Väsyneet Kädet kirjoitti:
Point being: siinä vaiheessa viimeistään kun on jotain "kahleita" sormissa ei tartte käydä "runttaamassa" ketään muuta kuin sitä omaa emäntäänsä.
Tämä on siis minun elämänkatsomukseni mukainen mielipide.
Amen to that. Joskin satunnaiset kimppakivasessiot, joissa molemmat ovat aidosti mukana on meillä sallittu sen ekan alkoholin aiheuttaman kerran jälkeen. Siis ainakin samassa huoneessa pitää olla molempien. Yli kolmenkymmenen vuoden suhteeseen riittävät tosin yhden käden sirkkeliammattilaisen sormet näihinkin.
Sholl-ystävälläni ei ole lapsia, siitä olen aivan varma. Parin kuukauden isyysloma puolivuotiaan poikani kanssa on meinaan eräs hienoimmista ajanjaksoista minun elämässäni, tai sitten olen ymmärtänyt Siperian työleirivertauksen tasan väärin. (sorry en jaksanut kaivaa quotea tuolta tähän)
Minulla emäntä on yksityisyrittäjä, vieläpä niin, että työt usein painottuvat viikonloppuihin ja 'normaali-ihmisten' loma-aikoihin. Huushollin pyörittely jää siis joskus aina minulle. Nyt hän on yhden lukuvuoden Englannissa, näemme vain puolentoista kuukauden välein, joudun hoitamaan myös hänen yrityksensä juoksevia asioita täällä. Tai saan hoitaa, miten sen nyt haluaa ymmärtää. Emäntä kouluttaa itseään lisää asiaan, joka on hänelle tärkeä, pystyn auttamaan ja jopa rahoittamaan tätä, olen siitä onnellinen, enkä tunne olevani tossun alla.
Kotitöitä emme tietoisesti jaa, käytännössä keittiö on minun valtakuntaani, koska olen vaan jokusen kertaluokkaa parempi kokki ja leipuri kuin emäntä (kysykää vaikka lapsiltani). Lisäksi pidän ruuanlaitosta ja leipomisesta, enkä laske sitä niinkään työksi. Muu huusholli jääkin sitten enemmän emännälle. Ruoka- (ja viina)kaupan hoidan minä, emäntä muut ostokset, pyykit pesee kone, koneen täyttä se, jolla on puhtaat vaatteet lopussa. Ruohon leikkaan ja teen lumityöt, emäntä hoitaa pihan muuten. Mökkihommat hoidetaan kimpassa, rakennushommissa emäntä on jopa parempi kuin minä, tai ainakin huolellisempi.
Sukulaisista: Minulla on vain jokunen sukulainen, joihin yleensä pidän minkäänlaista yhteyttä. Äitipuoleni onnistui saatanan hyvin katkomaan siltäkin puolelta ne ennen tärkeimmät. Emännän puolella sen sijaan porukkaa rittää, sillä on viisi siskoa ja kaksi veljeä. Siihen kun pannaan puolisot ja jälkikasvu päälle niin päästään heti jo yli sataan ihmiseen. Saatana loistoporukkaa ja aivan uskomattoman hyödyllinen verkosto. Siis ihan mitä vaan pitää saada tehtyä tai vaan neuvoja, niin aina löytyy ammattilainen. Eikä sellaisia sukujuhlia olekkaan, josta ei löydä jääkiekkoihmisiä / ryyppyseuraa / ihanmitävaanonvailla. Ja varsin vapaamielisestä saunomispolitiikasta tämmöinen likainen vanha mies on nauttinut paljon.
Mutta jos en nyt kohta saa aikaiseksi tuota kukkien kastelua, niin sanomista tulee kun emäntä Suomeen palaa. Tossun alla ilmeisesti kuitenkin siis.
t. hanu