Tuon pelimieskäsitteen nyt voi ymmärtää monella tavalla. Itse ymmärrän sen, että narsistinen, paskaa jauhava, munansa lähtiessään verhoon pyyhkivä henkilö (ei voi käyttää sanaa "mies"), ei ole pelimies, vaan narsisti, joka joidenkin mielessä on synonyymi pelimiehelle. Siispä pelimiehestä puhuminen ei ole mielekästä, ennen kuin jokainen keskustelija tietää, minkälaisesta "pelimiehestä" edes puhutaan. Satelliten pelimiehen määritelmä on niin Levottamat -kastissa ja malliesimerkki mustavalkoisesta ajattelusta. Tästä voisin sanoa kovasti paljon (kirjan verran, idea muhii!) paljon enemmänkin, vaan siinäpä tiivistelmä.
Eilen mietin matkallani kaupungille, että millä asenteella lähes aina saa naisen, jos sellaiseen on tarvetta. Ja kyse ei ole Tedin tyyppiesimerkistä, jossa joka viikko pitäisi olla uusi nainen, vaan esimerkiksi itselläni se on nykyisin se noin korkeintaan kerran vuodessa, jos yrittäisi, viikonloppuisin, niin varmaan olisi noin 40-50 kertaa vuodessa, vaan ei kiinnosta. Eli miten naisen parhaiten saa, kokemukseni mukaan: Yksi mahdollisuus on se, että katsoo vain synkkänä tuoppiaan, niin jossain vaiheessa joku hitusvinkulan omistava naarake tulee juttelemaan. Itse en tuolla tuulella ole oikeastaan ikinä, joten se, eilen pitkään analysoimani syy, pääsyy on tässä: Menen baariin(kin) ikään kuin vastarakastuneena. Olo on hyvä, hymy lähtee helposti, en silti ole yhtään mikään kaikki-on-kivaa-nami-nami-tyyppi, vaan tavallaan vastarakastuneessa tilassa olen jotenkin koko ajan. Rakastan elämää ja verbaliikalla taiteilua. Vastarakastuneisiin kokemukseni mukaan toinen ihminen tykästyy. Olen siis tietyllä tapaa tavallaan varattu! (häh häh!). Tämä tila johtaa siihen, että jopa esimerkiksi miespuoliset kännivittuilijat ääritapauksessa tarjoavat minulle kaljan, kun vastavittuilun sijaan saavat "vastarakastuneen" lämpöisiä vastavittuiluja tai tilanteen mukaan, mikä parasta on, olemalla kuitenkin itseni. Homovitsit voi heittää toisaalla, senlaisesta asiasta ei ole kyse. Ja missään nimessä ei saa mitään yrittää, enkä itse edes yritäkään, intohimon on oltava täysin aitoa ja täydellisen sydänrehellistä kaikki mitä tekee ja sanoo. Ja seksiä ei pidä elämässä olla koskaan, vain rakastelua.
En muuten ole kertaakaan elämässäni, ikinä, mennyt baariin sillä mielellä, että nainen pitäisi iskeä. Niin on vain käynyt. Tosin, nykyisin ei kiinnosta alakautta tutustua.
Sosiaalisesta älystä. Kysyessäni äidiltäni, että minkämoinen lapsi noin 3-vuotiaana sitä olin, niin hän vastasi näin: "Sulla oli tosi hyvä muisti, muistit oikeastaan kaiken, ja näit heti ihmisestä, millainen hän oikeasti onkaan". Olen 99,99 %:ssa maailman seikoista sysipaska, siis kateuskansa, suomalaiset, ällös huolko, paha ja huono ihminen minäkin olen, mutta tuo ominaisuus on ehkäpä sitten se, joka auttaa tämän aihepiirin elämässä. Esimerkiksi kesällä 2007 latelin kolmen naisen koulutukset (2 x historia, 1 lääkäri) oikein, enkä ollut koskaan heille puhunut sanaakaan, enkä kuullut sanaakaan heidän puhettaan, kunhan vain veljelleni sanoin, että voin kertoa vaikkapa noiden kolmen koulutukset. Ei uskonut mutta tuopin hävisi, kun menimme neitojen luokse. Ja ihan olivat tavisvaatteissa. Samoin kerroin eräälle, että hänellä on varmaan syöpä mutta ei halua puhua siitä. Iloisena, hymyilevänä veijarina esiintyi hän. 3 päivää oli syöpäleikkaukseen, kun kysyin ja hämmentyi kovasti ja muut eivät olleet ihmettelylleni syytä ymmärtäneet, kun sanoin, että X on sairaana. Oli niillä naisilla ja sillä syöpämiehellä muuten ilmeet sanomisteni jälkeen. Ja tämänmoista tapahtuu vuosittain, eikä ikinä ole tullut erehdyksiä. Jo kyllästymiseen asti olen saanut kuulla: "mistä oikein tuon saatoit minusta tietää". Aivan samoin näen, miten eri ihmisille, baareissa eri naisille, puhutaan. Luulin pitkään, että kaikki niin näkevät mutta kait se on sitä sosiaalista älyä tuokin, jotkut tietyissä tilanteissa sen käytöksen pohjalta sitten pelimieheksi luokittelevat, etenkin jos ulkoapäin katsovat ja mustavalkoisin lasein. Mielestäni se kertoo enemmän heistä, kuin minusta (ja ehkäpä pelimiehistä).