Moottoripyöräketju

  • 205 180
  • 1 010

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Onkos kukaan JA kirjoittajista käynyt norjassa ajelemassa? Olisi tarkoitus käydä ensi kesänä ajamassa reissu ruotsin läpi ja norjaa pitkin alas ja kiinnostaa lähinnä tietää koska sieltä yleensä sulaa lumet vuonoilta pois ettei tarvitse pakata kamaa älyttömiä määriä mukaan.
Tuossa katselin jonkun foorumin kuvakertomusta joka oli tehty kesäkuussa -06 ja silloin ainakin oli vielä lunta melkoisesti, tosin tiet oli puhtaat lumesta.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Kausi avattu, noin 35 kilsaa tuli ajeltua, eikä tullut edes pahemmin vilu.
Takarengas menee kyllä vaihtoon vielä ennen kunnon kilsoja.

Mopo lähti käyntiin kerrasta kun oli laturissa lähes koko talven, ajorotsikin meni vielä päälle ja kypäräkin mahtui. Ens talvena voi siis dokata vielä enemmän.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Oma fillari pamautettiin käymään kolme viikkoa sitten talven jäljiltä. Ajamaan ei vielä kehtaa lähteä kun pyörä on tallissa, jonka pihaan johtaa pari kilsaa hiekkatietä. Kelit ovat vielä niin paskat sivuteillä ettei kehtaa lenkkiä tehdä. Tosin en tuota hiekkatien pätkää omalla säksättimellä edes onnistuisi tällä hetkellä ajamaan. Parin viikon kuluttua korkataan toivottavasti ajokausi.
 

Hätzä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins
Eilen rykästy oma muoviluoti käyntiin ja hieman koitettu rajottajaa...taitaa myynti-ilmo nettimotosta hävitä samantien...sen verran alko taas kaasukahva kutiamaan. Ja kermaperse kun olen, en aja metriäkään ennen kun noi saakelin valkoset kasat on historiaa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
No juu, eilenhän pärähti Dakarikin tulille. Oli koko pitkän ja vilpoisan talven lämmittämättömässä tallissa ilman akkua. Uusi akku eilen kiinni ja aivan vaivatta käyntiin.

Eilisen päivän aikana varmaankin tuommoiset 30 km tuli rullailtua. Tänään vien 20 tkm huoltoon ja kunhan ilmat lämpenevät pysyvästi tuon bemarin sitten Helsinkiin täältä lännestä. Kyllä ajamista jo kaipailikin kovasti.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Oma tämänhetkinen kevari tuli haettua varastosta tässä viikolla, akku teki oli tyhjentynyt talven aikana joten piti latailla jonnin verran. Noh, tänä aamuna ihmettelin kun ei pyörä lähtenytkään käyntiin, syynä oli taas kerran akun tyhjentyminen. Ihmeellisen heikko akku tuossa Yamahassa kyllä, saa nähdä joutuuko vielä ennen vaihtamista ostamaan uuden. Uus fillari lienee Suzuki GSX-F 2005 tuossa kun ikää karttuu mittariin se 18 (eli noin viikon päästä) Sitä siis odotellessa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänään sitten korkataan ajokausi. Tosin vain noin 10 kilsan siirtymä tallilta kotiin mutta kuitenkin. Jo tätä ollaan odotettukin.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa ketjut ja rattaat sekä kaikki nesteet. Sitten vielä vaijereiden yms. rasvausta ja yleistä huoltoa ja sitten baanalle. Eilen tuli haettua uudet ajohousutkin, joten kyllä tässä aika malttamattomina odotellaan kauden avausta. Viikonloppuna kävin pk-seudulla ja siellä pyöriä näkikin jo paljon liikenteessä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Menin ja tein oikein kaikkien varustehankintojen äidin. Ostin nimittäin Biltemasta tänään crossi-kengät. Mulla on varsin hyvät Alpinestarin nahkasaappaat, mutta menevät niin helposti pilalle jos pitää laittaa tossua vähänkin maahan hiekkatiellä tai muuten vaan enduroidessa.

Ei mulla kovin montaa kymmentä hiekkatiereissua tule vuodessa joten ajattelin etten mitenkään viitsisi maksaa merkkiliikkeen kengistä useampaa saturaista. Saa nähdä kuinka kestävät. Hankintahinta oli jotain saturaisen tuntumassa.

Niin siis tämmöiset Moto X!

Jonkinlaiset crossipökät pitää vielä ostaa, harmittaa synkästi jos vedän soralla vaikka lipat ja tuhoan suht. arvokkaan ja hyvän core-ajopukuni.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Jou, olen tilaamassa Saksasta ajovarusteita, nyt on takki rajattu kolmeen mahdollisuuteen:

Punainen

Tämä vaikuttaa hyvältä, mutta onko kokopunainen nahkatakki liian irstas?

vai

Mustapunainen

Tässä ainoa miinus on nuo helvetin pääkallot.

vai

Musta

Ainoa mikä epäilyttää on tuo massiivinen kaula-aukko, vai vääristääkö kuva?

Tarvitsen oikeasti valinta-apua, tämä vie yöuneni. Pyöränä siis punamusta katupyörä.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Onko kellaan kokemusta naista http://www.totalmotorcycle.com/photos/2010models/2010-Suzuki-BoulevardS40.htm, tai http://www.totalmotorcycle.com/photos/2010models/2010-Suzuki-BoulevardC50T.htm.
Eli Suzukin Boulevard pyorista on kyse.
Itseasiassa tuo eka eli S40:n kiinnostaa enemman.

Pyoralla ajosta on kokemusta viimeisen kolmen vuoden ajalta, paivittain 1-3 reissua duuni -ym muita ajoja, mutta sita ennen ei juurikaan kokemusta ollut.
Duunissa joudun liikkumaan paivittain 2-15 km matkoja useampaan kertaan ja tassa kaupungissa autolla nuo veivat aivan liikaa aikaa. Duunikaveri laittoi 125:n kawasakin, varsin saalittava pyora sinallaan, ja sai minutkin houkuteltua sen kayttoon. Fiddu, homma nopeutui huomattavasti, ennen siihen about 5 kilsan matkaan saattoi menna tuntikin jos parkkipaikan kanssa oli ongelmia. Pyoralla tuo sama menee alle 10 minuutissa.
Aluksi oli tietysti hieman kankeaa mutta nyt homma toimii paremmin, tietysti varovainen saa olla ja kerran on tullut jo pieni kolarikin mutta onneksi pahemmilta on valtytty.
No jokatapauksessa vein pyoraa huoltoon ja sielta liikeen puolelta loysin tuon S40:n.
Tuntus olevan juuri sopiva mulle, sopiva cruisailuun, ei liian voimakas mutta tuskin jais jalkoihin moottoritiellakaan.
Hintakaan ei olis paha ja onhan se hemmetin siistin nakonenkin.
Tietysti HC Harlikkamiehille tuo on taysi lelu mutta, no, se on heidan ongelmansa.
Luetun mukaan varsin hyva ja pidetty pyora mutta olis kiva tietaa onko kellaan omakohtasia kokemuksia.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Soittelin eilen Moto Raumaan, tai oikeastaan Hakin huoltoon joka toimii samassa talossa. Olivat tehneet prätkään 20 tkm huollon. Maksoi tasan 400 euroa, ja toimenpide sisälsi seuraavat:

- öljyjen ja suodattimen vaihto
- ilmansuodattimen vaihto
- tulppien vaihto
- ketjujen ja rattaiden vaihto
- ja tietenkin työt

Ketju- ja rataspaketti oli maksanut 200 euroa, ja kaikki muut sitten tuon toisen mokoman. En pitänyt mitenkään kovin kohtuuttoman kalliina. Olisiko pitänyt pitää? Kai tuohon joku tunti meni työaikaakin.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei tuo mikään laillinen ryöstö ole. Jos tuollainen huolto tehdään kunnolla, niin ei sitä tunnissa saa tehtyä. Tai saa, mutta sitä tahtia ei kukaan asentaja jaksa painaa 40h viikossa. Muut huolto-osat ovat olleet varmaan satasen luokkaa ja siihen päälle 100 eurolla työtä. Ei paha ollenkaan. Työn tuntiveloituksissa saattaa olla paikkakuntakohtaisesti suuriakin eroja, mutta tää vaikuttaa järkevältä hinnoittelulta.

Useasti sitä puhutaan, ettei joku 1000 km ensihuolto voi maksaa yli satasta, kun siinähän vaihdetaan vaan öljyt. Itse oon vierestä kattellut, kun tuo on omiin pyöriin tehty ja kyllä siinä käydään joka himmeli ja letku läpi ja jokaisen vähänkin näkyvillä olevan ruuvin kireys koitetaan. Onhan sitten tietenkin näitä paikkoja, jossa vaan öljyproppu avataan ja kaadetaan uudet litkut sisään. Ketjut ehkä rasvataan, kun niitä se asiakas kuitenkin kattoo. Valmista tuli vartissa ja lasku perään.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jou, olen tilaamassa Saksasta ajovarusteita, nyt on takki rajattu kolmeen mahdollisuuteen:



Tarvitsen oikeasti valinta-apua, tämä vie yöuneni. Pyöränä siis punamusta katupyörä.

Itse valitsisin tuon pääkallon. Ei ne nyt mitkään pahat ole ja musta menee myös jos pyörä vaihtuu. Tuo saman takin sininen versio onkin vaan porilaisille
 

Lsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Soittelin eilen Moto Raumaan, tai oikeastaan Hakin huoltoon joka toimii samassa talossa. Olivat tehneet prätkään 20 tkm huollon. Maksoi tasan 400 euroa, ja toimenpide sisälsi seuraavat:

- öljyjen ja suodattimen vaihto
- ilmansuodattimen vaihto
- tulppien vaihto
- ketjujen ja rattaiden vaihto
- ja tietenkin työt

Ketju- ja rataspaketti oli maksanut 200 euroa, ja kaikki muut sitten tuon toisen mokoman. En pitänyt mitenkään kovin kohtuuttoman kalliina. Olisiko pitänyt pitää? Kai tuohon joku tunti meni työaikaakin.

Ei tuo kohtuuttoman kallis ole, mutta ajateltuna omalta kantilta ( teen pyörän huollot lähes poikkeuksetta itse ) en viitsisi kylvää euroja huoltopuulaakille, ellei firma ole pomminvarma ja tuttu. Huoltojen laadun varianssi liikkeestä toiseen on tässä maassa nimittäin huolestuttavan suuri, eikä hinta välttämättä korreloi lainkaan tuloksen kanssa.

Scholl tietysti on sitä mieltä, että pyöriään itse rassaavat ihmiset ovat tyhmiä ja köyhiä, mutta omalla kohdalla tässä painaa myös pikkupoikamainen kiinnostus moottoreihin ja laitteisiin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ei tuo kohtuuttoman kallis ole, mutta ajateltuna omalta kantilta ( teen pyörän huollot lähes poikkeuksetta itse ) en viitsisi kylvää euroja huoltopuulaakille, ellei firma ole pomminvarma ja tuttu. Huoltojen laadun varianssi liikkeestä toiseen on tässä maassa nimittäin huolestuttavan suuri, eikä hinta välttämättä korreloi lainkaan tuloksen kanssa.

Scholl tietysti on sitä mieltä, että pyöriään itse rassaavat ihmiset ovat tyhmiä ja köyhiä, mutta omalla kohdalla tässä painaa myös pikkupoikamainen kiinnostus moottoreihin ja laitteisiin.
Varmasti hyvä homma jos on kiinnostusta tuon tyyppiseen toimintaan. Mä olen kyllä aivan järjettömän kiinnostunut moottoripyöristä ja autoista - niin ja oikeastaan kaikesta jossa on moottori. Mutta kiinnostus ei jatku sinne tekniikan puolelle ollenkaan, ja mä maksan ihan mielelläni siitä että joku muu hoitaa huoltohommat ym. jutut.

Mopoaikoina tuli tehtyä runsaasti vahinkoa kun lähti omin päin moottoria availemaan. Kait se vaan täytyy ainakin joku öljynvaihtohomma edes ottaa haltuun ettei joudu joka vaihtokerta satasta maksamaan.

Eikä mulla kerrostaloasujana oikein ole tilojakaan jossa tuollaiset hommat kannattais tehdä.
 

Lsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Varmasti hyvä homma jos on kiinnostusta tuon tyyppiseen toimintaan. Mä olen kyllä aivan järjettömän kiinnostunut moottoripyöristä ja autoista - niin ja oikeastaan kaikesta jossa on moottori. Mutta kiinnostus ei jatku sinne tekniikan puolelle ollenkaan, ja mä maksan ihan mielelläni siitä että joku muu hoitaa huoltohommat ym. jutut.

Tämähän on täysin tahdosta kiinni. Ymmärrän kyllä täysin ihmisiä, jotka mieluusti maksavat huolloista kuin tekevät itse. Sama homma itselläni autojen kanssa - aikoinaan niiden kanssa tuli pelattua, mutta enää ei kiinnosta. Edelleen samaan jatkumoon luen esimerkiksi puutarhat; Pidän hyvin hoidetusta puutarhasta, mutta ei tulisi mieleenkään lähteä pihalle tonkimaan multakasoja ja repimään rikkaruohoja puronpenkasta. Son puutarhurien ja asiasta oikeasti kiinnostuneiden hommaa se.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Rauma-Helsinki ajettu. Ei tullut edes pahasti kylmä, toki onhan mulla kunnon ajokamatkin. Tuuli vaan niin hitosti, välillä sai ajaa peltoaukealla aivan kallellaan, varmaan perässä ajaville hassun näköistä!

Eikä tuntunut missään. On se vaan mahtavaa että mopo on taas täällä. Ensi talveksi on jo nyt tallipaikka hankittu täältä etelästä. Ja kyllä pitää sanoa että välillä oli jo aivan epätoivoinen olo kun lunta oli pahimmillaan 80 cm. Todella nopeasti se sitten kuitenkin suli.

Ajakaa ihmiset varovasti. Liian monta kuolinuutista on jo tänä keväänäkin ollut lehdessä. Hiekkaa on vielä asfaltilla monessa paikassa - eikä ne ajotaidotkaan taida talven jälkeen ihan parhaassa iskussa olla. Iisisti!
 
Tulipa tilattua 900 kyykkyyn takajarrut. Mitenhän niitä taas oppii käyttämään, kun ei ole pariin vuoteen ollut.

Vähän takajunassa tulee aloitettua pyöräkausi, mutta eiköhän sitä ehi ajelemaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kävin koeajamassa uusia MV Agustoja (F4 ja 1090R Brutale), Aprilia RSV4 Factoryn ja Honda-uutuuden VFR 1200:n. Menin aluksi katsomaan yhtä ylivuotista pyörää, mutta onnekseni liikkeellä oli koeajopäivät, joten päivän suunnitelmat hieman muuttuivat.

Mahtavia laitteita. Varsinkin RSV4 on ihan kisapeli kadulle, upeat mutkaominaisuudet ja loistava alusta. En ole aiemmin V4-koneella ajanut, joten sen kanssa sai vähän totutella ja en ehkä osannut ajaa sillä oikein. Ajoasento on kanssa sellainen, että ei rautaperseitä ajeta.

VFR on todella sivistynyt peli, mukavalla ajoasennolla ja tasaisesti vääntävällä koneella. Todella hondamainen. En ole aiemmin matkasporteilla ajanut ja oli mukava yllätys, lähinnä ajo-omaisuuksien suhteen. Oli vähän ennakkoluuloja matkavessoihin mutta hyvä pyörä kaikin puolin. Ulkonäkö ehkä vaatii vähän totuttelua.

MV Agustoissa on upea design. F4 on yllättävän mukavia ajaa ja mielestäni onnistunut paketti. Ei liian kisamainen, mutta kuitenkin suorituskykyä riittää lähes joka kuskille. Brutale on nimensä veroinen. Ainoa pyörä näistä jota vähän pelkäsi, lähinnä siksi, että koneessa on paukkua reippaasti ja välitykset ovat lyhyet. Heti tapahtuu kun antaa kaasua. Mutkasta kun lähtee niin keula kevenee ja tulee helposti tunne, että kohta lähdetään tangentin suuntaan ja lepikkö pölisee. Toisaalta tuollainen tunne tuo tiettyä kunnioitusta pyörää kohtaan. Esim. RSV4 on naurettavan helppo ajaa mutkissa ja tasainen tehontuotto ei tuo yllätyksiä avauksissa.

Kelikin oli kohdillaan ja upeat tiet niin en valita. Vuoden paras päivä tähän asti. Ylivoimaisesti.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Soittelin eilen Moto Raumaan, tai oikeastaan Hakin huoltoon joka toimii samassa talossa. Olivat tehneet prätkään 20 tkm huollon. Maksoi tasan 400 euroa, ja toimenpide sisälsi seuraavat:

- öljyjen ja suodattimen vaihto
- ilmansuodattimen vaihto
- tulppien vaihto
- ketjujen ja rattaiden vaihto
- ja tietenkin työt

Ketju- ja rataspaketti oli maksanut 200 euroa, ja kaikki muut sitten tuon toisen mokoman. En pitänyt mitenkään kovin kohtuuttoman kalliina. Olisiko pitänyt pitää? Kai tuohon joku tunti meni työaikaakin.
Tää kun on tämmöistä sosiaalipornoilua, niin laitanpas vielä eriteltynä miten tuo 400 euroa jakaantui jos joku on kiinnostunut:

- öljy 24 euroa
- öljynsuodatin 8 e
- bensasuodatin 25 e
- ilmasuodatin 10 e
- rataspaketti 199 e
- tulpat 25 e
- jarruneste 8 e
- työ (2,5 h) 162,50 e, eli 65 euroa / tunti

Perkele, nyt vaan taitaa olla jäähdyttimessä reikä tai joku liitin löysällä - jostain kuitenkin tulee jotain nestettä pakoputken päälle ja sihauttaa sellaisen valkean höyry/savupilven aina välillä. Täytyy huomenna vähän tutkia missä mennään jos vaikka joku kotikonsti auttaisi (eli siellä on ihan selkeästi joku letku löysällä jonka osaan jopa ihan itse kiristää.) On se tämmöistä näiden mopojen kanssa aina välillä.
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Kai sitä senverran vois tänne hihkaista että, ajokausi on myös täällä korkattu. Syksyn ison huollon jälkeen vain renkaiden ilmanpaineiden tarkistus ja lähimmälle huoltsikalle josta uutta pensaa tankkiin....
100km tuli vetäistyä, ja toukokuulla onkin sitten jo eka hiukan pidempi reissu tiedossa pohjoisen suuntaan...
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Luin eilen jostain, että huhtikuu olisi ollut normaalia lämpimämpi. En usko tuohon lainkaan. En muista yhtään ainoata kevättä, joka olisi ollut näin kylmä. Niinpä tuli varmaan myöhäisin kauden aloitus ikinä. Vasta kuluneella viikolla oikeastaan. Tänään sitten ensimmäinen kerta ei kaupunkiajoa ja hitto vie, että on kylmää. Siis oikeasti. Sairas, kylmä tuuli. Näpit on ihan jäässä, vaikka on lämmitettävät kahvat ja muutenkin siellä ei pysty ajamaan kuin puoli tuntia, jonka jälkeen tuntuu, että pitäisi päästä pitämään joku breikki. Suomi on paskin maa ikinä missään. Keski-Euroopassa oli tälläkin viikolla melkein 30C.
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Varustepäivitystä.... Kaupasta tarttui juuri ennen vappua, pitkäaikaisen harkinnan jälkeen mukaan Schubert C3 avattava potta. Tosin metriäkään en ole se päässä vielä ajanut, kun nää vappukelit olivat mitä olivat, eli minkäänlaista kommenttia ko. Tuotteesta en osaa kertoa. Maailmalla ovat kehuneet kovasti tätä Suuberttia. Päähän se ainakin istuu hiton hyvin...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toteutin ehkä pitkäaikaisimman haaveni ja ostin Hondan legendaarisen superbiken eli VTR 1000 SP2:n (RC51).

Honda kehitteli pyörän vuodelle 2000 SP1 mallimerkinnällä. Kyseessä oli Hondan vastaus Ducatin ylivoimaan Superbiken MM-sarjassa. Tuolloin säännöt sallivat joko 750cc 4-sylinteriset tai 1000cc 2-sylinteriset moottorit. Ducati pärjäsi omalla twinillään hyvin ja Hondan suht menestyksekäs V4-koneinen RC45 alkoi olemaan jo kehityskaarensa päässä. Honda ajatti RC51:n heti MM-kultaan vuonna 2000 ja 2002. Moni varmaan muistaa legendaariset Edwards-Bayliss skabat vuodelta 2002.

HRC (Hondan kisaosasto) suunnitteli pyörän ja sarjan hengen mukaisesti katuversiokin pitää olla, joten SP1 tuotantoon. Vuonna 2002 mallinimi uudistui SP2:ksi ja pyörään tuli pieniä päivityksiä (takahaarukka, imukurkut jne.). Kiloja karistettiin muutama pois ja koneesta viilattiin muutamia hevosia lisää.

Tehoja 999-kuutoisessa v-twinissä on 135hp ja painoa n. 200kg. Nykyään lukemat ovat jo aika vaatimattomia, esim. aiemmassa pyörässäni vm. 2005 tonnisessa GSX-R:ssä vastaavat lukemat ovat 178hp ja 176kg (muistaakseni), puhumattakaan esim. uudesta Bemarin S1000RR:stä, joka persraiskaa muut kilpailijat dynossa ja lehtien testeissä.

Oma pyöräni on viimeisiä SP2:sia vuodelta 2006 (viimeinen tuotantovuosi), väriltään kokomusta. Kyseistä väriä olen himoinnut siitä asti kun sen näin ensimmäisen kerran. Ainoastaan harvinaisuus ja melko kovat pyyntihinnat ovat rajoittaneet ostoa. Nyt löysin priimayksilön ensimmäiseltä omistajalta kohtuu hintaan ja kaupat tuli. Oikeastaan aloin kuolailemaan kyseistä mallia kun näin sellaisen livenä Jyväskylän suurajoissa vuonna 2002. Itsekin olimme pyörillä liikkeellä ja yhdellä pätkällä sitten joku pisti SP2:sen parkkiin viereemme. Taisin katsella pyörää koko sen pätkän ajan ja ralli unohtui täysin. Sittemmin aina on tullut katseltua, josko olisi hyviä myynnissä.

Ajossa v-twin on vähän outo rivinelosiin tottuneelle. Helposti tulee vedettyä rajoittajaan ja muutenkin vaatii vähän totuttelua. Pyörän kisamaisuus tuntuu aluksi kivikovana penkkinä ja alustakin on mukavan jäykkä. Jarrut tuntuvat hyviltä vielä nykyäänkin, toki aivan samaa tuntumaa ei ole kuin uusissa radiaalikiinnitteisissä monobloc-jarruissa. Mittaristo on pelkistetty ja kokonaan digitaalinen.

Parasta pyörässä on fiilis. Ajossa v-twin murisee mukavasti. Tyhjäkäynnillä ratasvetoiset nokka-akselit ja kuningasakselin vihellys saa moottorin kuulostamaan siltä kuin siinä olisi mekaaninen ahdin. Yksityiskohtia tutkiessa huomaa, että kyseessä ei ole tavallinen japsimopo. Koneen posket ovat magnesiumia, moottori näyttää ulkopäin kun joltain motogp-koneelta, kaikki yksityiskohdat on mietitty ja suunniteltu huolella, jokainen osa istuu täydellisesti ja työnjälki on upeaa. Lisäksi pyörä tunnetaan loistavasta luotettavuudesta ja oikeastaan yhtään tunnettua tyyppivikaa ei ole.

Taas tekisi mieli ajamaan mutta kaatosade ei nappaile, noh tulipahan tähän turistua jotain. Torstaina kelin salliessa Alpeille ajelemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös