Naisasiat

• 7 585 638
  • 26 609

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Parisuhteessa ei toden totta kannata olla, jos joutuu alistumaan tai taipumaan enemmän kuin mikä tuntuu oikealta. Jos nainen haluaa määräillä ja päättää, ottakoon koiran miehen sijasta. Parisuhde vaatii ilman muuta aina silloin tällöin myös kompromisseja ja joskus tekee ihan hyvää antaa periksi suurempien vahinkojen välttämiseksi, mutta alituinen periksi antaminen ja alistuminen sekä joojoo-mentaliteetti ovat sitten jo sitä sairaalloista osastoa.

Ihmisten kyky sotkea asiansa, tässä tapauksessa aikataulunsa, "ihan vahingossa" ja "ilman vaihtoehtoja" on kyllä ihailtavaa. Miksei mulla ole koskaan ollut tuollaisia ongelmia? Ehkä siksi että suhtaudun kiinnostukseni kohteeseen kunnioittavasti.

Lisäksi joku kehtaa väittää että miehet kiinnostuvat enemmän kun niille on ilkeä. Herra isä mitä sontaa! Kuka itseään kunnioittava mies alistuu TIETOISESTI jonkun pikkuhoron niputettavaksi ja jonottamaan tältä pesää? Sääliksi käy.

Ja tuosta vapaan miehen ystävyydestä kauniiden naisten kanssa totean, että kunhan se unelmien juttukumppani, ja avoin keskustelija (joka nyt sattuu olemaan tosi kauniskin, mutta eihän se mitään merkitse) tarjoaa peräloosteriaan rassattavaksi pikku siiderissä, jokainen vapaa pikku hippi ylevine ajatuksineen tarttuu tilaisuuteen sondi ojossa.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
jep jep.. tuo naisten ilkeily, parisuhdepelailu ym ottaa tosiaan päähän.
Tosin itse siinä kiitollisessa tilanteessa että niitä naisia on tarjolla riittävästi, eli on varaa valita.
Itse ainakin annan naiselle heti lähtöpassit kun huomaan sen pelailevan pelejä..
Mitäköhän luullaan saavutettavan sillä että ei vastata viestiin kuin vasta parin päivän päästä, järjestetään kiireitä ettei "ehdi" tavata jne.. ja nämä siis siinä tarjoituksessa että mies kiinnostuisi enemmän.
Asia on eri jos oikeasti kiire, mutta tuon pelailun kyllä yleensä tunnistaa tosi nopeasti.
Jos naiset kuvittelevat että mies kiinnostuu enemmän kun sille ilkeilee, niin saattaa toki toimia vähän heikomman itsetunnon omaaviin miehiin, mutta veikkaan että suurin osa miehistä ei todellakaan kiinnostu em käytöksestä.
Itseäni ainakin viehättävät suuresti älykkäät, sanavalmiit ja hyväsydämiset naiset ja harvoin tuollaiset naiset syyllistyvät pelailuun.

Kynnysmatto asia oli toinen joka on itseakin ihmetyttänyt.. jos joku haluaa olla suhteessa "koiran virassa" niin ihan vapaasti.
Olen itsenäinen, vahvaluontoinen ja suhteessa en hyväksy kyykyttämistä.
Toki myönnytyksiä osaan ja voin tehdä. En silloin jos niitä vaatimalla vaaditaan. Vaan silloin kun koen sen oikeaksi ja haluan niin tehdä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulppu kirjoitti:
Ja tuosta vapaan miehen ystävyydestä kauniiden naisten kanssa totean, että kunhan se unelmien juttukumppani, ja avoin keskustelija (joka nyt sattuu olemaan tosi kauniskin, mutta eihän se mitään merkitse) tarjoaa peräloosteriaan rassattavaksi pikku siiderissä, jokainen vapaa pikku hippi ylevine ajatuksineen tarttuu tilaisuuteen sondi ojossa.
Ehkä sinulla noin on, mutta allekirjoittaneella ei ainakaan. Joten eipäs yleistetä herra hyvä. Kuten aiemmin jo todettua, seksi voi olla myös todella ankea kokemus josta ei jää mitenkään hyvät jälkimaut (kokemusta on asiasta) ja voi myös pilata ihmissuhteen. Muuttaa suhtautumisen jotenkin vaivautuneeksi. Siihen en mielellään lähde. Yksi harkitsematon pano ei milloinkaan korvaa mahdollisesti elinikäistä kaveruutta.

No, onneksi minulle on suotu tätä mielenlujuutta runsain mitoin.

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SamSpade kirjoitti:
Itseäni ainakin viehättävät suuresti älykkäät, sanavalmiit ja hyväsydämiset naiset ja harvoin tuollaiset naiset syyllistyvät pelailuun.

"You're talking 'bout my baby!"

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omien naisasioideni viimeinen käänne on se, että vaimo pakotti hankkimaan Canalin. Hänen mielestään on vihoviimeistä hulluutta olla hankkimatta kanavaa, josta tulee suosikkisporttejani harva se päivä. Vaikea tuohon on vastaankaan sanoa.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
SamSpade kirjoitti:
jep jep.. tuo naisten ilkeily, parisuhdepelailu ym ottaa tosiaan päähän.
Tosin itse siinä kiitollisessa tilanteessa että niitä naisia on tarjolla riittävästi, eli on varaa valita.
Itse ainakin annan naiselle heti lähtöpassit kun huomaan sen pelailevan pelejä..
Mitäköhän luullaan saavutettavan sillä että ei vastata viestiin kuin vasta parin päivän päästä, järjestetään kiireitä ettei "ehdi" tavata jne.. ja nämä siis siinä tarjoituksessa että mies kiinnostuisi enemmän.
Asia on eri jos oikeasti kiire, mutta tuon pelailun kyllä yleensä tunnistaa tosi nopeasti.
Jos naiset kuvittelevat että mies kiinnostuu enemmän kun sille ilkeilee, niin saattaa toki toimia vähän heikomman itsetunnon omaaviin miehiin, mutta veikkaan että suurin osa miehistä ei todellakaan kiinnostu em käytöksestä.

Mielestäni ihmissuhdepelailut ovat typerä, naurettava ja vastenmielinen tapa ja viestivät kyseisen henkilön epävarmuudesta enemmän kuin mistään muusta. Olen kyllä omakohtaisesti (ja kipeästi) todennut miestenkin kykenevät tähän, joten ei kannattaisi osoittaa sormella vain meitä naisihmisiä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SamSpade kirjoitti:
Voidaan sillä joskus jotain saavuttaakin, mutta liialliseksi ja pitkälliseksi menevänä moinen ei ole oikein kohtuullista toista kohtaan. Määrätynlainen etäisyys ja vaikeastitavoiteltavuus on paikallaan, sillä mitataan sitä toisen kiinnostuksen tasoa. Jos toinen luovuttaa ja antaa asian olla samantien, ei tällä silloin todennäköisesti ole ollut juuri seksiä kummempaa aktiviteettia mielessä. Lähtee sitten jonkun toisen perään. Ihan selkeä logiikka tuossa siis mielestäni on taustalla.

Kyllä minä itsekin haluaisin varmentaa jotenkin, onko joku nainen vilpittömästi kiinnostunut minusta ja haluaako nähdä vaivaa tutustumiseen ja tapailuun. Sama toki luonnollisesti toisinpäinkin. Jos olen riittävän kiinnostunut, en todellakaan anna heti periksi. Koskaan en ole niin tehnyt. Täytyy tulla sitten suoraan päin naamaani toteamus sieltä, että saumoja ei ole mies hyvä. Sitten tiedostan, että parempi unohtaa tapaus ja miettiä jotain muuta.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Alamummo kirjoitti:
Mielestäni ihmissuhdepelailut ovat typerä, naurettava ja vastenmielinen tapa ja viestivät kyseisen henkilön epävarmuudesta enemmän kuin mistään muusta. Olen kyllä omakohtaisesti (ja kipeästi) todennut miestenkin kykenevät tähän, joten ei kannattaisi osoittaa sormella vain meitä naisihmisiä.
Hmmm.... toki toki, puhut asiaa.. itse en harrasta näitä pelailuja ja koska olen hetero ja tapailen vain naisia, en voi kirjoittaa kuin omista kokemuksistani ja mielipiteistäni ;-)
En siis tarkoittanut osoitteluksi.

SamSpade kirjoitti:
Kiva huomata että noin ajattelevia miehiäkin löytyy. Mutta miksi ihmeessä minä en niihin ole törmännyt...

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
tintti83 kirjoitti:
Kiva huomata että noin ajattelevia miehiäkin löytyy. Mutta miksi ihmeessä minä en niihin ole törmännyt...
niinpä.. olen huomannut suuren paradoxin, minä olen Vaasassa ja hyvät naiset ovat siellä etelässä tai lähellä itärajaa ;)

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SamSpade kirjoitti:
niinpä.. olen huomannut suuren paradoxin, minä olen Vaasassa ja hyvät naiset ovat siellä etelässä tai lähellä itärajaa ;)

On muuten totta, että Etelä-Pohjanmaalta löytyy paljon kelpo miehiä.

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Snakster kirjoitti:
Omien naisasioideni viimeinen käänne on se, että vaimo pakotti hankkimaan Canalin. Hänen mielestään on vihoviimeistä hulluutta olla hankkimatta kanavaa, josta tulee suosikkisporttejani harva se päivä. Vaikea tuohon on vastaankaan sanoa.

Tämä on kyllä mainitsemisen arvoinen teko. Meillä homman nimi on se, että Canal+:n saa hankkia, jos ostaa samalla "lahjaksi" taulu-tv:n. Pienemmästä sitten saa meikäläinen tarkkailla jalkapalloa ja muita "turhia lajeja". Paitsi jos pistit ironialla, että vaimo "pakotti" todellakin tuon hankinnan. Mutta anyways, hieno vaimo sinulla, ystäväni.

scholl

Jäsen
er_bai_wu kirjoitti:
Tämä on kyllä mainitsemisen arvoinen teko. Meillä homman nimi on se, että Canal+:n saa hankkia, jos ostaa samalla "lahjaksi" taulu-tv:n.

Mene töihin niin saat hankkia ihan mitä vain, eikä vaimolla ole nokankoputtamista. Tuossahan tulee ihan mieleen joku viisivuotias lapsi karkkikaupassa, joka kärttää äitiään ostamaan ties mitä roopeankka-karkkeja.
Ja jos vaimo on jotenkin vastenmielinen niin hanki Canali vaikkapa omaan työhuoneeseesi niin vaimo ei edes tiedä sen olemassaolosta. Silloin taulu tv:nkin voi ostaa juuri silloin, kun sellaisen haluaa ostaa, eikä joudu minkäänlaisen kiristyksen uhriksi.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
er_bai_wu kirjoitti:
Tämä on kyllä mainitsemisen arvoinen teko. Meillä homman nimi on se, että Canal+:n saa hankkia, jos ostaa samalla "lahjaksi" taulu-tv:n. Pienemmästä sitten saa meikäläinen tarkkailla jalkapalloa ja muita "turhia lajeja". Paitsi jos pistit ironialla, että vaimo "pakotti" todellakin tuon hankinnan. Mutta anyways, hieno vaimo sinulla, ystäväni.

Eikö sun vaimosi voi itse ostaa taulu-tv:tä, jos sellaista mieli tekee?

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
scholl kirjoitti:
Mene töihin niin saat hankkia ihan mitä vain, eikä vaimolla ole nokankoputtamista. Tuossahan tulee ihan mieleen joku viisivuotias lapsi karkkikaupassa, joka kärttää äitiään ostamaan ties mitä roopeankka-karkkeja.
Ja jos vaimo on jotenkin vastenmielinen niin hanki Canali vaikkapa omaan työhuoneeseesi niin vaimo ei edes tiedä sen olemassaolosta. Silloin taulu tv:nkin voi ostaa juuri silloin, kun sellaisen haluaa ostaa, eikä joudu minkäänlaisen kiristyksen uhriksi.

Scholl hyvä, et omaa minkäänlaista nyanssien tajua. Et taida olla myöskään parisuhteessa. Ja mitä tarkoitat sanomalla "mene töihin?" Et tunne minua etkä toistakaan asianomaista, joten ole asiallinen.

edit. Alamummolle: Tietenkin voi. Äh, tämä on hankala selittää, koska kysymyksessä on tapa millä meillä parisuhteessa asiat tehdään. Ja saanhan minä sentään lauantaisin lotota.

krobbe

Jäsen
er_bai_wu kirjoitti:
Ja mitä tarkoitat sanomalla "mene töihin?" Et tunne minua etkä toistakaan asianomaista, joten ole asiallinen.

Scholl taitaa uskoa vanhaan viisauteen Arbeit macht frei.

Televisioita täytyy tietysti olla vähintäin yksi per silmäpari ja tietysti niiden täytyy olla kaikkien laadukkaita taulumallin vastaanottimia. Se on asia mistä ei säästetä. Näin, kun kerran ollaan naisasiaketjussa, pidetään se naisihminenkin tyytyväisenä ja taataan itselle se hyvin ansaittu rauhallinen koti-ilta.

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En nyt jaksa koko ketjua läpi kahlata, joten en tiedä onko tästä ollut paljonkin puhetta. Mutta tosiaan oon huomannut tässä Tampereella asuessani, että suurinosa naisista ei osaa kokata!?!? Ja jopa minä siivoan useammin (mikä
ihmetyttää itseänikin), sekä muutkin kodinhommat sujuu. Eli mikä siinä on, että naisista tulee kokoajan osaamattomampia/laiskempia? Eikä tää ole yleistystä, onhan toki kodinhommat osaavia naisia, mutta omalle kohdalle on osunut näitä taitamattomia tapauksia..

Onko se sitten vaan niin, että naiset kuvittelee saavansa kaiken eteensä, kun sänkypuuhissa on aktiivinen. Kyllähän jokaista tai ainakin suurinta osaa kiinnostaa perhe-elämä, kuten itseenikin mutta sen vuoksi en ala sellasta uhrausta tekeen, että itse teen ruuat, siivoan ja hoidan vielä autojen huollot, nurmikon leikkaukset ja muut askareet.

Itse oon sellasessa suhteessa ollut 3 vuotta, jossa jouduin tekemään todella paljon uhrauksia ja kun siitä pääsin eroon on elämänlaatu noussut ja paljon.

Kyllähän Tampereelta seuraa löytää, mutta niihin asiallisiin naisiin en ole vielä törmännyt. Tosin vähän väliä saa kuulla, että rima on liian korkeella, mutta miksi sitä menisin tiputtamaan, johtaa kuitenkin äkkiä pettymyksiin.

Sekavaa tekstiä, sopis kirjoitetuks joskus 4 aikaan yöllä :)

SamSpade kirjoitti:
Niin ja minä olen tavannut enimmäkseen savolaismiehiä... Joista ei ota pirukaan selvää. Pitäisi varmaan suunnata etelään tai länteen sitten. Niillä suunnilla kuulemma on jopa vientiä karjalan tytöillä.

Tuosta MaZaan mainitsemasta kokkaustaidosta... En tietysti yleisesti osaa sanoa, mutta itse kyllä osaan jotain, en vaan pahemmin ole opetellut. Eikä äiti oikein kotona juuri kokkaillut, paitsi noita perusruokia. Ja tietysti yksin eläessä ei jaksa alkaa kokkailemaan. Saa syödä samaa ruokaa useamman päivän. Miehissä taas olen positiivisesti huomannut että monet osaavat kokata.

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
tintti83 kirjoitti:
Niin ja minä olen tavannut enimmäkseen savolaismiehiä... Joista ei ota pirukaan selvää. Pitäisi varmaan suunnata etelään tai länteen sitten. Niillä suunnilla kuulemma on jopa vientiä karjalan tytöillä.

Savolaisista otakaan kukaan selvää. Vielä vähemmän savolaisnaisista.

Jonkunlaista kuurupiiloa saanut leikkiä erään neidin kanssa jo muutaman viikon. Neidillä on omia kiireitään, ihan ymmärrettäviäkin mutta aikaa (halua?) treffeille ei ole liiennyt. Mitähän lie tahtoo? Ei ole halunnut tuoda sitä asiaa esille millään tavalla, valitettavasti.

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
tintti83 kirjoitti:
Ja tietysti yksin eläessä ei jaksa alkaa kokkailemaan. Saa syödä samaa ruokaa useamman päivän.

Miksei jaksaisi? Toki pitkän päivän päälle meinaa kynnys laittaa safkaa itse kullakin kohota ja tuleehan noita eineksiäkin pitkien päivien päälle vedeltyä, mutta... Vajaassa vartissa ja aika minimaalisella vaivalla kääräisee itselleen hemmetin herkulliset ja edulliset eväät. Hyvän safkan tuoma mielihyvä korvaa kyl minusta kevyesti sen kokkailuun käytetyn ajan, vaikka sitä söisi yksinkin monta päivää. Ehkä mun sitten täytyy olla niin loistava kokki kun noi samat tekeleet maistuu hyvinkin sen kolme päivää kerrallaan!

Tuossa kuun vaihteessa tuli otettua repertuaariin myös kasvisruuat, kun mun kämpillä oli tilapäisesti evakossa viikon verran eräs vegetyttönen. Kummasti sai muuttaa käsityksiänsä kasvissafkasta kun hän ensin pyöräytti mainiot lasagnet soijarouheesta, ja itse korvasin pastakastikkeessa jauhelihat samalla tavaralla. Toimii, kunhan maustaa. En itsekään syönyt tuolla viikolla lihaa lainkaan, ja hyvinhän tuota tuli toimeen, mutta sen jälkeen on taas palattu vanhoihin tapoihin.

Tuolla viikolla koettiin myös varsin absurdeja hetkiä eräiden loistavien jatkojen merkeissä. Siinä joskus viiden aikaan aamuyöstä kolme mainiota naisihmistä söi samalta lautaselta nimenomaista pastakastiketta kuin kissanpennut ikään ja keskusteli tissien väliin panemisesta. Syy-seuraussuhteesta en ole ihan varma, mutta pitäiskö tuo tulkita niin notta tie naisenkin sydämeen (ja/tai rintojen väliin) käy vatsan kautta?

No kyllähän sitä tulee aika usein jotain kokkailtua. Tosin jotain suht helppoa ja nopeata. Tai jotain mitä voi tehdä vaan sen yhden annoksen. Vaikka esim. jauhelihakastiketta voi käyttää useamman ruuan kanssa. Nykyään tulee tosin käytyä töissä syömässä jossain ruokapaikassa, joten ei aina kotona viitsi tehdä. No olen myös aika laiska tuon suhteen. En pidä tiskaamisesta... Enkä turhan pienestä keittiöstä tai vajaasta kattila ym. valikoimasta. Vituttaa kokkailla noilla välineillä. Tilanne olisikin luultavasti eri, jos olisi se perhe ja oma koti.

No savolaisnaisia en juurikaan tunne, eikä miehissäkään tuo otanta järin suuri ole. Tuskin niitä aina ymmärtää, vaikka ne olisi mistä tahansa kotoisin. Siis miehet. Tosin en ymmärrä aina naisiakaan, taikka edes itseäni.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Perustakaa hei oma deittiketju, missä sovitte tapaamisia savolaesten ja pohojanmaalaisten kesken ja hurmaatte ruokareseptoreilla toisianne. Alkaa mennä aika sivuun taas aiheesta. ;)

Tsk.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ted Raikas kirjoitti:
Perustakaa hei oma deittiketju, missä sovitte tapaamisia savolaesten ja pohojanmaalaisten kesken ja hurmaatte ruokareseptoreilla toisianne. Alkaa mennä aika sivuun taas aiheesta. ;)

Tsk.

Niin, voi voi kun joku sinuakin pyytäisi jonnekkin siitä tietokoneesi ääreltä.

scholl

Jäsen
krobbe kirjoitti:
Scholl taitaa uskoa vanhaan viisauteen Arbeit macht frei

No en. Tai siis tuo kyseinen lause on saanut niin kyseenalaisen maineen, etten siihen sen enempää ota kantaa.

Totuus on kuitenkin se, että silloin kun muuttaa vanhempiensa luota pois tai viimeistään silloin, kun alkaa tienaamaan sen verran, että voi päättää mitä ostaa ja mitä ei, ei tarvitse kuunnella soraääniä. Siis ennen kaikkea olla itsenäinen yksilö tässä yhteiskunnassa, eikä tilivelvollinen kenellekään.

Siinä mielessä olet oikeassa.

EDIT: Mikäli asia ei näin ole, on joko kyse oikeustoimikelvottomasta henkilöstä eli holhouksenalaisena olemisesta tai toisena vaihtoehtona on orjuus

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy