Ajoin näemmä trollin miinaan.
Voi, kun olisitkin. Silloin ei olisi tarvetta valistaa täällä valistusta kaipaavia.
Siihen määrään vielä se, että mulle on aivan sama, harrastaako ammuntaa Suomessa 300 vai 300 000 ihmistä. Se ei muuta mielipidettäni mihinkään suuntaan. Sekin, että parannusten kokonaiskustannukset nousevat korkeiksi, suuren harrastelija määrän takia saa niin ikään minulta "voi itku" reaktiota.
Muutama huomio urbaanin city-viidakon asukkaalle.
Jos et osaa_erottaa _ ampumaseuraa ja _metsästyseuraa_ toisistaan, niin antaa olla.
Joo annetaan olla, koska kumpikaan ei näytä ymmärtävän toisiaan. Mulle on aivan sama miksi näitä seuroja/kerhoja kutsutaan ja mikä niiden tehtävä on nykyään. Pointti siinä kohtaa oli, että heille jatkossa määrättäisiin muiden tehtäväksi lisäksi säilyttää jäseniensä aseita.
Hyvin moni tässä maassa metsästää muuten yksin. Hirviseurueet ovat asia erikseen. Saako metsälle mennä enää yksin?
Lupien ja kerhojen järjestämien retkien puitteissa kyllä. Tämä tietenkin tulisi verrattain kalliimmaksi kuin se, että useampi saman kerhon kaveri lähtee samaan aikaan.
Elo- toukokuun välille sattuu paljon viikonpäiviä, jolloin voi metsästää. Saako lomia/pekkasvapaita ynm. pitää metsästysaikana? Saako työtön metsästää? Entä eläkkeellä olevat miehet ja naiset? Vai onko kyseessä mielestäsi vai ja ainoastaan työssä olevien privilegio?
Tässä jo selvästi ymmärrät väärin (provoa ehkä). Työtön saa metsästää, eläkeläinen saa metsästää, kaikki saavat metsästää, kunhan kuuluvat metsästystä järjestävään kerhoon.
Jos jokainen Suomen 300 000 metsästäjästä käy metsällä 10 kertaa vuodessa, niin siitä tulee 3 000 000 metsästyspäivää. Helppoahan on tuo aseiden kerääminen ja jakaminen vaikka sieltä Nuukison takamailta. Kuka odottaa tuota joukkoa aamuin illoin? Sinäkö?
Taisin jo tossa aikaisemmin ilmoittaa, että ei, minä en olisi siellä metsässä odottelemassa muiden aseita. Minä en harrasta ammuntaa, joten se ei ole minun pääsärkyni. Montakohan kertaa tämä pitää sinulle kirjoittaa, että ymmärrät?
Lue seuraava hitaasti, ettei tätäkään tarvi enää kolmatta kertaa tänne kirjoittaa
Ehdotukseni mukaan kerho (mahdollisesti talkoo työnä, ettei tule liian kalliiksi) lastaavat autoihinsa aseet säilytyspaikalla. Ajavat yhdessä metsästyskohteeseen. Pysähtyvät suunniteltuun aseiden luovutuspaikalle (ei tarvi olla joka kerta sama, kunhan on kaikille osallistujille tiedossa). Luovuttavat aseet. Lähtevät metsään. Tulevat takaisin suunnilleen sovittuna aikana. Luovutetaan aseet takaisin (talkoo työnä takaisin autoihin). Ajetaan takaisin säilytyspaikkaan ja laitetaan aseet takaisin lukkojen taakse.
Saako aseita säilyttää yli yön olevilla reissuilla? Vai täytyykö aseen mennä hyvissä ajoin ampumaseuran vai mikävittunyt se olikaan metsästyseuran tiloihin nukkumaan?
Tämä on retkisuunnitelmaan liittyvä asia. Jokainen kerho voinee päättää itse. Jos metsällä ollaan useita päiviä, niin aseet voidaan pitää siellä. Mutta retken päätyttyä aseet luovutetaan, ennenkuin tullaan takaisin asutuskeskuksiin.
Hyvin hanakasti olet vaatimassa aseiden jakopisteitä, niin säilyttääksesi edes jonkin sortin uskottavuuden, niin kerrothan minulle kaikkien Suomen kuntien (n. 400 kuntaa) aseiden jakopisteet ja jakoajat metsästysvuoden jokaisena päivänä.
En tiedä mitä sinun uskottavuudesta pitäisi ajatella, kun et itse kykene ymmärtämään kirjoitusta. Ei ole mitään ennalta määrättyjä kuntakohtaisia aseen luovutuspisteitä. Jokainen kerho tekee jokaiselle metsästysretkelle suunnitelman, jossa määritetään sitä kyseistä retkeä koskeva aseiden luovutuspaikka.
- Yhdenveroinen kohtelu Suomen kansalaisille -
Tällainen laki olisi toteutuessaan sama kaikille.
Lisäksi kysyn, että miksi minun pitäisi maksaa muiden hölmöilystä? Oletan, että olet mies (?), niin mitä mieltä olet miesverosta? Miehethän hakkaavat/pahoinpitelevät naisia. Kaikki miehet verolle sinun periaatteiden mukaan. Jos et hakkaa, mutta olet mies, niin olet yhtä syyllinen muiden hakkaamiseen.
Tässä kohtaa jollakin karkaa mopo jo pahasti käsistä =) Ei hyvää päivää! Ja tällaiselle ihmiselle pitäisi vielä antaa ase? Vai pitääkö?
Vaadin myös, että myös veitset kielletään yksityishenkilöiltä. Veitsen saa lähikaupasta hakea sitten kuittausta vastaan ja palauttaa käytön jälkeen K-kaupan Uunolle.
Mihin perustat tämän? Äläkä sano, että minun perusteisiin ampuma aseista. Koska kyseessä ei ole ollenkaan sama asia. Ei edes keskustelun aiheuttaneesta koulutragedia näkökulmasta. Puukolla / veitsellä sä et tapa 10 kanssa koululaista yhtä helposti. Lisäksi puukolla heilujaa on paljon helpompi lähestyä (jos ei muuta tietä ole) kuin aseella heilujaa. Ja kyllä, minulla on kokemusta puukolla heiluttelijasta, joka oli ainoan pakotien edessä. Ja niin vaan tässä vielä kirjoittelen sen sijaan, että lepuuttelisin jalkojani Hietaniemessä. Sen sijaan aseella uhkaajan kimppuun en olisi yhtä helposti päässyt / mennyt.
Rattijuopot aihettavat myös paljon turhia kuolemia. Vaadin, että jokainen autoilija ennen töihin lähtöä käy puhaltamassa nollat ennen ajoa ja palauttaa auton illantullen poliisiasemalle. Autot tulee säilyttää poliisikerhon lukituissa tiloissa.
Pelkällä puhaltamisella pois luetaan rattijuopot, eli alkolukot riittäisi. Ja jos sinä niitä jokaiseen autoon vaatisit, että suostuisit ampuma aseiden yksityiskäytön kieltämiseen, niin suostuisin vaatimukseesi. Kovasti irvistellen, mutta silti suostuisin.
Myös kirveet ovat uhka turvallisuudelle. Valtuutetut metsurit sitten luovuttavat kirveet ja kuittaavat ne takaisin halonhakkuun jälkeen.
Edelleen, onko perusteita? Omani olisi suht samat kuin tuossa veitsi jutussa.
Lisäksi vaadin, että jokainen Suomen vesialue otetaan valtion haltuun ja vastuulle. Vesi on todellinen uhka monen turvallisuudelle. Vaadin, että jokainen suomalainen ennen vesille lähtöä ilmoittautuu ennen ja jälkeen lähdön vesikerhon vesiturvallisuudesta vastaaville.
Yritän ymmärtää sinua ja koitan päästä tasollesi. Kysyn blondina, että kuinka monta koululaista on tapettu koulussa "tappava järvi" aseena? Yksikin tapaus riittää ja suostun vaatimukseesi.
Valtaosa meistä kuolee myös kotona. Koti on siis turvaton paikka. Vaadin erillisiä kodinturvajoukkoja turvaamaan suomalaisten koteja. Kodit olisivat kotiseurojen hallussa - pl kotiaikana. Kotiavaimen saisi sitten kotiturvallisuusvastaavalta. Kotoa poislähdettäessä avain sitten luovutettaisiin kotiturvallisuusvastaavalle. En toki tiedä, että kuinka tuo asia järjestettäisiin, mutta se ei ole minun asia. Sillä enhän MINÄ ole kotiturvavastaava. Eduskunta säätäköön erillisen kotiturvalain.
Edelleen, en ole koskaan kuullut, että kotia olisi käytetty tappo välineenä.
Olen myös sitä mieltä, että SINÄ tutinaa ja tötinää jengin fanina OLET turvallisuusuhka. Kovat otteet ja ylilyönnit kuuluvat teidän brändiin.
Vaadin, että Hifki lopettaa kaukaloväkivallan ja fanit sen kannattamisen. Upeeta ja mahtavaa? Eikö totta? Turvallisuuden nimissä vaadin, että esmes KalPan mikkihiiret saavat surffata rauhassa jäällä vailla väkivallan pelkoa, etc, etc ja blaablaa sekä evvk.
Jos laki joskus tekisi minut laittomaksi, niin naiivina uskoisin sen olevan hyvästä syystä. Silloin tilanteesta riippuen hakisin lupaa poliisilta itseni kantamiseen tai (jos lupa olisi liian kallis) muuttaisin johonkin toiseen maahan.
Voitko muuten edelleen kertoa metsästäjien aiheuttamat joukkomurhat Suomessa? Muitakin kuin 8:n surmaluodin Pasanen.
Onko mainitsemasi tapaus liian vähän? kuinka monta tapausta pitäisi tapahtua ja missä ajassa, että tiukentaisit lakia? Ihan vaan uteliaisuutta, kun rakentavaa keskustelua tästä ei tunnu saavan millään.