Ja joo, itsetuntoa ei kyllä liiemmalti ole tässä tilanteessa.
No ainakin jälkimmäisestä. Vaikka miten paljon yrittää sitä piilottaa niin eipä se näköjään ihan heti lähde pois.
Joskus tätä jossain kirjoituksessani sivusin. Itsetunto ja omanarvontunto on sellaisia juttuja joita voi opetella. Helppoa se ei ole mutta mahdollista.
Tee listaa omista hyvistä puolistasi. Toistele itsellesi niitä hyviä ominaisuuksia mielessäsi usein tyyliin "olen kohtelias ja mukava" "osaan olla rento naisten seurassa" jne.
Mieti omia kehityskohteitasi ja yritä kehittää niitä ja vakuuttele itsellesi että osaat ja voit. "en osaa, en voi, en ole" ovat myrkkyä. Jos noin ajattelee niin ikinä ei osaa, voi jne.. Mieli on ihmeellinen, kun tarpeeksi kauan vakuuttelee itselleen niin alkaa vähitellen uskomaan siihen ja sitten jonain päivänä huomaa että on sitä mitä on ajatellut olevansa. Tämä sitten toimii myös kääntäen.. eli negatiiviset jutut paisuu ja vahvistuu jos niissä pyöriskelee..
Pitkä ja joskus paskamainen prosessi tuo on. Tutkia itseänsä ja käyttäytymisään niin sanotusti, pervessin rehellisesti. Mutta vain sitä kautta hommat lähtee muuttumaan parempaan suuntaan ja toivon mukaan kehittyy ihmisenäkin.
Itsevarmuus tuolla tavalla kyllä kehittyy ajan kanssa -> naiset huomaavat sen -> vientiä on yhtäkkiä enemmän -> itsetunto nousee -> eli siis itseään toteuttava ennustus niin sanotusti.
"Voiman pimeän puolen houkutus on suuri" eli aina kun huomaa että takapakkia otetaan niin pitää vain pakottaa itsensä taas ajattelemaan positiivisesti ja rakentavasti.
Sitten eräs asia mistä voi olla hyötyä: Hallinnan ympyrä
Piirrä A4-paperille iso ympyrä, piirrä sen sisään vähän pienempi ympyrä, ja sen sisäät vielä vähän pienempi ympyrä. Eli siis 3 sisäkkäistä ympyrää.
Uloin kehä on "en voi vaikuttaa, vaikuttaa minuun"
Asioita joihin sinulla ei ole mitään valtaa mutta vaikuttavat sinuun. Kuten verot, sää, kansallisuus, lait ym.. kirjaa lisää käytännön läheisiä asioita mitä tulee mieleen. Eli älä tappele tuulimyllyjä vastaan koska nämä vaikuttavat mutta et voi vaikuttaa. On siis turhaa valittaa niistä, ne vain on hyväksyttävä.
Keskimmäinen kehä on "voin vähän vaikuttaa, vaikuttaa minuun"
Työpaikka, palkka, asuinpaikka ym..
Kirjaa taas mieleen tulevia ja mieti miten voit muuttaa näitä vähän paremmiksi.
Näitäkään ei liiemmälti kannata valitella koska vaikuttamismahdollisuudet ovat vähäiset.
Sisin ympyrä on "vaikuttaa minuun, voin vaikuttaa/päättää"
Nämä ovat sitten niitä asioita elämässä joihin voit todellakin vaikuttaa ja päättää itsenäisesti. Kuten, aamulla herätessäsi päätät, olen tänään hyväntuulinen vaikka tulisikin vastoinkäymisiä.
Kirjaa tänne asioita ja keskity näihin. Näillä se elämä paranee.
Kahden uloimman ympyrän asiat ovat kuten käteen jaetut pelikortit ja pelin säännöt. Niillä pelataan mitkä käteen sattuivat. Isoin osa ihmisistä käyttää valtavasti negatiivista energiaa valittamalla asioista joihin eivät mitenkään voi vaikuttaa.
Tulipa saarna ja ehkä vähän sekavasti kirjoitettu mutta itse olen tuota jo pitkään käyttänyt ja muutokset huomaa aika äkkiä.
Tsemppiä.