Tilanne on nyt seuraavanlainen:
Puhutaan tilanteesta kahden viikon päästä perjantaina. Vaimolla alkaa silloin lomaviikko ja maanantaina on meidän hääpäivä. Tuohon väliin mahtuu semmoinen tilanne, että minulla olisi oma peli tuolloin lauantaina.
Hääpäiväkin on vain kerran vuodessa, mutta se tarkka päivä on sitä paitsi maanantai.
Minä ymmärrän sinun kantasi täysin! Jos seuraava viikko on vaimosi lomaviikko ja voisit mahdollisesti pitää ko. maanantain vapaata, en oikein tajua, mikä tässä nyt on vaimollesi niin ongelmallista. Varsinkin, kun hääpäivä on oikeasti vasta maanantaina.
Järkkää se maanantai nyt ensimmäiseksi vapaaksi, lähdittepä matkalle minä päivänä tahansa. Luulisi vaimosi arvostavan sitä, että olet vapaalla hääpäivänne, vaikka ette sitten tekisi yhtikäs mitään. Seuraavaksi myyt vaimollesi tarkkaan mietityn matkasuunnitelman, mutta korostat, että mitään ei ole lyöty lopullisesti lukkoon ohjelman suhteen ja hän voi kertoa omat ehdotuksensa (naiset tykkää, kun mies on kelannut asiat valmiiksi, mutta voi myös itse muuttaa jotain, jos joku ei tunnu hyvältä). Ilmoitat, että käyt pelaamassa pelin alta pois, jotta voitte sitten keskittyä mukavaan yhdessäoloon.
Täytyy sanoa, että meikäläiselle ei noi vuosipäivät ihan kauheasti merkitse. Siis sillä tavalla, että pitäisi olla jotain tarkkaan mietittyä ohjelmaa. Ennemminkin niin, että voidaan käydä vaikka yhdessä syömässä, jos se ei aiheuta stressiä. Esim. jos päivä osuu keskelle viikkoa, duuniaikataulu voi olla totaalisen tiukka ja ravintoloissa istuttu kyllästymiseen asti. Eihän sellainen silloin piristä ketään. Toisaalta, onhan se kiva, jos mies vaikka toisi kukkia tai edes muistaisi ko. päivän.
Tänä vuonna kävi niin, että illalla muistutin miestä hääpäivästämme ja hän meni ihan noloksi. Vähän aikaa siinä sitten leikilläni olin marttana, kunnes tunnustin, että itsekin juuri muistin ko. päivän. Meidän häät eivät kyllä ollet mitkään prinsessa- ja sukulaishäät, vaan rennonletkeä piipahdus maistraatissa, mutta hääpäivä kuitenkin. Ja tärkeä päivä. Pääasia on rakkaus ja se yhteinen enimmäkseen mielekäs arki. Ei juhlapäivistä pitäisi joutua ottamaan stressiä!
Onnea kuitenkin Mr & Mrs Pernaveikolle hääpäivänänne! Toivottavasti päädytte molempia tyydyttävään ratkaisuun ihan rauhanomaisesti.