Moottoripyöräketju

  • 204 585
  • 1 010

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
kaasukäsi paskaksi muissa hommissa jo hyvissä ajoin.
jahkailun ja tutkimusten jälkeen heinäkuussa leikattiin.
mainio ajokausi siis.onneksi kerkesin maaliskuussa vaihtaa yli tuplakuutiomäärään.nyt 1100.
ennen leiikausta kilometrejä vajaat 500.vain hiljaiseen aikaan hiljaisilla teillä.ei etujarrua juurikaan voinut käyttää.mopolla takajarrua ei käytännössä juuri käytellä.
sen verranvielä,ett 95 % kolmena kesänä ajosta täydet nahkat päällä.kivempi kaatua.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
KPL kirjoitti:
Ilmeisesti jatkoajassa ei moottoripyöräily ole kovinkaan kovassa huudossa, kun tämä ketju on hautautunut kokonaan.

Alkukesästä oli tässä ketjussa puhetta pyörän hankkimisesta ja tulihan sellainen hankittuakin ja oikeastaan sain juuri sellaisen jonka halusinkin, vaikka en uskonutkaan sen hankkimiseen kesän alussa. Eli Ducati tuli hankittua ja mukavaa on ollut.

Mitenkäs muut jatkoaikalaiset, miten on ajot menneet? Ajosääthän ovat olleet ihan kohtulliset, vaikka mitään valtavia helleaaltoja ei olla nähty, eikä taideta nähdä koko kesänä, mutta eipä tuolla nyt ole ihan koko ajan vettäkään satanut, joten ajamaankin on päässyt.

Joo, taitaa olla hiljaista motoristilätkäfanien osastolla. Toisaalta, ei tässä muutenkaan oo hirveästi mihinkään ehtinyt kirjoittelemaan, on ollut duunin jälkeen kiire ajelemaan.

Tänä kesänä on mittariin tullut n. 7000 kilsaa vaikka en kovin kaukana olekaan käynyt. Kerran eksyin puolivahingossa Korialle ja toisella kerralla Saloon. Muuten on tullut pyörittyä n. 100 kilsan säteellä Helsingistä. Tavoitteena olisi heittää vielä yksi vähän pidempi reissu Suomessa tänä vuonna, tosin tuota mun mopoa ei miksikään matkavessaksi voi sanoa.

On muuten mielenkiintoista, että tänäkin vuonna poliisit ovat pysäyttäneet meikäläisen pyörän puikoissa neljä kertaa, vastaavasti kotilolla tulee ajettua 150-200 kilsaa päivässä ja edellisen kerran poliisit pysäyttivät autoilevan straiterin keväällä 2002, silloinkin puhalluttaakseen. Kuitenkaan yhtään sakkoa ei olla kirjoitettu, joka kerta pyörä on kyllä syynätty hyvin tarkkaan, kerran jopa mittailtiin vilkkujen väliä ja kilpikulmaa hyvinkin tarkasti. Kun ei huomautettavaa löytynyt, käskettiin välttää kierroksien nostoa taajama-alueella sakkojen uhalla. Viime kesältä mopon puikoista on saldona yksi kirjallinen huomautus, oli nopeutta 89@80 alueella.

Tänä keväänä hankittuun Firebladeen oon ollut hyvin tyytyväinen, ainoa ongelma on se, että ko. härvelillä ajaminen on hauskaa vasta yli 80 nopeuksissa. Seuraavaksi taidan hankkia Triumph Speed Triplen, ainakin tuntuu olevan äänien perusteella hupaisa vekotin.

KPL:ltä kysyisin, jos oot käyttänyt Ducatia huollossa, millaisia hintoja niistä kiskotaan? On vain jäänyt käsitys, että spagettikeittimien omistajia riistetään vielä enemmän kuin japsien omistajia. Onneksi oma mopo on suht. vanhaa tekniikkaa, pystyy tekemään kaikki huollot itse.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
straiter kirjoitti:
On muuten mielenkiintoista, että tänäkin vuonna poliisit ovat pysäyttäneet meikäläisen pyörän puikoissa neljä kertaa, vastaavasti kotilolla tulee ajettua 150-200 kilsaa päivässä ja edellisen kerran poliisit pysäyttivät autoilevan straiterin keväällä 2002, silloinkin puhalluttaakseen. Kuitenkaan yhtään sakkoa ei olla kirjoitettu, joka kerta pyörä on kyllä syynätty hyvin tarkkaan, kerran jopa mittailtiin vilkkujen väliä ja kilpikulmaa hyvinkin tarkasti. Kun ei huomautettavaa löytynyt, käskettiin välttää kierroksien nostoa taajama-alueella sakkojen uhalla.

Vastaavanlaisia tarinoita olen kuullut itsekin, mutta omalle kohdalle ei ole vielä jepareita sattunut. Kyllähän se tuntuu syystä tai toisesta olevan niin, että pyörät ovat melko huonossa maineessa sekä poliisin, että ihan siviilienkin joukossa. Osa on tietysti mopoilijoiden itse aiheuttamaa, osa ei. Osalla autoilijoista ei tunnu olevan minkäänlaista kunnioitusta moottoripyöräilijöitä kohtaan, eräänkin kerran on maantiellä(kapealla sellaisella, jossa normaalien kaistojen lisäksi oli sellainen normi piennar, n. 0,5 metriä leveä) autoilija lähti kylmästi ohittamaan rekkaa, vaikka varmasti näki, että minä tulin pyörän kanssa vastaan. No ei muuta kuin sellainen suhteellisen rauhallinen väistöliike, jotta ei henki ihan lähtisi. Nyt siinä oli vielä tilaa, mutta täysin käsittämätöntä toimintaa autoilijalta. Itselleni ei tulisi ikinä mieleen tehdä vastaavaa temppua auton ratissa.

straiter kirjoitti:
Viime kesältä mopon puikoista on saldona yksi kirjallinen huomautus, oli nopeutta 89@80 alueella.

Aika nipottamista, näinköhän olisi autolla ajaessa tullut mitään huomautuksia, tuskin.

straiter kirjoitti:
Tänä keväänä hankittuun Firebladeen oon ollut hyvin tyytyväinen, ainoa ongelma on se, että ko. härvelillä ajaminen on hauskaa vasta yli 80 nopeuksissa. Seuraavaksi taidan hankkia Triumph Speed Triplen, ainakin tuntuu olevan äänien perusteella hupaisa vekotin.

KPL:ltä kysyisin, jos oot käyttänyt Ducatia huollossa, millaisia hintoja niistä kiskotaan? On vain jäänyt käsitys, että spagettikeittimien omistajia riistetään vielä enemmän kuin japsien omistajia. Onneksi oma mopo on suht. vanhaa tekniikkaa, pystyy tekemään kaikki huollot itse.

Speed triple olisi kyllä hieno peli, mutta kaikkia ei voi saada.

Tonnin huoltoon pitäisi viedä ja se hinta on suorastaan törkeä. 280€ jostain pikku tarkastuksista, öljyjen ja suodattimien vaihto jne. Okei tarvikkeet kuuluu hintaan, mutta mitä tarvikkeita siihen tarvitsee vaihtaa, tuskin juuri mitään. Itselleni se on oikeastaan aika sama miten vanha pyörä on alla, kun en tajua noista yhtään mitään. Bensaa osaan tankkiin laittaa, mutta melkein se siihen jää. No voisihan sitä opiskella jostain oppaista, mutta kun ei huvittaisi yhtään.

Edit. Ja huoltojen lisäksi eivät nuo lisä/varaosatkaan ilmaisia tunnu olevan. Termignonin tehoputkisetti kaikkineen osineen ja tietokoneohjelmineen maksaa 1790 euroa ja se on vielä vähän sellainen must juttu, joka pitäisi hankkia.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Onko kukaan kilpailuttanut talvisäilytystä?
Mototripillä on kohtalaisen suolaiset hinnat:
435 euroa oli säilytys ja jos menee yli huhtikuun lopun niin sitten veloittavat muistaakseni joku 75e/kk, vaikka silloin akusta jo piuhat irti.
Sen lisäksi öljynvaihto joku 83e.
Hinnan lisäksi harmittaa se, että sinne on niin pirun pitkä matka ajaa HKI-keskustasta. Syksyllä voi olla jo pakkasta kun vie ja keväällä samoin kylmä kun hakee. Olisi kiva jos mesta olisi lähempänä.

Mä en vaan tiedä, missä muualla säilytyspaikkoja on. Piuhat pitäisi olla kiinni, koska muuten häläri rikkoo akun ja se on vittumaisessa paikassa vaihtaa (nimim. 2 krt tapahtunut jo) ja muutenkin pitäisi olla asiallinen firma, eikä mikään nyrkkipaja, jossa asiakkaat ruuvailee omia pyöriään tai missä jotkut tyypit kähmii mun pyörää talven aikana, kun en käy siellä katsomassa. Toisin sanoen, onkohan Helsingissä paikkaa minne pyörän voi viedä syksyllä ja kun sen hakee keväällä niin se on asiallisesti puhtaana akku täynnä noudettavissa.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Älä ikinä tota maksa.Käy katsomassa vaikka moottoripyora.org:in foorumilta asiallisia tarjouksia.
 

scholl

Jäsen
ELÄKELÄINEN kirjoitti:
Älä ikinä tota maksa.Käy katsomassa vaikka moottoripyora.org:in foorumilta asiallisia tarjouksia.

Kiitos menen katsomaan. Viime talvena oli tosissaan vähän yllätyskin tuo Mototripin hinta. En tiennyt, että säilytys noin kallista.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Joo tollaista hintaa ei kannata missään nimessä maksaa. Jos ei .orgista löydy sopivaa paikkaa talvisäilytykseen niin ratarengas.fi tarjoaa viimeisimmän Biken mukaan talvisäilytystä Vallilassa hintaan 180 €/6kk tai 35 €/kk + avainpantti 50 €, joka sis. vapaan kulun tiloihin, pesumahdollisuuden, sähkön ja veden.

Toi 435 eypoa on täyttä ryöstöä, toisaalta siihen saa mopon omistaja tässä maassa tottua.

Ja toi 83 € öljynvaihdosta on aivan järkyttävä summa. Mä tein omaan mopoon vajaa kuukausi takaperin 36000 huollon, hinta Bike Worldissa ois ollut silloin 480 €, nyt 370 €. Itse tehtynä huolto kustansi tarvikkeina n. 120€ ja töitä n. 6 h. Siitäkin ajasta meni kaksi tuntia jarrujen ilmaamiseen, kun tuli vaihdettua uudet teräspunosjarruletkut. öljynvaihtoon meni aikaa n. 20 minuuttia ja tarvikeisiin eli uuteen öljyyn ja suodattimeen meni rahaa n. 40 €. Siitä voi laskea MP-liikkeiden katetta. Kyllä huomaa, että tässä harrastuksessa joutuu maksamaan kaikesta huviveron.
 

scholl

Jäsen
Kävin tuolla moottoripyora.orgissa ja huomasin, etten ainakaan Cycleworldiin uskalla pyörää viedä, vaikka se tossa Larussa olisikin. No lopulta päädyin varaamaan n. 200 euron talvisäilytyksen. Siellä on ainoana omituisena asiana se, ettei akkuja ladata tupakansytyttimen kautta, vaan ottavat akut talveksi irti lataukseen. No tuskin asiasta kannattaa kinata ja kiikuttaa sinne omaa tupakansytytinlaturia, vaan jos kerran puuhastella haluavat niin torxin avainta vaan tassuun ja katetta purkamaan, jotta saavat akun irti.

Kävin muuten eilen heittämässä kesän toisen pitkähkön ajolenkin (n. 180km). Oli aika mahtavan aurinkoinen sää ja kävin Barösundissa. Siellä kun meni lossin yli niin oli vain hiekkateitä ja tuntui, että krossipyörä olisi ollut poikaa. Tunnin ajelin ristiin rastiin ennen kuin löytyi venesatama, jota etsin.

Takaisin tullessa meinasi tulla vaan järkyttävä kiire. Ensin huomasin, että bensa vähissä ja se Barösundissa oleva Shell-meribensa-asema olikin muuttunut joksikin Saleksi ja toisella puolella olevalla Essolla on varmaan mahdotonta saada prätkä niin lähelle laituria, jotta ylettää tankkaamaan. No Nesteen, Shellin ja Esson bensakorteista ei siis ollut mitään hyötyä, joten tempasin sitten sieltä Salesta seteliautomaatista äkkiä 5 eurolla bensaa ja sitten lossille. Lossi tulikin yli, mutta äijä laittoi puomit uudelleen alas. Parikymmentä minuuttia meni, vaikka taulussa luki tauko 11.48-12 ja 15.48-16. Vasta 15.05 pääsin ajamaan lossille ja matka himaan. Oli semikiire, kun olin suunnitellut olevani himassa 15.30, kun piti lähteä Blegimatsiin. No Barösundista lähtevällä ekalla 7km pätkällä on suoraa mäkistä tietä ja aivan uusi asfaltti. Siinä päästelin karstat koneesta kyllä huolella ja loppumatkakin meni ihan hyvin. Bensa vaan alkoi olla semivähissä, joten Oasiksella täytin vielä nopeasti tankin ja olin himassa 15.58.

Tällaiset säät on mainioita ajokelejä. Ei niin kuuma kuin kesällä, vaan juuri sopiva harrastus tuo ajelu. Hyvä fiilis tuli kyllä.
 

scholl

Jäsen
No niin nyt on moottoripyöräkausi taas käynnissä. Tuli yllättäen juuri suhteellisen lämpimille syyskeleille nyt sellainen 2,5 vkon tauko, kun veto hävisi kesken ajon ja joutui soittamaan BMW:n service numberiin, jotta pyörä hinattaisiin pois. Ei ollut kytkinvika, vaan eturattaasta hampaat kadonneet (siihen mihin hihna tulee). Takarattaassakin oli hiusmurtumia, joten sekin vaihettiin. Kulutusosiahan nuo toki ovat, mutta yllättävää, että oli mennyt jo 4500km kohdalla. Huvittavaa se, että olin käyttänyt juuri hieman aikaa siihen, että sain talvisäilytyspaikan, joka ei ylihinnoittele, vaan pyörä säilytetään parilla sadalla niin sitten tulee kasisatasen maksu parista rattaasta. Eli eiköhän se ns. moottoripyöräily ole taas muistuttanut allekirjoittanutta siitä, ettei mikään ole ilmaista.

No joka tapauksessa nyt pyörä skulaa taas normaalisti ja ajokausi jatkuu. Toivottavasti ke ei tule niitä pyryjä, koska kun loppuviikosta kuitenkin lämpiää niin en vie pyörää vielä talviteloille. Esim. viime yönä tuli ajeltua jonkinverran, eikä se lämpötila haitannut yhtään, kun pukeutuu oikealla tavalla.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Itselläni on pyörä ollut seisonnassa jo useita viikkoja, mutta se johtui lähinnä siitä, että lähdettyäni muutaman viikon ulkomaanreissulle, ajattelin, että turha sitä on pitää ajossa, jos ei ole ketään ajamassa sitä. Ja kun minimi seisonta-aika on se kuukausi, niin pienen arpomisen jälkeen päätin, että ajot on ajettu.

Nyt pitäisi lähiviikkojen aikana roudata pyörä takuuhuoltoon, mutta tuskin käyn sitä ajamaan enää, vaan lyön sen pakettiautoon(jos saisin sellaisen jostain lainaan) ja roudaan sen sillä perille. Voitte uskoa, että takuuhuollon saaminen Saksasta ostettuun pyörään ei ole täysin vaivaton prosessi, mutta lopulta sitä huoltoakin näköjään saa, kunhan vääntää ensiksi pari kuukautta.

Kilometrejä pyörässä on ´bout 2700. Ei kovin paljon, mutta kukin ajaa sen verran, kuin tykkää. Turha sitä on väkisin vääntää kilometrejä mittariin, jos ajo alkaa maistua puulta(en sano, että näin olisi kuitenkaan käynyt), nyt ei vaan tuon enempää tullut ja sillä hyvä. Ja kuten olemme tässäkin ketjussa aiemmin todenneet, niin ei niitä kilometrejä kerry muualla, kuin maantiellä. Kaupunkiajossa ei yksinkertaisesti kerry kilometrejä ja hyvä niin. Pitääpähän paremmin arvonsa, kun ei ole älyttömästi ajettu.
 

scholl

Jäsen
KPL kirjoitti:
Kilometrejä pyörässä on ´bout 2700. Ei kovin paljon, mutta kukin ajaa sen verran, kuin tykkää. Turha sitä on väkisin vääntää kilometrejä mittariin, jos ajo alkaa maistua puulta(en sano, että näin olisi kuitenkaan käynyt), nyt ei vaan tuon enempää tullut ja sillä hyvä. Ja kuten olemme tässäkin ketjussa aiemmin todenneet, niin ei niitä kilometrejä kerry muualla, kuin maantiellä. Kaupunkiajossa ei yksinkertaisesti kerry kilometrejä ja hyvä niin. Pitääpähän paremmin arvonsa, kun ei ole älyttömästi ajettu.

Itselläni tullut tällä ajokaudella varmaankin noin 600km. Ilman tuota katkosta olisi voinut tulla varmaan joku 400 km lisääkin, mutta ihan tyytyväinen olen tuohonkin ajomäärään. Moottoripyöräily on kuitenkin fiilisjuttu, eikä kilpailu siitä, että kuka ajaa eniten.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
scholl kirjoitti:
Moottoripyöräily on kuitenkin fiilisjuttu, eikä kilpailu siitä, että kuka ajaa eniten.

Kyllä, tosin jotkut tosimotoristit(joihin en tunne kuuluvani) saattavat ajatella asiasta toisin. Minulla ainakin riittää jo pelkkä vesisade siihen, että jätän pyörän talliin ja menen autolla, tosin ei minulla ole kunnollista sadeasuakaan. Ensi kesänä pitää kyllä lähteä hakemaan sitä todellista fiilistä ihan radalta asti, kun on kuulemma suhteellisen hauskaa ajanvietettä.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt kun löysin tällaisen ketjun, niin kirjoitetaanpas pikkasen. Moottoripyöräilyinnostukseni syttyi viimeistään mopoaikoina. Mopollani (Honda Monkey) ajoin vajaassa 3 vuodessa yli 26 000 km. Sitten siirryin kevariin ja myöhemmin isompiin. Nyt (kesäkuussa ostettu) mulla on jo pitkään haaveilemani pyörä: Yamaha YZF 600 R eli Thundercat. Vm. on -98. Väritys pun/must/valk. Olen pikkuisen tuunannut ja varustellut kaveria: tumma pleksi, laukkuteline, valkoiseksi maalatut vanteet. Muuten ihan vakio.

Kelejä olis ollut syksyllä vaikka kuinka, mutta laitoin seisontaan kuitenkin jo syyskuun alussa. Kesälomalla tuli käytyä Ruotsissa ja Itä-Suomessa. Kilsoja tuli about 5000 km.

Poliisit ei ole pysäyttänyt kun kerran ja sekin oli mopoaikoina. Ihan vaan mopon tarkastus - ei tullut sakkoja.

Täällä jatkoajassa kun tuntuu olevan aika vähän motoristi-kiekkotyyppejä, niin mulla on vielä vähän värikkäämpi yhdistelmä harrastuksissa/mielenkiinnoissa: mp:t - jäkis - lavatanssit - kuntosali. :)
 

scholl

Jäsen
Taloussanomat kertoo Pohjolan mielenkiintoisesta moottoripyörävakuutusuudistuksesta:

"Pohjola uudisti moottoripyörävakuutuksensa
14.11.2005
Kello 10:34
Vakuutusyhtiö Pohjola kertoo uusineensa moottoripyörävakuutuksen. Tästä lähtien vakuutuksen ottajan ei enää tarvitse ilmoittaa seisonta-aikoja ja maksut painottuvat kesäkuukausiin.

Pohjolan laskelmien mukaan uuden vakuutuksen vuosimaksu on alle puolet koko vuodelle jakautuneesta vuosimaksusta. Tuotepäällikkö Kyösti Talsi sanoo etenkin matkapyörien vakuutusmaksujen putoavan selvästi.

Uudistus koskee myös mopoja ja moottorikelkkoja, joiden uudet vakuutukset ovat voimassa ympäri vuoden. Suomessa on yli 155 300 rekisteröityä moottoripyörää. Rekisteröityjä moottorikelkkoja on 101 700 ja mopoja 144 600. "
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
No jos Schollilla on pyörä vielä marraskuussa ajossa, niin nopealla laskutoimituksella seisontaa tullee sellaiset 4 kuukautta, joten ei muuta kuin vakuutusta tai yhtiötä vaihtamaan.

Itse luulin saaneeni jo pyörän asiat tältä vuodelta hoidettua, mutta eipä siinä ihan niin käynytkään. Takuuhuolto joka pyörään pitää tehdä siirtyi tammikuulle, koska korjaamolla on menossa jokin muutto tai vastaava. Toinen pieni takaisku tuli tänään, kun saksalaiset ilmoittivatkin, että tarvitsevat originaalit dokumentit pyörän rekisteröimisestä Suomeen, kun aiemmin lähetin heille kopiot vastaavista papereista. Kenties tämä on sitä saksalaisten täsmällisyyttä?

Mites jatkoaikalaiset, onko kenelläkään aikeita vaihtaa ensi kesäksi kalustoa? Tässä pari minun silmääni erityisesti miellyttävää:

http://www.raptorsandrockets.com/images/Caf%E8%20Racer_edited.jpg

http://www.raptorsandrockets.com/images/Tornado Naked Tre rossa_edited.jpg

http://img337.imageshack.us/img337/1557/benekelt4tg.jpg
 

scholl

Jäsen
KPL kirjoitti:
No jos Schollilla on pyörä vielä marraskuussa ajossa, niin nopealla laskutoimituksella seisontaa tullee sellaiset 4 kuukautta, joten ei muuta kuin vakuutusta tai yhtiötä vaihtamaan.

On ajossa vielä. Voi olla tosin, että huomenna loppuu.

Ei ole koskaan 97-05 vielä ollut seisonnassa. Se on niin hankalaa päättää etukäteen meteorologihenkisesti koska voi ajaa ja koska ei. Saas nähdä milloin ehtii ja jaksaa hakea pyörän talviteloilta. Tänä vuonna meni sairastelujen takia kesäkuulle, mutta yleensä kausi alkaa jo kyllä huhtikuussa.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
scholl kirjoitti:
On ajossa vielä. Voi olla tosin, että huomenna loppuu.

Ei ole koskaan 97-05 vielä ollut seisonnassa. Se on niin hankalaa päättää etukäteen meteorologihenkisesti koska voi ajaa ja koska ei. Saas nähdä milloin ehtii ja jaksaa hakea pyörän talviteloilta. Tänä vuonna meni sairastelujen takia kesäkuulle, mutta yleensä kausi alkaa jo kyllä huhtikuussa.

No mutta jos pyörän vie esimerkiksi marraskuussa tai joulukuussa talvisäilytyspaikkaan, niin eikö se ole ajon kannalta täysin merkityksetöntä, jos sen laittaa seisontaan? Ellet sitten ajele tammikuussakin. Toki siinä pitää ilmoittaa se aika, mutta eihän se sido millään tavalla, vaan pelkkä soitto vakuutusyhtiöön keväällä riittää ja vakuutus on jälleen voimassa, vaikka papereissa ilmoitettu seisonta-aika olisikin vielä voimassa. Eli jos nyt pistät sen telakalle ja arvioit, että huhtikuussa otat takaisin käyttöön, niin seinsonta jonnekin huhtikuun loppuun, niin ei jää ainakaan lyhyeksi. Nykyäänhän sen voi varmaan hoitaa netinkin kautta, sen ajoonoton meinaan.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Nostellaanpa tätä ketjua ylös, kun aihe on tullut taas ajankohtaiseksi Mp-messujen takia. Eli onko jatkoajan mopoilijoita menossa katsastelemaan uutuuksia messuille, vai onko tämä sellainen perusjunttitapahtuma, johon sivistynyt jatkoajan motoristi ei jalallaan astu? Itse olen huomenna lähdössä käymään ensimmäistä kertaa ja ilmeisesti perjantai ei ole se ruuhkaisin päivä, joten stressitön messupäivä voi olla jopa todennäköinen. Uutta mopedia en kyllä ole lähdössä itselleni katsomaan, mutta ajokamoja kylläkin, joten ajattelin tämän olevan paras mahdollisuus tutustua mahdollisimman moniin varusteisiin mahdollisimman pienellä vaivalla.
 

scholl

Jäsen
KPL kirjoitti:
Eli onko jatkoajan mopoilijoita menossa katsastelemaan uutuuksia messuille, vai onko tämä sellainen perusjunttitapahtuma, johon sivistynyt jatkoajan motoristi ei jalallaan astu? Itse olen huomenna lähdössä käymään ensimmäistä kertaa ja ilmeisesti perjantai ei ole se ruuhkaisin päivä, joten stressitön messupäivä voi olla jopa todennäköinen.

Pe on paras päivä. La on aivan kamala. Siellä on sellaista epäsiistiä jamppaa silloin koko halli täynnä. Niin paljon porukkaa, ettei mahdu liikkumaan ja pukeutuminen on kammottavaa. En ole tosin itse enää vuosiin näyttelyssä käynyt, kun siellä ei tullut katsottua muuta kuin BMW:n osaston. Ei oikein viitsi mennä messuille, jos sieltä ei pyörää osta ja jos messuille menisin niin saattaisin epähuomiossa hankkia 1200ST:n vaikkei pyöränvaihtoa ole kyllä tarkoitus tehdä.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
scholl kirjoitti:
Pe on paras päivä. La on aivan kamala. Siellä on sellaista epäsiistiä jamppaa silloin koko halli täynnä. Niin paljon porukkaa, ettei mahdu liikkumaan ja pukeutuminen on kammottavaa.

"MP-messuilla on nyt viralliset jatkot, joissa tarjolla on ennennäkemätöntä menoa huippuartistien ryhdittämänä!

Illan ohjelmasta vastaavat legendaarinen Remu & Hurriganes ja Freud Marx Engels & Jung. Ja kun MP-bileistä on kysymys, on luvassa myös pärinää Plan Bee -showryhmän johdolla.

MP Night, 4.2.2006 klo 17–03 VR:n Konepaja, Aleksis Kiven katu 17, 00510 Helsinki.
Liput ennakkoon 8 € Lippupalvelusta ja MP-messuilta (Hurriganesin osasto, Halli 3), ovelta 10€."

Tuo siis lauantaina ja jo tuosta voi vetää saman johtopäätöksen, siitä minkälaista porukkaa siellä liikkuu ainakin lauantaina. Tosiaan toivotaan ruuhkatonta päivää ja eiköhän siellä pari tuntia vierähdä, mutta BMW:n osasto ei kyllä hirveästi kiinnosta. Jos siellä olisi muutama tyylikäs Ducati, Aprilia ja MV Agusta, niin ne riittävät.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Huomenna olisi tarkoitus käydä piipahtamassa parin kaverin kanssa. Viime vuonna olin ensimmäisen kerran ja tietenkin juuri lauantaina. Olihan se aivan perseestä, jos vain suinkin mahdollista niin kannattaa välttää launataita. Silloin se on aivan täynnä. Perjantai on melkein se paras päivä käydä siellä, varsinkin jos pääset sinne vielä mahdollisimman aikaisin. Omalla kohdalla onni on se, että olen koeviikolla ja koulu loppuu kokeen jälkeen, eli noin kymmenen aikoihin. Sunnuntaikin varmaan ihan hyvä, tuskin on niin täynnä kuin lauantaina.

Mitä sitten tulee ketjun varsinaiseen aiheeseen, niin kyllähän mulla oli mopo tuossa viime kesän ajan ja nyt olisi tarkoitus siirtyä kevariin. Rajoitetusta budjetista johtuen olen katsellut vanhoja Honda NSR:ä. Jotenkin ei oikein nuo italiaano-piikit iske, ehkä johtuen siitä etteivät ole niin luotettavassa maineessa. Tosin onhan se NSR:kin 2t, mutta kestävyyttä on kumminkin kehuttu. Toisaalta se kestävyys näkyy sitten tehoissa, mutta onhan piikit muutenkin aika mopoja vielä.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
No joo tuli nyt sitten käytyä tuolla messuilla ja en kyllä suosittele, jos et ole ostamassa uutta pyörää tai ajokamoja. Periaatteessa suurin osa noista pyöristä on tullut jo jossain nähtyä ja ei se eri pyörien päällä istuminen pitemmän päälle hirveästi innosta. Oikeastaan ainoa näkemisen arvoinen pyörä oli Lorenzo Lanzin Ducati 999F05, joka on siis Ducatin viime kautinen aito superbike pyörä. Benellin Cafe Racer oli myös hieno ja Aprilian RSV mille 1000 R Factory.

Itse testasin yhden ajopuvun ja heti löytyi oikea koko, joten ihan turha tuo reissu ei ollut, mutta Jokereiden hokipeli oli kyllä moninverroin mielekkäämpää ajanvietettä, kuin tuo messuilla pyöriminen.
 

scholl

Jäsen
Eilen näin ensimmäisen prätkän liikenteessä. Se lienee kevään merkki. Kummasti tässä alkaa itseäkin innostaa mahdollisuus päästä taas tien päälle.
Harmi vain, että tien reunoissa on vielä jäätä/lunta, joten hankala hakea prätkä ennenkuin ottavat ne pois.

Tavoitteeksi voisi asettaa pääsiäisen.

EDIT: Onko joku käynyt siinä uudessa BMW-liikkeessä Espoossa?
Itse ajattelin käydä joku päivä ja kertoa sitten onko se räkälä vai oikeasti siisti mesta. Mototrip on kyllä kaivannut kilpailua, erityisesti mitä tulee hintaan ja palvelunopeuteen.
 

scholl

Jäsen
Tänään hain prätkän ja ajelin jonkin verran. Ihan hyvä fiilis. Olihan tässä kuitenkin taas varmaan vajaat 5kk ajamatta. Nyt koitetaan ainakin keskustassa suhata pikkumatkaa lähes päivittäin ja jos aurinko paistaa, voisi käydä jossain kauempana.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Pyörä alla huomenna. Oli tarkoitus odotella toukokuulle, kun on monenmoista reissua jatkuvasti. Vaan mahdotonta tässä on enää malttaa.
Jonkinverran näyttää irtohiekkaa teillä vielä olevan. Autosta siihen ei oikein osaa huomiota kiinnittää, mopolla saa sen kanssa keväisin olla aika tarkkana.
Tänä vapunpäivänä vihdoin päässen Kaivarin kiertämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös