Njoo.
Ihminen, joka luuli elävänsä loppuelämänsä yksin, löytää täydellisen sielunkumppanin. Miten kaksi ihmistä voikin muistuttaa niin paljon toisiaan ja haluta elämältä samoja asioita? Toistaiseksi lyhyestä elämästäni olen nyt viettänyt jo kohtalaisen suuren osan tämän saman naisihmisen kanssa, eikä loppu näy, yhteisen sopimuksemme mukaisesti, ainakaan seuraavan 70 vuoden aikana.
Ongelma ei olekaan tämä täydellinen nainen (kaunis, fiksu, ihana ja Graingerin päiväuni), vaan minä itse. Olen huomannut olevani aivan helvetin mustasukkainen. Ehkä viimeinen luonteenpiirre, jonka olisin itselleni halunnut. No, ongelma ei ole siinä, että armaani kamalasti viihtyisi muiden miesten seurassa tai se, että pelkäisin hänen pettävän minua, vaan jokin ihan muu. Saatan olla mustasukkainen jopa hänen parhaan ystävänsä seurasta. Tuntuu, että silloin olen listalla kakkosena ja sitä en halua.
Tiedetään, mustikset on paskoja ihmisiä ja rumia, siksihän ne on mustasukkaisia. Joo joo, olen kamala ihminen, mutta pahinta tässä on se, että saan joka kerta oman rakkaani potemaan huonoa omaatuntoa, kun hän vain tapaa ystäväänsä.
Syy lienee suuri välimatka. Tuntuu helvetin pahalta, että jotkut savolaiset viherpiipertäjät näkevät tyttöäni viikolla enemmän kuin minä. Se on helvetin väärin. Välimatka-asiaan on turha kenenkään, joka ei sitä ole kokenut, tulla mussuttamaan mitään.
Johan helpotti. En kyllä saanut asioita mihinkään järjestykseen, yhtä sekaisin ne ovat päässäni. Pahoitteluni siitä.
Olenko sairas paska?