Mainos

Naisasiat

• 7 594 819
  • 26 629

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kyllähän sitä tekee lähes mitä tahansa tehokkaammin yksin, alkaen vaikka syömisestä tai orgasmin saamisesta. Mutta oman kullan kanssa se on helkkarin paljon mukavampaa.

Vilpittömät onnittelut sinne päin. Joskus on hyvä, että tässä ketjussa saa lukea positiivisiakin uutisia. Vaikka näinhän se menee, että negatiivinen palaute on niin paljon helpompi antaa kuin positiivinen.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

22 vuoden parisuhteen kokemuksella voin sanoa, että parisuhde on aina kompromissien tekemistä. Tämä on seuraus siitä, että kaksi ihmistä sovittavat elämänsä yhteen.

Se ei silti tarkoita, että pitäisi lähteä Ikeaan tv:stä tulevan potkupallo-ottelun aikana. Jos näin on, niin kyse ei ole parisuhteesta, vaan alistussuhteesta. Joku ehkä pitää tällaisesta, mutta itse nautin tasa-arvoisesta suhteesta, jossa menot ja tulot sovitaan yhdessä. Joskus joutuu joustamaan omista menoista, mutta tämä toimii molempiin suuntiin.

Täällä tuntuu sinun lisäksesi olevan muutamia kirjoittajia, jotka pelkäävät naisia. Tämä näkyy sekä miesten, että naisten haukkumisena mm. vässyköistä puhumisena. Olen pahoillani, ettet ole voinut kokea hyvää parisuhdetta.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
22 vuoden parisuhteen kokemuksella voin sanoa, että parisuhde on aina kompromissien tekemistä. Tämä on seuraus siitä, että kaksi ihmistä sovittavat elämänsä yhteen.

Amen to that!

Ja parisuhde toimii vielä paremmin jos kummallakin on ns oma elämä esim. nettiystävien (ent. kirjeenvaihtokaverit) kanssa ilman mustasukkaisuutta. Myös omia reissuja voi tehdä ilman toisen närkästymistä. Jos nämä eivät onnistu niin voidaan kysyä, missä on luottamus. Toisen ihmisen kanssa voidaan elää mutta toista ihmistä ei voi omistaa. Tietyt säännöt pitää olla mutta ehdottomasti myös vapaus.

K

kiwipilot

Entä jos mies tykkää käydä shoppailemassa yhdessä naisensa kanssa ja pitää tätä laatuaikana? Jos hän ei halua hoitaa ostoksiaan puolessa tunnissa vaan käyttää niihin vähän enemmän aikaa; onko se mahdollista ilman, että on vässykkä?

Schollin tuotantoon perehtyneenä väittäisin että moinen ei ole mahdollista ainakaan Mr. Schollin mustavalkoisessa palikkamaailmassa.

Ikeriltä erittäin hieno kirjoitus tuossa ylempänä; allekirjoitan täysin.

T: Ikuinen vässykkä.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Mielestäsi miehen ei täydy joustaa yhtään vai?

Entä jos mies tykkää käydä shoppailemassa yhdessä naisensa kanssa ja pitää tätä laatuaikana? Jos hän ei halua hoitaa ostoksiaan puolessa tunnissa vaan käyttää niihin vähän enemmän aikaa; onko se mahdollista ilman, että on vässykkä?

Tähän asiaan on aiemmin annettu vastaus siten, että tälle vaimoehdokkaalle annetaan esimerkiksi kyselylomake ja tehdään nk. toteutettavuustutkimus jo ennen seurustelua, jossa mm kysytään miten sitoutunut hän on 1860 Müncheniin tai muuhun seuraan ja jota kautta karsitaan nämä epäsopivat ikeabimbot pois laskuista aikaa haaskaamasta. Jää enemmän aikaa sitten siihen olennaiseen.

Täältä kans nimimerkki TosFanille ja Ikerille virtuaaliset tuoppi-peukut.

Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Samoin pitää todeta, etten missään tapauksessa tarkoittanut, että jollain olisi kotona mitään rumaa, vaan viittasin ruma johtaja -käsitteeseen. Jokaisella kauniilla naisella on ruma johtaja.

Tämä ilmeisesti viittaa minun viestiini? Pitäisi olla hymiöt käytössä tälläkin palstalla, ettei homma mene ylivakavaksi. Tiedän mitä tarkoitit ja siksi otin hieman sarkastisestikin kantaa tähän "ruma johtaja"-konseptiin.

Oma vaimoni on jo sen ikäinen, ettei ole tarvinnut useampaan vuoteen hengata porukoissa, joissa "ruma johtaja" sopottaa korvaan feministisiä ajatuksia ja kertoo kuinka hänen pitäisi alistaa esim. minua. Yleensäkin ikä on näissäkin hommissa melko ratkaiseva tekijä. Nuoremman iän höyryäminen vaihtuu vanhemmiten itsevarmaan omatoimiseen päättämiseen.

Yleisesti ottaen (ja tämä todella pienellä otannalla omasta parisuhteesta) vanhemmiten nainen tekee ratkaisuja itse, ei pode "periaatteellisia päänsärkyjä", antaa välitöntä palautetta (ei mykkäkouluja)jnejne ja muutenkin omaa enemmän "äijää", kuin keskiverto karalahti.
Tämä siitäkin huolimatta vaikka ulkoinen/sisäinen habitus ei muistuta mitään "rekkalesbo-genreä". Itsevarmuus ja luonne on ominaisuus, eikä tähän liity mitään sanelupolitiikkaa tai hirmuvaltaa kotona. Parisuhde on, niin kuin moni täällä on todennut, kahden ihmisen yhteenliittymä, jossa välillä tehdään kompromisseja, mutta ei pois sulje mitään omia juttuja. Ei sitä itsekään olisi kymmentä vuotta samaa naista katsonut, ellei siitä antamisen lisäksi itse saisi jotain.

Toivotan sinulle scholl onnea kumppanin etsimisessä. Seuraa sydäntäsi, mutta järjellä ja jätä herran tähden ne sopimuspaperit kotiin.

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itsekin olen joskus mennyt Ikeaan naisen kanssa, mutta en todellakaan samana päivänä.

LOL.

Hyvin sanottu. Minäkin voin tarpeen tullen mennä naiseni kanssa Ikeaan, kunhan emme mene sinne samana päivänä. Tällä tavalla Ikeasta haetaan se uusi kirjahylly, jonka takia sinne pitikin lähteä, eikä sitä perinteistä: uusi vessaharja, aterimet, pari lamppua, roskakori, matto, grillausvälinesarja (grilli puuttuu vielä), päiväpeitto, nojatuoli, pari epämääräistä jakkaraa ja muovinen jukkapalmu.

Niin ja se kissanruokakuppi. Kissaakaan meillä ei ole, mutta se oli ihanan värinen.

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän sitä tekee lähes mitä tahansa tehokkaammin yksin, alkaen vaikka syömisestä tai orgasmin saamisesta. Mutta oman kullan kanssa se on helkkarin paljon mukavampaa.

Tuohan on ihan allekirjoituskamaa. Hyvin sanottu, luulisi jokaiselle menevän tuo jakeluun.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos nainen haluaa miehen Ikeaan juuri mielenkiintoisen matsin aikaan, kyse on testistä. Nainen testaa miehen maailman prioriteetteja, ja vallankin omaa asemaansa siinä. Sanoisin, että tyypillistä toimintaa silloin, kun parisuhteesta ei olla täysin varmoja. Vakaassa suhteessa naisen ei tarvitse moisia testejä tehdä.

Ei siinä silti mitään vikaa ole, jos pitää telkkari-matsia tärkeämpänä kuin yhteistä aikaa naisensa kanssa. Tosin sitten voi löytää itsensä tilanteesta, jossa pitää laittaa äiti valkkaamaan verhot Stockmannilta kun oma kompetenssi ei riitä.

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joskus jossain vaatekaupassa oli sohva ja kaikki uusimmat TM:t, Tuulilasit yms. Mielestäni hyvää palvelua. Kaikki vaate- ja huonekalukaupat voisivat tehdä tällaisen puuhanurkkauksen miehille, kun kerran lapsillekin tällaisia on. Molempia kiinnostaa nimittäin yhtä paljon katsoa sitä naisten arpomista.

Tuohon on pakko tarttua. Voiko enää parempaa ideaa ollakaan?! Kyllä helpottaisi, ainakin jossain määrin, monen tunnin ostosruljanssia kun pääsisi iän ikuisten henkkamaukkojen ja veromodien tiluksilla välillä istahtamaan kunnon tuoliin ja vaikka tosiaan lehteä lukemaan. Samaisesta aiheesta oli muuten palsta-avautuminen Cosmopolitanissa, jota tuli emännän kanssa huvin vuoksi vilkuiltua. Ei ole kyllä täällä Jyväskylässä päin yhdessäkään vaatepuljussa "miesten puuhanurkkausta" näkynyt, on se sääli...

ps. Ikeriltä erittäin osuva postaus!

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos nainen haluaa miehen Ikeaan juuri mielenkiintoisen matsin aikaan, kyse on testistä. Nainen testaa miehen maailman prioriteetteja, ja vallankin omaa asemaansa siinä. Sanoisin, että tyypillistä toimintaa silloin, kun parisuhteesta ei olla täysin varmoja. Vakaassa suhteessa naisen ei tarvitse moisia testejä tehdä.

Ei täällä kannata puhua enää mistään testaamisesta. Joskus yritin kirjoittaa asiasta, mutta kyllähän tämä ajatus ammuttiin alas. Ei sinänsä yllätä yhtään.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei täällä kannata puhua enää mistään testaamisesta. Joskus yritin kirjoittaa asiasta, mutta kyllähän tämä ajatus ammuttiin alas. Ei sinänsä yllätä yhtään.

No, ison osan tämän ketjun viesteistä kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa, varsinkin kun kirjoittajan elämän teesinä on:

"Kyllä naiset ovat kylmästi laskelmoivempia - näin kohta 40 ikävuoden kokemuksella todettuna." -ajatusmaailma.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se varmaan johtuu siitä, että vaikka testaaminen on yleensä kaikessa toiminnassa toiminnallisuuden varmistamista ja muutenkin hyvä idea, parisuhteessa, varsinkaan sen alkuvaiheissa en lähtisi sitä suosittelemaan. Kyllä ihmisen oppii tuntemaan muutenkin kuin keksimällä lapsellisia testejä. Siihen kun vielä kunnon insinöörityyliin laatii testiraportin ja pistetaulukon, niin jopa on asiat tärkeysjärjestyksessä ja oikein numeromuodossa. Hedelmällisempää olisi kertoa, mistä itse pitää ja mitä haluaa tehdä. Voi jopa varovaisesti kysyä, olisiko toinen puolisko kiinnostunut kokeilemaan samoja asioita.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
....parisuhteessa, varsinkaan sen alkuvaiheissa en lähtisi sitä suosittelemaan. Kyllä ihmisen oppii tuntemaan muutenkin kuin keksimällä lapsellisia testejä...Voi jopa varovaisesti kysyä, olisiko toinen puolisko kiinnostunut kokeilemaan samoja asioita.
Minun mielestäni taas on parempi mahdollisimman aikaisin huomata onko toisesta parisuhteeseen kanssani vai ei. Eikä noita testejä monikaan varmasti tietoisesti keksi vaan kyse on pikemminkin tiedostamattomasta toiminnasta. Vai eikö tuo 'varovaisesti kyseleminen' toisen kiinnostuksista sitten ole testaamista?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minun mielestäni taas on parempi mahdollisimman aikaisin huomata onko toisesta parisuhteeseen kanssani vai ei. Eikä noita testejä monikaan varmasti tietoisesti keksi vaan kyse on pikemminkin tiedostamattomasta toiminnasta. Vai eikö tuo 'varovaisesti kyseleminen' toisen kiinnostuksista sitten ole testaamista?
Varovaisesti kyseleminen on hiukan eri asia kuin se, että viedään daami räkälään ja juotetaan sille 12 isoa tuoppia ja katsotaan, mitä se siitä tykkäsi. "Jos se ton kestää niin tää on tosi rakkautta!". En tosin tarkoittanut tuota varovaisesti kyselyä kirjaimellisesti, vaan sitä, että jos itseä huvittaisi tehdä jotain tai mennä jonnekin, olisi ehkä hyvä kysyä myös toisen mielipide asiasta. Kyllä sen kolmannella kerralla jo huomaa, mihin saa mennä keskenään ja mikä on toiselle aidosti yhteisen kiinnostuksen kohteena.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä sen kolmannella kerralla jo huomaa, mihin saa mennä keskenään ja mikä on toiselle aidosti yhteisen kiinnostuksen kohteena.
Eikö tuo sitten ole kolmen otoksen testi, jonka perusteella määritetään yhteensopivuutta?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eikö tuo sitten ole kolmen otoksen testi, jonka perusteella määritetään yhteensopivuutta?
Minä en näe tuota testinä. Minusta kyseessä on tutustuminen. Kaikkein viimeisenä näen jotain otoksia tuossa. Otokset kun poimitaan yleensä sattumanvaraisesti tarkoituksena osoittaa jotain tilastollista relevanssia. Puhutaan kuitenkin ihmissuhteista eikä tieteestä.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minä en näe tuota testinä.
Kuka nyt minkäkin millaisena näkee tai haluaa käsittää. Yhtälailla voidaan puhua parisuhteen kehittämisprojektista, rakastumisen prosessista ja avioerojen syiden tilastollisista todennäköisyyksistä. Ei kuullosta kovinkaan inhimilliseltä tai pehmeältä, mutta ovat silti osa elävää elämää tietystä näkökulmasta.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
No, ison osan tämän ketjun viesteistä kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa, varsinkin kun kirjoittajan elämän teesinä on:

"Kyllä naiset ovat kylmästi laskelmoivempia - näin kohta 40 ikävuoden kokemuksella todettuna." -ajatusmaailma.
Jos ennakkoasenne on tämä, niin ei mikään ihme ettei näille ihmisille löydy elämänkumppania. Tämä ihan yleisesti, eikä suinkaan kommentin kirjoittajalle.

Kaipa tällaisia naisia liikkuu toreilla ja turuilla, mutta yhtä hyvin voisi yleistää miesten osalta sen, että he kaikki ovat laskelmoidusti valmiita lupaamaan vaikka kuun taivaalta, kunhan saavat pimpsaa.

scholl

Jäsen
Nyt on kolmosella hauska juttu, miehet vastaan naiset. Siinä mies sanoi todella fiksusti, että Lontoossa nainen voi mennä teatteriin ja mies matsiin. Todellakin fiksusti otti esille sen, ettei tarvitse vässyköidä samaa matkaa asioita.

edit. nyt on ihmeellistä sönkötystä. Jotain pakkaamisesta. Siis mitä helvettiä. Tottakai jokaisen matkalaukku on sen henkilökohtaista koskemattomuutta tavallaan. Eli ns. ***** väliä mitä nainen laittaa omaan laukkuunsa. Ei tollaisista asioista tarvitse keskustella. Jokainen vastaa omista matkatavaroistaan

Viimeksi muokattu:

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Treffit 12h päästä. Just kotiuduin baarikeikalta. Pitääkö mun viedä se nainen yhelle sidulle ennen leffaa, että se ei haista mun kolmen päivän ränniä, vai mitä mä teen? Nyt on hyvät neuvot tarpeen?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Treffit 12h päästä. Just kotiuduin baarikeikalta. Pitääkö mun viedä se nainen yhelle sidulle ennen leffaa, että se ei haista mun kolmen päivän ränniä, vai mitä mä teen? Nyt on hyvät neuvot tarpeen?

Jos kolmen päivän rännin jälkeen olet yleensäkään treffikykyinen, niin veikkaisin iäksesi maksimissaan 23vee. No, ei se tähän liity noin sinänsä. Asiakaspastillia vain naamaan. Ei kai se siiderillä käynti hirveästi auta ellei tapaaminen ole jo siellä, ehtiihän sen heti haistaa.

Kukin tyylillään, mutta itse en ymmärrä pubissa käyntiä ennen elokuvaa. Syyt ovat vessan ja lisäjuomisen puute. Toki teatteriinkin voi ottaa omia juomia, mutta silloin elokuvan loppuratkaisut saattavat mennä aika tuskaisissa olotiloissa. Niinkin on käynyt.

Ender00

Jäsen

Se on rajallista mitä on tehtävissä.

Huolellinen suihku, tehokkaat pastillit ja jotain tuoksua vartalolle - ja toivot parasta.

Alkoholin kanssa ongelma on se, että se (ja ennenkaikkea se "vanhan viinan tuoksu") haihtuu myös ihon lävitse. Joten raikas suu ei pelkästän auta.

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Jos kolmen päivän rännin jälkeen olet yleensäkään treffikykyinen, niin veikkaisin iäksesi maksimissaan 23vee. No, ei se tähän liity noin sinänsä. Asiakaspastillia vain naamaan. Ei kai se siiderillä käynti hirveästi auta ellei tapaaminen ole jo siellä, ehtiihän sen heti haistaa.

Kukin tyylillään, mutta itse en ymmärrä pubissa käyntiä ennen elokuvaa. Syyt ovat vessan ja lisäjuomisen puute. Toki teatteriinkin voi ottaa omia juomia, mutta silloin elokuvan loppuratkaisut saattavat mennä aika tuskaisissa olotiloissa. Niinkin on käynyt.

No vähän yli 30-v on mittarissa ;). Ja treffikyvystä ei kyllä vielä ole tietoakaan. Toivottavasti kemikaalit toimii sitten tänään. Buranalla aloiteltu. Kädetkään ei hirveesti tärise - vielä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy