Naisasiat

• 7 585 681
  • 26 609

Fordél

Jäsen
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalainen+nainen+valitsee+vaatekaupassa+halpaa/1135238613754

Ei mikään ihme, että suomalaisnaiset näyttävät sitten niin pahoilta kun ostavat roskaa. Jotenkin uskomatonta kyllä.

Mielestäsi siis hyvältä voi näyttää ainoastaan, jos pukeutuu kalliisti?

On se toisaalta hienoa, että on näitä schollin kaltaisia kavereita, jotka pyörittävät mukavasti tätä meidän kansantaloutta. Tavis ostaa sen "melkein" merkkilaukun viidesosalla siitä mitä schollin kaltaiset siitä maksaa. Harmi vaan, että usein ne on kuitenkin tehty samalla tehtaalla.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Suomessakin myydään kyllä nykyään paljon myös heikkolaatuista tuotetta kalliilla. 55 euron t-paita ei tarkoita että kyseinen t-paita olisi laadukas. En siksi pidä lähtökohtaisesti pahana uutista että "nainen valitsee halpaa", enemmän kiinnittäisin huomiota siihen minkälaatuisia tuotteita oikeasti valitaan.

Crocsit tuomitsen toki alimpaan helvettiin, perheeseensä panostava ei osta Corcseja perheelleen.

julle-jr

Jäsen
Totta. Välimeren kavereilla naisten iskeminen on vain peliä. Siinä suomi neitonen on niin haltioissaan, kun kakkasilmä vähän katsoo silmiin ja lausuu kaiken maailman imartelua. Mitä minä tunnen välimereltä jätkiä, niin he ovat sanoneet, että Suomalaiset naiset ovat yksiä helpoimpia tapauksia ja että vähän rumempaakin on kiva kiusata ja härnätä. Täkäläiset naiset kun ovat kovin immuuneja turhanpäiväiselle lepertylelle ja tiukan Katolisen kasvatuksen saaneina, Manolot kiertävät he kaukaa jos on Suomalaista tarjolla.
Näinhän se on. Minä tosin en osaa näitä gigoloja asiasta paheksua, otan itsekin mieluummin baarista helpon naisen, jos sellainen on tarjolla. Siis jos puhutaan ns. yhden yön kestävistä suhteista. Ei myöskään varsinaisesti ole gigolojen ongelma jos nainen samalla pettää miestään, naisen asia on nimittäin arvioida mitä hän saa tehdä ja mitä ei, eihän naista iskevä mies voi tietää mitä nainen on miehensä kanssa sopinut esimerkiksi muiden panemisesta, nainenhan tietää itse parhaiten mikä hänen parisuhteelleen on hyväksi, ei gigolo siitä voi olla tietoinen. Sama pätee tietysti myös toiseen suuntaan.

Mitä tulee silmien avautumiseen reissun aikana, niin ei siihen välttämättä tarvitse sisältyä varsinaista pettämistä. Itsekin joskus teininä yksin Euroopassa reissatessani tajusin, että en todellakaan halua vielä sitoutua lopullisesti. Tämän takia purin suhteen silloisen tyttöystäväni kanssa. Hommaan ei silti sisältynyt pettämistä, tosin olin vittuuntunut siitä että jouduin menemään kiltisti nukkumaan enkä päässyt maistamaan muita naisia. Olimme siis tyttöystäväni kanssa nimittäin sopineet, että emme harrasta seksiä muiden kanssa, tämän takia en sitä luonnollisesti myöskään harrastanut kyseisellä reissulla. Reissun aikana joka tapauksessa tajusin, että maailmassa on vielä monia asioita joita haluan tehdä ja joita ei niin helposti voi tehdä jos jämähtää parisuhteeseen. Samankaltainen juttuhan voi olla mahdollinen myös tässä Nasin tapauksessa.

Viimeksi muokattu:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalainen+nainen+valitsee+vaatekaupassa+halpaa/1135238613754

Ei mikään ihme, että suomalaisnaiset näyttävät sitten niin pahoilta kun ostavat roskaa. Jotenkin uskomatonta kyllä.

Jotenkin uskomatonta kyllä, että olen joskus schollin kanssa samaa mieltä, mutta näin se vain on.

Esimerkkejä vain on liian paljon, viimeksi viikko sitten eräissä häissä oli monta todella kaunista nuorta sinkkunaista, mutta hyi helvetti, mitä heillä oli päällään, joten ei ihme, että neidit olivat sinkkuja. Keskustelimme tästä myös avovaimoni kanssa, joka nyt sattuu ostamaan työkseen vaatteita ja myös hänen mielipide oli, että suuri osa suomalaisista naisista ei juuri osaa pukeutua laadukkaasti ja tilanteen vaatimalla tavalla.

Mitä tulee noihin erojuttuihin, niin mikä ei tapa se vahvistaa ja aika parantaa todellakin haavat. Olen joskus kirjoittanut nuo alla olevat ohjeet vuosia ja vuosia sitten toiseen ketjuun kokemuksen syvällä rintaäänellä muutama vuosi ENSIMMÄISEN avoeron jälkeen, omalle kohdalleni on siis osunut TOINENKIN, ensimmäisellä kerralla en näitä noudattanut, mutta toisella kyllä ja ero sujui yllättävänkin kivuttomasti ja hyvin on käynyt, niin kuin kävi ensimmäisen eronkin jälkeen.

- elä syyllistä itseäsi epäonnistujaksi, et ole sitä
- luovu vanhoista rutiineista kotona, luo uudet rutiinit
- harrasta, näe ihmisiä, älä ole yksin
- älä mieti kauhuskenaarioita, oli miten oli, näin on nyt
- puhu jonkun ystävän tai perheenjäsenen kanssa
- muista, että huomennakin nousee aurinko
- älä ruikuta perään, hän tekee sen, jos on niin on tarkoitettu
- puhu jonkun ystävän tai perheenjäsenen kanssa uudestaan
- jos uni ei tule, käy tohtorilla, nukahtamislääke auttaa
- muista, että tie vie aina jonnekkin
- pysy erossa naisista vähän aikaa, paitsi äidistä!
- jos teillä oli yhteinen asunto, muuta pois
- jos itkettää, niin itke
- muista, että asioilla on aina tapana selvitä

Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä,

MM

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Näinhän se on. Minä tosin en osaa näitä gigoloja asiasta paheksua, otan itsekin mieluummin baarista helpon naisen, jos sellainen on tarjolla. Siis jos puhutaan ns. yhden yön kestävistä suhteista. Ei myöskään varsinaisesti ole gigolojen ongelma jos nainen samalla pettää miestään, naisen asia on nimittäin arvioida mitä hän saa tehdä ja mitä ei, eihän naista iskevä mies voi tietää mitä nainen on miehensä kanssa sopinut esimerkiksi muiden panemisesta, nainenhan tietää itse parhaiten mikä hänen parisuhteelleen on hyväksi, ei gigolo siitä voi olla tietoinen. Sama pätee tietysti myös toiseen suuntaan.

Mitä tulee silmien avautumiseen reissun aikana, niin ei siihen välttämättä tarvitse sisältyä varsinaista pettämistä. Itsekin joskus teininä yksin Euroopassa reissatessani tajusin, että en todellakaan halua vielä sitoutua lopullisesti. Tämän takia purin suhteen silloisen tyttöystäväni kanssa. Hommaan ei silti sisältynyt pettämistä, tosin olin vittuuntunut siitä että jouduin menemään kiltisti nukkumaan enkä päässyt maistamaan muita naisia. Olimme siis tyttöystäväni kanssa nimittäin sopineet, että emme harrasta seksiä muiden kanssa, tämän takia en sitä luonnollisesti myöskään harrastanut kyseisellä reissulla. Reissun aikana joka tapauksessa tajusin, että maailmassa on vielä monia asioita joita haluan tehdä ja joita ei niin helposti voi tehdä jos jämähtää parisuhteeseen. Samankaltainen juttuhan voi olla mahdollinen myös tässä Nasin tapauksessa.
Samahan se on naisten kanssa eli joku sinkkumimmi voi hakea baarista vain naimaseuraa ilman sen kummempia sitoumuksia ja kyllähän miesseuraa on rutkasti tarjolla, viis siitä oli vapaa tai ei ja varsinkin jos riski kiinnijäämisestä on pieni. Eikä tarvitse tosiaankaan olla ulkonäöltään mikään malli. Matkoilla on helppo mennä kuppilaan ja iskeä itselleen yöseuraa, jos siltä tuntuu. Turha tässä on siis naisia panetella, koska miehet tekevät tismalleen samaa ja heitä käytetään hyväksi samalla tavalla. Ja nauretaan takanapäin, että helpostipa unohti vaimonsa/tyttöystävänsä.

Samaa mieltä olen julle-jr:n kanssa tästä Nasin tyttöystävän tapauksessa. Eikö tyttö ollut jo kerran miettinyt suhteen mielekkyyttä? Pitkä välimatka ja kundikaverin poissaolo on saanut hänet ehkä huomaamaan, että maailmassa on vielä kaikenlaista, josta on helpompi nauttia vapaana. Ei siihen mitään gigoliinoa tarvita. Vähän ylipäätään ihmetyttää tämä asenne, että naiset keskenään reissaavat Välimeren maihin munan perässä. En tiedä yhtään naista ystävä- tai tuttavapiiristäni, joka tekisi näin. Olen itsekin reissannut tyttöjoukossa etelässä, emmekä ole olleet kiinnostuneita paikallisista jurpoista vaikka niitä on ympärillä pörrännytkin. Muutenkin on turha tuomita, sillä ihan tarpeeksi moni suomalaismies suuntaa Thaimaaseen huoriin ja käydäänhän niissä lähempänäkin.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutenkin on turha tuomita, sillä ihan tarpeeksi moni suomalaismies suuntaa Thaimaaseen huoriin ja käydäänhän niissä lähempänäkin.
No, ei kai tuota kukaan ole kiistänyt, etteikö miehet juuri tekisi tuota? Turha tässä mitään feministikorttia on kaivaa esiin. Kyllä minun mielestäni naisten vastuuttomasta käyttäymisestäkin saadaan puhua. Enemmän miesten mulkkumaisuudesta ja vieraissa hyppimisistä yleisesti ottaen puhutaan. Kyllä mieskin voi olla petosten uhri ja kyllä nainenkin voi olla lomailuissaan seksisuuntautunut. Ei siitä tarvitse ärähtää. Ei se meinaa sitä, että miesten käyttäytyminen unohdettaisiin jotenkin tai lakaistaisin maton alle.

Sitä paitsi tämä on edelleen Naisasiat -ketju, joten sallittakoot, että Jatkoajan miesenemmistöinen kirjoittajakunta ruotii juuri nimenomaan joidenkin naisten tapoja käyttäytyä.

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta vituttaa Nasin puolesta aivan mielettömästi. Yhtäkkiä etelänreissun aikana mieli on noin muuttunut ja mitään ei ole mukamas tapahtunut. Todennäköisyys sille että pettämistä on tapahtunut on suuri, mutta miten se voi olla noin helvetin vaikaeta sanoa? Tulisin ainakin hulluksi.

Sehän tässä tällä hetkellä melkeinpä kaikkein raastavinta onkin; kaikki merkit viittaavat pettämiseen, mutta exä ei myönnä sitä.

Laitoin nyt maanantai-iltana puhelumme jälkeen hänelle tarkoituksella hieman tylyn, mutta toivottavasti herättävän viestin että "ihan vaan vinkkinä tulevaisuuden suhteen; älä koskaan leiki toisen tunteilla! Siitä tulee vaan helvetin halpa ja hyväkskäytetty olo!" johon sain tietysti vastauksen että "eihän tässä ole mitään tunteilla leikitty, mutta helvetin hienoa että olet tota mieltä ja et kerrot sen!". Pidin lähes itsestään selvyytenä että tuon jälkeen en hänestä mitään tule kuulemaan, mutta tänään hieman ennen puoltapäivää sain exältä viestin että "Koskas tulet hämeenlinnan? Että jos nähtäis." Pakko myöntää että hieman yllätyin ja menin hämilleni tosta yhteydenotosta. Vielä en oo mitään siihen vastannu, ja ajattelinkin ottaa ns. kylmän linjan. Vastaan kunhan keksin jotain sopivaa. Toisaalta tuntuu että hänen näkemisensä vaan aiheuttaisi lisää tuskaa, mutta taas toisaalta olis kiva kuulla stooria sieltä tällä kertaa tulee.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Samahan se on naisten kanssa eli joku sinkkumimmi voi hakea baarista vain naimaseuraa ilman sen kummempia sitoumuksia ja kyllähän miesseuraa on rutkasti tarjolla, viis siitä oli vapaa tai ei ja varsinkin jos riski kiinnijäämisestä on pieni. Eikä tarvitse tosiaankaan olla ulkonäöltään mikään malli.

Tämä tuli todettua tuossa männä viikolla, kun olin erään ravintolan kutsuvierasillassa osaanottajana. Tuli ihan suoraa ehdotusta, että "lähde meille panemaan". No tällä kertaa ei kiinnostanut, kun on kuitenkin tuo jotakuinkin vakituinen nainen. Oli kyllä niin rääväsuinen nainen, että en tiedä olisinko lähtenyt edes sinkku-statuksella neidin matkaan.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Pidin lähes itsestään selvyytenä että tuon jälkeen en hänestä mitään tule kuulemaan, mutta tänään hieman ennen puoltapäivää sain exältä viestin että "Koskas tulet hämeenlinnan? Että jos nähtäis." Pakko myöntää että hieman yllätyin ja menin hämilleni tosta yhteydenotosta. Vielä en oo mitään siihen vastannu, ja ajattelinkin ottaa ns. kylmän linjan. Vastaan kunhan keksin jotain sopivaa. Toisaalta tuntuu että hänen näkemisensä vaan aiheuttaisi lisää tuskaa, mutta taas toisaalta olis kiva kuulla stooria sieltä tällä kertaa tulee.

Älä vastaa mitään. Klassinen testi tytöltä. Hän haluaa nyt pönkittää egoaan ja haluaa, että nuolet hänen persettään. Parempi tosiaan olla hiljaa, sillä vastaamalla et ainakaan mitenkään paranna omaa tilannettasi.

Sehän tässä tällä hetkellä melkeinpä kaikkein raastavinta onkin; kaikki merkit viittaavat pettämiseen, mutta exä ei myönnä sitä.

Oli miten oli, niin nyt on näin ja todennäköisesti se ei muuksi muutu.

Anteeksi, että kärjistän, mutta tuleeko sulle oikeasti parempi mieli, jos hän sen mahdollisen pettämisen myöntää? Veikkaan, ettei tule, päinvastoin. Okei, saatat saada "syyn" eroon, mutta mitä se muuttaa, korkeintaan sen, että te ette taida pysyä ystävinä jos näin on käynyt. Hän on kuitenkin ratkaisunsa tehnyt, tavalla tai toisella ja se että kysyt syytä on sama asia kuin heittäisit bensaa liekkeihin, kun hän samalla huomaa, että välität hänestä. Siinä vaihessa alkaa juuri tuo klassinen "milloin nähtäisiin?"-show ja se kestää tasan niin kauan, kuin annat sen kestää.

...Vastaan kunhan keksin jotain sopivaa...

Omalta kannaltasi on parempi, ettet keksi mitään sopivaa juuri nyt.

Ota ennemmin iisisti hyvien kavereiden kanssa ilman viinaa jonkin aikaa, käy vaikka salilla purkamassa pahinta vitutusta sekä samalla katselemassa hyvän näköisiä tyttöjä, mutta lähde radalle vasta sitten, kun siltä oikeasti tuntuu, älä kuitenkaan vedä läskejä silmille, vaan katsele suurinpiirtein selvinpäin, miltä ne muut tytöt näyttää ja kun sopivasti aikaa (epämääräinen käsite...) on kulunut, ne näyttää ihan varmasti hyvältä.

Mä osaan Nas oikeasti samaistua sun tilanteeseen, oon kuitenkin itse ollut lähes vastaavassa tilanteessa vuosi sitten, viiden vuoden avoliiton jälkeen, juuri omakotitalon ostaneena, mutta mulla taitaa olla ikää ja kokemusta sen verran enemmän, että näin sen asian jo aika pian siten, että minähän siinä pärjäsin, ja helvetin hyvin kun katsoo tuonne keittiöön.

Kaikesta "saarnamisesta" huolimatta jaksamisia sinne jonnekkin.

MM

julle-jr

Jäsen
Samahan se on naisten kanssa eli joku sinkkumimmi voi hakea baarista vain naimaseuraa ilman sen kummempia sitoumuksia ja kyllähän miesseuraa on rutkasti tarjolla, viis siitä oli vapaa tai ei ja varsinkin jos riski kiinnijäämisestä on pieni. Eikä tarvitse tosiaankaan olla ulkonäöltään mikään malli. Matkoilla on helppo mennä kuppilaan ja iskeä itselleen yöseuraa, jos siltä tuntuu. Turha tässä on siis naisia panetella, koska miehet tekevät tismalleen samaa ja heitä käytetään hyväksi samalla tavalla. Ja nauretaan takanapäin, että helpostipa unohti vaimonsa/tyttöystävänsä.
Toki näin on, sen takia sanoinkin, että sama pätee myös toiseen suuntaan. Tällä tarkoitin juuri sitä, että naiset voivat tehdä samaa.
Vähän ylipäätään ihmetyttää tämä asenne, että naiset keskenään reissaavat Välimeren maihin munan perässä. En tiedä yhtään naista ystävä- tai tuttavapiiristäni, joka tekisi näin. Olen itsekin reissannut tyttöjoukossa etelässä, emmekä ole olleet kiinnostuneita paikallisista jurpoista vaikka niitä on ympärillä pörrännytkin. Muutenkin on turha tuomita, sillä ihan tarpeeksi moni suomalaismies suuntaa Thaimaaseen huoriin ja käydäänhän niissä lähempänäkin.
Onkos munan perässä matkustaminen tai huorissa käyminen sitten jotenkin tuomittavaa vai mitä tarkoitat? Eikös tässä ketjussa joku vain maininnut, että monet naiset matkustavat Välimeren maihin vain harrastaakseen seksiä. Eihän tuo sisällä minkäänlaista tuomitsemista, kyseessähän on vain toteamus. Paitsi tietysti jos ajattelet, että seksi ennen avioliittoa on väärin tjsp.

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Anteeksi, että kärjistän, mutta tuleeko sulle oikeasti parempi mieli, jos hän sen mahdollisen pettämisen myöntää? Veikkaan, ettei tule, päinvastoin. Okei, saatat saada "syyn" eroon, mutta mitä se muuttaa, korkeintaan sen, että te ette taida pysyä ystävinä jos näin on käynyt.

Varmaan kuullostaa hassulta, mutta kyllä tulee. Pettäminen syynä tuntuu ehkäpä "järkevimmältä" syyltä eroon tässä tapauksessa, kun se nimittäin tuli niin puun takaa että ei mitään rajaa. Ja se on varmaa, että mua ei pahemmin kiinnosta olla hänelle pelkkää kaveria. Niinku joku tässä ketjussa jo aikasemmin siteerasikin vuoroin vieraissa -sarjaa ei parisuhteen jälkeinen kaveruus vaan toimi koska jos ja kun nyt tässäkin tapauksessa suhteen toinen osapuoli olisi halunnut jatkaa suhdetta, ei hänelle yksinkertaisesti riitä se et kysellään kuulumisia silloin tällöin ja hengataan kavereina. Ei paljon nappaa kaverina kattella vierestä sen uusia säätöjä.

Fordél

Jäsen
Varmaan kuullostaa hassulta, mutta kyllä tulee. Pettäminen syynä tuntuu ehkäpä "järkevimmältä" syyltä eroon tässä tapauksessa, kun se nimittäin tuli niin puun takaa että ei mitään rajaa.

Ei muuten kuulosta yhtään hassulta. Teikäläinen on varmasti tällä hetkellä suht Hoo Moilasena miettimässä, että miten vitussa tässä nyt näin kävi? Näin ollen vastauksen saaminen tuohon kysymykseen ei ole pahasta vaikkakin se vastaus olisi epämiellyttävä. Helpottaa kuitenkin toipumista kun on vähemmän kysymyksi pyöriteltävänä päässä.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Äsken pamahti puhelimeen viesti tyttöystävältä, että on nyt miettinyt suhdettamme, eikä näe mitään syytä jatkaa.

Olen itsekin samaa miettinyt, olisin halunnut jatkaa. Kerran olemme jo olleet viikon erossa ja nyt oli hänellä minun antamani miettimisaika päällä; sanoin, että miettii tarkkaan, koska tällä kertaa ovi menee kiinni eikä takaisin ole tulemista. Ilmeisesti on miettinyt, ja tulos on tämä.

Kaikesta huolimatta helvetin tyhjä olo iski, töistäkään ei oikein tule mitään, joten varmaan lähden kotiinpäin vedoten sairastumiseen tms.

Ja Nasille sympatiat, minunkin (ilmeisesti ex-)tyttöni olisi halunnut pysyä kaverina, mutta ei todellakaan minuakaan kiinnosta jäädä sivuun katsomaan, kun toinen elää uutta elämää ja kuuntelemaan tarinoita siitä.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Äsken pamahti puhelimeen viesti tyttöystävältä, että on nyt miettinyt suhdettamme, eikä näe mitään syytä jatkaa.

Aika perseestä erota tekstiviestillä. Sen verran pitäisi pokkaa olla, että nämä jutut hoidetaan naamat vastakkain.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Aika perseestä erota tekstiviestillä. Sen verran pitäisi pokkaa olla, että nämä jutut hoidetaan naamat vastakkain.

Niinpä, etenkin töissä. Totta vitussa mulla menee paletti sekaisin täällä ja keskittyminen hajoaa.

Varmasti tulee juteltuakin tänään, käyn samantien hakemassa avaimeni takaisin häneltä. Palautan toki omansa. Saa nähdä mitä siitäkin seuraa, tekisi mieli laukoa niitä totuuksia, jotka tähän mennessä jäivät sanomatta, koska en ole ajatellut niillä saavutettavan muuta kuin toisen loukkaamista.

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Tyttöystävä jätti viimeviikolla ns. täysin puun takaa, ja aika sen jälkeen on ollut yhtä helvettiä.

Suhteen lopettamiseen kun ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa hyvää tapaa. Joka tapauksessa on aivan sama miten hän olisi asian ilmaissut, tai jos sinä olisit huomannut hänestä, että hän ei ole täysillä mukana, se olisi sattunut. Puun takaa tuleminen johtuu mielestäni aika paljon siitä, miten hyvin on tietoinen toisen ajatuksista. Ei se toisen päänsisäinen maailma avaudu pelkästään arvioimalla ulkopuolelta, että hyvältä näyttää. Kommunikaatiossa on ollut selvästi puutteita.

Koko eroprosessi lähti liikkeelle, ku tyttöystäväni lähti reilu viikko sitten työpaikan kustantamalle 5 päivän virkistysreissulle etelään. Reissusta kotiuduttuaan hän pyysi minut luokseen, ja kertoi että oli matkan aikana "herännyt" siihen kuinka ihanaa on vaan olla ja mennä miten tykkää, ja meidän suhteen jatkaminen olis hänelle itsensä kusettamista. Oli kuulemma kesällä kokenut samanlaisen tunteen jossain vaiheessa, mut oli sitten jotenki työntäny sen taka-alalle enkä mä tietenkään huomannu sillon mitään semmosta.

Eroprosessi on selvästikin pyörinyt tyttöystäväsi päässä jo pitemmän aikaa. Hän on vain halunnut käydä asian itsensä kanssa läpi. Onneksi sinulla ei kuitenkaan ollut tuota pitempi suhde.

Väkisinkin sillä hetkellä mulle hiipi mieleen et jos tyttöystäväni on mennyt pettämään mua siellä matkalla, ja haluaa sen takia erota, mutta asiasta asiallisesti kysyessäni sain kielteisen vastauksen.

Sillä ei ole mitään merkitystä onko hän pettänyt sinua vai ei. Jos hän on henkisesti ollut jo irtaantumassa sinusta, hän on voinut ajatella, että lopettaa suhteen ennen kuin pettää.

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei muuten kuulosta yhtään hassulta. Teikäläinen on varmasti tällä hetkellä suht Hoo Moilasena miettimässä, että miten vitussa tässä nyt näin kävi? Näin ollen vastauksen saaminen tuohon kysymykseen ei ole pahasta vaikkakin se vastaus olisi epämiellyttävä. Helpottaa kuitenkin toipumista kun on vähemmän kysymyksi pyöriteltävänä päässä.

Tota ei vois paremmin sanoa. Eli oon täysin Hoo Moilasena koko asian suhteen. Välillä tulee hetkiä et on hitusen parempi olla, mutta pienetkin asiat jotka muistuttavat exästä aiheuttavat vitun pahan fiiliksen samantien, niinku äsken ku käväsin keskustassa niin tottakai hän ajoi minua vastaan. Fiilikset lopahti samantien, ja tuli saatanan voimaton olo.

Vituttaa jo sekin tässä, että en aikuisten oikeesti kauheen mielelläni mene tonne keskustaan ku pelkään että törmään häneen.

Pärdelle voimia! Voin vaan kuvitella, kuinka tommonen viesti pysäyttää vaikka helvetin pahalta tuntuu täälläkin nyt.

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sillä ei ole mitään merkitystä onko hän pettänyt sinua vai ei. Jos hän on henkisesti ollut jo irtaantumassa sinusta, hän on voinut ajatella, että lopettaa suhteen ennen kuin pettää.

Tossa on pointtia..olen yrittänyt ajatella asiaa niin että jos hän nyt on menny pettämään mua, niin se olisi tapahtunut todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin jokatapauksessa. Tosin toikaan näkökulma ei kyllä lohduta sitten tippaakaan.

Toivon suuresti, että tää meidän suhde olis opettanu hänelle edes hitusen jotain vaikka iältään nuori vielä onkin (21). Ja se on myönnettävä, et olishan mun pitäny sillon suhteen alussa herätä enemmän siihen seikkaan et meikäläinen tulee olemaan hänelle hänen ensimmäinen vakava seurustelukumppani.

Vittu, meikäläisellä tuntuu olevan jokin vetovoima noihin sitoutumiskammoisiin naikkosiin. Paskaa on menny tuulettimeen jokusen monta kertaa.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Plääh. Yksi entinen tyttöystävä ihan pirun huonossa jamassa. Tyttö on aina kärsinyt huonosta itseluottamuksesta, vaikka on kaikilla "yleisen mielipiteen" mukaisilla mittareilla aivan jumalattoman kaunis ja mukava. Tuo huono itseluottamus on aiheuttanut vähän vakavampia mielenterveysongelmia kuin normaalit nuorten mielialojenvaihtelut, ja viime talvena sitten kaikki kärjistyi, diagnoosina oli anoreksia ja masennus. Kesäloman pari ensimmäistä viikkoa meni sairaalassa ja hengenlähtökin taisi olla aika lähellä. No, kotiutumisen jälkeen paino ei ole ihan hirveästi noussut, mutta on sentään oppinut vähän syömään uudestaan. Masennus on kuitenkin edelleen silminnähden kova. Koulu taitaa se suurin ahdistava tekijä olla, eikä häntä siellä kovin usein näykään.

Seurustelu meidän välillä päättyi ~kaksi ja puoli vuotta sitten ja hän on ollut kohta pari vuotta uudessa suhteessa, ja minullakin on välissä ollut uusia, joten ystävinä ollaan nyt oltu jo pitemmän aikaa. Periaatteessa ihan läheisiä, mutta kuitenkin sillä tavalla, etten talvella oikein osannut tai kehdannut mennä käskemään häntä hakemaan apua. Ihme kyllä, tytön ihan kunnolliset vanhemmat ja kelpo poikaystäväkään eivät saaneet mitään aikaiseksi muista kavereista puhumattakaan, ja apua hänelle saatiin vasta kun toinen meidän koulussa opiskeleva, anoreksian läpikäynyt tyttö vinkkasi terveydenhoitajalle että tuo taitaisi tarvita vähän jelppiä.

Käsittämättömintä asiassa on se, että tytön "kaverit" ovat lähes tyystin hylänneet hänet. Siis sellainen tyttöporukka jossa hän on ollut osana. Periaatteessa ovat edelleen ystäviä, mutta kyllä sen näkee ettei niitä oikeasti kauheasti kiinnosta mitä tytsylle kuuluu. Ei häntä varsinaisesti ole ulos suljettu, mutta eipä koskaan mihinkään mukaankaan pyydetä. Ja tyttö ei sattuneesta syystä ole juuri nyt kaikkein aktiivisimmillaan hakeutumassa omatoimisesti mukaan. En tiedä ovatko nuo jotain pelkoreaktioita hyvän kaverin vakavasta sairaudesta, mutta ihan perseestä silti. Siitä tuo koulun ahdistavuuskin johtuu, tuntee olonsa nykyään kuulemma täysin ulkopuoliseksi. Yksi todella loistava ystävä hänellä on, mutta eri koulussa. Toki viikonloppuisin sitten on helpompaa ilmeisesti. Ja poikaystävästä on todella suuri apu. Mutta tuo muiden ystävien välinpitämättömyys on jotenkin todella masentavaa ja raivostuttavaa. Välinpitämättömyydestä käyköön esimerkkinä se, että tuosta viisihenkisestä porukasta ei kukaan käynyt katsomassa tyttöä sairaalassa.

Sairaalasta pääsyn jälkeen hoitoja on jatkettu säännöllisillä terveystarkastuksilla, ja psykiatrin juttusillakin hän käy silloin tällöin. Siitäkin piti muuten valittaa, että ihan vitusti liian harvoin hän sinne pääsee. Lisää mielenterveystyöntekijöitä Suomeen kiitos! Tyttö itse ei tietenkään koe olevansa minkäänmoisen avun tarpeessa ja naureskelee terapiatunneilleen, mutta itse kyllä huokaisen helpotuksesta aina kun kuulen uudesta ajanvarauksesta.

Eipä tällä viestillä mitään suurempaa tarkoitusta ollut, kun en itse oikeastaan edes missään avainasemassa ole, vaan melko voimattomana seurailen sivusta. Tuntuu vaan perkeleen epäreilulta ja suorastaan epätoivoisen pahalta nähdä tuollaisen lähes täydellisen ihmisen kuihtuvan pelkäksi luurangoksi niin fyysisesti kuin henkisestikin. On yksinkertaisesti todella pysähdyttävää ajatella että millaisen muutoksen hän on kokenut esimerkiksi niistä ajoista kun seurustelimme. Ja aikaa on tosiaan kulunut kuitenkin vain parisen vuotta.

Nykyään kun tytön kanssa juttelee niin se on kyllä melkoista veti hiljaiseksi -ketjun kamaa. Ei mitään teiniangsteja, vaan hänet hyvintunteva näkee että sisältäpäin ollaan rikki ja pahasti.

Eipä se maailma niin kovin reilu taida olla.

Viimeksi muokattu:

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
..etten talvella oikein osannut tai kehdannut mennä käskemään häntä hakemaan apua. Ihme kyllä, tytön ihan kunnolliset vanhemmat ja kelpo poikaystäväkään eivät saaneet mitään aikaiseksi muista kavereista puhumattakaan, ja apua hänelle saatiin vasta kun toinen meidän koulussa opiskeleva, anoreksian läpikäynyt tyttö vinkkasi terveydenhoitajalle että tuo taitaisi tarvita vähän jelppiä.

Tuossa vaiheessa täytyy toimia nopeasti vaikka se vaikealta tuntuukin. Jos välität vähääkään ihmisestä joka apua tarvitsee, ei voi jäädä miettimään, että "kehtaanko tarjota apua / neuvoja". Itse nähnyt sivusta vähän vastaavanlaisen tilanteen ja vituttaa vielä tänä päivänäkin etten toiminut tarpeeksi ajoissa. En kuulunut lähipiiriin mutta, silti huomasin päällepäin että kaikki ei ollut hyvin.
Joten älkää empikö jos näette että kaverilla on vaikeeta. Tuosta on jo liikaa esimerkkejä.

scholl

Jäsen
Kannattaa lukea Stockmannin Exclusive lehden sivuilta 42-44 juttu Sand-pariskunnasta. Haastattelussa ei jauheta mitään lapsista tai muusta turhasta, vaan esille tulee esim. seuraavia seikkoja: "pariskunta ja yritys ovat kasvaneet yhdessä", "sulavasta henkilökemiasta päätellen heillä on aidosti hauskaa yhdessä", "molemmat ovat yhtä palavan innostuneita työstään", "yhteen sulavat myös työ ja vapaa-aika", "intohimo ajaa meitä eteenpäin".

Hienoa, että kaikki naiset eivät ole ihan dorkia, vaan tuollaisia hyviäkin juttuja löytyy. Itse tosin törmään vain niihin perhepuuhastelijoihin ja muuten nollanaisiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy