuu maksamaan, jotta oppii. Tunne nyt tuntuu kuitenkin olevan niin syvä(llä), ettei nyt vaan ulos tule kirveelläkään. Ehkäpä tässä on kyseessä niin sanottu soolosuhde, jossa toisen osapuolen tietoisuutta ei olekaan tarkoitettu pilaamaan ainoan aidon ja oikean tunteen puhtautta.

Ehkä kirjoitin turhan ilkeästi, vaikka tarkoitus ei ollut varsinaisesti olla ilkeä vaan 'ravistella kaveri hereille' ja sanoa suoraan missä mennään. Tosin tämä lienee niitä asioita, jotka on opittava kantapään kautta ja jotka jonkun toisena sanomana ei mene perille, varsinkaan tuossa mielentilassa. Ehkä tässä vaiheessa on tärkeintä jomppa_koo:lle tuon illuusion ylläpitäminen jostakin, mikä ei oikeasti ainakaan tuolla tavalla toimimalla realisoidu milloinkaan, kuin että tuo illuusio ja jonkinlainen hyvänolon tunne katoiaisi arjesta, vaikka se ei nyt mitenkään reaalimaailman pohjaudu.

Heh, kukapa ei nyt vaikka joskus koululaisena olisi ollut ihastunut vaikkapa johonkin viehättävään opettajaan tai vaikka teinitytöt joihinkin idoleihinsa. Onhan sekin opettavaista tavallaan ja itse kukin nuo jutut kantapään kautta joutu oppimaan. Elämä opettaa parhaiten ja käytännössä nuo jutut on opittava.
 
Viimeksi muokattu:

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mukavampi olisi lukea siitä kun proggis edistyy ja majava saa kunnolla kyytiä.

Onko tästä jo joku laittanut äänestystä pystyyn? Entäpä vedonlyöntiä?

Eikös se lie niin, että kaikki ne oppirahansa joutuu maksamaan, jotta oppii.

Kyllä kaikille niitä kertyy. Yhden teorian mukaan ensirakkaus, sitten se, jonka kanssa tehdään muksut ja lopuksi vasta se elämän rakkaus...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös