Oletkos arvon Tshekki77 tietoinen metsästäjien määrästä?
En, eikä oikein kiinnostakkaan. Silti uskon sinun kertovan minulle joka tapauksessa.
Heitä on noin 300 000 tässä massa.
Oho, onpa paljon.
Metsästyskausi alkaa elokuun 10 kuluvaa vuotta kyyhkyjahdilla ja jatkuu majavajahdilla aina seuraavan vuoden loppukevääseen asti.
Niin, mitä sitten? Kukaan työssä käyvä ihminen ei ole koko tuota aikaa metsässä. Eli voidaan etukäteen sopia "metsästysretkistä", joille sitten lähtee oman kerhon porukka.
Kuinka ajattelit tässä maassa aseiden jakamisen sujuvan jokaisena jahtipäivänä? Elokuussa jahtiin lähdetään aamuvarhaisella. Kuka silloin aseet silloin jakaa ja kuka ne kerää pois?
Aseiden jakamisen voi jokainen kerho sopia keskenään. Pointtina kuitenkin se, että yksi nimetty henkilö on vastuussa aseista metsän reunalle asti ja siitä, että aseet kerätään pois metsältä pois tullessa.
Metsälle lähdetään myös muualta kuin metsän reunalta - kaitten. Tässä maassa on aika monta järveä myös. Tai no, mistä minä näitä asioita tietäisin. Näemmä muut sen paremmin tietävät. Jos on lähdössä vaikka Etelä-Suomesta riekkojahtiin Utsjoelle, niin saako aseet ottaa mukaan yön yli? Pitääkö minun ja muiden metsästäjien lähteä jostain hevonkuusesta lähteä kesken illan tuomaan aseet ampumaseuran tiloihin?
Ihan sama, mistä lähdet metsään, jos laki sanoo, että aseen saat kyseiseen metsästysretkeen ennalta määrätystä paikasta, niin silloin aseen saadaksesi, käyt sieltä metsän reunalta hakemassa sen aseen.
Saako metsästäjillä olla panokset kotona, vai pitääkö nekin säilyttää "ampumakerhon tiloissa"?
Tää olisi sitten mahdollisen lain säätäjien murhe, yksityiskohta kokonaisuudessa.
Kuka suostuisi olemaan se onneton joka jakaisi ja keräisi niitä aseita vuoden/kellonympäri tässä maassa? Sinäkö?
Ei missään nimessä minä, en harrasta ammuntaa, joten se ei olisi minun ongelmani. Jos kukaan ei suostu olemaan se onneton, eli ei ole tarpeeksi halua jatkaa harrastusta lain puitteissa, niin sitten sitä ei kaiketi jatketa. Uskoisin kuitenkin halua löytyvän ja varmaan talkoo hengessä tämä suoritettaisiin.
Tajuatko mitä olet vaatimassa?
Tajuan, tajuan myös sen, ettei mikään ole ilmaista. Jos haluat harrastaa jotain, niin sinun on siitä maksettava
Rautalangasta: maassamme on yli 300 000 metsästäjää ja heidä aseistamisensa ennen jahtia on "aika" iso operaatio. Tässä maassa on myös paljon noita metsiä ja järviä välimatkoista puhumattakaan.
Rautalangasta: Kuulut johonkin kerhoon, joka suunnittelee metsästysretken, jakaa aseet jäsenilleen ennen retken alkua ja ottaa ne pois retken jälkeen. Jos tämä tehdään talkoo hengessä, niin kyse ei todellakaan ole mistään ylivoimaisesta tempusta.
Kuinka moni metsästyksen harrastaja on syyllistynyt joukkomurhiin täällä Suomessa? Kahdeksan surmanluodin Pasasen lisäksi niitä on? En ymmärrä sitä, että muutaman "huviampujaseuran" kusipään toimesta tässä maassa metsästys lähestulkoon kiellettäisiin.
Lähestulkoon kiellettäisiin? Hoh hoijaa. Järkeviä varotoimenpiteitä turvallisuuden nimissä.
Pistoolien määrän rajoittamista kyllä kannatan.
No sentään jostain ollaan samaa mieltä. =)