Moottoripyöräketju

  • 204 815
  • 1 010

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
scholl kirjoitti:
Itselläni on sellainen tunne, että kausi on vasta alkamassa, kun ei ole enää niin kuuma niin jaksaa asujakin laittaa päälle.

Ehdottomasti näin. Itselleni tuli vain sellainen muutos eteen, ettei ajaminen onnistu, ellen sitten veisi pyörää mukanani ulkomaille. Kevääksi sen voisi mahdollisesti tuotattaakin sinne, ehkä.
 

scholl

Jäsen
Yks äijä peruutti pyörääni. Alkoi tuossa äsken hälärin ääntä kuulua tänne ja katsoin ikkunasta niin pyöräni häläri oli päällä. Pyörän edessä peruutti paku, joka oli jo about kiinni siinä. Peruutti lisää ja heilahti oikein kunnolla. No äijä selitti ettei ole tehnyt mitään, eikä koskenut muka siihen. Ihan kuin kuvittelisin jotain. Vituttaa vähän, että porukka tunkee isoa pakua mestaan, missä ei kertakaikkiaan ole mestaa. Ja sitten vielä kielletään tyyliin "det har jag inte gjort". Pitää seurata jatkossa vähän tuota autoa. En jätä autoa enkä prätkää jatkossa sen lähelle. Jokuhan näet kevättalvella peruutti autostani maskin ja rekkarin paskaksi.
 

scholl

Jäsen
Taas on asiaa moottoripyöräketjuun. Salatut nilkit päättivät sitten perustaa lepokodin prätkääni kiinni. Jos jonkinlaista nilkkiä istui telttatuoleineen siinä ja kun yritin lähteä niin pyörää ei mahtunut kääntämään pystyyn kunnolla, kun koko saakelin poppoo on siinä parin millimetrin päässä. On se nyt kumma, että asukaspysäköintikadulle pitää pystyttää leiri joka ikinen viikko. Tekisi mieli tehdä rikosilmoitus. Rauhaa vastaan tehdyt rikoksethan eivät mitä ilmeisimmin vanhene edes koskaan.
 

scholl

Jäsen
Mahtava moottoripyöräilysää. Suomessa kevät ja syksy on parasta aikaa kulkea prätkällä. Vaikka laittaa vähän enemmän varustetta päälle niin ei tule kuuma ja prätkäparkkipaikoilla on tilaa. Kesällä sitä mielummin liikkuu avoautolla.

Tämä on nyt kuin etelä-saksalainen talvipäivä. Siellä voi olla sumuistakin, mutta lämpötila on usein juuri sellainen kuin Helsingissä nyt. Ja mitä mainiointa todellakin käydä kaupassa, ostoksilla, töissä tai koulussa prätkällä. Nyt täytyy nauttia tästä niinkauan kuin voi. Helsingissä emme voi samalla tavalla hyödyntää koko talvea, vaan pekkapouta voi lopettaa ilon kuin seinään. Joskus toki kausi jatkunut joulukuulle asti, muttei aina. Harmi on se, kun ei ole omassa taloyhtiössä tallia niin joutuu vähän spedeilemään sen suhteen, koska pyörän talvisäilytykseen vie ja sieltä sitä ei sitten haeta ennenkuin keväällä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
scholl kirjoitti:
Mahtava moottoripyöräilysää. Suomessa kevät ja syksy on parasta aikaa kulkea prätkällä. Vaikka laittaa vähän enemmän varustetta päälle niin ei tule kuuma ja prätkäparkkipaikoilla on tilaa.

Ihan mahtavuutta on vedellä sorateitä aamusumussa. Tiessä on vielä hyvä pitokin kun kosteus on pehmentänyt tienpintaa. Kouluunkin ajelin muutamia kertoja, ongelma on vain kamojen säilytys. Ei viitsi istua koko päivää ajokamat päällä.

Oma autotalli on kyllä prätkähommissa must. Saa huoltaa, säilyttää ja puunata minkä kerkeää lämpimässä. Eikä ole kaiken maailman spedet potkimassa renkaita.
 

scholl

Jäsen
Valitettavasti kausi loppui nyt tänään. Aiemmin kuin varmaan koskaan aiemmin. Usein sitä on vedetty vielä joulukuussakin. Parhaimmillaan kuun puoliväliin saakka ja usein ainakin marraskuun loppuun, mutta silloin on ollut kirkkaita, hyviä ilmoja. Pieni pakkanen ei haittaa yhtään. Nyt taas on ollut yhtä saakelin vesisadetta 9 päivää putkeen ja lunta on ehkä luvassa. Niinpä parasta luovuttaa. Ajotakkiin ei tarvinnut tänä syksynä sitten kiinnittää vuorta ollenkaan.

Harmi, että talvisäilytyksessä ei merkata kilometrejä ylös niin ei yhtään tiedä paljonko tuli tällä kaudella. Pitänee keväällä katsoa kilometrit ja merkitä itse ylös.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nythän on jo maaliskuu ja se on selkeä kevään merkki ja kevät puolestaan on yhtäkuin prätkäkauden alku. No, ei kuitenkaan vielä liikenteeseen mutta tänään otettiin koneesta ulos ns. testisavut sitten viime syksyn ja hyvinhän se jymisi. Ilahtuneena yllätyin myös akun kestosta, vielä oli virtaa mutta pitänee ladata ennen ajokautta. Muita asioita tehtävälistalla on uusi takarengas ja tietty perusöljynvaihdot ym. Ehkä etupalat mennee myös vaihtoon.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jepjep, ajokausi avattu kun pöristelin sellaiset 125 kilsaa. Pakkohan sitä uutta pyörää oli testattava, tosin pesuhommiin pääsin heti pihalla. Olihan se vielä hieman arktista menoa, sormia vähän paleli mutta muuten pysyi ihan lämpimänä.
 

scholl

Jäsen
Itse näin myös tänään ensimmäiset pyörät liikenteessä. Jos olisi varmuus, että kevät ei ota takapakkia niin soittaisin, että tulen hakemaan pyörän. Mieli kyllä tekisi jo ajella ainakin kauppamatkat prätkällä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Viime viikon lämpimiä kelejä seurannut kytö kävi niin kovaksi, että ajokausi alkoi eilen. Vähän kylmää hommaa, mutta sehän on vain pukeutumiskysymys. Kadut on vielä talven hiekoitusten jäljiltä pölyiset, eikä kylmänä pysyvissä renkaissa ole muutenkaan liikaa pitoa, joten rauhassa mennään. Loppuviikoksi on luvassa sen verran lämmintä, että kilometrejä alkaa pikkuhiljaa kertymään.
 

scholl

Jäsen
Pitää huomenna soittaa kanssa, että koska voisin hakea pyörän. Harmi se sunnuntain lumisade. Toi todellakin paljon hiekkaa kaduille. Pitää lisäksi katsoa ensi viikon ennustetta. Todellakin kyllä tekee mieli ajella jo prätkällä.
 

Simba

Jäsen
Kappas, olihan täällä jatkoajassa moottoripyöräilijöitäkin, kun mietin etten ole missään tälläistä aihetta nähnyt.

Itse aloitin ajokauden eilen, ja kyllä se on ihanaa vaikka hieman kylmää ja kosteaa vielä onkin. Ikävää vaan on, että kaduilla on vielä niin paljon hienoa hiekkaa, että veden mukana tulee ja sotkee kaikki vaatteet ja pyörän, niin että joka reissun jälkeen saa olla pyörää ja ajopukua pesemässä. Muuten on kyllä mukavaa ja viikonloppunakin pitäisi olla jo +10'C.
 

scholl

Jäsen
Kausi alkoi tänään. Olisin voinut aloittaa toki jo aiemmin, mutta tuli hieman missattua ja lisäksi olin jostain katsonut, että tällä viikolla olisi yksi räntäsadepäivä, mikä ei realisoitunut. Tänään kuitenkin alkoi kun hain pyörän ja lisäksi ajoin vielä illalla salille. Joku 40+ kilsaa tuli mittariin ja ihan hyvä fiilis.

Yllättävän paljon muitakin pyöriä liikkeellä. Yleensä keväisin ja syksyisin jos ajaa lähes pakkasessa tuolla niin ei viikkoihin näe ketään muita, mutta nyt aurinko on houkutellut paljon prätkiä liikkeelle. Eikä siellä loppujen lopuksi kylmä ollut, vaikka täytyy myöntää, että keväällä mereltä tuleva tuuli on kylmä. En laittanut takkiin vuorta, joten tuli vähän sama fiilis kuin kesällä illan viilennyttyä, jos ajaa niin, että on vain t-paita alla. Lisäksi nyt illalla oli niitä harvoja kertoja, kun oli kahvan lämmittimet vähän päällä.

Kun viime kausi loppui ennätyksellisen aikaisin jo lokakuun lopussa niin pelkäsin, että alkaako myös myöhään, mutta ihan tyytyväinen voi olla, kun maaliskuussa on full jees kelit.

Talvisäilytyksen ammattilaiset saivat joskus elokuussa ostamani akun rikottua. Hauskaa, että se onnistuu myös ammattilaisilta.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
scholl kirjoitti:
Talvisäilytyksen ammattilaiset saivat joskus elokuussa ostamani akun rikottua. Hauskaa, että se onnistuu myös ammattilaisilta.

Olisivatko ladanneet auton akun laturilla?

Eilen aloittelin itsekin kautta, lukuunottamatta yhden päivän pyrähdystä pari viikkoa sitten. Melkein 100 kilsaa mittariin. Paljon on kuitenkin vielä likaa ja pölyä tiellä. Parin päivän pesu- ja puunaussessiot eivät näy enää missään, sen verran likaiseksi meni pyörä.

Säämiehet lupaili jatkuvaa, poikkeuksellisen lämmintä vielä toissapäivänä, mutta maikkarin Takala pääsi eilen jo suolaamaan että kylmenisi merkittävästi. Toivottavasti ei ainakaan lunta sataisi enää.

Poliisillahan on tällä viikolla joku tehovalvonta meneillään. Etenkin niitä kamera-autoja oli ainakin 2 eilen liikenteessä. Motarillakin jo kesärajoitukset ja joku heitti niiden kunniaksi Ducatilla ohi ainakin 160-180km/h (ne äänet!!!). Itse varoisin ainakin näin kauden alussa ja etenkin kun kytät kyttää enemmän kuin normaalisti.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Kävin eilen autolla tutkailemassa Keski-uudenmaan mutkapätkiä. Pirusti on hiekkaa edelleen etenkin risteyksissä. Pyörä pysyy talviteloilla.
Sensijaan ilmoittauduin peräti viikonlopun mittaiseen Moto Survival- koulutukseen. EAK:stakin alkaa olla jo useampi vuosi.
 

scholl

Jäsen
Turder kirjoitti:
Olisivatko ladanneet auton akun laturilla?

Ilmeisesti piuhat eivät ole olleet kiinni niinkuin on sovittu, vaan akku ollut pyörässä kiinni lataamatta ainakin useita viikkoja. Varashäläri vetää akun silloin sellaiseen kuosiin, ettei se herää enää eloon. Itsekin olen onnistunut tuhoamaan 3 akkua. Yleensä talvisäilytyshemmot eivät virheitä tee, vaan piuhat on kiinni ja akkua ladataan.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Turder kirjoitti:
Motarillakin jo kesärajoitukset ja joku heitti niiden kunniaksi Ducatilla ohi ainakin 160-180km/h (ne äänet!!!). Itse varoisin ainakin näin kauden alussa ja etenkin kun kytät kyttää enemmän kuin normaalisti.

Ajavat sisään uusia laitteitaan. Pitää kierrättää koko kierrosalueella.

Ja oma ajokausi alkaa sitten 2 kuukauden päästä.
 
Turder kirjoitti:
Itse varoisin ainakin näin kauden alussa ja etenkin kun kytät kyttää enemmän kuin normaalisti.

Totta. Kannattaa myös varoa omia renkaita, koska monesti lähdetään kepittelemään liian aikaisin ja kylmä tie + kylmät renkaat (joskus jopa huonot) = nurin ja sairaalaan.

Toivottavasti jokainen pitää pyörillään etenkin kevään aluksi järjen päässä, kun ajotuntuma on huono ja olosuhteet vaihtelee. Kyllä sitä ehtii kesälläkin päästelemään.

nimim. lintuemo, joka itse pudottelee reippaasti ilman kaahailuja (100km/h rajoiteuksella ei saa ajaa 250km/h lujempaa).
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Turder kirjoitti:
Poliisillahan on tällä viikolla joku tehovalvonta meneillään. Etenkin niitä kamera-autoja oli ainakin 2 eilen liikenteessä. Motarillakin jo kesärajoitukset ja joku heitti niiden kunniaksi Ducatilla ohi ainakin 160-180km/h (ne äänet!!!). Itse varoisin ainakin näin kauden alussa ja etenkin kun kytät kyttää enemmän kuin normaalisti.

Oma pyöräni on vielä tallissa ja pysyykin toistaiseksi, mutta kuulin jo eräältä pyörailijältä jonka kaveri oli käynyt "vetäisemässä" ekat vedot.....
Kahdeksankympin alueella 160km/h, poliisit vastaan.... Väliaikainen ajolupa kotiin ja käräjille kiitos! Ts. Kortti varmaan koko kesän poissa, että silleen.
 

scholl

Jäsen
Oli aika kylmä äsken. Plussan puolella reilusti kai, mutta niin jumalattoman kylmä tuuli. Vasta länärillä muistin, etten ollut laittanut vuorta takkiin. Samoin hyvin meni viima farkuista läpi ja nilkoissa pyörivät sukat kylmästä ja viimasta oikein huolella. Samoin kaulassa ja ranteissa tuntui semisti kylmä. No ei se mitään. Parempi sekin kuin esim. rankkasade.
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
oolsprait...
Kausi on täälläkin sitten virallisesti korkattu. 100 kilsaa kävin kokeen vuoksi päräyttämässä, ja hieno oli huomata, että kaikki toimii moitteettomasti...
Ja paljon oli "lajitovereita" liikkeellä. Tästä on mukava jatkaa.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänä kesänä/syksyllä on taas pyörän osto edessä. Edellinen pyörä pääty tolppaan ja sen tapahtuman jälkeen ei oo ollu rahaa pistää pyörään. Vähän jo jännittää, että miten sitä uskaltaa hypätä pyörän selkään.
Ei se jännitys kuitenkaan enää tästä laske, kun kuitenkin kolaroinnistakin on aikaa sellanen vajaa kaks vuotta.

Kawasaki linjalla varmaan tulee pysyttyä ja varmaankin 900 ninja tulee hankittua. Tietysti jos tulee kesätyörahat juotua, niin jää pyörän osto tulevaisuuteen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itse olen ajatellut uuden pyörän hankkimista mahdollisesti syksyllä. Reilu kuukausi sitten ostin 900 Hornetin ja olen tässä vähän miettinyt josko ostaisi syksyllä uudemman ja vähemmän ajetun ja mielellään tehokkaammalla koneella. Onhan tuossakin jo ihan tarpeeksi mutta nälkä kasvaa syödessä.

Eräs miellyttävä ehdokas (uudemman 900 rinnalla) olisi Yamahan FZ1-N. Hieman uutta tekniikkaa ym. kun taas Hondalta joutuisi tyytymään tuohon samanmalliseen Hornetiin. En tiedä onko tulossa uusi iso Hornet, hieman 600 tyyliinen? Lisäksi tuota 900 ei tuoda enää Suomeen, harmi. Koeajolla vähän petyin tuohon jammun alavääntöön. Vaikka paperilla on selkeästi enemmän tehoja ja vääntöä kuin 900 Hornetissa, niin Hondan kone on paljon mukavampi ajaa ja vääntää nätisti jo parista tuhannesta kiekasta. Sitten ylärekisterissä FZ1-N tarjoaakin tehoa jo oikein namukkaasti. Käytännössä molempien konsepti on hyvinkin samanlainen: otetaan merkin isoimman sporttikyykyn kone, vähennetään huipputehoa ja lisätään vääntöä kautta linjan ja sitten istutetaan tämä mylly pieneen nakurunkoon. Fiilikseltään jammu oli mulle liian bombermainen. Lisäksi jotain pientä häikkää tuntui olevan moottorinohjauksessa. Vääntökuoppa ja kaasuvaste oli outo alakiekoilla, ihan kuin ei antaisi kaikkea tehoa pienemmillä vaihteilla. Pyörä oli täysin orkkiskunnossa.

Eiköhän tässä vielä kuitenkin nautita tuosta Hornetista ja odotellaan vuosi tai pari mahdollista uutta mallia. Ei vaan Yamaha niin paljoa sytyttänyt, että kannattaisi laittaa rahaa likoon.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Hesari kertoilee seuraavaa:

Poliisi valvoo tehostetusti ajonopeuksia ensi viikon ajan. Nopeuksia valvotaan erityisesti sellaisissa paikoissa, joissa liikenneonnettomuuksia on sattunut keskimääräistä enemmän.

Poliisi tiedottaa kampanjasta etukäteen ennalta ehkäisevän vaikutuksen toivossa. Lisäksi valtakunnallisen valvonnan tulokset julkaistaan jälkeenpäin. Tietoa paikallisesta valvonnasta saa sekä Liikkuvasta poliisista että poliisin paikallisyksiköistä.

Maanantaista sunnuntaihin kestävä tehostettu valvonta on osa kansainvälistä liikennepoliisien operaatiota ja valtakunnallista liikenneturvallisuussuunnitelmaa.

Samaan aikaan valvontajakson kanssa vietetään YK:n liikenneturvallisuusviikkoa, ja ensi viikon perjantai on EU:n liikenneturvallisuuspäivä. Molempien pääteemana on nuorten liikenneturvallisuus.


Eli malttia taas tienpäälle.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Turder kirjoitti:
Eräs miellyttävä ehdokas (uudemman 900 rinnalla) olisi Yamahan FZ1-N. Hieman uutta tekniikkaa ym. kun taas Hondalta joutuisi tyytymään tuohon samanmalliseen Hornetiin. En tiedä onko tulossa uusi iso Hornet, hieman 600 tyyliinen? Lisäksi tuota 900 ei tuoda enää Suomeen, harmi. Koeajolla vähän petyin tuohon jammun alavääntöön. Vaikka paperilla on selkeästi enemmän tehoja ja vääntöä kuin 900 Hornetissa, niin Hondan kone on paljon mukavampi ajaa ja vääntää nätisti jo parista tuhannesta kiekasta. Sitten ylärekisterissä FZ1-N tarjoaakin tehoa jo oikein namukkaasti. Fiilikseltään jammu oli mulle liian bombermainen. Lisäksi jotain pientä häikkää tuntui olevan moottorinohjauksessa. Vääntökuoppa ja kaasuvaste oli outo alakiekoilla, ihan kuin ei antaisi kaikkea tehoa pienemmillä vaihteilla. Pyörä oli täysin orkkiskunnossa.

.

Mulla on FZ1-S. eli katettu versio N:stä. Lisäksi pistin kiinni touring-plexin ja kokokatteen. Olo ei ole tippaakaan pommittajamainen. Kyseessä on lähinnä tehokas monitoimipyörä.Yläkierroksilla toki pommittaminenkin onnistuu.
Teho on tosiaankin rajoitettu pieneillä vaihteilla. Esim. moottoripyörä. orgista löytyy tietoa uudelleenohjelmoinneista ja mökäpöntöistä.

Viikonloppuna suuntana legendarinen Ace Cafe.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös