MV-lehden kohderyhmä on vajukkiväkeä ja menetetettyjä tapauksia joka tapauksessa...
Mä en ihan tuohon vajakki-teoriaan usko. Sen sijaan lehden kohderyhmiä on mielestäni kaksi:
1.) lehteen humoristisesti suhtautuvat ihmiset. Lehden "uutiset" ovat samalla tavalla huvittavia, kuin jotkin youtubesta löytyvistä Hitler-videoista. Eli tavallaan tiettyjen taustalla olevien vakavien asioiden räikeä ylitulkinta jne muuttaa alun perin vakavan asian huvittavaksi. Itse kuulun tähän ryhmään ja olen verrannut näitä juttuja desantti Bäckmanin päivityksiin.
2.) heikosti koulutettu ja informoitu ja muuten uutisia vähemmän seuraava ihmismassa. Mielestäni on kyllä niin, että jotkut tietyt mv-lehden uutiset puolustavat paikkaansa, mutta mikäli oikeasti luottaa mv-lehteen primäärinä "uutissaittina", niin silloin asiat eivät ole hyvin.
En tosin usko, että tännekään mv-lehden juttuja linkkaavista hirveän moni kovin tosissaan tätä koko viritelmää ottaa, vaan syynä on ennen kaikkea mamu-keskustelu ja tietynlainen vastareaktio valtamedian ja etenkin "suvakkien" some-keskustelun piirteisiin.
Tämän huomaa siitäkin, että eivät täällä nyt mv-lehteä puolustavista tahoista kovin monet silloin olleet äänessä, kun kyseinen aviisi suolsi antisemitistismiä ja Venäjä-propagandaa. Suoltaa toki vieläkin, mitä mamu-jutuilta ehtii.