Mainos

Moottoripyöräketju

  • 212 280
  • 1 033

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
ELÄKELÄINEN kirjoitti:
Mulla on FZ1-S. eli katettu versio N:stä. Lisäksi pistin kiinni touring-plexin ja kokokatteen. Olo ei ole tippaakaan pommittajamainen. Kyseessä on lähinnä tehokas monitoimipyörä.Yläkierroksilla toki pommittaminenkin onnistuu.
Teho on tosiaankin rajoitettu pieneillä vaihteilla. Esim. moottoripyörä. orgista löytyy tietoa uudelleenohjelmoinneista ja mökäpöntöistä.

Noilla Bomberfiiliksillä ajattelin juurikin ulkonäköä. Onhan se räväkästi muotoiltu peli, siis N. Varmaan katteella on ihan asiallinen peli ja juurikin monikäyttöinen. Matkaa, sporttia, kaupunkia... Paljon tulee myös luettua orggia ja siellähän isot pojat on laittanut vaikka mitä osaa ja modia. Itse en ehkä uudelta peliltä lähtisi jyrsimään ilmanottoja ym. ja tekemään pysyviä muutoksia. Tosin ainahan sitä uutta airboxia saa tilalle.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
scholl kirjoitti:
Mielenkiinto heräsi. Mikä paikka se on ja miksi legendaarinen?
Ace Cafe,Lontoo.Norton,Triumph... aikoinaan. Oli pitkään kiinni, nykyään kukoistaa vanhalla cosh boys/rockers/bikers maineellaan uusin omistajin. Teemailtoja,bändejä, paikallisia pommittajia ja tietysti turistisälää.
 

Ultra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pyynikki bollklubbar, TBK & vadelmavenepakolaiset
ELÄKELÄINEN kirjoitti:
Viikonloppuna suuntana legendarinen Ace Cafe.
Vai niin. Olen itsekkin "sumussa" tuona viikonloppuna. Saatanpa pöräyttää sinne itsekkin jos kerran olisi heimoveljiä nähtävänä. Ennen sitä poikkean toki Soho:n Nordic Cafe:n kautta hakemassa parit ruisleivät matkaevääksi.

Ja jos joku ei tiedä mikä Ace Cafe on niin kannattaa käydä tutustumassa edes webbi sivuilla http://www.ace-cafe-london.com/ .
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Ultra kirjoitti:
Ja jos joku ei tiedä mikä Ace Cafe on niin kannattaa käydä tutustumassa edes webbi sivuilla http://www.ace-cafe-london.com/ .

Tsekkasin paikan perjantaina klo a.m 11 kieppeillä. Vastoin käsitystäni ei ollutkaan turistirysä, vaan oikea melko kälyinen kuppila. Olen siitä kuvia nähnyt, mutta ilatavalaistuksessa otetut promokuvat eivät (taaskaan) totuutta vastanneet.
Paikka oli täynnä pyörällä tulleita lounastajia, joista n. puolet poliiseja. Tiskillä oli vain yksi henkilö tilauksia vastaanottamassa ja jengiä koko tiskin leveydeltä.Vähän aikaa ihmettelimme ja häivyimme sitten vähin äänin.
 

scholl

Jäsen
Onko joku kokeillut sitä Piaggiota, missä on edessä 2 pyörää? Mainostetaan aika paljon nyt ja kun katsoo tuota pyöräilylähetystä niin niitähän menee sielläkin jossain toimitsijatehtävissä. Tekisi kyllä mieli kokeilla ajaa sellaisella. Jotenkin niin uskomattoman kummallinen ratkaisu, että pakko kyllä itse kokeilla.

Itselläni on muuten talvisäilytyksessä tullut moottoripyörään merkillinen vika. En tiedä liittyykö siihen, että rikkoivat siellä liikkeessä prätkästäni akun. No joka tapauksessa ajoittain kun ajan lyhyen pätkän niin seuraavan kerran kun laitan taas virrat päälle ja starttaan niin matkamittarista on lähtenyt yksi kilometri pois. Eli esim. täältä Stockalle menee 1km, mutta kun lähden Stockalta pois niin se kilometri on pyyhkiytynyt digitaalinäytöstä pois. Sen sijaan tripistä se ei ole poistunut. Olen nyt asiaa seurannut ja viimeisen 23 kilometrin aikana (tripin mukaan) onkin tullut vain 18km matkamittariin. En tiedä mistä se voi johtua. Kummallinen ilmiö.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pikkuhiljaa alkaa olemaan jo ajokelit. Onhan tässä jo pari kuukautta ajeltukin puolikohmeessa. Tällä tai ensi viikolla pitäisi tulla postissa tehoputkia tuohon 900cc Hornetiin. Saadaan taas osa turhasta painosta pois.

Ilmeisesti minulla on ollut liikaa aikaa sekä tapaus, jossa ajoin ohi tupla-Termignoneilla varustetusta Ducatista. Ne äänet olivat jotain niin hienoa, että olenkin alkanut katselemaan twinikoneisia italialaisia moottoripyöriä. Erityisesti Ducati Monster S4R ja Moto Morini Corsaro 1200 Veloce ovat pinttyneet mieleen. Moto Morinia kävin tässä jo katselemassa ja tuota Ducatiakin voisi käydä koeajamassa. Monsterista ois vielä se S-mallikin kaikilla herkuilla (Öhlins, Brembo ym.). Tehoahan molempien merkkien laitteissa riittää nakupyörään, etenkin Velocen ison koneen tuottama vääntö on todella brutaalia.
 

stng

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, kieroutunutta IFK sympatiaa
Ace Cafe,Lontoo.Norton,Triumph... aikoinaan. Oli pitkään kiinni, nykyään kukoistaa vanhalla cosh boys/rockers/bikers maineellaan uusin omistajin. Teemailtoja,bändejä, paikallisia pommittajia ja tietysti turistisälää.

Tuossa linkissä http://kuvablogi.com/blog/3918/2/ erään pyörämiehen kuvia kyseiseltä paikalta.
Säväyttävää kuvamateriaalia.
Tänä keväänä tuli hankittua pitkän tauon jälkeen brittipyörä, tällä kertaa uusi Triumph Scrambler. Jospa nyt pääsis vähän vähemmällä rassaamisella. Brittifiilikset on kuitenkin säilyneet tallella tuossa uusiopelissäkin, etenkin heti kotiintuonnin jälkeen suoritetun putkien vaihdon myötä...
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Kävinpä tänään ostamassa itselleni uuden "lakin" eli kypärän....
Tosin edellisessäkään ei kyllä mitään vikaa ole/ollut, mutta kun paikallisella kauppiaalla oli teemapäivät kahvien kera, niin ostos tuli tehtyä....
Innolla kävin sitten heittämässä koeajo lenkin ja olin tosi tyytyväinen ostokseen...
Vanha kypäräni on Shoei joka pitäisi olla ihan "laatulakki" . Pakko on kuitenkin todeta, että ostamassani KBC:ssä (ihan tuntematon itselleni) oli "melutaso" (siis kohina) paljon alhaisempi. Muutenkin istuvuus ainakin meikäläisen kalloon on ihan hyvä... Myös tuulet ottivat mielestäni KBC:hen vähemmän, siihen saattaa vaikuttaa kyllä se, että Shoei on "tavallinen" umpikypärä ja Kbc:ssä on jo sitten vähän "siipiä" jne.
Mutta mutta, kuten sanoin ihan tyytyväinen ostokseen, ja ostin vielä sateenkaari värisen pleksin, niin kyllähän se päässä on mukava huristella.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Tänään oli tarkoitus tuoda pyörä kotiin, mutta akku oli tyhjä, kun kaveri ei sitten ollutkaan jaksanut käyttää sitä talven aikana. No, akku lataukseen ja huomenna uusi yritys.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tostaina posti toi putket. Aika mielenkiintoinen asennus kun vakioputken poistaminen vaati mm. takaiskarin irroittamisen. Eipä siinä, hienosti muuttui pyörän luonne ja äänet. Eikä seoksetkaan menneet liian laihalle. Tuntuu, että pelaa jopa paremmin kuin vakiopöntöillä.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Tostaina posti toi putket. Aika mielenkiintoinen asennus kun vakioputken poistaminen vaati mm. takaiskarin irroittamisen. Eipä siinä, hienosti muuttui pyörän luonne ja äänet. Eikä seoksetkaan menneet liian laihalle. Tuntuu, että pelaa jopa paremmin kuin vakiopöntöillä.

Meinasitko kuitenkin käyttää penkissä jossain vaiheessa, että saatte säädöt kohdalleen muutenkin kuin vain persetuntumalta? Varmaan jos ihan maksimihyödyn aikoo ottaa irti, niin säädättämässä pitää käydä. Itselläni sama operaatio edessä ja meinattiin, että aluksi se penkitetään vakioputkella ja sitten erikseen tehoputkella ja säädellään sen mukaan ja huonossa tapauksessa tilataan PC tai vastaava kikkare avuksi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Meinasitko kuitenkin käyttää penkissä jossain vaiheessa, että saatte säädöt kohdalleen muutenkin kuin vain persetuntumalta? Varmaan jos ihan maksimihyödyn aikoo ottaa irti, niin säädättämässä pitää käydä. Itselläni sama operaatio edessä ja meinattiin, että aluksi se penkitetään vakioputkella ja sitten erikseen tehoputkella ja säädellään sen mukaan ja huonossa tapauksessa tilataan PC tai vastaava kikkare avuksi.

En tiedä vielä käynkö säädättämässä aivan justiinsa kohdalleen. Pitäisi kuitenkin hommata PC ja maksaa säätö- ja penkitystouhuista eli useamman sadan lovi. Siis koko putkea en laittanut, vain LeoVincen sliparit (tuli kuitenkin puolet putkesta uusiksi), muuten täysin vakio pyörä. Mulla on vielä db-killerit kiinni ja näppituntumalla pelaa hyvin: ei nypytä tasakaasulla, sammuile ym. ja muutenkaan mitään viitteitä vaarallisen laihasta seoksesta ei ole. Pitää vielä kokeilla ilman killereitä ja katsoa miten käy.

Toisaalta jos vien säädettäväksi niin sitten laitan avaramman filtterin ja killerit pois eli mennään parhailla bolt-on -osilla ja laitetaan kerralla kuntoon kuitenkaan ilman radikaalimpia muutoksia. Kaverilla sama pyörä samoilla putkilla ja parin testivedon ja seosmittauksen jälkeen sanoivat, että turha lähteä säätämään ellei halua puoli heppaa lisää ja maksaa siitä monta sataa. Vääntökäyrä kasvoi 2-5 Nm kautta kierrosalueen, ei kuoppia, huipputehoa 2,8 hp lisää ja seos ei ollut laihalla (oli jopa aavistuksen rikkaalla yli 8000 kiekan). Netissä pari tyyppiä kirjoitteli myös että omia ei tarvinnut säädättää testivedon jälkeen, tosin heillä on Akran pöntöt joka ei korvaa alkup. putkea niin paljon LeoVincet.

Näillä mennään nyt. Katsotaan mitä kesä tuo tullessaan. Kovastihan nuo isot pojat kehuu että ruiskun (ja sytkän) säädön jälkeen pyörä on täysin eri laite.
 
Laiskuri

No niin.. tämä laiskuri sai viimein kumin vaihdettua taakse ja tänään sitten öljyt ja viimeisen päälle puunaus. Sitten onkin sporttipaholainen (900RR itseironiaa uknow) valmiina kevään ensimmäisille ylinopeussako... kröhömms.. kunniakierrokselle. Ihmeen kauan kesti tänä keväänä, että sain aikaiseksi alkaa naftaliinista mopoa penkomaan. Kyllähän sitä on tullut pitkä talvi siliteltyä, mutta sitten toden ollessa kyseessä, olenkin tyytynyt vain tiedostamaan, että siellähän se tallissa on ja voisi sillä ajellakin, jos jaksaisi. Nyt sitten kärpänen iski ja täytyy laittaa kaasua.
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Voi vetelä! Viime syksynä kun myin Nortonini pois ajattelin ettei nyt hetkeen tarvita prätkää, vanhat amerikanrohjot saa riittää, niissä on tarpeeksi hommaa. Mutku ei, tää pahenee vaan, nyt täytyy saada Harrikka, ensi viikolla menossa katsomaan ja mulla on TODELLA paha kutina että se jää käteen, malli on melkein, tarpeeksi lähelle, se mitä tässä on kaavailtu, äh.. Emmää tiä, ja se likviditeettikapeikko ostoksen jälkeen, ei tarvi ottaa olutta hetkeen.. , no varmaan, heti akseliviinoja juomaan.. Voi hitto, eikä tähän auta edes lompakolla suoritettu otsahieronta, otsa on vaan ruvella..
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
DeS:sille

Joo kuule, tuttu tunne.....
Kolme vuotta sitten vaihdoin silloisen pyöräni pulpettiveneeseen, joka on hauskaa harrastamista sekin ja mahtuu koko meidän perhe kerralla mukaan....
Ajattelin silloin, että nyt on mopoilut mopoiltu, eikä nappaa sitten yhtään...
Viime kesänä tuli sitten aivan perkeleellinen tauti päälle ja pakko oli "mopo" hankkia, siinä ei auttanut sitten mikään, ei edes vaimon "vaisu" suhtautuminen.
Viime heinäkuussa sitten hankin Kawan Zetorin ja nautin pyöräilystä enemmän kuin koskaan....
Joten kyllä "taudista" selviää, mutta joitain konkreettisia toimia se vaatii.... ;-)
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Ajankäyttö salli taas kohtuumäärän ajelemista.Pe-iltana myöhään olin kääntymässä moottoritielle.Avoauto meinasi runtata vastakkaisesta suunnasta kylkeen, joten näytin rampilla kuinka Fasu kiihtyy.Motarilla yritti ottaa kiinni, kaasutin karkuun, mutta poistuin enempää kisailua välttääkseni seuraasta liittymästä. Seututiellä sitten 1. kertaa tällä pyörällä kokeilin, jotta kiipeääkö pienellä yrityksellä syliin. Nousihan se.
Ja kaikki edellämainittu siis tietysti suljetuissa rataolosuhteissa.
 
Nyt saa nauraa!

Olen kääntänyt takkini vannoutuneesta kyykkypyöräilijästä Harrikan suuntaan. Nyt tarvittaisiin vielä tietoa, tekeekö sellaisella(harrikalla) yhtään mitään, vai vetääkö pikkujätkät Monkeylla ohitse?

Tuommoinen sportster custom 883 http://www.hoghaus.fi/XL883C 2007.htm olisi sopivan näköinen peli, mutta mikä semmoisella mahtaa olla huippunopeus ja kiihtyvyys 0-100 km/h? Hevosiahan siinä on lähes yhtä paljon kuin omassa Aprilian piikissä oli 90-luvun vaihteessa ja painoa tuplaten, joten mistään ohjuksesta ei varmasti ole kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Minä heitän ensimmäisen kiven!

Olen kääntänyt takkini vannoutuneesta kyykkypyöräilijästä Harrikan suuntaan. Nyt tarvittaisiin vielä tietoa, tekeekö sellaisella(harrikalla) yhtään mitään, vai vetääkö pikkujätkät Monkeylla ohitse?

Jos ei ne ohi vedä niin kannassa pysyvät ainakin :)

Tuommoinen sportster custom 883 http://www.hoghaus.fi/XL883C 2007.htm olisi sopivan näköinen peli, mutta mikä semmoisella mahtaa olla huippunopeus ja kiihtyvyys 0-100 km/h? Hevosiahan siinä on lähes yhtä paljon kuin omassa Aprilian piikissä oli 90-luvun vaihteessa ja painoa tuplaten, joten mistään ohjuksesta ei varmasti ole kyse.

Tuo vekotin on sanalla sanoen kuminauha. Se ei kuitenkaan ole tuon pyörän ongelma, koska ei lätkälätkiä osteta vauhdin hurman ja kiihtyvyyden takia. Tuon pyörän ainoa (minun mielestä) todellinen ongelma on sen koko. Sportterit ovat todella pieniä kooltaan. Jos olet itsekin pienikokoinen niin tuo voi olla aivan hyvä, mutta kannattaa istua pitkään ja hartaasti päällä ennen kuin ostopäätöksen tekee.

Statseja en tiedä noista, mutta kyllähän niillä satasta pääsee :D Jos olet kyykkyihin tottunut niin noilla tiedoille et tee sinänsä mitään, koska ero on ihan älytön. Joko tosiaankin tykästyt rauhalliseen menoon tai sitten kiroat hairahduksesi. Minulle saa tosin myös nauraa, kun olen cbrrää nakkaamassa mäelle ja customia katselemassa. Nyt tuli tutun tutun kautta katseltavaksi 1400 intruder, joka sinänsä on myös kuminauha, mutta on se edes vähän isompi. Ei tosin paljoa.
 
Olen kääntänyt takkini vannoutuneesta kyykkypyöräilijästä Harrikan suuntaan.......

Täytyy peesata nm. Pula-ajan Tretjakia ja todeta, että olethan tarkkaan miettinyt mitä olet tekemässä, kun kysymys on nyt niin kahdesta eri maailmasta, että ihme kun molempia yleensä kutsutaan samalla nimellä.

Hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettuun muoviluotiin tottuneelle voi olla aika shokki havaita, mitä customin jyskytys ja jäykkäperä todella tarkoittaa satasen vauhdissa. Siitä ei oikein saa edes tuntumaa koeajossa, se kun tuppaa olemaan semmonen ominaisuus, mikä rupeaa korpeamaan pitemmän päälle. Customit todellakin on tarkoitettu sahaamaan hyvällä päällystyksellä varustettua ranta-bulevardia edestakas. Itsellä meinas käydä kylmät, kun tottumaton veti Tampereen Hämeenkadun mukulakiville vähän reippaammin, niin hyvä etten kyydistä pudonnut ja joka tapauksessa kahvoissa sai tosissaan roikkua koko pätkän;)
 
Hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettuun muoviluotiin tottuneelle voi olla aika shokki havaita, mitä customin jyskytys ja jäykkäperä todella tarkoittaa satasen vauhdissa.

Hemmetin hyvä täsmennys. On todellakin eroa, kun varmatoimisen ja hyväkäytöksisen japanilaisen(?) pyörän vaihdat ei-ehkä-ihan-niin moitteettoman ajokokemuksen antavaan matalalla istuttavaan täristimeen. Kyykyllä 150 km/h tuntuu melko leppoisalta kruisailulta, kun taas monella customilla pitää keskittyä tiellä pysymiseen jo satasen vauhdissa. Toki vähän liioittelen, mutta hallinnassa on selkeitä eroja. Myös ajonautinnossa on selkeitä eroja. Mutta jokaiseen asiaan voi kasvaa sisälle, enkä sen takia tahdo tyrmätä customia ajatuksena. Sportteria en suosittele, koska monesti niistä haluaa päästä jostain syystä nopeasti eroon. Isompi pyörä voi tuoda virikettä pitemmäksi aikaa.
 
Kiitokset Pula-ajan Tretjakille ja Riistoporvarille tiedoista. Ajatus hitaasta ja turvallisesta mootoripyöräilystä voidaan siis haudata sillä, jos oikein ymmärsin niin Harrikan paskalla ajo satasen nopeudessa on yhtä turvatonta kuin päästellä CBR 600:sella sataaviittäkymppiä.

Löytyykös tuollaiselle Harrikalle jotain toimivampaa peliä Triumph, japsia tai jotain muuta? Haussa olisi siis pyörä, joka ei houkuta testaamaan paljonko se kulkee tai kuinka nopeasti se kiihtyy, vaan tarkoitus olisi soljua sulavasti liikennevirran mukana.
 
Löytyykös tuollaiselle Harrikalle jotain toimivampaa peliä Triumph, japsia tai jotain muuta? Haussa olisi siis pyörä, joka ei houkuta testaamaan paljonko se kulkee tai kuinka nopeasti se kiihtyy, vaan tarkoitus olisi soljua sulavasti liikennevirran mukana.

Tarkoitus ei toki ollut käännyttä HD:stä pois, jos sellaista silmäilet. Mutta kannattaa katsella isompia pyöriä, fyysisesti ja motiltaan, niin saat paljon enemmän irti. Ja sitä paitsi moni vakuutusyhtiö laskee vakuutuksen nykyään teho/paino suhteella ja niillä voitat varmasti. Raskaampi pyörä on myös vakaampi ajaa. Ajo-ominaisuudet ovat customeilla kuitenkin poikkeuksetta huonommat kuin sporttisilla kyykyillä, mutta sen oletkin jo selkeästi valmis uhraamaan. Niin minäkin. Isommista lohkoista löytyy vääntöä yleensä enemmän vaikka hevosia saman verran olisikin kuin pienemmissä. Jos merkkieroja lähtee kyselemään niin saat kohta vastauksen molemmista leireistä, joka varmasti antaa vain yksipuolisia kuvia. Molemmista löytyy varmasti mieleisensä, jos jaksat katsella.

Itse olen lähtenyt siitä ajattelusta, että hommaan sellaisen joka silmää miellyttää, oli ajo-ominaisuudet mitä tahansa ja merkki mikä hyvänsä. Japsiin kallistuisin sen takia, että ei välttämättä tarvitse rempata ihan niin paljon kuin Triumphia tai Harleytä. Japseilla kun tuppaa olemaan enemmän tasaisuutta laadussa, kun etenkin Harleyltä tuppaa löytymään yksilöitä. Ulkonäöllisesti eroja ei ole hirveästi.
 

scholl

Jäsen
Löytyykös tuollaiselle Harrikalle jotain toimivampaa peliä

Bemari. Jopa jenkeissä jopa helvetin enkelit valittelevat sitä HD:n ankeaa tekniikkaa, ts. pyörä koko ajan korjaamolla ja jos se juttu ei olisi niin merkkisidonnaista niin moni HD-intoilija vetäisi matkaa LT:llä jne.

Vittumaisinta HD:ssa on se ankea ääni. Pidemmän päälle varmaan alkaisi vituttamaan, mutta toisaalta rehellisesti täytyy sanoa, että puhtaasti ulkonäkölähtökohdista ajateltuna Vrod on kyllä kiva pyörä. Jos hakee puhdasta hidasta kruisailua niin kyllähän puhtaan metallin värinen Vrod on makea pyörä.

Japanilaista moottoripyörää en suosittele. Se fiilis on varmasti kuin heterona joutuisit ottamaan por culo.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Mistään por culoista tietämättä A-kortin haku käynnistyi eilen. Ekat teoriat käytynä, ja ensimmäiset käsittelytunnit buukattuna maanantaille LA-areenan parkkikselle. Saas nähä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös