Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 108 505
  • 24 186

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ethän sinä sanantarkasti vaatinut niin, mutta asenne oli aika selvä, toki ymmärrän että nussit pilkkua minkä ehdit kun et muuten pärjää.

Kai se kertoo sinun suuresta epätoivosta jo kaiken kun sinun täytyy alkaa vetämään hatusta toisten sanomisia. Minä en missään vaiheessa VAATINUT kenenkään maastamuuttoa vaan KEHOITIN näin tekemään jos Suomen lait eivät miellytä. Näiden välillä on suuri ero jonka oletin sinunkin tajuavan. Oletin ilmeisesti liikaa.

Se että vedät jonkun taustani tähän vain alleviivaa siitä kuinka ala-arvoinen oikeastaan oletkaan.

Ajatus tuli mieleeni että suomen kieli ei ole sinun äidinkielesi ja siksi sinulla on niin suuria vaikeuksia näissä keskusteluissa. Ehkä se ei sitten johdu kielitaidosta vaan jostain ihan muusta, pahoittelut.

Vedäthän sinäkin tässä samassa viestissäsi asioita yhteen miten sattuu, miksei minulla olisi samaa oikeutta.

Mitä minä vedän yhteen? Konkreettisia esimerkkejä kiitos.

ps. sinänsä ihan hyvä että suoraan myönnät vetäväsi ihan hatusta näitä johtopäätöksiä. Se selittää paljon.

Siksi toisekseen, tämä on monikulttuurillisuus-ketju, on silkkaa hourailua väittää etteikö oma asenne maahanmuuttajiin heijastuisi jollakin lailla siihen mitä tähän ketjuun kirjoitetaan.

Lienee aika normaalia että omat ajatukset vaikuttaa siihen mitä kirjoittaa.

Duh.

Niin, mutta kun käsittelyssä on kaksi eri asiaa. Kak-si e-ri a-si-aa. Ihmisoikeudet ja eläinten oikeudet. Mahdatko ymmärtää eroa?

Etkö sinä nyt vieläkään ymmärrä että sillä ei ole mitään väliä kun puhutaan vanhojen perinteiden toimivuudesta nykymaailmassa, molemmissa tapauksissa niiden pitää kestää nykyaikainen tarkastelu.

Välimuoto ilmenee juuri siinä tullaanko aiheesta vaahtoamaan johonkin ketjuun vaiko ei. Välimuoto ilmenee siinä toimitetaanko jotakuta ajatuksen tasolla Israeliin vaiko ei. Välimuoto ilmenee siinä että minä näen asioissa välimuodot ja sinä et; tässä ero ihmisen ja eläimen välillä.

Mistäköhän sinä nyt puhut? Ketä ollaan toimittamassa Israeliin ja kenen tahosta? Sinä väität näkeväsi näitä välimuotoja, mitä ne ovat? Konkretiaa kiitos? Ihmisen ja eläimen ero lienee hieman kattavampi mutta ehkä sinä näet asiat juuri noin mustavalkoisesti.

Kosher-teurastuksella sinänsä on vähän tekemistä Suomen ja suomalaisen kulttuurin kanssa, mutta itse en ymmärrä miten tästä saadaan tällainenkin numero. Kuka tahansa suomalainen tekisi ulkomailla kaikkensa saadakseen noudattaa edes vähän omia kulttuurillisia tapojaan.

Voi hyvä luoja sentään, eihän tässä nyt ole siitä kysymys etteikö Suomessa saisi noudattaa omia kulttuurillisia tapojaan ollenkaan, kysymys on siitä että kuinka pitkälle Suomen pitää muokata lakejaan näiden tapojen takia.

Sinä lienet sitä porukkaa joka ymmärsi ja kannatti vaatimuksia poistaa sian muotoiset betoniesteet koska se kuulemma loukkasi muslimeita.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...nyt vaan on ylipäätään se sävy että kukaan ulkomaalainen, vierasta uskontoa ja kulttuuria edustava taho ei saa tehdä tai edes ajatella Suomessa mitään omaan kulttuuriinsa tai uskontoonsa kuuluvaa jos se on Suomen lain vastaista; Suomen laki on luonnollisesti vain tekosyy sille että kaikkea vieraaksi koettua tulee vastustaa......

Olet siis sitä mieltä, että suomen lain pitää sopeutua vieraisiin kulttuureihin ja sitä pitää muuttaa.

Mitä muuta haluaisit muutta kuin eläintensuojelulain?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olet siis sitä mieltä, että suomen lain pitää sopeutua vieraisiin kulttuureihin ja sitä pitää muuttaa.

Ei, en ole sitä mieltä. Kirjoitin jo aiemmin ettei vanhan perinteen tulee todellakaan mennä automaattisesti uudemman lain yli. Kyse on edelleen ja koko ajan siitä asenteesta mikä eräillä nimimerkeillä ja uskoakseni laajemminkin Suomessa on: kaikki "vieras" on väärää ja se on saatava pois.

Siinä kaikki.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
..... Kyse on edelleen ja koko ajan siitä asenteesta mikä eräillä nimimerkeillä ja uskoakseni laajemminkin Suomessa on: kaikki "vieras" on väärää ja se on saatava pois.

Siinä kaikki.

Veikkaan, että vaikkapa Daespoon, kuten itsenikin mielestä ulkomaalaisissa ei ole lähtökohtaisesti mitään vikaa. Itse asiassa en tunne ketään, joka sanoisi, että ulkomaalaisia ei saisi tulla suomeen. Tunnetko sinä? Ulkomaalaiset työkaverit ovat ihan piristävää sikälikin, että saa kuulla ja vaihtaa mielipiteitä asioita, joita ei ehkä tiennyt olevan olemassakaan.

Nyt muuten työskentelen tiimissä englantilaisen, katalaanin ja surinamilaisen kaverin kanssa. Käytiin viime viikolla pelaamassa puistossa mölkkyä ja todettiin sen jälkeen saunassa, että ranskalaisista ei ole mihinkään ja pentakki on hanurista. Oli hauskaa. Oletan toki, että noudattavat suomen lakia kun kerran täällä työskentelevät, mutta eihän se sivistyneille ihimisille ole mikään ongelma.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kai se kertoo sinun suuresta epätoivosta jo kaiken kun sinun täytyy alkaa vetämään hatusta toisten sanomisia. Minä en missään vaiheessa VAATINUT kenenkään maastamuuttoa vaan KEHOITIN näin tekemään jos Suomen lait eivät miellytä.

Minä lainasin sanomisiasi, en vetänyt hatusta. Pilkunnussintaasi on iljettävää seurata: juurihan totesin ettet sanantarkasti VAATINUT mitään, mutta asenteesi kävi muutenkin selväksi.

Sinänsä tätä keskustelun osaa on toki turha käydä. Nämä asiat ratkaistaan kadulla, mutta siellähän ei teikäläistä näy.


Mitä minä vedän yhteen? Konkreettisia esimerkkejä kiitos.

"Koska olet maahanmuuttaja" jne. Muistatko mitä itse kirjoitit?


Etkö sinä nyt vieläkään ymmärrä että sillä ei ole mitään väliä kun puhutaan vanhojen perinteiden toimivuudesta nykymaailmassa, molemmissa tapauksissa niiden pitää kestää nykyaikainen tarkastelu.

Kyllä, mutta edelleen ongelma on siinä että vedit aivan yllättäen keskusteluun tyttöjen ympärileikkaukset kun puheena oli Suomen lainsäädännön mukainen tapa teurastaa syötäväksi tarkoitettu liha. Tuota tuollaista sanotaan olikiukoksi. Vähän sama kun nimimerkki Käyttäjänimetön otti esiin ulkomaalaisten rikostilastot tässä samassa keskustelussa. Toisin sanoen: samat asiat jotka toistuvat aina näissä keskusteluissa ja jotka näköjään kelpaavat argumenteiksi mihin tahansa.

Mistäköhän sinä nyt puhut? Ketä ollaan toimittamassa Israeliin ja kenen tahosta?

Katsopa nyt taas mitä aiemmin kirjoitit. Äläkä selitä.

Voi hyvä luoja sentään, eihän tässä nyt ole siitä kysymys etteikö Suomessa saisi noudattaa omia kulttuurillisia tapojaan ollenkaan, kysymys on siitä että kuinka pitkälle Suomen pitää muokata lakejaan näiden tapojen takia.

Kyllä, näin on: vain toinen meistä on kuitenkin heittämässä porukkaa täältä pihalle näihin ongelmiin liittyvien kysymyksenasetteluiden takia. Minulle on aivan sama vaaditko sinä vai kehoitatko; asenne on joka kerta sama.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Veikkaan, että vaikkapa Daespoon, kuten itsenikin mielestä ulkomaalaisissa ei ole lähtökohtaisesti mitään vikaa.

Niin, lähtökohtaisestihan kaikki suomalaiset tykkäävät ulkomaalaisista eikä heissä ole mitään vikaa mutta kun päästään kotiin netin ääreen ja nähdään pari linkkiä alkaa vaahtoaminen jollaista ei ikinä selvien kesken julkisella paikalla kuule.

Minä lähden nyt baariin, toivottavasti näen siellä jonkun Suomi-Vitun tai muun röh röh - suomalaisen, niin voidaan käydä lisää näitä samoja keskusteluja.

Ja kaikki kunnia sinänsä jussij:lle joka osaa asiallisesti tuoda mielipiteensä esiin näistä asioista, mutta minun kuppini on nyt tältä illalta täysi. Kiitos ja näkemiin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minä lainasin sanomisiasi, en vetänyt hatusta. Pilkunnussintaasi on iljettävää seurata: juurihan totesin ettet sanantarkasti VAATINUT mitään, mutta asenteesi kävi muutenkin selväksi.

Niin, tässähän voisi vaikkapa väittää että sinä juuri myönsit olevasi vitun idiootti, et toki sanatarkasti mutta asenteesi kävi muutenkin hyvin selväksi. Hei, täähän on kivaa! En vaan usko että keskustelu on kovin rakentavaa jos jatkuvasti laittaa toisen suuhun sanoja mitä ei ole koskaan sanottu.

Mitä muuten ratkaistaan kadulla? Ei käynyt ihan selväksi tuo.

"Koska olet maahanmuuttaja" jne. Muistatko mitä itse kirjoitit?

Niin siis minähän ihmettelin mistä tuo sinun surkea luetun ymmärtäminen johtuu, muistelin että olet loikkari N-Liitosta/Venäjältä mutta muistin väärin.

Kerrotko vielä mitä tuossa vedin yhteen?

Kyllä, mutta edelleen ongelma on siinä että vedit aivan yllättäen keskusteluun tyttöjen ympärileikkaukset kun puheena oli Suomen lainsäädännön mukainen tapa teurastaa syötäväksi tarkoitettu liha. Tuota tuollaista sanotaan olikiukoksi.

Huoh, vielä kerran, se oli esimerkki vanhasta perinteestä jota ei nykyaikana suvaita. Ymmärrä jo.

Katsopa nyt taas mitä aiemmin kirjoitit. Äläkä selitä.

Hei se on vähän niinkuin sinun tehtäväsi kertoa mitä tarkoitat, en ala arvailemaan ajatuksiasi.

Kyllä, näin on: vain toinen meistä on kuitenkin heittämässä porukkaa täältä pihalle näihin ongelmiin liittyvien kysymyksenasetteluiden takia. Minulle on aivan sama vaaditko sinä vai kehoitatko; asenne on joka kerta sama.

En ole heittämässä ketään pois, totesin vain että täällä ei ole pakko olla jos lait ei miellytä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin, lähtökohtaisestihan kaikki suomalaiset tykkäävät ulkomaalaisista eikä heissä ole mitään vikaa mutta kun päästään kotiin netin ääreen ja nähdään pari linkkiä alkaa vaahtoaminen jollaista ei ikinä selvien kesken julkisella paikalla kuule.

Tietenkään en voi aivan varmasti sanoa, että tarkoitat todella sitä mitä yllä kirjoitat mutta jos tarkoitat niin osut ammunnassasi väärään.

Tietty on paljon suomalaisia jotka vaahtoavat ulkomaalaisista omassa pienessä ryhmässään uskaltamatta koskaan tuoda esille mielipiteitään julkisesti tai edes puolijulkisesti mutta vastapainoksi löytyy ihmisiä, muitakin kuin hahha-aho, jotka ovat valmiit keskustelemaan vallitsevan ulkomaalaispolitiikan hyödyistä ja haitoista avoimesti omalla nimellään, joko netissä avoimilla palstoilla, joissa kirjoittavat kaikenmaailman ihmiset eivätkä vain tietyn alakulttuurin edustajat, tai vielä paremmin, omalla nimellään ja omin kasvoin elävässä elämässä myös ulkomaalaisten kanssa.

Toivottavasti iltasi baarissa on/oli miellyttävä. Minä lähden kohta nukkumaan...

vlad.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Sinänsä tätä keskustelun osaa on toki turha käydä. Nämä asiat ratkaistaan kadulla, mutta siellähän ei teikäläistä näy.

Nyt alkaa olemaan jo niin paksua paskaa, että minunkin on kysyttävä mitä tarkoitat tällä? Ja minulla ei ole mitään halua liittyä lapselliseen vänkäykseesi, joten haluaisin vastauksen vain tuohon lainauksessa näkyvään.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt alkaa olemaan jo niin paksua paskaa, että minunkin on kysyttävä mitä tarkoitat tällä? Ja minulla ei ole mitään halua liittyä lapselliseen vänkäykseesi, joten haluaisin vastauksen vain tuohon lainauksessa näkyvään.

Lause tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee. Nyt aamulla lievässä krapulassa taas vituttaa että olen yleensä sekaantunut taas tällaiseenkin keskusteluun; mielestäni näistä asioista vänkääminen netissä nimimerkin takaa on pohjimmiltaan varsin typerää.

Toki lauseella on piilomerkityksensäkin, mutta enpä nyt jatka enempää tästä. Toivottavasti suppea vastaukseni tyydytti kysyjää.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hauskaa "jeesustelua", kertoo valitettavasti nykyisen maahanmuuttokeskustelun tason. Suomalaisilla kalastajilla on ohje verestää esim. lohi heti noston jälkeen, se tapahtuu kuten kosher-teurastus, sydän pumppaa veret ulos. Pitääkö tästäkin luopua vai onko perinteinen suomalainen tapa (jonka tarkoitus on ainoastaan edistää kalan säilyvyyttä) käsitellä kalaa hyväksyttävä??

Ihmeellinen suomalainen "perinne", kun itsellä ollut "perinteenä" vääntää pienemmiltä kaloilta niskat nurin ja isommat on tullut tapettua kalapapilla ennen verestystä. Eipä tuo päähän lyöminen ennen verestystä nyt kauaa veisi ammattikalastajaltakaan, joten sitä sitten kannattaa alkaa vaatimaan, jos sitä ei vielä vaadita. Sinne vaan Sirkka-Liisa Anntilan seuraajalle viestiä ja videota operaatiosta.

Kaikilla Jatkoajan vihervasemmistoon kuuluvilla näyttää olevan sama tapa keskustella asioista. Ei puhuta kirjoitetusta tekstistä vaan tehdään omia täysin käsittämättömiä ja helvetin typeriä oletuksia kirjoittajan aikaisempien kirjoitusten perusteella.

Jos vihervasurille sanoo pitävänsä punaisesta väristä, niin seuraavaksi pitää pitää perustella miksi vihaat keltaista väriä. Vihervasuri on tehnyt loistavan oletuksen ja kehäpäätelmän, että jo kerran pidät punaisesta niin vihaat kaikkia muita värejä.

Jos olet neutraalia avioliitolakia vastaan(olen muuten sen puolella), niin haluaisit myös äänioikeuden pois naisilta, homot polttouuniin ja juutalaiset. Ja näiden kanssa sitten pitäisi yrittää keskutella järkevästi monikulttuurisuudesta...

On kyllä mahtava miettiä miten Suomessa olisi Veliperseen haluama monikultturisuus ja kaikki saavat harjoittaa omaa kulttuuriaan vapaasti. Veikkaan, että vihervasurit olisivat siinä kohtaa ensimmäisenä laivassa menossa kohti Ruotsia.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kaikilla on Jatkoajan vihervasemmistoon kuuluvilla näyttää olevan sama tapa keskustella asioista. Ei puhuta kirjoitetusta tekstistä vaan tehdään omia täysin käsittämättömiä ja helvetin typeriä oletuksia kirjoittajan aikaisempien kirjoitusten perusteella.

Näinpä juuri ja sen takia keskustelu millään järkevällä tasolla on hyvin vaikeaa. Jatkuvaa "rivien välistä lukemista", uskomattomien kehäpäätösten vääntöä, suoria sanomisten vääristelyä jne, se on ollut Vellihousun taktiikka tässä ketjussa alusta lähtien.

Tämähän lähti siitä kun minä puolustin eläinten oikeuksia, kuulemma maahanmuuttokriittinen ei voi uskottavasti olla eläinoikeuksien puolella. Kaikkea sitä oppii.

EDIT: ja sitten kaiken huipuksi tuli tämä "asiat ratkaistaan kadulla" tjsp jonka tarkoitusta ei Vellihousu halua kertoa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

En jatka tätä vääntöä enempää koska koska se tuskin johtaa mihinkään. Pointit ovat nähdäkseni tulleet puolin ja toisin selviksi joten tässä ei tarvinne enää vängätä siitä kuka on sanonut tai ei ole sanonut sitä taikka tätä. Ei liene väsyneempää asiaa kuin nettikeskustelu jota käydään keskustelijoista ja keskustelusta itsestään.

Konstit ovat tosiaan monet eläimen tappamiseen. Tässä ketjussa on vilahtanut asiantuntijalausuntojakin, täytynee itsekin kysäistä yhdeltä tutulta vähän lisäinfoa. Ehta lihamies ei sotke uskontoa ja lihaa ja pystynee keskustelemaan aiheesta kiihkottomasti.

Palataan taas, paremmassa maailmassa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Näinpä juuri ja sen takia keskustelu millään järkevällä tasolla on hyvin vaikeaa. Jatkuvaa "rivien välistä lukemista", uskomattomien kehäpäätösten vääntöä, suoria sanomisten vääristelyä jne, se on ollut Vellihousun taktiikka tässä ketjussa alusta lähtien.

Aika jännä kommentti sinulta. Ei ole kovin hedelmällistä arvostella toisia kirjoittajia, mutta tässä tilanteessa haluan sanoa mielipiteeni. Mielestäni sinun "järkevä" keskustelusi "maahanmuuttokriitikkona" on sitä, että kirjoitat tähän ketjuun ajoittain faktoina asioita, jotka ovat joko a) väärin tai b) vääristelty, todennäköisesti tietämättömyydestä johtuen.

Väitteitä korjatessa joko sivuutat ne täysin tai siirrät keskustelun täysin sivuseikkoihin.

Korjaa toki jos olen väärässä, mutta "maahanmuuttokriitikkona" näet humanitaarisen maahanmuuton ennenkaikkea taloudellisina kysymyksinä, ei ihmisoikeudellisina. Sitten kirjoitat eläintenoikeuksista. Ei ihmekään jos se herättää hilpeyttä kanssakirjoittajissa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämähän lähti siitä kun minä puolustin eläinten oikeuksia, kuulemma maahanmuuttokriittinen ei voi uskottavasti olla eläinoikeuksien puolella. Kaikkea sitä oppii.

Kerrataan tämä nyt vielä ettei jää epäselväksi.

Maahanmuuttokriittinen henkilö voi olla mielestäni aivan yhtä uskottava eläinten oikeuksien puolustaja kuin kuka tahansa. Tämä lienee aika itsestäänselvää? Mutta laajemmalla tasolla ilmapiiri Suomessa (ja tässä ketjussakin hyvin usein) on se, että kaikki vieraisiin kulttuureihin ja uskontoihin liittyvät asiat esitetään valtavan negaation kautta kaikki mahdolliset asiat yhteen niputtaen kuten tässäkin keskustelussa on käynyt ja tätä vastaan minä olen aina ja kaikkialla ja siitä tämä loputtomalta näyttävä vääntö.

Mitä taas tulee eri nimimerkkien epätäydellisyyksiin keskustelijoina, löytyy sitä lajia varmasti molemmilta puolen aitaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mielestäni sinun "järkevä" keskustelusi "maahanmuuttokriitikkona" on sitä, että kirjoitat tähän ketjuun ajoittain faktoina asioita, jotka ovat joko a) väärin tai b) vääristelty, todennäköisesti tietämättömyydestä johtuen.

Niin tuo on vain sinun näkemyksesi asiasta, sinä olet näiden asioiden/faktojen kanssa erimieltä ja siksi kutsut niitä vääräksi tiedoksi.

Korjaa toki jos olen väärässä, mutta "maahanmuuttokriitikkona" näet humanitaarisen maahanmuuton ennenkaikkea taloudellisina kysymyksinä, ei ihmisoikeudellisina. Sitten kirjoitat eläintenoikeuksista. Ei ihmekään jos se herättää hilpeyttä kanssakirjoittajissa.

No minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, ja on aika mielenkiintoista että yleensä koet eläin-/ihmisoikeudet hilpeänä asiana.

Se että en halua tänne elintasopakolaisia Somaliasta ei mielestäni ole mitenkään este sille että haluan mahdollisimman hyvät olot eläimille Suomessa.

Ymmärrän toki että kaltaisellesi vihervasemmistolaiselle maailmanhalaajalle asia on täysin käsittämätön koska teidän mielestähän elintasopakolaisia ei ole.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Kyllähän Hitlernuori kassamestari on siinä oikeassa, ettei täällä ole kenenkään pakko asua? Jos ruuan valmistusmenetelmät eivät miellytä, niin maailma on täynnä paikkoja, joissa vaihtoehtoiset tavat on hyväksyttäviä. Toinen vaihtoehtohan on myös tuoda itse maahan tarvittava tavara. Jos mcDonalds pystyy tuomaan maahan halal-lihaa, niin tuskin kosher tavara jää tulliin makaamaan. Eli siitä vaan perustamaan kosher osuuskauppaa synagogan viereen, joka tuo myytävät tuotteensa ulkomailta. Jos legendat pitävät paikkaansa ja juutalaiset ovat massi-ihmisiä, niin tässähän olisi hyvä bisnesidea kenelle tahansa tällä foorumilla.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika jännä kommentti sinulta. Ei ole kovin hedelmällistä arvostella toisia kirjoittajia, mutta tässä tilanteessa haluan sanoa mielipiteeni. Mielestäni sinun "järkevä" keskustelusi "maahanmuuttokriitikkona" on sitä, että kirjoitat tähän ketjuun ajoittain faktoina asioita, jotka ovat joko a) väärin tai b) vääristelty, todennäköisesti tietämättömyydestä johtuen.

Väitteitä korjatessa joko sivuutat ne täysin tai siirrät keskustelun täysin sivuseikkoihin.

Korjaa toki jos olen väärässä, mutta "maahanmuuttokriitikkona" näet humanitaarisen maahanmuuton ennenkaikkea taloudellisina kysymyksinä, ei ihmisoikeudellisina. Sitten kirjoitat eläintenoikeuksista. Ei ihmekään jos se herättää hilpeyttä kanssakirjoittajissa.

Aamen. Lähetä tilinumerosi, kirjoitat paremmin kuin minä.

Daespoon kirjoitustyylistä voisi perustaa vaikka oman ketjunsa joihin kerättäisiin näitä pitkiä verbaalimiekkailuja joita seuraamalla kävisi hyvin äkkiä selväksi kuka täällä trollaa ja vääristelee toisten sanomisia.

Minua itseäni ei haittaa yhtään se että joku on kanssani eri mieltä, mutta se kyllä haittaa että eräs nimimerkki pistää keskustelun täysin ranttaliksi ja sitten poraa täällä kuinka Vellihousun kanssa on vaikea keskustella järkevästi.

Tämä tästä ja sitten eteenpäin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Maahanmuuttokriittinen henkilö voi olla mielestäni aivan yhtä uskottava eläinten oikeuksien puolustaja kuin kuka tahansa. Tämä lienee aika itsestäänselvää?

Heh, no ei todellakaan näytä olevan itsestäänselvää mutta varmaan jatkatte tästä aiheesta nm. 1936 kanssa jollain sopivalla meta-tasolla.

Mutta laajemmalla tasolla ilmapiiri Suomessa (ja tässä ketjussakin hyvin usein) on se, että kaikki vieraisiin kulttuureihin ja uskontoihin liittyvät asiat esitetään valtavan negaation kautta kaikki mahdolliset asiat yhteen niputtaen kuten tässäkin keskustelussa on käynyt ja tätä vastaan minä olen aina ja kaikkialla ja siitä tämä loputtomalta näyttävä vääntö.

En tiedä mitä asioita tässä nyt on niputettu ja kenen toimesta, minä olen puhunut vain ja ainoastaan tästä ehdotetusta heikennyksestä eläinten oikeuksiin. Mielestäni on aivan uskomatonta että Suomen lakeja heikennetään eläinten suojelun osalta jotta voidaan vain miellyttää jotain vitun vanhaa perinnettä lähi-Idästä.

Olisi kiva nähdä mitä monikulttuurisuuden ihailijat Vihreissä ja Vasemmistoliitossa tästä ajattelevat, voi sitä pyhää sisäistä vääntöä kun vastakkain on monikulttuurisuuden ihailu ja eläinoikeudet.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Montako kertaa ajattelit Vellihousu kirjoittaa "mutta tämä tästä", "kerrotaan nyt vielä tämä", "tämä olkoon viimeinen viestini" jne jne. ja silti tulla yhä uudestaan ja uudestaan tänne itkemään aiheesta?

Kärsii pientä inflaatiota tuo sinun lupailu viimeisestä viestistä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllähän Hitlernuori kassamestari on siinä oikeassa, ettei täällä ole kenenkään pakko asua? Jos ruuan valmistusmenetelmät eivät miellytä, niin maailma on täynnä paikkoja, joissa vaihtoehtoiset tavat on hyväksyttäviä. Toinen vaihtoehtohan on myös tuoda itse maahan tarvittava tavara. Jos mcDonalds pystyy tuomaan maahan halal-lihaa, niin tuskin kosher tavara jää tulliin makaamaan. Eli siitä vaan perustamaan kosher osuuskauppaa synagogan viereen, joka tuo myytävät tuotteensa ulkomailta. Jos legendat pitävät paikkaansa ja juutalaiset ovat massi-ihmisiä, niin tässähän olisi hyvä bisnesidea kenelle tahansa tällä foorumilla.

Ei täällä tosiaan ole kenenkään pakko asua, mutta kysymystä ei ole myöskään pakko viedä tuolle "maasta voi lähteä jos lait eivät miellytä"-tasolle. Siitähän tässä on koko ajan ollut kyse: ei kukaan juutalainen tai muslimi ole julkisesti ainakaan kovin suureen ääneen valittanut että Suomi on kauhea maa kun täällä on kosher-teurastuskin laitonta. Kyllä tuota tavaraa maailmalta saa ja sitähän juutalaiset juuri tekevät, tilaavat lihansa ulkomailta. Se on vaan kallista ja siksi on ihan ymmärrettävää(kin) että he toivoisivat uskontonsa mukaisen teurastustavan olevan laillista Suomessa. Täysin asiallinen ja kiihkoton kysymys pohjimmiltaan, mutta joillakin näyttää olevan tarpeena jauhaa omaa agendaansa milloin minkäkin näennäisasian varjolla.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Montako kertaa ajattelit Vellihousu kirjoittaa "mutta tämä tästä", "kerrotaan nyt vielä tämä", "tämä olkoon viimeinen viestini" jne jne. ja silti tulla yhä uudestaan ja uudestaan tänne itkemään aiheesta?

Kärsii pientä inflaatiota tuo sinun lupailu viimeisestä viestistä.

Hyvä kysymys johon en ole vielä itsekään keksinyt vastausta.

Minä uskon nyt tästä lähtien siihen että sinä olet kiinnostunut eläinten oikeuksista ja haluat puolustaa niitä, niin loppuu tyhjännauraminen ja ylimääräinen intto. Mitä taas tulee monikulttuurillisuus vs. eläinten oikeudet kysymyksenasetteluihin yleisemmin, niin tämä on mielestäni aihepiiri jossa Suomen laki uskoakseni tulee viemään voiton vanhoista uskonnollisista perinteistä ja niin sen pitää mielestäni ollakin. Uskonnonvapaudellakin on rajansa.

Tähän varmaan sopisi joku kiva loppulause.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Täysin asiallinen ja kiihkoton kysymys pohjimmiltaan, mutta joillakin näyttää olevan tarpeena jauhaa omaa agendaansa milloin minkäkin näennäisasian varjolla.

Oletko tosiaan noin helvetin sokea? Luitko tämän aiheen avausviestiä ollenkaan?


- Koska juutalaisille tämän kosher-ruoan saaminen on ensiarvoisen tärkeää, niin sen kieltäminen oikeastaan olisi osoitus siitä, että ei haluta, että juutalaiset asuvat Suomessa, koska he eivät silloin voi elää uskontonsa vaatimusten mukaisesti, Nadbornik sanoo.


Siinä sinulle täysin kiihkotonta ja asialliasta kommentointa. Tämän herran mielestä Kosher-teurastamisen kieltäminen osoittaa sen että emme halua juutalaisia Suomeen.

Kyllä sinä olet sitten sokea Vellihousu.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Niin tuo on vain sinun näkemyksesi asiasta, sinä olet näiden asioiden/faktojen kanssa erimieltä ja siksi kutsut niitä vääräksi tiedoksi.

Väittäisin kyllä, että minulla on tässä ketjussa ollut se todisteiden tuonti "etuoikeus". En ole lähtenyt mihinkään arvokeskusteluihin, koska eihän mielipiteesi ole väärä. Olen oikaissut vääriä faktoja oikeilla. Silloin kyse ei ole mielipiteistäni. Nämä ihanat linkit, joita tässä ketjussa vaaditaan oikeellisuuden todistamiseksi ovat ainakin sinun kohdallasi aiheuttaneet sen,että sivuutat aiheen kokonaan.


Se että en halua tänne elintasopakolaisia Somaliasta ei mielestäni ole mitenkään este sille että haluan mahdollisimman hyvät olot eläimille Suomessa.

Tätäkin lausetta voisi avata paljon. Se sisältää mielipiteen, joka on ok. Avattaessa tätä mielipidettä voisi tulla myös sellaisia faktoja esiin, että somaliasta pakenevilla on paljon muita syitä lähteä kuin elintaso : Somalian lapset kuolevat nälkään ja janoon | Ulkomaat | YLE Uutiset | yle.fi

Ymmärrän toki että kaltaisellesi vihervasemmistolaiselle maailmanhalaajalle asia on täysin käsittämätön koska teidän mielestähän elintasopakolaisia ei ole.

Tässä on taas oiva esimerkki sinusta kirjoittajana. (ja kyllä, käytin sarkastisessa viestissäni eilen esimerkkiäsi).
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olen oikaissut vääriä faktoja oikeilla. Silloin kyse ei ole mielipiteistäni. Nämä ihanat linkit, joita tässä ketjussa vaaditaan oikeellisuuden todistamiseksi ovat ainakin sinun kohdallasi aiheuttaneet sen,että sivuutat aiheen kokonaan.

No tuohan on taas ja vain omaa mielipidettäsi josta olen vahvasti eri mieltä joka suhteessa.

Tätäkin lausetta voisi avata paljon. Se sisältää mielipiteen, joka on ok. Avattaessa tätä mielipidettä voisi tulla myös sellaisia faktoja esiin, että somaliasta pakenevilla on paljon muita syitä lähteä kuin elintaso : Somalian lapset kuolevat nälkään ja janoon | Ulkomaat | YLE Uutiset | yle.fi.

Heh, juuri näitä kuoleman kielissä olevia tyttöjä ja poikiahan tänne tunkee Somaliasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös