Moottoripyöräketju

  • 210 486
  • 1 033

BaronFIN

Jäsen
Itse ajatutin tyttärelle kevarikortin ja ostettiin käytetty Yamahan R125:nen kesän pyörimisiä varten. Mutta ollaan selkeässä vähemmistössä kavereiden kanssa mikä on sääli. Kaverit kun vetää 15000 euron Polariksilla ympyrää kesät/talvet.

Itse ihmettelen millä rahalla pennut vetää näitä Polariksia, mutta ilmeisesti pappa betalar ja itse ollaan vaan köyhiä kevaripäitä.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Itse ajatutin tyttärelle kevarikortin ja ostettiin käytetty Yamahan R125:nen kesän pyörimisiä varten. Mutta ollaan selkeässä vähemmistössä kavereiden kanssa mikä on sääli. Kaverit kun vetää 15000 euron Polariksilla ympyrää kesät/talvet.

Itse ihmettelen millä rahalla pennut vetää näitä Polariksia, mutta ilmeisesti pappa betalar ja itse ollaan vaan köyhiä kevaripäitä.
Riittääkö toi 15 kiloa ees? On kyllä pennuilla nykyjään kalliit lelut ja pensaa palaa se 15l/100km
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mutta noissa koppimönkijöissä säilyy aika hyvin arvo, pari puolituttua sanonut, että ostivat uuden tai 1-2v ikäisen käytetyn ja myivät pois sen sitten 1-3 tonnia halvemmalla parin vuoden päästä. Toki vaatii vähän ylimääräistä ostaa sellainen ja ylläpito ollut kallista (huollot ja bensat).

Kevareissa on kyllä hinnat hieman eskaloitunut sen jälkeen kun noita kisakireitä vehkeitä ei ole enää uutena saanut vuosiin. Omassa nuoruudessa hyvä kevari oli sen maks 2-3 tonnia. Nyt on KTM:t ja muut aika suolaisissa hinnoissa ja kunto aika rapea kun ollut suht kovalla käytöllä. Varmaan on yleisesti myös kulujen ja korkojen nousu vienyt kevareita pois kaduilta kun ei ole enää vanhemmilla rahaa joka taskussa sponssata harrastuksia ja vehkeitä nuorisolle.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Varmaan on yleisesti myös kulujen ja korkojen nousu vienyt kevareita pois kaduilta kun ei ole enää vanhemmilla rahaa joka taskussa sponssata harrastuksia ja vehkeitä nuorisolle.
Eikö? Jokaisella 15-vuotiaalla on se 20-25t€ maksava koppimönkijä. Enkä usko, että ostavat omilla kesätyöstä säästetyillä rahoilla.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikö? Jokaisella 15-vuotiaalla on se 20-25t€ maksava koppimönkijä. Enkä usko, että ostavat omilla kesätyöstä säästetyillä rahoilla.
Minusta niitä on selkeästi vähemmän kuin oli vielä 2010-luvulla kevareita joka nurkassa. Ne joilla oli ja on rahaa niin ostaa nuo mönkijät oli taloudellinen tilanne laajemmin mikä tahansa, mutta tuolloin nollakorkoaikaan kevareita näki erittäin monessa perheessä jossa ei niinkään oltu mitenkään mp-henksiä ihmisiä, tytöilläkin näki jonkun verran kevareita. Omassa lähipiirissäkin oli tosi monta, jotka tai joiden lapset ajeli kevarikortin muttei ole sittemmin mp-uraa jatkaneet.
 

Larbatchov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varmasti tosiaan kevari-intoa syö toiselta puolelta mönkkärit ja toiselta puolelta se 17v saatava ajokortti. Onhan tuollainen "traktori"mönkijä aika älytön ajoneuvo 15-vuotiaalle. 6 henkeä saa isoimpiin kyytiin ja 100+ hevosvoimaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös