Muutenkaan en kärsi ruuhkista sitten ollenkaan, Kehän aamu- ja etenkin iltapäiväruuhka on helposti selätetty kaistojen välissä huristelemalla. Tiedän että jotkun menettävät täysin konseptinsa kun näin teen mutta siitä en välitä tippaakaan. Hajotkoot autoihinsa he. Oikein kovasti sylettää kun joudun itse kököttämään autossa Kehän tai muun vilkkaasti liikennöidyn tien ruuhkissa..
Ääni WD-40:selle, joka parantaa vaivat kotona ja puutarhassa. Auttaisi varmaan omiinkin vaivoihin, ainakin ulkoisesti nautittuna ;-)Jotain myrkkyä vois tosiaan käydä ostamassa. Ehkä voisi jollekin moottoripyöräaiheiselle forumille laittaa tuon saman tarinan? Siellä varmaan rasvanäpeillä on sana hallussa.
Torstaina teen nyt sitten kaupat 2006 vuosimallin HD Softailista.
Kyllä sulle sopis paljon paremmin tommonen homosohva, ei tuu vanhan selkä niin helposti kipiäksi. linkissä siis kuva moottoripyörästä
On tuo rivo...mutta mistä moinen nimi?
En mä tiedä sopisiko mulle mikään pyörä enää näiden välivuosien jälkeen mutta sen verran on tullut koeajettua tänä kesänä että rahoistaan pääsee taas eroon.
Mukavan vilakka kyyti on tarjolla. Itse ajelin eilen veneellä reilun parikymmentä kilometriä varsin napakassa tuulessa. Reilun parinkymmenen solmun nopeudessa ei ainakaan hiki tullut. Pyörällä olen myös jonkinlaisia matkoja ajellut pikkuisen nollan yläpuolella olevissa keleissä ja näpit ja jalat siinä helposti paleltuu, vaikka millaisia hanskoja ja kenkiä yrittäisi päällensä katsella. Käsineiksi suosittelen paksuja nahkarukkasia. Sormikkaissa palelee varmasti.Huomenna BMW GS 650 Dakar liikkuu tämän suven viimeisen etappinsa, Helsinki-Luvia, n. 250 km ja jää talven ajaksi isoveljen talliin. Voi olla pikkuisen kylmää kyytiä, mutta mitäpä tuosta. Lämmittelen luitani koko viikonlopun rantasaunassa ja juon aika paljon olutta. Sunnuntaina vasta bussilla/junalla takas.
Vinkkejä talvisäilytykseen? Säilytystila on kylmä mutta kuiva - tankki täyteen, akku irti(?), mitä muuta??? Netistä selasin tietty ja luin kaikenlaisia kommentteja...jotka vaihtelivat ääripäästä toiseen. Toisten mielestä pitää purkaa osa koneesta ja ruiskutella öljyä sinne ja tänne, toiset ovat säilyttäneet pyöriään pressun alla yli talven jo vuosien ajan ilman sen suurempia huoltoja ja hyvin käy. Ja koska Jatkiksessa on tietty kaikkein fiksuimmat kirjoittajat niin haluankin kommentteja täältä.
Keväällä ajattelin vielä heti alkajaisiksi 20tkm huoltoon, mittarissa on sopivasti joku 19 200 km.
Vinkkejä talvisäilytykseen? Säilytystila on kylmä mutta kuiva - tankki täyteen, akku irti(?), mitä muuta???
Käytättekö muuten jonkinlaista kaulaliinaa, kun ajatte prätkällä? Äsken puhalsi aikamoinen viima tuossa suoraan kaulaan, eikä se tuntunut kovinkaan mukavalta. Toppatakki on niin matala tuosta edestä, ettei suojaa mitään.
Vinkkejä talvisäilytykseen?
Tankki täyteen VPoweria sano.
Tosimiehethän ajaa kuulemma lumihangessakin. Ainakin jos tollainen Dakarin tyylinen pyörä. Näin viime talvena yhden liikkeellä sellaisella ihan hillittömän liukkaalla jään ja lumen peittämällä tiellä.
...
Aikoinaan muuten ajeltiin mopoilla ja kevareilla moottorikelkan jälkiä pitkin ja sopivalla hankikannolla missä tahansa.
Jaahas, pistetään nyt sitten kuvaa tulemaan kulkupelistä. Eilen vaihdoin lyhyemmät raiserit tuohon tangon alle ja nappasin mopedista kuvan samalla.
Vuosimalli on 2006 ja malli Softail. Viime kesän jälkeen pyörä on maalattu (musta metallihelmiäinen), putket vaihdettu, jalkatappien siirtosarja, perä muutettu (vanne, rengas ja lokari), etu- ja takavilkut uusittu, satula uusittu (kaverin väsäämä). Vielä on ennen ajokauden alkua tarkoitus tuohon oikealle puolelle tehdä laukulle pikakiinnitys ja vaihtaa etulamppu ns bullet tyyppiseksi.
Ja se kuva löytyy alla olevast linkistä:
http://www.dojotech.com/InstantUpload/mopedi.JPG
Mutta mitkäs nuo putket on ja paljonko mahtoivat maksaa? Ja onko soundit kohdallaan...?
Tässä meni schollin veikkaus nyt mäkeen. Tosin juuri kukaan ei tainnut tämmöistä talvea etelään ennustaa.Joo no puoli vuotta on melkoista pessimismiä. Minulla on kyllä sellainen usko, ettei etelässä paljon talvea nähdä. Jos tulee kuukauden yhtämittainen lumijakso niin se on aika max.
Tosimiehethän ajaa kuulemma lumihangessakin. Ainakin jos tollainen Dakarin tyylinen pyörä. Näin viime talvena yhden liikkeellä sellaisella ihan hillittömän liukkaalla jään ja lumen peittämällä tiellä.
Tässä meni schollin veikkaus nyt mäkeen. Tosin juuri kukaan ei tainnut tämmöistä talvea etelään ennustaa.