Ihme sekoilua taas ollut, kun pitäisi illalla lähteä Tunisiaan. Onneksi vaimo oli eilen iltavuorossa ja minä olen nyt töissä. Saa olla rauhassa.
Ei se nyt niin jännittävää ole, että tarvitsee koko apteekki ja vaatekauppa kantaa kotiin ja sitten pyöriä siellä kuin stressaantunut eläin. Vaatteet pesukoneeseen ja sitten laukkuun. Pakkaaminen vie sen puoli tuntia. Tietysti jotain imodiumia kannattaa olla mukana.
11 vuotta yhdessä, mutta ensimmäinen viikon reissu, joskus ollaan oltu ainakin Pariisissa, Tukholmassa ja Tallinnassa. Saa tosiaan nähdä mitä tästä tulee, kun intressit tämän matkailun suhteen ovat täysin erilaiset. Paljon olen matkustanut, mutta ensimmäinen pakettimatkani 20 vuoteen, vaimo on jonkun verran noilla käynyt.
Varmaan muutama päivä alussa ainakin menee täyden sotatilan vallitessa? Vai tuleeko se sittenkin vasta lopussa, jos aluksi vallitsee alkuhuuma? Tuolla kuitenkin olisi kohtalaista eksotiikkaakin tarjolla, niin on se helvetti, jos joudun jossain rannalla makaamaan. Uiminen on kivaa, ei tuommoinen aivoton makoilu. Turistirannat ovat aivan turvallisia tuolla, täytyy neuvotella joku ratkaisu, missä voin poistua muutamaksi tunniksi polttelemaan vesipiippua ja juomaan minttuteetä. Sen jälkeen sitä varmaan jo voisikin suunnata kaupungille. Onneksi kyseessä on muslimimaa, niin ei tule ainakaan kaljatölkin kanssa käveltyä, siitähän se sanominen tulee.
Nuoremmille lukijoillemme vielä tiedoksi, että paikalliset polttavat ihan tupakkaa noissa piipuissaan. Vanhemmille lukijoillemme keiden junttiviisarit värähtivät tiedoksi, että siinä ei ole mitään eroa käveleekö jossain mäyrä- vai vesipullon kanssa. Käytöshän sen ratkaisee.