smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tottakai jokainen ostaa sen pyörän minkä haluaa ja mihin kykenee, mutta ensipyöräksi kannattaisi miettiä kuitenkin luotettavaa kulkinetta. Tämä jo senkin takia, että harrastus loppuu monella lyhyeen pyörän epäluotettavuuden takia, merkistä riippumatta. Toinen tähän vaikuttava seikka on nuo kustannukset, eli 15 k€ pyörään ja bonuksena tuleekin usempi tonni ajokautta kohti>>pyörä jää talliin.
Mainitsemani pyörä ei toki vastaa tuota harrikkaa, mutta ajoasennoltaan/tyyliltään kuitenkin samantyyppinen. Er-5 taas....
Mä taas olen lueskellut, että tämä kyseinen harrikan malli olisi aika luotettava peli. Moottori kuitenkin nestejäähdytteinen ja tehty kuulemma ajamista varten. Voin tietty olla väärässäkin, koska olen täysi aloittelija näissä asioissa, mutta tosiaan aina hyviä vinkkejä otan vastaan! Joku siinä HD:ssa vaan kiehtoo. Myös polarikselta tai indianilta tai tarkemmin sanottuna Victoryltä on tullut katsottua eri mallisia pyöriä (vegas 8ball, hammer jne). Ovat hienoja pyöriä nekin, mutta sitten taas huolto, varaosat jne mietityttää.
 
Ensimmäisen pyörän hankinta olisi keväällä edessä ja tällä hetkellä vahvin ehdokas ensipyöräksi tulisi olemaan harley-davidsonin vrodi eli VRSC ja tästä vielä night rod special eli VRSCDX malli. Onko porukalla kokemuksia kyseisestä pyörästä? Lähinnä kiinnostaa ajoasennon mukavuus pidemmällä matkalla. Yleisesti myös kiinnostaa, että missä kohtaa kevättä/kesää tarjontaa on eniten käytetyissä moottoripyörissä?
Molemmilla malleilla noin 1000km kokemuksella sanoisin, että ainakin näin pitemmälle ihmiselle (190cm) ja pitkät jalat omaavalle ajoasento ei ole ihan optimaalinen. Toki muutenkin olen enemmän apinakiikkuja, joten ehkä en ole paras ihminen arvioimaan kyseistä ajoasentoa. Kaveri joka nuo pyörät omisti, kehui kyllä kovasti matka-ajossa molempia. Ja varsinkin tuo V-Rod oli/on todella luotettava pyörä (edelleen pyörii täällä ja ei ole huoltoa kummempaa ollut, en toki ole kilometrejä kysellyt), Night Rod on enemmänkin leikkikalu (sama pyörä ahdettuna). Kaupungissa rodit on aika raskaita ja kankeita pyöriä ajaa. Mutta itse kallistuisin siihen, että V-Rod on hyvä ensimmäinen pyörä, kyllä sillä ahtamattomanakin kerkeää maantietä nähdä tarpeeksi vauhdikkaasti. Ja osia löytyy hyvin ja pienellä vaivalla vielä halvallakin.

Sekin nyt on aina vähän katsantokannasta kiinni, että onko ne harrikat niin paskoja kuin niistä puhutaan. Kokemusta on kahdentoista pyörän verran kyseisestä merkistä ja kerran jätti -62 rautapää Norjassa tien päälle. Muuten on menty huolloilla ja omaehtoisilla rakenteluilla. Toki Esson baarin sepät tietää enemmän näistä kuin monet muut, kuten kaikesta muustakin.
 
"Välillä kyllä mietin, että Kouvolassa on pakko asua Suomen tyhmimmät ihmiset" - KKtig mietiskeli 7.12.12 Juujärvelle kenkää(?) ketjussa.

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Molemmilla malleilla noin 1000km kokemuksella sanoisin, että ainakin näin pitemmälle ihmiselle (190cm) ja pitkät jalat omaavalle ajoasento ei ole ihan optimaalinen. Toki muutenkin olen enemmän apinakiikkuja, joten ehkä en ole paras ihminen arvioimaan kyseistä ajoasentoa. Kaveri joka nuo pyörät omisti, kehui kyllä kovasti matka-ajossa molempia. Ja varsinkin tuo V-Rod oli/on todella luotettava pyörä (edelleen pyörii täällä ja ei ole huoltoa kummempaa ollut, en toki ole kilometrejä kysellyt), Night Rod on enemmänkin leikkikalu (sama pyörä ahdettuna). Kaupungissa rodit on aika raskaita ja kankeita pyöriä ajaa. Mutta itse kallistuisin siihen, että V-Rod on hyvä ensimmäinen pyörä, kyllä sillä ahtamattomanakin kerkeää maantietä nähdä tarpeeksi vauhdikkaasti. Ja osia löytyy hyvin ja pienellä vaivalla vielä halvallakin.
Jonkin verran olen nyt viime viikkoina rodeista lukenut ja katsellut videoita, eikä missään ole tullut vastaan, että night rodissa tai night rod specialissa olisi sama kone ahdettuna? Ymmärsin, että night rod special on sama pyörä samalla tekniikalla lisättynä vaan musta ”lookki” pyörään.

edit. Tai siis kuutiotilavuushan night rod specialissa on 1250cc, mutta muuten ymmärsin, että on aika vastaava kone.
 
Jonkin verran olen nyt viime viikkoina rodeista lukenut ja katsellut videoita, eikä missään ole tullut vastaan, että night rodissa tai night rod specialissa olisi sama kone ahdettuna? Ymmärsin, että night rod special on sama pyörä samalla tekniikalla lisättynä vaan musta ”lookki” pyörään.

edit. Tai siis kuutiotilavuushan night rod specialissa on 1250cc, mutta muuten ymmärsin, että on aika vastaava kone.
Hmmm. Pitääpä tutkia asiaa. Se millä itse ajoin oli ainakin ahdettu Night Rod, voihan se olla jälkeenpäin rakennettu myös. En ole noihin uudempiin pyöriin tutustunut sen tarkemmin, uusin oma pyörä oli -91 softail.

edit. Näin lukee harrikan sivuilla. "The styling on these two bikes is probably the biggest difference. While the Night Rod® Special uses blacked out details, including the fork, exhaust pipes, handlebars, and more, the V-Rod® Muscle gets mostly chrome details. Otherwise they use similar drag- inspired styling, with nearly identical profiles."

Olin siis väärässä, kuvittelin että ne on kaikki ahdettuja, koska se millä itse ajoin oli ahdettu. My bad.

edit 2. Tuo kuutiotilavuushan nousi 2008 1131cc -> 1247cc myös V-Rodissa (VRSCAW)
 
Viimeksi muokattu:
"Välillä kyllä mietin, että Kouvolassa on pakko asua Suomen tyhmimmät ihmiset" - KKtig mietiskeli 7.12.12 Juujärvelle kenkää(?) ketjussa.
Suuri virhe oli taas eksyä tämän ketjun kautta katselemaan pyöriä. Pyöräkuumehan sitä sitten taas iski, onneksi on 30 senttiä lunta maassa, niin pahimmat lämmöt voi käydä jäähdyttämässä takapihalla. 3 vuotta sitten tuli viimeinen pyörä myytyä pois ja olen tietoisesti pyrkinyt välttelemään asiaa, koska yksinkertaisesti harrastus vie liikaa aikaa (ja rahaa).
 
"Välillä kyllä mietin, että Kouvolassa on pakko asua Suomen tyhmimmät ihmiset" - KKtig mietiskeli 7.12.12 Juujärvelle kenkää(?) ketjussa.

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Sekin nyt on aina vähän katsantokannasta kiinni, että onko ne harrikat niin paskoja kuin niistä puhutaan. Kokemusta on kahdentoista pyörän verran kyseisestä merkistä ja kerran jätti -62 rautapää Norjassa tien päälle. Muuten on menty huolloilla ja omaehtoisilla rakenteluilla. Toki Esson baarin sepät tietää enemmän näistä kuin monet muut, kuten kaikesta muustakin.
Otan nyt vähän kiinni tästä, kun mun viestistä lähti keskustelu tähän suuntaan. En minä väitä että ne harrikan moottorit on mitään paskoja, vaan epäluotettavia ja paljon huoltoa vaativia. Vähän samaan tapaan kuin italialaiset premium autot.
Oliskohan mulla 15-20 tuttua/sukulaista jotka näitä harrastaa ja rakentelee, uudempaa ja vanhempaa kalustoa on yli 50 pyörää. Väitän että noista kokemuksista nyt saa suunnilleen oikeansuuntaista kuvaa mihin se "luotettavuus" perustuu.
Hauskaa noilla on ajella, painavia pyöriä ja painopiste matalalla, vääntöä riittää kotitarpeiksi. Mut en minä nyt aikuisten oikeasti suosittele kellekään ensipyöräksi Harrikkaa, varsinkaan jos ei tuo ropaaminen onnistu tai sitä ei halua tehdä. Tämä nyt sillä ajatuksella että sitä pyörää tosiaan ajetaan, eikä silloin tällöin ulkoiluteta.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK
Otan nyt vähän kiinni tästä, kun mun viestistä lähti keskustelu tähän suuntaan. En minä väitä että ne harrikan moottorit on mitään paskoja, vaan epäluotettavia ja paljon huoltoa vaativia. Vähän samaan tapaan kuin italialaiset premium autot.
Oliskohan mulla 15-20 tuttua/sukulaista jotka näitä harrastaa ja rakentelee, uudempaa ja vanhempaa kalustoa on yli 50 pyörää. Väitän että noista kokemuksista nyt saa suunnilleen oikeansuuntaista kuvaa mihin se "luotettavuus" perustuu.
Hauskaa noilla on ajella, painavia pyöriä ja painopiste matalalla, vääntöä riittää kotitarpeiksi. Mut en minä nyt aikuisten oikeasti suosittele kellekään ensipyöräksi Harrikkaa, varsinkaan jos ei tuo ropaaminen onnistu tai sitä ei halua tehdä. Tämä nyt sillä ajatuksella että sitä pyörää tosiaan ajetaan, eikä silloin tällöin ulkoiluteta.
Miten määritellään epäluotettava? Siitä olen samaa mieltä, että huoltoa ne kyllä vaatii. Niinkuin jokainen mekaaninen laite, jos haluaa että se kestää. Ja toki katson asiaa vahvat värilasit päässä, kun niitä itsellä on paljon ollut ja mistään muista moottoripyöristä ei ole kokemusta.

Jos asia tosiaan on niin, ettei ole mitään halua/kiinnostusta tuntea omistamaansa ajoneuvoa ja haluaa pelkästään sen ajamisen ilon, niin varmastikkin olet oikeassa, ei kannata ostaa harrikkaa. Mutta silti sanon, ettei ne oikeasti ole niin paskoja ja epäluotettavia, kuin niistä kuvia maalaillaan. Ja en koe tarpeelliseksi lähteä namedroppailemaan kuinka monta alan harrastajaa tunnen.
 
"Välillä kyllä mietin, että Kouvolassa on pakko asua Suomen tyhmimmät ihmiset" - KKtig mietiskeli 7.12.12 Juujärvelle kenkää(?) ketjussa.

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Miten määritellään epäluotettava? Siitä olen samaa mieltä, että huoltoa ne kyllä vaatii. Niinkuin jokainen mekaaninen laite, jos haluaa että se kestää. Ja toki katson asiaa vahvat värilasit päässä, kun niitä itsellä on paljon ollut ja mistään muista moottoripyöristä ei ole kokemusta.

Jos asia tosiaan on niin, ettei ole mitään halua/kiinnostusta tuntea omistamaansa ajoneuvoa ja haluaa pelkästään sen ajamisen ilon, niin varmastikkin olet oikeassa, ei kannata ostaa harrikkaa. Mutta silti sanon, ettei ne oikeasti ole niin paskoja ja epäluotettavia, kuin niistä kuvia maalaillaan. Ja en koe tarpeelliseksi lähteä namedroppailemaan kuinka monta alan harrastajaa tunnen.
Epäluotettavana pidän sellaisia moottoreita, millä ei kesän 5000-10000km suju ilman ongelmia. Ja puhun oikeista ongelmista, en jostain kaasarien säädöistä tai tulpan vaihdoista.
Siinä varmaan olet oikeassa, että määrätyissä porukoissa noita ongelmia järjestelmällisesti liioitellaan ja pidetään harrikoita todellista ongelmallisempina.
Tuo huoltokäsite on pikkaisen laaja,otetaan vaikka vuosihuolto itsetehtynä. Vanhemmissa japseissa se kattaa rasvausta ja öljynvaihtoa,suodattimet ja tulpat, harrikoissa taas puretaan enempi vähempi kone noiden lisäksi. Toki se on varsin yksinkertaista ja nopeaa, jos työkalut pysyy käsissä ja on manuaali/kokemusta tekemiseen. Itse en pidä varsinaisesti huoltotoimenpiteenä kiertokankien laakerien vaihtoja, mutta harrikoissa tuota joutuu enemmän ajava tekemään.
Ajonautinto ja ulkonäkö puoltaa vertailussa esim. Harrikan ja vaikkapa Intruderin välillä jenkkilän suuntaan, mutta teknisesti japsi vie pelin 100-0.
Se on jokaisen oma valinta mitä arvottaa ja mitä on tuon teknisen takamatkan eteen valmis tekemään. Ostopalveluna tuo ainakin Pk-seudulla on melko hinnakasta.
Tuon mainitsemani Scoutin jälkeen parhaat kiksit olen pyöräilystä saanut kaverin harrikoilla, mut jo mun olemattomilla kilsoilla noissa on ollut ihan liikaa moottori ongelmia että sellaisen itselleni ottaisin.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tuon mainitsemani Scoutin jälkeen parhaat kiksit olen pyöräilystä saanut kaverin harrikoilla, mut jo mun olemattomilla kilsoilla noissa on ollut ihan liikaa moottori ongelmia että sellaisen itselleni ottaisin.
Tää indian scout rupesi vähän alustavasti kiinnostamaan. Jos jaksat niin kerro vähän lisää tuosta ajokokemuksesta kyseisellä pyörällä. Katselin hieman äsken noita nettimotosta, mutta aika vähän on ainakin tällä hetkellä tarjontaa. Ja myös aika harvassa yksilössä näytti olevan minkään sortin takapenkkiä. Emäntä nimittäin pitäisi nimittäin välillä ottaa pyörän kyytiin.
 
Epäluotettavana pidän sellaisia moottoreita, millä ei kesän 5000-10000km suju ilman ongelmia. Ja puhun oikeista ongelmista, en jostain kaasarien säädöistä tai tulpan vaihdoista.
Siinä varmaan olet oikeassa, että määrätyissä porukoissa noita ongelmia järjestelmällisesti liioitellaan ja pidetään harrikoita todellista ongelmallisempina.
Tuo huoltokäsite on pikkaisen laaja,otetaan vaikka vuosihuolto itsetehtynä. Vanhemmissa japseissa se kattaa rasvausta ja öljynvaihtoa,suodattimet ja tulpat, harrikoissa taas puretaan enempi vähempi kone noiden lisäksi. Toki se on varsin yksinkertaista ja nopeaa, jos työkalut pysyy käsissä ja on manuaali/kokemusta tekemiseen. Itse en pidä varsinaisesti huoltotoimenpiteenä kiertokankien laakerien vaihtoja, mutta harrikoissa tuota joutuu enemmän ajava tekemään.
Ajonautinto ja ulkonäkö puoltaa vertailussa esim. Harrikan ja vaikkapa Intruderin välillä jenkkilän suuntaan, mutta teknisesti japsi vie pelin 100-0.
Se on jokaisen oma valinta mitä arvottaa ja mitä on tuon teknisen takamatkan eteen valmis tekemään. Ostopalveluna tuo ainakin Pk-seudulla on melko hinnakasta.
Tuon mainitsemani Scoutin jälkeen parhaat kiksit olen pyöräilystä saanut kaverin harrikoilla, mut jo mun olemattomilla kilsoilla noissa on ollut ihan liikaa moottori ongelmia että sellaisen itselleni ottaisin.
Kyllä nuo ainakin itsellä on kestänyt hyvinkin ajella sen ~10000km vuoteen, viimeisimpään Softailiin (1340cc EVO) ajoin rapeat 30tkm kolmeen kesään ja muuta remonttia ei ollut kuin moottorin tiivistesarja (oma moka, kun otin alkuun halvimman tiivistesarjan joka kovettui kesässä), enskakopan tiivistesarja, takaratas ja ketju. Ei huonosti 30 vuotta vanhalta laitteelta, toki täytyy myöntää että tätä ennen kävin koko moottorin läpi. Mutta ihan huoletta oon itse saanut ajella ympäri pohjoismaita, kerran tosiaan rautapää jätti Norjassa tielle ja siinä muutama päivä vierähti Bergenin kupeella osia odotellessa paikallisessa harrastetallissa. Rautapään lisäksi ei ole ollut muilla koneilla kuin tuolla EVO koneella, koska se on tunnetusti hyvä moottori, muista en niin osaa sanoa, voihan ne ollakkin maineensa väärtejä.

Siinä olet kyllä 100% oikeassa, että teknisen toteutuksen japanilaiset vie 100-0, mutta tämä on niitä asioita mitä pitää tiedostaa ennen pyörän hankintaa. Tai vaikka auton hankintaa. Pari tuttavaa pitää pk-seudulla HD-korjaamoja, ja siellä on kyllä aivan järkyttäviä ne hinnat, joskus naureskeltiin että halvemmaksi tulee laittaa pyörät rahtina toiselle puolelle Suomea korjattavaksi. Mutta eihän se ole hullu joka pyytää ja niin edelleen. Tallinnassa (ja Virossa muutenkin) on myös erittäin päteviä harrikkapajoja, ja hinnat on aivan murto-osan Suomen hinnoista.

Vanhemmat Indianit on kyllä pirun hienoja pyöriä myös, jos joskus olisi rahaa sellaiseen niin voisi mennä mukavuusalueelta ulos ja kokeilla. Onko Indiania ruvettu taas tuomaan maahan, kun näyttäisi olevan 2017--> enemmän ja vähemmän noita vehkeitä?
 
"Välillä kyllä mietin, että Kouvolassa on pakko asua Suomen tyhmimmät ihmiset" - KKtig mietiskeli 7.12.12 Juujärvelle kenkää(?) ketjussa.

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Vanhemmat Indianit on kyllä pirun hienoja pyöriä myös, jos joskus olisi rahaa sellaiseen niin voisi mennä mukavuusalueelta ulos ja kokeilla. Onko Indiania ruvettu taas tuomaan maahan, kun näyttäisi olevan 2017--> enemmän ja vähemmän noita vehkeitä?
Indianilla on maahantuonnit ja huollot Suomessa, toi Scout millä olen ajellu muutaman tonnin on 2017 mallia. Ihan pirun mukava peli, matala painopiste ja ajoasento mun makuun. Vääntöä on samaan malliin kuin noissa harrikoissa, käsittääkseni tuohon on Polaris suunnitellu kokonaan uusiksi moottorin.
Tää indian scout rupesi vähän alustavasti kiinnostamaan. Jos jaksat niin kerro vähän lisää tuosta ajokokemuksesta kyseisellä pyörällä. Katselin hieman äsken noita nettimotosta, mutta aika vähän on ainakin tällä hetkellä tarjontaa. Ja myös aika harvassa yksilössä näytti olevan minkään sortin takapenkkiä. Emäntä nimittäin pitäisi nimittäin välillä ottaa pyörän kyytiin.
Ei noita vielä kauheasti ole, kun on sen verran vähän aikaa tuotu taas virallisia reittejä maahan. Kevään korvilla tullee taas jokunen lisää nettimotoon myyntiin käytettyjäkin. Takapenkki on Scoutissa mallia irroitettava, olikohan neljällä pultilla kiinni koko paketti.
Tuo pyörä on "helppo" vaikka ensiprätkäksi, koska käsiteltävyys painopisteen takia on hyvä. Koneessa on vääntöä riittävästi vaikkei heppoja jenkkityyliin kauheasti olekaan. Satasen nopeudessa huomaa tuon suht leveän stongan ja katteiden puutteen, eli matkanopeus 80-100, niin tuolla jaksaa ajaa pidempääkin matkaa. Parhaimmillaan tuo on pienemmillä teillä, eikä rengastuksen takia haittaa myöskään soreteillä kruisailu. Viime kesänä ajelin hupina pelkkiä sorateitä parina päivänä.
Kyytiläisen kanssa ajelu on tuollaiseen perinteiseen japsien matkapyörään verrattuna huomattavasti iisimpää, syinä juurikin tuo matala runko ja painava pyörä. Koskaan ei omassa jammun matkapyörässä 90-luvulla jäänyt matkustaja huomaamatta ajossa, mut edelliskesänä jo toisella kyydityksellä Scoutin kanssa näin kävi.
Käy keväällä koeajamassa, ainakin Bikeworldissa noita pääsee testaamaan. Veikkaisin et tuollaisen 7000-15000 ajetun 2017 tai 2018 mallin saa suoralla kaupalla n.13-14 k€.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Indianilla on maahantuonnit ja huollot Suomessa, toi Scout millä olen ajellu muutaman tonnin on 2017 mallia. Ihan pirun mukava peli, matala painopiste ja ajoasento mun makuun.
Kiitos vastauksesta. Osaatko vastata, että onko noiden scouttien mallien välillä ajoasennoissa tai stongissa eroja? Tarkoitan siis lähinnä kun on scout, scout sixty, scout bobber ja scout bobber sixty.
 

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Kiitos vastauksesta. Osaatko vastata, että onko noiden scouttien mallien välillä ajoasennoissa tai stongissa eroja? Tarkoitan siis lähinnä kun on scout, scout sixty, scout bobber ja scout bobber sixty.
Tarkemmin en osaa sanoa, kun ainoa ajokokemus on Scout Bobberista. Sen kuitenkin tiedän että joitakin eroja on ajoasennoissa, jo pelkästään istumalla saa suuntaa noista.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen Jokerit, canes
Mulla on ollu -86 softail reippaan vuosikymmenen ja ainoostaan kerran on tarvinnut kyydin korjaamolle. Silloin loppuunkulunut aski otti 2 vaihdetta yhtä aikaa päälle ja kuori halki. Kesässä tullu kilsoja 6-10 tuhatta. Jotain tärinään liittyvää joutunu ropaamaan tienpäällä noin kerran kesään. Muuten normi huollot.

Ekaksi pyöräksi en härräkkää suosittele, joku pienempi ja kevyempi ekaks harjootteluun.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Lexaa
Mulla on ollu -86 softail reippaan vuosikymmenen ja ainoostaan kerran on tarvinnut kyydin korjaamolle. Silloin loppuunkulunut aski otti 2 vaihdetta yhtä aikaa päälle ja kuori halki. Kesässä tullu kilsoja 6-10 tuhatta. Jotain tärinään liittyvää joutunu ropaamaan tienpäällä noin kerran kesään. Muuten normi huollot.

Ekaksi pyöräksi en härräkkää suosittele, joku pienempi ja kevyempi ekaks harjootteluun.
Itsellä on 03- Sportster ja se on harrikaksi kyllä oikein näppärä. Itsellä löytyy 883 cc ja sillä on toistaiseksi pärjännyt, ehkä joskus 1200cc konversio, se kun on ”helppo” muutos.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen Jokerit, canes
Itsellä on 03- Sportster ja se on harrikaksi kyllä oikein näppärä. Itsellä löytyy 883 cc ja sillä on toistaiseksi pärjännyt, ehkä joskus 1200cc konversio, se kun on ”helppo” muutos.
Mä olen huono ihminen, sillä lasken harrikoiksi vain ns isot. Mut joo spora on vissiin köykäisempi käsitellä, joten ekaksi pyöräksi paree kuin iso. Ja saundi on kohdallaan, kunhan heittää vakioputket varastoon.

Onko jo -03:ssa suoraa tehtaalta toimivat jarrut? Eka muutos pyörään oli uus 4 mäntäinen etupuristin, kun tehtaan kötöksyksellä ei uskaltanut ajaa. Siinä vaiheessa tottunut japsien jarruihin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Lexaa
Onko jo -03:ssa suoraa tehtaalta toimivat jarrut? Eka muutos pyörään oli uus 4 mäntäinen etupuristin, kun tehtaan kötöksyksellä ei uskaltanut ajaa. Siinä vaiheessa tottunut japsien jarruihin.
Mulla oli 2 levyä edessä, lähtökohtaisesti ne kai toimii ihan ok, mutta mulla oli vaikea saada niitä toimimaan.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tarkemmin en osaa sanoa, kun ainoa ajokokemus on Scout Bobberista. Sen kuitenkin tiedän että joitakin eroja on ajoasennoissa, jo pelkästään istumalla saa suuntaa noista.
Saako kysyä minkä pituinen olet kun ajelet scout bobberilla? Kävin tänään istumassa tuota kyseistä mallia ja äkkiseltään ajoasento tuntui hieman oudolta. Pyörä tuntui jotenkin kovin pieneltä alla ja sarvet oli niin edessä, että tuntui melkein kyykyltä tuo pyörä ja polvet oli tosi korkealla vaikka jalat olikin edessä. Itselläni pituutta siis 185cm.
 

OLLI58

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos Inkkareita harkitsee niin itse ehkä testaisin FTRää, sopisi mun makuun paremmin.
H-D:n etuna on se että V-rodi on ollut aika kauan markkinoilla = löytynee käytettynä helpommin
V-rod kone on tehty kimpassa Porschen kanssa ja on modernimpi kuin muut H-D masinat
 

T1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kovaa
Saako kysyä minkä pituinen olet kun ajelet scout bobberilla? Kävin tänään istumassa tuota kyseistä mallia ja äkkiseltään ajoasento tuntui hieman oudolta. Pyörä tuntui jotenkin kovin pieneltä alla ja sarvet oli niin edessä, että tuntui melkein kyykyltä tuo pyörä ja polvet oli tosi korkealla vaikka jalat olikin edessä. Itselläni pituutta siis 185cm.
Olen jonkun verran lyhyempi, mut tuo sarvien kaukaisuus kuulostaa vähän hassulta jos Harrikkaa kuitenkin olit miettinyt. Aika sama etäisyys varmaan kuin tuossa VRODissa.
Matalahan tuo pyörä on ja kun siinä ei ole noita lepuutustappeja niin edessä , niin polvet koukussa ajellaan. Mulle tuo taas on se miellyttävä ominaisuus, en tykkää ajella jalat suorina eteenpäin niin et vartalo on ikäänkuin pussinpohja, kun kädet on suorina edessä.
Varsin pieni se pyörä ei kyllä ole, matala kylläkin.
 
Vasemmistolaisessa maailmankuvassa vasemmistolainen veskari päästäisihelpon vedon keskialueelta sisään ja alkaisi argumentoimaan ettei termi "maalivahti" tarkoita että hänen tulisi estää vastustajan maaliteko eikä tätentehtymaali ollut hänen vikansa, vaikka edellisellä erätauolla kehui miten hienosti torjui vetoja.
@SergeiK

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tiedän että puhun seuraavaksi kovin yksilökohtaisesta asiasta, mutta kysyn silti. Onko kokemuksia vakuutuksien hinnoista kevättä kohti mentäessä? Ensimmäiseen pyörään kilpailutan vakuutusta ja laskureiden mukaan hintataso on täyskaskolla 880-1450€ yhtiöstä riippuen. Onko siis kokemusta tuleeko keväämmällä jotain kampanjoita liittyen mp vakuutuksiin tai voiko myyjäliikkeen kautta saada vakuutuksen edullisemmin?
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Cogliano, RD
Myös polarikselta tai indianilta tai tarkemmin sanottuna Victoryltä on tullut katsottua eri mallisia pyöriä (vegas 8ball, hammer jne). Ovat hienoja pyöriä nekin, mutta sitten taas huolto, varaosat jne mietityttää.
Hammerista nyt ~10 vuotta kokemusta niin pakko on kehua. Takuuseen vaihdettiin startti, muuten täysin vikavapaa ollut. Ajoasento tällaiselle aavistuksen persjalkaiselle ~185cm mittaiselle kuskille mainio. Pyörä on kokoonsa nähden yllättän helppo käsitellä, helpompi kuin esimerkiksi pienempi Judge. Mikkelinkin seudulla useampi paikka huoltaa, varaosia ym. saa niiden kautta aika helposti. Polariksesta jäänyt maahantuojana hyvä kuva. Pyörää huollettu vuosittain, kilometrejä tullut aika tasaisesti se 5-10tkm vuodessa.
Aika paljon porukka tulee huoltoasemilla tms. juttelemaan, herättää aikalailla positiivista huomiota.
Kone on tuossa suorastaan mahtava, vääntöä on kyllä kaverinkin tarpeiksi. Tuossa kuva vastaavan värisestä kuin mikä itseltäni löytyy.
 

Liitteet

Kouvola, vain hieman helvettiä kurjempi paikka
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy