Voi hyvänen aika. Pitäisiköhän purkaa tänne tuntojaan.
Tässä on nyt tapailtu ja seurusteltu noin 3kk yhden naisen kanssa. Ilmeisesti minun elämän käsikirjoitukseen kuuluu että juuri tuon pidempään ne suhteet eivät sitten kestäkään, syystä tai toisesta. Tai ei me vielä olla mitään erottu mutta tässä kirjoittaessa mietin, että koska riittää.
Tässä nyt aamun iloksi saatiin riita päälle ja päivän suunnitelmat meni uusiksi, kun neiti otti itaeensä eilisiltaisen piikittelyn rahankäytöstä. Tarkemmin ottaen siitä, että päivän reissu olisi mennyt puhtaasti minun rahoilla. Ja luulin että piikittely meni huumorista, mutta näköjään vastapuoli otti sen ilmeisen tosissaan.
No, avataanpa tätä vielä hieman. Olin kyllä jo varautunut siihen, että minun rahoilla mennään, eli ei se minulle tosiaan ollut ongelma. Olen tässä 3kk aikana myös jeesannut häntä rahallisesti jonkin verran, puhutaan vajaasta tonnista. Ei minun tuloilla vielä kaada taloutta päälaelleen. Se, mikä minulla vain hiertää on kyseisen naisen asenne tätä jeesaamista kohtaan. Tuntuu ottavan tuon rahan saamisen melko itsestäänselvyytenä ja jos joskus asiasta huomauttaa, niin hänen kierrokset nousee hetkessä. Osan tuosta rahamäärästä olen "lainannut" mutta siitäkin lainasta jo olen sanonut tietyiltä osin, ettei tarvitse sitä murehtia. Loppuosasta ei vielä ole mitään kuulunut, vaikka onkin sanonut maksavansa.
Vastaava kävi tässä auton kanssa noin kuukausi sitten. Asutaan toistaiseksi eri paikkakunnilla ja olin käymässä hänen luonaan. Olen aika vapaasti antanut hänen käyttää minun autoa hänen luona ollessani. Kun sitten kerran erhdydin sanomaan että menisikö välistä omalla autollaan, niin siitäkös taas riemu repesi ja loppupäivä mökötettiin. Taustalla oli vielä sellainen ajatus, että pääsisi aikaisemmin asioilleen, kun juuri silloin ehdottaesani olin itse liikenteessä autollani ja ajattelin, ettei hänen tarvitsisi odottaa minua.
En tiedä, kai jonkun mielestä olen vain itsekäs paska, joka ei auta apua tarvitsevia. No, mielestäni olen auttanut ja kuten olen hänelle yrittänyt sanoa, niin olen häntä auttanut ja antanut auton lainaan useamman kerran, ja voin tehdä molempia myös jatkossa. Kun ei vaan ottaisi niitä niin itsestäänselvyytenä eikä suuttuisi niin kovin silloin, kun kieltäydyn. Noiden lainattujen rahojen osalta itsellä hiertää oikeastaan vain se, että tämän pohjalle on vaikea rakentaa luottamusta. Ollaan puhuttu yhteenmuutosta mutta jos sovituissa asioissa pysyminen on noin vaikeaa, niin hieman hankala tässä on rakentaa suurempaa luottamusta toiseen.
Enkä tiedä, meneekö tämä asia hänelle perille ennenkuin itselläni tulee mitta täyteen. Kai tässä on peiliin katsomisen paikkakin, että olisin jämerämpi esim tuon lainaamisen suhteen. Mutta kuten todettua, niin rahallisesti ei vielä maata kaada enkä sen vuoksi haluaisi asiasta niin älytöntä numeroa tehdä. Toisaalta ei tämä varmaan mihinkään muutu jos aina antaa periksi eikä sovi asioista kunnolla. Ja sitten taas kun yrittää sopia niin lähtee mykkäkoulu käyntiin.
Niin, kuten alussa tuli sivuttua, niin tämmöistä 3kk nää minun suhteet on keskimäärin ollut. Toisaalta monesti sitä on tullut itse jätetyksi niin ainakin vaihtelu virkistäisi, jos tämän suhteen laittaisi poikki.
Tätä kirjoittaessa aloin muistelemaan, että taisipa joku muukin tässä ketjussa avautua raha-asioihin liittyen, pitäneepä selata ketjua taakse päin.