Mulle tuli heti mieleeni, että nainen on edellisessä suhteessa pettynyt aika pahasti, ja haluaa suojella itseään uusilta pettymyksiltä, joka johtaa siihen, ettei hän uskalla elää. Eli kyse ei niinkään ole siitä, etteikö hän luottaisi suhun, vaan sellaisesta yleisestä luottamuksen puutteesta about kaikkia kohtaan. Kai siinä taustalla voi olla myös jonkinlainen lasten "ylisuojelu" pettymyksiltä. Tällaisia mulle tuli mieleen ton luettuani.
No oikeassa olet että on pettynyt pahastikin ja siitä oppineena haluaa korjata virheensä. Itse ainakin tuntuu että hän elää jatkuvasti käsijarru päällä, itse kun olen jo hukannut koko käsijarrun. No on kummallakin elämänkokemusta sen verran että aikaa on odottaa ja emme ole toisiltamme minnekkään karkaamassa.
Mulla tulee kirjoittamasi perusteella mieleen sellainenkin vaihtoehto, että nainen pitää sinusta kovastikin, mutta mahdollisesti epäröi, onko sinusta esim. malliksi lapsille vakavassa suhteessa. Onko hänellä kenties syytä epäillä kypsyyttäsi asettua lapsiperheen elämään, tai tiedätkö mitä naisen lapset sinusta ajattelevat? Voi olla, että olen pahasti hakoteillä, kun en sinua tai tapaustasi tunne, mutta omaan ystäväpiiriin kuuluu muutama yksinhuoltaja nainen ja ainakin heidän kohdallaan muutamaa sinänsä potentiaalista mieskanditaattia on arvioitu myös sen perusteella, kuinka heistä olisi selviytymään tilanteesta, jossa suhde menee oikeasti vakavaksi. Siis nimenomaan lasten näkökulmasta.
Tämäkin varmaan on tässä yhtenä syynä, sillä minulla itselläni ei ole lapsia, ainakaan mun tietoon saakka tulleita. Sen mitä hänen lasten kanssa olen ollut niin ovat minut hyväksyneet ainakin äidin kaverina. Onhan se myös äidille helpotus kun itse olen paikalla nuorin tykkää peuhata kanssani jolloin äiti voi viettää aikaansa ilman että joku on koko ajan lahkeessa kiinni.
Annan vaan ajan kulua ja tuoda itseni arkipäiväisiin asioihin mukaan niin ehkä tämä tästä muuttuu, mutta kuten todettu mulla ei ole mikään kiire, yli vuosihan tässä on jo soudettu ja huovattu.
ps. yksi miinuspuoli löytyy, nyt näin kaverisuhteessa seksielämä on jäänyt pois. Hyvän yön pusut kumminkin kotiin lähtiessä vielä saan. (jostain ne ilot on revittävä)