Kävin netissä sivistämässä(?) itseäni suutinsarjojen suhteen ja onhan niitä Dynojet-sarjoja myytävänä edelleen lähes kaikkiin kaasaripyöriin 90-luvulta lähtien. Ohjeet antavat ymmärtää, että perussäädöt onnistuvat ihan ilman penktystäkin, mutta jos haluaa varmistaa muutokset, penkitys on oikea tapa.
Sarja sisältää suuttimet, neulat, kohokammion jouset ja prikat neulojen korkeussäätöön ja mm. sarjan neulojen muotoilu on kovin erilainen alkuperäisiin verrattuna, ohenee nopeammin, jolla on vaikutusta etenkin keskikierrosten tehoon. Yleensä tehokäyrissä juurikin keskikierroksilla on "orkkiskaasareilla" melkoinen monttu, joka lähtökohtaisesti korjaantuu yläkierroksilla, kun neulat eivät enää tuki pääsuuttimien virtausta. Prikat taasen säätävät neulojen korkeutta, jolla on vaikutusta yleisesti seossuhteeseen eli käykö kone laihalla vai rikkaalla ja tämä on juuri se penkkiä tarvitseva asia, jos haluaa optimoida laitteensa.
Jottei asia menisi liian yksinkertaiseksi, kaasarikone tulisi säätää aina uudestaan, kun nk. hengitykseen kajotaan eli kun vaihdetaan ilmanputsarimallia, vapaavirtaussuodatin, tms, ja/tai kun pakoputkea/vaimenninta vaihdetaan. Ruiskukoneissa lambda- ja MAF-anturit hoitavat tietoa ECU:lle noiden muutosten vaikutuksista, jolloin seossuhde yleensä pysyy aisoissa pyörän teknisten rajojen puitteissa, mutta kun kaasarit taas ovat täysin mekaanisia laitteita ilman mitään älykkyyttä, älyn pitää tulla jostain muualta.