On tosiaan monta kuppikuntaa tämän baari-kysymyksen kanssa. Itselleni se toimisi lähinnä niin, että jos on ollut jotain jännitettä jonkun pirkon kanssa niin baari ympäristönä olisi sellainen missä uskaltaisi sitten lähestyä. Tietysti jos kyseessä olisi ihan selvä tapaus niin silloin ei tarvitse edes baaria. Itse en ole vielä yhtään suhdetta laittanut alulle baarissa vaan kaikki on tapahtunut ihan muissa merkeissä. Ja toivottavasti ei tarvitsisi edes enää tuollaisella asialla vaivatakaan päätään...
Kaipa se on justiinsa niin, miten monet ovat täällä jo kirjoittaneet. Eli jos tietää/tuntee jonkun etukäteen, ja jos on vähän ujompaa sorttia, niin pienessä maistissa voi baarissa olla helpompi "jutella mukavia", ja sitä kautta tehdä aloite ihan oikeille treffeille, joka voi johtaa vakavempaankin suhteeseen. Tottakai sitä voi baarissa myös osua kerralla maaliin, tuntemattomankin kanssa, mutta se on sitten tuurista kiinni.
Itse olen nykyisen puolisoni suhteen tehnyt aloitteen netin välityksellä, ja kas kummaa reilu 8 vuotta on jo mittarissa. Itseasiassa siinä kävi niin, että oltiin molemmat lähdössä omien kavereiden kanssa baariin, ja sovittiin että nähdään sitten siellä (1.kerran). Tuli sitten omien kavereiden kanssa otettua pitemmän kaavan kautta ja seuraavana aamulla kävi mielessä, että tämä taisi olla sitten tässä. Ei näet nähty, mutta ajattelin, että minut oltiin kyllä nähty, eikä välttämättä hirveän positiivisessa valossa. Onneksi kuitenkin nykyisen puolisoni kaveri oli tullut kipeäksi, eivätkä olleet sitten lähteneet baariin ollenkaan. Muutamaa päivää myöhemmin hurautin selvinpäin autolla kylään, ja sillä tiellä olen vieläkin.
Sitten taas on toisenlaisia esimerkkejä. Kaveri menee parin viikon päästä naimisiin, ja ensitapaaminen täysin tuntemattoman naisen kanssa tapahtui Suomen futismaaottelun jälkimainingeissa Helsingissä, baarissa. Lapsi ja omakotitalo löytyy, joten putkeen tuo baarireissu meni. Täytyy ottaa itselleen hieman kredittiä tuosta, koska itse muistaakseni hommasin peliin liput, ja kovalla suostuttelulla sain miehen mukaan. Ei varmaan ole katunut tuota reissua.
Jokainen siis tyylillään. Ehkä tuo nettituttavuuksien luominen on nykyään hieman yleisempää kuin viime vuosituhannen lopussa, jolloin sitä jonkun verran tuli harrastettua. Pari kertaa tuli vedettyä kiveenkin, mutta ei niistä sen enempää.